Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1300 '75
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Dinica Mihnea
Nu, nu arunca nimic...ca veni vorba de buson, l-am gasit cand am schimbat uleiul plin de "mucisori", nepornita de 5 zile
sobolan
da-i dracu de muci,ala e condens,bate elica pe capac,ala e rece,in motor is gaze calzi si rezulta mucii.....vrei sa scapi de muci apoi pune-i ELV,da' intram in alta "zona" cu discutia....
Eu te intreb inca o data asa : cand motorul merge,ridici capacul la ulei,sar stropi in sus ? uite-te atent......daca nu ai fluierul(axul pe care stau culbutorii) infundat... ala unge culbutorii,sunt niste gauri in el,in mod normal "pierde" si el si trebuie sa fie asa....daca nu e asa poate sa fie si asta o cauza desi is in dubii si eu!
Dinica Mihnea
Stiu ca "mucii" nu creeaza probleme, am zis ca fapt divers, pana acum nu i.am mai intalnit. Nu pot sa vad exact daca sare sau nu, m-am uitat pe un videoclip din toamna pe care il aveam in telefon, nu mi se pare sa sara, dar la cat sunt de mici cel mai probabil nu se vad. Masina e la tara, doar in weekend ajung la ea si ma uit mai exact atunci. Infundat nu ar trebui sa fie, am curatat tot motorul de l.au luat dracii in vara, ce.am mai patimit la gaurile de la lagare... Vad ca acum face anumite probleme (cum ar fi asta cu filtrul), dar la cum era motorul inaitne nu mai avea viata multa si putea sa faca surprize mari, era imbacsit de ulei "inchegat", totul negru mazgos
sobolan
asta e fluierul,ati demontat rampa sa curatati fluierul asta pe dinauntru ? are dopul ala cu galben la capat,trebuie dat jos....
Dinica Mihnea
Stiu despre ce e vorba, am luat alta rampa, noua, n-am mai tinut de cea veche (avea uzuri)
sobolan
QUOTE(Dinica Mihnea @ 13 Dec 2016, 22:40)
am luat alta rampa, noua,
*



asam/breckner ? biggrin.gif
Dinica Mihnea
Masterspeed smile.gif)) glumesc, gasita prin beci, la un vecin, tinuta la vaselina...avea si culbutori noi, dar i.am gasit dupa ce facusem motorul...
xxm
Bunicul meu (fost mecanic) povestea de o întâmplare similară cu filtrul de ulei.
Problema era la un canal de ulei înfundat.
Dinica Mihnea
Multumesc pentru sfat, dar nu as crede neaparat ca e ceva infundat...doara stiu cat am patimit curatand blocul asta, gaurile de ungere in special...cu toate astea, nimic nu e imposibil...daca va mai face probleme nu imi mai bat capul cu e filtrul, o sa il desfac sa verific...
Adrian Frigo
Dacă iarăși face la fel,încearcă cu o altă pompă de ulei! wink.gif

Apropo,cum naiba n-ai găsit filtru de Mann? huh.gif Uite aici cum arată,să le dai în cap cu pozele la ăia de la magazin! [attachmentid=1628049899] [attachmentid=1628049900]

A costat 20 de lei.
Dinica Mihnea
Daca iarasi face la fel e deja peste puterile mele, trebuie sa-l duc la mecanic...o sa tin cont de faza cu pompa... Am fost la magazine numai cu specific Dacia (implicit si 1300), vreo 5, nimeni nu avea filtru Mann sau unii mi-au zis ca nici macar nu exista...si de uleiul lubrifin mi.au zis ca nici macar nu se mai fabrica, dar am mai gasit 2l intr-un colt la un magazin uitat de lume...
BLUE R 19
QUOTE(Dinica Mihnea @ 14 Dec 2016, 18:24)
dar nu as crede neaparat ca e ceva infundat...
*



