Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Margareta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Daciotul_98
De curand am gasit o comoara ce statea ascunsa prin garajele Bucurestene, este o dacie 1310 break cu vreo 22 759 km. Masina e complet originala, au fost inlocuite: radiatorul, volanul, claxonul si rotile care se afla din fericire in garaj/ masinile din curtea fostului stapan, vopseaua este originala bleu, fara retusuri, masina nu are rugina. Am numit-o Margareta.

Desi sta de 5 ani, o sa incerc sa o pornesc am achizitionat lichidele: lichid frana Ate, ulei cutie Misterteille 80w90, motor motul 2100 si antigel concentrat (nu mai stiu marca)
Alex1300BV
baga-i ulei pe la bujii, cu o siringa. si las-o asa un timp.
Nu stiu daca ai nevoie de "ulei cutie ". (Eu niciodata nu am pus la nici o masina.)

Volanul e super ok! Lafel si interiorul! smile.gif

E motor 1.3 sau 1.4?
Daciotul_98
QUOTE(Alex1300BV @ 19 Sep 2016, 11:04)
baga-i ulei pe la bujii, cu o siringa. si las-o asa un timp.
Nu stiu daca ai nevoie de "ulei cutie ". (Eu niciodata nu am pus la nici o masina.)

Volanul e super ok! Lafel si interiorul! smile.gif

E motor 1.3 sau 1.4?
*


A avut volan cu 4 spite
Alex1300BV
si ce motor are?
Daciotul_98
102-14/15 nu mai stiu, oricum 1400 cc, 5 trepte. Este nivel de echipare Tlx.
Alex1300BV
Ma gândeam ca motoarele post 89 sint inferioare calitativ, pt. ca nu mai era presiunea partidului ca sa se produca utilaje de calitate, si pt ca nu se mai exporta in Ungaria.

In rest, masina e SUPER TARE!

de pe topicul acesta:
https://www.daciaclub.ro/care-este-diferent...ele-t65568.html
Din manual, caracteristicile motoarelor 102-13 si 102-14 (sinteza);
102-13: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 9:1, putere 62 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 73.75 mm, cota de reparatie (minim) 73.25 mm, volum camera de ardere 39.25 cmc.
102-14: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 8.5:1, putere 58 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 74.40 mm, cota de reparatie (minim) 73.90 mm, volum camera de ardere 41.80 cmc
Daciotul_98
Noutati cu Margareta:

-inlocuit pompa frana cu una samko noua
-inlocuit capsura servo cu una tot de comefin
-inlocuit garnituri etrieri (autofren)
-inlocuit garnituri pistonase spate (uzina)
-inlocuit furtune frana (de pe timpuri nos)
-inlocuit garnitura chiulasa
-inlocuit corp pompa apa
-inlocuit pata calda
-schimb ulei (motul 15 w50)

Astazi a si pornit !

Noroc ca depunerile de antigel nu au fost si in bloc, de aia am dat chiulasa jos. Etrierul este cel original, putin spalat.
Adrian Frigo
Bravo dom"le,iti faci flota de breakuri.....frumoasa foc! wub.gif
Te rog mult,fa o poza de aproape la tabla de la seria motorului ca vad ca e scrisul in stare buna! rolleyes.gif
Alex1300BV
E superba!
Pacat ca nu are aparatori noroi spate, ar fi si mai eleganta.
lorinczi zsolti
Frumoasa masina! Imi place interiorul! Ramane cu folie pe geam, cu gentile actuale,si din ce an e?
Alex1300BV
Pacat ca nu ai lasat volanul original.
Daciotul_98
Pai asta e volanul original, e din 1992, piese puse ce au ramas pe stoc. Cat despre jante, am decis sa ii pun canada, desi originale sunt cn.

25 Oct 2016, 22:03:
QUOTE(Adrian Frigo @ 24 Oct 2016, 23:08)
Bravo dom"le,iti faci flota de breakuri.....frumoasa foc! wub.gif
Te rog mult,fa o poza de aproape la tabla de la seria motorului ca vad ca e scrisul in stare buna! rolleyes.gif
*


Seria e 102-14 co90
Adrian Frigo
Nu seria ma intereseaza,ci poza tablitei unde are chenarul ala negrul care se sterge de la vopseaua proasta si scrisul "Motor"si "Nr. motor"ca sa il pot reface si la mine! mad.gif
Alex1300BV
Super, o sa arate genial cu jante Canada.
Stiu ca nu e treaba mea, dar te rog, cauta si monteaza aparatori de noroi spate, o sa fie de 1000 de ori mai eleganta... big_wheel.gif
Daciotul_98
Poze noi !!
Cum masina nu va fi folosita, am decis sa montez pe jantele Canada anvelopele cu care am luat masina (175 r 13 ph34r.gif laugh.gif ). Dar i-am luat o baterie noua sa o mai dezmortesc din cand in cand.. rolleyes.gif+niste poze cu jantele cn de pe Luggy
Adrian Frigo
QUOTE(Adrian Frigo @ 25 Oct 2016, 00:08)
Te rog mult,fa o poza de aproape la tabla de la seria motorului ca vad ca e scrisul in stare buna! rolleyes.gif

QUOTE(Daciotul_98 @ 5 Nov 2016, 23:29)
Poze noi!

