Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor! Curea alternator rupta si bataie motor !
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
alexandrugeo
Buna seara ! Sunt dezamagitul poserosr al unui Renault Symbol 1.5 dci , an 2008 47 kw , am si eu o mare problema ieri am avut ghinionul de a mi se rupe curaeua la alternator ( nu s-a rupt de tot si pur si simplu sarea bucati din ea ) am reusit sa ajung la service insa motorul a inceput sa aiba un tacanit sad.gif ( o bataie ) , tin sa mentionez ca distributia am schimbat -o acum 15000 de km . ce s-ar fi putut intampla in acest caz ? ( sa fi sarit de la punct distributia si de aici si tacanitul la motor ) cam cat de grav ar putea fi dupa parerea dumneavoastra ?
espacern
Daca face-ai intretinerea corecta nu se rupea cureaua.....asa cu "economiile" realizate acum repari motorul!
alexandrugeo
intretinerea am facut -o corecta ( schimbat ulei filtre si distributie la timp ) scuze dar nu ma pricem la mecanica de aceea m am adresat si dumneavoastra...... sa aflu cat mai multe pareri .... cat despre curea nu aveam de unde sa stiu ca daca se rupe cureaua la alternator trebuie sa imi cumpar alt Renault !!!
R19/16v
Ceea ce te intreaba espacern este daca ai inlocuit intreg kiturile de distributie si accesorii?
alexandrugeo
cand am schimbat distributia am schimbat doar kit-ul de distributie plus pompa de apa asa cum mi a cerut mecanicul
R19/16v
Atunci incepi prin a te felicita pentru mecanicul ales, apoi continui felicitandu-l pe mecanic pentru cretinismele pe care le face, cretinisme care acum te vor costa aproximativ 3000 de lei.
dethave
Salut!
Cureaua tine un anumit numar de kilometri sau timp trecut de la instalarea ei...
Fiecare producator specifica ""detaliile"" astea. Acu' probabil ca motorul tau nu mai are distributia pusa la punct, cu diverse pagube mai mici sau mai mari.
Trebuie ajuns la un service serios si facuta o constatare.
Spor la treaba!
P.S.
Dupa cum au lasat cei doi colegi de forum sa se inteleaga
o intretinere corecta implica si schimbarea curelei de alternator
dimpreunã cu alaiul de role.... Oamenii au dreptate,asa ca schimba-l
pe inaptu' ala ce-i mecanic doar cu numele.
alexandrugeo
nu stiu la dvs cum e dar aici la mine in Constanta mecanicii sunt undeva la nivel de doctori de Dumnezeu ii deranjeaza fiecare intrebare pusa de un neica nimeni care vine sa le repare masina ei nu pot fi contrazisi iar daca nu stiu ceva te paseaza de la un service la altul de cheltui mai mult decat costa masina in sine !!! ps: cu 3000 de lei cumpar motor . voi vedea maine cand va deschide capacul de la distributie ce s-a intamplat ( cand sa rupt cureaua mi a rupt si conducta de la aerul conditionat ) poate sa aiba vre-o legatura cu bataia aceea ?
dethave
Citeste postu meul anterior,inclusiv ce-au scris espacern si R19/16v.
Si da,are legatura directa cu ce s-a intamplat si se va intampla un continuare.
vallixx
Ori n-am inteles eu, ori nu ma pricep.....dar inteleg ca se discuta despre cureaua de alternator, adica despre cea de accesorii, nu de cea de distributie.

De ce ar avea distributia sarita de la punct atata timp cat nu s-a rupt cureaua de distributie ci doar cea de accesorii, care se " ocupa "de alternator, pompa de servo, compresorul de AC....deci in teorie daca se rupe ramai doar fara servo, ac si nu iti mai incarca bateria.

Ce legatura ar avea cu distributia?

La mine cel putin distributia e acoperita de un capac, deci nici varianta de a-ti intra cureaua de accesorii in cea de distributie nu prea pare valida. Ce imi scapa?\

Bun, ca atunci cand faci distributia e bine sa schimbi si kitul de accesorii.....(curea, rola si verificare fulie alternator) este alta poveste. Aici e vina mecanicului care trebuia sa stie si sa recomande schimbarea ambelor kit-uri.
cj98czh
QUOTE(vallixx @ 15 Jul 2016, 19:27)
De ce ar avea distributia sarita de la punct  atata timp cat nu s-a rupt cureaua de distributie ci doar cea de accesorii, care se " ocupa "de alternator, pompa de servo, compresorul de AC....deci in teorie daca se rupe ramai doar fara servo, ac si nu iti mai incarca bateria.
*



Pentru ca acea curea de acesorii rupta sau bucati din ea s-au infasurat in jurul fuliei de la arbore (acolo distributia nu este protejata de carcasa de plastic) si o sare de la loc sau o rupe .... dupa caz .... acu ai inteles? smile.gif

Si asta nu este valabil doar la Renault ci la majoritatea marcilor care au distributie pe curea ..
vallixx
Got it, thanks.

