Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Buton dezactivare traction control
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
megastorm
Clio 4 nu are asa ceva? Ce ne facem la iarna?
vvede
Nu are. Iarna cu cauciucuri adecvate nu ar trebui sa fie probleme. Am avut înainte de Clio o alta masina fara buton de dezactivare și nu am avut probleme
cj98czh
In atatia ani de condus masini cu ESP/ASR nu stiu daca am avut nevoie de 3 ori sa dezactivez ASR-ul .... nu vad de ce iti faci probleme ..
torquemada
La plecarea de pe loc cu I nu depăsești 2000rpm și mașina te lasă să "derapezi" fără să intre ASR-ul.

Blocul ABS-ESP-ASR-HSA e același cu cel de pe X52, funcțiile sunt aceleași mai nou ai și TPMS-ul indirect integrat.

Neoficial se poate monta buton de ASRoff dar numai pe versiuni mai vechi.
Tot neoficial se poate activa și EG-ul (xtended grip) dar aici e mai complicat
catalin_macovei88
Traction control nu taie puterea motorului (cel mult limiteaza turatia in zona unde derapeaza) ci franeaza rotile fata. Am patit de multe ori sa intre in zona 3000 - 4000 rpm si nu a taiat puterea.
torquemada
Întâi citim manualul, apoi revenim cu impresii.

Sunt 2 situații:
1 - plecat de pe loc(Vinițială=0 Kmh) în condiții de aderență scăzută și aici se aplică faza cu 2000rpm
2 - în mers
megastorm
multumesc mult ! se pare ca sistemul este intr adevar bine optimizat. astazi urcam o rampa nasoala cu pietris si masina m a lasat sa fac wheel spin pana cand a prins aderenta si a inaintat! nu am turat o mult , doar acceleratie constanta
Andrei.TUT
http://www.reno.ro/-Trick-dezactivare-cont...ne-t305529.html Daca esti mai curios ca mine poate incerci si imi spui si mie rezultatul, este aceeasi chestie si la Clio IV. Precizez ca nu are sigiliu pe baterie care sa duca la pierderea garantiei!
D-Ice
Deci:
Se da una bucata Clio 4 cu ESP/ASR/PLM... whatever...
Se da o panta cu ceva zapada si gheata la munte, pe care urca si Logan si Cielo, si alte masini mai putin pricopsite.
Se da un set de anvelope de iarna Michelin, noi-noute.
Imi fac avant ca si ceilalti ca sa urc panta, urca fain-frumos pana la jumatate, cand intra ESP/ASR/PLM... bec portocaliu in bord si moare motorul. 022.gif
Imi bag ... cu spor, dau cu spatele pana la baza, ma duc ceva in spate, imi iau avant mai voinicesc, scarba de sistem antipatinare intra si iar raman la jumatatea pantei. Toata lumea radmasa.gif , eu imi bag ... si mai si, Clio urca intr-un final panta cu ajutor exterior (impins), toate bune si frumoase.
Hai sa plec la final:
Uraaa, s-a topit zapada, a ramas ceva iarba umeda, aceleasi anvelope de iarna noi, cum sa nu urce Clio 4 asa ceva... mu-mu, intra ESP/ASR/PLM din nou, raman iar la jumatatea pantei, eu 022.gif ,cei din jur radmasa.gif , cu ajutor (impins) urc mandrete de panta.
Concluzia:
1. Vreau buton de anulare ESP/ASR/PLM imi bag picioarele in el, nu il vreau activ in situatii de genul asta.
2. Daca 1 nu e posibil ii scot siguranta si asta e, cand ies din belea, o bag la loc.
3. Daca 2 nu e posibil, o vand. Vreau iarna la munte si daca Clio e mai slab decat Loganul la chestii de genul, asta e, imi iau altceva.
rtBK
Fara nici o rautate, cred ca nu prea te ajuta motorul in situatia descrisa. Desi ar fi normal sa fie optimizat sistemul conform cu motorizarea.
R19/16v
Ce treaba are motorul?! Daca nu e aderenta chiar nu conteaza motorul.
@D-Ice - tu realizezi ca ASRul ala are un scop bine determinat si este foarte util, nu? Patinarea rotilor nu ajuta in niciun fel, niciodata.
stefandinescu70
Aderenta lipsa ( cauciucuri cu profil doar de marketing bun ) a dus la activarea sistemelor . Cauciucurile de iarna , latimea lor , stilul de pilotaj si greutatea masinii spune totul in aceste situatii .
Dezactivarea sistemelor ( all in ONE ) se poate doar prin scoaterea sigurantei ESP/ABS ( sau montarea unui intrerupator inseriat cu siguranta respectiva ) .

