Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1300 '75
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Dinica Mihnea
Luata de noua pe 11 feb 1975... din "povestiri" am aflat ca in ianuarie fusese cerere de un lot de masini pentru stat (politie, taxi) pe care nu au putut sa-l onoreze in totalitate si a ramas sa fie suplimentat in februarie... tot din lotul din care facea parte aceasta masina erau si unele dacii refuzate de polonezi la export... astfel, majoritatea daciilor din lotul acelei luni aveau ce piese frantuzesti mai ramasesera prin uzina pe-atunci... Ce e sigur, aceasta a avut set motor Borgo de fabrica, cutie in 4 trepte frantuzeasca cu planetare glentzer si celelalte elemente frantuzesti care inca mai echipau daciile in '75. Singurul accident "remarcabil" a fost in primul ei an (derapaj si lovitura cu stalpul dreapta fata intr-un copac), dar a fost facuta pe garantie, deci reparatie buna... Statuse vreo 4-5 ani pe margine pana am "fortat" reintrarea ei in teren (am un topic pe Clasic, dar e de domeniul trecutului)... Acum, dupa mai bine de 10 ani, "a facut un efort" si a ajuns la oras, unde am inceput sa ne ocupam de mecanica (am ramas placut surprins ca a parcurs drumul de la tara la oras pe rotile ei, fara sa dea rateuri sau altceva (atata doar ca franele sunt prastie))
Scopul in zilele astea este sa o segmentam si sa curatam bine motorul de uleiul imbacsit de vreo 6 ani... Segmentii au ceva uzura, pistoanele sunt doar murdare (sper), iar supapele sunt cam damblagite (sa vedem ce facem cu ele)


<span class='edit'>11 Jul 2016, 22:46:</span>
Pozele au dimensiunea mare si trebuie sa le pun 2 cate 2...

<span class='edit'>11 Jul 2016, 22:47:</span>

<span class='edit'>11 Jul 2016, 22:48:</span>

<span class='edit'>11 Jul 2016, 22:49:</span>

<span class='edit'>11 Jul 2016, 22:50:</span>
Alex1300BV
Masina e dragutza. Pacat ca sta in exterior.
Cati km are motorul?
Dinica Mihnea
A stat mai mult in garaj cat fusese in uz, dar in perioada in care a fost nefolosita a stat in curte, sub copac...macar a fost cimemt pe jos, de asta podelele sunt in stare buna. Sa aiba vreo 140k (au fost schimbate ceasurile si atunci s.a luat kilometrajul de la 0). Oricum, setul asta motor are in jur de 20k

12 Jul 2016, 13:08:
Prima mana de curatare in motorina, pe seara urmeaza clatirea
Maniak22
Asa a fost de fabrica cu interiorul textil maro cu tetiere si volan tip mai nou ?
Baga mai multe poze cu masina.
Dinica Mihnea
Nu prea am atatea poze, fac maine cand mai merg la masina... Volan a avut clasic, cu spitele in "V", dar si-a trait viata...chit ca pe ai mei nici nu-i interesa originalitatea masinii si au aruncat un volan de CN pe ea... Cand am luat-o eu, nu l-am suportat, si din lipsa de optiuni l-am pus pe acesta... Acum i-am facut rost de unul original, frantuzesc, i-am pus baghete de 1100 si banut colorat. Interiorul tot la fel, a fost cel original, de vinilin, care s-a "prajit in soare" si a fost schimbat tot cu unul de CN... Nu arata rau, era modern, dar am vrut sa o tin cat mai in original... Nu i-am luat de vinilin complet din 2 motive: sa nu se rupa iar in soare (chit ca se si incingea tare la caldura, astfel acesta era partea de sezut din material textil si nu mai sunt probleme) si nu am gasit unul complet la pret decent (pe asta am dat 300 cu absolut tot ce tine de interior si a fost luat de pe un 1310 prima-prima serie, cu bari de 1300, masina de garaj, 60k km, inca avea urme de la tipla de fabrica pe el) Singurul lucru care ma nemultumeste e ca nu are cotiera in spate... Intre timp, la mecanica, am desfacut intreg motorul, incet-incet il curatam si schimbam una alta (cuzineti, placa presiune, fulie, simeringuri etc). Este extrem de imbacsit, uleiul a stat foarte mult timp...supapele nu lucreaza cum trebuie... e ceva de munca
sobolan
valeu mama ce ulei are prin el.....pistoanele par ok,daca si camasile-s pe masura pune-i segmenti si refa-i linia,pui si cuzineti noi cu ocazia asta......patina mecanica e ok,verific-o vizual ca uzura,la nevoie o inlocuiesti,sa nu cumva sa te intorci la aia hidraulica.....unde-s planurile cu lupul in blana de oaie ? happy.gif

