om_bland
23 Jan 2017, 01:46
Multumesc domnilor cu nick-urile sobolan si maho pentru lamuriri
.
Scuze proprietarului pentru offtopc ...
P.S. Am schimbat garniturile la cilindru ( cu piesele din stocu meu), trebuia sa plec musai cu masina... oricum voi incerca sa cumpar si de la Unix sa vedem ce si cum
Victor3001
23 Jan 2017, 08:49
QUOTE(flaviusili @ 22 Jan 2017, 22:12)
În principiu cam așa am făcut, mai puțin partea cu folia. În locul foliei m-am gândit să dau cu vaselina streașina din două motive : ca sa protejeze pe sub ornamente de rugină și ca să alunece mai ușor. Totul a mers bine la cele de spate. La cele de fata părțile de la sfârșit, la mijloc nu au prins bine pe aprox 10cm. Ca atare nu au prins bine nici bucățile alea mici. Oricum eu zic ca se rezolva pentru că în cazul meu le va tine la mijloc rampa. Deci nu-mi fac tare mari griji. Mă gândeam doar ca poate nu am procedat eu bine. Mai ales că le-am dat la palme și pumni....
Eventual incerca sa le bagi de unde se curbeaza spre capete. N-au voie sa nu intre...
flaviusili
23 Jan 2017, 22:55
Azi am zis să văd cum îi stă cu rampă. Nu săriți! Rampa o refac din teava rotundă
Nu va luați de relanti! L-am dat eu mai mare. La Sighetu Marmației sunt în medie -8 grade Celsius. Am zis medie... Noapte sunt -15 și asta cam dinainte de Crăciun.... Așa că merge bine pe frig motoru
.
Adaug câteva poze și un video cu girofarul funcțional. Începe să semene a autospeciala
https://www.youtube.com/watch?v=8qK-U3RYlwQ
Se-aude cam aiurea "bataia" aia, cand se invarte girofarul. Noroc ca nu-l folosesti in mers, pe drum. Ralantiul n-are nimic ca-i mai mare, iarna; il reduci cand vine caldura.
sobolan
24 Jan 2017, 13:40
Nu e asa,apoi toti cu daciile ar trebui sa avem 1500 iarna ?La el pare peste....
Ralantiul tre' sa fie maxim 1000,chiar si la -20C ,daca motorul e ok pus la punct merge perfect cu 1000.....ca sa nu mai spun de consum,daca e mai jos e nasol vara,scade presiunea la ulei,ungere slaba mai ales daca uleiul e nasol...
Viorel Balmez
25 Jan 2017, 13:48
QUOTE(flaviusili @ 23 Jan 2017, 22:55)
Azi am zis să văd cum îi stă cu rampă. Nu săriți! Rampa o refac din teava rotundă
Sa-i faci o baza solida la girofar. Mai trage cu ochiul la tov. colonel
https://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=277120&st=90
flaviusili
28 Jan 2017, 22:26
Azi am făcut un duș
Cu rampa am puțină bătaie de cap că nu știu cum s-o fac. Cu teava tip portbagaj am încercat dar e prea slabă și nu iese bine
29 Jan 2017, 17:25:Sunt la al treilea plutitor de carburator... stie cineva de ce tot iau benzina? Aveti o solutie? Tot le schimb si dupa o vreme iar se gauresc....
sobolan
29 Jan 2017, 17:46
pune de plastic.....refa-i distanta,cu capacul orizontal pe dos sa intre tigara intre plutitor si corpul de carburator,la liber,fara sa apesi cumva bila din cui....refa-i si ralantiul la 1000 maxim,ce era acolo in film e mult de tot....
flaviusili
29 Jan 2017, 19:12
QUOTE(sobolan @ 29 Jan 2017, 17:46)
pune de plastic.....refa-i distanta,cu capacul orizontal pe dos sa intre tigara intre plutitor si corpul de carburator,la liber,fara sa apesi cumva bila din cui....refa-i si ralantiul la 1000 maxim,ce era acolo in film e mult de tot....
