Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1300 '75
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Dinica Mihnea
Comandat, in weekend, pompa Samko, maine o astept...in prima instanta as pune o fara servo sau e musai cu serva? Cu asta macar n o sa am probleme la ITP, sper, cu cea de Papuc dubii mari...
Adrian Frigo
Poți găsi un cretin mai catolic ca Papa....pune-o așa,vezi cum merge,treci de ITP și pe urmă decizi dacă îi pui și servă! wink.gif Sau,dacă te duci la ''cunoștințe" o pui direct...
sobolan
poa' sa fie oricat de cretin dar cu servo nu e problema,ba din contra.....
Adrian Frigo
La noi au fost cazuri de genul,de aia zic.
Dinica Mihnea
Pompa samko...fabr noiembrie 2016...pe weekend montarea, revin cu impresii

17 Jan 2017, 17:19:
Cum ar trebui facuta aerisirea pompei in cazul asta?
maho
A intregului circuit, nu doar a pompei. Sunt cateva topicuri dedicate, cauta (pe la tutoriale), daca esti sigur ca vrei s-o faci tu si o poti face bine.
Dinica Mihnea
A intregului circuit, bineinteles, de astea am mai facut...a pompei n am facut decat la cea clasica si am citit despre cea de Papuc pe care urma sa o montez...voi cauta pe topicuri, multumesc
Ov
pompa asta din fericire are aerisitor asa ca nu e mare branza. O montezi pe masina si aerisesti mai intai pe la aerisitorul ei, apoi clasic, de la cea mai indepartata roata la cea mai apropiata
sobolan
exista si pompe fara aerisitor sau era ceva ironic ? blink.gif si degeaba o "executi" doar din aerisitorul ei...trebui facut un circuit complet,nu recomand metoda apasatului pedalei de frana,se poate lejer de unul singur prin curgere libera cu un furtun si un pahar ceva...incepi de la dreapta spate,tii limitatorul apasat,pui o scandura ceva sa-l tina apasat.....is curios de franrea dupa,eu am inca pompa ASAM si e ok dar de mult ma bate un gand s-o schimb,asa mai mult de siguranta.....eu stiu? rolleyes.gif
maho
Merge si cu pedale, lichidele de la dot 3 si 4 nu mai fac spuma, ca alea de tip vechi. Daca stai doar la libera curgere, astepti o juma' de zi... eu n-am avut niciodata probleme cu franele dupa schimbare lichid (la 2 ani, dot 3 si apoi 4, Ferodo) si aerisire "cu pedale".
Daciotul_98
QUOTE(sobolan @ 18 Jan 2017, 13:29)
exista si pompe fara aerisitor sau era ceva ironic ? blink.gif si degeaba o "executi" doar din aerisitorul ei...trebui facut un circuit complet,nu recomand metoda apasatului pedalei de frana,se poate lejer de unul singur prin curgere libera cu un furtun si un pahar ceva...incepi de la dreapta spate,tii limitatorul apasat,pui o scandura ceva sa-l tina apasat.....is curios de franrea dupa,eu am inca pompa ASAM si e ok dar de mult ma bate un gand s-o schimb,asa mai mult de siguranta.....eu stiu? rolleyes.gif
*


cea simplu circuit nu are aerisitor mellow.gif
sobolan
QUOTE(Daciotul_98 @ 18 Jan 2017, 17:43)
cea simplu circuit nu are aerisitor mellow.gif
*



habar n-aveam blink.gif
BLUE R 19
QUOTE(Daciotul_98 @ 18 Jan 2017, 17:43)
cea simplu circuit nu are aerisitor mellow.gif
*



Nici cele duble cu aerisitorul rupt in corp biggrin.gif
Ov
de cea simpla (de dacie) vorbeam
BLUE R 19
Eu parca am vazut si dubla model cu trei conducte si fara aerisitor.
Dinica Mihnea
Parca parca am vazut si eu ceva prin poze, 3 conducte dublu circuit fara aerisitor, nu retin bine...
Dinica Mihnea
Pus pompa, merge foarte bine, problema e alta...i am pus bidonasul de la pompa de Papuc care e o idee mai lat si e si aplecat => nu incape cum trebuie din cauza cablului de ambreiaj (e problema de cativa mm) si se ridica de jos de la garnituri, pe unde intra ceva aer...am observat ca imediat dupa aerisire era robusta pedala, iar la cateva ore dupa s a molesit...ramane pe saptamana viitoare sa iau bidonasul care trebuie, pff alte aerisiri...
Dinica Mihnea
Schimbat butoiasul, acesta cade perfect (are loc lejer cablul de ambreiaj), aerisit din nou (desi nu a fost aer pe instalatie), dar rezultatul final e dezamagitor...pedala tot jos se duce...cu frana de mana trasa parea sa tina mai bine, asa ca am refacut reglajul (9 dinti) si acum tine frana de mana, dar pedala tot jos se duce...care o fi problema?
sobolan
QUOTE(Dinica Mihnea @ 4 Feb 2017, 18:12)
dar rezultatul final e dezamagitor...pedala tot jos se duce...
*



