Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalatie AC defecta - Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2
mihai2005
Salutare,

Am o problema pe Laguna 3 (facelift, model 2012) 1.5 dci (78k km) a parintilor mei.
Au constatat brusc faptul ca instalatia AC(automata) racea doar cateva minute dupa care incepea sa bage doar aer la temperatura de afara.

Dupa control la service au constatat ca era arsa bobina compresorului instalatiei de AC.
Cei de la Renault i-au spus ca nu se poate schimba doar bobina. Tb sch compresorul cu totul, costand vreo 4000 ron.
E f bizar, instalatia de AC a fost folsita de max 10 ori de mine in 60k km. Ai mei au fol la fel f rar.
Explicatia celor de la service-ul Renault APAN braila a fost ca defectul se intampla pe Renaulturi rulate afara din cauza operarii motorului la turatii ridicate.( 2500-3000 e asa de ridicata?). Nu prea vad legatura.

Aveti idee pe unde pot gasi doar bobina in cauza?
Ce alte modele mai au acelasi compresor de AC?
Vinde careva un asemenea compresor?

Sa dai 4000 ron pe asa ceva mi se pare extrem.
Orice idee mi-ar fi de ajutor.

Multumesc
florinoana
QUOTE(mihai2005 @ 23 Jun 2016, 21:40)
Salutare,

Am o problema pe Laguna 3 (facelift, model 2011) 1.5 dci (78k km) a parintilor mei.
Au constatat brusc faptul ca instalatia AC(automata) racea doar cateva minute dupa care incepea sa bage doar aer la temperatura de afara.

Dupa control la service au constatat ca era arsa bobina compresorului instalatiei de AC.
Cei de la Renault i-au spus ca nu se poate schimba doar bobina. Tb sch compresorul cu totul, costand vreo 4000 ron.
E f bizar, instalatia de AC a fost folsita de max 10 ori de mine in 60k km. Ai mei au fol la fel f rar.
Explicatia celor de la service-ul Renault APAN braila a fost ca defectul se intampla pe Renaulturi rulate afara din cauza operarii motorului la turatii ridicate.( 2500-3000 e asa de ridicata?). Nu prea vad legatura.

Aveti idee pe unde pot gasi doar bobina in cauza?
Ce alte modele mai au acelasi compresor de AC?
Vinde careva un asemenea compresor?

Sa dai 4000 ron pe asa ceva mi se pare extrem.
Orice idee mi-ar fi de ajutor.

Multumesc
*


costul unui compresor nou este undeva intre Exemplu1200 - 1600 ron. Eu am avut compresorul stricat si l-am dus la un electrician si mi l-a reparat ( 200 ron ).

Ii poti injura pe cei de la service, sclavi!
espacern
Compresorul nu este piesa universala....ba din contra sunt destule modele.
Trebuie identificat exact prima data....si dupa aia cautat/cumparat.
mihai2005
Multumesc mult pentru raspunsuri!

Am sa le spun alor mei sa ia reperele exacte ale compresorului.

Mai pe la toti ofertantii de servicii vad tendinta asta sa te faca/sa te fure. Ca-i la noi, ca-i pe afara - la fel. Niste mizerabili.
i_am_sleek
am avut aceeasi problema.

poti suna aici (Nicu 0722710827). sunt specializati pe AC si in 2 ore iti rezolva problema.