SFAT BUN: sano forte pentru aragazuri sau triumf si pulverizezi la greu apoi astepti cat fumezi doua tigari si dai jet de apa la greu,recent am curatat bine un bloc pe interior asa si o chiulasa....motorina e pantaloni scurti radmasa.gif ...ai rabdare de chinez ? daca ai soda caustica e mult mai ok.....
Dinica Mihnea
Multi s-au crucit cand l-au vazut smile.gif) Patina nu e ok, a mancat-o lantul, o am de schimb, am luat si cuzineti palier + biela (ST), mai caut fulie, simeringuri, placa presiune (s-a uzat inegal, era descentrata)... nu e de lucru cat e de curatat in cazul asta... am Triumf, dar l-am lassat pentru a doua mana, prima oara le-am luat la motorina si jet de apa... Cu supapele sa ne uitam azi cum stam, dar nu par bune, trebuie rectificate ( de asta in 5 min de mers facea bujiile prastie)... dupa trecem la cv, frane (pedala e super, tare, opune rezistenta, atat ca masina nu se opreste smile.gif) ), suspensii, directie, bucsaraie
Daciotul_98
Cu fulia te pot ajuta eu, am cateva noi
Dinica Mihnea
Am gasit una uitata de lume, noua, multumesc oricum... ma apuc de curatat blocul si apoi remontam...mai pub cateva poze
DACIOTUL_97
Ce frumos si ingrijit e interiorul, banuiesc ca scaunele si bancheta au avut huse, sau ma insel?
Dinica Mihnea
Nu stiu cum le-a protejat fostul proprietar, posibil sa fi tinut folia aceea de fabrica pe ele... In 60k km cati avea masina aceea nici nu au avut cand sa se uzeze prea mult
sobolan
mie imi par a scaune si banchete de 1310 wink.gif ...1300 veneau pe vinilin negru si rosu la varianta L !
Dinica Mihnea
Da, da, de 1310 sunt, am scris si mai sus...prima serie, cu grila subtire la faruri si chiar cu bari de 1300
harby ;))
Pai si 1300-le meu STANDARD are vinilin pe laterale si textil rosu.. so
Spor la treaba cu masinuta!
Dinica Mihnea
Pana una alta, am mai avansat in curatat, mai am pe maine o clatire finala si ne apucam de remontat...am stat la fiecare canal de ungere in parte, sunt super acum...cu ocazia asta am vazut ca si blocul motor este unul frantuzesc (dupa constructie, el de la mama lui a venit frantuzesc, dar in uzina au pus tabla cu serie romaneasca)...o sa-i trag si o vopsea neagra...le-am scos fata si pistoanelor, am folosit spray Triumf (degresant pt cuptoare smile.gif), face minuni, doar ca dupa ce il cureti si-l clatesti, sa-l bagi si in motorina, altfel corodeaza

13 Jul 2016, 22:02:
wink.gif)+13 Jul 2016, 21:52-->
QUOTE(harby wink.gif) @ 13 Jul 2016, 21:52)
Pai si 1300-le meu STANDARD are vinilin pe laterale si textil rosu.. so
Spor la treaba cu masinuta!
*


Daa, stiu ca au fost mai multe modele de tapiterii... Multumesc! Pana pe saptamana viitoare speram sa terminam motorul, apoi pauza 1 saptamana (tabara la mare) si ne luam de cutie, frane, directie...tot ce face probleme...si pana sa bagam motorul pe masina tragem si o vopsea in compartiment (luata un pic la smirghel cea veche, este oricum antifonata la contra aripi pe interior din tinerete)
sobolan
axa arata bine,nu pare un motor uzat......putin folosit....spala bine cu apa si cand se usuca baga o carpa inmuiata in ulei si manjeste-l pe la asezarile cuzinetilor,nu e ok sa rugineasca acolo......sper ca ai bagat o sarma prin bloc pe gaura de ungere catre rampa culbutorilor.....scurma bine cu sarma prin orificiile de ungere la paliere.....baga mare !


