Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300 "Patina"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4
Daciotul_98
Posibil reantifonata in service Papucul tău.
sobolan
eu stiam ca orice dacie vine vopsita dedesubt in culoarea caroseriei....chiar si antifonata/insonorizata de fabrica apoi ei o vopsesc peste la culoarea ei....
Adrian Frigo
A mea are antifonul/vopseaua originală și nu e vopsită pe dedesubt în culoarea mașinii,doar la pasajele roților. wink.gif
DACIOTUL_97
Erau vopsite in culoarea masinii doar la oale/pasaje si contraaripi.Nu stiu de unde o scoateti ca au fost si pe "burta" la fel.
Ov
QUOTE(SiloS @ 9 Jun 2017, 08:04)
"Ne pare rau, dar aici nu e conform cu originalul!"/"Conducta asta de frana este plina de antifon, trebuie schimbata!"
*


Asta e exagerata, ca la un concurs gen cel de eleganta de la sinaia ai fi depunctat pt antifon/vopsea pe conducte (sau mai rau, pe forum icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif ) e o treaba, dar nu o sa ai probleme din cauza asta la obtinerea atestatului.

QUOTE(MuciX @ 9 Jun 2017, 11:24)
Au devenit mai notorii acum, decat erau acum 15 ani, deci nu ii mai intereseaza volumul, cat calitatea membrilor si masinilor inscrise.
*


Aici e adevarat, s-a deviat la un moment dat putin de la linie, parerea mea ca pentru un scop nobil (marirea parcului de vehicule istorice chiar daca nu vor trece toate proba timpului).


QUOTE(SiloS @ 9 Jun 2017, 12:35)
Oare daca imi fac masina cu 1500E  nu va trebui sa completez pana la 2000 E sub alte forme ? Si pe langa tabla, conteaza si altele: poate daca imi fac masina la ei ,"o sa treaca cu vederea" faptul ca unul dintre stopuri are cromul de pe laterale un pic crapat, spre exemplu ? Nici nu stiu c e sa fac pe viitor... Momentan imi canalizez energia pentru garaj...
*


Asta iar n-o sa se intample. Lilica (un tip foarte ok dealtfel) isi face si el reclama la business-ul lui care fie vorba intre noi, la nivelul la care lucreaza este mai ieftin decat "concurenta"; nu ar conditiona semnarea cererii de atestare (pt ca efectiv atestatul se "aproba" de comisia tehnica de la bucuresti, el doar vede masina sa nu fie photoshopata) cu eventuale "beneficii".
Si daca ai cea mai mica farama de retinere sau vreo suspiciune poti veni la Bucuresti direct pt a fi vazuta/atestata wink.gif

Referitor la cost, ceea ce nu intelegeti voi este ca sa restaurezi dpdv tabla/vopea o dacie sau un porsche te costa in mare cam la fel. De aceea atunci cand te duci la unul care face si mustanguri si rolls-uri o sa gasesti preturi asemanatoare si pentru o amarata de dacie sau un aro.


QUOTE(b06fcn @ 11 Jun 2017, 12:36)
In cazul asta ar trebui ca RCR sa revoce atestatul...
*


Asta este treaba RAR-ului si o poate face o data la 2 ani cand masina trebuie sa se prezinte la o reprezentanta pentru efectuarea ITP-ului.

Eu inca sper ca masina aia e colantata si barele alea se pot curata, masina era de vis cand era la proprietarul anterior....
MuciX
QUOTE(Ov @ 12 Jun 2017, 13:02)
Referitor la cost, ceea ce nu intelegeti voi este ca sa restaurezi dpdv tabla/vopea o dacie sau un porsche te costa in mare cam la fel. De aceea atunci cand te duci la unul care face si mustanguri si rolls-uri o sa gasesti preturi asemanatoare si pentru o amarata de dacie sau un aro.
*


Bingo. up.gif
Parerea mea, motivul pentru care multi "entuziasti" de masini retro spun ca nu ar da banii aia pentru a restaura o dacie este pentru ca valoarea ei de piata este de multe ori sub costul unei vopsiri profi, iar cum majoritatea "restaureaza" masini din considerente pecuniare, evident, nu merita.
SiloS daca are de gand sa tina masina cat o rezista tabla pe ea, evident va vrea sa o reconstruiasca pe cat de bine posibil, chiar daca nu-si mai vede banii inapoi. Bine, ii va vedea, in satisfactia de dupa.
b06fcn
@ OV - din ce am vazut, masina e vopsita, nu colantata. Am sa ma mai uit odata, ca sa fiu sigur. Insa, din pdv-ul meu, chiar si colantata masina aia nu mai indeplineste conditiile care au stat la baza atestarii...si dupa cum pare, RAR-ul nu a catadixit sa ii revoce respectivul atestat cand s-a schimbat culoarea in CIV (daca acest lucru a fost facut).
Codul Tehnic spune ca si RCR poate sa retraga o atestare, nu doar RAR-ul, mai ales ca in formularul de solicitare a atestarii, proprietarul masinii se angajeaza sa anunte orice modificare adusa masinii si care are vocatie de a anula atestarea, precum si sa instiinteze RCR in momentul vanzarii masinii. Chestie din urma care pentru mine opereaza ca transmitere catre noul proprietar a obligatiei de a anunta RCR in caz de modificare.
Mai mult, in Procedura de atestare de pe site-ul RCR scrie ca "Nu se admite inscriptionarea vehiculelor in scop comercial".

