Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault 25 TS - 1986
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Raduchu
laugh.gif

Nu o dau jos pe asta nici mort, pare rau, nu e masina de show room sau de parada. Ii ofera personalitate tongue.gif .
CT-05-DGP
Am condus o vreme un 25 cu motor de 2.2 benzina. Mi-a placut ca era lata si parca plutea pe sosea.
Interesant e ca masina a fost cumparata de tatal unui prieten la o licitatie. Masina era din colectia lui Ceausescu, masina de plimbat demnitari.

In 2005 parca avea doar 30.000 km la bord, ea fiind fabricata in 86.
Raduchu
Frumos!

La km aia, era practic ca noua cu un pic de bani investiti in ea in schimbarea a tot ce era copt de la vechime pe ea si rezultatul era o masina adevarata, care mai ducea muuulti km. wink.gif
Raduchu
In saptamana care vine sper sa ma pot ocupa de toba de esapament finala, deoarece am observat ca incepe sa se auda cam tare la accelerari, stiam ca are o gaurica mica, probabil s-a largit sau au aparut altele smile.gif .

Si am observat ca la rece, la prima pornire, motorul da mici rateuri, pentru ca se aud pocnituri mici in toba finala + ca daca apas mai sanatos pe acceleratie la rece "da in nas" (nu fac de obicei asta, nu-l "bazai" cand e rece laugh.gif ), insa cand motorul e cald, totul e ok, nu se balbaie, trage cum trebuie. Tinand cont ca aprinderea este ok, o reglare de culbutori s-ar simti? Nu am umblat la ei de cand am masina si de asta intreb.
Adrian Frigo
QUOTE(Raduchu @ 20 Aug 2017, 19:17)
Tinand cont ca aprinderea este ok, o reglare de culbutori s-ar simti? Nu am umblat la ei de cand am masina si de asta intreb.

Eu zic că da! smile.gif
Raduchu
Ok, o sa ma ocup de asta intr-un viitor apropiat. smile.gif

CT-05-DGP
Probabil te referi la jocul termic, daca era nevoie de reglezi culbutorii se auzea si un tacanit specific.
Ai zis ca da in nas, ia aprinderea la mana cat si alimentarea.
Raduchu
"Datul asta in nas" il face la rece de cand o am, pana nu se incalzeste un pic motorul nu pot sa o fortez cu acceleratia si oricum nu fac asta cu nici o masina cat timp inca e rece, insa dupa cateva minute de functionare totul e ok.

BLUE R 19
QUOTE(Raduchu @ 22 Aug 2017, 00:12)
"Datul asta in nas" il face la rece de cand o am, pana nu se incalzeste un pic motorul nu pot sa o fortez cu acceleratia si oricum nu fac asta cu nici o masina cat timp inca e rece, insa dupa cateva minute de functionare totul e ok.
*

'

Nu are cumva o pastila, banut cu rol de rezistenta la baza carburatorului pe circuitul de ralanti, pt. a incalzi amestecul?
Raduchu
Habar nu am, sincer huh.gif .

O mai las sa vad cum se comporta, deocamdata nu e nimic de speriat.

Poate maine rezolv si toba finala, poate..
Raduchu
Probleme, mari..

Nu vrea sa mai stea la ralanti, merge in trepidatii la rece, la cald cand o accelerez "gafaie" o data, abia apoi se misca cum trebuie. Bujiile sunt afumate + fumul aferent acestui fenomen..sa se fi dus carburatorul pe apa sambetei?

Bujiile, fisele, delcoul sunt noi.
Adrian Frigo
Verifică cuiul poanto... unsure.gif
Raduchu
Cand am ajuns acasa m-am gandit la el. O sa-l verific..

Am mai observat o chestie, se incinge foarte tare zona incercuita cu rosu in poza, e normal?
Adrian Frigo
Da,e foarte normal.Pe acolo circulă antigel ce servește la acționarea bimetalului clapetei de șoc(are șoc automat!). smile.gif

L.E-Apropo,n-ar strica înainte să desfaci carburatorul să verifici dacă șocul automat lucrează corect(cred că-ți dai seama ce se întâmplă dacă deschide clapeta prea târziu sau deloc...)! wink.gif
Raduchu
Socul automat lucreaza ok zic eu, cand e rece motorul sta un pic turata, dar cand s-a incalzit destul cat sa decupleze, nu mai sta la ralanti.
BLUE R 19
Ca sa stii cum functioneaza socul te uiti la clapeta, in functie de temperatura la care se afla. Verifica si cuiul poantou, cum a zis Adrian.
Muttley
Si plutitorul, sa nu fie spart, il scoti si-l agiti.
Raduchu
Multumesc de sugestii, o sa verific aceste lucruri. Daca mai are cineva vreo idee, chiar il rog sa o spuna.
Muttley
Retur infundat... Chestii logice wink.gif
Raduchu
Bun, deci am zis sa mai verific odata aprinderea, bujii, fise, delocu. Am dat delcoul jos, ulei in capac wacko.gif . Am curatat capacul de l-am facut boboc, l-am montat la loc, m-am uitat la carburator la cuiul respectiv, e ok.