QUOTE(harby)
Pai si 1300-le meu STANDARD are vinilin pe laterale si textil rosu.. so
*


asa a avut din fabrica ? huh.gif n-as prea crede....
harby ;))
Da,asa a avut din fabrica. Si stiu multe masini care au avut asa smile.gif
Scuze de poluare.
Inca o intrebare: faci singur motorul? Arata bine!!
Dinica Mihnea
wink.gif)+13 Jul 2016, 23:25-->
QUOTE(harby wink.gif) @ 13 Jul 2016, 23:25)
Da,asa a avut din fabrica. Si stiu multe masini care au avut asa smile.gif
Scuze de poluare.
Inca o intrebare: faci singur motorul? Arata bine!!
*


Nu aveam "pregatirea" necesara sa-l fac singur...asa ca am luat-o la oras, am dus-o la o ruda, fost mecanic, si cu rabdare din partea lui, ma indruma si fac totul (aproape totul) singur... de spalat (munca de jos) nici nu mai vorbesc smile.gif)

13 Jul 2016, 23:47:
QUOTE(sobolan @ 13 Jul 2016, 23:14)
axa arata bine,nu pare un motor uzat......putin folosit....spala bine cu apa si cand se usuca baga o carpa inmuiata in ulei si manjeste-l pe la asezarile cuzinetilor,nu e ok sa rugineasca acolo......sper ca ai bagat o sarma prin bloc pe gaura de ungere catre rampa culbutorilor.....scurma bine cu sarma prin orificiile de ungere la paliere.....baga mare !

ajunsese la cota R2 si a fost readus in service la Pitesti la ST, asta se intampla inainte de 2000... de atunci a mai facut 20-25k km, de asta nu e uzat... si per total, undeva la 150k are... Nu am ajuns inca la cuzineti (trebuie sa ajunga vineri comanda), iar la gaurile de ungere le-am curatat pe toate ca la carte... cea din mijloc a dat batai de cap, dar a iesit... le-am verificat bagand apa prin gaura de la filtru, am astupat dopul din capul rampei si tasnea egal prin toate cele 5 orificii... toate gaurelele astea, stiind cat de importante sunt, le-am curatat si ras-curatat pana mi s-a urat. Nu e ruginit pe nicaieri, doar pe partea de fonta (cred ca din fonta este smile.gif) ) aparura acele pete de rugina (care apar si pe discurile de frana cand nu le folosesti 2-3 zile) dupa ce dadui cu Triumf... aceeasi problema si la setul motor, il clatii dupa cu motorina si nu mai are treaba! Maine o ultima baie in motorina si aia e...

14 Jul 2016, 09:10:
Nu prea pare ok chiuloasa... supapele sunt uzste, unele au etansat, altele nu... mai gasesc chiuloase de schimb pe undeva?

14 Jul 2016, 11:42:
Am gasit chiuloasa buna, complet echipata, 100 lei la dezmembrari...supapele sunt bune majoritatea, au lucrat toate, le mai rectificam un pic...din 2 facem una buna... A mea era prastie la supape si la scaune
81mat
Ce este curios ceasurile sunt Jaeger.
sobolan
problemele-s pe evacuari in genere din ce vad eu.....eu din 3 n-am reusit sa fac nici una cum as fi vrut,desi tineau benzina in ele fara arcuri puse.....exista ateliere specializate care au freze la unghi pentru scaune si masini de rectificat supape sau strunguri....pe a mea am trimis-o acolo,zilele astea e gata......nu-mi spuneti de pasta de rodat si bormasina,asta e o ameteala curata,ies ok la mana cu furtunul daca unghiurile is ok si daca n-au santuri in ele,daca au adio,doar frezele le mai scapa.....
Dinica Mihnea
Am fost la un nene cu piese din dezmembrari (impreuna cu mecanic) si am avut de ales din 3 chiuloase complete, doar demontate... am luat-o pe asta ca se vedea ca supapele lucrau bine (asta ne interesa) intrucat erau bujiile curate (a mea in 5 min de mers umplea bujiile de funingine, era o perioada cand trebuie sa le curat la saptamana). Etansand bine, nu am avut probleme cu rectificatul, dar le-am luat, totusi, la lucru (bagate in bormasina si cu un fel de pila curatate depunerile de piatra si funinginea aia de nu se ia la mana, apoi curatate la smrighel, si in final, pe chiuloasa, date cu pasta, sa mai curatam astfel si scaunele si sa le verificam cum "calca"...sunt bune toate)

