Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1300 '75
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Dinica Mihnea
70 de lei, intr-adevar mult, dar am zis s-o incerc si p-asta...am pierdut eu mai multi cu altele..., da mai trebuie un fie de masa, il legi chiar de surubul cu care prinzi releul (in cazul meu are contact cu masa). Nu cred ca mai am poze cu delcoul, il lasai la tara, dar fusei azi la mecanic si il compararam cu ce mai avea pe acolo... cel de R16 e mai lung, asta e fix cat un EP normal... il verificaram, e bun, da scanteie in bujii, dar are acel joc la platou...
Ov
Au fost mai multe motoare pe R16. Eu am motorul "mic" de 1470 si delcoul pare identic cu ala de dacie; nu seamana cu asta din poze.
Dinica Mihnea
Schimbat si bobina (multumesc Catalin, aka led maniac), merge bine, in 4, dar se vede ca nu e ok chiuloasa...stie cineva prin Craiova un service care se ocupa cu rectificari? Dar sa fie ceva de incredere, nu smecherasi de iau bani si nu fac nimic...cam cat m-ar duce toata distractia asta?

15 Oct 2016, 19:13:
Intrunire de familie aici smile.gif)
sobolan
QUOTE(Dinica Mihnea @ 15 Oct 2016, 19:55)
, dar se vede ca nu e ok chiuloasa...
*



eu am zis doar......cand pui bormasina pe supape te-ai ars,e metoda lenesului,creezi uzura in ghiduri si pe langa faptul ca ciupeste ulei pe-acolo supapa nu mai sta ok pe scaun,are joc pe scaun=treaba e compromisa.....eu m-am ars o data si stiu ce spun....cand supapa era cat de cat ok si nu avea ciupituri cum a fost la tine mergeau facute la mana,cu putina rabdare in 4 ore maxim era gata tot,important sa fie puse in aceeasi ordine,adica sa tii cont de unde scoti supapa respectiva apoi tot in locul ala s-o pui la loc.....
Ieri am pornit si eu dricul,am scos bujiile sa ma uit la ele,erau curate-curate ,ceramica era alb si caramiziu usor....am pus alt set de bujii sinterom luate aleatoriu dintr-un magazin....merge la fel de ok...am facut asta ca sa ma conving de spusele unora de aici si constat ca la dacie toti ne pricepem da' habar n-avem cu ce se mananca.....bujiile Sinterom is bune inca,un set de bujii scumpe puse pe dacie se cheama risipa !!!
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 16 Oct 2016, 21:22)
...un set de bujii scumpe puse pe dacie se cheama risipa !!!

Asta sa o crezi tu! wink.gif Sinteromul nu mai e ce a fost odata(din punct de vedere al calitatii/durabilitatii/pret/etc.)...

