IRONICK
12 Sep 2016, 09:32
tatabobu
12 Sep 2016, 09:38
Iar homebanku' merge in continuare cu sughituri.
b76bgaarh
12 Sep 2016, 10:31
daca la rzb dau in judecata astia pun sistemu pe bututci ca sa nu primeasca in dare de plata.
ps. ciudat, eu am testat de 3 ori un sistem de asta pana au dat drumul la servere.
madhorsefuzzy
12 Sep 2016, 10:41
Cumva am scapat neafectat.
Nici macar nu am stiut pana cand nu am primit mail de la ING sa imi explice problema.
Aveam si card la BCR sa le scot pe fete pe
Centru' Vechi.
IRONICK
12 Sep 2016, 10:44
Pai nu trebuie sa testezi inainte sa dai drumu' la servere, ci dupa. Cu serverele pornite eliberezi gazu' ca sa se produca armonica distructiva.
bucatzel
12 Sep 2016, 11:02
Pe mine ma mira ca n-au rutat traficul spre vreun backup pe care ma indoiesc ca nu-l au inainte sa isi faca testele.
In plus, moment mai prost decat cand tot poporul e plecat la cumparaturi, nu-si puteau alege. Si bonus, si fix inainte sa inceapa scoala. Io asa am invatat, ca testele pe sisteme live se fac in perioadele in care ai cati mai putin useri posibil. In cazul bancilor, noaptea de duminica spre luni e cam cel mai bun candidat...
E fain ca au fost cat incape de sinceri referotir la faza, da' tot au dat cu stangu-n dreptu'
DragosP
12 Sep 2016, 11:05
QUOTE(bucatzel @ 12 Sep 2016, 12:02)
E fain ca au fost cat incape de sinceri referotir la faza
Ținând cont de întârzierea apariției primelor mesaje de comunicare, am îndoieli în privința sincerității lor. Nu mai zic de timpul de rezolvare a problemei. Dpmdv ING e o instituție de care trebuie să fugi cât poți de repede.
R19/16v
12 Sep 2016, 11:10
Elaboreaza, te rog.
neumann
12 Sep 2016, 11:16
QUOTE(bucatzel @ 12 Sep 2016, 12:02)
Pe mine ma mira ca n-au rutat traficul spre vreun backup pe care ma indoiesc ca nu-l au inainte sa isi faca testele.
In plus, moment mai prost decat cand tot poporul e plecat la cumparaturi, nu-si puteau alege. Si bonus, si fix inainte sa inceapa scoala. Io asa am invatat, ca testele pe sisteme live se fac in perioadele in care ai cati mai putin useri posibil. In cazul bancilor, noaptea de duminica spre luni e cam cel mai bun candidat...
E fain ca au fost cat incape de sinceri referotir la faza, da' tot au dat cu stangu-n dreptu'
Cica au fost peste 130 db in datacenter, cam juma' din harduri au crapat.
Avuseram si la noi la una din pravalii o situatie aproape identica, de ne-au crapat cam 30% din serviciile de le tineam. La fel, gazaru' puse mai mult ca nu da de la el la presiunea din recipiente. Sau po' so dilatat dala caldura. Ideea e ca nu era prevazut in vreun plad de ricavari ca pica peste jumate din arduri...
Parca ierea sambata spre dumineca nuaptea.
DragosP
12 Sep 2016, 11:18
@R19:
Păi citește comunicatele lor și analizează-le.
Vezi când a apărut problema, vezi când au apărut primele reacții oficiale. Vezi ce zic unii clienți care au sunat disperați la numerele helpdesk-ului ing.
Și, mai ales, vezi ce defecțiune invocă.
Și dacă după toate astea încă-ți dă cu plus, e ok pentru tine.
Ești clientul perfect.
IRONICK
12 Sep 2016, 11:24
La ING putem sa ne facem credite?
neumann
12 Sep 2016, 11:24
Io zic ca cel mai pine nu va faceti deloc, da asta's decat eu.
Bineinteles, "pe repede inainte"
DragosP
12 Sep 2016, 11:28
QUOTE(IRONICK @ 12 Sep 2016, 12:24)
La ING putem sa ne facem credite?
Mai bine joci păcănele pe datorie. Mie cel puțin ăsta mi se pare a-ți fi nivelul.
paul_p
12 Sep 2016, 11:29
Mie mi-a mers fara probleme.
Nu am incercat sa scot bani, dar am facut plati atat pe internet cat si in magazin.
Treaba cu gazul si discurile nu este deloc simpla. Discurile nu sunt fericite daca le gazezi. Trebuiau sa-si cumpere si ei discuri cu heliu presurizate.
Oricum ar fi fost de asteptat ca departamentul lor de IT, furnizorul echipamentelor si cel cu gazul sa stie ca pot aparea probleme.
