Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Kadjar vs. alte masini similare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Kadjar
m3st_tce
Incep sa "cochetez" cu idea unui upgrade spre un SUV compact.
Kadjar ar fi Ok, insa ofera cam putine. De exemplu Hyundai are Tucson-ul care la preturi similare, pare a fi superior cam peste tot.
Cand ati cumparat, ce alta oferta/e ati mai considerat? Si de ce.. Kadjar?
johny2k
Preturi similare la Tucson? Cam la acelasi dotari este diferenta de cel putin 5k euro...
Buder
smile.gif johny2k are dreptate
Am ales Kadjar-ul dupa o luna de teste. Deci, pe rand:
- 2008 de la Peugeot e cam la nivelul Captur. O sa apara facelift-ul la 2008 dar probabil ca o sa vina si cu o marire de pret.
- 3008 de la Peugeot e la nivelul Kadjar dar cu 5000 de euro mai mult.
- Tucsonul este clar... mai scump
- Opel Mokka are vreo 45 de butoane si un afisaj matricial (cam cum se faceau acum 8 - 10 ani). Si ei fac un facelift
- Mazda cx3 e mai micuta iar cx5 mai marisor. Preturile sunt la amandoua penibile.
- Nissan mi-a placut. De fapt am fost intre Qashqai si Kadjar. Juke-ul a iesit fiind de nivelul lui Captur dar un pic mai scump (dar si mai bine accesorizat).
- la Suzuki nu m-am mai dus si nici la Dacia. smile.gif

Pot sa intru in amanunte dar sunt mai subiective decat ce am scris mai sus. Eu am plecat de la o lista de NEAPARAT SA AIBA:
- dimensiuni de SUV compact si garda la sol intre 18 si 20 cm.
- faruri si stergatoare automate
- card de acces (de asta ma enerveaza ca nu e la nivelul celorlalte masini Renault)
- navigatie (merg deseori la adrese date prin telefon deci....)
- un porbagaj decent (sa imi intre valiza mare de 70 de cm)
cri123
Ha, Buder, acum imi dau seama de ce e asa nasol ca nu are "maini libere" libere smile.gif

Revenind la topic:
- ne-am uitat la Tucson (era ix35 pe vremea aceea, dar stiam ca apare cel nou, insa nu stiam preturile, dar comparatia e cu noul Tucson) -> nu imi place deloc interiorul de masina coreeana, chiar daca pe exterior masina arata maricica si frumos desenata; ca si dotari, era draguta cutia automata si motorul mai puternic, dar la teste reale de consum si cum se conduce, cutia a iesit lenta, iar caii putere contribuie mai mult la consum decat la altceva; pretul lui ix35 era mai mare, deci clar ca urma si noul Tucson; retea de service slaba; a cazut de pe lista.
- CX5 (CX3 fiind de clasa mica, nicidecum compacta): masina frumoasa, mai ales la facelift, calitate destul de ridicata la interior, dar sistem de infotainment invechit; motor si cutie destul de "sportive", insa stiu de la colegi ca rupe franele si anvelopele in timp; posibilitati limitate de configurare; timpi foarte mari de asteptare, si retea de service slaba, piese scumpe si uneori asteptare mare la piese; pretul aberant, o echipare cum voiam sarea pe la 36k.
- Tiguan: nu stiam ca apare modelul nou inca (nici ca are o mare importanta); design sobru, batranesc in opinia mea, dar calitate foarte buna a montajului (nu spun si a materialelor, fiindca e plin si Tiguan de plastice tari pe la bord si usi); spatiu similar cu Kadjar; pret absolut aberant, tot in zona de 34-35k;
- Qashqai: foarte apropiat de Kadjar, nimic insa plus, si ca design noua ne-a placut mai mult Kadjar, atat la exterior cat si la interior; pret mai mare la aceeasi echipare; in teste, suspensia "inteligenta" cu probleme.
- altele nici nu au contat

Si cum in familie am avut doar Renault pana acum, si ne place design-ul lui Kadjar, pretul a fost absolut decent la ce ofera, am facut un compromis (cutia automata a fost singura optiune care lipseste de pe masina cu adevarat la motorul de 1.6dci si 4x4) si am ales Kadjar-ul, plus o suma maricica de bani de folosit la atceva smile.gif. A contat si finantarea excelenta a RCI, nu stiu daca mai sunt multi cu asa oferta de finantare (pe la toti ceilalti inca nu am vazut DAE sub 5%).

