Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Clio 4 motor 1,2 16v 75cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
Pages: 1, 2
danrogo2001
In prezent detin un Logan 1,6 16v. Am fost intr-un showroom Renault si am testat Clio 4 Life cu motorul 1,2 16v 75cp. Dupa 3500 rpm am remarcat si eu si sotia ca motorul devine mai galagios, face un brum-brum mai infundat, parca aduce chiar cu o mica gaura in toba sau mai précis se aude ca un motor diesel.

Dealerul s-a abtinut nu a facut niciun comentariu vis-à-vis de motor.
Am testat dupa aceea motorul 0.9 TCe 90 CP, dar pe un Sandero. Mult mai fasnet, si chiar si la 4500 rpm nu avea brum-brumul pe care il facea cel de 75 CP.
Cand ne-am intors am dat o chei si la cel din showroom care avea tot motorul de 75 cp si avea acelasi zgomot cu masina din drive-test.

A mai sesizat cineva diferenta asta intre cele 2 motoare?
Batrânul
Am un Clio 4 Life cu motorul 1,2 16v de aproape un an. Și mie motorul mi se pare zgomotos, în comparație cu motorul 1,4 l 8V pe care l-am avut pe Supernova și pe Renault Symbol (despre performanțe nu are rost să mai scriu aici; deși au aceeași putere, cuplul mai mare de la motorul 1,4 l 8V ducea la accelerări mult mai bune, mai ales la plecarea de pe loc). Ați sesizat foarte bine: acest motor (1,2 16v) „se aude ca un motor diesel”.

Ca să nu mai deschid un nou topic: pe mine nu mă deranjează atât zgomotul de la turații mari (care se datorează și slabei izolații fonice a mașinii), cât faptul că la ralanti funcționarea nu este „rotundă”, ci cu trepidații. Așa face doar cu motorul cald, la rece nu (pentru că funcționează la o turație ceva mai mare). Poate să fie și din cauza turației prea mici (după părerea mea): 700 rot/minut sau chiar sub 700. Nu am găsit pe forum și nici în alte părți care ar fi turația normală de ralanti a acestui motor. În general, nu prea am găsit date despre acest motor, cu excepția graficelor de putere și cuplu funcție de turație.

Am fost la service (în garanție, la Meridian Vest) și le-am spus de problema cu mersul neregulat în ralanti, care ar putea duce la uzarea prematură a tampoanelor suport-motor. Au testat pe calculator motorul și au zis că se încadrează în parametrii normali de funcționare, deci să nu îmi fac griji. Ulterior m-am dus la alt service autorizat (Serus), pentru că, în timp, acest mers neregulat al motorului în ralanti a dus și la apariția unor zgomote sub mașină, care se transmiteau și în caroserie. Cei de acolo au strâns mai bine șuruburile de fixare ale protecțiilor de la tubulatura de eșapament și zgomotele au dispărut.

Dar la ralanti, motorul tot nu merge „rotund” și este subturat (după părerea mea). Îi rog pe cei care au același tip de motor să dea sfaturi, opinii, păreri - toate sunt binevenite. Mulțumesc anticipat.
baban sergiu
Salut. am avut motorul pe Clio 3 1.2, 16v, 75 cp - si am vandut-o la 3 ani si 130.000 km. masina ajungand taxi si mai facand inca 100.000 fara problem (asta stiu pana am plecat din romania)
Inafara de service-ul regulat ulei + filter si distributie + service-ul de la instalatia GPL (da... am pus GPL pe ea cand avea 20.000 km) sinfurele piese inlocuite au fost:
- caseta de directive + bielete + ca[pete de bara + o rata + bara fata - asta datorita unui mic incident ajungand cu masina intr-ul sant de pe marginea drumului si rupand caseta cand am incercat sa trag masina afara din sant
- bobina de inductie si fise
- au fost singurele component schimbate la masina in 6 ani si peste 200k de km

motorul trepideaza la relanti din cauza ca merge undeva la 650 - 700rpm si variaza in aceasta zona - este turatia lui de relanti cand motorul este cald pt un consum redus in oras (asta cu consumul redus cred ca este o gluma de la Renault) si conform unor declarati de la Renault de acum ceva ani este absolut normal cum se comporta motorul la relanti
vvede
Batrânul incearca sa ceri la Serus o verificare a softului motor - daca exista update de soft.
Acelasi lucru il sesizam si eu, dar la rece. Dupa update-ul de soft problemele aproape au disparut - se manifesta foarte rar
catalin_macovei88
Vibratiile la relanti sunt de la ansablul ambreiaj / cutie viteze. Apasa ambreiajul si dispar trepidatiile. Si eu m-am speriat in primele zile dupa achizitie , cand am deschis capota si am vazut in ce hal vibreaza motorul. Nu mai vazusem la motor pe benzina asa ceva. Na, solutie aleasa e ieftina.