Pentru impatimitii sporturilor de iarna eu cred ca un set de lanturi rezolva totul si se urca ca tancul oriunde exista drum ...
D-Ice
@rtBk. Pe ceilalti i-a ajutat, Symbolul cu anvelope Kormoran urca peste tot la munte, indiferent de conditii pentru ca NU MUREA MOTORUL. La 20km/h nu cred ca sunt probleme de siguranta ca sa intre sistemul sistemelor.
@R19/16V. Cred ca ai destula experienta la condusul pe zapada ca sa iti dai seama ca ai nevoie de motor ca sa te deplasezi in panta, nu de frana. radmasa.gif
Patinarea ajuta la iesit din zapada pentru ca evacueaza zapada intrata in striatiile anvelopei (forta centrifuga). Si inertia, daca iti faci avant. Uite aici:
https://www.youtube.com/watch?v=sx-F7gEMHPs
Ala are ESP/ASR/PLM off. Daca intra sistemul sistemelor mu-mu. Acolo ramanea cu tot cu 4x4.
@stefandinescu70. Ai dreptate. M-am gandit la scos siguranta sau montat intrerupator inseriat cu siguranta, nu stiu in timp daca o sa se infunde de erori. Pana la urma si daca se arde o siguranta tot aia e. Fuck it, asa o sa procedez.
Am lanturi in portbagal si daca nu era cine sa ma impinga apelam la ele, stiu ca lanturile te transforma in tanc, dar e frustrant sa urci jumatate de panta cu avant si cand ajungi la jumatate sa te franeze sistemul cwrului si sa moara motorul, in acelasi timp Loganul urca fara probleme TOT PATINAND, ajutat de INERTIE. (Daca a mai facut cineva fizica la scoala). 022.gif
Anvelopele Michelin noi nu pot fi mai proaste decat alea de pe Logan, vechi (dracu' stie ce erau).
Iar sistemele de siguranta intra si cand trebuie si cand nu trebuie, mai ales ESP/ASR. Nu sunt eu singurul care o zice, sunt altii mai avizati care o spun.
stefandinescu70
Nu este fustrant sa pui lanturile , le pui de jos , pierzi 5/10 min , dar apoi poti sa o parchezi unde vrei , in ce morman de zapada vrei si nu ramai acolo , urci unde vrei si dai tu lectii la altii de urcat fara sa polizezi la greu/ sau cu inertia Titanicului . Eu pun lanturile si la 4x4 cand nu este de joaca cu zapada mare si nu sunt frustrat ..