Singura discutie a fost culoarea (eu am vrut rosu, sotia bej, asa ca banuiti cine a decis...).
Buder
@ cri123

Corect! 100% de acord!
romeo_id
Hehe... cam 1 an de zile mi-a luat mie cautarea... M-am tot documentat despre mare parte din segmentul asta de crossovere: Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Suzuki SX4, Ford Kuga, RAV4, Mazda CX5 si altele..

Singura ca ar fi fost demna dintre toate ar fi fost RAV4, dar costa prea mult chiar si SH, plus ca la noi piata SH e foarte slaba. Cea mai mare dezamagire dintre toate a fost CX5. Am avut ocazia sa merg cu ambele versiuni (Diesel si benzina) la drum lung, e foarte prost antifonata (sub Kadjar! parerea mea) plus ca nu e deloc confortabila.. Probabil o fi bune motoarele, dar asta nu e suficient sa dai 30k pe o masina.

La mine era esential sa aiba 4x4, garda la sol buna, consum redus (fac multi km) si motor sub 2L. Cine? renault sau nissan cu motoarele si cutiile destul de notorii.
La Qashqai pretul pt versiunea echivalenta actualului Kadjar era cu vreo 1500E mai mult asa ca am ales Kadjar. Am avut noroc ca ce voiam eu se afla undeva prin tara si dealerul l-a adus destul de repede, n-am sta sa vina cu vaporul plus ca nu voiam briz-brizuri.

Zen - 1.6 dCi, 130 CP, 320 Nm - fab 2016, culoare brown cappuccino, +scaune incalzite. O sa primeasca in curand, probabil bare si suporti pt biciclete. Cam atat.

PS. Bineinteles a fost studiat si Dusterul, insa a picat din clasament datorita sigurantei, confortului si designul la interior (oalele alea cu butoanele la geamuri pe care le-au pus ei pe fetele de usi din fata mi se par aiurea rau, butoanele de aragaz, spatiul interior foarte mic) si a pretul nerealist (~ +18.000E pt o versiune mai dotata...).

In cele din urma, mie mi se pare concurenta destul de stransa pe segmentul asta. In alegere, doza de subiectivism o sa fie destul de mare (Kadjar chiar arata bine pe langa o hyundai ix35 care nu-mi inspira absolut nimic - subiectivismul!). Daca ar sta cineva sa le faca o analiza multi-criteriala obiectiva, probabil ca cele mai multe ar obtine punctaje intr-o marja de +/-10%*
*Nu si hyundai ix35, care e absolut oribila smile.gif). Glumesc.
Buder
Eu nu am mai acceptat sa iau masina "pe stoc". Am masina cu care sa merg, nu vreau sa mai cumpar decat o masina EXACT asa cum vreau eu. smile.gif
romeo_id
E normal sa cumperi masina exact asa cum vrei, mai ales la cati bani cheltui. As putea sa zic ca la mine singurele lucruri pe care nu le-am ales eu, a fost culoarea si incalzirea in scaune. Dar m-am impacat perfect cu ambele si chiar imi plac. So no biggie.
Nu-mi place sa astept cu banii mei in buzunarul altora (plus ca tot asteptam de vreun an). Ti-am dat banu' imi dai produsu'. Asa ca am cerut ce aveau mai rapid. Evident am refuzat cateva pana sa ajung la asta.
george1582
Și eu am renunțat sa aștept mașina configurata de mine,în condițiile în care prima oara a zis ca vine până la sfârșitul lui iunie și când au venit cotele, a zis august smile.gif. Asa ca am luat ce era în stoc și se potrivea cu ce vroiam eu,mai puțin culoarea. Parcă brown cappuccino avea și pachetul look,asta dacă este cea avuta de Auto Marcu's.
Și eu am plecat de la ideea de duster,dar din motivele expuse mai sus plus spațiul destul de mic pentru pasagerii din spate și portbagajul mai mic.Din punct de vedere financiar Kadjar-ul a fost cea mai ieftina alegere fata de alți concurenți la aceleași dotări și tracțiune integrala,plus finanțarea prin RCI cu avans de 25% și dobânda 0 pe 3 ani.Mai ciupesc cei de RCI la Casco,RCA și mici comisioane dar asta e.
Buder
Ultimele doua masini le-am luat si eu de pe stoc. Nu mi-am dorit NICIODATA o masina verde dar .... smile.gif
Initial mi-au spus ca vine in 3 luni acum cateva zile m-au sunat ca vine mai devreme cu o luna.
Hmmm... oferta mea la RCI e mult mai proasta. E ceva ce nu stiu eu? Eu am zis 50% avans si 5 ani.... trebuia sa cer altceva?
cri123
La Renault aparent asa se intampla mai nou, dau termene mai mari si le aduc mai repede cu cateva saptamani.