umbla la tumburucul ala reglabil ce apasa in pompa,"lungeste-l" din filet cu o cheie de 7 parca....
Dinica Mihnea
Acolo la cursa libera a pedalei? Am umblat cand am pus pompa...i am lasat un pic de joc, asa stiam ca se face... ma gandesc ca din garnituri o fi problema, altceva nu vad, totul fiind nou, poate doar din aerisire, dar garantat nu mai e aer pe circuit... as pune garnituri de autofren in etrieri (acum am ceva panarame la 2-3 lei setul), dar nu stiu ce sa fac cu cilindrii pe spate, pe epiesa sunt stocurile terminate...
Rob3rto
Ai distanta prea mare intre saboti si tambur wink.gif
Si mai sunt si garniturile... Mie cu alea de 3 lei setu imi scapa lichid destul de rau, cu autofren nu mai am treaba si le am de 3 ani smile.gif
Dinica Mihnea
Se poate sa fie si asta, desi le-am reglat in vara...oricum ii schimb ciliindrii pe spate (sa pun mana pe ceva bun intai) si reglez atunci...voi schimba si garniturile la etrier si cred ca un etrier cu totul (desi nu pierde lichid, filetul unde intra furtunul e facut kkt)
Daciotul_98
Ai amorsat pompa ?
Dinica Mihnea
Am facut cum stiam ca se face la cea simplu circuit...pus conductele pentru fata si apoi apasat usor pe pedala pana da lichid si pe cea de spate...dupa aerisirea ei propriu-zisa...
sobolan
QUOTE(Dinica Mihnea @ 4 Feb 2017, 20:08)
Am umblat cand am pus pompa...i am lasat un pic de joc,
*



si cum ai vazut exact cat e jocul ala ? ai pus vaselina tehnica p-acolo ca sa-ti dai seama de amprenta....sau cum ? ca daca ai lasat joc ca la fotbal apoi canci frana...
Dinica Mihnea
Am facut cum am vazut la mecanic cand am schimbat pompa in vara...nu aveam de unde altundeva sa stiu...m-a invatat sa-l fac la simt, cand impingi pedala cu mana sa aiba cativa mm pana sa loveasca in pompa...sa-i fi lasat vreo 2 mm acolo...

5 Feb 2017, 00:36:
Pana una alta, la multi ani noua!! 42 masina, si 16 "soferul", coincidenta, in aceeasi zi...
sobolan
La multi ani si de la mine ! smile.gif
BLUE R 19
La multi ani Dl. "Sofer"! biggrin.gif Cred ca numai la asta te gandesti.
Cunosti ziua de "nastere" a masinii sau e data de pe factura ?
Dinica Mihnea
Multumesc pentru urari! Masina e fabricata pe 5 feb 1975, iar noi am luat-o pe 11 feb...de unde se stie asta-nu stiu-dar asa mi-au zis si tata, si bunicul...posibil pe factura, eu nu m-am uitat
Victor3001
La multi ani, varsta masinilor difera cu un an si a noastra cu 2 luni bday.gif
Dinica Mihnea
Am mai mesterit un pic pe la frane pe spate (schimbat cilindrii, curatat pe interior, avusese scurgeri de lichid) si aerisit, urmeaza sa achimb un etrier cu totul (are filetul tocit rau la furtun, da un pic lichid pe acolo) si sa pun la ambii garnituile Autofren...oricum se vede o imbunatire semnificativa a pedalei, opune rezistenta ceva mai jos de jumatatea cursei... prin primavara intrevad si o serva pe frana...voi schimba si sabotii cu unii noi cand ma reapuc de ea... pun si un video cu ceva teste pe frana + frana de mana (pe care am mai strans o dupa filmare) https://youtu.be/SFQ_bAwZnSI
Dinica Mihnea
Frane ok acum, eventual o sa pun garnituri autofren si la etrierul care nu face probleme...poate o serva sa urmeze pe vara, cand ma reapuc de ea (cum trebuie de data asta, curatat rugina pana la luciu, aplicat tratamente, chiuloasa as vrea sa o refac pe cat de mult posibil cu piese noi)...pana atunci am dat baia jos pentru ca a cedat (din nou, am mai patit si in vara dupa doar cativa km) o garnitura de cauciuc frontala, de la palier...belea mare ca n-am mai gasit decat pentru palier marit...am incercat sa urmez sfaturile vanzatorilor (sa pun mastic), dar curge mai rau smile.gif) Mai caut in cateva locuri saptamana asta, daca nu gasesc, voi lua un set mai scump de pe unix...si daca tot ma apuc sa umblu pe acolo voi mai curata un pic pompa de ulei (cam murdara) si iau o cheie dinamometrica sa verific daca bielele si lagarele sunt stranse la cuplul potrivit
Dinica Mihnea
La a 3a incercare, cu mecanic de data asta, am pus baia cu un set de garnituri Victor Reinz, dar la fel...dupa 5 min de mers la relanti curge ulei binisor... Curge pe la imbinarea dintre motor si cv, nu aveam cum sa vad exact pe acolo si am banuit ca e din garnitura aia de cauciuc dintre baie si palier, care intr adevar era ciupita, dar acum cred sa fie din simeringul de la palier... banuiesc bine, oare? Sa il schimb tot cu ceva de import sau merita incercata faza cu scurtatul arcului? Trebuie dat jos tot motorul sau se poate scoate doar cv?
vladut88
Scoate cutia , simering pune nou Reinz , cel vechi e copt sigur
Dinica Mihnea
Nu as zice copt, e schimbat in vara... voi comanda un Reinz, totusi, mai bine pun ceva de calitate, Fartec urile astea noi vad ca fac probleme
sobolan
Fartec e foarte bun.....ori nu l-ai batut ok in orificiul lui ...la baie poate pierde pentru ca poate fi baia deformata,o iei cu un ciocan mic la buza cu atentie.....
Dinica Mihnea
Baia nu ar avea de ce sa fie deformata, ar trebui sa o protejeze scutul, eventual voi incerca si cu o alta baie...dar tot simeringul il banuiesc huh.gif
maho
QUOTE(Dinica Mihnea @ 23 Apr 2017, 00:31)
Fartec urile astea noi vad ca fac probleme
*