Si testul ar fi trebuit facut intai la scara redusa, pe niste echipamente de test si abia dupa aceea pe echipamentele aflate in productie.
DragosP
12 Sep 2016, 11:31
QUOTE(paul_p @ 12 Sep 2016, 12:29)
Si testul ar fi trebuit facut intai la scara redusa, pe niste echipamente de test si abia dupa aceea pe echipamentele aflate in productie.
Măcar de asta eu aș fugi rupând pământul. Sunt extrem de profi.
paul_p
12 Sep 2016, 11:35
Stai linistit, ca la fel sunt toti
Doar ne aflam in Romania, unde nu are rost sa-ti faci prea multe griji, ca clientul suporta orice.
Macar astia vor sufla si in iaurt de acum incolo.
Este destul de interesant cine a coordonat testul: departamentul lor de IT, furnizorul echipamentelor sau vreo firma care le asigura intretinerea.
DragosP
12 Sep 2016, 11:38
QUOTE(paul_p @ 12 Sep 2016, 12:35)
Stai linistit, ca la fel sunt toti
Prea liniștit nu-s, sunt conștient că nivelul de respect față de client nu prea e unde, cel puțin, se afirmă. Da' ăștia s-au dat în fapt singuri.
b76bgaarh
12 Sep 2016, 11:40
QUOTE(IRONICK @ 12 Sep 2016, 10:44)
Pai nu trebuie sa testezi inainte sa dai drumu' la servere, ci dupa. Cu serverele pornite eliberezi gazu' ca sa se produca armonica distructiva.
greu lunea dimineata, crezi ca daca iti fac un desen intelegi?
IRONICK
12 Sep 2016, 11:56
QUOTE(DragosP @ 12 Sep 2016, 11:05)
Dpmdv ING e o instituție de care trebuie să fugi cât poți de repede.
QUOTE(R19/16v @ 12 Sep 2016, 11:10)
Si-a bagat diavolu' coada. Deaia!
DragosP
12 Sep 2016, 12:02
Unele adevăruri se spun chiar și din prostie.
bucatzel
12 Sep 2016, 12:08
QUOTE(DragosP @ 12 Sep 2016, 12:05)
Ținând cont de întârzierea apariției primelor mesaje de comunicare, am îndoieli în privința sincerității lor. Nu mai zic de timpul de rezolvare a problemei. Dpmdv ING e o instituție de care trebuie să fugi cât poți de repede.
Pai cam greu sa contactezi niste clienti cand baza de date cu ei e "putin" indisponibila, nu crezi? Amu' daca vrei sa zici ca-i bad design ca aveau toate oole intrun singur cos, aia-i altceva.
DragosP
12 Sep 2016, 12:13
Nu la asta mă refer. Nu cred că cineva întreg la minte ar vrea să fie sms-uit pentru așa ceva.
Lumea se plângea de faptul că nici pe site-urile lor nu apărea ceva, la helpdesk nu răspunde nimeni, nici măcar un mesaj de robot.
Pai baza de date ar fi trebuit sa fie disponibila. Pe back-up.
Eu stiu tovarasi care lucreaza cu date mult mai putin "sensibile" la prelucrarea in timp real si care au back-up in alta locatie aproape in timp real.
IRONICK
12 Sep 2016, 12:40
Sau sa dea drumul la offline charging pentru toata lumea.
neumann
12 Sep 2016, 12:56
QUOTE(IRONICK @ 12 Sep 2016, 13:40)
Sau sa dea drumul la offline charging pentru toata lumea.
12 Sep 2016, 13:56:totusi, daca nu-ti merge aplicatia dn cauza de ard drive, cum modifici setarile la "tuatalumea"?
QUOTE(DragosP @ 12 Sep 2016, 12:05)
Dpmdv ING e o instituție de care trebuie să fugi cât poți de repede.
Total de-acord.
Veniti toti la Transilvania, e cea mai buna. Sunt actionar.
neumann
12 Sep 2016, 13:10
QUOTE(maho @ 12 Sep 2016, 14:03)
Total de-acord.
Veniti toti la Transilvania, e cea mai buna. Sunt actionar.
hmm, ia sa le fac si lor un topic..
DannyY
12 Sep 2016, 13:32
Macar responsabilul ISU de la ING o fi multumit de rezultat? Nu a stins doar incendiul, ci si consumatorii
neumann
12 Sep 2016, 13:35
pai in caz de incendiu, nu prima data opresti consumatorii?