Oferta cu dobanda zero e valabila doar pentru leasing de 3 ani, nu mai mult. RCI clar ca mai scot cate ceva din CASCO (3000 EUR in 3 ani probabil ca se poate scoate pe la 2500-2700 individual) si din taxa de administrare (minora insa, 7 EUR/luna). Din RCA nu castiga mai nimic, cam atat e un RCA de firma.
romeo_id
La RCI era oferta bunicica, 3 ani rambursare si 0% dobanda pt PJ. Eu am ales s-o iau cash totusi. Leasingul implica anumite riscuri. In caz de nu mai poti plati ratele ti se ia masina si ramai si fara avans. Plus celelalte neajunsuri, casco, comisioane, 2 inmatriculari, etc.

Eu de ex. am facut casco full la generali cu 730E. Fata de circa 1000 la ai lor.
m3st_tce
QUOTE(aphophis @ 9 May 2016, 22:17)
oare o fi aflat aia ca la rahatul ala de sportage se supraincalzeste transmisia la urcarea unei banale borduri? 

Nerelevant pt. ca:
1. De fapt, acolo nu e tocmai bordura. Sa fim seriosi, pana si Dacia 1100 urca super-bordura aia (ma refer la cei 10cm de bordura!).
2. Nu stiu maghiara. Baiatul ala descrie dispozitivul (aparent unul de tortura) si conditiile, cam ce se intampla etc., insa habar n-am ce spune.
Imi permit o alta perspectiva: Sportage are senzor de temperatura pe transmise, ceea ce probabil Duster-ul nu are. O protectie in plus nu strica, bravo Kia! wink.gif

Privitor la criteriile de alegere, imi permit sa aduag:
- destinatia (o folosesc pentru naveta la birou, sau vreau sa merg si in vacante? am familie numeroasa sau nu? merg pe drumuri de tara? - a se citi distruse - etc.)
- siguranta (teste NCAP, airbag-uri, orice info de pe net)
- intretinerea (reteaua de service, costurile de service, costurile schimbului de anvelope - stiti cat costa una de 19?)
- costuri de asigurari (RCA, Casco)
- acordul sotiei, daca e cazul icon_mrgreen.gif

10 May 2016, 21:04:
L.E. Interesant, a disparut jumatate de topic. Am dat raspuns la "deleted".
Buder
QUOTE
- destinatia (o folosesc pentru naveta la birou, sau vreau sa merg si in vacante? am familie numeroasa sau nu? merg pe drumuri de tara? - a se citi distruse - etc.)
- siguranta (teste NCAP, airbag-uri, orice info de pe net)
- intretinerea (reteaua de service, costurile de service, costurile schimbului de anvelope - stiti cat costa una de 19?)
- costuri de asigurari (RCA, Casco)
- acordul sotiei, daca e cazul