E chiar asa de greu de pus o poza? post-336-1110552489.gif
Daciotul_98
QUOTE(Adrian Frigo @ 5 Nov 2016, 22:36)
E chiar asa de greu de pus o poza? post-336-1110552489.gif
*


Am uitat ! radmasa.gif
Daciotul_98
Cateva poze de la decolarea in Uk. Si prima poza in Uk.
Alex1300BV
Ar fi fost frumos, un drum cu ea pe roti, pâna in UK.
In ce context a plecat?
Maniak22
La saracul om nici acum nu i-ai dat o poza cu seriile
Daciotul_98
QUOTE(Maniak22 @ 1 Dec 2016, 01:31)
La saracul om nici acum nu i-ai dat o poza cu seriile
*


Shit ! Am uitat ! wacko.gif

1 Dec 2016, 08:43:
QUOTE(Alex1300BV @ 1 Dec 2016, 00:43)
Ar fi fost frumos, un drum cu ea pe roti, pâna in UK.
In ce context a plecat?
*


Acolo este noul ei domiciliu.
Alex1300BV
Pacat ca nu a ramas in tara sad.gif
roby_1300_rap
QUOTE(Alex1300BV @ 14 Dec 2016, 00:27)
Pacat ca nu a ramas in tara  sad.gif
*


lasa ca ii e mai bine acolo , decat huiduita si scuipata de toti cocalarii mai bine respectata afara sad.gif
BLUE R 19
Poate a luat-o vreun lord pt. vanatoare, o face shooting-brake si-i pune v8 radmasa.gif
Daciotul_98
Nici chiar asa, a ajuns la un colectionar de origine irlandeza.
Alex1300BV
Ar fi frumos ca noul proprietar sa mai posteze informatii si imagini cu masina.
Stie de forum ul reno si de topic-ul acesta?

In acelasi timp, la o Dacie, tot mai bine in România ii este: aici sint mesteri priceputi, piese de schimb...
roby_1300_rap
QUOTE(Alex1300BV @ 12 Jan 2017, 16:47)
Ar fi frumos ca noul proprietar sa mai posteze informatii si imagini cu masina.
Stie de forum ul reno si de topic-ul acesta?

In acelasi timp, la o Dacie, tot mai bine in România ii este: aici sint mesteri priceputi, piese de schimb...
*



mesteri priceputi zici ? 3 cuvinte " MERGE SI ASA " , piese de schimb zici ? cu garantia pana iesi din magazin mad.gif

credema ii e mult mai bine afara , ca e mai respectata ca la noi , de cunoscatori zic smile.gif
Daciotul_98
QUOTE(roby_1300_rap @ 14 Jan 2017, 01:36)
mesteri priceputi zici ? 3 cuvinte " MERGE SI ASA " , piese de schimb zici ? cu garantia pana iesi din magazin  mad.gif

credema ii e mult mai bine afara , ca e mai respectata ca la noi , de cunoscatori zic  smile.gif
*


O sa o vedem cat de curand cu numere de Anglia si prin diferite poze de la parade de automobile clasice, cred ca e singurul brec 1310 importat de englezi in 2016 happy.gif
Alex1300BV
poate reusesti sa ii faci cadou noului proprietar un bonus, niste aparatori noroi spate
https://www.olx.ro/oferta/aparatori-noroi-d...html#c8b2b86d93
fara, arata cam golasa...
Daciotul_98
QUOTE(Alex1300BV @ 16 Jan 2017, 23:58)
poate reusesti sa ii faci cadou noului proprietar un bonus, niste aparatori noroi spate
https://www.olx.ro/oferta/aparatori-noroi-d...html#c8b2b86d93
fara, arata cam golasa...
*


Nu stiu daca a avut de fabrica...in schimb a avut seceri de plastic pe care le-am remontat
maho
Aparatorile nu tin umezeala pe tabla, "secerile" da.
om_bland
Maho, nu te supara ca te intreb biggrin.gif de ce oare sunt unele dacii care desi au aparatori de noroi, rugina ,,rade" la proprietar ? In timp nu vor sta chiar ok nici aparatorile prinse de tabla. Se vor forma spatiile libere si pe-acolo rugineste ( apa, noroi)

Exemplu:1 Logan, are un vecin, are aparatori de noroi : Rugina pe spate la arcada;
2 Logan, al altui vecin, fara aparatori de noroi, o spala rar, dar de 2 ori pe an o da cu ulei peste tot ; nu are rugina deloc la arcadele de pe spate, usi, praguri, sau aripi față smile.gif

