Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault 25 TS - 1986
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
sobolan
scapa benzina nearsa in baie,exces din cauza reglajului prost al carbelitorului sau din cauza aprinderii "dereglate".....de-aia nu-mi plac masinile pe carburator,dupa o vreme isi fac de cap dry.gif
Raduchu
QUOTE(CT-05-DGP @ 4 Sep 2017, 20:28)
Aaa deci masina ta nu consuma ulei, produce ulei. Misto.
*



Sa-mi zici daca vrei ulei, 10w40, il dau ieftin.

@sobolan e singurul motor cu carburator de pe R25, dar daca asa a fost sa fie cand am luat-o, n-am ce sa mai fac smile.gif .

edit: Nivelul uleiului e OK smile.gif .
Raduchu
Am mai adunat vreo 500 km fata de saptamana trecuta si totul e ok, carburatorul isi face treaba cum trebuie, aprinderea la fel, porneste usor etc etc.

Consumul e ok si el, ma gandeam ca poate o sa fie afectat, dar nu prea avea cum, deoarece cuiul pontou era acelasi si nu avea cum sa modifice cantitatea de benzina "injectata". Cat despre consum, asa cum am mai zis anterior in jurnal, tot in jur de +-7,5% extraurban si cam fara numar intr-un oras mare, in schimb undeva la, sa zic, +-10% in orasul meu. Bineinteles, depinde de talpa in primul rand rolleyes.gif .

Ca si interventii in viitorul apropiat:

- reglare frana de mana, deoarece intr-o panta mai sanatoasa trebuie trasa cu simt de raspundere ca sa tina. Probabil cabluri slabite, vedem la fata locului.

- echilibrare jante, deoarece la viteza de fix 110 km/h tremura un pic, insa culmea, la alte viteze, nu are absolut nimic. A, si sa schimb cauciucurile de pe spate.

In rest, sa vina toamna cu ale ei ploi sleep.gif .

Raduchu
Stergem praful de vreo luna:

Am schimbat cauciucurile de pe spate, cu o "mica" patanie..a reusit dorel de acolo sa imi rupa siguranta de la repartitorul de frana, ca el e batman si incearca sa ridice masina de mijlocul bratelor dupa ce i-am repetat de 100 de ori sa puna cricul pe punctele normale de ridicare, dar "macar sa incercam sefu'" 022.gif . Acuma trebuie sa scot tija afara, sa o indrept, sa scot niturile vechi din brat, sa fac o alta siguranta pe care sa o nituiesc la loc. Pe vremea asta, fix asta lipsea wub.gif .

Am verificat si cablurile la frana de mana, nu pot sa desfac piulitele, am dat si cu spray degripant, nimic, poate acuma cand o urc iar pe rampa sa repar repartitorul or vrea..

O sa cumpar si alta baterie, deoarece cea actuala (Rombat Pilot, daca imi aduc bine aminte, de 77 Ah) face cam 6 ani de cand o am si nu vreau sa o mai chinui inca o iarna + ca nu pot sa deblochez portbagajul decat daca pornesc motorul, iarna trecuta nu am patit chestia asta si nu vreau sa risc inutil. Am gasit tot ceva Rombat, dar de 75 Ah, pe la ~300 lei.

A, trebuie sa imi cumpar lichid de parbriz de iarna, deoarece azi am pus ultimii 2 litri de vara + niste antigel.

Muttley
Aoleu!!! Antigelul e coroziv, niciodata nu-l folosesti la spalat parbrizul, ca ajunge pe caroserie si ti-o dizolva!

Raduchu
Ma gandeam ca m-am exprimat ca naiba, nu am pus antigel in rezervorul pt spalat parbrizul laugh.gif . Ma refeream la faptul ca trebuie sa mai cumpăr niste antigel.
Raduchu
Vineri, 13..

Bateria moarta azi-dimineata, am luat alta, tot Rombat de 75Ah.

Ambreiaj picat in Filiasi..astept maine s-o bag in service..