Asa este! Si tot criteriile astea le-am urmarit si eu. Iar pentru a stii unde se situeaza fiecare masina am comparat cu alte modele. Ce retea service are Suzuki? Cat ma costa CASCO la ....?
Si de aici eu cred ca sunt utile si parerile (chiar si subiective) ale altora. Eu am mers cu Kadjarul vreo 20 de minute, prin Bucuresti. Pot sa imi fac o parere? Oarecum!
Robert Adam si Turatii m-au ajutat foarte mult. http://www.turatii.ro/2015/08/04/renault-k...-2l-tce-intens/
Comparatia am facut-o cu Suzuki Vitara.
Cei care au deja Kadjar pot compara masina cu alte modele cu care au mers si pot ajuta.
Sa fie clar: aici nu este un fan-club! Sunt doar oameni care discuta despre un subiect si nu neaparat trebuie sa fie cazuti in admiratie! laugh.gif
dil
Va rog sa cititi primul post din topic pentru a va face o idee despre ce se doreste a se dicuta in acest topic. Pentru alte discutii se pot sa folosi alte topicuri.
Hectic
Azi am mers pe un drum forestier de 6 km catre Cabana Izvoranu. Drumul acoperit cu bolovani, pietris si prin unele locuri pamant. Garda la sol si pneurile de 17' cu talon de 60 fac toata diferenta. Partenerii de trafic cu sedanuri abia mergeau prin bolovanii de pe drum. Kadjarul s-a descurcat foarte bine, fara zgomote si scartaieli. Este cel mai prost drum pe care am mers cu masina asta pana acum si garda la sol inalta si-a aratat utilitatea.
speedman
eu am condus kadjar 1.2 tce manual echipare zen cred...mi a placut masina, insa motorul nu m a dat pe spate, dar e ceva normal pt gabaritul masinii, sunt convins ca pe captur, hatch sau sedan s ar misca mult mai bine. Imi place atat exterior cat si interior. Kia Sportage parca tot echipare de mijloc, motor 1.6 aspirat, manuala...pt un aspirat se descurca ok, trebuie turata serios desi dc nu ai mari pretentii de la ea este ok. Exteriorul este ok, in schimb interiorul mi s a parut sub cel al kadjar ului...oricum pe mine nu prea ma pasioneaza masinile asiatice, desi sunt convins ca fac masini bune si au evoluat foarte mult. Ateca este interesant, nu am condus, imi place doar exteriorul...Hyundai arata foarte bine, as pune o dupa kadjar ca aspect exterior, interior coreean,,,pret mai mare de achizitie. Skoda kodiaq n am vazut dc l ati trecut, dar este o masina urata...Peugeot 3008 interesanta ca masina dar scumpa, Tiguan arata bine dar costa...
silvyu
Renault face prezentari prin tara iar cine face un test drive cu orice model de la ei are 300e reducere la achizitionare
NightHawk
Salutare. Am vrut sa schimb Logan-ul 1.5 dci 70 cp din 2007, asa ca am plecat la reprezentanta chitit pe Duster 1.5 EDC. Venit, vazut, placut. (16.500 Euro). A doua zi merg cu sotia sa o vedem impreuna... trece pe linga duster si se opreste linga Captur... asta-mi place imi spune ... Eu primul gand, !! pretul!! ... consilierul de vanzari spune ... 18.000 euro .. deja s-au aprins beculetele .... se merita .. Ma intorc spre birou sa discutam conditiile ... cu coada ochiului vad ceva mare ... WOAW .. Kadjar ... in mintea mea .. peste 25.00. Euro ... si spun intr-o doara ...asta-mi place am si eu loc in el (eu avand 2 metri inaltime). Consilierul stiind ca vreau cutie EDC imi da cu parul in cap ... Kadjar versiunea life cutie EDC la 18.500 euro. In secunda 2 era a noastra. dupa o saptamana eram mandrii posesori de Kadjar ... Drumuri bune ..
mars
Care e legatura cu subiectul? Adica masina similara... Duster?
NightHawk
Duster si Captur nu sunt suv-uri?
ncristi
In finala la mine au ramas kia sportage, tucson si kuga. La kia-kyundai nu am reusit sa gasesc un motor care sa-mi satisfaca nevoie zilnice (consum relativ mic si care sa traga bine - exclus diesel). Era motorul 1.6 gdi care era cam mortaciune pentru masina aia, in plus consuma bine de tot si 1.6 T-GDi care rupea rezervorul in 2 smile.gif insa tragea bine.

La kuga nu m-am impcat sub nici o forma cu faceliftul - ma refer la mecla smile.gif

Eu unu nu am vazut diferente semnificative intre ele. Cel mai frumos finisata mi s-a parut kia (in varinatele de top).

Pretul nu prea a contat pentru ca sunt (sau erau cand am luat-o eu) diferente desul de mici intre la configuratii similare.
mars
QUOTE(NightHawk @ 25 Nov 2017, 11:07)
Duster si Captur nu sunt suv-uri?
*



Captur e un "amarat" de crossover cu platforma de Clio, nu are ce cauta in comparatie. Duster-ul da, plus alea mentionate de colegul ncristi. Deci tu nu ai ales intre trei masini similare, ci intre doua Renault-uri complet diferite si o Dacie, alegerea fiind evidenta: Kadjar.
romeo_id
Captur nu e suv. E subcompact crossover. Kadjar e crossover sau suv compact. SUV-urile incep cam de pe la dimensiunea unui Koleos, Touareg, etc. Kadjarul e micut, e doar un pic mai inalt decat un sedan, break obisnuit. N-o vezi chiar cu usurinta in parcare.. Dar pt mine are dimensiunea perfecta!
Oricum, felicitari tutor pt alegeri!
mars
Pai nici Duster-ul nu e SUV, e tot un "compact SUV - crossover", ca si Kadjar. D'aia am zis ca da, Duster are ce cauta in comparatie, Captur fiind din alt film wink.gif.
NightHawk
QUOTE(mars @ 26 Nov 2017, 10:13)
Pai nici Duster-ul nu e SUV, e tot un "compact SUV - crossover", ca si Kadjar. D'aia am zis ca da, Duster are ce cauta in comparatie, Captur fiind din alt film wink.gif.
*




Pai de aici a plecat "povestea" mea ... eu eram chitit pe Duster (acceasi motorizare, aceeasi cutie EDC) .. si am luat Kadjar ... m-am hotarat in 10 minute cat am stat linga masina din showroom care era "full - full" wink.gif si neagra.
romeo_id
Pana la urma fiecare stie ce-i mai bine pt el... Eu zic ca ai facut o alegere buna, avand in vedere ca nu iti doreai 4x4 (daca am inteles corect), Kadajarul fiind peste Duster la toate celelalte capitole.
renaultforever
Am testat aproape tot din gama. A ramas sa aleg intre Qashqai si Kadjar.

