Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1410 TLX Break 1991
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Ov
am impresia ca si turatia e mai mare
sobolan
QUOTE(Ov @ 10 Oct 2016, 11:19)
modelul mai nou are mai multe pale, raceste mai bine wink.gif

*



nu neaparat....am avut ambele modele,ala tip vechi e mai zgomotos si vibreaza,ala model nou e mai silent......ambele-si fac treaba ok....
Alex1300BV
Mie-mi place mult zgomotul produs de catre ELV-ul seria 1. smile.gif
Merci de raspuns!
Rob3rto
Am eu tipul vechi. Daca vrei facem un schimb smile.gif
Alex1410BV
ok, in principiu. iti scriu pe PM
Alex 1410 = Alex1300, doar ca sint la serviciu si nu mai stiu parola ca sa ma conectez smile.gif
@ scrie-mi tu mesaj si iti raspund, eu nu am dreptul, ce birocratie!
Ov
incearca sa-ti resetezi parola pt ca nu e permisa folosirea conturilor multiple (clone) ph34r.gif
Alex1300BV
Mi se pare mie, sau masina asta are jante 4,5, cu exceptia celei dinspre sofer, care e 5,5? wacko.gif 052.gif
Patronu'
Ce diferenta la Sport. E facut in 91 cu elemente de tlx dar are 4 trepte si scrie L la varianta. radmasa.gif
Nu stiu cum ai reusit sa il reglezi la 800 rpm si sa mearga bine. La mine acum ca e si mai rece si mai folosesc dezaburirea, cateodata si aeroterma l-am reglat la 1100 sa mearga perfect rotund, sa nu se miste motorul la ralanti cu consumatori. Daca pun ca stau cu piciorul pe frana la semafor si mai pleaca si elv-ul.... cere 1200 ca sa mearga perfect cu consumatorii. Ce tip de Carfil ai?
Alex1300BV
am scris 800 rot/min, putea sa fie 850... oricum, mult sub 1000.
Asta a fost asta vara in august.
Presupun ca e carburator pt motor de 1397 cmc, nici nu m-am uitat, un mester priceput l-a reglat. O sa ii fac fotografii in viitor.
Vezi sa nu ai jiglerele din carburator infundate.
roby_1300_rap
QUOTE(Alex1300BV @ 15 Oct 2016, 22:38)
Mi se pare mie, sau masina asta are jante 4,5, cu exceptia celei dinspre sofer, care e 5,5?  wacko.gif  052.gif
*


te referi la asta radmasa.gif [attachmentid=1628045089]
Alex1300BV
biggrin.gif
roby_1300_rap
QUOTE(Alex1300BV @ 17 Oct 2016, 23:32)
biggrin.gif
*


ca sa nu mai fie probleme are acu janta de 4.5 radmasa.gif
[attachmentid=1628045096]
Alex1300BV
smile.gif e masina ta?
Break-urile arata foarte bine cu jante 5.5.
roby_1300_rap
QUOTE(Alex1300BV @ 18 Oct 2016, 00:06)
smile.gif e masina ta?
Break-urile arata foarte bine cu jante 5.5.
*


nu, e a lui mos craciun mi-o adus-o sa ma plimb cu ea radmasa.gif
[attachmentid=1628045112]
Alex1300BV
Face cadouri faine, mos craciun asta,
dar vezi ca spiridusii aia din Laponia au montat capota prea jos. Ai putea sa o redresezi: trebuie sa maresti spatiul intre partea de sus si structura capotei, si castigi 2 - 3 mm

Adrian Frigo
QUOTE(Alex1300BV @ 18 Oct 2016, 04:52)
...vezi ca spiridusii aia din Laponia au montat capota prea jos.... trebuie sa maresti spatiul intre partea de sus si structura capotei, si castigi 2 - 3 mm

N-are de ce sa umble la suruburile alea!Se umbla doar la alea din spatele grilei daca vrea sa inalte capota.... sleep.gif

L.E-Na ca am gasit si poza cu pricina...
Alex1300BV
Nu ma gandeam sa umble la suruburi. "metoda" mea rapida, ar fi fost sa mareasca spatiul structurii capotei, bagând un lemn acolo unde am indicat eu. Deci, capota s-ar fi ridicat.