Din cauza asta cred ca RCR ar putea da un exemplu prin anularea atestatului, ca sa nu mai stea dupa RAR, care nu va face nimic...IN felul asta se descurajeaza orice tentative de folosire a atestatului ca mijloc de a scapa de taxe, vignete si altele...Altfel vom ajunge cu masini atestate carora li se schimba culoarea sau la care se pun CD-uri, inchideri centralizate si alte alea, care nu existau in epoca...

Si cand ma gandesc ca mi-am propus sa nu demarez procedurile de atestare ale Lazii 1200 din cauza ca nu-mi place cum arata la exterior, fiind insa originala 100%...
Ov
Cand am zis ca sper ca-i colantata ma gandeam ca exista sanse sa fie refacuta (usor) smile.gif
Masina arata foarte foarte bine inainte!

Referitor la "atestat", hartia data de retromobil nu are nicio valoare fara mentiunea trecuta de RAR in cartea de identitate si anume "vehicul istoric". Atestatul dat de retromobil e valabil 90 de zile si serveste doar RAR-ului care intr-o vreme chiar il oprea atunci cand te prezentai cu masina. Din acest motiv spun ca retromobilul nu mai are ce sa faca dupa ce pe cartea masinii apare scrisul "vehicul istoric".

Sa stii ca nu sunt incuiati oamenii din comisia tehnica si o masina cu "patina" este intotdeauna apreciata. In plus poti face oricand dosarul de atestare fara sa risti nimic deoarece plata atestatului se face doar dupa ce primesti ok-ul de la comisia tehnica, deci nu risti sa dai banii si sa ramai fara atestat.
iustin_uap
Oricum, tinand cont de ce-a facut noul proprietar cu masina, nu cred c-o sa-l deranjeze prea tare revocarea atestatului.
SiloS
Am vazut ce masini face Lilica, tocmai de aceea mi se par justificati cei 2000 E. Am vorbit cu el si in eventualitatea operatiunii similare pentru BMW : 2000-2500 E. Deci astia-s banii, indiferent daca vii cu o coaja de 500 E sau o raritate de 10.ooo E.

Eu pur si simplu puneam problema daca, cu o vopsitorie de ~1000e (care, intre noi fie vorba, poate fi chiar decenta), pot atinge standardul de calitate impus de RCR. Daca standardul de calitate e "totul tzipla", eu declar ca renunt la idee: nu sunt dispus sa investesc in masina mii de euro. Sunt constient ca o masina tipla poate ajunge si la 10.ooo E. Ca sa nu mai vorbesc de timpul petrecut in garaj...

Nu vreau "sa ma fac de ras" cu burdufele planetarelor si caseta de directie gazate, cu furtunele de apa si cu instalatia electrica gazate, dar nici nu o sa pun toate colierele noi, nu am de gand sa sablez si sa vopsesc puntea, nu vreau sa schimb arcurile si amortizoarele doar pentru ca ale mele arata "a vechi".

johnybic
Poate ar fi cazul sa cauți și în alta parte,Îți dă garanție de banii aia și cât? ca degeaba iese țiplă și după doi ani o tabără rugina, spuneai ceva de un garaj cred ca ar fi cazul sa cauți un meseriaș și sa îl aduci acasă la tine sa lucreze iar în timpul tău liber mai cureți și tu un arc un taler o janta ,acum depinde de timpul tău de cât de comod ești ,sunt destui băieți care își fac mașinile acasă iar la final le duc la vopsit la cineva profesionist ,eu am vopsit la fostam ea mașină (nu dacia) capota și aripile la cineva în garaj ,bineînțeles am dat 100 ron de element plus materiale vopsea și ce a mai fost nevoi și a ieșit impecabil și după 6 ani mai văd masina prin oraș și vopseaua este la fel de frumoasa și strălucitoare .La pomul lăudat sa nu te duci cu sacul , mașinile care le-ai văzut cui aparțineau ca una este sa aparțină unuia care îl strânge de oute(adică oameni cu bani care restaurează mașini de zeci de mii de euro) dacă ceva este în neregula și una este sa aparțină unuia care se chinuie și el sa facă o dacioara și pe care îl ia la suturi și îl da afară din curte dacă vine cu pretenții .Nu îl cunosc personal, știu service-ul știu ca lucrează bine ca am văzut câteva lucrări dar dacă nu îți dă garanție și factură mai bine te lași la mana ta

13 Jun 2017, 22:09:
Un tinichigiu Bun Îți face mașină sa arate de expoziție după ce o vopsește vopsitorul important ca tinichigiul sa lucreze bine la tablă sa nu rămână mici infundaturi sau valuri pe tabla ca toate astea se văd după vopsire
SiloS
Din pacate, nu am reusit sa progresez prea mult. Caroseria este in stare de conservare, in garaj. A fost lucrata de Nea Marinica - tinichigerie + antifonare, asa ca nu pot sa zic ca s-a degradat intre timp.

Ce am facut eu si cu prietenul meu cu care beau bere in garaj, in schimb, e de mentionat.