Siguranta arsa / scoasa / sau intrerupta cu un buton , nu da nici o eroare , decat ramane memorat in istoric ca si o lipsa de alimentare sisteme ESP/ABS etc ... atat , revine totul la normal dupa 2/3 reporniri si reinitializari ale calculatoarelor in conditii normale...
D-Ice
Ai dreptate la capitolul lanturi. Sunt priceless. Si eu prefer sa le pun cand stiu ca ma bag in situatii de genul asta.
Dar panta respectiva era destul de lina, loganul a urcat fara probleme, naiba stia ca clioletele o sa dea chix datorita sistemelor de asistenta minune. Mai ales ca pornisem lejer cu a doua, urca destul de bine pana la jumatate, de acolo curba usoara la stanga, tot in panta, a patinat un pic roata dreapta, apoi a inceput circul. Frustrarea e ca mai aveam cam 2-3 metri si de acolo panta devenea si mai lina, deci m-am inecat ca tiganul la mal. Plus ca scarba nu ma lasa sa imi iau nici cine stie ce avant ca daca plecam mai tare si se invarteau un pic rotile imi taia gazele si frana instant. Si de fiecare data la fel.
Raman la ideea ca Renault a facut economie la un buton si doua fire ca sa ne batem noi capul, iar daca ii intrebi, o sa iti faca teorie seaca ("Ca cat de pretios e sistemul ala la viteza de 10km/h". Pentru carcotasi, daca masina are 10km/h si roata se invarte pentru 50km/h, sistemul cwrului "stie" ca viteza masinii este de 50km/h si iti ia maul).
O sa ii pun buton pe siguranta si asta e.
busu 12
sau iei loganul cand stii ca mergi sa urci acea panta iarna smile.gif E mai simplu si mai safe(sigur)
QUOTE(D-Ice @ 3 Jan 2018, 15:12)
Ai dreptate la capitolul lanturi. Sunt priceless. Si eu prefer sa le pun cand stiu ca ma bag in situatii de genul asta.
Dar panta respectiva era destul de lina, loganul a urcat fara probleme, naiba stia ca clioletele o sa dea chix datorita sistemelor de asistenta minune.

D-Ice
radmasa.gif
Sau ii scot siguranta 13 si o transform in Logan Basic, model 2006. tongue.gif
RazvanF
QUOTE(R19/16v @ 3 Jan 2018, 11:29)
Ce treaba are motorul?!
*


Din ce stiu acel sistem functioneaza prin "taierea" de putere a motorului. Adica oricat de tare ai apasa pe pedala de acceleratie motorul nu reactioneaza daca sistemul "simte" ca rotile patineaza.
In cazul colegului poate sistemul a taiat prea mult din puterea motorului acesta ramanand fara cuplu suficient si s-a oprit.
Si un sfat pentru situatie, porneste incet de la baza rampei si mentine pedala de acceleratie in aceeiasi pozitie, nu are rost sa ii "dai blana" in ideea ca te va ajuta.

"Patinarea ajuta la iesit din zapada pentru ca evacueaza zapada intrata in striatiile anvelopei (forta centrifuga). Si inertia, daca iti faci avant."

Gresit, patinarea te afunda mai tare in zapada, practic roata isi sapa singura santul, sunt patit am scos fum din cauciuc la cat a sapat roata in zapada.
Si intertia din clipul postat ...aia nu a folosit inertie, inertie este atunci cand masina este scoasa pe liber in timpul mersului sau lasata in viteza fara sa apesi acceleratia, odata ce ai apasat pedala nu se mai poate numi inertie.
Totodata acel Subaru s-a folosit de ASR, uita-te atent la roti si asculta turatia motorului.
vvede
Loganul tot cu a doua a urcat?
Daca incercai cu treapta 1 si mentineai viteza / apasarea acceleratiei, eu zic ca aveai sanse sa urci wink.gif
D-Ice
@ RazvanF Crede-ma ca asa am facut de prima oara. Cu a doua, la 1500-2000rpm, nici panta nu era cine stie ce, urca constant de mai mare dragul. Dar daca virezi un pic sa tii drumul si una din roti scapa aderenta, s-a dus zen-ul. Masina daca a pierdut un pic tractiunea are tendinta sa se opreasca si de aici tot balamucul pentru ca una din roti incepe sa patineze, sistemul minune va frana acea roata in loc sa o lase sa se invarta sa sape zapada si sa o evacueze dintre crampoane, pe cauciuc se face inel de zapada si pwl@ tractiune. De aia a urcat Loganul ca arunca zapada ca la carte, la mine s-au astupat crampoanele cu zapada, si gata tractiunea.
De altfel, sunt curios cine a mers pe zapada iarna, daca se poate face balans ca sa iesi din zapada. Pariu ca nu. wink.gif
Putin probabil sa ma infund in zapada, era de doua degete. radmasa.gif
Inertie are orice corp in miscare, tinde sa isi pastreze viteza si sensul. in cazul meu masa masinii asigura o oarecare inertie daca iti iei avant.
De acord Subaru are un foarte avansat sistem de control al tractiunii dar care NU TAIE GAZELE in panta. Ala e special facut pentru asa ceva. Daca imi permiteam imi luam asa ceva.

