Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1410 TLX Break 1991
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Alex1300BV
Salutari!
Prezint in mod rapid Dacia mea:
Prin 2010, hoinaream parcarile Brasovului in cautarea unei Dacii 1300. Intâmplator, am vazut un break alb de vanzare, asemanator cu cel al familiei, intre 1990 si 1997, masina ce mi-a placut foarte mult. Câtva timp dupa, mi-am dat seama ca as putea sa o salvez (parea semi-abandonata) si sa fiu din nou la volanul unei Dacii Break.
Spre disperarea parintilor mei, am cumparat-o, chit ca parea cam obosita. Arata vreo 70000 km la contor, dar nu stiu exact care e situatia.

24 Jun 2016, 23:41:
Masina a fost pusa in functiune, dar toate pârâiau si scârtâiau: rulmentii, motorul mirosea a ars...


24 Jun 2016, 23:46:
A urmat un drum pâna la Fagaras (loc in care e stocata), (70 km), drum care mi s-a parut cel mai lung din viata mea din cauza disconfortului si a mirosului de ars. Ajuns acolo, am constatat ca pompa de benzina era defecta si avea scurgeri. Macar asa am inteles de ce nu puteam sa merg la deal decât in a 3-a.

24 Jun 2016, 23:54:
Mi-am petrecut concediile de vara 2013 si 2014 sub si in jurul masinii, ajutat de 2 mesteri simpatici, dar mai mult atrasi de sticlele de bautura decât de lucrari de caroserie.
Modelul 1991 are rugina cam peste tot: a avut vreo 15 petice: suporti cric, podeaua fatza, acolo unde rotile arunca apa etc etc etc. Fara sa mai vorbim de rugina superficiala, care era la fiecare coltzisor, fiecare imbinare.
Ce era amuzant, e ca mesterii mei, dadeau rapid cu grund, si eu stiam ca acolo unde au dat cu grund, era ca sa ascunda rugina, si deci fix acolo ma duceam sa curat bine wink.gif
Ce a salvat masina, e ca intre 1991 si 2000 a stat in garaj, si apoi a fost folosita doar din 2000 pâna prin 2009, cred eu.

25 Jun 2016, 00:07:
A urmat o vopsea de toata rusinea, dar chiar si asa, masina mi-e draga.

25 Jun 2016, 00:11:
Vara 2015, am mai montat câte ceva:

25 Jun 2016, 00:16:
Lucrarile care sint prevazute pentru concediul de vara 2016 (voi cauta un mecanician in Fagaras), si eu voi fi bratul lui drept (stâng):
schimbat rulmenti spate
schimbat rulmenti fatza
schimbat pivoti
nu iese din a 5 a???? !!!!!!
schimb ulei
degripare etrieri
schimbat lichid frane
servofrâna
schimbat burduf planetara
reglat tacheti
verificat pompa apa
schimbat arcuri
schimbat amortizoare
schimbat planetare
plus multe alte lucruri

25 Jun 2016, 00:20:
Partea mecanica nu arata genial...
Alex1300BV
Daca aveti remarci, comentarii, sint binevenite.
Daciaa97
Frumoasa masina,n-ai avut probleme cu grundul ? (am si eu ceva pe aceeasi culoare si nu mi se usca,ori am dat prea multe staturi...am pus si diluant totusi intr-un final am curatat grundul si am dat chit pe tabla smile.gif) )
Alex1300BV
Grundul roscat s-a uscat destul de repede.
Grundul negru cu care am dat pe praguri a facut reactie cu vopseaua alba si a dat un alb 40 / galben.(se observa in poze) A trebuit sa astept mult timp (mai multe luni de zile) sa se usuce si sa mai dau un strat de vopsea, cu pensula.
In general, nu e bine sa te grabesti.
@Daciaa97, fa un topic de prezentare cu masina, poate o sa primesti mai multe sfaturi.
Alex1300BV
Stiti va rog un magazin de piese auto, in BV sau Bucuresti, care are Aprindere Tranzistorizata AT011 cu senzor 011, pt Dacia 1410?
si care este un pret orientativ
Multumesc.
Ov
Da-i un mesaj utilizatorului gotronic si o sa-ti trimita cu posta. Costa 100 de lei cu tot cu transport.