De ce nu...pompa face presiune care nu are pe unde iesi si cedeaza cine este mai inteligent...garnitura... sad.gif
Dinica Mihnea
Posibil sa fie o problema din pompa, desi asta vara cand am dat-o jos parea foarte buna, iar atunci doar am curatat-o in motorina... Zic ca nu cred sa fie ceva infundat prin bloc pentru ca vreo 2 zile am tot curatat canalele, cu motorina, bagat sarma sa sparg "grosul", am dat si cu ceva substante sa iasa... La inceput da, erau infundate binisor, dar la final au iesit stas...le-am verificat cu jet de apa pe canale, totul bine
GabenD
Poate fi problema si din santul garniturii in filtru...mai difera de la filtru la filtru
Dinica Mihnea
@sobolan, da, se vad clar si in filmare mici stropi de ulei care zboara din culbutori...motorul era rece in filmare, dar dupa ce s-a incalzit un pic a stat nesperat de teapan, incepe sa ma suprinda...in mod placut smile.gif...pana si pedala de frana e sa zic tare cu pompa de Asam, singura problema e ca nu are efectul de franare scontat, poate ca nici nu s-au prea format oglinzi de franare inca, piesele fiind noi...si tot asa observ ca la a 2a pedala e mai teapana decat la prima, acelasi lucru facea si cu prima pompa, banui repartitorul...
https://youtu.be/RdOwpddG2Sg
sobolan
cu pompa de frana ASAM ai frana sigura la prima pedala daca apesi tare sau sigura de tot la pedala a doua ......asta e,tu n-ai nici serva......eu merg la distanta de alte masini si prin oras is vigilent rau,nu mai gaseti pompa originala si pana trec la aia cu 4 tevi mai merg asa.....
totul e ok la culbutoare,daca-ti sparge garnitura la filtru si acum ai sa inlocuiesti pompa,nu e infundat nimic la bloc sau obturat,daca era asa nu pateai tu rusinea cu garnitura......mergi cu masina si stai vigilent pe becul de ulei.
Dinica Mihnea
De trecut la 4 conducte nu, pentru mine sunt deja prea multe modificari de facut, dar de pus o servo chiar m-ar bate gandul...dar merita? As avea un efect de franare mai bun (chiar si pe pompa simplu circuit) sau e aceeasi "Marie cu alta palarie" smile.gif)
Dinica Mihnea
Hmm, pana la urma pe 3 conducte parca oricat ai incerca tot n.ai reusite... Asa ca vreau sa trec pe o pompa dublu circuit, eu m-am gandit la una de Papuc (diesel), intrebarea mea este: pot sa o pun si fara servo? Iar apoi la etrieri si cilindri pe spate trebuie umblat sau doar schimbat repartitorul?
DACIOTUL_97
QUOTE(Dinica Mihnea @ 29 Dec 2016, 16:57)
intrebarea mea este: pot sa o pun si fara servo?

*



Nu.

29 Dec 2016, 17:05:
QUOTE(Dinica Mihnea @ 29 Dec 2016, 16:57)
Iar apoi la etrieri si cilindri pe spate trebuie umblat sau doar schimbat repartitorul?
*



Se schimba repartitorul,dar ar fi altceva sa treci si la tamburi mari.
Dinica Mihnea
Am inteles, multumesc de raspuns, si trecerea la tamburi mari o iau in calcul, dar la frana pe spate am pus totul nou (stocuri vechi si noi) in vara si daca fac trecerea sa vad intai cum se comporta si cu cei mici
Adrian Frigo
QUOTE(Dinica Mihnea @ 29 Dec 2016, 17:57)
1) vreau sa trec pe o pompa dublu circuit, eu m-am gandit la una de Papuc (diesel)
2) pot sa o pun si fara servo?
3) la etrieri si cilindri pe spate trebuie umblat sau doar schimbat repartitorul?