IRONICK
12 Sep 2016, 14:52
cj98czh
12 Sep 2016, 15:06
mama lor de cine le face IT acolo ... cum mama ei de treaba o firma care se respecta sa nu aiba un data center in alta parte si in cazuri din astea sa preia problemele .... astia ai mei au 4 datacentere in toata lumea .... fiecare capabil sa preia imediat si in timp real rolul celorlalte 3 ... testate si retestate de N+1 ori ... clinetul final nu vede nici o diferenta ...
IRONICK
12 Sep 2016, 15:18
Nu are nici o treaba cine se ocupa acolo de it sau incendii. In mod evident si-au asumat un risc de a functiona fara un dr (nu doar unu...) care sa preia serviciile instant. Este o decizie de management asumata pe motiv de costuri, nu incompetenta. Si nu se asteptau sa isi dea singuri cu tesla in oua. Un management care s-a jucat cu focul.
cj98czh
12 Sep 2016, 15:54
M-as astepta la asa ceva de la o firma 100% romaneasca ... de la una care vine din afara nu prea ... si am vazut cateva multinationale ... nici una nu se juca cu asa ceva ...
VladSoare
12 Sep 2016, 16:07
Ei bine, aparent ING a considerat că într-o țară bananieră își poate permite să se joace.
Totuși, nu cred că au fost afectate toate conturile și cardurile, sau cel puțin nu simultan. Eu am făcut sîmbătă plăți cu cardul în timpul după-amiezii. Și am și retras bani de la bancomat. Și n-am avut probleme.
Singura problemă pe care am avut-o a fost cînd am încercat să mai scot niște bani seara, să fi fost în jur de 21.00, și bancomatul îmi zicea că PIN-ul este incorect. Iar eu îl înjuram, cum mă dobitocule să fie incorect, că doar am același PIN de unșpe ani, doar nu l-oi fi uitat tocmai azi. Dar imediat dup-aia am încercat cu alt card și a mers.
Abia ulterior am primit SMS-ul cu scuze de la ING, cum că se ocupă de problemă și va deveni funcțional în cel mai scurt timp.
b76bgaarh
12 Sep 2016, 16:14
sistemul de la kaufland a fost mort.
ps oare cine a negociat cu ei da cu subsemnatu acum?
neumann
12 Sep 2016, 16:22
daca au picat juma din harduri, rezulta o problema de capacitate. Niciodata locatia de backup nu are aceeasi capacitate de prelucrare ca cea initiala. Si nu prea pleaca nimeni de la ideea ca juma din harduri pica. Sincer, nu cred ca e apocalipsa, bazat pe faptu ca am mai vazut de-astea. Intreruperi de servicii carduri planificate/neplanificate, adica.
IRONICK
12 Sep 2016, 16:41
pr-ul si dr-urile sunt identice, pentru ca ele trebuie sa preia instant functia pe care o au, nu doar o perioada de timp limitata
ing nu este prima data cand are belele, le-a luat luni sa isi migreze doar homebank-ul cand au facut upgrade la pagina
downtime-ul foarte mare ii tradeaza
http://www.iqads.ro/articol/36166/cum-s-a-...i-versus-saracihttps://www.youtube.com/watch?v=DX-Cs7F2kgAfilmul este chiar haios, cateva persoane cu casti (call center ...), cativa care fac vlookup in excel sa compare si recupereze datele
probabil au
pristi angajati pe nepotism, nici nu trebuia sa ajunga filmul asta in media
Sincer eu cred ca nu se deranja multa lume daca pica 10 ore intre 11 noaptea si 9 dimineata.
Da' cand te mananca in partile dorsale sa incerci la ora 1 la pranz...
IRONICK
12 Sep 2016, 22:07
Intradevar, sansele sa enerveze lumea erau mai mici.
Lucrarile sau testele se fac la orele cu "trafic" cat mai mic. Cu calcul de recovery time sa te incadrezi in timp. Si nu inainte de weekend sau in weekend indiferent de ora. De sarbatori sau in weekenduri se ingheata orice tip de eveniment.
ps: si totusi prima mea idee despre cauza era alta, astept sa vad daca ma insel de prea multa suspiciune.
paul_p
12 Sep 2016, 22:42
Daca cauza intreruperii a fost defectarea discurilor ca urmare a zgomotului de peste 130dB produs de sistemul de eliberare a gazului inert, atunci ar putea fi explicabil de ce au omis sa-si ia masuri de siguranta extreme.
QUOTE(IRONICK @ 12 Sep 2016, 23:07)
ps: si totusi prima mea idee despre cauza era alta, astept sa vad daca ma insel de prea multa suspiciune.
Cred ca s-a sprijinit un gigel pe butonul de deversare inergen
Nicio firma serioasa (si ing nu-s chiar ultimii cocalari) nu fac "teste" sambata la ora 1, sau cel putin nu le fac fara ca sa mute inainte totul in DR.