Am luat vreo 10 in total pana acum de la el. Este chiar producatorul smile.gif
Alex1300BV
Multumesc. O sa iau legatura.
gotronic
QUOTE(Alex1300BV @ 27 Jul 2016, 10:29)
Multumesc. O sa iau legatura.
*



Vezi ca in Brasov am un distribuitor engros. Suna-l ca o sa-ti dea una si la bucata. Vezi in profilul meu pe site adresa si telefonul.

27 Jul 2016, 10:55:
QUOTE(Ov @ 27 Jul 2016, 10:10)
Da-i un mesaj utilizatorului gotronic si o sa-ti trimita cu posta. Costa 100 de lei cu tot cu transport.

Nu mai este atat, s-au terminat stocurile si pretul abia il mentin cat de cat onorabil. La cantitati mici nu pot sa scot nici eu pret bun la materiale.
Ov
oricum pretul era foarte mic smile.gif
recomand cu mega caldura !
ag02cws
Pana la urma, ce faruri are? smile.gif
Alex1300BV
Rotunde (pozele sint in ordine cronologica)
Alex1300BV
Cum nu reusesc sa postez la "bursa", pun aici o recomandare.
O masina pe care am remarcat-o pe internet.

http://www.bestauto.ro/dacia/1310/combi/au...countyname=cluj, cluj-napoca&price=405&tabid=1&pictureid=1

Am vrut sa o cumpar eu (aveam gânduri megalomane - 2 masini identice) si am luat legatura cu proprietarul.
Mi s-a parut un domn politicos si cinstit.
Am primit poze:
http://www.99poze.ro/Dacia_TLX_Break_af_CLUJ_km/

Dupa cum vedeti in poze, masina e putin folosita, ne revopsita, ne modificata, prim proprietar domn in varsta, actualul a primit-o cadou,
Problemele de rugina cred ca se pot rezolva in câteva zile, refaceti partea de jos a usilor si partial aripile
si o sa aveti un break superb, la bani putini.
are cutie viteze in 5 trepte.
Pacat sa ajunga la remat, are 49000 km. Si e la 1300 lei negociabil.
Barbalex
Pare o baza super buna,merita toti banii.Daca nu o iei tu,e destul de probabil sa o iau eu.
Alex1300BV
Sper sa o cumperi si sa te bucuri de ea.
Alex1410BV
A cumparat pâna la urma, cineva, break ul?
http://www.bestauto.ro/dacia/1310/combi/au...countyname=cluj

http://www.99poze.ro/Dacia_TLX_Break_af_CLUJ_km/
Alex1410BV
Se lucreaza la masina.
Cutia de viteza merge excelent pentru treptele 1 la 4, in schimb, nu intra in a 5-a. Trebuie sa imping cât pot in dreapta, si chiar asa, abia intra... Nu stiu de unde vine problema...
sobolan
de la timonerie.....a fost cu 4 inainte si i-ai pus cu 5 apoi ?
Alex1410BV
nu stiu daca s-a umblat. masina a avut 2 proprietari inainte. Dar in mod sigur, a fost si este cutie 5 trepte.
Multumesc de sugestie, o sa vorbesc cu mesterul, ca sa se uite.
DACIOTUL_97
Bieleta respectiva de la timonerie o poți schimba și tu cu minim de scule. Eu nu inteleg cum mergea sa schimbi treptele (1-4).La mine, cu timonerie de 4 trepte si cutie in 5 schimbam foarte greu și mai mult la ghici.
Alex1410BV
Multumesc de sfat. cheers.gif
Daciotul_98
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 21 Aug 2016, 21:32)
Bieleta respectiva de la timonerie o poți schimba și tu cu minim de scule. Eu nu inteleg cum mergea sa schimbi treptele (1-4).La mine, cu timonerie de 4 trepte si cutie in 5 schimbam foarte greu și mai mult la ghici.
*


