flaviusili
5 Dec 2016, 18:50
Între timp mi-am bătut capul cu o găurica în radiator pe care am cositorit-o și acum e bine.
Am montat farurile, ochelarii și masca.
Cu pozitia fata am putin de furcă. Când merge când nu...
flaviusili
7 Dec 2016, 20:07
flaviusili
9 Dec 2016, 16:33
Work in progress
9 Dec 2016, 23:26:
Recomandati-mi va rog o marca de bobina de inductie buna (noua). Aia veche de Sf Gherghe face figuri-la cald nu mai porneste in veac si se infoaca.
STORMTROOPER
10 Dec 2016, 08:32
http://www.epiesa.ro/bobina-aprindere-unit...3/subcat-10250/Personal am pe masina una de IAME Sf. Gheorghe fabricata in 1978 modelul cu rezistenta aditionala. Da scanteie ca la balamuc si nu am probleme cu ea. Am luat/o de noua de pe aici de pe forum. Mai poti cauta pe la magazine bobina de inductie DODUCO este marca low - cost de la Beru. Intro vreme disparusera de pe piata dar vad ca au reaparut.Ama asa ceva de rezerva si cat a fost pe maisna nu am avut probleme cu ea.
Nu recomand Master Sport, Brekner, Asam, Conex, Polparts, Autospeed. sau IAME/IAFA cu autocolant alb pe ”fundul” bobinei. Am avut una care a mers fix 100 km de la Lubek la Rostock. Dupa aceea nu a mai vrut sa porneasca.
Felicitari pentru masina imi place la nebunie ce iese.
flaviusili
10 Dec 2016, 11:18
QUOTE(STORMTROOPER @ 10 Dec 2016, 08:32)
http://www.epiesa.ro/bobina-aprindere-unit...3/subcat-10250/Personal am pe masina una de IAME Sf. Gheorghe fabricata in 1978 modelul cu rezistenta aditionala. Da scanteie ca la balamuc si nu am probleme cu ea. Am luat/o de noua de pe aici de pe forum.
Felicitari pentru masina imi place la nebunie ce iese.
Mersi pentru apreciere și pentru sfat. Și a mea este cu rezistenta adiționala și a mers bine. Eu știam că sunt foarte bune. Faza e ca am uitat contactul pus în timp ce lucram la fire și s-a cam fiert. La rece pornește la sfert și merge. După ce se încălzește motorul, se încălzește și bobina. Îl opresc și nu mai pornește până nu e rece de tot...
Am una de Sf Gheorghe fără rezistenta aditionala, o fi bună?
STORMTROOPER
10 Dec 2016, 21:35
Daca bobina este in parametri o poti folisi linistit. Daca a fost bobina construita cu rezistenta aditionala si s-a dat jos rezistenta nu cred ca o sa o mai duca mult.
Uite aici un anunt gasit azi pe net, poate te ”coafeaza”:
https://www.olx.ro/oferta/bobina-de-inducti...html#5723dba908Ti-as mai recomanda sa montezi si o aprindere electronica cu senzor de la Gotronic, pentru a scapa de ”belele” cu puscatul&schimbatul planitii:
http://www.gotronic.ro/new/index.php?optio...emid=61&lang=roEu am pe masina din 2007 si sunt foarte multumit de ea. Am mai montat si la cativa prieteni care la fel au avut numai cuvinte de lauda la adresa ei.
flaviusili
10 Dec 2016, 22:50
QUOTE(STORMTROOPER @ 10 Dec 2016, 21:35)
Ti-as mai recomanda sa montezi si o aprindere electronica cu senzor de la Gotronic, pentru a scapa de ”belele” cu puscatul&schimbatul planitii:
Aprindere Gotronic am montat deja si mi se pare si mie ca e ok. Am pus bobina cealalta, fara rezistenta aditionala, tot de Sf Gheorghe si se pare ca ii place. Se comporta bine deocamdata, vedem pe viitor.
Multumesc STORMTROOPER pentru ajutorul acordat!
STORMTROOPER
10 Dec 2016, 22:57
Cu placere, orivcind ai nevoie. Si poate ne vedem anul viitor la Satu Mare.
flaviusili
10 Dec 2016, 23:45
QUOTE(STORMTROOPER @ 10 Dec 2016, 22:57)
Si poate ne vedem anul viitor la Satu Mare.