Da' acum sa fim sinceri, cum ar fi sunat un comunicat cu "un angajat al firmei de paza, in timp ce-si efectua tura de pranz s-a sprijinit de un buton care nu stia ce face si a dezlantuit prapadul. Sorry"?
b76bgaarh
13 Sep 2016, 09:25
gigel de la firma de paza nu are acces in camerele serverelor, cel putin la o banca serioasa.
butonul de deversare nu e in dataroom ci la intrare pe peretele din exterior
Raiffeisen-ul de suparare, au picat si ei (nu le pot accesa site-ul). Sunt suparati ca nu au fost primii.
b76bgaarh
13 Sep 2016, 14:46
Ov, gigel de la paza nu are acces la buton. Deversarea accidentala e scoasa din discutie, ca daca te prinde inauntru, acolo ramai.
bine eu zic de firme serioase, posibil la astia sa fie un buton mare rosu langa usa de intrare sub care sa scrie: NU apasati.
IRONICK
13 Sep 2016, 15:42
QUOTE(ady77 @ 13 Sep 2016, 09:46)
Raiffeisen-ul de suparare, au picat si ei (nu le pot accesa site-ul). Sunt suparati ca nu au fost primii.
Astia sunt aia care l-au suparat pe neumann. Probabil ca protesteaza ...
neumann
13 Sep 2016, 15:48
QUOTE(Ov @ 13 Sep 2016, 10:22)
Cred ca s-a sprijinit un gigel pe butonul de deversare inergen
Nicio firma serioasa (si ing nu-s chiar ultimii cocalari) nu fac "teste" sambata la ora 1, sau cel putin nu le fac fara ca sa mute inainte totul in DR.
Da' acum sa fim sinceri, cum ar fi sunat un comunicat cu "un angajat al firmei de paza, in timp ce-si efectua tura de pranz s-a sprijinit de un buton care nu stia ce face si a dezlantuit prapadul. Sorry"?
Hehe, la pravalia de-o stiu eu, cand cu gazu inert si suieratu, se jura ala de la paza ca nu stie nimic. Nu ne-am explicat niciodata cum plm mirosea a fum de tigara in antecamera datacenterului, cand evident nu se fumeaza in cladire.
13 Sep 2016, 16:48:QUOTE(IRONICK @ 13 Sep 2016, 16:42)
Astia sunt aia care l-au suparat pe neumann. Probabil ca protesteaza ...
Sunt foarte afectat si ii rog frumos sa isi repare de urgenta serverele...
paul_p
13 Sep 2016, 22:00
QUOTE(Ov @ 13 Sep 2016, 10:22)
Nicio firma serioasa (si ing nu-s chiar ultimii cocalari) nu fac "teste" sambata la ora 1, sau cel putin nu le fac fara ca sa mute inainte totul in DR.
Testul a fost probabil considerat, firesc s-ar putea spune, unul de mica importanta, de aceea nu s-au luat masuri suplimentare de siguranta.
Masurile de siguranta se stabilesc in raport cu gradul de risc al testelor sau operatiilor de interventie/mentenanta planificate.
Daca ai de schimbat o tastatura la un server sau un modul de acumulatori la un UPS nu te apuci sa muti toata activiatea in alta locatie, ca operatia prezinta un grad de risc scazut. Desi exista riscul ca ala care schimba tastatura sa verse cafeaua in server sau ala care schimba acumulatorii sa se impiedice de cabluri.
Dar ar fi o masura dispoportionata mutarea pe un data center de rezerva in asemenea situatii.
Avand in vedere ca sunt doar cateva cazuri in lume, putin popularizate si din cate se pare nedocumentate complet, de situatii in care hard disk-urile au cedat din cauza zgomotului excesiv produs de eliberarea gazului, nu e de mirare ca testarea eliberarii gazului nu a fost considerata o operatie de mare risc si nu s-au luat masuri speciale.
Nici un test la scara redusa nu ar fi identificat riscul, deoarece probabil zgomotul produs de gaz nu ar fi fost atat de puternic si nu s-ar fi intamplat nimic care sa indice un risc posibil.
Daca testul la foc a implicat si invatarea angajatilor cu ce au de facut intr-o asemenea situatie, atunci poate fi explicabil si de ce testul a avut loc ziua si nu noaptea.
adevarul e ca am mai auzit de storage picat complet datorita radiatiilor EMF in momentul in care s-a deschis usa rackului pt o operatie banala gen schimbat un disk
, asa ca e foarte posibil sa nu fi luat in calcul deloc un eventual impact al fasaitului prin dataroom
si va garantez ca butoanele de deversare "imediata" a inergenului se afla in afara dataroom-ului, nu de alta da' nu prea e bine sa te prinda inauntru' fasaiala
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.