la laguna 3 demontare schimbare bobina cu tot cu rulment, schimbare ulei in compresor, reumplere cu freon a costat 500 ron. este de 3 ani facuta reparatia si funtioneaza perfect.
Florinut
Iata ca a venit si randul meu sa ajung cu compresorul de la AC la cei 200.000 km rulati la acest service al domnului Nicu.
As vrea sa il laud aici, daca nu e cu suparare. Service-ul se numeste N PLUS 2002 SRL si am ajuns cu programare la ei. Au desfacut compresorul, au schimbat bobina care era arsa, au schimbat uleiul din agregat si au adaugat 100 cc Freon. Totul a durat o ora si am platit 400 lei. Si, intr-adevar, cei de acolo chiar stiu meserie!
Florinut
Si pentru ca a venit caldura, s-a mai ars inca o data bobina de la compresorul de AC. Adica a 2-a oara, prima data a fost in aprilie, la o luna dupa ce am inlocuit-o in martie smile.gif )))
Dupa pararea mea si a altor specialist, concluzia este ca trebuie inlocuit compresorul chiar el. Am optat pentru un Valeo pe care il vor monta cei de la o reprezentanta autorizata Renault. Trebuia sa ma fi orientat la unul original?
espacern
Si ala original este facut de altcineva nu de Renault......dar era de preferat sa cauti unul identic cu cel de pe masina.
florinoana
QUOTE(espacern @ 19 May 2017, 18:37)
Si ala original este facut de altcineva nu de Renault......dar era de preferat sa cauti unul identic cu cel de pe masina.
*



nu stiu...intreb:

nu s-ar putea rebobina? eu am avut compresorul defect acum 3-4 ani, am rezolvat prin rebobinare si de atunci nu am probleme.

Florinut
@florinoana: Daca prin rebobinare intelegi sa schimbi bobina care cupleaza compresorul, se poate. Am facut-o deja de 2 ori si s-a ars de 3 ori,.. smile.gif

@espacern: cel original este marca Valeo. Am vazut asta cand a fost dat jos pentru a se inlocui bobina.

Ma intreb daca exista vreo diferenta intre unul original marca Valeo, care costa pe la 4800 lei si unul care nu este original, dar tot Valeo, si tot nou si cu garantie 2 ani, care costa 2200 lei?!
bvirgil
Am și eu probleme cu AC-ul, vestitul compresor. Dar se manifestă foarte ciudat. Uneori merge, bagă aer rece, alteori nu vrea deloc.

Anul trecut nu a mers defel vreo 2 săptămâni. Apoi și-a dat drumul ca din senin, și am avut aer condiționat toată vara.

Acum iarăși nu merge. Dacă ar fi arsă bobina compresorului, bănuiesc că nu ar avea momente când funcționează normal?

Ceva păreri?

Și nu, nu opresc compresorul din buton fără să-mi dau seama smile.gif
John_SB
nici la mine nu mai merge clima. baga doar aerul de afara. credeti ca se merita sa incerc o reparatie a compresorului?
oare de nu gasesc nimic pe google cand caut dupa codul lui: 8856 120 344
andru1973
a-ti încercat sa vedeți daca nu e cauza de la vreun senzor ,zic si eu cum era la grupul Vag cauza o avea un senzor acela de apa cu 4 pini ,acel senzor nu lasa sa pornească compresorul,zic si eu poate aveți noroc si nu te sa schimbați compresorul,sau mai e un senzor pe compresor din cite îmi aduc aminte,zic si eu

<span class='edit'>14 Jun 2017, 16:16:</span>
mai e o varianta sa fiți sigur ca e compresorul dați curent direct la compresor (nu din buton )scoateți conectorul care alimentează cu curent compresorul ,porniți motorul si ii dați direct 12 V daca merge si baga aer rece ,nu e compresorul, in multe cazuri nu era compresorul,la cineva am montat un întreruptor ca sa îl pornească el manual, ca din panoul de clima nu vroia (nu la laguna era un citroen)zic si eu nu îmi săriți in cap
bigtroni
Salut,

Am si eu o problema cu clima la o Laguna 3 din 2013 - clima automata.

Pe langa faptul ca am observat un sunet ciudat atunci cand dadeam drumu' la aerul conditionat, cei de la service mi-au spus ca nu mai am ulei in compresor si ca ar trebui sa scot freonul existent si sa il pun din nou impreuna cu uleiul specific.

Din pacate, nu am apucat sa fac aceasta operatiune si azi am constatat ca masina nu mai baga aer rece.