Cu siguranță!... La o horinca
10 Dec 2016, 23:54:...am zis să fie ca din fabrică....
STORMTROOPER
11 Dec 2016, 00:43
Eu ma refeream la asta
https://www.daciaclub.ro/Intalnirea-cluburi...16-t296318.html. Dar nici horinca nu e de lepadat. Oricum sper sa o vad in caroserie si suruburi cand e gata.
flaviusili
12 Dec 2016, 19:29
Avem lumini full
..... pregătiri pentru mochetă.
Capotica montată.
Nu știu care dintre capace să le pun, cele romb s-au cele testoasa. Poate ma ajutați să mă decid care da mai bine în peisaj...
Pana una alta, le-am pus pe cele testoasa.....
QUOTE(flaviusili @ 12 Dec 2016, 19:29)
Nu știu care dintre capace să le pun, cele romb s-au cele testoasa. Poate ma ajutați să mă decid care da mai bine în peisaj...
Pe cele aferente perioadei preferabil, ca altfel fiecare are gusturile lui. Mie nu-mi place volanul...
flaviusili
12 Dec 2016, 23:17
QUOTE(maho @ 12 Dec 2016, 20:31)
Pe cele aferente perioadei preferabil, ca altfel fiecare are gusturile lui. Mie nu-mi place volanul...
Totuși, care sunt aferente perioadei....?
Volanul e cel de lucru. Ăla de "gală " se montează ultima data
sobolan
13 Dec 2016, 00:01
capace romb...felicitari pentru ceea ce faci,e treaba buna.....mai ai nevoie de furtune ? eu am uitat sincer......
Alex1300BV
13 Dec 2016, 00:55
Eu am impresia ca - virgula - capacele "testoasa" s-au montat prin perioada 75 - 79, si apoi, odata cu sosirea Daciei 1310, seria 1, pe când capacele romb s-au montat prin 1980, 1981 si 1982 stiind ca in Franta, aceleasi capace romb au fost singurele existente, pe toata perioada 1969 - 1975.
In schimb, pacat ca nu ii montati aparatori de noroi pe spate.
sobolan
13 Dec 2016, 00:57
ai impresie gresita,in 75 erau capace ozn,apoi au urmat romb-urile si prin anii 80 au aparut testoasele
Alex1300BV
13 Dec 2016, 01:07
stiu ca esti foarte priceput, dar la capace, ramân cu parerea mea.
Oricum, cred ca romburile si testoasele s-au montat si in acelasi timp, in functie de inspiratie.
Ai mei au avut Dacie 1300, din 1981, si avea romburi din fabrica. Apoi, au aparut Daciile 1310, cu testoase, testoase care erau deja pe la sfârsitul anilor 70.
In fine, nu e asa de important....
iustin_uap
13 Dec 2016, 10:37
QUOTE(flaviusili @ 12 Dec 2016, 23:17)
Totuși, care sunt aferente perioadei....?
Testoasele.
Treaba cu capacele sta cam asa.
'69 - '70 - romb
'71 - '74 - ozn
'75 - '76 - romb
'77 - '80 - testoasa
'81 - '82 - romb
'83 - '85 - testoasa
Dupa aceea s-a inceput montarea jantelor de tip canada, deci adio capace!
sobolan
13 Dec 2016, 12:08
eu pe 75 am vazut ozn si erau din fabrica....fabrica a facut anumite chestii fara logica uneori,stim cu totii prea bine,eu ma uit la rabla mea anul '84 ca au existat si borduri O O O ,sau faruri/lampi ca ale mele si bari de 1300,sau 4 faruri si lampi spate mici de 1300,cutii cu planetare scurte sau lungi,volante de 170 sau 180(pentru arbore cu palier normal-mic),nu mai zic nimic de interioare/volane ca le-au tot zapacit intre ele....eu cred ca masina aia merge beton cu capace romb,acuma el face cum stie....
exemplu,dacia 1304 -83 capace romb:
oldtimercraiova
13 Dec 2016, 12:46
In '75 mai aveau OZN-urile!
flaviusili
13 Dec 2016, 15:20
QUOTE(sobolan @ 13 Dec 2016, 00:01)
mai ai nevoie de furtune ? eu am uitat sincer......
QUOTE(Alex1300BV @ 13 Dec 2016, 00:55)
In schimb, pacat ca nu ii montati aparatori de noroi pe spate.
Șobolan, mersi oricum, am făcut rost de furtune în final. E ok.