15 Jul 2016, 10:32:
Sa ne-apucam de montaj, zic!
sobolan
QUOTE(harby)
Si stiu multe masini care au avut asa smile.gif
*



care ? a ta ? happy.gif




@mihnea :
ai vazut ce-ai facut cu bormasina,da ? apoi se prea poate sa indoi tijele de la culbutoare in mers si sa nu stii de ce si-ti zic eu de ce : o sa aiba momente cand rizurile alea agata in ghid si dau se se blocheze.....eu am zis furtun pe coada supapei si la mana,inainte-inapoi-sus-jos.....wtf ? exista net,youtube.....nu ma intelege gresit dar te invat de bine,bormasina e pentru lenesi si cazuri mai extreme...pasta o faci din pasta de electrod pisata si amestecata cu ulei sau dintr-o piatra fina pisata si aia si amestecata cu ulei sau cumperi dar unele din comert is penale rau.....

Intreaba pe unde nu stii,nu te lua dupa oricine,ridica o intrebare aici si raspunsurile primite le discutam/combatem prin argumente tehnice.....in general pe aici multi stiu de toate si daca-i pui la strans un surub il desfac.....ce oameni sleep.gif
Dinica Mihnea
Pe acolo unde ai insemnat cu rosu nu m-am atins...nu am trecut de pragul ala insemnat pe supapa... ce se vede acolo posibil sa fie uleiul ramas pe ele inainte de curatare... chit ca, iti dai seama, nu am facut eu de capul meu, la mecanic toate... mai intai le-am luat la bormasina cu un fier ascutit in unghi, sa nu fac rizuri, ca sa iau "grosul" depus, iar apoi la smirghel relativ fin... in final am dat cu pasta pe partea de etansare, am bagat supapa in chiuloasa si cu bormasina fata-spate (sa se loveasca de scaun, astfel vedeam cum etansa, se matuia suprafata)... supapele de pe chiuloasa noua s-au vazut ca au lucrat si etansat bine toate, nu am facut rectificarea neaparat de nevoie, ci preventiv, sa le curatam... am luat aceasta chiuloasa tocmai sa nu ma duc cu cele vechi la rectificat, nu meritau la cum arata, iar daca luam set nou de supape (poate era chiar mai scump) tot trebuiau rectificate scaunele, aveau probleme mari... si mecanicul mi-a zis ca supapele se rectifica la un aparat special, la unghi, dar aici nu e cazul...dintotdeauna a folosit metoda asta si n-a avut probleme (are un Renault 16 din 67', reparat numai in casa, inca porneste sfert)