Problema se manifesta in felul urmator: pornesc aerul conditionat, compresorul declaseaza, dar aer foarte putin rece baga doar pe gurile de aerisire din partea dreapta, iar pe stanga baga aerul de afara. O sa merg la service cu masina, dar ma interesa o parere, ce credeti, a picat compresorul sau poate sa fie o problema mai putin grava?


Multumesc!
espacern
Compresorul baga rece....si atat!
De directionare stanga/dreapta/sus/jos este "vinovat" altcineva....prin motorasele respective care comanda clapete/etc.
andru1973
dar nu ar fi rău sa îți bagi si ulei in compresor(ai sa plângi după aia ),normal ar fi sa ii bagi ulei cu freonul in compresor ,acum faci ce vrei ,daca nu îți iese aer cauza e de la clapete cum a spus colegul nostru ESPARCEN.
Părerea mea nu te zgârci la bani băgai ulei si nu o sa îți par rău mai târziu
tek_IDs
Completare/schimbare freon si ulei plus o diag la clima. La pilotarea servomotoarelor te vei lamuri cum sta treaba. Eventual filtrele de polen schimbate. Parerea mea este sa mergi la un service renault.
Toate bune!
bigtroni
Multumesc pentru raspunsuri!

O sa merg la un service Renault. Stiu ca trebuie sa fac "revizia" instalatiei de AC, inclusiv cu ulei, dar nu am apucat sa ajung inca la service. Voi merge zilele urmatoare si o sa va tin la curent cu ce am rezolvat.

Inca o data va multumesc pentru raspunsurile voastre!
tek_IDs
Sa ne povestesti si ce ai remediat si cum !
Pe caldurile astea....eu nu asi mai sta pe ganduri.
Boggy
Dacă ți-a pierdut uleiul, ar fi trebuit să îți piardă și freonul.
Iar dacă ți-a pierdut orice, înseamnă ca problema nu se va rezolva prin reumplere ci prin repararea / etanșarea circuitului de AC.

Nu pleca de la reprezentanță doar cu o reumplere de freon + ulei. Altfel, dai banii degeaba.
andru1973
când se face revizia la instalația AC știu ca se pune o fiola de ceva verde numai știu cum se cheamă,nu neapărat pierzi uleiul când pierzi gazul de freon(gazul de freon îl poți pierde daca ai si un por mic, si cu timpul se pierde,dar uleiul nu )din cite știu eu
Adrian Frigo
QUOTE(andru1973 @ 22 Jun 2017, 18:42)
când se  face revizia la instalația AC știu ca se pune o fiola de ceva verde numai știu cum se cheamă

Substanță de contrast!Care,după mine,e o MARE porcărie! wink.gif
andru1973
O fi cum spui tu, dar se vede dacă ai vreo fugă de gaz,nu știu cum se procedează în România,dar aici e foarte eficient,vede unde pierde,dar mă rog.
Adrian Frigo
Este o porcărie nu din cauză că nu face treaba pentru care e făcut,ci pentru faptul că are prostul obicei să facă mâzgă în instalație și să înfunde prematur filtrul deshidrator....de ulei nici nu mai vorbesc....
Și mai e un aspect:la noi bagă ghiolbanii cantități și de 10 ori cât e normal...ar fii unii în stare să bage un bidon de 1L! mad.gif
andru1973
da te cred ,aici au o fiola de cred de 100 ml sau 150 ml atât baga isi pun niște ochelari galbeni si încep sa caute daca are pierderi,plus de asta mai au un aparat care nu știu ce fac cu el tot asa cauta pierderi de gaz (cred)
the_dodita
La mine am observat ca, dacă temperatura exterioara nu depășește 25 grade baga aer rece, dimineața și seara, dar în timpul zilei (cum au fost ultimele doua, cu 35 grade afara) nu mai baga rece. Compresorul funcționează, am probat. Cred ca ma paste o vizita la service sa verifice freonul...
andru1973
posibil sa ai putin freon ,sau ceva senzori care nu functioneaza bine,sau vreo supapa care nu deschide corespunzator
the_dodita
Am ajuns la service, într-o ora sper sa am un răspuns....si sa nu fie compresorul (bobina) ...
andru1973
pai nu ai spus ca merge compresorul ?
the_dodita
Merge, dar toată lumea spunea ca boala lor este bobina, inclusiv azi la service, și nu știam cum se comporta cu bobina defecta...
Oricum, scap cu 150 lei încărcare instalație cu freon... Abia am primit raspunsul.. Totul ok în rest
andru1973
ok ma bucur ,din cite stiu (nu sunt meserias in electric)bobina daca e nu merge ,nu stiu zic si eu
the_dodita
Pai la Renault azi le-am explicat ca baga aer rece numai când nu e ff cald afara și ca am probat compresorul și funcționează, și mi-au spus : da, dar poate e bobina, ca asta e un defect des întâlnit...
Asa ca, ce sa mai cred?!