Am două seturi de apărători de noroi, două modele. Voi pune poze. Nu sunt însă lămurit cu aparatorile de noroi dacă veneau din fabrică sau au fost montate ulterior în regie proprie și dacă s-a le montez sau nu. Poate ma ajutați cu un sfat...
Mulțumesc pentru sprijin tuturor. Rămân la testoase...
Dinica Mihnea
13 Dec 2016, 16:18
Confirm, si a mea feb '75 are OZN.uri de fabrica...oricum, cu capacele daca te razgandesti le schimbi imediat, e bine ca ai de unde alege
sobolan
13 Dec 2016, 16:28
@iustin : corecteaza-ti "enciclopedia"
......si inca ceva : capacele testoasa au aparut mai pe urma,in 77-80,cum ai scris nu e corect.....si nici in 81-82 nu erau romb....din anii 79 au pus testoasa pe toate.....poza cu papucul pusa mai sus infirma ce spun eu(pentru ca tot eu am scris mai sus ca fabrica le-a zapacit uneori) dar asta nu creeaza o regula,is cazuri putine(poate aveau pe stoc mai multe de alea si nu erau alealalte si au inversat,asta la un lot mic,nu la toate)....
flaviusili
13 Dec 2016, 17:02
Am elucidat misterul. Am vorbit cu moșu de la care am luat mașina și mi-a zis că în '79 când a cumpărat mașina de nouă, a avut montate capace testoasa. Îmi plac și romburile. Le schimb între ele când mă satur
13 Dec 2016, 19:03:Seara asta, la solicitarea unui coleg de pe forum, am testat statia ada-02 si o goarna TOA(rezerva). Atasez un video pentru pasionati
https://www.youtube.com/watch?v=Zun2t6X9G6s
Alex1300BV
14 Dec 2016, 00:29
Postati imagini cu aparatorile, si o sa va spunem noi
Eu cred ca se montau in uzina. Poate nu pentru primele frantuzoaice, dar apoi, da.
exemplu
http://volganeagra.blogspot.fr/2010/11/dac...1978-252km.html
Adrian Frigo
14 Dec 2016, 00:54
QUOTE(flaviusili @ 13 Dec 2016, 18:02)
Seara asta, la solicitarea unui coleg de pe forum, am testat statia ada-02 si o goarna TOA(rezerva).
Cea de la 0.07 îmi place cel mai mult !!!
RTA-ul când îl vedem în acțiune?
toate au avut aparatori spate
Alex1300BV
14 Dec 2016, 10:10
Depinde
iustin_uap
14 Dec 2016, 11:52
QUOTE(sobolan @ 13 Dec 2016, 16:28)
@iustin : corecteaza-ti "enciclopedia"
......si inca ceva : capacele testoasa au aparut mai pe urma,in 77-80,cum ai scris nu e corect.....si nici in 81-82 nu erau romb....din anii 79 au pus testoasa pe toate.....poza cu papucul pusa mai sus infirma ce spun eu(pentru ca tot eu am scris mai sus ca fabrica le-a zapacit uneori) dar asta nu creeaza o regula,is cazuri putine(poate aveau pe stoc mai multe de alea si nu erau alealalte si au inversat,asta la un lot mic,nu la toate)....
Din punctul meu de vedere n-am ce corecta. Ce-am scris acolo e corect, in mare, tinand cont de faptul ca in unele cazuri ele s-au intrepatruns in unele perioade.
Daca n-au fost testoase in '77 - '80 atunci ce-au fost? Nu-mi da exemple de la EREN/alte expozitii, ca masinile expuse acolo nu s-au materializat in forma aia pe piata.
Eu nu vorbesc din capul meu, ca sa ma aflu in treaba. Concluziile le-am tras dupa ce-am studiat masinile astea pe net si in viata reala in ultimii ani, timp in care am reusit sa-mi creez si o arhiva generoasa de poze. Chiar vrei sa ma apuc sa fac un colaj foto care sa demonstreze ca am dreptate?
BLUE R 19
14 Dec 2016, 12:34
S-au montat si diferentiat in functie de piata, de aici prezenta la expozitii cu alte modele decat cele acceptate ale perioadei cu pricina. "Rombul" era apreciat ca model cu blazon, fiind originalul, el asa e mai simplu structural si mai usor de fabricat, asta daca se facea si la noi.