Dar metoda ta e mai buna, cel putin daca suruburile nu sint ruginite sau re re re vopsite deci blocate.
Ov
e riscanta metoda ta, sunt sanse maxime sa rupi masticul care tine dublura capotei
Alex1300BV
E o metoda la repezeala... si doar nu tragi mult... Se pot câstiga câtiva mm.
roby_1300_rap
problema ca nu merge , am incercat ambele varinte , inclusiv saibe distantiere , is foarte ampixu balamalele astea de 1310 , cred ca o sa o trec pe balamale de 1300 ca sunt mai tapene smile.gif
BN64FLO
si eu am intampinat aceeasi problema, si nu merge destul din surubele din fata...rezolvare, niste piulite de 10 intre balama si capota+surube mai lungi... wink.gif
Rob3rto
QUOTE(roby_1300_rap @ 18 Oct 2016, 16:44)
problema ca nu merge , am incercat ambele varinte , inclusiv saibe distantiere , is foarte ampixu balamalele astea de 1310 , cred ca o sa o trec pe balamale de 1300 ca sunt mai tapene  smile.gif
*


Crezi ca inginerii aia au gandit alt sistem de balamale degeaba? smile.gif
roby_1300_rap
QUOTE(Rob3rto @ 18 Oct 2016, 19:49)
Crezi ca inginerii aia au gandit alt sistem de balamale degeaba? smile.gif
*



da economie de material pentru ca piesele se faceau din ce in ce mai slab calitativ , balamaua de pe stanga e fututa in articulatie in zona unde se imbina cu cea din fusta degeaba am incercat sa o inalt din suruburi sau din capota , daca vreau sa dau masca jos sau sa o pun sus tre sa trag de capota ca altfel nu iese mad.gif
Patronu'
Am curatat tot de la pompa la jicloare. Inainte de raglaj. La 1100 ii place. Sta la ralanti si la 500 si cand putin rece, dar scutura motorul. O sa incerc cu alte jicloare sa ii fac un amestec mai bogat.
Alex1300BV
Nu ma pricep f bine.
Cauta alt carburator bun, pe la dezmembrari.
Sau cauta un mester bun sa faca reglaje.
Patronu'
Reglajele sunt foarte bune. Nu intrerupe. Evacuarea suna ca un compresor. Asta e turatia lui de ralanti. Poate la tine nu e perfect si scutura. Ma rog, fiecare cu reglajele cu care se simte mai bine. Ai vreo filmare cu ea la mers putin sportiv? Vreau sa vad cum trebuie sa sune un motor in stare buna.
Alex1300BV
Nu, nu scutura si raspunde promt când accelerez.
O sa fac filmari cu prima ocazie. Motorul cred ca are 70000 km la a mea.
Patronu'
Bun. Deci e un motor de referinta.
sobolan
Ca fapt divers la dacii un motor cu ambreiaj de 180 poate sta mai jos la ralanti decat unul cu ambreiaj de 200 ....am pus pe cantar volanta+placa+disc de 200 si volanta+placa+disc de 180....asamblul cu 180 e mai greu cu un kilogram....asta inseamna stabilitate mai buna la ralanti,urca un pic mai greu in ture.....
Sportiva aia trebuie sa mearga la ralanti cu 700 lejer desi nu e ok,ungerea e deficitara,la 900 e cel mai sigur la dacii....
Fa un reglaj atent la culbutoare(.15A si .20E,desi recomand cu +.05),verifica distanta la platina(0.35),bujiile sa fie ok la 0.7 si avansul reglat corect,la ureche in mers,nu recomnd metoda statica cu bec,nu da rezultate ok.....
Pentru ralati si trecerea in turatii umbla si la jiclerul de amestec de la carbelitor,strange-l pana incepe sa mearga aiurea apoi usor il desfiletezi pana merge corect si mai dai juma de tura in plus apoi(desfiletat) ...
Alex1300BV
@ patronul: si la masina ta, motorul e in mod sigur foarte bun. Dar e suficient de o mica chichitza ca sa nu mearga rotund.
De ex, pâna si supapa de servofrâna, daca nu e buna, influenteaza relanti-ul. Si poate la masina ta, cum nu a functionat, s-a bulit. Cumpara alta, costa intre 2 si 4,5 lei.