No ofense man,vorbesc din experienta pur si strict personala. sleep.gif



Dinica Mihnea
Eu nu stiam oricum cum se fac supapele, le-am facut la cineva dupa cum a zis el...de fapt nici nu le.am facut eu...acum problema e alta, grava: am facut sambata o plimbare cu masina si a fost ok...azi cand o porni bunicul, ii trase socul si cand iesi din ea:balta de ulei sub masina... in compartiment motor vraiste, ulei peste tot...nu stiu sa.mi zica de unde curse (dar in 1 min tasni rapid tot, nu se pune problema de vreun loc prin care sa se scurga)...baia de ulei exclus sa fie sparta, are scut...
M.C.
Verifica simeringul de la capacul distributiei.
Dinica Mihnea
E luat nou, dar nu cred sa fie de acolo...pana sambata nici nu pot afla cauza exacta, m.oi duce cu un mecanic sa vedem
maho
O fi adaugat bunicul ceva ulei, si-a uitat sa puna busonul la loc.
Dinica Mihnea
Nu se mai baga la asa ceva, nici benzina nu pune singur smile.gif) am verificat cam luna trecuta uleiul si era super si ca nivel si la culoare. Bunicul (singurul care e pe langa masina) tot zice ca i se pare din filtrul de ulei, desi nu vad ce ar putea fi acolo. Problema mai mare ar fi sa nu fi sarit vreun piston in baie, zic... iar de buson nu sareau in 2 min cam 2l de ulei. S-ar putea sa fie "groasa"...ma duc cu mecanicul pe sambata, analizam situatia si daca sunt probleme o iau si o bag de data asta in service, daca mai gasesc vreo unul...
Dinica Mihnea
Surprinzator, chiar a fost din filtru! Nu stiu daca a mai auzit cineva de asta, dar atat de prost a fost cauciucul ala de etansare incat s-a tot umflat pana a dat-o afara...pe acolo a tasnit...schimbat filtru, completat ulei (cam 2l) si daca tot am facut rost de mecanic am refacut jocurile la culbutori...pe admisie cilindru 2 era aproape nula...e bine ca totusi le refacuram...20 cu 25 la rece... acum pare sa mearga rotund, oricum infinit mai bine decat inainte de asta...atasez un link cu video (scoate fum ca era rece afara, si la respirat ieseau aburi, acum nu se mai vede sa scoata fum)
https://youtu.be/BuYcEXC1bKs
Adrian Frigo
Ce curat e la motor! wub.gif Filtrul vechi de care era?
Dinica Mihnea
Era si mai curat daca nu o bagam pe camp, la porumb, la vie, una-alta. Nu stiu de care era, nu m.am uitat, dar era cumparat de la magazin Dacia, ar fi trebuit sa aiba si el o calitate...nu doar 200-300km. Acum, ghinion, tot dintr.asta luai, dar oricum o sa ii fac schimbul in primavara ca e si uleiul amestecat in ea (2l pusi acum, 1l mai ramasese, firme diferite) si caut ceva mai bun
sobolan
dupa un rahat de trepidatie fina doar la rece si doar la ralanti retrag tot ce-am zis de sinterom,se pare ca-s gunoaie......acum o luna cand am lasat masina in cute erau rosiatice,acuma le-am gasit afumate.....
Am pus de proba o pereche de Denso cu un sg electrod de masa ,bujiile care le-am scos mai mult degeaba de pe logan,stiu ca-s cu filet lung,stiu ca nu-s ok,era de proba...rezultat : merge 99% perfect acum.....luni imi iau naibii un set de bujii bune....
Adrian Frigo
Cauta de Romcarbon Buzau(inca se mai respecta)sau Mann sau chiar originalul Purflux! wink.gif Daca nu gasesti sau ai nevoie de vreun cod dai de stire!


QUOTE(sobolan @ 22 Oct 2016, 23:02)
...retrag tot ce-am zis de sinterom,se pare ca-s gunoaie......acum o luna cand am lasat masina in cute erau rosiatice,acuma le-am gasit afumate.....

Pai vezi...

Eu sunt multumit de Eyquem(ma rog,am de injectata). icon_mrgreen.gif
Dinica Mihnea
Depinde f mult si lotul din care le ei, dar acum sunt din ce in ce mai rare loturile bune... aveam puse mai in vara 4 sinteroame noi la set, dar numai 1 era frumusel, maroniu, restul afumate si masina mergea in 3. Acum am Bosch cu 4 electrozi, ma gandesc ca vor fi o patima la curatat daca se afuma, de 2 saptamani nici nu le.am verificat ca nu mi.au dat ocazia, se comporta exemplar. Filtru mai mult ca sigur gasesc si bune daca e sa caut, dar si la astea singura problema e cauciucul, eventual poti sa.l schimbi cu altul de la un filtru vechi. In primavara o sa pun tot filtru mai ieftin si prin toamna la schimbul final (de dupa rodaj) bag piese scumpe (ca acum am si ulei dintr.ala la 10 lei/l smile.gif)

23 Oct 2016, 08:49:
Iar chiuloasa m-a lasat placut impresionat, banuiesc ca se asaza supapele cum trebuie acum, dupa ce am refacut jocul merge super, rotund...nici fum nu scoate (in video era dimineata, racoare, spre pranz nu se mai vedea sa scoata)
Dinica Mihnea
Reveni problema fix dupa 1 saptamana. A pornit normal, se aprinse becul de ulei in bord, oprii motorul: balta de ulei...garnitura sarita din nou...sa fie problema din filtru (aceeasi marca) sau sa fie din motor? Saptamana asta a mai mers ceva kilometri...vreo 30...fara probleme
Adrian Frigo
QUOTE(Adrian Frigo @ 22 Oct 2016, 16:37)
Filtrul vechi de care era?

