Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Oil catch can pentru Laguna 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
Ririnel
Salutare! Am zis sa postez topicul si la sectiunea de modificari in caz ca lumea mai vrea sa-si faca acest lucru si poate gasi informatii si pe aici. Procedeul nu e complicat.

Un tutorial aici pentru 1.5 dCi

In principiu ce a zis Cristi Streulea in videoul acela trebuie facut deoarece catch can-urile nu vin cu nici-un fel de element filtrant. Se cauta o teava de cupru moale care sa intre cat de cat in gura catch can-ului si pe urma se ia niste burete de sarma din inox (eventual 2) si se pune de-a lungul tevii. Poxipol pentru legatura etc.

Pe urma la 1.9 dCi la Laguna trebuie pus intre epurator si duza aia care intra in furtunul de admisie (ala gros de dupa filtrul de aer). Pentru orice detalii imi puteti da PM.

Singura chestie de care nu sunt sigur sunt celelalte doua furtune care intra in epuratorul de ulei. Cel care intra in dreapta si cel care intra dedesubt. Cred ca sunt de retur. Acelea nu stiu daca ar trebui anulate sau cumva montate sa intre printr-o conexiune in catch can.

Daca e cineva care stie ceva de acele furtune sau are alte sfaturi in plus asteptam pareri.

Dupa aproape 600 de km nu pot observa prea mult ulei prin recipient. Se simte totusi ca acei bureti din inox sunt un pic uleiosi. Ce-i drept acesti km au fost facuti doar in oras. Urmeaza sa plec cu ea la drum lung prin august. Voi posta update-uri atunci.

Am uitat sa zic ca furtunele le-am gasit in Dedeman. Nu stiu cat o sa tina ca nu par cine stie dar clar sunt peste porcariile cu care vine catch can-ul.

Pana una alta las o poza aici pentru cei care nu vor avea prea multa inspiratie de pozitionare a recipientului.

Numai bine!
andutu
De unde l-ai cumparat?
Ririnel
Gasesti pe cateva site-uri la noi. Au sediu prin Targu Mures parca. Ii gasesti la o cautare pe google. In Bucuresti n-am prea gasit mare lucru. Oricum toate sunt importate din China smile.gif)
mircea-daniel
Mai inghesuie niste bureti de inox in epurator. E imposibil sa nu ai ulei in el, daca nu ai inseamna ca intra in admisie.
Ririnel
Pai furtunul care intra in ala de admisie e complet uscat. Am verificat.
Ririnel
Ok deci dupa 1000 si ceva de km am desfacut si nu am decat cateva picaturi de ulei pe fundul canului. Ceva nu am facut bine. Canul are 2 bureti din inox indesati acolo ca element de filtrare. Nu avea cum sa treaca de ei. Ceea ce am observat in schimb este ca au aparut niste urme de ulei pe la furtunasul care iese din fundul epuratorului. Sunt practic 2 furtunase: unul in dreapta si unul sub care duc spre motor. Tind sa cred ca deoarece e traseul mai lung acum nu mai apuca sa ajunga in can uleiul si se intoarce prin epurator inapoi in motor. Oare sa acopar acele orificii? Daca are cineva vreo idee nu o tineti doar pentru voi 😊. Multam fain.
mircea-daniel
Daca ai ceva pe fundul epuratorului inseamna ca ramane ceva in el, deci isi face treaba. Verifica sa nu ai scapari pe undeva, insa daca tu spui ca nu ajunge nimic la retur, inseamna ca esti ok. Depinde si cat ai mers (la mine dupa 3000 de km a inceput sa se umezeasca un pic returul spre admisie si atunci am curatat epuratorul+traseul complet).
Ririnel
Au trecut multe luni de atunci. Am desfăcut catch can ul și e o baltuta de vreo 1 cm pe fund ceea ce înseamnă că își face treaba.
RazvanF
Am montat si eu un catch can, numai ca eu l-am facut dintr-un recipient din inox care era rezervorul de vopsea al unui pistol de vopsit.
Din capacul culbutorilor am dus un furtun in intrarea recipientului (cea care are acea teava montata in interior) si din iesirea recipientului am dus un furtun in acea ciperca, vreau sa stiu daca am procedat corect, nu am avut rabdare sa ascult acel tutorial, ii place sa se intinda la vorba precum guma de mestecat.
andutu
Este corect montat.

Dar cu gazele de la EGR ce facem cu ele? se gaseste pe net un dop din metal special care intra la racordul metalic ce face legatura intre motor si corp EGR.O fi ok? afecteaza cu ceva? Asta ca sa nu mergem cu mufa scoasa si sa avem erori sau alte modificari de soft.

Nu stiu pe unde am vazut , o afirmatie a d-lui espacern ca anulare egr = probleme injectoare pe viitor sau ceva de genul. Nu vad legatura , poate ma lumineaza cineva.
RazvanF
Da, asta cu egr ul nu o inteleg nici eu, nu vad legatura dintre injectie si gazele arse. Eu il tin deconectat de la mufa, ca atunci cand am itp sa il pot reconecta.
Singura problema ar fi cu temperatura gazelor din cilindru, daca egr ul functioneaza temepratura lor va fi ceva mai scazuta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.