Legat de zgomot de diesel, doar la relanti mi se pare ca face zgomot asemanator, in rest nu. Si da, peste 3000 rpm pe mine ma deranjeaza zgomotul.
Batrânul
@vvede: mulțumesc, așa voi face. Mă gândesc și la faptul că acest motor a fost proiectat pentru a respecta normele Euro 4, apoi au tras de el (din soft probabil) ca să îl facă compatibil cu Euro 5 sau Euro 6 (cazul meu).
@catalin_macovei88: nu cred să fie de la ambreiaj, pentru că nu se simte nicio schimbare când țin apăsată pedala. În schimb, dacă țin apăsat ambreiajul și introduc într-o viteză oarecare, se ridică turația și motorul merge rotund. Rămân la părerea că turația de ralanti este prea joasă, nu știu dacă numai la mine sau „așa face toate”...
catalin_macovei88
Cand apas ambreiaju turatia creste cu aprox. 50 turatii, deci abreiaju/cutia de viteze reprezinta o sarcina pt. motor. Foarte posibil sa fi coborat limita turatiile pt. a reduce noxele. Dar la mine daca apas abreiaju, motoru merge mai rotund si vibratii se reduc.
vvede
Este normal - cand apesi ambreiajul se decupleaza axele din cutie.
De aceea cand pornesti masina (mai ales pe timp rece) e recomandat sa apesi ambreiajul, pentru ca uleiul din cutie sa nu opuna rezistenta
Batrânul
Ciudat, la mine dacă apăs ambreiajul, turația nu crește absolut deloc. Crește puțin doar dacă introduc și într-o treaptă de viteză. Le-am spus și celor de la service, dar nu cred că au înțeles. I-am întrebat și care e turația normală de ralanti pentru acest motor; răspunsul a fost ceva de genul „depinde de mai mulți factori”...
crisolro
QUOTE(Batrânul @ 27 May 2016, 07:18)
Ciudat, la mine dacă  apăs ambreiajul, turația nu crește absolut deloc. Crește puțin doar dacă introduc și într-o treaptă de viteză.
*




Asa face si a mea si mi se pare ok principiul
argon
QUOTE(Batrânul @ 26 May 2016, 12:58)
@vvede: mulțumesc, așa voi face. Mă gândesc și la faptul că acest motor a fost proiectat pentru a respecta normele Euro 4, apoi au tras de el (din soft probabil) ca să îl facă compatibil cu Euro 5 sau Euro 6 (cazul meu).
*



Acest motor de 16 ani vechime a fost proiectat Euro 3, ce cauta inca pe Renault, chiar low cost, ma depaseste.
mircea_aq
In afara de 0.9/1.2 tce a mai scos reno vreun motor pe benzina in ultimii 5-6 ani ?
pcs
1.6 Tce 200 cp de pe Talisman
mircea_aq
Acela nu e un motor reno, 1618 nu e cilindree de motor european.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_MR_engine
argon
Corect, ca si 2.0 dci, 1.6 dci, doar... adoptate..Renault face doar ambalajul frumos sa ia ochiu la client, sa-l faca sa uite de mult depasitul 1.2 16v de sub capota.
StefanJipa
"...co-developed by Renault and Nissan. Renault calls it the M engine."