@vvede Da. Si loganul a urcat cu a doua. Am incercat si cu prima treapta. Acolo taia gazele instant, ca rupea aderenta imediat.
baban sergiu
zapada aia dintre "crampoane" cum le numesti tu este lucru care te vace sa inaintezi pe zabada cu aderenta mai buna. ca si exemplu: ce se lipeste de zapada mai bine decat zapada? raspuns: nimica.

daca ai o pesrechie de manusi de "fash" materialul ala impermeabil - zapada nu se lieste de el
daca folosesti o perechie de manusi di alea de pe vremea lui ceausescu de zici ca erau crosetate - in care zapada intre intre tesaturi si faceai bulgare de zapada - cand il aruncai jumate ramanea lipit de manuse
papa_mulo
Corect, am vrut si eu sa ii zic dar m-am luat cu altele. "Inelul de zapada" format pe anvelopa e ce trebuie...face parte din principiul de functionare al anvelopei de iarna.
vieru7
După un drum scurt la munte, unde am dat si de ceva zăpada, am avut marea neplacere de a urca o pantă destul de mică unde pe la jumate mi-a tăiat gazul si am ramas fără tractiune si a trebuit sa dau înapoi încetișor.
După 4încercări am renunțat.
Un domn mai in vârstă mia recomandat sa gasesc siguranța de la esp/asr sa o scot si sa incerc din nou( i-am povestit ce si cum inainte)
Incredibil dar adevărat cu siguranța scoasă si cu putin avânt am reusit fără nici o problemă sa urc din prima.
Intrebare de 1000puncte: chiar atât de greu si imposibil celor de la RENAULT sa puna un buton de, decuplare esp/asr????
torquemada
Periodic reapare falsa problemă cu ASR-ul.

Rezolvarea e simplă, indiferent că Clio4/Logan II plecare de la viteză 0km/h fără a depăși 2000rpm și mașina te lasă să derapezi în voie.

Dacă primea și Clio4 XtendedGrip canibaliza Captur și Lada Xray
cj98czh
si din capitolul ... un rahat de inginer s-a gandit ca nu ai nevoie ... nu ai nevoie, pe principiul celor de la Apple, daca noi nu punem inseamna ca nici nu ai nevoie ... un rahat de buton de on Off nu strica ..
r_vlad
QUOTE(torquemada @ 2 Jan 2020, 16:43)
Rezolvarea e simplă, indiferent că Clio4/Logan II plecare de la viteză 0km/h fără a depăși 2000rpm și mașina te lasă să derapezi în voie.
*



Cam greu sa nu treaca turatia de 2000 rpm pe urcare si fara aderenta... Nu e o problema falsa. E doar o decizie, calculata, luata de Renault.
torquemada
Lipsa butonului de ASR Off se vedea la un simplu test drive, Clio 4 e lansat în 2012 deci suficient timp de documentare/studiere
vieru7
Incep sa ma obișnuiesc cu scosul siguranței si pusul la loc, a fost m-ai greu până am găsit-o după trebuie sa fiu mai atent sa nu uit sa o pun la loc.
Asta până găsesc o soluție mai sigura, practică și mai eficientă!!!!
cj98czh
personal nu ma prea intereseaza ca are sau nu buton pt ca masina a fost cumparata pt utilizare urbana ... nu este o masina cu care sa ma pornesc la drum lung ... pana la tara si inapoi adica 120 km dus intors de cateva ori pe an ... este suficient cat sa nu imi faca nici o placere in a o utiliza inafara ..

urban se descurca ok ... daca nu tii seama de consumul de porc al acestui motor de drujba ..
Cristi8686
Eroare ESP Renault Clio 4. În bord se aprinde martorul ESP dezactivat și cu martor de servis. După ceva timp se stinge singur și apoi reapare. Care ar fi cauza?
cj98czh
Volanul este drept?
vvede
Cauza poate fi identificata cu tester-ul si citirea erorilor. Recomand reprezentanta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.