1. Unde găsesc plutitor de plastic? La mine în oraș nu sunt. Dacă are cineva, îl rog să mă ajute,contracost bineînțeles.
2. Distanța se măsoară cu sau fără garnitura de capac pusă?
Relantiul l-am rezolvat dar am o problemă cu plutitoarele se pare. Reglajele finale le voi face la primăvară când voi ieși să o mișc puțin.
BLUE R 19
30 Jan 2017, 01:07
QUOTE(flaviusili @ 28 Jan 2017, 23:26)
Sunt la al treilea plutitor de carburator... stie cineva de ce tot iau benzina? Aveti o solutie? Tot le schimb si dupa o vreme iar se gauresc....
Pt. ca sunt facute de Armcomp
Stiam ca produc garnituri si membrane proaste, despre plutitoarele din alama (ca sa pacaleasca lumea...vezi d-alea vechi) nu-mi formasem parerea (auzisem ca sunt mai grele)...acum mi-e clar.
Carburatoarele vechi aveau plutitoare din alama, apoi au pus din plastic. Cele mai noi (dar de multi ani, din comunism) sunt din plastic. Daca e din plastic este de Carfil.
Ca solutie rapida... plutitorul se poate lipi cu Super Glue (dupa ce-l golesti, pus la cald)...rezista, n-are nici o treaba cu benzina; Pui din abundenta pe unde iti pare ca e fisurat.
sobolan
30 Jan 2017, 01:19
QUOTE(flaviusili @ 29 Jan 2017, 20:12)
1. Unde găsesc plutitor de plastic? La mine în oraș nu sunt. Dacă are cineva, îl rog să mă ajute,contracost bineînțeles.
2. Distanța se măsoară cu sau fără garnitura de capac pusă?
1. La remat.
2.cu garnitura pusa
Plutitoarele de alama merg lipite cu succes cu letconul cu fludor sau cositor,nimic spectaculos.....
flaviusili
1 Feb 2017, 17:04
Am făcut rampa în sfârșit! Mai trebuie vopsită
flaviusili
6 Mar 2017, 20:14
Un prieten Ing. Auto mi-a făcut cadou un set motor complet și cuzineti + un arbore cotit cred că palier mărit. Tatal lui a avut 1310 din '88 iar piesele le tinea de 10 ani prin pod.
Dacă își dă seama din poză cineva ce fel de arbore e, să-mi zică și mie...
sobolan
6 Mar 2017, 21:31
din si pentru 88 e palier marit,masoara-i fusurile la paliere ca sa-ti faci idee.....
Adrian Frigo
6 Mar 2017, 21:37
Nu le vinzi?
BLUE R 19
7 Mar 2017, 01:07
Palier marit, se vede ca palierul este mult mai gros ca manetonul.
flaviusili
7 Mar 2017, 15:59
QUOTE(Adrian Frigo @ 6 Mar 2017, 21:37)
Nu le vinzi?
Deocamdată nu le vând. Probabil aș vinde arborele dacă nu mi s-ar potrivi pe motorul de 1300 dar nu sunt hotărât...
flaviusili
10 Mar 2017, 20:38
Azi am fost la garaj pentru ultimele retușuri. Mașina e polisata, oglindă. Urmează RAR ul cât de curând.
Cu această ocazie am reușit să rup P ul de la emblema UAP. Rog pe cineva să-mi zică o soluție pentru lipire. Am vorbit cu un prieten și-mi aduce lipici industrial pentru aluminiu (materialul siglei fiind spiatru sper să tină).