Trebuie sa gasesti pe cineva ca sobolan ca sa o regleze sau sa gaseasca ce nu e ok.
sobolan
si de la supapa servei ai probleme dar nu ai frana si relantiu n-ai deloc biggrin.gif ,adica moare sau merge extra-urat smile.gif
Alex1300BV
care e rolul furtunului acesta?
Multumesc.
Adrian Frigo
QUOTE(Alex1300BV @ 22 Oct 2016, 22:04)
care e rolul furtunului acesta?

E furtunul de vacuum de la capsula vacumatica.Ea are rolul de a modifica avansul la aprindere in functie de depresiunea din galerie(de asemenea are si rolul de a curata platina prin miscarea pe care o face).Sper ca te-ai lamurit cat de cat... happy.gif
Alex1300BV
Da, m-am mai prins. e un fel de regulator / computer al anilor 70 smile.gif
Multumesc de raspuns!
sobolan
ca sa vezi despre ce-i vorba,da jos capacul la delcou si protectia de plastic,scoate furtunul ala din carburator si pune-l la gura si trage...in acelasi timp ochii pe platina mobila.....
Alex1300BV
ok, o sa ma uit smile.gif
Alex1300BV
furia alba priveste de dupa grilaj... naughty1.gif
Alex1300BV
Am avut ocazia saptamâna trecuta sa fac o excursie in Maroc.
In Marakesh sint in majoritate masini recente.
Ramân multe taxi-uri Mercedes (40% din parc) Restul de taxiuri in reprezinta Lodgy si Loganuri (ciocanite si rablagite)

In provincie, e paradisul pasionatilor de masini retro smile.gif
Poze facute in noiembrie 2016.

http://www.99poze.ro/Maroc_carnet_de_drum/
sobolan
in Argentina is multe dacii/r12....bk-ul ala verde e fain,daca te mai duci p-acolo ia vreo 3-4 si adu-le aici,le bagi la vanzare/faci un ban bun smile.gif
Alex1300BV
Break ul este o exceptie.
In general, sint mototolite tare si au multi km.
E adevarat ca nu sint ruginite, pt ca e clima calda.
Alex1300BV
As avea o intrebare:
asta vara, dupa ce mesterul "meu" a lucrat o zi intreaga,
la final l-am rugat daca nu poate sa ma ajute sa schimb volanul (cumparasm unul mai fain)
A reusit cu greu sa desurubeze piulitza, in schimb, volanul nu voia nicicum sa iasa.
A inceput sa dea in el cu un ciocan barosan, pe axa coloanei, incât sa se faca un joc.
A bubuit super tare, de vreo 8-9 ori, pâna mi s-a facut mila si am zis sa lase balta.

Ma tot gândesc daca nu o fi stricat ceva la coloana de directie... pe la bucsi...
Sau tot socul a fost "incasat" de catre structura indicata cu sageata rosie?

Va multumesc, o saptamâna usoara!
Adrian Frigo
QUOTE(Alex1300BV @ 21 Nov 2016, 01:13)
... dupa ce "mesterul" "meu" a lucrat o zi intreaga,
la final l-am rugat daca nu poate sa ma ajute sa schimb volanul (cumparasem unul mai fain)...volanul nu voia nicicum sa iasa.
A inceput sa dea in el cu un ciocan barosan, pe axa coloanei, incât sa se faca un joc. A bubuit super tare, de vreo 8-9 ori...

Procedând așa,se poate strâmba axul mitralierei în zona canelată,de filet nu mai zic,se poate distruge cuplajul volanului și dacă se continuă așa cu simț de răspundere,se poate rupe cuplajul elastic al casetei de direcție! unsure.gif Așa meseriași să tot fie... gun3.gif Mare atenție!!!