A pocnit puternic pedala de ambreiaj cand am apasat-o, pedala e la podea si nu e cablul de ambreiaj rupt, deci o sa fie o distractie pe cinste..
CT-05-DGP
Ambreiajul e cel original?
Adrian Frigo
Ar fi prea de tot! laugh.gif
Raduchu
Nu am idee, dar cert e ca in ultimii 200.000 km nu a umblat nimeni la ambreiaj, aflam cand e cutia data jos.

Luk sau Sachs pt kit?

Chiar nu imi trebuia o minune ca asta, o sa fie o factura mare pt o masina asa de veche si a picat intr-un moment foarte prost. mad.gif
MuciX
Sachs.
Bine ca e ambreiaj, care e consumabil si nu e cutia, care nu e. smile.gif
Raduchu
Deci un vot pt Sachs.

Adrian Frigo
QUOTE(Raduchu @ 14 Oct 2017, 08:22)
Luk sau Sachs pt kit?

SACHS! rolleyes.gif
CT-05-DGP
hau maci?
Raduchu
Cand aflu, o sa spun.

Prima oara sa ajunga masina in service, o duc undeva in Craiova, nu o las in Filiasi si na, trebuie platforma blabla.

edit: Maine dupa-masa merge platforma dupa ea, dupa care e in mainile service-ului. Cat despre ambreiaj, Sachs ramane. Ma astept la o distractie de ~1000-1100 lei.

Raduchu
QUOTE(CT-05-DGP @ 13 Oct 2017, 23:18)
Ambreiajul e cel original?
*




QUOTE(Adrian Frigo @ 14 Oct 2017, 01:44)
Ar fi prea de tot! laugh.gif
*



Cel original a fost.

A ramas rulmentul blocat, placa de presiune pilaf, dar discul mai mergea, conform mecanicului.

Acuma sa fac comanda de kit, dar am observat ca discul din kit-ul LuK are diametrul de 220mm pe cand cel din Sachs si Valeo are diametrul de 215mm. De ce diferenta asta de 5mm? Maine dimineata o sa mearga cineva cu seria de sasiu la un magazin de piese sa vedem ce-i da, iar mai apoi sa facem comanda.
Muttley
500.000 km? Geeeeeeeeeeeeez! mellow.gif

Da' poate era pe masina vreun kit original, schimbat, care l-a pacalit pe mecanic... Nu stiu, da' parca-i prea de tot.
Raduchu
Poate..poate nu..ce-i drept e ca si-a facut treaba cu brio. Oricum eu am un fix cand vine vorba de ambreiaj, nu sunt genul sa il "frece" aiurea.

Deci de unde diferenta aia de 5mm la disc? huh.gif
Muttley
Ce se poate vedea pe viu e diferenta de raza, de 2.5mm. Mi se pare o nimica toata.
O problema ar fi daca vechiul disc avea diametrul mic si pe cel nou il pui cu diametru mare. E posibil ca volantul sa aiba un mic "prag" de uzura care ar putea face urat atunci cand noul disc il incaleca... sau nu.

Ma uit acum la poze pe net cu volante uzate si nu vad pragul pe care mi-l inchipuiam. Dunno...
Raduchu
Asa am patit si la planetara, 2-3 dimensiuni, dar atunci am reusit s-o refac pe a mea.

In principiu, Sachs ramane.

17 Oct 2017, 16:42:
Nu am gasit niciunde Sachs, nici LuK, nici Valeo...am numai o varianta: WESTLAKE WRN019. Am dat deja comanda, n-am de ales..
Adrian Frigo
QUOTE(Raduchu @ 16 Oct 2017, 20:28)
Cel original a fost.

A ramas rulmentul blocat, placa de presiune pilaf, dar discul mai mergea, conform mecanicului.

ohmy.gif blink.gif WTF!!! ohmy.gif blink.gif
Răducu,vezi că pe aici pe la mine se găsește și SACHS și LUK și VALEO!Primul e în jur de 1000 de lei( blink.gif )și celelalte 2 între 600 și 650...
4x4
Asta a lui e 300. Deci nu a sa tina 500.000, garantat laugh.gif
Raduchu
Original sau nu, mecanicul de la service baga mana in foc ca e originalul.