Sau dacă mă ajută cineva cu o emblemă În stare bună la un preț rezonabil, nu avioane ce vezi prin anunțuri, voi fi recunoscător
johnybic
12 Mar 2017, 01:51
cu siguranta arborele este palier marit si nu merge la dacia 1300 ,daca este cota standard si ai nevoie am eu unul palier normal tot nou la cota standard si din cate am inteles eu pe dacia 1310 din 1985 am palier marit deci nu il pot folosi asa ca il dau la schimb dar la vara cand vin acasa
flaviusili
12 Mar 2017, 15:09
QUOTE(johnybic @ 12 Mar 2017, 01:51)
cu siguranta arborele este palier marit si nu merge la dacia 1300 ,daca este cota standard si ai nevoie am eu unul palier normal tot nou la cota standard si din cate am inteles eu pe dacia 1310 din 1985 am palier marit deci nu il pot folosi asa ca il dau la schimb dar la vara cand vin acasa
Putem face o combinație
johnybic
13 Mar 2017, 01:45
ne auzim la vara cand vin dar doar cu conditia sa fie nou si la cota standard ca si el meu
QUOTE(flaviusili @ 10 Mar 2017, 22:38)
Cu această ocazie am reușit să rup P ul de la emblema UAP. Rog pe cineva să-mi zică o soluție pentru lipire. Am vorbit cu un prieten și-mi aduce lipici industrial pentru aluminiu (materialul siglei fiind spiatru sper să tină).
Sau dacă mă ajută cineva cu o emblemă În stare bună la un preț rezonabil, nu avioane ce vezi prin anunțuri, voi fi recunoscător
Pune banda dublu adeziva pe spatele emblemei,si gata.Nici nu trebuie sa te mai chinui cu pus sigurantele alea pe dedesubt.
flaviusili
14 Apr 2017, 14:08
N-am mai postat de mult, așa că am zis să mai pun câteva poze pentru cei care mai bântuie pe acest topic.
Între timp, mașina e gata. A fost la RAR, a trecut ITP ul cu brio și momentan așteptăm atestatul de vehicul istoric iar apoi vom avea și numere...
om_bland
15 Apr 2017, 01:03
Frumoasa
, nu ai folosit mult masina ; inca se mai vede vopseaua/ urmele unde erau cifrele cu treptele de viteza
Dinica Mihnea
16 Apr 2017, 14:59
Superb! Mai ales interiorul, e demential
flaviusili
27 Apr 2017, 09:41
Îmi spune careva dacă ajută sau încurca economizorul ăsta?
bucatzel
27 Apr 2017, 10:12
Da' cate mii de km pe luna ai de gand sa faci incat sa conteze juma' de litru la suta in minus?
Ajuta un pic, daca ii cum trebuie, daca are forma prea restricitva, o sa incurce. Vezi ca is topicuri pe tema asta
pe aci pe undeva, cauta dupa "economizor", "elica"
sobolan
29 Apr 2017, 16:42
QUOTE(flaviusili @ 27 Apr 2017, 10:41)
Îmi spune careva dacă ajută sau încurca economizorul ăsta?
incurca 100% ,vorba lui bucatzel : n-ai ce face ! Dacia e un autoturism economic si ca intretinere si ca consum,daca nici un 8% prin oras nu e convenabil apoi pune-i economizorul ala si ai sa ai o masina fara demaraj si care consuma 7,99% ..... mai degraba pune-i un economizor de ralanti,ala pe care-l am si eu pe masina si barem ai un ralanti "rotund" ,mic si nu mai umbli cu duza aia pe furtunul de recirculare....
Solutia 2 : treci pe GMV,atunci da economie mica de benzina si da randament la motor si tot ce vrei....
flaviusili
30 Apr 2017, 14:17
Multumesc domnilor pentru sugestii. Ideea nu era de economie la benzina pentru că mașina nu va circula foarte mult. Mă gândeam că, datorita formei, se va realiza un amestec mai bun prin dispersarea vaporilor de benzină...