Ai impresia ca alti producatori scot cate 2 motoare noi pe an? In 2012 cand a fost lansat motorul 0.9 am fost la test drive pe Clio si Sandero si am discutat cu o tipa care a facut parte din echipa de test pentru acel motor, 2-3 ani a fost testat doar in Romania inaintea lansarii oficiale.
Batrânul
Revenind la problema cu motorul 1,2 16v cu mersul neregulat la ralanti, aș mai adăuga două întâmplări pe care nu le-am scris de la început, ca să nu încarc discuția.
La service Meridian Vest, deși testarea pe calculator nu dădea erori, după ce au studiat nu știu ce manual, au hotărât că ar fi bine să încerce cu o bobină de inducție nouă. Mi-au schimbat bobina (!) - bineînțeles că motorul mergea la fel. După mintea mea, eu aș fi verificat bujiile, dar la acest motor mai ușor ajungi la bobină decât la bujii...
Iar la service Serus, ca să elimine zgomotul pe care îl reclamasem, mai întâi au umblat la suportul motor, modificând strângerea și poziția șurubului tamponului respectiv. Nu a dispărut zgomotul. Până la urmă au găsit sursa (așa cum am scris și mai sus, postarea #2) - era de la protecțiile tubulaturii de eșapament.
O să-mi iau inima-n dinți și voi încerca și la service Cobălcescu - poate or fi mai pricepuți.
Batrânul
Am profitat de faptul că am făcut revizia de un an, la Meridian Vest, și am sesizat din nou (a treia oară!) problema ralantiului neregulat, cu motorul cald.
Sincer, nu îmi făceam iluzii că o vor rezolva și chiar așa s-a întâmplat: diagnosticul pe calculator a fost OK, iar motorul care trepida aiurea nu a impresionat pe nimeni. Turația comandată de computerul motorului și măsurată efectiv a fost de 675 rot/minut - mi s-a spus că este normală.
În condițiile acestea bănuiesc că prima piesă care va ceda va fi suportul elastic (tamponul) de sus al motorului; dacă se va întâmpla așa, cel puțin sper să fie în perioada de garanție... sad.gif
mariusf23
da-i niste scarturi la plecare vreo cateva luni in fiecare zi si o sa cedeze mai repede, ai motiv sa il schimbi dupa smile.gif))
orex
QUOTE(Batrânul @ 15 Jul 2016, 10:07)
Am profitat de faptul că am făcut revizia de un an, la Meridian Vest, și am sesizat din nou (a treia oară!) problema ralantiului neregulat, cu motorul cald.
Sincer,  nu îmi făceam iluzii că o vor rezolva și chiar așa s-a întâmplat: diagnosticul pe calculator a fost OK, iar motorul care trepida aiurea nu a impresionat pe nimeni. Turația comandată de computerul motorului și măsurată efectiv a fost de 675 rot/minut - mi s-a spus că este normală.
În condițiile acestea bănuiesc că prima piesă care va ceda va fi suportul elastic (tamponul) de sus al motorului; dacă se va întâmpla așa, cel puțin sper să fie în perioada de garanție... sad.gif
*