Oricum, am ajuns sa ma bucur ca ma costa numai 150 lei freon-ul... Ce vremuri... biggrin.gif
bvirgil
Asa se comporta si la mine, baga aer rece doar uneori. Daca ar fi compresorul de vina, nu ar baga deloc.

I-am verificat si nivelul de freon si totul e ok. Cei de la Renault ti-au incarcat instalatia cu freon pentru ca nu sunt in stare de mai mult.

Maine o duc la un service specializat in clima, va spun ce i-au gasit.
andru1973
sunt unii senzori care dau erori si de-asta când merge când nu merge ,cel mai indicat un service specializat in clima auto (nu industriala,ca am văzut ca mai încarcă si din-ăștia)

<span class='edit'>26 Jun 2017, 17:36:</span>
întreb ,nu săriți pe mine ,din cite știu acel compresor de aer nu e electric "adică ma refer la titlul acestui topic Topic has attachments Instalație AC defecta - Laguna III * 12
bobina de inducție compresor arsa"
din cite știu nu e electric decât acel ambreiaj care defapt e un electromagnet,asta ar însemna ca are stator si rotor cea ce nu prea îmi vine sa cred,nu ca nu îmi vine sa cred ca chiar nu are,înăuntrul compresorului sunt niște pistoane

26 Jun 2017, 17:45:
eu zic ca trebuie căutata problema in alta parte,cum am spus ceva senzori nu funcționează in parametrii,sau senzorul de de citire temperatura poate sa fie defect ,când acel senzor este defect nu da voie sa pornească a/c,nu înseamna ca ție nu iți arata temperatura in bord ,in bord îți poate arata temperatura dar cum el are rolul de mai multe funcții ,acea funcție care zice ca e temperatura mare nu da voie sa pornească a/c(am pățit la un audi a 3,tot asa a fost pe la multi si i sa spus ca e compresorul si de fapt am descoperit acel senzor)

