Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1310 MLS 1986
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3
omide
Am luat itp-ul.
Nu gasesc elv de dacia
Alex1300BV
mai cauta. tre sa fie pe olx, la rubrica piese auto.
in plus erau unii care dezmembrau tv uri si dacii 1410 (provenite de la MAI) in mod sigur au.
dar cred ca ai multe alte de facut pana la montarea ventilatorului. succes!

https://www.facebook.com/Piese-Dezmembrari-...64264280346007/
omide
va place noul meu volan?

14 Jun 2016, 19:54:
nu stiu e s-a intamplat, dar nu imi mai merg farurile interioare, decat cele din extremitati.care sa fie problema?
BN64FLO
pot fi releele, sau sigurantele, sau becurile... dry.gif
razvan1985
QUOTE(omide @ 14 Jun 2016, 19:34)
va place noul meu volan?

<span class='edit'>14 Jun 2016, 19:54:</span>
nu stiu e s-a intamplat, dar nu imi mai merg farurile interioare, decat cele din extremitati.care sa fie problema?
*


Volanul n-are nici o legatura cu masina,sunt din ere diferite !😉
Maniak22
QUOTE(razvan1985 @ 14 Jun 2016, 19:48)
Volanul n-are nici o legatura cu masina,sunt din ere diferite !😉
*


Nu te lua asa tare de el ca poate omul l-a luat doar asa de nostalgia DACIA 1100 sa aiba o amintire frumoasa de la primul model de Dacie fabricat si vrea sa il puna ca ornament pe perete sau varianta a2-a ca si-a luat o Dacia 1100.
Dar daca s-a gandit la ce te-ai gandit si tu biggrin.gif eu chiar il pot ajuta cu un sfat sau pana la urma cu niste bani ca sa nu fie de pomana sa zic asa si sa mi-l trimita mie sa il scap de monstruozitatea asta de volan vechi. Am un 1100 care plange dupa un volan bun ca al ei original e crapat si zgariat rau.
omide
Am gasit la dezmembrari un renault r18 turbo si un fuego turbo, ambele cu puntile spate cu discuri.
Pe care dintre punti sa o iau sa fac trecerea la 4 prezoane?
razvan1985
Vreau si eu o punte,la ce pret le vand respectivii ?
omide
400 lei
razvan1985
smile.gif Nu vreau sa fac prea multe comentarii asupra pretului,dar,la pretul asta iei o masina completa(pt dezmembrat)...
Iti multumesc de ajutor,dar respectivii cer mult,si banuiesc ca piesa in sine necesta si o reconditionare ulterioara,gen inlocuit vreun rulment,etrier,disc...
Maniak22
Hai vinde-mi mai bine volanul ca e din alt film aici.
omide
volanul nu e de vanzare.
mie imi place asta, indiferent ca se incadreaza in peisaj sau nu, in gustul omului nu poti sa faci nimic..
omide
dupa ce cu ajutorul unui concetatean am reusit sa identific firele pentru reostat, am mai ramas cu un fir de culoare rosu momentan neidentificat.
firul se desprinde din manunchiul mare de fire ce intra in ceasuri, in partea dreapta, mai existand in acest manunchi un fir rosu dar mai gros, de 2.5mm si inca unul rosu cu alb.
dupa ce am probat acest fir, am constatat ca are curent in mod continuu, indiferent de pozitia contactului sau a luminilor.
poate sa ma ajute cineva sa identific locati originala?
STORMTROOPER
Pune te rog frumos o poza cu bordul tau. Adica ceasurile si butoanele din dreapta lor.
omide
acesta e tipul de bord si acesta firul buclucas
e ultima reduta.am gasit firele de la reostat, am montat un panou de sigurante tip nou si firul asta ma impiedica sa montez tot interiorul.
de mentionat e faptul ca toate butoanele au fire si functioneaza.
STORMTROOPER
Butoanele din bordul tau sunt puse in mod gresit. Pe linia de sus, deasupra comenzii de "climatizare" trebuie sa ai: buton indicator al nibelului lichidului de frana (butonul rosu cu BRAKE), comutatorul pentru faruri de ceata, comutatorul pentru dezaburirea lunetei si comutatorul pentru pornirea aerotermei. Vertical in dreapta tabloului de bord/ceasurile ar trebui sa ai un comutator care iti permite sa actionezi GMV-ul/electroventilatorul in caz ca ar ceda termocupla. Din ce am vazut pozele postate de tine in continutul paginilor anterioare ai renuntat la electroventilator si ai trecut la clasica elice. In acestea conditii acel fir nu mai face nimic acum. Pe viitor daca revii la configuratia din fabrica monteaza un buton care sa iti permita pornirea GMV-ului din habitaclu in caz ca temperatura lichidului de racire ajunge la valori care depasesc si pun in pericol buna functionare a motorului.
Sper ca te-am lamurit. Succes cu masinuta.
omide
da, e posibil, insa si butonul de la gmv are fire trase.nu am renuntat eu, asa am cumparat masina.
am sa verific maine butonul respectiv si sa vad acum de unde e celalalt fir de la buton acum ca trebuie sa scot unul.
ms mult.
PS : unde e precizata ordinea asta?
STORMTROOPER
La mine in cartea tehnica cu care a venit masina. Nu am posibilitatea acum sa fac poze dar cum fac o sa postez. Dr asemenea cam aceeasi ordine am sesizat-o si la alte automobile Dacia 1310TX din perioada 86 -89.
omide
a mea este mls.masina din semnatura e fosta. din nostalgie am pastrat datele ei.
mls fabricatie 1986
STORMTROOPER
Bordul postat de tine provine de la o masina Dacia 1310 varianta TX/ML/MS. Cele cu bord TLX/MLS nu avea ceasurile aditionale pentru temperatura lichidului de racire si presiunea uleiului. Aceste doua indicatoare erau inglobate in tabloul de bord care mai avea si turometru.
nelu_1985
Firul ala rosu de 2.5 mm ar trebui sa fie alimentarea de la bricheta;
Pentru intrerupatorul GMV ai 3 fire, doua maro mai subtiri pentru comanda si unul de alimentare +12 v permanent strict pentru beculetul din buton (nu mai stiu culoarea, cred ca este gri). Deci comanda manuala a elv-ului se face tot prin masa cum se face si la automat (termocupla), si nu prin tensiune +12 v pentru ca se risca scurtcircuitari.
Practic elctroventilatorul este alimentat permanent cu 12 v prin releu, iar comanda se da prin masa (trecuta dealsemenea prin releu); in cazul termocuplei cand se dilata bimetalul se inchide circuitul de masa si porneste ventilatorul (se aprinde beculetul din intrerupatorul din bord care are tensiune pe bec permanent si primeste semnal masa din releu), iar in cazul actionarii manuale cand nu functioneaza termocupla sau cand vrem sa pornim mai repede, ii dam masa din intrerupator inchizand circuitul dintre cele doua fire maro, pornind elv-ul si martorul de functionare deasemenea.
omide
1. am desfacut butonul.am urmatoarele fire gri, alb-rosu si negru. in compartimentul motor, unde se presupune ca ar fi trebuit sa fie releul am doua fire maro taiate.
in situatia asta cum sa procedez?cum imi dau seama cum mufez butonul si ce fac cu firul care ramane?
2. la bricheta am un fir albastru de 2.5.