El si-a cumparat acum ~1 luna o Dacie din 1972, in stare buna, ca baza de proiect de restaurare.
Am cumparat si dezmembrat o Dacie 1310 TLX, am salvat de pe ea o gramada de piese. Avem inclusiv un set de punti de rezerva.
Am primit de pomana sa mai luam de pe ea piese, o Dacie 1300 romaneasca. Nu am salvat de pe ea decat ceea ce era in stare buna.
Am fost la fier vechi si am mai "praduit" piese.
Am adus de la beci la garaj toate piesele de 1300, inclusiv cele ale masinii mele.

Am gasit, scotocind in cutiutele cu piese de 1300, un contact frantuzesc.
Cheia intra si iese fara dificultate, in schimb se invarte destul de greu de ea.
Aveti idee, se poate reconditiona?
tatabobu
Exista un asa numit ulei grafitat, il gasesti prin dedeman si alte asemenea la vreo 15 lei. E cu bisulfura de molibden. Ajuta ialele sa se invarta mai usor.
SiloS
Am trecut prin momente in care m-am intrebat serios daca a fost o idee buna sa cumpar si o Dacie 1300, de multe ori raspunsul a fost NU.
Ca sa te poti tine de un asemenea proiect, iti trebuie resurse:
- timp si disponibilitate
- bani
- spatiu
- scule
- know-how
- cel mai important, motivatie.
Cand am cumparat 1300-le, in primavara lui 2016, a fost cu siguranta o decizie impulsiva, sub actiunea nostalgiei fata de copilarie. Nu cred ca a fost totusi o decizie proasta, dar cu siguranta nu a fost facuta la momentul potrivit.
Dezmembrarea masinii in vederea reconditionarii a fost facuta cu siguranta intr-un moment prost.
Am dezmembrat-o in 2016 vara, m-am ales dintr-o masina functionala cu o caroserie si cu un maldar de piese.
A urmat o serie de probleme personale, in toamna lui 2016 "am pierdut" garajul, a trebuit sa strang toate piesele, sa gasesc un loc unde sa depozitez caroseria.
Am ajuns sa tin interiorul de Dacie in patul in care am crescut, toata camera devenise un mic depozit pentru piese de 1300. Caroseria a ajuns la Nea Marinica.
In 2017 am demarat constructia garajului abia in toamna. Pana atunci, evident, nu ar fi avut rost sa ma ocup de Dacie. La ce folos sa am Dacia vopsita si stralucitoare si eu sa nu am unde sa o tin ?
Uite asa s-a facut 2018. In prima jumatate a anului am prioritizat si am vopsit NISSAN-ul - prost, ce-i drept - iar in a 2a jumatate a anului am fost concentrat asupra unui examen.
Examenul l-am promovat, bucurie mare si voie buna, s-a facut 2019. In prima jumatate a anului 2019 mi-am schimbat domiciliul, am parasit Bucurestiul pentru orasul de origine - Buzaul.
Deja entuziasmul pentru Dacie scazuse, semnele de intrebare erau din ce in ce mai mari.
Mai ales ca incepusem sa caut un service care sa se ocupe de ea, dar ma loveam de refuzuri sau de promisiuni desarte: "vino peste o luna sa stabilim!".
Eram total descumpanit.
Ajunsesem deja la concluzia ca masina nu trebuia dezmembrata in 2016, ci ar fi trebuit sa o tin in stare de conservare pana cand as fi avut toate resursele.
Anul asta, la inceputul anului, am luat hotararea sa o duc la vopsit la Nea Florin, in sat - singurul care a zis "Da, frate, adu masina si o sa ti-o vopsesc".
Toate service-urile cu cuptor m-au refuzat intr-un fel sau altul, altii au incercat sa scape de mine aruncandu-mi scoruri prohibitive: "ti-o fac, dar o sa te coste 10.000 RON". Nu m-am dat la o parte si am zis "OK, platesc". Dar degeaba. Cand sa le aduc masina, refuz.
Asa ca luasem hotararea sa o fac in sat, intr-un garaj, ieftin, pe principiul "better done than perfect".
Bucurie mare, in sfarsit cineva dispus sa lucreze la Dacie. Am suit-o pe platforma, am dus-o la garaj la Florin.
A trecut o saptamana, au trecut doua, a trecut o luna. Nu s-a intamplat nimic.
1300-le ii ocupa din putinul lui spatiu si eu constatam siderat cum, desi masina mea il incurca, tot nu se ocupa de ea.
Dupa vreo 2 luni, intamplator, am luat legatura cu un tip din oras care mi-a promis ca se poate ocupa el de masina. Cuptor, experienta pe masini vechi, ba chiar si decent la pret. Cu Florin batusem palma pe 2000 RON, acum mi se cerea 3000 RON.
Asa ca am suit din nou Dacia pe platforma si am dus-o la alt service.
Acolo a stat aproape jumatate de an.
Ghinion.
Proprietarul atelierului a avut ghinion de angajati si a fost nevoit sa schimbe cateva echipe de pregatitori - vopsitori, toate astea ducand la prelungirea timpului de executie a lucrarii.
Ma asteptam ca la sfarsit sa iasa perfect.
Mi s-a explicat ca lucrarea face totusi mai mult de 3000 RON. Am acceptat.
Am plusat atat cat a fost nevoie. Inca 2000 RON.
Acum, in sfarsit, e gata vopsita, in garaj, acasa.
Sunt zone care arata bine, sunt zone cu care imi e si rusine sa pun poze.
Pragurile au fost vopsite prost.
Mai mult, nu stiu daca e vina pregatitorului sau e e vina constructorului ( Daca Ai Cap Ia-ti Alta ), dar mi se pare ca masina nu are pic de linie.
Rezultatul care nu corespunde cu asteptarile nu a facut decat sa loveasca puternic in motivatia de a o inchega.
Sper sa imi revina pofta treptat si ca imperfectiunile de vopsitorie/tinichigerie se vor estompa pe masura ce voi adauga piese pe masina.