Salut!
Totusi trebuie sa fie ceva in neregula. Nu poate fi crescuta turatia la ralanti din soft? Am acelasi "calibru" si sincer nu simt niciun tremurat la ralanti si slava Domului ca circul preponderent numai in Bucuresti. In afara de faptul ca este extrem de "secretos" sistemul AC si ca nu m-am prins, inca, atunci cand isi face prezenta, dand in nas la plecarea de pe loc, sau la turatii reduse, pentru ca martorul luminos nu-si face simtita prezenta, eu zic ca se comporta corespunzator motorul pentru clasa si varsta sa. Cert este ca la alte branduri se face simtita cresterea ritmului motorului atunci cand este conectat AC. Eu unul nu sesizez vreo diferenta, in turatie, cu/fara cuplarea AC.
Un lucru cert nu-mi place. Consumul urban (8,9-9.0l/100km). Nu este nici pe departe ca cel inscris in fisa de prezentare a modelului, cu acest tip de motor.
In sensul celor spuse mai sus, iti furnizez un instantaneu de la 6.000 km, cand eram fix la unul dintre semafoarele de pe traseu, la ralanti, unde am avut sansa sa fac poza.
Batrânul
@ orex:
Mulțumesc pentru răspuns și implicare.
Privind imaginea postată de dvs. îmi dau seama de ce aveți motorul silențios: turația de ralanti de 750 rot/minut este mult mai OK decât la mine (675 rot/minut).
La mine, dacă se cuplează AC, turația crește undeva pe la 800-850 rot/minut și abia atunci merge și motorul „rotund”.
Sigur că turația de ralanti poate fi modificată din soft, dar cine să o facă? Cei de la servisurile oficiale Renault? Nu se complică ei cu așa ceva; așa cum spuneam, am reclamat de trei ori acest aspect, iar răspunsul a fost de genul „așa face toate”...
Cât despre consumul înregistrat de dvs. în București (8,9-9 l/100km) mi se pare destul de bun. Depinde foarte mult de condițiile de trafic. În timpul săptămânii am înregistrat un consum mediu zilnic și de peste 10 l/100km, dar duminica am scos și consumuri de circa 7,5 l/100km.
orex
Media aceasta de consum asta am scos-o la un plin de carburant. Cat despre trafic, oare cum e sa circuli 5 zile din 7, pe traseul Stefan cel Mare-Titulescu-Politehnica-Militari-Lujerului-Drumul Taberei, in intervalul orar 16.30-19.00, cand reusesti performanta sa faci 45-60 min, pe un parcurs de max. 10km?
P.S.
Dimineata n-o iau in calcul, ca la maxim 06.30 sunt deja in "cockpit", pe acelasi traseu, spre Stefan cel Mare, tocmai pentru a evita sa ma sufoc de la prima ora si sa ajung la serviciu dand in clocot. Oricum tot mi se pare mult pentru un motor asa mic. Aveam alte asteptari. Dar iau si partea plina a paharului. S-a mai lasat motorul si se simte, inclusiv la consum.
ssilviu
Nu conteaza asa mult litrajul motorului. Ci efortul pe care trebuie sa il depuna. Deci raportarea trebuie facuta mai degraba la efortul pe care il depune nu la capacitatea cilindrica.
papa_mulo
@orex: te scoti la consum cu traseul de dimineata cand nu e aglomerat, daca il faceai si pe ala doua ore mai tarziu aveai 12-13. Motorul e slab(cuplu mic la turatie joasa) si este solicitat sa traga din greu. Eu zic ca 9 e consum bun. Pe mine daca ma intreaba cineva cat consuma masina asta in bucuresti(are sotia), raspund 10-11.
orex
Poate o conta si benzina cu care o alimentez. Masina n-a vazut niciodata sub CO98. Oricum merita acest efort, cel putin in cazul meu!
PS
Unde pui ca daca ai rabdare la pompa, ramai lefter. Cand se aprinde martorul de bord poti alimenta chiar si 49l. dry.gif. Am experimentat!
catalin_macovei88
Benzina 98 la compresie 1:9.8 e degeaba si chelyui bani degeaba. Mie mi se pare ca trage mai greu cu 98, o fi doar senzatia ori detoneaza mai greu (ca asta e si scopul benzinei 98). Eu in oras am 7.5-8, dar nu's in Bucuresti, asa ca de vina e drumul lung la viteza mica.
argon
O parere avizata, sunt de acord. Benzina cu co mare e pentru turbo si/sau injectie directa.
crisolro
In plus, masina suporta (cf. etichetei de pe usita rezervorului!!!) benzine de 95 si 98 ... deci ce este peste 98 nici nu pare recomandat tongue.gif
orex
Din punct de vedere al utilizatorului este indicat să utilizeze o benzină cu cifră octanică cât mai mare (98 RON) deoarece se reduce semnificativ probabilitatea de detonație al motorului iar performanțele dinamice ale motorului sunt cele nominale sau chiar un pic îmbunătățite.

e-automobile.ro wink.gif...
si fiecare dintre noi, automobilistii, isi face bugetul pentru autovehiculul pe care-l detine.
andri1940
Nu se merită benzina cu cifra octanica mai mare daca motorul merge cu harta de injectie standard. Daca se face chip-tuning si se modifica avansul, exista pericol de detonatii si atunci are sens o benzina mai buna. Dar altfel, nu.
Batrânul
Fiecare cu ce-l doare... Pe mine nu mă deranjează consumul, când scot sub 10% în oraș sunt fericit, ci mersul neregulat al motorului în ralanti. Apropo de tipul de benzină, am încercat și cu alte tipuri decât Petrom CO 95, dar nu am sesizat nicio diferență: ralantiul este tot sub 700 rot/minut și motorul nu merge „rotund”...
t530
Eu am alimentat motorul numai cu CO 98 si se comporta super bine. La consum am scos minim 4,8 - 5,5 afara, in Bucuresti variaza de la 6,5 pana la maxim 8-8,3. Consumul in oras variaza in functie de cum schimb viteza (2500 - 3500/4000) + AC (on/off).
papa_mulo
Ma pregateam sa te iau pe cardan cu consumurile alea ale tale...apoi ti-am vazut semnatura. Vezi ca esti pe topic gresit.
vvede
QUOTE(Batrânul @ 26 May 2016, 09:31)
Ca să nu mai deschid un nou topic: pe mine nu mă deranjează atât zgomotul de la turații mari (care se datorează și slabei izolații fonice a mașinii), cât faptul că la ralanti funcționarea nu este „rotundă”, ci cu trepidații.