Dinica Mihnea
30 Apr 2017, 15:52
Eu l am avut de 15 ani mai bine pe masina si avea ceva demaraj la semafor... totusi, citind acum pe forum il dadui jos
la relanti pare sa mearga la fel, vedem in sarcina...
sobolan
30 Apr 2017, 22:28
QUOTE(Dinica Mihnea @ 30 Apr 2017, 16:52)
Eu l am avut de 15 ani mai bine pe masina
Ca sa nu creem confuzii sau sa mergem pe "zisele altuia" : ai mers efectiv doar tu 15 ani cu el montat pe masina ? adica tu ai condus-o 15 ani cu rahatul ala de economizor ?
Dinica Mihnea
1 May 2017, 00:47
15 ani e aproape varsta mea, deci exclus
) vorbesc de experientele tatalui meu cand mergea el cu masina (prin 2004, dar atunci era parfum dpdv mecanic, fusese reparata capital in 2000 la Pitesti...) spunea ca avea niste demaraje de le lasa in spate pe multe straineze... si da, chiar si mie mi au reusit ceva demaraje (f vlaguite ce i drept) pe la tara cu ea, deci un economizor in mintile lui nu te omoara... nu zic nici ca iti aducea avantaje, mai mult ca sigur e invers, de asta l am si dat jos, sa vad care este marea diferenta pe care o face...
sobolan
1 May 2017, 08:19
povesti tinere,vin cu un tico pus la punct si nu treci de mine....hai sa vorbim din experienta noastra inainte sa laudam sau sa denigram o piesa montata pe masina noastra ca sa putem face o delimitare clara intre o piesa-piesa si un rebut.....eu am avut acel turbonator sau cum darcu' ii zice si l-au avut si alti doi vecini....nimeni nu il mai are...
Rob3rto
5 May 2017, 20:34
Povesti am auzit si eu destule de la tata, nu cred niciuna
Dupa cu zice Sobolan, un Tico pus la punct alearga grav Dacia 1300
E si normal, dacia are greutatea cu 50% mai mare, dar c.p. teoretici doar cu vreo 28% mai multi. Asta se vede in oras la demaraj (si consum), ca in rest, la drum lung...
BLUE R 19
6 May 2017, 14:59
Se vede si la drum lung
, iar greutatea nu este chiar dubla. Ca idee...eu la Tico schimbam treptele exact ca la Nova. Slabiciunea fata de 1300 se simte doar la urcare abrupta cu greutate mare, la extreme.
Ma simt mai in siguranta in dacie, decat in lindicul ala (distanta intre sofer si botul masinii, si chiar intre sofer si asfalt). In caz de accident identic, as prefera sa fiu in dacie.
Greutate tico = 640-680 kg
Greutate dacia 1310 ~ 940 kg (+50% nu inseamna dublu).
Tico = anii '90 (cu tehnologia mai buna, consumul mic, ceva confort dar si tabla oribila)
Dacia = anii '70-'80 (cu tehnologia "basic", dar tabla ceva mai buna pana prin '84-'85).
Dacii misto (intretinute sau refacute) mai vad pe drumuri, tico... nu.
Subiectiv vorbind, daca te uiti la ele, care-i mai misto?
sobolan
6 May 2017, 20:14
QUOTE(maho @ 6 May 2017, 17:45)
In caz de accident identic, as prefera sa fiu in dacie.
nu te gandi la asta......
BLUE R 19
6 May 2017, 20:22
Pana la urma poti merge si cu motocicleta...ca este si mai riscant, depinde de fiecare. Imi plac amandoua...ce vrei sa spun, prima data am condus 1300, s-a intamplat sa ma agat de un tico, doua, trei,...
m-am inteles cu ele, prima data cand am condus asa ceva...radeam singur ca prostu'. Imi plac masinile clasice, cu "forme" si totusi, imi place si Tico, asa patratoasa si mica cum e...parca mai mult decat una "rotunda" si mai moderna, gen "ou" sau "ghemotoc"...cum le zic eu.