O sa mai pun poze, mai vechi, mai noi, mai in detaliu, mai in ansamblu - totul treptat.
maho
Nu exista Dacie perfecta, da' trebuie sa-ti gasesti tu motivatia perfecta ca sa ramana a ta si sa nu-ti para rau. Primii pasi (mari) i-ai facut deja, n-arata rau deloc Dupa ce-o s-o vopsesti cu negru sub masca o sa arate si mai bine.
Alex1300BV
Are linie... e ok!!! Echipeaz-o exact ca la iesirea din fabrica si o sa isi recapete eleganta. Succes! partea cea mai grea a trecut. Oricum, nu o sa poti sa scapi de ea sa o vinzi / la câti bani ai bagat in ea, costa mai mult decât pretul pietei cheers.gif
SiloS
Multumesc.
Am demarat operatiunea, asa cum se cuvine. Am luat toate piesele si le-am imprastiat pe jos. E haos. O sa incep cu interiorul si cu echipatul portierelor, vreau sa scap de piesele voluminoase.

Printre picaturi, am montat stresinile.
Nemultumit. Bucatile din fata arata bine, bucatile din spate nu s-au asezat cum trebuie. Am incercatbsa evidentiez defectele in poza, dar nu prea se observa. Lucru imbucurator, de altfel. smile.gif)
Oricum, asta a fost primul pas.

Vreau sa fac comanda acum de inima de cheder, am vazut pe olx ca se gaseste la un pret acceptabil.
Parbrizul trebuie dat jos din nou, cei care l au montat nu au stiut ca trebuie prinsa de cheder si tapiseria plafonului.

Vreau sa fac comanda de pasla insonorizanta. Nu as mai pune gunoaiele vechi de 45 de ani.

In cele din urma, vreau sa vopsesc jantele originale de 1300. Stiu unde anume vreau sa le duc, dar nu stiu ce culoare sa le fac. Aveti idee despre codul de culoare ? Cum fac sa ma apropii de culoarea originala ?
maho
In privinta vopsirii jantelor, poti merge cu ele la unii care au scanner si-ti prepara vopseaua.
AnTonio_12
A iesit foarte bine masina! Felicitări.
Cu vopseaua pentru roti te poti duce la un laborator de vopsea.. Pe mine ma costat 40 de lei un spray
de 400 ml. laugh.gif
tatabobu
Haide ma, tot pe cric sta saracia aia de etajera deasupra panfeului?
Cat despre nuanta jantelor de 1300, incearca un PM catre Ov. Ar trebui sa stie.
SiloS
Da. Acolo se observa suma principiilor "Daca o idee proasta functioneaza, inseamna ca nu e proasta" + "Daca ceva provizoriu functioneaza, devine definitiv".

Am reusit sa fac ceva si astazi, lucruri marunte, bineinteles.

- am luat de la vulcanizare cele 2 roti de Dacie care erau pe masina si care pierdeau aer, sper sa nu se mai desumfle.
- ornamente grile ventilatie, se observa in poza ca pe partea dreapta am un mic defect, din cauza ca nu am demontat clema de care se prinde surubelul si s-a rotit. Sper sa gasesc si suruburile originale ale grilelor, acum am pus ce am gasit.
- ornamente stergatoare. Se observa ca cei de la service au pus chederul ala gazat, desi le-am spus de cateva ori ca trebuie curatat. Urmeaza sa dau jos parbrizul si sa fac treaba cum trebuie.
- am vopsit grila radiatorului cu negru mat.

- am facut comanda de pasla insonorizanta, o sa detaliez ce si cum la momentul potrivit.
- am comandat inimi de cheder noi-noute si chedere pentru usi si portbagaj. Respectivul utilizator de pe OLX are de vanzare si plafon complet, dar nu mi-a facut cu ochiul. Ma intereseaza ca masina sa aiba si cateva amprente datorate trecerii anilor.

LE: atasez poze si cu compartimentul motor.

LLE: Am curatat chederele si am montat in mod corect luneta si cu parbrizul, am montat incuietoarea de la portbagaj, am curatat de vopsea incuietorile de pe stalpi. Cat de curand, pasla insonorizanta si cu mocheta.

LLLE: am urcat oglinzile, chederele de la usi, manerele de la usi, am echipat usa soferului cu tot ce trebuie, geamul urca si coboara fara probleme.

S-au potrivit de minune atat inimile de la cheder, cat si chderele de la portiere. Recomand. rolleyes.gif

LLLLE 03.11.2020 : am incheiat capitolul portierelor. Am urcat si geamurile spate, manevra s-a dovedit a fi tare dificila, "triunghiurile" de Aluminiu le-am polishat un pic in prealabil (dar nu suficient de mult cat sa arate ca noi).