Am luat Nissan. E mare diferenta la antifonare. In Kadjar parca mergi cu geamurile deschise. 1.6 dci este un motor extraordinar.

Combinat cu x-tronic ( cutie cvt ) mergi gratis. In weekend am facut cu Qashqai-ul 800 de km, mers sportiv ( cu varfuri de 150-160 km/h ).
Consum facut la pompa ( identic cu cel din bord) 5.7/100km. No coment..
bgd2018
Si in cazul meu tot cele doua au ramas in finala( Qashqai si Kadjar).
Eu am ales Kadjar pentru ca-mi place exteriorul mai mult, dar nu numai pentru acest aspect. E adevarat ca interiorul Qashqai-ului este mai bun, dar exteriorul nu e la fel de misto ca al Kadjar-ului(chestie de gust). Pentru mine a cantarit foarte mult faptul ca Qashqai-ul pentru UE este fabricat in Anglia (la Sunderland). Si pentru ca si-au anuntat brexitul sunt sanse mari ca piesele de schimba sa devina mai sumpe. In cazul benzinarelor Qashqai si Kadjar n-a auzit/simtit diferente in ceea ce priveste antifonarea. Consumul mediu fara start/stop, fara eco, fara retineri, cu AC permanent, in ultimii 700 km, a fost 7,2 litri la 100km, aproape toti in afara oraselor mari.
IRONICK
QUOTE(renaultforever @ 3 Jun 2018, 18:17)
Am testat aproape tot din gama. A ramas sa aleg intre Qashqai si Kadjar.

Am luat Nissan. E mare diferenta la antifonare. In Kadjar parca mergi cu geamurile deschise. 1.6 dci este un motor extraordinar.

Combinat cu x-tronic ( cutie cvt ) mergi gratis. In weekend am facut cu Qashqai-ul 800 de km, mers sportiv ( cu varfuri de 150-160 km/h ).
Consum facut la pompa ( identic cu cel din bord) 5.7/100km. No coment..
*

Qashqai este si mai aerodinamic, nu doar mai insonorizat (materiale + solutii).
ncristi
Delatfel este și mai mic. La mine a contat mai mult spațiul decât insonorizarea care nu mi se pare a fi mai slabă decât la kadjar...asta poate și din cauza faptului că eu m-am uitat doar la benzina.
Eu după o perioadă de diesel am plecat de câteva ori uitând să opresc motorul smile.gif ...nu se aude absolut nimic.
romeo_id
@bgd2018: Piesele pentru Kadjar si Qashqai sunt in mare parte aceleasi. Nu cred ca brexitul va avea un efect direct asupra costurilor. Indirect... poate.
myreno4me
Dupa brexit vor fi acorduri de trading, practic GB va beneficia de piata comuna si toate beneficiile UE, fara a cotiza la bugetul uniunii, Smart nu ?
ncristi
Majoritatea pieselor schimbate la mai toate mașinile pe care le-am avut au fost fabricate prin ue (germania in primul rand) urmand Turcia, China , tot din ue- Romania, Polonia....cum.poate afectat brexitul costul pieselor mai ales după ce mașina iese din garanție și pui piese aftermarket in proporție de cel.putin 90%...
IRONICK
QUOTE(ncristi @ 18 Jun 2018, 06:10)
Delatfel este și mai mic. La mine a contat mai mult spațiul decât insonorizarea care nu mi se pare a fi mai slabă decât la kadjar...asta poate și din cauza faptului că eu m-am uitat doar la benzina.
Eu după o perioadă de diesel am plecat de câteva ori uitând să opresc motorul  smile.gif ...nu se aude absolut nimic.
*

A mea este mai buna ... radmasa.gif
ncristi
Am ales kadjarul din 2 motive:
1 - 1.2 tce 130 hp - la Nissan era varianta de 115 hp
2 - mai mare

La Nissan mi s-a părut interiorul mai bine finisat in rest mașinile sunt aproape identice cel puțin din punct de vedere mecanic. La o simpla analiza observi o grămadă de elemente comune - comanda de la ac spre exemplu....
MoneyTalks
QUOTE(renaultforever @ 3 Jun 2018, 16:17)
Am testat aproape tot din gama. A ramas sa aleg intre Qashqai si Kadjar.
*


In mod sigur pe cele mai importante nu le-ai testat.