16 Jul 2016, 15:23:
Se incheaga, se incheaga...mai trag un polish la capac si reglajul la culbutori
Dinica Mihnea
Am mai montat din piese...am reglat culbutorii...sa pastrez fisele acestea rosii (originale ale masinii) sau sa pun un set de Tesla siliconate made in USA (albastre)???
Ov
eu le-as schimba impreuna cu capacul ala metaplast. Fisele tesla sunt ok si capace gasesti beru sau eps facet (la unix)
Dinica Mihnea
Si capacul, desigur, ala s-a nimerit la mana printre zecile adunate de-alungul timpului smile.gif Am unul maroniu, cica mai bun, dar nu m-a impresionat... O sa iau altul la recomandarea dvs, oricum nu sunt o avere
sobolan
capacele EP is ok,metalplast is down.gif ....fisele tesla is ok dar si cele romanesti siliconice rofep....reglajul la culbutoare e ok sa-l dai pe .20A si .25E pana restrangi garnitura de chiulasa wink.gif
Neaparat dupa ce faci motorul fa-i o meserie adevarata la tabla,eventual inainte de a pune motorul ca sa ai loc si in camera motor......e pacat s-astupi cu chit si sa faci inventii romanesti,masina aia pare oarecum zdravana si nici mearsa nu prea a fost.....
poza aia cu matzul ala face toti banii,ala e mecanicul tau ? happy.gif
Dinica Mihnea
Am si capace de EP o groaza, asta de Metaplast era doar in varful plasei cand l-am apucat...Oricum, mai dureaza 1 sapt pana pun motorul, acum ne vom apuca de frane, directie etc. (pe la roti)... Despre reglaj nu stiu ce sa spun, l-a facut mecanicul (nu pisicul, el e Ponta smile.gif), ajutorul de mecanic) eu doar invarteam arborele sa ridic pistonul respectiv... In saptamana asta cat e motorul jos demontam tot ce e prin compartimentul motor si vopsim...In schimb, exteriorul este programat la inceputul lui august. Incerc sa trag cat mai mult in suduri, nu chit, schimb la caroserie ce se poate si e necesar, in rest carpeala cu tabla... De asemenea, astup lampile de marsarier (as pune una dintr-aia in tampon, Elba, nu sunt hotarat) si antena de sus (imi pun una interioara, nu pe aripa)... La vopsea vom folosi Policolor, ea ramane sfanta pentru masina asta (a fost facuta de-alungul timpului cu Policolor, ultima oara in 2000 si a rezistat chiar bine, pacat ca a fost abandonata 4-5 ani, perioada in care s-a deteriorat, dar sper ca am "regasit-o" la timp... la podele nu prea am probleme, o mica zona in aripa stanga ( a stat in panta si apa s-a scurs pe stanga) si in fusta spate... si tabla mare din portbagaj a cam ruginit binisor, noroc ca am gasit una de schimb)

<span class='edit'>18 Jul 2016, 22:21:</span>
Poza originala e facuta in 2004 (ce bine se tinea pe aunci smile.gif)... am editat putin sa vad cum ar da fara lampi, eu zic ca mai bine, mai astept pareri !!! Singurul lucru care imi place la ele e pozitia, ca nu au fost puse ca de uzina (asta s-a intamplat pentru ca era putin "cam luat" cel care le-a montat si nu a tinut cont de amplasament )
sobolan
eu zic sa lasi lampile de mers inapoi ca-s utile daca ai sa ai de gand sa mergi cu ea (nu s-o tii la garaj) dar sa le pozitionezi corect tura asta....
Raul90
nu sta pe ganduri, da jos lampile...
Maniak22
Si eu spun ca sunt utile mai ales noaptea. Un plus de siguranta.
Ov
referitor la amplasare eu n-as zice ca era baut ci "citit" ala care a gaurit fusta spate:

Dinica Mihnea
O fi stiut el ce-a stiut...oricum, mi se pare mai estetic asa (fata de amplasamentul de uzina, pe care il cerusem), dar parca le-as da jos, sa o pastrez clasica...asa, o lumina de marsarier tot ar trebui sa integrez, sunt folositoare si la un moment dat se cerea prin lege (posibil sa ma insel, dar eu stiam ca de asta le.am pus)
BLUE R 19
[attachmentid=1628038485]