PROBLEME PANA AICI:
- Se pare ca trebuie sa imi cumpar o macara pentru geamul pasagerului, cred ca macaraua are joc, nu imi place cum lucreaza geamul.
- Fetele pentru usi sunt deformate in forme abstracte, nu stiu daca are sens sa le pastrez, Pe deasupra, cele pentru fata sunt deteriorate in dreptul manivelei pentru geam. As cumpara altele noi, de la aceeasi persoana de pe OLX de la care am luat si chederele.
- Mai trebuie reglate portierele si cu incuietorile, nu sunt multumit.

Joi vreau sa demarez operatiunea "mocheta".
SiloS
Am demarat aseara operatiunea STP. A fost o idee buna sa achizitionez folia vibroabsorbanta. Eu aveam, de cand am dezmembrat masina, niste bucati originale de folie bituminoasa, smoala intarita care, previzibil de altfel, se intarise si crapase in felurite moduri astfel incat nu as mai fi avut posibilitatea sa o aplic corect.

Folia vibro absorbanta are 2mm si e tot o compozitie din lipici, smoala, folie de Aluminiu.
Sper ca diseara sa am acitivitate de izolare in garaj si sa ajung sa montez si folia fonoabsorbanta.
iustin_uap
Fetele alea de usi noi pe de net nu sunt modelul din '75, dar sunt cea mai buna varianta in momentul de fata. Din cauza ca intra apa in usi, cartonul ala se deforma si fetele de usi ajungeau sa fie compromise. Foarte greu de gasit ceva ok pe alta masina, mai ales de 1300 din primii ani.

La o masina refacuta, orice detaliu (piesa cu patina/piesa noua) face nota discordanta. Eu as fi montat plafon nou si as incerca sa nu umblu de mai multe ori in unele locuri (suruburi aerisiri, stresini). Astea-s concluziile mele dupa o reconditionare care nu s-a putut face decat pe repede-inainte si incercarile ulterioare de a mai drege busuiocul. Daca ai timp si conditii, merita sa astepti/amani/cauti ca sa fie ce trebuie, parerea mea.

Spor in continuare.
SiloS
Asa e, dupa ce mi-am batut capul cu streasinile, pot sa confirm ca nu merita date jos.
In ceea ce priveste fetele de usi, ma bate gandul sa le ud si apoi sa le presez cu diverse greutati, in ideea de a indrepta respectivul carton.
Am remarcat si eu ca cele de pe OLX sunt diferite fata de ce are masina, dar sunt o varianta de luat in calcul!

Am incheiat capitolul mocheta, inclusiv presurile. Am lipit si stratul fonoabsorbant, m-am rugat bunului Dumnezeu ca acel 1cm de burete sa nu insemne prea mult, rugamintile mi-au fost ascultate, mocheta originala de cauciuc s-a potrivit acceptabil.

Am curatat si ornamentele cromate de la interiorul pragurilor, le-am tras o mana rapida de polishare si le-am montat - s-au potrivit toate prinderile.

Am montat centurile, sunt model de 1310 - retractabile. Chiar daca nu sunt originale, nici nu ma gandesc sa le inlocuiesc cu cele de 130.

Am urcat si bancheta spate, mi se pare tare dragalasa cu husa originala.

Urmeaza aeroterma, policioara de sub bord (a fost deja curatata), grila de ventilatie de pe bord, scaunele si pot declara ca finalizez interiorul.

Urmeaza exteriorul, acolo unde o sa pun mai bine in lumina toata imperfectiunile cauzate/nerezolvate de vopsitor.
AnTonio_12
Incearca sa cureti mocheta din cauciuc cu solutie de cauciucuri pas pas dala.
La mine a devenit foarte frumoasa. smile.gif
SiloS
Pana la urma am hotarat sa montez fetele de usi orginale, am inceput cu celende pe spate. Pe partea stanga totul s-a potrivit perfect, pe partea dreapta nu sunt multumit de modul in care s a asezat plasticul ornament al manerului de la usa.

Am montat si aeroterma, am curatat-o si verificat-o in prealabil.
Am montat caloriferul de caldura, l-am fixat cu clemele alea troglodite; foarte complicat sistemul.
Mi-a ramas sa refac fustele dintre cele 2 compartimente, pentru o mai buna eficienta a aerotermei.
AnTonio_12
Sa izolezi bine la calorifer ca sa ai caldura biggrin.gif
dann_00
QUOTE(SiloS @ 10 Nov 2020, 10:57)
Mi-a ramas sa refac fustele dintre cele 2 compartimente, pentru o mai buna eficienta a aerotermei.
*



Daca poti sa faci cateva poze cu rezultatul, fustele refacute biggrin.gif , o sa fie o inspiratie buna
thx!
SiloS
Am refacut fustele din camera de anvelopa R13, ce se foloseau pe vremuri la 1300. Au iesit asa cum se vede in poze, secretul ca sa stea lipite de caroserie e sa folosesti cu cap curbura naturala a cauciucului: "interiorul" camerei "priveste" catre spatele masinii.

Am montat un stop pe partea dreapta, ramane sa imi aleg unul pentru partea stanga. Pentru stanga am de unde alege si ma gandesc sa fac schimb cu cineva care are 2 bucati pentru dreapta: DAU LA SCHIMB UN STOP SEIMA DE PARTEA STANGA PENTRU UN STOP SEIMA DE PARTEA DREAPTA!!!