nu stiu ce o fi cu masina asta, e tare incurcata



<span class='edit'>22 Aug 2016, 11:42:</span>
QUOTE(STORMTROOPER @ 21 Aug 2016, 23:45)
Bordul postat de tine provine de la o masina Dacia 1310 varianta TX/ML/MS. Cele cu bord TLX/MLS nu avea ceasurile aditionale pentru temperatura lichidului de racire si presiunea uleiului. Aceste doua indicatoare erau inglobate in tabloul de bord care mai avea si turometru.
*



in certificatul de inmatriculare scrie clar mls.nu imi vine sa cred ca ar fi schimbat fostul proprietar si instalatia electrica si bordul.e prea mult de munca

<span class='edit'>22 Aug 2016, 12:00:</span>
noul meu panou de sigurante(imaginea este rotita.) si temporizatorul stergatoarelor care imi da batai mari de cap.dupa schema,am conectat bine temporizatorul, insa in realitate ba.in aceeasi ordine am mufat un temporizator nou care tot nu a functionat.
are careva idei?
DACIOTUL_97
Salut! Imi poți spune te rog de unde ai cumparat panoul de siguranțe?
sobolan
se gaseau si pe aici la magazine,de dacie.....cu led,cand ai siguranta arsa se aprinde ledul...mai smecher happy.gif
omide
de la o doamna ce avea un magazin de piese de dacie. astea mai erau prin depozit.eu nu am gasit cu leduri, dar sunt multumit si de panoul asta.
razvan1985
QUOTE(omide @ 22 Aug 2016, 11:41)
1. am desfacut butonul.am urmatoarele fire gri, alb-rosu si negru. in compartimentul motor, unde se presupune ca ar fi trebuit sa fie releul am doua fire maro taiate.
in situatia asta cum sa procedez?cum imi dau seama cum mufez butonul si ce fac cu firul care ramane?
2. la bricheta am un fir albastru de 2.5.