QUOTE(sobolan @ 23 Apr 2017, 09:38)
Fartec e foarte bun....


Or fi fost foarte bune, dar "Fartec nou"...Uzina veche e in faliment din 2006, prin 2012 au cumparat niste polonezi terenul, vroiau sa faca un mall acolo.
sobolan
stiu ....dar e cauciuc bun si daca e tinut pe un raft ferit de soare sau caldura excesiva e bun,eu numai de alea pun si nu am nici o problema......
Dinica Mihnea
Din ce am vazut eu pe o gaura din lagarul palierului mi s a parut arcul semeringului sarit din sant...poate ca ar fi suficient sa l mai scurtez cativa mn, dar daca tot umblam acolo zic ca mai bine pun ceva nou, calitativ
sobolan
pai de aia a sarit ca a fost scurtat,asa fac unii idioti de mecanici si de obicei scurteaza prea mult,pana la urma cand se mai uzeaza cauciucul lui sare arcul si lasa si un mare sant sapat in arbore....
Dinica Mihnea
Garantat nu a fost scurtat, am fost de fata cand l a montat...oricum, faptu i consumat, ceva s a intamplat pe acolo...pana una alta gasii total intamplator 3 simeringuri noi de IATC BV la un vecin in boxa, cu astea voi lucra
sobolan
is ok !
Dinica Mihnea
Dupa 5 ore de chin iesi afara si cutia...curios e cum o mai pun eu la loc radmasa.gif Maine dau si volanta jos ca sa ajung la palier sa schimb simeringul
BLUE R 19
Sa ai o priza pt. centrat.
Rob3rto
Sau un ochi format wink.gif
Dinica Mihnea
Demontatul ca demontatul, nu stiu cat de grea a fost partea asta...la montat, macar pt simering, am vorbit cu un mecanic mai in varsta, ma bazez pe ochi...
Dinica Mihnea
Terminat si cu treaba asta, este totul etans acum...problema era din simering, avusese pe de o parte arcul sarit din canal si pe de alta parte credca a fost un cauciuc de "inalta calitate" care era foarte moale si cred ca si usor deformat...este chin sa umbli pe la cutie la o treaba dintr asta, nu mai repet greseala, mai bine dai motorul afara! Ma gandesc cu groaza ca la vara iar trebuie sa o dau jos, vreau o tinichigerie cum trebuie...
Pe langa asta, acum am frane mult mai ok, pedala chiar tine ceva mai jos de mijlocul cursei...ma tot bate gandul sa pun si o serva, dar mi ar trebui un model mai ingust pt 1300, sa nu loveasca in cablul de ambreiaj...imi puteti recomanda o firma/model bun?
Dinica Mihnea
Daca mai prezinta vreun interes...
Am macelarit-o tongue.gif biggrin.gif De data asta incercam o abordare mai matura a problemei. Urmeaza sa dau jos si partea mecanica, intra la tinichigerie unde voi inlocui mai toate tablele afectate (in mare le-am cumparat deja), nu pastrez nuanta originala de gri 83, va fi ceva mai inchis, interiorul va avea "aere moderne" (ca veni vorba, ce scaune ar da bine pe fata?!!), mici reparatii pe la motor si multe modificari pe partea electrica... vedem ce iese acum rolleyes.gif

16 Jun 2018, 20:17:
.
Dinica Mihnea
Mai arunc niste poze de prin telefon... Tinichigerie acum, saptamana viitoare la vopsit

28 Aug 2018, 17:28:
.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.