Am montat rezervorul in portbagaj, am pus garnitura de cauciuc de la gatul acestuia, i-am curatat si montat busonul. Asta a fost partea usoara. Ramane sa conectez furtunurile de tur si retur, se pare ca pozitia de lucru e una tare ciudata.

Am montat un far si un semnalizator pentru partea dreapta. Se vede clar ca fusta fata a fost vopsita in bataie de joc. Cei care au vopsit masina mi-au explicat, la sfarsit, ca ei aveau impresia ca fustele fata si spate vor fi acoperite de bare de plastic.
SiloS
Se pare ca am incheiat capitolul interior.

Fata de usa de pe stanga a primit "tratament" o carpa uda, o butelie de gaz si cu o nicovala dintr-un segment de sina de cale ferata. Rezultatul se vede in poza. Au un singur defect, momentan ramane asa.
Exista posibilitatea romaneasca de a aplica si a prinde fata de usa de portiera cu un holsurub introdus chiar in dreptul defectului, apoi acoperite floarea holsurubului si cu defectul cu un marker sau cu un sticker.
Exista posibilitatea mascarii defectului cu un marker sau un sticker, dar cu siguranta se va strica din noua, pentru ca in continuare va freca manivela geamului de fata de usa.

Fata de usa de pe partea stanga s-a aplicat perfect.
Am inlocuit macaraua de la geamul de pe partea dreapta. Am pus de 1310, dar ramane secretul nostru. Acum geamul functioneaza corect.

Scaunele reprezinta o alta problema.
Mecanismul lor de basculare a spatarului este stricat, pentru ambele parti. Mai mult, unul dintre ele avea arcurile descentrate.
Am fost in dezmembrari saptamana asta, nu am gasit alte scaune.
Asa ca tot ce mi-a ramas sa fac a fost sa fac un "romanism" cu niste burete la scaunul care avea probleme, am umblat la reglajele de la inaltime, le-am coborat maxim si le-am montat asa.
Pe viitor, daca o sa gasesc 2 scaune in stare buna, le voi inlocui.

Polita de sub volan am curatat-o, spalat-o, bibilit-o, dar nu vreau sa o montez. Vreau sa fie masina functionala si in caz ca voi intalni probleme la instalatia electrica, sa am acces facil la fire.

Am vopsit si am fixat in portbagaj "clasicul" dulapior de scule. Imi amintesc ca fiecare om si isi facea dulapiorul dupa propriile idei si posibilitati: cu usi, fara usi, cu mai multe sertare, cu mai putine sertare, erau N variante!


dizzy
Ce ai făcut la scaunele față?
Totuși pt siguranța ta, pune-le niste tetiere, sa nu ai parte de vreo lovitura din spate.
Existau și pt 1300, poate încropești ceva.
SiloS
Dizzy, atasez o poza cu sina scaunului. E de inteles acum ca scaunele se pot prinde de sine mai sus sau mai jos, mai inclinate sau nu.

Progrese mari nu am mai facut. Am confectioanat 2 rampe pentru urcat masina pe ele, se vad in poza.

Am urcat si stopul pentru stanga, farul stang, am pus masca fata pentru proba, am urcat bara fata pentru proba, am relocat suportul de numar ( sa fie sub numar ).

Urmeaza acum cativa pasi importanti:
- cutia
- planetarele
- motorul

LE: Poza cu stopul pe care doresc sa il schimb cu un alt stop de 1300, dar pentru partea cealalta. Sau, de ce nu, cu alte repere specifice daciilor vechi.

LE 30 noiembrie: urcatul cutiei sus pe masina s a dovedit a fi o operatiune relativ simpla, a durat maxim 10 minute. Provocarea a fost inainte de a urca cutia, anume curatarea ei.
Am legat si timoneria, din pacate nu pot apasa pe schimbator pentru a angaja treapta prntru mersul inapoi. Cred ca pur si simplu s-a gripat schimbatorul si ca e nevoie de putin wd40 .

LE 4 DECEMBRIE: am reusit sa vopsesc si sa incalt rotile ce le voi pune pe masina, dupa ce va fi gata. As fi fost pe deplin multumit daca nu ar fi iesit asa "brobonat" la imbinarea celor 2 suprafete, se vede si in poza. Mi-a mai ramas de rezolvat o problema la roti, dar tot dupa ce va fi gata. Echilibratul rotilor. E o adevarata provocare sa gasesti vulcanizare capabila sa echilibreze roti de 1300.

LE : 12 DECEMBRIE : progresul e lent pentru ca nici nu prea am mai avut timp de Dacie, dar mai ales din cauza ca urmatorul pas a fost unul mai scarbos decat curatatul cutiei de viteze. Am curatat motorul, am curatat motorul, am curatat motorul, l-am vopsit cu vopsea termorezistenta, am curatat suportii de motor, suportii pentru cutia de viteze, i-am vopsit cu vopsea termorezistenta, maine vreau sa curat si sa pregatesc celelalte piese ale motorului. Saptamana viitoare vreau sa unesc motorul cu cutia - sus pe masina, asa cum au fost acum aproape 5 ani.

PS: imi pare rau si acum ca nu a iesit vopseaua asa cum mi-am dorit, sper ca dupa ce o duc pentru retusuri sa primeasca nota de trecere in ochii mei. Momentan nu am ramas decat frustrat si cu banii luati.