Viorel Balmez
14 Dec 2016, 14:13
QUOTE(flaviusili @ 13 Dec 2016, 17:02)
Suntem aici, felicitari!
Adrian Frigo
14 Dec 2016, 15:04
QUOTE(iustin_uap @ 14 Dec 2016, 12:52)
Chiar vrei sa ma apuc sa fac un colaj foto care sa demonstreze ca am dreptate?
Da!Eu te provoc!
bogdan2001
14 Dec 2016, 16:23
QUOTE(iustin_uap @ 13 Dec 2016, 10:37)
Testoasele.
Treaba cu capacele sta cam asa.
'71 - '74 - ozn
Dupa aceea s-a inceput montarea jantelor de tip canada, deci adio capace!
Interesant e ca am luat o Dacia din 72' si avea romburi,posibil puse ca pe alea le-or fi gasit in depozit,ca de schimbat nu le-a schimbat fostul proprietar.
iustin_uap
15 Dec 2016, 13:31
Inainte de toate, vreau sa insist asupra unor aspecte.
1. Avand in vedere ca vorbim de Dacia, mereu vor exista exceptii, indiferent de ce-as spune eu, sau oricine altcineva. Din cauza asta am ales sa ma concentrez pe majoritatea cazurilor intalnite, evitand sa iau in considerare masinile pentru export/prototipurile/editiile limitate, care sunt mai greu de studiat si nu fac decat sa bulverseze ordinea precara pe care noi, in "nebunia" noastra, incercam sa o creem cand ea, de fapt, nu prea a existat.
2. Nu pierdeti din vedere faptul ca masinile au o varsta si exista sanse ca ele sa nu fi ajuns pana-n ziua de azi in configuratia originala.
Dupa ce-am analizat mai bine lucrurile, ar fi totusi 2 lucruri pe care as vrea sa le modific. Se pare ca OZNurile au fost si-n '70, poate cu ceva exceptii la inceputul anului. De asemenea, '75 cred ca a fost an mixt, intrucat am gasit exemple de masini cu ambele tipuri de capace.
Si colajul pt. Adrian. Ocazie cu care imi cer scuze fata de autorul topicului. Sper ca n-am divagat prea mult.
[attachmentid=1628049940]
sobolan
15 Dec 2016, 16:51
QUOTE(iustin_uap @ 14 Dec 2016, 12:52)
Eu nu vorbesc din capul meu, ca sa ma aflu in treaba.
stiu asta si asta e motiv de suparare ?
crezi ca eu postez aici sa fac misto ? e o pasiune pentru toti(cei ce citesc si cei ce scriu)......
QUOTE(BLUE R 19 @ 14 Dec 2016, 13:34)
S-au montat si diferentiat in functie de piata, de aici prezenta la expozitii cu alte modele decat cele acceptate ale perioadei cu pricina. "Rombul" era apreciat ca model cu blazon, fiind originalul, el asa e mai simplu structural si mai usor de fabricat, asta daca se facea si la noi.
exact cum a zis si iustin mai sus,au mai fost si exceptii,pozele de la saloanele auto nu le mai punem atunci....
flaviusili
15 Dec 2016, 20:19
Ăstea sunt aparatorile. Cele fără tablă de prindere nu știu dacă sunt de fată sau de spate. Îmi plac mai mult cele fără suport.
15 Dec 2016, 20:21:Mai am și această mochetă roșie. Era pe mașină la achiziție. Am curățat-o temeinic și arată foarte bine. Nu prea da semne de uzura.
Nu știu dacă s-o pun iar sau să nu... Poate mă ajută careva să mă hotărăsc...
Ambele perechi sunt de spate.
Mocheta e f. misto, dar sa pui ceva presuri (de cauciuc) peste, ce se murdareste repede.
sobolan
15 Dec 2016, 23:39
QUOTE(maho @ 15 Dec 2016, 22:52)
Ambele perechi sunt de spate.
Adrian Frigo
15 Dec 2016, 23:57
QUOTE(flaviusili @ 15 Dec 2016, 21:19)
Mai am și această mochetă roșie. Era pe mașină la achiziție. Am curățat-o temeinic și arată foarte bine. Nu prea da semne de uzura.
Nu știu dacă s-o pun iar sau să nu... Poate mă ajută careva să mă hotărăsc...