Ca să scoți volanul fără riscuri,folosești întâi de toate spray degripant,pe urmă,stând pe scaun apuci volanul cu ambele mâini și folosești mușchii din dotare(dacă sunt tongue.gif )alternând stânga/dreapt trăgând de volan în sus !Spor la treabă.
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 21 Nov 2016, 01:33)
Ca să scoți volanul fără riscuri,folosești întâi de toate spray degripant,
*



autogen pe el si un ciocan mic folosit o singura data dar arunci volanul.....eu am incercat sa-l scot pe-al meu cu metoda spray-urilor si n-a vrut,apoi am pus un extractor si iar n-a vrut ,vreo 3 poduri de palma si nimic...il las naibii,eu nu dau cu ciocanul in masini si nici n-o sa dau decat in cazuri extreme si asta nu e un caz de ala....la vara il parlesc la flacara si asta e...
BLUE R 19
Pt. scos volanul, daca nu merge cu degripant (se scoate piulita si se da abundent cu degripant, apoi se strange cu piulita foarte tare, se scoate piulita si se da iar cu degripant, conteaza jetul de aproape si sustinut ca sa aiba se efect de racire) si tragere sustinuta cu miscari alternative stanga-dreapta, atunci cineva sa tina tragand puternic de volan (stand asezat cu genunchiul drept pe scaun si piciorul stang sprijinit in pedalier)
iar altcineva sa dea puternic cu ciocanul in ax, piulita fiind montata fara strangere ( sa nu loveasca direct ci prin intermediul unui dorn gros care sa stea centrat in ax, astfel filetul este protejat). Ar trebui sa iasa asa, fara foc.
Alex1300BV
Multumesc de raspunsuri!
Intre timp, aflasem despre metode mai bune de a demonta volanul.

Ma preocupa cel mai mult sa imi dau seama cât de mult a daunat masinii operatia "mesterului"
BLUE R 19
QUOTE(Alex1300BV @ 21 Nov 2016, 22:51)

Ma preocupa cel mai mult sa imi dau seama cât de mult a daunat masinii operatia "mesterului"
*



Depinde, socul ala se transmite pana in caseta, bine ca totusi mai exista doua bucse si flansa elastica pe coloana, amortizeaza si dansele. Ideea este ca atunci cand bati in ax cineva sa tina volanul tras cu forta, asa efortul are efect in sensul deblocarii iar coloana este descarcata de sarcina (doar cand scapa se transmite in ea).
Alex1300BV
Asta e...
Nu prea are noroc cu mine, masina asta... unsure.gif
In acelasi timp, fara mine, e foarte posibil ca nu ar mai fi existat.
Sper ca nu s-a bulit prea tare directia. O sa o duc intr-o zi la un service, sa fie verificata.
Rob3rto
Ia ganditi-va voi mai bine si o sa realizati ca s-a strambat tot botul masinii sleep.gif Doamne fereste! radmasa.gif
sobolan
fara misto da' nu poti sa bati cu ciocanul in ax in asa hal,eventual pui un dorn de bronz/cupru si dai cu mila in timp ce altul trage de volan cum a zis Blue....nu poti lovi ca animalu' in rahatul ala firav de mitraliera,socurile se transmit peste tot pana in caseta si putin in ea.....nu e ok....
Volanul meu are un guler din prelucrare metalic,am pus o presa cu 3 gheare pe el si usor ciocanit si degripant si nimic......pun flacara pe flansa metalica si gata,chit ca arunc volanul da' am un drac de bucsa uzat pe coloana si nu-l pot inlocui de raul volanului......
johnybic
eu am demontat volanul la vechea 1300 in felul urmator ; m-am asezat pe scaun si apoi l-am tras cat mai in fata posibil am bagat genunchii sub volan am desfacut piulita centrala dar nu de tot si apoi cu o tubulara cu prelungitor mai mica decat piulita volanului in timp ce impingeam cu genunchii am articulat scurt cu ciocanul in prelungitor si a venit afara de minune
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.