Aceste masini sunt din acelasi an.
DACIOTUL_97
Loganul meu are 11 ani,rulat în fiecare iarna si nici urma de rugina la buzele aripilor.Chiar eu am dat jos acele protectii de plastic si am ramas surprins sa vad ca e tabla curata,ca noua (am bagat vaselina intre plastice si buza - sper sa se pastreze la fel de bine).La cea alba din 86 am acele seceri de plastic la pasaje de aproape 3 ani,nici urma de rugina (tabla data cu vaselina),deci...se poate.Toate aceste lucruri au fost gandite sa faca bine masinii,nu sa-i aduca prejudicii. excl.gif

Cat despre aparatorile clasice de noroi,sunt mai mult de decor.În primul rand ca ruginesc suportii din tabla cu care sunt prinse de caroserie,apoi rugineste toata zona aripii spate (unde sunt montate aparatorile).
Alex1300BV
Daca iti respecti masina - nu sari borduri, nu o bagi prin zapada cu sare, presurile noroi nu se rup, nu ruginesc.
Normal ca a avut din fabrica. Pe spate.
iustin_uap
QUOTE(om_bland @ 17 Jan 2017, 18:37)
Maho, nu te supara ca te intreb biggrin.gif de ce oare sunt unele dacii care desi au aparatori de noroi, rugina ,,rade" la proprietar ?


Pentru ca nu fac asta: "de 2 ori pe an o da cu ulei peste tot"

Aparatorile alea de noroi, pe langa factorul estetic, care-i un plus pt. unii, sau un minus pt. altii, sunt benefice si pt. ceilalti participanti la trafic, mai ales pe vreme umeda. Daca mergi in spatele unuia care n-are, dintr-un minut in altul tre' sa-ti stergi parbrizul ca sa mai poti vedea ceva.

Acum, amplasamentul lor din fabrica era oarecum deficitar. Protejau o anumita portiune, dar lasau alta goala. Ideal, probabil, ar fi sa fie puse imediat dupa roata.
[attachmentid=1628052512]
maho
Asa-i cum zice Iustin; in plus, am vazut la mine* utilitatea aparatorilor, in 3 variante: fara pe fata (cum a iesit din fabrica), cu actualele (de cn spate, montate la capatul aripii, langa roata), si cu cele de spate, din fabrica, asa cum sunt (ca dimensiune si pozitionare, pe la jumatea aripii.
Fara aparatori fata aveam mereu atat pragurile cat si portierele pline de jeg, cand mergeam pe vreme urata.
De cand am pus aparatorile, la conditii meteo identice am pragurile curate, si portierele putin murdare in partea inferioara.
Aripile spate, evident murdare pana la aparatori.
E si normal ca suportii aia trebuie curatiti, grunduiti si vopsiti ca sa nu rugineasca.
Aparatorile iti permit sa cureti repede noroiul si sa se usuce repede apa (ca aerul circula), in schimb carenajele sau "secerile", daca nu-s perfect lipite de tabla pe toata suprafata, vor tine acolo umezeala, si acces usor n-ai.
Inca ceva: aparatorile de care vorbesc nu sunt prinse de caroserie, deci nu s-a dat nici o gaura. Ele sunt fixate doar de suporti!

* De plastice gen logan nu discut, vad o gramada din ele pe langa bloc, de 5-8 ani vechime, cu sau fara carenaje (cu aparatori de clasica n-am vazut), ruginite-coapte, cu vopseaua cojita, etc.
Daciotul_98
La dacia break, ca si la berlina suportul din dreapta e prins la lada rotii, aduna apa si mizerie si rugineste.
maho
Stiu unde-i prins. blush.gif
Mizerie mai multa se aduna (dac-o iei asa) la suportii de cric. Se curata usor.
Daca-i vopsesti demeinic nu ruginesc asa usor.
sobolan
Secerile alea de pe spate la daciile de dupa 85 is pacatoase rau,unii puneau multa vaselina sub ele,e ok,dar in timp rugine lucra la gaurile de prindere a bradutilor....de regula cam tot ce e "aplicat" peste tabla necasita atentie.....ornamentle nichelate de la prag iar tin si alea....nu e ok,dac-o tii doar la dos is ok,daca mergi cu ea nu merita.....
Ca si paralela la discutia de mai sus spun ca am avut ornamentele alea de la aripi la logan si sub ele era jale,am schimbat aripa dreapta spate(partial)....adica sa stau eu sa le demontez periodic sa la titiresc,asta e tampenie......ce le-a mai facut ? ca-s oem,nu e piesa aftermarket......
Suportii de cric de la dacie trebuie curatati ok de rugina,grunduiti bine si dupa ce grundul e uscat sticla se umplu cu vaselina(sintetica,aia nu ataca vopselele)....
Sorturile de noroi(bavete) de la rotile spate is bune pentru aia din spate pe ploaie/noroi desi dacia nu arunca mult din spate,la mine au ramele alea metalice din inox,probabil cineva le-a confectionat din nou desi par de fabrica sau asa vin ele,habar n-am,pe fata nu le vad utile neaparat,doar de aspect...mi-as pune si pe fata biggrin.gif da' nu gasesc nimic prin remat....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.