Pana acuma nu observasem pozitia din brosura asta blink.gif
Ar fi putut sa le fabrice asa ...sau chiar au mai fost pe la export ?
Dinica Mihnea
S.a mai lucrat un pic pe fata si la cv...schimbat telescoape (unele folosite sub 1000km), pivoti, disc frana...arcurile par bune, imi mai trebuie un brat inferior la cota +2 sa mai trag roata, de cand s.au schimbat lonjeroanele (acum 20 de ani) a ramas inclinata spre interior in partea de jos
Dinica Mihnea
Usor-usor s-a mai lucrat cate ceva, de maine reintram in forta...avand roata stanga fata inclinata de jos spre interior am masurat bratele si sunt identice, deci lonjeronul a fost sudat usor stramb...nu ma complic cu resudarea acestuia, voi pune un brat la cota +2 si sper sa se traga...cutia de viteze e cam uzata, nu mai stam sa o refacem pe asta (e greu cu piesele si banui ca sunt si scumpute, chit ca trebuie destul de multe) o sa iau una noua si aia e...am schimbat bieletele, discurile, capete cremaliere, burdufe coloana directie, amortizoarele, pivotii, am facut planetarele...vedem ce mai iese in cale...ma voi apuca de demontat tot din compartimentul motor, curat si vopsesc, fiind deja antifonat doar racai un pic vopseaua sa aiba baza buna de prindere
Barbalex
Daca tot ai umblat la mecanica ar fi fost bine s-o fi curatat si sa-i fi tras o vopsea.Eu mi-am reconstruit cutia de viteze acum 2 ani si m-au costat 350 lei piesele,totul nou de uzina.Acum e posibil sa se fi scumpit piesele,in locul tau as cauta o cutie frantuzeasca si as scapa de griji,daca o poti proba e si mai bine.
Dinica Mihnea
Si eu tot la fel as fi facut (as fi vopsit piesele de acolo), dar asa se intampla cand nu esti pe langa cel care lucreaza... O sa maschez bine pe acolo, curat, si oricum le trag un spray negru... La cutie frantuzeasca asta e problema, nu mai sunt, (am mai gasit, ce-i drept una, dar nu prezenta incredere...tot ce a zis omul despre ea e ca acum cativa ani functiona ok, nu ma risc)...pana la urma si una romaneasca care merge bine te scoate din belele, cred ca asa voi face
Dinica Mihnea
Am cam demontat ce se putea, curatat un pic la pensula, maine o iau la perie pe bormasina, insist in zonele cu rugina, iar unde e corodat (in 3 locuri, posibil sa se vada in poze) bag chit de fibra si aia e... un pic de antifon unde e lipsa (a fost oricum antifonata pe acolo inainete, inca se prezinta bine) si apoi vopsea, fara grund, doar mai racai peste cea existenta
harby ;))
Avand in vedere cat de putin ai de facut in compartimentul motor te-as sfatui sa gasesti un prieten cu un aparat de sudura si sa ti le faca (mai mult de 150 lei nu ar trebui sa ia nimeni). Plus ca daca bagi chit de fibra o sa ti se extinda rugina oricat ai da dupa cu antifon si vopsea. Stiu din propie experienta, am vazut n cazuri.
Dai si grund ca nu te costa nimic si iti iese mult mai bine vopseaua, estompezi din vopseaua veche si o aduci la acelasi strat.
Dinica Mihnea
Stiu, e pacat, mai ales ca nu sunt probleme mari, dar chiar nu stiu pe nimic care sa poata veni cu el la masina, chit ca de 1 saptamana incoace instaalatia electrica a casei da semne rele, ne e frica sa mai bagam si aparatul de sudura normal, nu banii erau problema...cat am bagat pana aici si cat mai am de bagat... (daca stau sa ma gandesc, pana acum, n-am trecut, totusi de 10 milioane, si am cumparat destul de multe) De asemenea, nefiind probleme mari, curat bine zonele afectate si bag chitul, nu ar trebui sa mai revina rugina curand... Nu voiam sa spun ca nu dau grund, ma refeream la faptul ca nu dau cu grund rosu la pensula tot compartimentul, dar in zonele in care curat pana la tabla bag si grund, normal...o sa dau chiar si cu antifon in special pe lonjeroane, vreau sa le conserv