26 Jun 2017, 17:49:
acel senzor are 4 pini fiecare are treaba lui de citire
bigtroni
Salut, eu am rezolvat problema, era de la freon, am completat cu freon si ulei (exact cum ati spus) si totul este in regula acum. Multumesc inca o data pentru ajutor!
tek_IDs
@bvirgil - cum ai veirficat nivelul de freon? te-ai uitat pe joja?
Se omite un lucru foarte important (tine de fizica, parerea mea) si anume : gazul isi mai pierde din proietati dupa un timp de utilizare.Se deterioreaza calitativ in timp! (exista diferite compozitii de agent frigorific, mai prietenoase sau neprietenoase cu mediul inconjurator)
La fel am patit si eu, asta toamana mergea, in februarie cand au dat caldurile ....nu mai functiona compresorul decat la temperatirui exterioare de peste 16-20 grade (presiunea din instalatie trecea de 4 bari si se autoriza pornirea compresorului) si numai racoare nu facea in timpul functionarii .
S-a remediat la service cu completare si verificare cu subst de contrast.(cantitatea nu o mai tin minte dar a costat undeva la 150 lei fara tva...parca)
Pana inainte de canicula asta cand am mai verificat presiunea ajungea si la 16.5 bari si este la fel ca inainte de racoare, poate o idee mai bine.
La service m-a intrebat operatorul de acolo daca folosesc clima pe automat (asa o tin pe auto ) dar nu prea am inteles ce legatura avea.
Concluzia : daca nu functioneaza AC-ul nu inseamna ca e dus compresorul, asa cum zice colegul andru 1973 are ceva senzori care-l protejeaza.
andru1973
La fel dacă ai presiunea prea mare sau ,mica in instalație nu pornește compresorul,la fel ai un senzor care citește presiunea în instalație,la fel dacă acel senzor e defect,iar nu pornește compresorul, mergeți la un service autorizat in a/c auto nu industrial.
bvirgil
Am fost cu mașina la un service specializat în AC auto. Am lăsat mașina acolo o zi dar nu i-au dat de capăt.

Singurul răspuns a fost că ceva întrerupe alimentarea cu electricitate a compresorului. Dar n-au reușit să depisteze dacă e vreun senzor sau altceva.

Mi-au recomandat să merg la un electrician care poate ar identifica unde e problema.

O să încerc mâine.

27 Jun 2017, 20:34:
@tec_IDs

Nu, n-am verificat nivelul freonului pe jojă. Am fost la un service unde au cuplat masina la un aparatul de incarcare care si-a rulat diagnoza si am primit toate rapoartele posibile.

De fapt, cu un an inainte fusesem la o incarcare cu freon/ulei pentru ca am zis ca de-asta nu-mi merge AC-ul. Acolo au incarcat foarte putin freon si ulei dupa care tot n-am avut aer conditionat decat atunci cand voia masina.

Concluzia pe care am exprimat-o si eu de cateva ori este ca la mine nu e dus compresorul. Functioneaza dar ceva intervine uneori si-l opreste. Nu stiu daca e vreun senzor sau contacte imperfecte. Electricianul care a s-a uitat zilele trecute nu a gasit nicio problema evidenta gen contact imperfect sau fir intrerupt.
argon
Freonul nu-și pierde proprietățile, cum cred unii mai sus, ce va baga la reîncărcare, e recuperat de la cei de dinainte, și tot așa. Doar uleiul e consumabil si se pune nou. Dacă nu mai răcește cum trebuie, nu mai e destul agent in instalație, nu că și-a pierdut proprietățile.
tek_IDs
Nea Argoane demonstreaza ca e o prostie! Nu sunt pierderi in instalatie, deci gazul unde se duce?
andru1973
Nu toți sunt meseriași i a/c dar totuși trebuie sa cauti un pic și băbește poate fi si presostatul deci trebuie căutat, părerea mea
bvirgil
Azi am pus masina pe tester. Are o eroare la clapeta de acceleratie. Computerul masinii nu permite functionarea AC din cauza defectiunii la clapeta. Asta a fost interpretarea meseriasului. Imi trebuie asadar o clapeta.

Clapetele astea se pot si curata? N-am idee cum arata... Sau doar una noua e solutia?

Azi am facut un drum de 5 km cu masina prin oras. 1 minut mergea AC-ul, apoi 1 minut sau 2 iar nu mergea. Pana am ajuns la destinatie, s-a cuplat si decuplat singur de vreo 4-5 ori.
andru1973
nu neapărat are ceva clapeta cum accelerația e electronica poate e ceva din partea electronica,dar da poți curata ceea ce nu prea cred ca e murdara,dar normal nu strica sa o cureți
bvirgil
Am sunat la un alt service (nr. 4) ca sa-i intreb ce parere au de clapeta.