nu stiu ce o fi cu masina asta, e tare incurcata
<span class='edit'>22 Aug 2016, 11:42:</span>
in certificatul de inmatriculare scrie clar mls.nu imi vine sa cred ca ar fi schimbat fostul proprietar si instalatia electrica si bordul.e prea mult de munca

<span class='edit'>22 Aug 2016, 12:00:</span>
noul meu panou de sigurante(imaginea este rotita.) si temporizatorul stergatoarelor care imi da batai mari de cap.dupa schema,am conectat bine temporizatorul, insa in realitate ba.in aceeasi ordine am mufat un temporizator nou care tot nu a functionat.
are careva idei?
*


Temporizatoarele astea(Electroaparataj),st cele mai mari mizerii,verifica sa aiba continuitate cablajul,si monteaza un temporizator Electromagnetica.

22 Aug 2016, 15:59:
Verifica sa fie cablajul legat la masa.
STORMTROOPER
Asa arata un bord de Dacia 1310 TLX/MLS
Bord 1
Bord 2

Cat priveste ceea ce scrie in talon nu este prea relevant. Si la mine in primul talon al masinii si in contractul de vanzare - cumparare este trecuta Dacia 1310 TLX dar ea este TX.
Povestea este foarte simpla, daca ai apucat sa citesti topicul masinii mele de la inceputuri te lamuresti, daca nu iti fac eu un rezumat. Astfel cand ai mei s-au dus sa ia masina au mai platit o diferenta ca sa ia o masina cu echipare mai calumea. Adica un TLX/MLS. "Mesterul" cu care au mers ai mea a strambat din nas la prima Dacie adusa si la a doua, ambele TLX. A treia adusa a fost TX - ul din zilele noastre. Cum mesterului i-a placut cum mergea si arata masina asta a fost achizitionata. Banii dati ca diferenta nu au fost recuperati iar in CVC scrie Dacia 1310 TLX.
omide
ok.am inteles.am gasit si eu in cateva manuale unguresti de dacie, iar ordinea in cele 3 manuale era de la stanga la dreapta : buton asezat vertical gmv, , buton dezaburire luneta, buton ceata,buton ventilator si buton lichid de frana. Am gasit chiar si o poza cu o dacie mai noua, cu bord scoica cu ordinea ungureasca.in poze cu dacii din romania am vazut ordinea.
am demontat iar butoanele si functioneaza cel pt dezaburire.cel pt ceata ma cam lasa si pe mine in ceata.daca il pornresc, se aprinde beculetul, insa nu prea face mai nimic.cand pornesc insa pozitiile se aprinde si becul dreapta de ceata si numai el.firul alb ce se vede in poza duce pana in brida din dreapta , a doua din stanga.
butonul din stanga e ceata si celalalt dezaburirea.dezaburirea are firul maro mai gros, de 2.5

23 Aug 2016, 14:49:
Ce am mai descoperit e faptul ca din panoul de sigurante aveam tras un fir pana la lampa stanga spate care imi alimenta continuu becurile de ceata cand puneam pozitiile, deci porneau ambele becuri. becurile de ceata nu se aprind acum dupa ce am scos firul nici pe faza scurta, nici pe nimic, intrerupatorul fiind inutil la acest moment.
Nu stiu unde sa caut si ce sa ii fac.Pentru cine are luminile de ceata functionale, spuneti-mi daca in momentul cand aprindeti luminile se aprinde si intrerupatorul, sau se aprinde cand actionati intrerupatorul
DACIOTUL_97
Se aprind numai cand actionezi intrerupatorul (pentru luminile de ceata spate ar trebui sa ai un intrerupator verde).
omide
am unul galben, cu acelasi insemn ca cel verde.
nu reusesc sa ii dau de cap.
BN64FLO
Firul alb-rosu merge la ceata spate, si cel rosu ar trebui sa fie pe contact si sa alimenteze intrerupatorul
omide
exact, firul alb rosu era unul dintre ele.firul rosu e contact permanent, la fel ca si cel alb.firul gri a fost ultimul, pentru ca am descoperit ca odata conectat, pot folosi intrerupatorul si chiar functioneaza doar cand am pornit luminile.
una problema rezolvata, insa firul rosu tot nu stiu de unde vine.
Astazi am rupt si eleronul pentru ca era crapat si am constatat ca toata vopseaua era umflata sub el, rugina si multa mizerie
BN64FLO
Cel rosu vine de sub bord/volan, si cred ca nu e bagat in regletele alea, una avand + permanent, una + pe contact...rosu-alb+rosu trebuie sa fie intrarupatorul pt ceata spate
omide
E si cu bec butonul.Nu am probat sa vad daca fara masa se aprind luminile de ceata, dar sigur cel rosu e pe + permanent. Trebuie sa fie din alta parte.Toate vecurile din bord functioneaza, tote butoanele, mai putin cel de la GMV, sunt functionale acum, e un mister firul asta
BN64FLO
Se aprind, masa e numai pt becul din buton, firul nu a fost bine bagat in regleta de sub bord si de aceea e un mister, firul care alimenteaza acum intrerupatorul nu e ok, nu trebuie sa mearga numai cufaruri, trebuie cu contact, iti spun sigur
omide
La pornirea pozitiilor pot folosi butonul. Pozitiile merg si fara contact, de aici am dedus ca firul pe care l-am conectat e in legatura cu pozitiile.
Nici pozitiile nu trebuie sa mearga fara contact?Dar stergatoarele, ele tot pe contact?