QUOTE(myreno4me @ 18 Jun 2018, 16:37)
GB va beneficia de piata comuna si toate beneficiile UE, fara a cotiza la bugetul uniunii,
*


In vis, da, asa va fi. rolleyes.gif
Remicade
Eu cand am vazut Kadjarul in showroom m-am indragostit iremediabil.
Totusi fiind vorba de niste banuti m-am dus si la concurenta: Seat, Skoda or fi masini faine dar sunt anoste, se pierd in marea masa a masinilor.
La Ford nu era nimeni cu care sa discut, am lasat mail ptr o oferta dar n-am primit-o nici pana astazi.
Nissan Juke e oribil, Qashqai nu-mi place cum arata, la Mazda n-am fost dar CX3 e prea mic, la Peugeot era inchis asa ca pas.
Suzuki n-am apucat sa ajung ca sunt intr-o comuna de langa Cluj.
Ce mi-au placut mult au fost Kia Sportage si Hyundai Tucson dar ptr ca apare facelift comenzile eventuale s-ar fi livrat la Sfantu asteapta.
Asa ca a doua zi am revenit la Renault si am batut palma ptr Kadjar, fiind versiunea de baza era pe stoc si in 3 saptamani aveam cheile. E o masina foarte frumoasa, vad ca se uita lumea pe strada dupa ea icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif . Acuma daca si ce e sub capota va fi la fel ca exteriorul vom vedea....
Pingu
Salut

acum o saptamana am primit si eu Kadjar-ul. Am citit forumul asta inainte sa dau comanda si va multumesc tuturor celor care ati scris, m-a ajutat foarte mult in luarea deciziei.

Kadjar-ul este echiparea intermediara ZEN cu pachetul de securitate si AEBS iar Ateca este echiparea Style (entry)

Am condus Ateca (masina de serviciu) vreo 10 luni si vreo 9000km.
Pana acum am facut aproape 700 km cu Kadjar-ul din care vreo 400 in afara.

Motorul:

Desi nu m-am dat foarte tare la el fiind in rodaj eu sunt multumit de cum trage. Intr-adevar cei 20 cai in plus se simt la Ateca insa nu vad lipsa celor 20 cai in utilizarea de zi cu zi. Probabil la viteze de autostrada se simt insa pe ruta Pascani- Bucuresti eu nu am simtit lipsa celor 20 cai desi am fost 2 pasageri in masina, portbagajul si bancheta din spate pline pana la refuz. Am mers tot drumul cu ECO activat si aer conditionat pornit. Dezactivarea butonului ECO se simte.

Nu imi place ca pentru dezactivarea ECO trebuie sa calci pedala la podea, la Ateca era suficient sa apesi putin mai ferm pedala (banuiala mea este ca se dezactiveaza dupa ce trece pedala de 50% din cursa).

Cutia imi place, nu simt lipsa modului sport pe care il are Ateca, nu l-am folosit decat ocazional, ca fita.

Consum
La drum lung in conditiile de mai sus am scos 6.7 (masina avea 30 km cand am plecat la drum lung)
Pe acelasi drum Ateca scoate intre 6.1 -6.8, depinde cum ma dau la ea. Sa vedem Kadjar dupa ce se mai lasa
In Bucurestiul de acum consumul se invarte pe la 8.5-9, Ateca are tot pe acolo dar Bucurestiul este oarecum mai liber acum

Indicatorul ECO mi se pare util, te mai ajuta sa faci economie de carburant.

Computerul de bord
Inapoiat, o gioarsa ca la Loganul pe care il folosesc pentru materiale pe santier. Fix acelasi computer de bord.
Ateca iti ofera mai multe statistici iar preferata mea este ca iti o un trip report dupa fiecare pornire (am pus cheie, am plecat si cand opresc la destinatie imi arata viteza medie, consum, distanta, durata etc). O alta optiune pe care o vad este un consum estimativ de la ultima alimentare, nu de la ultima resetare a CB ca pe Kadjar.

RLink
Se misca bine dar n-as fi luat-o daca nu avea Android Auto. Mie imi place sa merg cu GPS-ul la drum lung si nu pot folosi harti din 1900 toamna cum are Kadjar-ul. BTW, am 3 ani update-uri gratuite.
La Ateca n-am avut asa ca nu pot compara.