Am fost la service (în garanție, la Meridian Vest) și le-am spus de problema cu mersul neregulat în ralanti, care ar putea duce la uzarea prematură a tampoanelor suport-motor. Au testat pe calculator motorul și au zis că se încadrează în parametrii normali de funcționare, deci să nu îmi fac griji. Ulterior m-am dus la alt service autorizat (Serus), pentru că, în timp, acest mers neregulat al motorului în ralanti a dus și la apariția unor zgomote sub mașină, care se transmiteau și în caroserie. Cei de acolo au strâns mai bine șuruburile de fixare ale protecțiilor de la tubulatura de eșapament și zgomotele au dispărut.

Dar la ralanti, motorul tot nu merge „rotund” și este subturat (după părerea mea). Îi rog pe cei care au același tip de motor să dea sfaturi, opinii, păreri - toate sunt binevenite. Mulțumesc anticipat.
*




QUOTE(vvede @ 26 May 2016, 10:42)
Batrânul incearca sa ceri la Serus o verificare a softului motor - daca exista update de soft.
Acelasi lucru il sesizam si eu, dar la rece. Dupa update-ul de soft problemele aproape au disparut - se manifesta foarte rar
*


Cum spuneam dupa update-ul de soft, pe timp rece mersul neregulat s-a ameliorat.
Acum insa masina fiind in service pentru alte chestii au sesizat si ei mersul neregulat si s-a gasit o electrovalva care nu functiona corect - a fost comandata si astept sa vina...
Hope it helps
Batrânul
@vvede: mulțumesc pentru răspunsuri.
Am fost de trei ori până acum în servisuri pentru problema cu ralantiul neregulat și turația scăzută (cu motorul cald) - de două ori la Meridian Vest și odată la Serus. De fiecare dată diagnosticul pe calculator a fost OK, iar motorul care trepida aiurea nu a impresionat pe nimeni. Turația măsurată efectiv a fost de 675 rot/minut - mi s-a spus că este normală (!?!)...
Cei de la Serus nu au reușit să găsească cauza, dar au remediat un pic efectul (zgomotul), strângând șuruburile de la protecțiile tubulaturii de eșapament. Între timp a reapărut și zgomotul, din cauză că motorul nu merge „rotund”.
Probabil că turația de ralanti ar putea fi modificată din soft, dar cine să o facă? Cei de la servisurile oficiale Renault? Nu se complică ei cu așa ceva; așa cum spuneam, am reclamat de trei ori acest aspect, iar răspunsul a fost că motorul are ultima generație de soft, dar că „așa face toate”...
vvede
Am fost ieri sa vad masina - Meridian Pipera - poate merita sa faci o vizita si aici
Motorul porneste si functioneaza ok dar are eroare "check injection" si martorul galben SERVICE aprins. Pe tester apare electrovalva de la pompa de ulei?! S-a comandat si va veni in 14 zile (e pe stoc Franta)
Batrânul
Cu cei de la Meridian și Serus m-am lămurit: nu îmi dau seama dacă sunt incompetenți sau doar indiferenți la problemele clientului. Am să mai încerc și la Auto Cobălcescu (Splai).
D-Ice
Deci proaspat posesor de Clio 4 din 2015.
Motor 1.2 16v, nu spectaculos dar tine cu casa si fara complicaciuni gen turbo.
Design: jucarie. smile.gif
Tinuta de drum si ambianta interioara: oau pentru banii pe care ii dai.
Impresia per ansamblu: Foarte tare! 👍
Haustrum
Mie varianta de baza, echipata cu 1.2 16v (posesor) mi se pare o alternativa un pic mai buna la Logan -masina e basic, motorul e mai mult decat modest dar macar este economic, are un pret de achizitie mic, vine cu un design interior/exterior si cu imagine de marca mai bune.