Gasisem la 450 lei Sachs si la 400 LuK, dar stoc 0, aparent.

Am dat deja comanda, joi sper ca vine, nu vreau sa mai bag bani aiurea in masina, de la 350 lei la 650 lei e aproape dublu, de diferență imi platesc manopera. Si acuma, sincer, un an, doi sau 50000 km orice ambreiaj nou tot ar trebui sa tina. Da, daca masina avea 10 ani, luam ceva scump sa ma tina încă minim 5-6 ani., dar asa..

Nici mie nu prea imi convine, dar asta e .
Raduchu
Back on the road wub.gif .

Damage: 1000 lei (platforma + kit ambreiaj + manopera).
sobolan
asa-s masinile vechi,faci una si cade alta,is patit,am si eu vreo 4 junghiuri din care doua is refacute total si merg stas.....ideea de baza e ca renault-urile vechi te rup de bani dar totusi o masina veche are un farmec aparte iar unele din ele is fiabile rau inca,am un clio 1 cu motor mic 1200Energy,e o super masina la consum si taxe dar un far nou m-a costat o mica avere si deabia l-am gasit....
Raduchu
Dupa atatia ani si atatia km facuti cu ea, nu ma pot plange, sincer smile.gif . O perioada buna nu am bagat absolut nici un leu in masina, in afara de combustibil si consumabile.

Da, au fost momente (si probabil ca vor mai fi laugh.gif ) cand am zis ca-i dau foc, dar sunt momente cand efectiv "ma unge" pe suflet masina asta, are un farmec aparte, are ceva-ul ala. Sunt constient de faptul ca e o masina antica, o rabla pentru unii, dar pentru mine nu e, confortul ei > orice parere al oricarei persoane.

Daca toate sunt bune si frumoase, la anul sau peste doi ani o sa ma "modernizez" si eu cu un plastic contemporan, insa nu ma grabesc. Daca as avea bani de o Laguna 3 in stare buna cu km putini wub.gif , dar prioritatile sunt altele in momentul de fata, insa speranta nu moare niciodata.
Raduchu
Schimbat radiator apa, deoarece al meu avea un por si pierdea apa si am zis ca daca tot am radiator ca nou "pe stoc" sa nu risc degeaba. Am schimbat si antigelul,desigur (rosu, G12).

sobolan
Daca te ajuta cu ceva am un exemplar la dezmembrat...
Raduchu
Apreciez gestul, insa ala e Renault 21, eu am 25 tongue.gif .

sorin1983
mai ciocanesti la al tau si le potrivesti si pe alea biggrin.gif
Raduchu
Pai da, facem sa fie bine laugh.gif .
sobolan
dup-aia am vazut ca nu e ceea ce trebuie..... radmasa.gif
Raduchu
O ultima actualizare a jurnalului babei pe anul 2017: nu prea am ce sa zic, in afara de faptul ca se apropie inca o revizie (ulei + filtre), in rest, benzina si talpa smile.gif . Am mai avut mici belele cu bateria, ba a mai inghetat o usa, doua cand au fost -1 milion de grade celsius, ba a mai inghetat lichidul pentru parbriz care "rezista" la -20 de grade celsius laugh.gif , nimicuri d-ale iernii. Pacat insa ca acum ploua si e ceata.


Dragilor, a mai trecut un an, un an cu parti prea putine bune, pentru mine, dar mergem inainte, indiferent de situatie wink.gif .

Vreau sa va urez un calduros La multi ani!!!!Sa ne vedem sanatosi, impliniti, fericiti si tot ce vreti voi sa vi se indeplineasca in anul care vine.
Raduchu
Luat oloi + filtre pentru revizia obisnuita, acum sa asteptam cateva zile sa treaca frigul asta si bifam si revizia.
Raduchu
Sa mai stergem praful, desi nu stiu daca mai e cineva interesat de topicul asta, dar de amorul artei macar s-o fac laugh.gif .

Ne pregatim de un schimb de distributie in viitorul apropiat, in rest apa, paie si bataie, ca de obicei smile.gif .