1)De ce de papuc?Garnituri pentru fi 22 dai cu tunul și nu mai găsești originale.
2)Merge și fără servo,dar nu are rost,nu-ți recomand...
3)Nu ai de ce umbla.Doar repartitorul trebuie schimbat(modelul cu trei conducte).
Părerea mea este că dacă vrei să ai frâne bune,cauți pompă de frână dublucircuit cu ICP pe fi 20,6(de berlină tipul nou)de AutoNova Satu Mare(adică de uzină),servă de papuc și atât.O să ai frâne foarte bune!Dacă îți pică și un set de tamburi de break cu tot ce trebuie e și mai bine,dar până una alta merg și ăștia de berlină! wink.gif

Baftă! smile.gif
Dinica Mihnea
La garnituri m-am gandit ca fiind produs pana mai de curand inca se mai fabrica, dar nu am cautat...am zis de papuc ca am citit de bine despre ea pe forum, dar 'practic' nu stiu mai nimic...astea de nova/supernova nu sunt pe 20.6? O sa ma uit intai de garnituri si daca nu sunt ma reprofilez pe nova/supernova...musai cu serva de papuc? Adica eu as vrea sa le iau din dezmembrari (probate) si as lua cu tot cu serva ei...iar de pus serva pe 1300, trebuie doar sa decupez un pic in mitraliera si "zidul" ala de pe peretele din compartiment motor (+furtunul de vacuum)?

29 Dec 2016, 23:02:
Iar din poze le vad ca difera in prinderi...unde se prind cele 4 suruburi?
BLUE R 19
Nova/SN/Sole/1310 noua au pompa de 20,6. Sigur ca o poti pune fara servo. Chiar cu aceiasi tamburi dar avand o pompa mai puternica franarea va fi mai puternica.
Dinica Mihnea
Pai pompa asta de Asam e mai mult degeaba...am totul nou la frane (bine, mai putin tamburii, dar nu erau uzati) si franarea e jalnica, pedala se mai intareste abia la a 2a franare succesiva...iar garnituri pentru pompele astea ciu-ciu...am luat in vara 4 seturi pana sa dau de unul ok, care m-a lasat acum in iarna. Daca iau de papuc pare-mi-se ca o sa intre mai usor tulumba de servo, direct pe alea 2 gauri ale pompei, dar mi-e sa nu se incurce cu cablurile din jur...apoi cu servo.ul mai e putina bataie de cap cu stutul din galerie (daca pun, vreau sa gauresc galeria, filetez si adaug stutul, poate si niste mastic sa faca etansarea)...o sa ma interesez de garnituri la magazine si dupa asta vad ce decizie iau pentru pompa, ulterior si serva
Daciotul_98
Vezi ca e un adaptor pe care nu il ai de la 4 la 2 suruburi
Dinica Mihnea
Mda, cautand aseara mai multe despre ele m-am gandit si la asta...chiar si la pompa de papuc mai trebuia o piesa de plastic intre cele 2 suruburi, distantor cred


30 Dec 2016, 10:43:
Asa ceva
Dinica Mihnea
Cumparat pompa+servo de papuc diesel ambele pana la urma si cele necesare montarii (conducta spate, repartitor, stut, furtun)...maine o sa ma si apuc de ele, mai dau o gaura in galerie pentru stut, nu o schimb si sa vedem ce mai trebuie taiat in mitraliera. Imi mai trebuie si o sonda ICP ca a ei era cam dusa, dar daca nu gasesc o sa pun un surub cu garnitura sa inchid, oricum nu aveam la ce sa o conectez inca (am un proiect si cu ceasuri de bord modificate si pus turometru intr-un cadran). De asemenea, nu am distantorul ala de plastic dintre suruburule de fixare in perete, dar o sa pun saibe/piulite sa rezolv asta.
sobolan
ce-ai sa mai regreti ceea ce faci..... dry.gif ...mitraliera....ai sa vezi tu ce-i acolo biggrin.gif
Dinica Mihnea
Pfoai, mulțumesc de "incurajare" smile.gif) ma inarmez cu rabdare, sper sa fac fata
sobolan
o serva de berlina nu-ti ajungea oare ? si o pompa cu dublu in tandem tot cu 3 tevi cum am si eu ? si aveai si frane si nici de limitator nu te legai.....ce naiba te-ai complicat asa urat ?
Ov
trebuia sa iei toate piulitele care fixeaza suportul servo pe caroserie ca sunt cu pas mai mic decat piulitele normale
Dinica Mihnea
Cu piulitele nu stiu ce s a intamplat, nu le-am putut desface si le am taiat pe masina...nu mi-e de limitator ca m am prins cu ce se mananca, mi a dat batai de cap si in vara, iar pompa cu dublu in 3 tevi nu am vazut decat pe net, am preferat sa iau din dezmembrari, ca nu stiam peste ce dau nici la astea noi