LE 13 DECEMBRIE: Si azi a fost zi de curatenie. Demaror, alternator, carburator, delcou, bobina, cutie sigurante, a 2a mana de vopsea pe blocul motor, treaba tare scarboasa... salahoreala. Urmatorul pas... ambreiajul.

LE 15 DECEMBRIE: Am fixat suportii motorului si ai cutiei pe blocul motor ( vopsiti si ei cu vopsea termorezistenta ), am montat kitul de ambreiaj si am reusit sa impreunez motorul cu cutia.
Elf-Gordini
Salut.
Ma bucur ca se misca pe aici cate ceva. Ca un sfat, pe viitor, incearca sa vopsesti singur masina, pun pariu cu tine, ca va iesi de 10 ori mai bine si o sa ai cea mai mare satisfactie ca ai facut-o cu mana ta. Nu imi place cum a iesit masina, a fost facuta in bataie de joc, gen ani 90 fara sa slefuim bine chitul, fara sa izolam unele piese... A vopsit tot... cauciucuri, tot... Daca erau geamurile pe masina, le vopseau si pe alea fi sigur... Tiganie.. si vor 4000 5000lei...
Iti spun sincer, cumperi un compresor, un pistol de calitate, vopsea ultra si o faci boboc intr-o luna de zile... Singur, singurel.. Eu, toata masina am construit-o singur... si vopsea si tot... si am convingerea ca si tu poti. Nu exista nu se poate... Te salut si eu maine urc cutia de viteze pe masina, abia am asteptat sa treaca sarbatorile sa mesteresc pe la batrana.
Sa auzim de bine!
SiloS
As fi fost mai rapid in reasamblare daca masina era impecabila din punct de vedere estetic, dar chiar si asa am mai facut progrese.

In momentul de fata motorul porneste, se alimenteaza corect din rezervor, pompa de benzina este noua, traseul de evacuare este montat.
Ieri am urcat planetarele, noi noute. Au intrat dificil, a fost nevoie sa folosesc presa pentru tras planetarele pe caneluri. Nici nu stiam ca exista asa ceva.

Etrierele sunt date jos, curatate. Urmeaza sa le schimb garniturile.
Urmeaza sa ii cumpar si montez si pompa de frana noua.

Usor, ma apropii de final... sa ies cu Dacia pe strada, asa cum faceam in 2007.

LE 1 martie: ieri am schimbat pompa de frana, am urcat etrierele, am pus rotile care trebuie, am schikbat uleiul din cutie si .... am iesit in proba pe drum !!! Motorul merge binisor, imi place. Franele inca sunt g
proaste, voi desface si pe spate sa vad ce pot schimba si pe acolo.
Au ramas de facut retusurile pe vopsea ( praguri, fusta fata, fusta spate ), de rezolvat cateva probleme pe instalatia electrica si de urcat ornamentele cromate.

Momentan voi face o pauza, de aici incolo e nevoie de platforma iar eu inca nu am obtinut permisul pentru B+E !

SiloS
Masina e aproape gata de aproape un an. Imi lipseste entuziasmul pentru ea din motivul enumerat si repetat in mod exhaustiv. Nu mi place cum a iesit vopseaua. Am fost de am dus-o la retusat. A iesit oleaca mai bine, dar tot nemultumit ma declar. Aproape i-am finalizat instalatia electrica. Se aprind luminile, merg farurile, stergatoarele, aeroterma.

Lista cu ce a mai ramas de facut la ea e neatinsa de aproape un an si arata cam asa:
- reglat ambreiaj
- montat cablu vitezometru
- montat cochilie volan si cu contact
- montat policioara de sub volan si cu cablul pentru deschis capota
- de montat ornametele de pe capacul portbagajului, bagheta cromata si cu scrisul 1300.
- de schimbat pompa de apa
- de schimbat uleiul.
- in ciuda faptului ca franele au fost facute cu piese noi, se pare ca e nevoie de o revizie a sistemului de franare
- sa ma ocup de acte.
SiloS
Ma bate gandul sa o transform in bani. Se pare ca timpul imi dovedeste ca nu sunt in stare sa o finalizez si sa ma bucur de ea. Masina se prezinta conform descrierii de mai sus.

Care ar fi pretul ei in starea prezenta? Care ar fi pretul ei daca ar fi "la cheie" ?

M-am uitat pe olx, vad ca sunt proprietari ce cer si 7000E pe o dacie, pretul minim pentru una functionala si in stare buna fiind de 3000 E.
Tot ce e sub 2000 E reprezinta doar "baza de plecare".
1310CL
Salut,sub 2000 E clar n-are rost s-o dai, mai bine o mai tii anu asta si in 2023 sigurat o sa creasca iarasi valoarea.

Eu zic s-o pui la un 3.500E si de acolo mai vezi ce si cum,partea proasta la asa ceva este ca nu mai scoti in veci timpul pierdut cu ea.

Spor !

Alex1300BV
nu te ma enerva ca vopseaua nu e perfecta...
asta e...
Plimba-te cu ea, pune muzica de pe timpuri... ABBA, si o sa fie ok. mergi cu ea prin noroaie incât sa se mai acopere din vopsea...
Glumesc... si Break ul meu 1410 a fost vopsit prost si... asta e, imi iubesc masina asa cum e
SiloS
Mai cu chiu, mai cu vai, dar am facut progrese.