Dau cheie, porneste normal, a dat un puf mare de fum negru si dupa care, surpriza, motorul meu a inceput sa functioneze normal, iar dupa ce socul a decuplat, a stat la ralanti singura. Am scos-o un pic la plimbare, iar dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima de functionare am calcat-o un pic in treptele 2 si 3 si pot sa spun ca trage ca si inainte, fara sughituri, fara nimic. Nu vreau sa ma bucur prematur insa, o sa o scot maine la plimbare, pentru ca sunt curios la rece cum se comporta la accelerari (line, desigur).

Daca merge ok si maine, inseamna ca din cauza scurgerilor de ulei in capacul delcou nu se realizeaza aprinderea corespunzator. Colegul @b06fcn mi-a lasat un link cu rezolvarea acestei probleme cunoscute de altfel la motoarele de tipul acesta, insa franceza mea lasa de dorit si gogu' translatoru' stie sa traduca la fel de bine ca si mine laugh.gif . O sa vad cum o sa confectionez o garnitura ceva sa stopez scurgerile de ulei huh.gif .
BLUE R 19
Uraaa! 124.gif
Muttley
Tradu din franceza in engleza.
b06fcn
Ala e un simering care se schimba in distribuitor, nu e complicat...
MuciX
Uleiul din delcou este suficient pentru a strica tot mersul motorului, deci foarte probabil aia a fost problema.
Daca tot umbli iar acolo sa opresti scurgerea de ulei, curata si terminalele calacului delco, s-ar putea sa mai recuperezi 2-3 cai. smile.gif
Raduchu
Am curatat capacul foarte bine, arata ca atunci cand l-am cumparat, acum 2 luni happy.gif .


O sa ma "joc" mai pe seara cu distribuitorul, ca mai am unul acasa, si sa vad ce simering trebuie.
M.C.
QUOTE(Raduchu @ 29 Aug 2017, 00:11)
Am dat delcoul jos, ulei in capac  wacko.gif .
*


Nu cumva ai lipsa acolo un protector, special montat tocmai pentru a apara capacul delco impotriva scurgerilor de ulei ?
In delcoul batranei Dacii, era montat acest protector, cel incercuit cu rosu.
[attachmentid=1628069556]
Raduchu
Distribuitorul care e acum pe masina are protectorul acela, insa al meu nu avea, fapt care m-a mirat si pe mine.

O sa schimb simeringul respectiv si o sa vad daca mai scapa ulei. rolleyes.gif

b06fcn
La astea e un delco ce intra in chiulasa si vine lipit de ea, are un simering pe ax, de acolo e problema...
Raduchu
Asa arata:

Prima poza e partea unde vina pipa montata si pe acolo se scurge ulei in capacul delcou.

A doua poza e partea care vine montata pe chiuloasa.
b06fcn
Ala e simeringul care trebuie schimbat
Raduchu
Bun, deci o sa schimb simeringul ala.

A, am uitat sa zic cum se comporta dupa o zi de stat. Pai, in cateva cuvinte, nu prea bine. Cat timp e rece scoate o gramada de fum si se simte miros de benzina, deci la fel, ardere ioc dry.gif + balbaitul aferent, desigur, insa, culmea, cand ajunge la temperatura optima, nu se mai balbaie, nu mai scoate fum, merge impecabil. Sper sa fie din cauza simeringului ala nenorocit.
M.C.
Sa nu cumva sa fie ceva in legatura cu socul automat. Probabil ca merge innecata, iar cand clapeta de soc se deschide, isi revine amestecul.
In mod normal ar trebui sa aiba si o tija de la soc la clapeta de acceleratie, care , in momentul in care socul este actionat, sa deschida putin si clapeta de acceleratie. Controleaza si asta, eventual incearca sa o reglezi. Daca nu se deschide putin clapeta , cand este socul actionat, motorul tinde sa se innece. Sa stea relantiul pe la 1200- 1500 de ture, cand este rece socul tras, apoi pe masura ce se incalzeste, revine spre 800-900.
Raduchu
Asa l-am reglat la inceput cand l-am pus, acum 2 luni, 1400-1500 ture la rece si dup-aia decupla normal la cald si toate bune.

Deci sa verific socul, dar cum, ca in afara de reglat si observat cand decupleaza.. sleep.gif .

QUOTE(BLUE R 19 @ 28 Aug 2017, 02:00)
Ca sa stii cum functioneaza socul te uiti la clapeta, in functie de temperatura la care se afla. Verifica si cuiul poantou, cum a zis Adrian.
*



Un pic mai multe detalii, daca se poate?
M.C.
Verifica daca se deschide putin si clapeta de acceleratie cand este socul actionat. Acum , cand este rece, la ce turatie sta ?
Daca cuiul poantou nu ar inchide, ar fi inundat carburatorul, sau se opreste, din cauza lipsei de carburant. Eventual poti da un ochi la nivelul din camera, dar nu cred ca este de acolo, din moment ce atunci cand este calda nu merge innecata.
Ov
Cam aceeasi minune o pateam si eu la dacia 2000 / reno 20, motorul e aproape identic cu al tau. Si eu tot delcoul il suspectam, la fel ca la tine imi scapa ceva ulei pe langa rotor, dar problema mea defapt era bobina care era crapata si fura curent. Atunci cand se incalzea se "inchidea crapatura" si mergea binisor, dar cand era rece sau umezeala afara era JALE. Norocul meu a fost ca intr-o seara, tot incercand sa reglez cat de cat carburatorul sa mearga ok, am auzit pocniturile specifice bobinei care fura curent si intuneric fiind am si vazut pe unde. Am schimbat bobina (se poate schimba separat de modulul electronic, deci nu e o tragedie) si acum merge minunat.

