Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot Tacanit/Bataie motor 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
razvanc_zaharia
Salutare,

De 2 zile aud un zgomot ciudat de tacanit sau bataie la motor in partea cu distributia. Am schimbat de curand fulia defazoare, la o zi a inceput sa bata fulia de la alternator, si am schimbat-o si pe aia. Dupa inca o zi, am inceput sa am problema asta cu alt zgomot. In curand o iau razna.

Mentionez ca atunci cand am schimbat fulia/pinionul defazor, am facut si schimb ulei + filtre.

Ma poate ajuta cineva cu o sugestie? cei de la service mi-au spus ca este vb ori de pompa de ulei, ori un tachet.

Atasez si filmulet cu zgomotul care se aude si in mers, din ce in ce mai rapid in functie de viteza.

Multumesc mult!

https://www.youtube.com/watch?v=03b7Lu5O4yA
budspencer07
Pare a fi tachet .Pune urechea pe motor daca se aude de sus e tachet neamorsat sau defect.Bafta!
razvanc_zaharia
Multumesc pentru raspuns, daca ar fi sa fie tachetul, trebuiesc inlocuiti toti banuiesc nu? Are idee cineva cam cat ar costa toata operatiunea asta?
Dreamer
Cel mai bine mergi la service pentru constatare. E greu sa dai cu parerea, mai ales ca nu este o problema comuna.
jemis90
Tacheti. Daca nu ai bani momentan - nu te speria. Poti merge si ani de zile asa. Poate ai bafta si merg inlocuiti separat. La un opel corsa pe care l-am avut nu se puteau inlocui decat in kit complet sleep.gif , asa ca am mai mers 2 ani cu ea si apoi am vandut-o laugh.gif

O treime din masinile de pe strada le poti auzi cu trancaneala de tacheti, iar multi cred chiar ca este un sunet normal smile.gif)
budspencer07
Daca intradevar sunt tachetii se poate inlocuisi unul singur dar.....trebuie verificat ansamblul culbutor tachet tija supapa.Pe scurt verifica daca exista joc intre axa si ansamblu specificat.
espacern
La motorul lui "razvanc_zaharia" adica cu 16V orice incercare de verificare/control al tachetilor/joc inseamna demontat distributie.....pentru ca la scoaterea capacului superior axele cu came nu mai sunt fixate!
Tacheti la acest motor cu 16V sunt hidraulici....si de multe ori o simpla descarcare/scufundare in motorina rezolva problema.
budspencer07
Cu parere de rau iti spun ca nu ai dreptate.Se poate scoate capacul axele raman nu sar si mai mult poti scoate si tachetii.
Bafta multa!!!
espacern
La motorul/masina ta asa sa faci.....dar nu mai recomanda prostiile astea la alti care nu se pricep!
Cine a scris ca sar axele?....si cum sa scoti tachetul de sub culbutorul mentinut de ax/curea?
Daca nu scoti cureaua de distributie axele nu poti sa le misti.....si la eliberarea prinderii axelor se decaleaza distributia....aviz amatorilor!
iDoctor
intai scoate tija dupa care urmeaza carja radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

asta habar nu are cum arata un motor de 16 v dar da sfaturi . : icon_mrgreen.gif
budspencer07
Sa incepem cu inceputul.Uzura tachet culbutori axa nu se poate repara cu o spalare cu motorina.
Culbutorul si tachetul se pot scoate prin rasucirea vibrochenului pana la detensionare fiecarui tachet in parte.
Axele se pot misca chiar daca e cureaua pusa.
Bafta multa de tot!!!!
A era sa uit.Pt a intelege si realiza cele de sus trebuie sa fii mecanic.
Bafta inca o data !!!!!
espacern
Recomandarea de scufundare tachet in motorina este clar specificata in cartea de interventie motor a fabricantului Renault.....sfaturi utile tuturor!
razvanc_zaharia
Woow, vad ca s-a aprins conversatia smile.gif) Ca un mic update, masina inca mai face galagie, bani nu am ca sa schimb toti tachetii, nici macar in pereche, avand in vedere ca numai manopera am inteles ca ar fi undeva pe la 400 de lei asa ca o las deocamdata. Masina merge in parametrii, nu simt nimic diferit fata de inainte sa inceapa zgomotul, deci o sa mai merg asa cu ea, sper sa nu o stric mai rau.

Multumesc pentru raspunsuri si tips.
budspencer07
Schimba uleiul macar.5w40.Bafta!!!!
mark``
Pana la urma cine e mai mecanic? Ca au ramas 2 lucruri ne-explicate ce se bat cap in cap.

PS. Bud, a scris mai sus ca a schimbat recent uleiul.
razvanc_zaharia
Salutare, zgomotul a incetat deocamdata biggrin.gif:D:D:D

Sambata am verificat nivelul uleiului, si am vazut ca era cam apacios si am completat cu niste 10w40 ce mai aveam prin portbagaj, vreo 200ml. Am mai mers vreo 150 de km si deocamdata nu mai face zgomot. Sper sa ramana asa.