Mi-au spus ca nu are legatura cu eletronica si ca o cumpar degeaba. Dar mai mult nu pot sa-mi spuna daca nu merg la o diagnosticare.

Asa ca am dus masina si la ei. Ipoteza lor era ca am aer pe instalatie. Au pus aparatul si au scos freonul, nu lipsea decat foarte putin, au vidat si tot. Nu s-a rezolvat nimic.

Spuneau ca senzorul de pe vaporizator raceste pana la - 2C si ca asta ar fi prea mult si atunci opreste compresorul. O ipoteza ar fi ca trebuie sa schimb senzorul de pe vaporizator. Doar ca trebuie dat jos bordul, ca ar undeva foarte inaccesibil. Fiecare service are opinia lui sad.gif
tek_IDs
Oau ce tare. De curiozitate la o reprezentata Renault ai fost? Cele patru service-uri la care ai fost ti-au facut vre-unul diagnoza cu clipul?
the_dodita
@bvirgil


Uite ce am văzut pe forum la francezi:

"Good evening,
last Saturday, clim at the start and then stop after 1/4 h. The aerators blow very hot air. Back home I let the engine run; I discovered above the accelerator pedal a very hot aluminum color tube and two green wires connected to a small connector. I wiggle this one and oh miracle the A / C starts moving. It has not stopped since. The mechanic consulted said it was the connector of the evaporator probe. The latter had been verified and was not considered defective by the bag."

În principiu tipului nu ii mergea clima permanent, ci cu intermitente, a schimbat compresor etc... Pana la urma, deasupra pedalei de accelerație a găsit doua fire verzi într-un conector (sonda vaporizator). Un fir din acela nu făcea contact, dar nu dădea sonda defecta la diagnoza.... Tipul a umblat la fire și ii merge clima foarte bine de atunci...
Cred ca merita încercata varianta asta

Revin și cu amplasarea conectorului:

"Above the accelerator pedal to the right of the pedals, at the bottom of the console, we see two aluminum tubes. The plastic cover (approx. 20 cm) must be removed by pulling outwards, starting from the side facing the motor.
Below are two fairly thin wires, at least one green, which are connected to a small connector. "
tek_IDs
Asa cum am zis mai sus, depinde cine si cu ce anume face diagnoza. In cazul colegului bvirgil inteleg ca s-a reusit citirea valorii indicate de sonda vaporizator, numai ca ea indica temperatura aiurea, -2 grade.
De curiozitate la ultima diagnoza a mai iesit eroare de clapeta?
the_dodita
Sonda este ca un rezistor variabil, ma gândesc... Daca are contact imperfect, nu da pe diagnoza ca e defecta sonda, dar computerul preia informația ca sonda are rezistenta infinita (un fir nu face contact) și temperatura este indicata aiurea, în acest caz - 2...
Parerea mea...
tek_IDs
Daca este contact inperfect defectul este memorat cu eticheta intermitent, in cazul de fata sonda defecta , defectul ar trebui sa fie memorat cu eticheta permanent.
Din cauza asta zic ca este importanta scula cu care se face diagnoza si cum stie sa interpreteze cel care face diagnoza.
bvirgil
@tek_IDs

La ultimele două service-uri au pus aparatul de diagnoză în fața mea...

Nu am de gând să merg la Renault pentru că experiențele pe care le-am avut cu reprezentanța din Oradea au fost sub orice așteptări. (Aveam probleme în cutia de viteze, ei mi-au schimbat suportul motor și au spus că s-au rezolvat problemele de care mă plângeam). Probabil acum mi-ar schimba compresorul, că așa face toate.

@the_dotita Multumesc mult pentru sfat. O sa investigam atunci sonda si firele de care imi spui... pare un scenariu plauzibil. Oricum, mai mult decat clapeta de aer... La al doilea service n-au mai verificat eroarea clapetei de aer, s-au concentrat doar pe temperaturile citite de senzori, vaporizator, habitaclu si exterior.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.