5 Jan 2017, 16:52:
Am gasit si piulutele acelea, acum am tot ce mi trebuie, dar nu tine vremea cu mine... nu m am mai apucat acum, sa treaca zapezile si dupa...oricum nu se va circula cu masina, nu am cauciucuri de iarna
sorin105
Cel mai simplu era sa pui pompa simplu circuit de 1300 cu servofrana si aveai frane ca la un logan.

Fara prea mult stres si era si usor de montat.
Dinica Mihnea
Inca pot sa o fac, si in prima instanta cred ca voi incerca asta...dar nu sunt prea increzator
Daciotul_98
QUOTE(Dinica Mihnea @ 5 Jan 2017, 21:31)
Inca pot sa o fac, si in prima instanta cred ca voi incerca asta...dar nu sunt prea increzator
*


Sau poti pune pompa dublu circuit cu 3 conducte de 1310 (gasesti de lpr si samko), am montat la un amic pe 1300 si merge brici.
sobolan
cu 190 ron iei pompa SAMKO ,dublu circuit cu 3 tevi,noua de la Unix,garantie 2 ani....nu faci modificati,te tine o viata....si eu umblu cu sh-uri dar doar cu ce cred eu si alea le aleg bine-bine dar nu ma joc cu franele......nu imi spune mie ca nu gasesti pompe bune,eu nu te cred.....unde nu-i cap,vai de picioare,te rog sa ma ierti.....eu caut sa-ti dau un sfat bun si apreciez ceea ce faci tu....
Dinica Mihnea
Am incercat sa iau simplu circuit noua, dar n a fost chip (am vrut lpr, nu era pe niciun stoc online)...am lasat asa si am pus Asam.ul, dar nici asta nu e ce ar trebui...si am luat o de noua, de asta am preferat sa iau pompa asta la second, am si probat-o, am si "garantia" vanzatorului, de la care am mai tot luat piese de vreo 10 ani...si pe asta cu tot ce am mai cumparat pentru montaj ma invart in 150 (deci si cu servo)...iar pompe bune nu zic ca nu gasesti, poate la unix sa fie alte sanse, dar in rest doar Asam/Mastersport
sorin105
QUOTE(Dinica Mihnea @ 6 Jan 2017, 11:27)
Am incercat sa iau simplu circuit noua, dar n a fost chip (am vrut lpr, nu era pe niciun stoc online)...am lasat asa si am pus Asam.ul, dar nici asta nu e ce ar trebui...si am luat o de noua, de asta am preferat sa iau pompa asta la second, am si probat-o, am si "garantia" vanzatorului, de la care am mai tot luat piese de vreo 10 ani...si pe asta cu tot ce am mai cumparat pentru montaj ma invart in 150 (deci si cu servo)...iar pompe bune nu zic ca nu gasesti, poate la unix sa fie alte sanse, dar in rest doar Asam/Mastersport
*


Eu am pus pompa simplu circuit făcută de ASAM,cum toti va plangeti si nu inteleg de ce,încă funcționează in parametrii.