A, inca un lucru care-mi place maxim la masina asta, etajarea cutiei (vezi poza). Poza este facuta pe autostrada, desigur, in caz ca apare vreun justitiar.
Alex1300BV
da, si eu prefer cutiile de viteza "lungi", motorul nu e asa de turat.
am mers, ca pasager, pe o R21 GTS, si la 100 la ora era deja la 3000 tr / min.
Ov
eu personal urmaresc topicul si cred ca mai toti de pe aici sunt fericiti cand vad un update.
25-ul e o masina tare frumoasa si interesanta wink.gif
Raduchu
Cutie mai lunga -> turatii mai putine -> uzura mai mica, consum mai bun. smile.gif

Din masinile pe benzina pe care le-am mai condus de-a lungul vremii, in afara de un A6 toate stateau turate in draci la 100-110. Nu am avut ocazia sa conduc ascutitori turbo, banuiesc ca tot asa sunt, pe autostrada sau in exterior stau turate bine de tot.

De diesel nu vorbim, ca ala e alta mancare de peste.
einstein1984
QUOTE(Raduchu @ 15 May 2018, 12:18)
Cutie mai lunga -> turatii mai putine -> sarcina mai mare (daca motorul e mic ->)uzura mai mare,  smile.gif


*


am corectat eu
tatabobu
Puteai sa corectezi tot, daca te-ai apucat.
bucatzel
La masina sa nu-i spuna cineva, ca ea se pare ca n-a auzit.
Raduchu
QUOTE(tatabobu @ 15 May 2018, 13:48)
Puteai sa corectezi tot, daca te-ai apucat.
*



Poti detalia, te rog?

Nu-s mecanic de meserie, logica imi spune ca daca exista mai putina frecare automat e uzura mai mica. Poate ca ma insel.

Insa cum a corectat einstein, da, nimic de comentat, un motor mic la turatii mici e cam "sufocat", deci nu prea sanatos. Eu ma refeream strict la combinatia motor-cutie a masinii din titlul topicului, ~120 km/h la 3000 RPM, la un motor de 2 litri, eu zic ca e OK.
tatabobu
Scuze, Raduchu, nu era vorba de mecanica ci de exprimare (nu "turatii", ci turatie sau ture pe minut). M-a deranjat atitudinea de "am corectat eu" cand in citatul lasat era in continuare o greseala, iar partea corectata nu se aplica deloc la cazul specific prezentat.
In alta ordine de idei, te cam invidiez pentru masina. O singura data am mers ca pasager cu una, prin '93, si inca imi aduc aminte de senzatia de confort pe care mi-a lasat-o.
Raduchu
Ah, inteleg, atunci ture pe minut sa fie (sau daca preferi RPM) tongue.gif .

Intr-adevar, confortul e punctul ei forte. Ce n-as da pentru o Baccara cu interior de piele cafenie/neagra si motorul ala de 2.5 turbat wub.gif . Cine stie, poate intr-o zi..
Raduchu
big_wheel.gif

Raduchu
Tinand cont ca se apropie revizia/ITP-ul la inceputul lui septembrie, weekend-ul acesta am urcat masina pe rampa si am luat-o la puricat sa vad daca o doare ceva, ca in mers nu s-a plans de nimic. In afara de frana de mana un pic slabita (stiam de asta, acum am reglat-o si e in regula), totul a fost ok smile.gif .

Dupa revizie, o sa fac schimbul de distributie.
Raduchu
Apdeit:

Am dus electromotorul la refacut, i s-a schimbat bobina.

Azi mi s-a rupt cablul de ambreiaj, dupa nici macar un an sleep.gif . Bine ca de data asta s-a rupt cat timp eram in oras..

De ce s-o fi rupt asa de repede, nu am idee...Al doilea cablu in 3 ani si jumatate.
Ov
in functie de unde s-a rupt vezi daca nu freaca in ceva sau daca nu are un unghi ciudat
einstein1984
sau parghia d epe cutie trebuie unsa? Lipsa de folosire si rugineste bucata iesita din camasa?
Raduchu
Din fericire nu s-a rupt cablul, ci doar a cedat boltul de la pedala de ambreiaj. S-a rezolvat.

Multam de hint-uri smile.gif .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.