Nenea ai uitat sa mentionezi ca aveai sub 1 l de ulei in cutie, timoneria era de 5 trepte (extrem de uzata)+maneta de 4 trepte. Recomand maneta curbata, am eu una noua daca vrei.
sobolan
maneta de 4 e perfecta 95% pentru cutia in 5....problema vine de la timonerie sau de la crucea aceea cu articulatii cacuciucate de pe "axul" cutiei,ori e joc la splint ori bucsile terminate....
Alex1410BV
Merserul meu nu a avut timp sa vina sa vada care e problema.
Am cumparat o bieleta noua, si un schimbator de viteze de la dezmembrari.

In schimb, am avut timp sa ies cu masina pe sosea: pe la 60 la ora, in a 4 a, huruie ceva teribil la rotile din fata. El mi-a zis ca s-ar putea sa frece discul de frâna de tabla aceea care e un jurul lui. Sau poate o planetara montata gresit, sau defectuoasa.
maho
De disc nu prea are cum sa frece aparatoarea de tabla, mai degraba de janta, si s-ar auzi si inainte de 60/h; mai repede ar fi vreun rulment dus.
Alex1410BV
O sa ma uit, multumesc!
Ov
daca freaca aparatoarea vezi urma pe janta wink.gif
Alex1300BV
Poze din campania de vara 2016:
comentarii:
cum am tot timpul probleme cu masina, am gasit solutia: tractorul pe care il am de mult timp smile.gif

problema aparatori noroi: se pare ca cele de berlina nu sint compatibile la break. Sau poate oala a fost resudata prea sus...

a trebuit sa cumpar 3 ochelari faruri, pentru partea "pasager", pâna sa se potriveasca unul...


29 Aug 2016, 20:13:
intre timp, am aliniat capota mai jos

Cum am precizat, mai ramân câteva probleme tehnice:
zgomot la rotile din fata
schimbat maneta schimbator de viteza + Bieleta timonerie ca sa intre in a 5-a.
etc
sobolan
tractorul e smecher,din ce an e ? huh.gif
Flansa "pata calda" e pusa pe dos wink.gif
Alex1300BV
tractorasul e de prin 1978. sint al treilea proprietar. A apartinut unei verisoare indepartate, apoi unui var care l-a facut bucatzele. Eu am adunat bucatele, prin 1989, si de atunci il pastrez. (l-am luat la schimb cu o machetuza metalica, la scara 1/100, de aceea cu motoras care "se intorcea", parca era un pontiac negru biggrin.gif

ce inseamna flansa "pata calda", la ce te referi? Merci.
sobolan
asta....
Alex1300BV
A, ok. Si, asa cum e montata, are efecte negative?

Motorul merge super ok: are relantiul stabil, la 800 tr/min. Când o accelerez, raspunde promt...
Inainte de ultima revizie, atunci când o acceleram, intâi "dadea in nas". Mesterul a demontat carburatorul (eu spunându-i ca mai am altul SH de rezerva) Din cel SH a scos 2 jiglere (bilutza), le-a montat pe carburatorul masinii, si de atunci, merge traznet... smile.gif
sobolan
QUOTE(Alex1300BV @ 30 Aug 2016, 00:37)
Si, asa cum e montata, are efecte negative?
*



nu.
Alex1300BV
cool, merci!
La cum se prezinta, sint curios daca va putea fi atestata, in 2021.
Alex1300BV
Tocmai am vazut pe forum un topic despre diferite evolutii / modificari ale modelului 1300. Fiecare an e studiat, explicat.