Acum, dupa 3 ani de cand am luat masina, as lua fara ezitare tce-ul de 90 de cai.
megastorm
Ca idee pt problema cu relatiul neregulat. Apare si la mine, dar daca o bag in viteza sau calc ambreiajul dispare imediat. daca am muzica putin mai tare nici nu se aude motorul care de altfel caraie oleaca, parca se chinuie sa o tina pornita.
Florin Faur
Am alimentat 34 litri benzină '95 plus ce mai era în ea ,adică am făcut plinul și: am 690 km făcuți,încă nu s-a aprins roșu. Consumul îmi arată 5,7 și îmi dă încă 160 km pana la pompă. Asta în situația în care am trecut două orașe mari,prin buricul târgului, 40 km autostrada (125 km/oră),Și în rest 100 km/oră .80% din drum fără climă și 80% respectat martorul de schimb viteză. Eu zic că e un consum bun!Aaa scuze..2 adulți și 2 copii plin portbagajul și ...duminica. Mașina are 2600 km.
bazate
E un consum normal....Probabil mai scade puțin după 10k. Drumuri bune în continuare!
orex
Consumul n-o sa scada spectaculos nici dupa 10k. Depinde f mult pe unde te dai cu masina. In Bucuresti n-o sa obtii niciodata consumul din carte. Poate in orase de marimea Sf.Gheorghe, M. Ciuc, Zalau, Slobozia, etc., sa poti obtine niste cifre apropiate.
bazate
Pai de la 5.7 o sa scada la 5,4-5,5!
cj98czh
Consumul este proportional cu apasarea pedalei de acceleratie si viteza medie ...in rest sunt povesti
LauCalin
Va salut!
Știu că topicul e cam vechi, dar întreb aici ca sa nu mai deschid un topic nou.
Acest motor are vreo legătură cu cel pus pe Clio Symbol 2, model 2008?
Tatăl meu s-a procopsit cu așa ceva. Are undeva pe la 94000 de km,mașina e din 2009.
Am tot căutat informații despre varianta asta... Symbol >2008, 1.2 75 CP și nu am găsit mare lucru. Diferă codurile fata de ce aveti voi sau ce a fost pus pe Dacia?
Cum vi se pare motorul? Nu mă refer la dinamica, hai sa fim cinstiti. smile.gif Mă refer la fiabilitatea lui și dacă e un motor de încredere, care "tine cu casa". El vrea o sa tina până pe la 200000 de km.
Va mulțumesc,
Drumuri bune!
cj98czh
este un motor lenes dar ok din punct de vedere al fiabilitatii ... deci tine cu casa 😁

gasesti info pe aria de Clio 2 / Symbol trebuie doar cautat ..
Batrânul
Am făcut de curând o comandă de bujii pentru mașina din semnătură: Renault Clio IV 1.2 16V benzina 54 Kw (73 CP). Mai exact, am comandat bujii NGK 5942. Cei de la magazinul online, la care am făcut comanda, mi-au răspuns că aceste bujii nu sunt compatibile cu mașina mea (seria VIN = VF15RSN0A53449722) și mi-au propus în schimb, la același preț, bujii BERU Z243.
Problema este că, verificând pe diferite site-uri de piese, din România și din Franța, am văzut că bujiile BERU Z243 sunt pentru Renault Clio IV Grandtour (KH). La mașina mea ar merge mai degrabă Z274.
Ca să mă încurc și mai rău, nu știu exact nici codul complet al motorului: în certificatul de conformitate apare codul D4F D7; acesta o fi D4F 740, D4F 728, sau altul?
Sper să mă lumineze cineva... Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri.
crisolro
mie mi s-au comandat dupa talon si montat bujiile din poza

o fi bine, o fi rau ... masina e in toate mintile in continuare

cele vechi erau ngk (din fabrica)
grig1960
Batranul, motorul este D4F740, iar bujiile au codul OEM Renault 8671016890 sau 224018760R, in functie de aceste coduri cumperi echivalente de la diferiti producatori sau originale de la reprezentanta. Vezi ca ti-am trimis PM cu datele masinii.

Cu stima si drumuri bune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.