Ceasurile de bord digitale chiar arata bine, mult mai bine decat la Ateca. Ateca nici macar in versiunea de top nu venea cu ceasuri digitale.

Cruise controlul mi se pare mai bun decat la Ateca dar cel de la Ateca mi se pare mai usor de folosit.

Franarea adaptiva parca functioneaza mai bine la Ateca. La Kadjar a intrat o singura data insa nu am inteles de ce pentru ca eu deja franam.

Senzorul de ploaie functioneaza ok. Cand am venit a plouat tot drumul, cand imi arunca cineva ceva pe geam de nu mai vedeam nimic stergatoarele schimbau automat la viteza cea mai mare, mi s-a parut utila chestia.

Portbagajul este putin mai mare la Ateca dar mi se par utile chestiile care compartimenteaza portbagajul.

Prizele pentru telefoane din spate iarasi mi se pare foarte utile, la Ateca n-am avut dar posibil sa fi fost doar o chestie de echipare. Imi place si ca avem 2 USB-uri in fata.

Cotiera este mai mare la Kadjar insa suporturile de pahare sunt mai ok la Ateca.

Scaunele mi se pare mai comode la Kadjar insa centurile sunt destul de scurte, ma incurca destul de tare cand montez scoica juniorului in masina.

Senzorul de unghi mort functioneaza foarte bine, il recomand.

Desi este echipare intermediara Kadjar-ul a fost vreo 2500-3000 euro mai ieftin decat echiparea entry level la Ateca.

Experienta de cumparare - infecta si la Renault, si la Peugeot si la Seat.

Initial am vrut sa dau 50% avans la masina insa avand in vedere ca sotia era insarcinata, am facut niste calcule si m-am razgandit. Dupa ce m-am razgandit aproape nici un dealer din Bucuresti nu m-a contactat. Aia de la AMG care m-au contactat nu aveau nici un Kadjar test la drive ca cica nu a vrut patronul sa cumpere. Ba unul dintre cei de la vanzari mi-a spus sa-l cumpar ca este o masina buna sa am incredere in el. Cand l-am intrebat ce conduce "un X3 sh de la reprezentanta din Germania".

Pai cum pana mea te astepti sa dau 20-25 k pe o masina fara drive test? Aveau un Kadjar in reprezentanta dar nu avea baterie sa porneasca bordul. O luna mai tarziu tot nu avea baterie.

Astia la Porsche plini de basini ca ei vand masini germane, mi s-a facut scarba, am renuntat destul de repede desi Ateca este o masina buna.

La Peugeot (este genial I-Cockpitul ala al lor) vreo 3000 euro mai scump 3008 cam in acelasi nivel de echipare.

Livrarea si la Ateca si la Peugeot 6 luni +, Kadjar in 3 luni. Si aici am pierdut o saptamana pana s-au miscat astia cu vama.

Mai intrebati daca vreti sa stiti ceva, sigur am uitat cate ceva.
myreno4me
Si la reno prezinta dupa fiecare trip la oprire motor statistica, probabil nu ai activat-o din R-Link.
Sa o stapanesti sanatos, ma bucur ca se inmultesc turbatele biggrin.gif
Pingu
Ba am activat dar mi se pare ca arata de la ultima resetare a CB. Verific diseara, multumesc pentru pont.
bgd2018
@pingu "Kadjar-ul este echiparea intermediara ZEN cu pachetul de securitate si AEBS, iar Ateca este echiparea Style (entry)"

Sigur ai AEBS pe ZEN?
Mie mi-a spus ca nu pot sa pun optiunea asta pe ZEN prin martie 2018...
Pingu
Am AEBS pe ZEN. Era optionala, puteai sa o adaugi in in configuratorul online inca din februarie cand am dat eu comanda initiala. Si crede-ma cand incepe sa urle nu ai cum sa o confunzi. Daca vrei iti fac o poza din RLINK diseara.
bgd2018
O sa ma duc sa le bat obrazul. Stiam ca in configurator era disponibila optiunea pentru ZEN si am cerut-o, dar au zis ca nu se poate. Asta e...
MoneyTalks
QUOTE(Remicade @ 22 Jun 2018, 06:15)
Totusi fiind vorba de niste banuti m-am dus si la concurenta: Seat, Skoda or fi masini faine dar sunt anoste, se pierd in marea masa a masinilor.
*


Si vrei o masina care sa nu se piarda in marea masa a masinilor, chiar daca sint EXTREM de urite si prin asta ies in evidenta? Vezi Toyota C-HR si Nissan Juke radmasa.gif Prima seamana cu o maimuta pe care o stringi de oua, iar a doua cu o broasca la care i-au iesit ochii din cap laugh.gif

7 Jul 2018, 00:01:
QUOTE(Pingu @ 6 Jul 2018, 09:42)
cei 20 cai in plus se simt la Ateca insa nu vad lipsa celor 20 cai in utilizarea de zi cu zi. Probabil la viteze de autostrada se simt insa pe ruta Pascani- Bucuresti eu nu am simtit lipsa celor 20 cai desi am fost 2 pasageri in masina, portbagajul si bancheta din spate pline pana la refuz.

