Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune anvelope Captur
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Razvi22
Salut,
Dupa cum spune titlul topicului sunt nedumerit in alegerea presiunii corecte a anvelopelor pe Capturul meu.
Cand am primit masina cu 0km de la dealer mi se parea cam rigida masina, orice denivelare o simteam puternic asa ca m-am gandit sa verific presiunea anvelopelor, acestea erau umflate pe fata 3.2Bar iar pe spate 3.1 ceea ce mi se pare prea mult. M-am uitat pe usa soferului la presiunea recomandata pentru Captur, aceasta fiind de 2,3 pe fata iar pe spate 2,1. Dupa ce am redus presiunea la cea recomandata uitandu-ma la masina, rotile din spate par a fi ok dar cele din fata par putin dezumflate.
Voi ce presiune bagati in anvelope?
Anvelopele mele sunt pe 205/55 R17, poate influenteaza cu ceva si dimensiunea acestora.

alexandru_man
Daca asa este reccomandat de producator nu mai este loc de interpretari
m3st_tce
Razvi22,
Si eu am presiunea de la producator, situatie in care par a avea rotile usor desumflate la ambele masini. Deci la 4 tipuri de anvelope (iarna x producator). E o situatie normala.
Doar anvelopele XL (extra load) iti pot garanta un flanc mai tare.
FlorianP
Am patit acelasi lucru cu presiunea in pneuri cand am luat masina. Imediat am plecat la un drum mai lung prin tara si am avut aceeasi senzatie de rigiditate marita... pe fondul unei pene am ajuns la vulcanizare unde am constatat presiunea marita a rotilor si le-am reglat conform indicatiilor. Cred ca este presiunea optima cea indicata in carte/indicatorul de pe caroserie.
AndreiMR
Toate masinile noi vin din fabrica cu presiune mult mai mare decat cea recomandata, e o practica intalnita pe la toate marcile. In mod normal, dealerul care iti preda masina trebuie sa ii faca o pregatire care sa includa si presiunea din anvelope facuta la valori normale. Dar la noi pregatirea sa rezuma de multe ori la dat jos foliile de protectie, montat numerele rosii, si cam atat dry.gif
eagleking95
Tot legat de presiune, dar nu mai deschid un nou topic. Mi se parea ca rotile fata sunt mai "dezumflate" decat de obicei si parca nici nu mai demara de pe loc asa de repede asa ca am facut presiunea si pe ambele roti fata aveam 2.0 in loc de 2.3.

Senzorii de presiune nimic... Stie cineva de la ce valoare te atentioneaza?

Masina mea are putin peste 1 an si nu am mai verificat nicioadata presiunea pana acum, e normal sa piarda sau e vreo problema?

Multumesc!
torquemada
Pe lângă dimensiuni, anvelopele mai au și indice de încărcare și indice de viteză, astfel 185/65R15 88T, 88=560kg.

Evident o anvelopă cu indice de încărcare mai mic decât cel recomandat, va părea desumflată chiar și cu 5bari.

Dacă mașina e fabricată înainte de 10/2015 ai TPMS direct via senzori pe jantă ce avertizează la o pierdere mai mare de 0,3bari.

Dacă mașina e fabricată după 10/2015 ai TPMS indirect via ABS
chelull
Va salut,

Imi cer scuze daca postez aiurea in acest topic, dar cred ca e cel mai potrivit si nu vreau sa deschid un altul.

Urmeaza sa imi cumpar un set de jante + un alt set de senzori de presiune pentru anvelopele de iarna pentru un Captur.
As dori sa stiu daca pentru aceasta operatie este nevoie sa scriu noii senzorii in calculatorul masinii (am impresia ca da) sau acestia vor fi recunoscuti direct?

Totodata as vrea sa stiu daca vechii senzori (cei de pe rotile de vara) vor ramane in memoria calculatorului? Sau la vara cand voi schimba din nou rotile va trebui sa rescriu din nou?

Practic vreau sa stiu daca masina poate memora 2 seturi de senzori (1 pentru roti vara si 1 pentru roti iarna).

Si daca este cineva pe forum care ma poate ajuta in Bucuresti cu aceasta operatie (contra cost bineinteles).

Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.
O zi buna tuturor si drumuri bune!
Winy
Eu am masina din 2016 E6 si nu are senzori pe janta,daca e la fel nu-ti mai trebuie senzori ptr alte tipuri de jante...
argon
Daca a zis ca are senzori..inseamna ca are...exista si sistem mai primitiv cum ai tu fara senzori..si isi da deama din ABS daca ai pana.
koldun
Masina e de o lună. Am luat alt set de jante, alt set de senzori și gume de iarnă și totul a fost frumos montat pe mașină. Presiunea identică cu cea din carte (așa cum era și setul de vară) și calculatorul nu a sesizat nici o diferență. Nu a dat eroare și nici nu a cerut să învețe noile presiuni.
Baftă.
dancuciureanu
Legat de jante este indicat dar dupa buget evident noi ca sunt destule accesibile ca pret, otel sau aliaj, dimensiunea sa fie corecta.
Cauciucuri de iarna sunt garla pe piata, noi neaparat ca vechiturile sunt tari si bune de vara doar.
Senzori originali gasesti la 160lei bucatica, daca presiunea este corecta si cea dinainte la fel nu trebuie calibrare/invatare si bla bla. Mai bine iti cumperi sau imprumuti un manometru bun si rar utilizat decat sa ai baza in cele trantite si fara metrologie facuta.
Au astia de la vulcanizari sau service/reprezentante au habar de cuplu strangere prezon ? Vin niste copchii idioti cu chistolul si baga, strica si tu pe urma stai in drum ca prostul.
chelull
salut..
Revin cu informatii dupa montarea celui de al doilea set de jante+senzori (cele de iarna). Am montat senzorii noi pe jantele noi si le-am montat pe masina. Dupa 1km de rulaj am primit mesaj in bord " please check tire presure sensors" plus martorul de presiune rotii,plus martorul de service. Am mers catica km asa (este destul de deranjant cu cei 2 martori aprinsi), dupa care am dat o resetare la presiune " learning tyre presure" ( sa vad daca masina sesizeaza cumva noii senzori) . Dupa cele 5-10 secunde in care calculatorul analizeaza martorii si mesajul au disparut. Am mers circa 40 km fara sa mai apara ceva. Noii senzori inca nu au fost scrisii in calculator cu DDT 2000 sau CaClip, deci banuiesc ca masina ii invata singura fara a fi nevoie sa mai fie scrisi. Asta ramane sa confirm in urmatoarele zile , sa vad daca cumva mai reapare problema. Daca nu va mai reaparea, o sa desumflu putiin o roata sa vad daca va sesiza noii senzori pierderea de presiune. Daca acestia vor detecta e clar ca masina i-a recunoscut singura fara probleme.

PS: Toate reprezentantele Renault la care am apelat (5 la numar) mi-au spus ca scrierea senzorilor se face doar la reprezentanta foloaind DDT 2000 sau CanClip si ca masina nu atie sa recunoasca decat un singur set de senzori. Ceea ce ma face sa ma indoiesc daca chiar atiu despre ce vorbesc
argon
Nu îți afișează presiunea pe fiecare toată în parte?
chelull
Nu afisaza preisunea. Doar avertizeaza daca una pierde presiune.
argon
Cam rudimentar, in 2001 iti afisa presiunea pe fiecare roata in parte, pe langa avertizare, si puteai memora 8 roti, deci 2 seturi... dupa 15 ani vad ca tehnologia merge inapoi la Renault.

Totusi care e rolul senzorilor in acest caz pe captur, ca la unele varianta tot de captur nu exista senzori, si te avertizeaza din ABS daca o roata pierde presiune...
mars
Intreb si io ca vaca: Capturu' asta sigur n-are I-TPMS? Adica sigur-sigur?
torquemada
Captur ph1 = Clio4 ph1 = Logan II ph1

TPMS direct (uch)
-sistemul știe că ai senzori, pe bord îți arată ca ai pană, pe ddt sau clip îți arată și restul parametrilor(presiune, temperatură)
-sistemul știe de 2 seturi, maxim 3
-știe să învete singur senzorii noi dacă are bifă pe Autolearning, altfel reprezentantă

TPMS indirect (abs)
--sistemul știe că nu ai senzori, pe bord îți arată ca ai pană, pe ddt sau clip îți arată și restul parametrilor(presiune, temperatură)

Din VIN se poate vedea că mașina NU ARE(SDPRPN) sau ARE(DPRPN) TPMS nu și tipul sistemului.
La Logan II sistemul indirect a adus un abțibild suplimentar pe ușă
Catalin Fichitiu
Si eu am senzor de presiune la anvelope dar nu imi detecteza nimic si nu stiu ce sa fac cred ca sunt ok nu stiu ce sa zic. Trebuie sa le verific in timpul mersului ? am doar 300 km facuti cu masina asta.

Am sa atasez poze cum imi arata mie la bord cand dau comanda la presiune
tannu
Nu trebuie sa faci nimic. Nu iti indica presiunea sau ceva de genul asta (doar spune ca citeste presiunea). Te va informa cand presiunea va fi slaba (sau cand nu va reusi sa citeasca). Si vei observa, pentru ca ti se vor aprinde si vreo 2 martori in bord.
Ridermann
Captur 2017,
Am avut din fabrica de vara 205/55 R17 (aliaj, J6,5, ET40) - mers 500km cu ele
Am pus de iarna 205/60 R16 (tabla, J6,5 ET40)
Ambele dimensiuni trecute in cartea masinii.
Presiune 2.3 fata, 2.1 spate.