DACIOTUL_97
7 May 2017, 19:30
QUOTE(sobolan @ 29 Apr 2017, 17:42)
..... mai degraba pune-i un economizor de ralanti,ala pe care-l am si eu pe masina si barem ai un ralanti "rotund" ,mic si nu mai umbli cu duza aia pe furtunul de recirculare....
Deci facand smecheria aia din poza se elimina diuza din furtun ? Ma gandesc sa fac treaba asta si la a mea..
sobolan
7 May 2017, 19:55
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 7 May 2017, 20:30)
Deci facand smecheria aia din poza se elimina diuza din furtun ?
Da ! exista acolo, in furtunul de sus ce intra in cagula, alta duza stil farfurie cu vreo 10 gauri dar cu arc,cum erau supapele alea PCV pe la Tico,un sistem mai avansat si mai precis...
DACIOTUL_97
7 May 2017, 20:31
Pai si de unde iau un astfel de furtun/diuza?
sobolan
8 May 2017, 00:39
De la alta dacie care are asa ceva din fabrica.....a mea a avut asa....
flaviusili
28 May 2017, 14:07
Salutare!
Dilemă : nu mi se mai aprind atunci când pun contactul cele două becuri de la ulei și apă. Am verificat becurile și merg. Am pus firul pe bloc și becurile se aprind. Oare de ce nu merg? Menționez că nu au mai funcționat simultan...
BN64FLO
28 May 2017, 14:14
La 1310, cel putin, cele doua becuri sunt conectate printr.o dioda, cand se aprinde cel de presiune ulei se aprinde si cel de apa, invers nu...asa ca, dupa logica mea de moment, sonda de la becul de la ulei face figuri...adica nu mai detecteaza ca nu are presiune...parerea mea doar
Sau vreo siguratnta arsa.
sobolan
28 May 2017, 20:58
nu-i siguranta,daca era arsa vreuna mai avea si alte "aparate" care nu mergeau,la dacia asta ai doar 5 sigurante parca...ai sonda de bec la ulei bagaboanta....dioda dintre becuri nu prea se arde si cand se arde nu se mai aprinde apa la punerea contactului....
flaviusili
29 May 2017, 14:51
Reiau : becurile în bord se aprind cu contactul pus dacă scot papucii de pe bulbi și îi ating de blocul motor. Mi se pare că dacă cel de apă nu este atins de bloc, cel de la ulei nu merge fără el... O fi ceva bulb...dar nu știu care... Din siguranțe nu e ca am verificat. Dioda de aia nu știu dacă are... Mă gândeam că este din bulbi dacă se aprind becurile la contactul firelor cu blocul motor....
sobolan
29 May 2017, 15:01
QUOTE(flaviusili @ 29 May 2017, 15:51)
Mi se pare că dacă cel de apă nu este atins de bloc, cel de la ulei nu merge fără el...
ti se pare....ma rog,daca e asa atunci dioda aia e strapunsa si se comporta ca o rezistenta...dioda e pe placa pe interior dar ceva nu e in regula cu sonda,dioda aia e greu de ars in postura ei....regula e ca apa nu se aprinde fara ulei si daca ala de la ulei nu se aprinde e bulita sonda de bec aia de pe bloc de langa filtrul de ulei,aia mica,aia mare cilindrica e sonda de aparat(ceas)...
Fa asa,da papucul sondei de bec la masa si pune contactul.....se aprind becurile ???ca sa-mi dau si eu seama....daca se aprind e sonda paradita...
le:Ai si sonda de ulei de bec in poza....
flaviusili
8 Jun 2017, 21:39
Încă o problema... Am observat că am scurgeri de ulei de sub pompa de benzina. Am schimbat la montarea motorului garniturile către bloc. Nu-mi dau seama din ce cauza scapă ulei pe acolo.
Eventual... Ce pompă de benzina nouă să iau, mă refer la producător. De brackner n-aș pune..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.