Caii in plus ii simti doar la accelerari bruste (si depasiri "din scurt", care tot pe accelerari bruste se bazeaza). Pe autostrada caii in plus ii observi eventual la viteza maxima pe care o poti atinge
QUOTE
Cutia imi place, nu simt lipsa modului sport pe care il are Ateca, nu l-am folosit decat ocazional, ca fita.

Si eu ammod sport, inclusiv padele pe volan, si nu l-am folosit niciodata in cei 2 ani de cind am masina. Asa ca ai perfecta dreptate.
QUOTE
Cruise controlul mi se pare mai bun decat la Ateca dar cel de la Ateca mi se pare mai usor de folosit.

Chestie de gust, subiectiva
QUOTE
Experienta de cumparare - infecta si la Renault, si la Peugeot si la Seat.

Initial am vrut sa dau 50% avans la masina insa avand in vedere ca sotia era insarcinata, am facut niste calcule si m-am razgandit. Dupa ce m-am razgandit aproape nici un dealer din Bucuresti nu m-a contactat. Aia de la AMG care m-au contactat nu aveau nici un Kadjar test la drive ca cica nu a vrut patronul sa cumpere. Ba unul dintre cei de la vanzari mi-a spus sa-l cumpar ca este o masina buna sa am incredere in el. Cand l-am intrebat ce conduce "un X3 sh de la reprezentanta din Germania".

Pai cum pana mea te astepti sa dau 20-25 k pe o masina fara drive test? Aveau un Kadjar in reprezentanta dar nu avea baterie sa porneasca bordul. O luna mai tarziu tot nu avea baterie.
*


Asta depinde foarte mult (daca nu in totalitate) de dealer si de cum te vede el ca persoana (nu neaparat ca otential cumparator). Din experienta personala cu dealerii din Oradea, pot sa it spun ca am facut drive test cu masini pe care era evident nu aveam de gind sa le cumpar (nu intru in detalii) si nu am avut nici un fel de probleme exceptind Dacia/Renault laugh.gif
Pingu
QUOTE(myreno4me @ 6 Jul 2018, 10:47)
Si la reno prezinta dupa fiecare trip la oprire motor statistica, probabil nu ai activat-o din R-Link.
Sa o stapanesti sanatos, ma bucur ca se inmultesc turbatele biggrin.gif
*

NU prezinta dupa fiecare trip ci dupa fiecare resetare CB. In manual spune la fel. In plus, la Ateca avea in paralel aceleasi statistici si de la alimentare, nu trebuia sa resetezi CB. Din pacate, cred ca cei care se ocupa de electronica la Kadjar sunt putin cam depasiti de vremuri.




QUOTE(MoneyTalks @ 7 Jul 2018, 00:43)
Asta depinde foarte mult (daca nu in totalitate) de dealer si de cum te vede el ca persoana (nu neaparat ca otential cumparator). Din experienta personala cu dealerii din Oradea, pot sa it spun ca am facut drive test cu masini pe care era evident nu aveam de gind sa le cumpar (nu intru in detalii) si nu am avut nici un fel de probleme exceptind Dacia/Renault laugh.gif
*



Intamplator chiar ma consider un tip prezentabil si capabil sa articuleze 2 cuvinte. Pana la urma am luat masina de la 300 km desi stau in Bucuresti. Si ca sa-l citez pe dealer-ul care mi-a vandut-o: "Lasati domnu' ca cei din Bucuresti au destui clienti"
myreno4me
Mie imi prezinta la fiecare oprire a motorului rezumatul, probabil ma refer eu la altceva ....

<span class='edit'>7 Jul 2018, 08:09:</span>
Nu am incercat optiunea calatorie noua sa vad in ce fel le memoreaza, e drept ca intreaba daca vrei sa resetezi.
Pingu
Asta îmi arată și mie, sunt statisticile de la ultima resetare . La Ateca pe lângă asta pot sa verific și de când am pornit motorul fără să resetez CB.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.