Eu avand capac peste distributie am zis ca e protejata peste tot.
Acu' daca mi-ai zis...... e logic, capacul n-are cum sa fie si peste arbore.
alexandrugeo
multumesc pentru incurajari !!! s-a rezolvat prin inlocuirea curelei de distributie ( nu sarise dar era plina de ulei ) , simeringurile de la arbore si inca unul ( nu stiu exact ) schimbat fulie alternator si inca o roata zimtata de sus pe care sta cureaua distributiei . cost total 600 lei . Cureaua la alternator s-a facut fasii iar o parte din acele fasii s-au infasurat pe distributie si astfel a sarit de la punct cu un dinte . Din ce am inteles de la mecanic ( un baiat de nota 10 ) sunt printre singurele tipuri de masini care daca ti se rupe cureaua de la alternator risti sa strici motorul ( Multumita iscusintei inginerilor de la Renault ,sa le dea Dumnezeu 'Sanatate' )
vallixx
Mai, nu ca iau partea Reno-ului insa daca schimbi curelele la timp ele nu se rup.
Inginerul ala de la Reno care a gandit asezarea curelelor , asa "riscanta" cum pare, a gandit si niste intervale de service si probabil si o anumita calitate a pieselor.

Asa ca daca piesele stau pe masina mai mult decat e cazul, ori sunt inlocuite cu chinezisme ieftine, atunci nu mai e vina inginerului ca a gandit ciudat.

Vad o gramada de oameni care se "lauda" ca nu dau banii la reprezentante ca e scump si oun pe masini piese din targ sau luate de pe net de la magazine obscure, ori piese no name.....dupa care se vaita ca sunt Renourile de kkt.

Ok, inteleg un aspect, cel legat de preturile umflate exagerat de reprezentante, nici eu nu ma duc acolo pentru orice, insa daca iau piese de schimb iau piese after de calitate, le iau din magazine care nu-mi vor da piese contrafacute....etc, in felul asta uite ca Renoul meu turcesc merge ceas.

Colegii care au comentat mai devreme au dreptate, mecanicul trebuia sa-ti recomande si schimbarea acccesoriilor, nu numai a distrubutiei. Nu toti ne pricepem, de aia exista mecanici.

Bine macar ca ai scapat ieftin, insa schimba mecanicul.
cj98czh
QUOTE(alexandrugeo @ 15 Jul 2016, 21:55)
Din ce am inteles de la mecanic ( un baiat de nota 10 )  sunt printre singurele tipuri de masini care daca ti se rupe cureaua de la alternator risti sa strici motorul
*




Sa-i spui la mecanicul ala sa se faca cuafeza ... ca poate este mai bine .. si tu sa te feresti de mecanici din astia daca atata mecanica stiu ....

Pe viitor te sfatuiesc sa te documentezi un pic si sa nu mai postezi bule din astea ... chiar daca au fost spuse de un "profesionist" ... repet ... cauta altul ca ala saracul este praf ... si praf pe banii tai ..
alexandrugeo
m- am referit la al 2 -lea mecanic ca este un baiat de nota zece , nu la primul ! referitor la ' bule ' nu stiu la ce te referi , pur si simplu am spus problema mea si am cerut ceva sfaturi , nimic mai mult , unele raspunsuri au fost folositoare si le multumesc baietilor de mai sus care si a-au facut timp si mi au explicat cum sta treaba , unii au raspuns arogant doar ca sa umple pagina !!! Puteti inchide topicul . O seara placuta !!!
cj98czh
Si eu m-am referit acum tot la al doilea .. ma rog era un sfat, daca ti cont sau nu de el este fix problema ta.
wolfin
Citind acest topic imi dau seama ca am cam imbartanit si nu prea mai am rabdare.

Peace man
verde
Interesant e ca cei cu probleme intra pe forum abia dupa ce o patesc , inainte de asta-i doare fix in pix.
R19/16v
In situatia de fata userul a fost invatat prost de unu' care ar fi trebuit sa stie...
cosmin910
Problema este ca oamenii intra ca nu toti sunt doctori ca voi cool.gif , si de aceea apelaza la acesti doctori de pe site"-uri care sunt, vad, la fel ca mencanicii, plini de duh boxing.gif de iti vine sa mai calezi odata motorul.

Probabil ca i-a facut cine i-a facut doctori in toate, de la masina la fotbal trecand prin navelea spatiale si navele maritime, oceanografie si horticultura!

Sunt satul de uni care te iau la ... mai rau decat mecanicii. or fi prosti si ne scoliti, poate fara facultate, dar altii se lauda mult aici. dar eu nu au gresit in alte "domenii", poate cand au ales nevasta?
un doctor sau un maturator nu trebuie sa stie si mecanica, nu? de aceea exista service, mecanici, nu?
apoi, de aceea intra aici sa gaseasca explicatii nu sa fie luat la... ranga, cand dau peste mecanici "prosti" si masina poate este varza. sa stie si alta data ce si cum.

sper sa fie publicat raspunsul ca mai intalnesc si pe alte topicuri la fel, super doctori peste doctorii mecanici!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.