Dinica Mihnea
Asta


29 Oct 2016, 16:33:
Si aici se vede garnitura
Adrian Frigo
ohmy.gif Eu am tot de Buzau si sa dea naiba daca am avut vreo problema! blink.gif Cu ce a fost strans filtrul cand a fost schimbat,la mana sau cu cheie?
Dinica Mihnea
Primul la mana si a tinut 2-3 luni...asta cred ca la cheie si tinu 30 de km...pana una alta e bagata acum in garaj, la iernat, o sa vorbesc si cu un alt mecanic...cred eu ca o fi si ceva pe la motor, poate face presiune prea mare...nu stiu ce se poate intampma...pareri?!
Dinica Mihnea
Am chemat un mecanic sa se uite si a concluzionat si el ca e din filtru treaba...a luat o garnitura mai veche de o avea pe acasa, a completat uleiul, i.a dat cheie (a ascultat motorul, nu are alte batai/uzuri) si cam asta e...vedem daca tine
Dinica Mihnea
Ca sa nu moara prea rau topicul, mai fac un update...masina e la iernat pana pe primavara-vara cand fac tinichigeria (complet, tot chitul jos, inclusiv manarelile din compartimentul motor)... de voie-de nevoie am schimbat pompa de frana, recurgand la cea Asam ( am vrut un Lpr, dar n.am gasit pe nicaieri) fara piesa aia adaptoare de o facusem in vara si pare sa-si faca treaba...cat poate si ea... pompa veche, nu-mi explic de ce, a curs iarasi pe la garnitura interioara (o schimbasem in vara, de 3 ori pana am gasit una buna, cand a dat de ger s.a dus, pompa nu avea rugina pe canal) si pedala tine ok, se intareste relativ sus, pana sa ajunga la capat, dar frana nu e atat de eficienta, sa inghete cum zicese ca facea odata...ma gandesc ca nici n-a mai fost umblata de mai bine de o saptamana, si suprafetele de franare n.au inca oglinda formata cum trebuie...
sobolan
nu te juca cu presiunea la ulei ca belesti motorul.....mie imi supura usor de tot da' n-a scazut sub 6 la rece,am mai strans filtrul putin si-am rezolvat...la tine e balta si bec aprins excl.gif la ce folosesc eu adica mann mereu e cate ceva la strangere(poate nu strang eu ok la mana),la romcarbon nu am avut probleme dar eu nu mai folosesc romcarbon,nu asigura un debit corespunzator de ulei la prima cheie niciodata wink.gif
becul la ulei se aprinde la 0.7,deja e prea tarziu.....
Pompa mea ASAM inca merge bine,am frane ok huh.gif
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 4 Dec 2016, 02:03)
... dar eu nu mai folosesc romcarbon,nu asigura un debit corespunzator de ulei la prima cheie niciodata  wink.gif

Ei nu?Iaca fac eu un filmuleț dimineață la trotineta nepornită de-o săptămână să vedem ce și cum...că nu te cred... blush.gif
Dinica Mihnea
Cu uleiul nu am mai avut vreo problema de atunci...am schimbat garnitura de rombcarbon cu alta de la un filtru folosit...nu pot sa vad presiunea uleiului, mi-am pus sonda, dar n-am apucat sa pun si ceasul
Dinica Mihnea
Ca tot ma laudam prea mult cu uleiul, a revenit problema... sa poata fi ca la pornire ii dau direct la prima cheie, soc si acceleratie la fund, iar uleiul e dintr.asta ordinar, de rodaj, si de asta sa arunce garnitura (deci face presiune prea mare, zic)? Cert e ca mizerie face, nu se incurca... nu cred ca am sa-mi mai bat capul doar cu garnitura, sa fie ceva problema din motor?
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 4 Dec 2016, 04:12)
Ei nu?Iaca fac eu un filmuleț dimineață la trotineta nepornită de-o săptămână să vedem ce și cum...că nu te cred...  blush.gif
*



doar mann-ul si bosch-ul de dacie au supapa anti-drain....iaca na ,daca ma mananca limba....eu iti garantez ca la mine se stinge becul la ulei numai cat apuc sa pun mana pe cheie si asta vara cand uleiul e pishat.....iarna nu mai zic,cum s-a aprins asa s-a si stins,ultra-rapid....maine daca nu uit filmez,da' cand e motorul ramas cald si statut....

