Tesla aia e masina autonoma precum erau botii de pe mirc inteligenta artificiala acum 15 ani. Sa fim seriosi. Mai avem 30 de ani minimum pana sa vorbim de o treaba serioasa.
b76bgaarh
12 Apr 2016, 20:43
La noi nu, în anglica a făcut manchester-preston, porțiunile de autostradă, fără input de la șofer. Doar ieșirea și intrare a fost făcută de pilot.
Aia-i explicatie pentru atehnici, ce-o balmajit ala acolo.
Ar putea sa spuna ca nu exista inca suficienta putere de procesare pentru asa ceva, si ca mai e de asteptat MINIM un deceniu ca o asemenea putere de procesare sa nu coste mai mult decat restul masinii. Da' ii nasol sa recunosti asa ceva, ca-ti dai cu firma in cap.
L.E. sa tii o masina drept pe autostrada ii simplu, reusisera asta prin anii '80 cu mai putina putere de procesare decat are in ziua de azi o masina de spalat. mai departe se complica lucrurile...
4x4
13 Oct 2016, 18:51
I approve, nu as cumpara o astfel de masina de la un producator care ar putea alege sa ma omoare in favoarea unui sarac, MB a trimis un mesaj clar.
klaus
13 Oct 2016, 19:41
Mercedes face exact ce a facut pana acum, si va face in continuare, TOATA industria auto. Centurile, airbagul, abs-ul, esp-ul, deformarea cu pastrarea integritatii celulei , isofix-ul etc toate sunt pentru securitatea proprietarului, nu a cetateanului din afara masinii. Primordial pentru producatorul auto (care o fi el) este sa produca un produs dorit de cumparator. Ori ce cumparator ar lua un produs care l-ar omora pe el (proprietar) in dauna unui tert necunoscut, din iubire crestina de oameni straini?
Ia sa vad, care dintre voi ar cumpara o masina care i-ar proteja pe terti in caz de accident si nu pe voi, proprietarul masinii. Ia sa vad, sunt ceva maini ridicate?
bucatzel
13 Oct 2016, 19:56
Nu era vorba sa nu protejeze pasagerii, e vorba sa le faca pe ambele la nivelul ca care le poate face cu un humanoid la covrig. Vezi tu, un sofer ar alege sa intre cu 40 la ora intr-un pom, decat sa loveasca un om. Chestie de detaliu.
Bicicleta galbena
13 Oct 2016, 19:57
In articol zice ca "ce va face o mașină autonomă într-o astfel de situație: va salva viața pasagerilor, în detrimentul pietonilor. Dacă știi că poți salva cel puțin o persoană, măcar salveaz-o pe cea din mașină. "
De unde a aparut ideea ca va fi exact invers?
klaus
13 Oct 2016, 20:01
QUOTE(bucatzel @ 13 Oct 2016, 20:56)
Nu era vorba sa nu protejeze pasagerii, e vorba sa le faca pe ambele la nivelul ca care le poate face cu un humanoid la covrig.
Sistemele de acum protejeaza primordial pasagerii si, daca pot, marginal, tertii (botul mai ascutit pentru impact mai putin grav, stergatoare pe parbriz etc). Si acum, asa cum va fi si pe viitor la navele spatiale autonome, scopul PRIMORDIAL va fi protejarea pasagerilor, platitori de preturi pentru naveta aia spatiala. Tertii sunt la "si altii". Atat. Daca va fi altfel nu va cumpara nimeni navele alea spatiale.
bucatzel
13 Oct 2016, 20:10
QUOTE(klaus @ 13 Oct 2016, 21:01)
si, daca pot, marginal, tertii
Destul de protectie a tertilor e responsabilitatea soferului. De-aia cu "din culpa" in caz ca da prea tare. Parca te stiai la legaleza.
klaus
13 Oct 2016, 20:15
Pai cred ca d-aia e discutia din state cu raspunderea in cazul accidentelor cu masinile autonome. Si cred ca o sa raman pe "raspundere delictuala", adica de vina soferul, indifernt ca "la volan" e calculatorul. Ceea ce ii derobeaza pe producatori de raspunderea pentru accident la masinile autonome.
bucatzel
13 Oct 2016, 20:43
QUOTE(klaus @ 13 Oct 2016, 21:15)
adica de vina soferul, indifernt ca "la volan" e calculatorul.
Care mai e rostul atunci?
b76bgaarh
13 Oct 2016, 20:45
Același cu al chilotului.
Squirrel
28 Oct 2016, 12:19
Nițel morbidă…
yoncv
2 Nov 2016, 12:42
Se pare ca masinile autonome sunt pe cale sa devina noua moda: Intra in cursa si Ford Mea culpa! Prima stire era chiar despre... Ford. Oricum, noutatea ar fi implicarea extinsa a Blackberry.