28 Jul 2016, 14:13:
Dupa o prima serie de carpeala, mai trebuie pe alocuri un strat pe dupa-amiaza
sobolan
tiganeala.....kit peste gauri/zone afectate.....sincer,mai bine las-o asa si vinde-o unui pasionat,pacat de ea.....no offence te rog dar eu nu concep ceea ce faci tu cu tablaria....nici eu nu-s tinichigiu dar mai bine un petec pus cat de cat decat incarcat cu "lut" de ala....unde mai pui ca kitul pe baza de fibra sare mai repede decat cel obisnuit....lipsa de experienta isi spune cuvantul la tine....
Spun cateodata anumite chestii mai "dure" poate pentru unii si de aia unii ma privesc ca si "dusman"/carcotas etc dar ceea ce spun eu acum nu e de rau.....stiu si am vazut masini atestate care-s facute cam la fel si mai vad inca,mai bine ma abtin si-mi vad de rablele mele.....
Victor3001
Din pacate, aici cam sunt de acord cu Sobolan....Daca vrei sa o restaurezi, fa-o bine si nu-ti bate joc de ea ca pare o masina buna....My2cents.
BLUE R 19
Gaurile mici le poti acoperi cu plumb, ai nevoie de un instalator care sa te ajute, asta daca nu te descurci. Este chiar mai usor decat cu chit. Asta e o solutie sanatoasa, mai buna decat orice chit de pe lumea asta. Succes !
Dinica Mihnea
Credeti ca eu nu sunt constient ca acolo trebuia sudura, nicidecum chit? Dar acum dupa posibilitati, aici nu am avut posibilitatea de sudura in autogen, la caroserie asa se va lucra... oricum, din rabla nu mai scoti masina, imi fac eu damblaua cu ea si cat o tine e cu bucurie. De vandut n-am de gand, bine-rau, o fac si eu cum ma pricep...Eu zic ca rezista bine cu chit, deasupra farurilor, pe contraripi, e facuta din chit de vreo 20 de ani so n.are nicio treaba...eventual voi petici la tinichigiu tabla aia dintre oalele amortizoarelor si habitaclu...acum ne cam apucam de vopsit, la butelie...
sobolan
dupa prima iarna ai s-o aduni cu farasul,trust me.....pasiunea si fericirea ta n-or sa tina mult.....total de-acord cu "blue r19"....mergea macar un plumb.....autogenul e penal si ala dar e mult mai suitabil fata de ceea ce faci tu acum.....
Dinica Mihnea
Gata si vopseaua, 2 straturi au fost suficiente
81mat
Parca a smenuito un samsar de pe vremuri...
sobolan
pacat de timpul pierdut si de materialele irosite da' ce sa-i faci,asta e pasiune dar pasiune fara bani/echipamente/scule nu prea se poate....poate ca totusi initiatorul baga la cap ceva si o reface cumva.....de tinut nu o sa tina mult facuta asa,poate cateva luni dupa care o umfla rugina mai rau...Ideea e ca cine face asa ceva are bani,o dacie restaurata ok face cat un logan bun sau echivalenta la cel putin 2000E ....ceea ce vad aici nu-mi place...sa-mi fie cu iertare dar daca nu-s bani las-o mai bine asa si bucura-te de ea cum e,apoi cand pui mana pe bani o faci cap-coada ca la carte sau mergi pe varianta B....si te mai rog sa ma ierti daca ti-am stricat inima....
Barbalex
Fara suparare,nu-s banii mei asa ca nu-mi permit sa-ti zic mai mult...daca mai puneai 100-150 lei ti-o facea un tinichigiu cum trebuie si nu-ti mai bateai capul cativa ani buni daca aveai grija de ea.Detaliile fac diferenta,posibil sa fii vazut si tu la alte dacii pe la diverse expozitii.Mansonul de la tija care duce spre caseta de directie trebuia demontat sau macar mascat cu scotch,apoi toate suruburile daca le desfaceai,tija+suportul pentru sustinerea capotei,cele doua bucati de cauciuc de pe `turnul` arcului,acolo unde sta vasul de expansiune,suportul pentru claxoane si multe alte mici piesulici care ar fi facut mare diferenta la imaginea compartimentului motor,daca ar fi fost demontate/mascate.Inca un lucru:compartimentul trebuia spalat mai bine inainte de a fi vopsit.

Ce ti-am scris mai sus si ce ti-au mai spus si alti colegi ia-o ca pe o lectie.Daca viitoare cand mai faci diverse reparatii informeaza-te mai bine cum trebuie sa procedezi corect,si daca nu ai finante momentan,amana pana faci rost,mai tarziu iti va parea rau de timpul acordat masinii aproape degeaba. cheers.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.