De unde, ma gândesc la o intrebare: care ar fi diferentele Daciei 1410 TLX, in functie de ani: 1988, 1989----- 1991 1992?

De ex, ma gândesc ca cele pâna in dec 1989 au avut tabla mai buna.
poate motoarele au fost diferite dea lungu anilor...?
sobolan
e vorba de ceasurile de bord,de sonda de benzina(simpla sau dubla cu comanda bec),de cutia de viteze(4 sau 5),motor in cmc si tapiserie,bari nichelate cu tampoate sau bari negre cu banda anti-impact sau cum naiba ii zice......tx,tlx ,shit si ce mai vrei ca oricum nu intelege nimeni de ce se numesc asa sau de la ce vine T ,L sau X.....
dupa 95 le-au numit mai frumos : 1310,1310L si 1310T ....prima era basic,a doua era cu L de la lux si putea avea si bord cn dar obligat era insonorizata si tapiseria era mai de calitate,a treia era ca a doua dar avea motor de 1600....toate trei au cutie in 5...apoi dupa 2000 au mai adaugat un "i" de la injectie si faimosul sticker pe luneta care i-a facut de ras : "dacia pe injectie fara turometru"...va amintiti stickerul ala albastru scris cu alb de pe lunete ???
Ov
hai ca turometrul a disparut cam din 2001-2002. Presiunea de ulei disparuse prima, prin 99
Alex1300BV
Da, ca si cum daca nu ar fi turometrul, nu s-ar auzii motorul si nu ai stii când sa schimbi vitezele smile.gif)) !! smile.gif
merci de raspunsuri!
Ma gandeam si la informatii de genul: motoarele fabricate in 1989 au fost montate pe masinile din 1990, 1991...?
care a fost gestiunea uzinei in functie de stocuri, de calitatea pieselor...
diferentze de calitate inainte si dupa 89?
DACIOTUL_97
Din cate stiu,pana in 1992 (anul iesirii din fabricatie a modelului cu 4 faruri rotunde),atat berlina cat si break-ul erau echipate cu motoare 1.4 si cutie in 5 trepte (e posibil sa mai fi fost si mici exceptii).
BLUE R 19
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 7 Sep 2016, 13:01)
Din cate stiu,pana in 1992 (anul iesirii din fabricatie a modelului cu 4 faruri rotunde),atat berlina cat si break-ul erau echipate cu motoare 1.4 si cutie in 5 trepte (e posibil sa mai fi fost si mici exceptii).
*



Erau exceptii destule, pana prin maxim '96, mai ales la motor.
Daciotul_98
QUOTE(Ov @ 7 Sep 2016, 09:05)
hai ca turometrul a disparut cam din 2001-2002. Presiunea de ulei disparuse prima, prin 99
*


A disparut prima ca sa nu mai stea romanu cu ochii pe ceas si sa "carcoteasca la garantie".
sobolan
de aia au scos si CI-ul de la loganurile dupa 2007 .....
Alex1300BV
CI ?
Gabryel.GLN
Consum Instant
iustin_uap
QUOTE(Alex1300BV @ 6 Sep 2016, 14:55)
De unde, ma gândesc la o intrebare: care ar fi diferentele Daciei 1410 TLX, in functie de ani: 1988, 1989----- 1991 1992?


S-au schimbat chestii minore in ultimii ani de fabricatie: prin '89 au primit semnalizari rotunde pe aripi, dupa '90 s-a trecut la capota + grila plonjata + mici schimbari la ceasurile de bord mentionate mai jos. Toate TLXurile care ieseau din fabrica respectand cofiguratia modelului (varful de gama la vremea aia) aveau motor 1.4 si cutie in 5. Restul sunt fie masini cu embleme montate aiurea, fie masini asamblate haotic.