Acum depinde ce ati cumparat si de unde,eu când cumpăr piese din magazin ma uit pe cutie sa vad cand a fost fabricată.

La pompa de frana este bine sa nu aibă mai mult de 2 ani,garniturile de cauciuc se lipesc si la prima folosire se rup sau cedează mai tarziu.
sobolan
Asam dublu/tandem am si eu,cu 3 tevi,in 3500km inca merge ok deocamdata.
Adrian Frigo
QUOTE(sorin105 @ 6 Jan 2017, 12:41)
Eu am pus pompa simplu circuit făcută de ASAM,cum toti va plangeti si nu inteleg de ce,încă funcționează in parametrii.

ASAM SUNT NIȘTE PETARDE!!!După 3 pompe simpluși una dublă,nu-mi mai trebuie ASAM cât oi trăii!
Mai bună a fost o pompă de AutoNova stată pe raft de 15 ani! wink.gif
Raul90
daca vrei sa pui servofrana de papuc, sfatul meu e sa schimbi toata coloana de directie. Difera si locul gaurii cablului de ambreiaj si gaura de la servo (care o maresti f greu).
Dinica Mihnea
O sa astept totusi vreme mai frumoasa ca sa ma apuc, pe zapada n are rost chit ca n am nici anvelope de iarna...pompa am luat o de pe net, deci nu am putut verifica anul fabricatiei, in oras nu aveau decat Mastersport din cate imi amintesc; merge si asta, dar e frana cam slaba, pedala cam jos (facute aerisiri peste aerisiri, toate piesele de frana puse noi); cu pompa veche era mai sus si mai buna pedala, dar au cedat iarasi garniturile si nu le am mai schimbat (era a a2a oara in nici un an)
sobolan
o pompa de frana face uzura si pe corpul ei,inauntru,la pistoane ai acele supape unisens care iarasi pot ca sa nu lucreze ok.....garniturile ,daca-s petarde, sse duc naibii imediat......
Dinica Mihnea
Asta Asam noua nici vorba de uzuri, cea veche fusese refacuta amanuntit in iarna (refacuta oglinda interioara, verificat pistonas, gauri etc), iar in vara doar a fost nevoie de garnituri noi...noi si proaste...
om_bland
Tot ce este facut pentru daciile vechi ( in special) din cauciuc, sunt de o calitate foarte slaba .In cel mai fericit caz garniturile pentru pompa de frana tin aproximativ 2 ani smile.gif . In cel mai rau caz cateva luni.
Victor3001
Din ce aud referitor la cat sunt de proaste ma bucur ca am gasit garnituri de rolast sigilate si pentru etrieri si cilindrii de frana...
Daciotul_98
recomand autofren sub 30 lei setul de o masina
Dinica Mihnea
N am inceput inca nimic la ea, dar m am uitat cam ce ar fi de lucru...si e cam nasol cu taiatul (majoratul gaurilor) unsure.gif asa ca parca nu m as mai baga la treaba asta si as merge pe pompa aceea samko la 190 de pe unix (dublucircuit pe 3 conducte)...as mai tine cat de cat si la originalitate asa... intrebarile mele ar fi daca e chiar buna frana cu ea (ca stiu ca astea de nova/papuc etc au totusi frana buna) si daca trebuie sa ii pun servo...multumesc anticipat
Ov
Parerea mea e ca pompa tandem (dublu circuit cu 3 conducte) e cea mai fericita alegere. Ai si simplitate si siguranta.
sobolan
QUOTE(Ov @ 16 Jan 2017, 10:09)
Parerea mea e ca pompa tandem (dublu circuit cu 3 conducte) e cea mai fericita alegere. Ai si simplitate si siguranta.
*




QUOTE(sobolan @ 5 Jan 2017, 22:37)
cu 190 ron iei pompa SAMKO ,dublu circuit cu 3 tevi,noua de la Unix,garantie 2 ani....nu faci modificari,te tine o viata
*



???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.