Pfuaaa,e superbă!Din moment ce a fost pe mașină,și mașina în cauză are o destinație ceva mai specială,eu zic că ar trebuii să o pui la loc! Mocheta neagră e ceva mai anostă....părerea mea.
Preșurile corespunzătoare modelului,setul al doilea fără doar și poate!
Alex1300BV
16 Dec 2016, 01:24
presuri spate Dacia.
de asemenea, cele din poza nr 2 sint model de uzina.
iustin_uap
16 Dec 2016, 09:52
QUOTE(sobolan @ 15 Dec 2016, 16:51)
stiu asta si asta e motiv de suparare ?
crezi ca eu postez aici sa fac misto ? e o pasiune pentru toti(cei ce citesc si cei ce scriu)......
Nici vorba. Era doar o precizare, nu o acuza directa la adresa cuiva.
On topic: Votez si eu pt. al doilea set de aparatori si mocheta rosie.
flaviusili
16 Dec 2016, 16:13
I-am dat vaselină în praguri. Din cauza sablatului în praguri a rămas pilitura de fier. Am scos-o cat am putut dar tot a rămas, așa că am zis să nu risc și i-am dat 2kg în fiecare prag.
oldtimercraiova
16 Dec 2016, 17:52
Ai montat barile late romanesti , nu?
flaviusili
16 Dec 2016, 19:46
QUOTE(oldtimercraiova @ 16 Dec 2016, 17:52)
Ai montat barile late romanesti , nu?
Drept îți zic că nu știu de care îs doar ca nu-s ale ei. Îs din 3 bucăți. Ale ei erau în stare nașpa - vezi primele poze - așa că le-am dat la schimb pentru astea. Dacia de pe care provin e topită deja
Am mai lucrat ceva....
oldtimercraiova
16 Dec 2016, 19:54
Da , daca sunt cele din 3 bucati , sunt cele late romanesti , arata super bine barile tale!
sobolan
17 Dec 2016, 01:07
buna ideea cu incalzitul vaselinei si ieftina......mergeau infundate scurgerile la praguri si pus ulei,apoi foita masina ca sa stropeasca tot prin interiorul pragului si apoi desfundate scurgerile......eu am stropit cu ceara anticoroziva,am bagat si prin lonjeroane,peste tot,am dat o tona de bani
,vedem in timp cat o fi de eficienta.....prin usi am dat cu pensula cu vaselina,incearca,n-o sa-ti para rau....dai tapiseriile de la usi jos...
flaviusili
17 Dec 2016, 03:48
QUOTE(sobolan @ 17 Dec 2016, 01:07)
buna ideea cu incalzitul vaselinei si ieftina......mergeau infundate scurgerile la praguri si pus ulei,apoi foita masina ca sa stropeasca tot prin interiorul pragului si apoi desfundate scurgerile......eu am stropit cu ceara anticoroziva,am bagat si prin lonjeroane,peste tot,am dat o tona de bani
,vedem in timp cat o fi de eficienta.....prin usi am dat cu pensula cu vaselina,incearca,n-o sa-ti para rau....dai tapiseriile de la usi jos...
În uși am băgat ceară la greu, în lonjeroane și pe dedesubt am dat ceară anticoroziva tare neagră. În praguri am zis că-i dau 4 kg de vaselina.
La cat oi circula cu ea, trebuie să tină două vieți
flaviusili
20 Dec 2016, 21:56
Printre altele am reușit să pun scaunul fata
Adrian Frigo
21 Dec 2016, 00:29
Îmi vine să mănânc interiorul ăsta!
Ai rezolvat până la urmă cu instalația electrică?Firul de lângă pompă de unde era?
flaviusili
21 Dec 2016, 15:57
QUOTE(Adrian Frigo @ 21 Dec 2016, 00:29)
Îmi vine să mănânc interiorul ăsta!
Ai rezolvat până la urmă cu instalația electrică?Firul de lângă pompă de unde era?
Am rezolvat. Am impresia că mașina era dotată cu pahar lichid frână cu nivel electric pentru că firele mergeau la un bec similar cu cel de la avarii. Când am luat mașina, nu avea pahar cu nivel indicator....era simplu. Altă destinație nu-i văd firului, mai ales că face parte din instalația originală și nu pare a fi montat ulterior.
Becul acela de care întrebam era de la avarii.
Am descurcat instalația pana la urmă cu o lampă de control, de unul singur.
Am o dilemă. Pornește greu la cald... Oare să fie bobina?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.