QUOTE(sobolan @ 6 Sep 2016, 21:46)
e vorba de ceasurile de bord,de sonda de benzina(simpla sau dubla cu comanda bec),de cutia de viteze(4 sau 5),motor in cmc si tapiserie,bari nichelate cu tampoate sau bari negre cu banda anti-impact sau cum naiba ii zice......tx,tlx ,shit si ce mai vrei ca oricum nu intelege nimeni de ce se numesc asa sau de la ce vine T ,L sau X.....
dupa 95 le-au numit mai frumos : 1310,1310L si 1310T ....prima era basic,a doua era cu L de la lux si putea avea si bord cn dar obligat era insonorizata si tapiseria era mai de calitate,a treia era ca a doua dar avea motor de 1600....toate trei au cutie in 5...apoi dupa 2000 au mai adaugat un "i" de la injectie si faimosul sticker pe luneta care i-a facut de ras : "dacia pe injectie fara turometru"...va amintiti stickerul ala albastru scris cu alb de pe lunete ???
*



Nu stiu de ce va chinuiti sa dati un sens combinatiilor alora de litere. Erau doar indicative pt. niste variante de echipare preluate, mai mult ca sigur, dupa cele folosite de Renault la modelele 12, 16, 17 (TS, TL, TX, GTS, GTL etc.).

Cele mai comune la noi in tara au fost TX si TLX.

TXul era varianta de baza: motor 1.3, cutie in 4, ceasuri fara turometru si elemente cromate (bare, manere, stergatoare, stresini), care au inceput sa fie inlocuite unul cate unul spre sfarsitul anilor '80, in acord cu trendul mondial.
TX de vanzare in Ungaria.

TLXul, cum am spus si mai sus, era varful de gama la Dacia la sfarsitul anilor '80, cu motor 1.4 si cutie in 5. Se diferentiau de TXuri prin lipsa elementelor cromate, prezenta spoilerului sub bara, bare cu bandouri, fete de usi din doua materiale, tapiterie mai speciala, bord cu turometru s.a.
TLX la muzeul retro din Varna.

Indicativul L a aparut mai devreme, prin '93, pe berlinele CN1, care erau, practic, urmasele TLXurilor, dar cu alt bot, alt bord si capota portbagaj cu coada de randunica din tabla.

Stickerul era "Dacia cu motor cu injectie".

Sper c-am lamurit cat de cat treburile.
Alex1300BV
Multumim pentru informatii!

de pe topicul acesta:
https://www.daciaclub.ro/care-este-diferent...ele-t65568.html
Din manual, caracteristicile motoarelor 102-13 si 102-14 (sinteza);
102-13: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 9:1, putere 62 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 73.75 mm, cota de reparatie (minim) 73.25 mm, volum camera de ardere 39.25 cmc.
102-14: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 8.5:1, putere 58 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 74.40 mm, cota de reparatie (minim) 73.90 mm, volum camera de ardere 41.80 cmc
Alex1300BV
1) stiti, va rog, care e diferenta intre aceste 2 ELV-uri? Mi-am luat unul SH ca cel de pe masina galbena, si apoi mi-am dat seama ca ce as fi vrut, e unul ca de pe masina visinie. sad.gif
2) are cineva in habitaclu buton de origine pentru a declansa functionarea ELV-ului? sau e doar o legenda, si Electroventilatorul demareaza doar in functie de termocupla? (e adevarat ca la masina mea, am un buton si nu stiu unde duc firele, inca nu am avut timp sa ma ocup) Momentan, e cu Elice invârtita prin curea.
BLUE R 19
Pe cea visinie este model mai vechi.
Alex1300BV
ca fiabilitate, care e mai tare?
Electricianul care ma mai ajuta mi-a zis ca ventilatorul antrenat prin curea e sfânt, cred ca nici nu o sa vrea sa monteze ELV-ul pe masina mea smile.gif
Ov
modelul mai nou are mai multe pale, raceste mai bine wink.gif

eu pentru sport o sa caut modelul vechi
Alex1300BV
pale mai multe, dar foarte mici...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.