Dupa cativa km mi-a aparut martorul "presiune joasa".
Am dat acolo in bord pana a scris "learning pressure" apoi s-a strins.

Mai trebuie facut ceva? A citit noile anvelope sau chiar am presiunea aiurea?
FlorianP
QUOTE(Ridermann @ 9 Oct 2017, 19:32)
Mai trebuie facut ceva? A citit noile anvelope sau chiar am presiunea aiurea?
*



Jentile noi au senzori? Daca nu, mesajul o sa apara iar la anumite intervale...

sau...

In ce zona a tarii stai? S.a racit vremea brusc si a scazut presiunea in anvelope, e cel mai plauzibil... Am patit si eu de mai multe ori asta la intrarea in sezonul rece.

Daca ai resetat computerul si nu a reaparut mesajul atunci asta e singura explicatie.
tannu
Daca nu ai senzori in noile roti, mesajul va reaparea.

Daca ai senzori, atunci verifica presiunea, sa fii sigur.
Ridermann
Anvelope + Jante NOI
Senzorul nu e pe valva, e pe ABS.
Captur fab.2017
tannu
Poate fi alarma falsa. La cei din ABS se mai intampla la schimbarea anvelopelor/rotilor.

Cel mai bine este sa verifici presiunea, sa fii linistit.
mariuswk
Jante + anvelope +senzori noi , sistemul le memoreaza singur.
https://www.youtube.com/watch?v=upC_lOJjF2g
Antonyo
Salutare. O intrebare pentru baieti si fete smile.gif (sa nu fiu misogin)
De vreo 2 luni ma supara roata dreapta fata, cam la o saptamana in cap se aprinde senzorul de presiune roti. Roata dreapta fata ii bag ca pe usa 2.3 iar la o saptamana o gasesc cu 1.5-1.8, deci clar are ceva. Am fost cu ea la autosoft, a demontat-o baiatul, a bagat-o in apa, a verificat imbinarile de la janta, a verificat ventilul...nimic. A facut presiunea am plecat cu masina de acolo, a trecut o saptamana si s-a aprins senzorul iar. Ideea este ca acum este coada mai pe la toate vulcanizarile si nu prea as sta 3-4 ore le cozi. Intrebarea mea care este: daca iau un spary d-ala anti pana este ok? Ma gandesc ca este vreun por mic pe undeva care scapa aer si poate cu solutia aia reusesc sa il astup.
Voi ce ziceti?
Darian01
Eu aș pune rezerva, și când ar fi vreme un studiu amănunțit al benzii de rulare n- ar strica.
Este posibil să aibă împlântat un cui/șpan etc. care în timpul rulării, mișcandu-se, sa lase aerul să iasă.
Antonyo
QUOTE(Darian01 @ 2 Dec 2018, 14:18)
Eu aș pune rezerva, și când ar fi vreme un studiu amănunțit al benzii de rulare n- ar strica.
Este posibil să aibă împlântat un cui/șpan etc. care în timpul rulării, mișcandu-se, sa lase aerul să iasă.
*


Verificarea s-a facut la autosoft...a luat baiatu roata pe toate partile...
Ridermann
Poate fi si jeg pe marginea jantelor unde se imbina anvelopa cu janta. Am patit dupa noroiala si pamant sa piarda usor aer, s-a rezolvat dupa dejantare si curatat buza jantelor.
Antonyo
QUOTE(Ridermann @ 2 Dec 2018, 22:36)
Poate fi si jeg pe marginea jantelor unde se imbina anvelopa cu janta. Am patit dupa noroiala si pamant sa piarda usor aer, s-a rezolvat dupa dejantare si curatat buza jantelor.
*

A dat baiatu de la service cu solutie de geamuri pe toata circumferinta rotii la imbinarea dintre janta si cauciuc pana a facut un strat de lichid ca sa vada daca respira pe undeva...nimic. Trebuie sa ma duc iarasi. Ideea era alta, daca bag spuma d-aia...sa vad poate este vreun por, ajuta la ceva, are vreun efect?


Thaddaus
Aceeasi problema am avut si eu, era valva defecta.
mariuswk
Verifică valvele la contactul cu janta. La jantele de aluminiu din cauza sării apare de obicei problema.
tannu
Am avut si eu problema asta la o roata (la alta masina, nu la Reno). Bagam presiune 2.2 si dupa 3 zile era la 1.4...
Am fost la 3 vulcanizari in decurs de 2 luni. La primele 2 nu s-a depistat nimic. Abia la a treia vulcanizare s-a descoperit un por in suprafata de rulare si s-a rezolvat problema. Era atat de mic, incat scotea cate o bula mica, abia viziba, odata la 30 secunde... Mi-a mancat zilele pana l-am descoperit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.