Nu stiu exact ce ulei au folosit aia la service ca a fost tata si a luat masina si nu a intrebat. Poate au pus ceva mai slab sau l-au indoit cu apa nu stiu.

Multumesc pentru raspunsuri, si revin in cazul in care apare problema (sper sa nu)

O zi buna tuturor!
mark``
Pai daca ai completat cu ulei si nu mai suna e clar. Da-l jos si nu mai merge cu el asa.
Pune altul si stai langa mecanic cand ti-l baga in motor. Cel mai probabil nu ti-au schimbat uleiul din motor si au pastrat uleiul nou.
Danandrei
Si la mine s-a oprit dupa ce am bagat un plin de efix de la rompetrol si am forjat de cateva ori. Deocamdata e ca inainte fara tacanit (10 zile).
branic
Stiu ca e un post vechi si tocmai de aceea sunt curios dupa un an si jumatate daca a mai aparut tacanitul dupa schimbul de ulei sau ce s-a intamplat pe parcurs.
aluibasarabeanu
La mine a început să cârâie pinionul defazor la pornire (acum 6 luni), de vreo doua, trei săptămâni nu mai cârâie (chiar dacă sunt - 5 grade, chiar dacă mașina a stat doua zile nepornită), dar a început să se audă un țăcănit cam ca în clipul de mai sus dar parcă mai încet, mai finuț. Se oprește după vreo 60 de secunde după ce plec de pe loc, dacă mașina stă un pic la relanti (chiar dacă am mers 20 de minute prin oraș) reîncepe să se audă dar foarte încet. Oare să nu fie pinionul defazor, adică, ăla sa reparat (după ce am dat 420 de ron pe piesă) și sa stricat vreun tachet? Uleiul este elf 5w40 pus de mine. Mașina nu are alte simptome, trage cum trebuie și consumă puțin.
DSR5457
Salut! Am un Megan 2 1.6, 16 valve si are un tacanit la motor pe care nu stiu de unde sa il iau. Motorul porneste perfect, nu tacane, nu troncane, nu face nimic. In momentul in care se incalzeste se aude o bataie ca de tacheti. Masina merge foarte bine, distributia cu pompa de apa este noua, pe accesorii cureaua si rola sunt noi. Mentionez ca dupa ce parchez si mai tin motorul pornit cate minute, acea bataie inceteaza. O sa incerc sa atasez si o filmare.
Multunesc anticipat pentru orice sfat.

https://youtu.be/dt2ZGpUUjVM
SorinSorin
QUOTE(DSR5457 @ 27 Feb 2019, 08:16)
Salut! Am un Megan 2 1.6, 16 valve si are un tacanit la motor pe care nu stiu de unde sa il iau. Motorul porneste perfect, nu tacane, nu troncane, nu face nimic. In momentul in care se incalzeste se aude o bataie ca de tacheti. Masina merge foarte bine, distributia cu pompa de apa este noua, pe accesorii cureaua si rola sunt noi. Mentionez ca dupa ce parchez si mai tin motorul pornit cate minute, acea bataie inceteaza. O sa incerc sa atasez si o filmare.
Multunesc anticipat pentru orice sfat.

https://youtu.be/dt2ZGpUUjVM
*


Zgomot de tacheti ....cand ai schimbat uleiul?....ce ulei ai bagat?
Dreamer
Ce ulei ai in motor? Si de cat timp este acolo?
sanduman
Mare atentie si la filtrul de ulei. Are o supapa ce deschide la o anumita presiune. Trebuie sa fie valoarea ce o recomanda Renault.
DSR5457
Uleiul este schimbat acum o saptamana, ELF 5w40. Filtru este cel recomandat de Renault.
balauru_327
A aparut zgomotul dupa schimbarea distributiei?
margelatu80
Fulia defazoare
DSR5457
QUOTE(balauru_327 @ 27 Feb 2019, 21:20)
A aparut zgomotul dupa schimbarea distributiei?
*



Nu, zgomotul il facea si inainte.
Dreamer
Mergi la service bun sa iti spuna ei ce are. la cum se aude este o bataie in motor si cel mai bine primesti raspunsul de la service auto ( poti cere mai multe pareri )... aici numai lumea isi da cu parerea.
Criss.silviu
DSR5457 ai rezolvat problema cu acel zgomot? acelasi zgomot il am si eu din toamna 2017 dupa ce a fost schimbata distributia ( fara defazor ca nu am stiut nici eu nici mecanicul, am aflat intre timp iar de atunci am facut 30000 km.) Masina porneste din prima, nu moare motorul, nu scoate fum , doar ca are acest rontait enervant.
Cat_galati
Salut!A inceput si la mine sa se auda tachetii,tacane ca la prima postare(filmulet),in motor am bagat ulei elf 10w 40 . Acum intrebarea ar fi,recomanda cineva sau a folosit la aceasta problema ulei liqui moly leichtlauf cu MOS2 10w 40?este un ulei cu continut de bisulfura de molibden,un produs recomandat de un mecanic care mi-a acultat sa spun asa motorul si ca ar fi ok .
mnm
QUOTE(Cat_galati @ 20 Apr 2019, 13:30)
Salut!A inceput si la mine sa se auda tachetii....
*


Inseamna chiulasa data jos si verificat joc came/ colbutori/ supape peste tot. Uleiul nu rezolva nimic... doar atenueaza zgomotul in functie de aditivi .
espacern
QUOTE(mnm @ 20 Apr 2019, 17:16)
Inseamna chiulasa data jos si verificat joc came/ colbutori/ supape peste tot.