QUOTE(Dinica Mihnea @ 7 Dec 2016, 22:53)
Ca tot ma laudam prea mult cu uleiul, a revenit problema...
*



ce probleme ? ai pompa de ulei super-ok,aia e problema ? ai presiunea buna sau a dracului tu si cu mecanicul v-ati jucat cumva la bila de refulare a pompei si ati mai pus o saiba acolo sub arc ? sau ai uleiul prenandez(gros) in baie,ce ulei ziceai ca pui ?pui aditiv in ulei ?daca e 20w50 arunca-l dracului,daca are aditiv sa-ti iei si un pinion de delcou cu tine rezerva sa nu te lase in drum cu dintii interiori ce antreneaza pompa rupti.....
Adrian Frigo
QUOTE(Dinica Mihnea @ 7 Dec 2016, 22:53)
... a revenit problema... sa fie ceva problema din motor?

QUOTE(sobolan @ 7 Dec 2016, 23:03)
... ai presiunea buna sau a dracului tu si cu mecanicul v-ati jucat cumva la bila de refulare a pompei si ati mai pus o saiba acolo sub arc ?

Asta cred că e problema de fapt !

@sobolan-M-ai făcut curios...eu nu pot încărca porcăria de filmuleț pe youtube,merge greu... mad.gif
Dinica Mihnea
Pai daca stiam care e problema era o treaba smile.gif) asta vara la pompa n-am umblat, doar am curatat-o in motorina si arunca al naibii de bine...fara vreun fel de saiba suplimentara, o fi el facut in curte pe genunchi, dar fara magarii...prea mari...Nu umblu cu aditivi, mai ales acum in rodaj, iar uleiul e ceva no-name, 20w40 cred, probabil "prenandez", nici nu stiu, nu l-am pus eu... Daca e pe asa, sa iau un altfel de filtru (mann, bosch sau recomandati altceva?) si ulei mai decent? Problema e ca deja face asta a 3a oara, ce incredere sa mai ai in el...
maho
QUOTE(Dinica Mihnea @ 7 Dec 2016, 21:53)
la pornire ii dau direct la prima cheie, soc si acceleratie la fund

blink.gif
Cred ca ai zgura de-un deget pe bujii, iar de uzura inutila a motorului nu mai vorbesc.
Dinica Mihnea
Bujiile sunt noi, par mai bune decat sinterom, nu se mai ancraseaza... soc si acceleratie la fund vorba vine...in realitate ii tin socul putin mai mult de jumatate si acceleratia o apas doar pana porneste, dar o bag destul de jos, cand o ia o las doar pe soc
Si cat de tare sa pompeze uleiul ca nu e sa zici ca supureaza, mie imi curge mai bine de 1l smile.gif)
sobolan
mai tu ai sa "belesti" motoru' ala daca mai rupi vreo garnitura....daca n-ai etansare pe filtrul de ulei apoi din cuc ungere la linie/axa....rampa da-o dracului,nu sufera.....filtrul de ulei e legat in serie oarecum pe circuit si nu deschide decat la presiuni mari,depinde de arcul din el.....nu te juca....pune un filtru Mann,strange-l la mana barbateste si un ulei 15w40(poti pune lubrifin,e mai ieftinache dar e ok) ......nu strange filtrul de ulei animaliceste,la mana dar bine,fara cheie,cheia o pui pe el la desfacere si apoi il arunci....
Dinica Mihnea
Pai etansare parea sa aiba...pana a sarit...acum logic ca nu se mai porneste masina cu filtrul stricat...ultima oara l.au strans baietii la service, deci nu se pune problema sa fie prea mult/putin (sper)...asa fac, caut filtru mann, ulei si ma apuc...dupa problema se pune sa mai ai incredere in motor? (Pana la proba contrara cel putin)...la primavara oricum trimit chiuloasa la rectificat si o sa pun si restul la verificat
sobolan
QUOTE(Dinica Mihnea @ 9 Dec 2016, 18:02)
Pai etansare parea sa aiba...pana a sarit...acum logic ca nu se mai porneste masina cu filtrul stricat...
*