Masina este in parte de 99% functionala, nu ii functioneaza plafoniera, nu ii merge stropgelul. La nterior imi lipseste inelul de plastic ce vine in jurul contactului.

In ceea ce priveste "linia" ei, m-am resemnat.

Dar, asa cum e acum, mi-am facut curaj si i-am facut dosarul pentru atestare. Am trecut de Retromobil, am trecut de RAR, acum masina este inmatriculata ca VEHICUL ISTORIC SI ARE TOATE ACTELE IN REGULA !!!

Am facut cu ea cateva drumuri prin oras si ieri am participat la Retroparada toamnei organizata de filiala Retromobil Buzau.

Poze:
maho
S-o volanesti sănătos! Inel contact sunt șanse mici să găsești în stare bună, sunt f. casante. La a mea am pus un cheder mic de la o ușă termopan.
einstein1984
Afara de "husa" de volan arata foarte bine!
SiloS
Multumesc. Volanul cu husa este unul romanesc, am ales sa ii fac o husa care sa se asorteze cu husele de pe scaune. Mai am in casa un volan de Dacia 1100, il tin "de bun" in vitrina.
maho
O cusătură ar arăta mai bine.
BoR
Felicitări, mașina este minunată!
Inel/ornament pentru contact se găsește la magazinul Clio, cel de lângă spital.
Procedura de atestare s-a făcut la Buzău? Îmi poți scrie în privat câteva rânduri referitor la cum a decurs?
SiloS
Multumesc.

Da, am atestat-o aici la Buzau.

Nu e nici un secret asadar pot raspunde public.

Mi-am facut cont pe Retromobil.
Am urcat masina pe platforma, am spalat-o si am dus-o undeva pe malul raului Buzau pentru poze. Sunt pozele de mai sus.
Mi-am facut dosarul si l-am incarcat pe site.
Am luat legatura cu reprezentatul zonal Retromobil si am stabilit o intalnire.
Am urcat masina pe platforma, am dus-o pentru analiza.
Am conchis ca masina arata bine, e originala, dar e pacat ca cel care a vopsit-o si-a cam batut joc de mine.
Am depus banii in contul Retromobil, o taxa de 400 de lei.
Am asteptat aproape 2 luni pentru aprobarea dosarului la Bucuresti.
Dupa ce mi-a sosit atestatul m-am dus la RAR cu masina pe plaftorma.
Acolo mi-au verificat-o din punct de vedere mecanic: frane, frana de mana, noxe, lumini, bucsaraie etc.
Nu ma asteptam sa mi-o verifice atat de riguros!
Am luat cartea "noua".
Mi-am facut asigurare "de istorica".
Mi-am facut actele in vederea inmatricularii.
La sfaristul lunii in curs am programare la Serviciul Rutier pentru a-i schimba numerele.

Apoi mai am sa dau mail la CNADNR pentru scutirea de rovigneta.

bucatzel
Ce sa zic, nu te grabi cu ultima parte...

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunic...ul-de-utilizare

BoR
QUOTE(SiloS @ 3 Oct 2023, 22:13)
Multumesc.

Da, am atestat-o aici la Buzau.

Nu e nici un secret asadar pot raspunde public.

Mi-am facut cont pe Retromobil.
Am urcat masina pe platforma, am spalat-o si am dus-o undeva pe malul raului Buzau pentru poze. Sunt pozele de mai sus.
Mi-am facut dosarul si l-am incarcat pe site.
Am luat legatura cu reprezentatul zonal Retromobil si am stabilit o intalnire.
Am urcat masina pe platforma, am dus-o pentru analiza.
Am conchis ca masina arata bine, e originala, dar e pacat ca cel care a vopsit-o si-a cam batut joc de mine.
Am depus banii in contul Retromobil, o taxa de 400 de lei.
Am asteptat aproape 2 luni pentru aprobarea dosarului la Bucuresti.
Dupa ce mi-a sosit atestatul m-am dus la RAR cu masina pe plaftorma.
Acolo mi-au verificat-o din punct de vedere mecanic: frane, frana de mana, noxe, lumini, bucsaraie etc.
Nu ma asteptam sa mi-o verifice atat de riguros!
Am luat cartea "noua".
Mi-am facut asigurare "de istorica".
Mi-am facut actele in vederea inmatricularii.
La sfaristul lunii in curs am programare la Serviciul Rutier pentru a-i schimba numerele.

Apoi mai am sa dau mail la CNADNR pentru scutirea de rovigneta.
*


Mulțumesc!
SiloS
In sfarsit, dupa 7 ani de zile, masina asta are numere de Buzau.

Nu stiu cat de inspirat am fost in alegerea combinatiei de cifre si litere, dar nici ca le voi mai schimba.

Masina este Dacia 1300. 1300 = 13 SUTe .
SiloS
Nu am mai mers cu masina de cand am postat ultima oara, dar m-am preocupat si i-am facut un breloc special:
SiloS
Am inlocuit la masina:
- bujii
- fise
- capac delco
- platini

Am luat chiar si de rezerva un capac de delco si niste platini, se pare ca ma pregatesc de drumuri si la mai mult de 20 de kilometri de Buzau.

Mai de gand sa ii mai fac cateva operatiuni de intretinere/reparatie, parca de cand o vad cu toate actele in regula si de cand am facut cu ea cateva plimbari - a inceput sa imi fie draga!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.