29 Aug 2017, 14:59:
n-are rost sa spun ca pana sa ma prind care-i faza am schimbat: bujii, fise, capac delcou, rotor, reconditionat/etansat carburator
BLUE R 19
La rece clapeta trebuie sa fie Complet inchisa, imediat dupa pornire se deschide foarte putin, urmand sa se deschida treptat pe masura ce se incalzeste. Cand a ajuns la temperatura de regim trebuie sa fie perfect verticala.
Raduchu
Ii dau foc, pe cuvantul meu.

Am schimbat modulul electronic cu altul, desi al meu are doar 2 ani, dar na, incercarea moarte n-are.

Acum nu mai merge nici la cald bine, nu merge rotund motorul absolut deloc, porneste extrem de greu si tot timpul cu un puf mare de fum negru, dupa care nu mai scoate fum, dar se aud in toba pocnituri.

Nu stiu ce sa-i mai fac, sincer, in carburator nu ma bag ca nu ma pricep..
M.C.
Nu cumva a sarit de la punct ? Ai scos si pinionul antrenor din bloc cand ai scos delcoul ? Ai umblat cumva si la fisele bujiilor? Sau poate ai pus aiurea capacul de delco, inversat la 180 de grade ? Pune si vechiul modul la loc si vezi.
Raduchu
La delcou am umblat inainte sa ii mai dau o cheie, ma gandeam ca poate s-a scurs ulei iar in capac, insa nu a apucat uleiul sa ajunga in capac, ci doar dupa protectia respectiva. Cum l-am scos, asa l-am pus la loc.
M.C.
Ce ai facut la el, mai exact ? Ai demontat cumva si pinionul acela de pe spatele lui, cel cu doua gheare?
Raduchu
N-am umblat la nici un pinion, doar am dat jos capacul sa vad daca e ulei in el, cum am gasit ieri, atat.
M.C.
La fise ai umblat ?Sa nu fi inversat doua intre ele

Raduchu
Nici la fise n-am umblat.
M.C.
Carbunele central de la capacul delco mai este acolo?
Raduchu
Da.

O sa caut un mecanic sa vad, poate poate.
Raduchu
Deci, luni dimineata e "programata" la doctor.

Maine ma duc sa dau comanda de un set de reparatie pentru carburator si sper ca luni seara sa revin cu vesti bune.

Printre altele, ieri nu i-am mai facut nimic, azi m-am uitat sa vad daca e cu membrana carburatorul sau cu arc, sa stiu ce sa comand (e cu arc) si inainte sa urc in casa, am zis sa-i dau o cheie, numa' asa, de curiozitate. Daca va zic c-a pornit la sfert fara pic de fum, insa cu pocniturile in toba aferente, poate spuneti ca sunt mincinos..
bucatzel
Pai cat te-ai jucat matale la delcou, nu i-ai dat peste cap avansul cumva? Ca si atunci mai face pateuri de rata (rateuri, adicatelea). Desi nu tin minte sa faca asta si la relantiu...
Raduchu
Eu doar am schimbat corpul din pozele de pe pagina anterioara, am pus capacul delcou si atat. Ulterior, am mai desfacut capacul pentru curatare/inspectie.

Rateuri la rece + la ralanti, daca o turez la >2000 de turatii dupa ce s-a incalzit nu da nici un rateu. Om vedea saptamana viitoare daca ii dau de cap wacko.gif .

Sa nu uit, am comandat setul de reparatie pentru carburator si maine cand ma duc sa il ridic iau si un filtru de benzina, sa-l schimb si pe el ca poate i-au ajuns 2 ani.
Raduchu
Vesti bune. Motorul a decis sa se transforme dintr-un motor de 2 litri intr-un 0,9 Tce biggrin.gif . Asadar, porneste si merge numai in 3 pistoane. Cum naiba s-a intamplat asta, stand, habar nu am.


Abia astept sa ma tarai maine 2 km pana la mecanic cu scuterul wub.gif .

Keep in touch!

4 Sep 2017, 12:48:
Am fost la mecanic, am facut bucati carburatorul, schimbat garnituri unde era cazul, re-aranjat aprinderea, curatat bujiile, mici reglaje si voila, am din nou motor smile.gif .

Maine dimineata sa verific uleiul sa vad daca a crescut nivelul, cel mai probabil ca da, zic eu, dar om vedea.
CT-05-DGP
Aaa deci masina ta nu consuma ulei, produce ulei. Misto.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.