banui si eu asta dar cand mergea si pana ai oprit motorul(ca ai vazut becul) e o "distanta" masurata in secunde.....secundele alea is fatale oarecum......

REMEDIAZ-O URGENT !!!!!!!!
Dinica Mihnea
Intr-adevar, nici n-am vazut becul, ma uitam sub capota si odata a inceput sa tasneasca, dar nu cred sa fie prea problematic...oricum, colindat pe la magazine luat filtre (Breckener si Asam, de Mann nu s.a auzit pe aici smile.gif) si 2l de ulei lubrifin 15w40...si asta greu am mai gasit...vedem ce.o sa iasa, o sa pun asamul
sobolan
QUOTE(Dinica Mihnea @ 9 Dec 2016, 20:14)
o sa pun asamul
*



inseamna ca vorbim degeaba aici.....pai nu gasesti dar lansai o comanda pe net si-ti venea acasa,luai si tu doua si aveai acolo unu' de rezerva....
Dinica Mihnea
Am incercat la 2 site.uri pe net saptamana asta si mi-au zis ca nu mai au demult...acelasi raspuns si la magazine...n.o fi nici Asamul asa de distrus, inca...pompa de frana face o impresie buna, pacat ca nu mai are ce frana smile.gif)
sobolan
strange-l la mana TU......
Dinica Mihnea
Incerc cat mai bine...revin maine cu rezultatul...
sobolan
chiar is curios....
Dinica Mihnea
Schimbat filtru (Asam), completat ulei (1.8 l) si dat la automat...pare sa tina...in video e la prima cheie dupa ce am pus ulei si dupa 5 zile de repaus
https://youtu.be/YNx35ydl7ro
sobolan
perfect,intinde putin si cureaua si socul poti sa-l tragi mai putin(era prea turata)....
Dinica Mihnea
Multumesc pentru sfaturile primite! O sa am in vedere si cureaua, cand mai ajung la masina, socul lasat mai jos era deja cam prea tremurat, chit ca si bateria imi face figuri, noua si proasta...
Daciotul_98
Se aude un usor cloncanit de la ce ?
sobolan
jocuri maricele la culbutoare dar e ok.....
Dinica Mihnea
Sunt la 20 cu 25 pe lera (in cazul fericit in care n-au culbutorii uzura), motorul foarte rece, tremurat tare, cureaua la alternator cam slaba...vad saptamana viitoare ce iese...chiuloasa oricum are programata o rectificare
sobolan
20 cu 25 e ok dar culbutoarele au uzura daca cumva nu le-ai dat pe piatra deci rezulta un joc real de cel putin 25 pe adm. cu 30 pe evacuare daca nu cumva mai mult.....eu m-am invatat minte cu lera,ii fac la ochi,e mai simplu asa....
Dinica Mihnea
Le-am dat pe piatra si le-am adus la nivel, dar nu cred ca e neaparat ok, am citit (chiar tu spuneai) ca asa se duce stratul de protectie...am gasit si unele cam noi, la nevoie...nu ar trebui sa aiba uzura in numai 3-400 de km...sunt facute la lera si verificate la mana, nu de mine, bineinteles, deci ar trebui sa fie cat mai aproape de aceste valori...filtrul inca tine, dar tare mi-e sa nu fie alta problema si sa bufneasca din nou
sobolan
strat de cementaj/tratament .....eu nu le-am luat la piatra dar asa fac unii mecanici.....
Daca pocneste iar garnitura apoi ceva nu e ok,suspectez pompa....ia zi,dupa ce motorul a pornit si ridici capacul la ulei se vad sarind stropi de la culbutoare ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.