La 1.6 16 V culbutori sunt compensatorii hidraulici...adică nu ai cum sa-i reglezi ca funcționează cu presiunea uleiului!
mnm
Nu numai la 1.6 16 V culbutori sunt compensati hidraulic...adică nu ai cum sa-i reglezi ca funcționează cu presiunea uleiului!
Ma refeream sa aiba o imagine de ansambblu la defectul reclamat !
Ca daca este o cama mancata, sau un ac de rulment INA cu ace ... ura si la gara !
espacern
Rulmenți cu ace...unde ai văzut asta la Megane 2 cu 1.6 16V?
mnm
@espacern:
Off/on... topic : La INA
Acesta fiind tachetul hidraulic auto-reglabil.
In general la distributie cand sunt piese cu rulmentii INA ... cam sunt cu ace la origine.
espacern
Dacă este fabricat de către INA înseamnă ca automat are și ceva piese din rulment...nu?
Piesa prezentată de tine este împingător supapa...și nu conține nici un ac sau alta piesa in interior.
Cat_galati
Ok,multumesc mult,pentru pareri aprob ideea de a deschide chiulasa dar vreau sa spun ca am schimbat uleiul elf 10w 40 dupa 2127 de km care era cam lichid sa spun asa,am pus acum ulei de la liqui molly 10w 40 un ulei super negru de ai impresia ca este gata ars. Acum masina toarce perfect fara pic de zgomot si astept sa fac 2000 de km sa vad rezultatele sa spun asa. Va urez drumuri bune.
Cat_galati
Salut! Revin cu niste amanunte,am schimbat uleiul si am parcurs 1600 de km,problema e ca a reaparut zgomotul de la tacheti.Oare chiar trebuie umblat la tacheti?
EUROPE_
Aceeasi problema o am si eu, de vreo 50k -60k km, cateodata se aude mai tare, alteori foarte putin spre deloc. Ulei intotdeauna am folosit ELF 10w40, schimbat la 10k -12k km. Daca la unii colegi, au inceput sa bata tachetii, din proprie experienta va pot spune ca mai puteti circula asa pana la urmatoarea revizie. Tocmai asta voi face in toamna, cand e scadenta la kit-ul de distributie ( atunci estimez ca voi face cei 60k km ), cand o voi schimba si daca tot se umbla la distributie ii voi ruga pe mecanici sa se uite la starea axurilor si tacheti, tije supape.
Motorul are 206k km, reali conform datelor furnizate de istoric si RAR. Daca mai duce inca 60k km fara investitii majore sau reparatie capitala, sunt multumit de ceea ce a oferit pana acum.
mnm
QUOTE(EUROPE_ @ 6 Jun 2019, 22:44)
.....cand e scadenta la kit-ul de distributie ( atunci estimez ca voi face cei 60k km ), cand o voi schimba si daca tot se umbla la distributie ii voi ruga pe mecanici sa se uite la starea axurilor si tacheti, tije supape.
......
*


Tzacaneala nu prea are cum sa fie din kit de distributie decat daca este montat prost... decalat.

Este bine de vazut starea camelor de pe axele de distributie.... dar nu vreau flame-uri cu espacern !

Daca se da jos capacul chiulasei este bine de aruncat o privire atenta !
quetzalcoatl
Si la mine se aude acest tacanit, mult mai slab ca la Zaharia, dar se aude. Sunt curios sa aud un motor de renault 1.6 16V la care nu se aude. Am 120 000 Km, de vreo 25 000 km pun Mobil1 0W40 FS, urmasul lui European car formula, cred ca este uleiul cu cele mai bune specificatii, poate ca are vascozitatea la rece putin cam mare. Se aude cu pauze, uneori tot timpul. Nu este foarte evident dar este. Am auzit si pareri cum ca ar fi de la cureaua ContiTech.
balauru_327
Mobil1 0w40fs nu are cele mai bune specificatii, dupa parerea mea este un ulei cu caracteristici mediocre.
Cele mai bune caracteristici le vei gasi la marci precum RedLine, Amsoil, unele Ravenol,Motul Liqui Moly.
Uleiurile 0wXX, 5wXX sunt ''zgomotoase' din fire, daca mi se accepta comparatia asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.