<span class='edit'>23 Aug 2016, 21:02:</span>
Care dintre reglete e cu + permanent si care e pe contact?
BN64FLO
pozitiile/farurile trebuie sa mearga fara contact, ceata nu! cauta firul rosu sub bord si muta-l in cealalta regleta, daca nu ai un aparat de masura...acuma mi-a picat fisa, acel fir poate a fost alb candva, deci e de pe pozitie, poate de la bricheta sau scrumiera...
omide
nu se vad urme de taieturi sub bord, iar daca il bag in ragleta aia ce rezolv? sunt ambele de +
Functioneaza tot ca la carte, infara de probleme susmentionate, nu are cum sa fie de la ce ai spus tu, iar daca e si scot vreunul din fire, raman si cu acela in plus
razvan1985
In mod normal,fara faza scurta n-ar trebui sa se aprinda ceata...
BN64FLO
Nu ziceam ca ar fi taiat, ci doar murdar si de aia sa para gri...la scrumiera ai bec pe pozitie?la bricheta? daca il muti firul, il poti folosi pt ceata si sa functioneze cum trebe...eu nu stiu ca la dacie ceata spate sa fie conditionata de faruri...am doua si la ambele e la fel...nu gasesc o schema electrica pe comp care sa fie citibila, caut cartea si revin cu detalii
omide
Pe firele de care vb tu, e curent cand pun pozitiile, la fel ca pe cel pe care il am acum.
Colegul Razvan1985 spune ca ceata e pe faza scurta.Am scheme destule, doar ca niciuna nu ma ajuta.Nu am firele din schema.La ceata trebuia un fir galben, direct din panoul de sigurante, firul alb rosu ce duce la lampi si masa.Daca gresesc, sa ma corecteze careva.
sobolan
de electricieni auto ai auzit ? blink.gif
omide
Am auzit si de service-uri, dar cred ca manopera ar fi apreciata aproape de pretul platit de mine pentru masina, motiv pentru care ma consult cu colegii de pe forum
sobolan
de multe ori e mai scumpa ata decat fata dar asta e cu masinile vechi,multa lume nu intelege cum e,tu ai sa intelegi de-a lungul restaurarii pe care o planuiesti.......oricum nu cred ca "te-ar ucide" astia cu tarifele lor .....un electrician iscusit o rezolva in 20 de minute si daca te taxeaza cu o ora tehnica nu cred ca sare mai mult de 60 ron la un service mai mediocru...
omide
Din nefericire, trebuie sa ma despart de jucaria mea.
Daca e cineva interesat de piese, sa ma contacteze.
Adrian Frigo
Despre ce piese e vorba?Masina ce a patit?
iulica89
M-ar interesa streasina dreapta fata - partea metalica din fata-cea cu curbura.
omide
Nu a patit nimic. Doar ca s-a insurat proprietarul si nu mai are voie cu jucarii
tatabobu
Nasol daca a inceput asa repede sa nu mai aiba voie. Cred ca mai bine pui si un pret pentru "cu totul", ai sanse s-o dai intreaga.
b06fcn
Eu i-am zis consoartei mele ca trebuie sa aleaga intre jucarii si koorve...a ales jucariile si m-a lasat in pace cu damblalele mele.... radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.