Salutare,
topicul acesta va fi o continuare a acestui topic http://renault16.ro/forum/viewtopic.php?f=7&t=178 pentru ca masina a ajuns la mine.
Ce i-am facut in ultimele 2-3 luni (am luat-o pe 25 octombrie), pai in primul rand i-am pus nume (pelicanul

Am curat podeaua, am tratat-o cu ceva pt rugina si-am vopsit-o cu o vopsea 3 in 1 (anti-rugina, grund, vopsea). La fel si in portbagaj. Am luat si ceva materiale insonorizante (pasla bituminoasa - chiar originala renault) sa pun pe podea unde lipsesc cele vechi, dar n-am avut timp sa le montez. In portbagaj am luat material nou de imbracat, dar trebuie taiat la dimensiuni, nici de asta nu m-am ocupat inca.
Am schimbat un butuc de la stergatoare pt ca plecase la plimbare. Am facut rost si de o pereche de lame noi noute. Am si tunat-o nitel, punandu-i un motoras electric pt stropgel.
I-am pus aprindere electronica (gotronic cu senzor), fise tesla noi, bujii noi, capac de delcou nou. Am reglat nitel schimbatorul de viteze pt ca nu intra 1-2.
Mult timp am pierdut cu franele, masina stand 3 ani erau blocate. Am pus aproape totul nou, adica pompa noua (masina e modificata cu servo si pompa dublu circuit tandem - am pastrat sistemul), cilindrii noi pe spate, saboti noi, placute noi, garnituri de etrier noi, acum astept (aia de la Cargus sunt PRAF!) coletul cu pistonasele de etrier. Am luat si racorduri noi, dar nu le schimb pt ca cele de pe masina se prezinta impecabil. Am reglat cursa de la pedala (tinea mult prea jos) si frana de mana si de la saboti si din cablu.
Am mai periat nitel la instalatia electrica, cate o siguranta pe ici pe colo, cate un fir dubios schimbat, i-am pus bricheta (pt alimentare mai mult ca nu fumez), am refacut instalatia de ceasuri suplimentare apa, ulei - aici i-am montat si un T ca sa pastrez si senzorul de bec. Din pacate la apa n-am cum ...
si am ramas doar cu ceasul, deci trebuie sa fiu tot timpul cu ochii pe el

Am schimbat furtunele de la radiator, termostatul, am montat cum trebuie pompa de apa (cineva a pus suruburile care prindeau tabla aia groasa de ea pe dos si evident curgea), am schimbat fulia de pe axa cu came - cea de pe masina mai avea nitel si se rupea, a fost montata prost si stift-urile de ghidaj au sapat in fulie subtiind-o. Eu am vazut ca fuleaza si am dat-o jos .... Acum stifturile nu prea mai sunt ca au fost tocite, dar sper sa nu patineze.
I-am pus oglinda laterala CIPA

Am indreptat nitel capota, era lovita chiar pe nervura si a trebuit sa decupez nitel dublura si sa indrept mai intai cantul si apoi indoitura. N-a iesit perfect, dar e muuuult mai bine ca inainte.
Am indreptat coltul aripii dreapta care era lovita, am vopsit-o, am curatat-o iar ca nu mi-a placut cum a iesit, i-am mai dat nitel chit, acum e in spritzchit urmeaza s-o vopsesc (doar coltul aripii, incerc sa pastrez cat mai multa vopsea originala). Mai am cateva indoituri mici pe care voi incerca sa le mai indrept. Am curatat si punctele de rugina de la una din usile din spate evident prin indepartare, adica pur si simplu am gaurit usa unde erau punctele. Acum am lasat resturile de rugina la pasivizat, o sa umplu usa de ceara in dublura si apoi o sa astup cu ceva punctele si voi vopsi cu pensula. Tot cu pensula m-am apucat deja sa vopsesc diferite mici zgarieturi si puncte de vopsea sarita. Am inceput sa si polishez cateva elemente sa vad cum ies - e bine

Ma enerveaza ca inca n-am apucat sa ma plimb cu ea decat cateva ture nevinovate printre blocuri ca n-am ITP (si n-aveam nici frane

[...]
Am uitat sa zic ca am schimbat si pompa de benzina pt ca la cea de pe masina dupa 10 minute de functionare s-a rupt parghia care trage de membrana! Am pus o pompa noua luata de la unix.
In plus am montat si burdufe noi la pivotii superiori pt ca alea originale aproape ca nu mai existau. Am pus burdufuri de dacie

Si inca un "detaliu" de care am uitat cu desavarsire, masina a primit un carburator original cu toate internele noi noute, alaturi de un cablu de acceleratie nou. N-am avut arcul original pt cablul de acceleratie, dar am facut dintr-unul de dacie (l-am scurtat)
Pe partea electrica am facut o "blasfemie" si am modificat (minim invaziv) instalatia de lumini pentru a pune relee. Am facut asta deoarece cand aprindeam faza lunga se stingea dupa 5 secunde urmat de un firicel subtire de fum care iesea din blocul de lumini. Am gasit firele de la faruri montate pe dos si probabil a fost un mic scurt pe acolo care a semi-topit blocul de lumini. Odata cu lucrarea la electrica am pus si un releu de semnalizare mecanic, pur si simplu sunt obsedat de click-ul pe care-l face

Am mai vopsit (cu oja :geek: ) indicatorul de incarcare al bateriei deoarece vopseaua originala se exfoliase. Tot la capitolul vopsit am refacut si ornamentul cromat de la volan, dar planuiesc sa scot de tot volanul si sa-l revopsesc complet. Cat timp am surubarit cu bordul demontat am schimbat si cablul de la cLapeta de aer (se rupsese) si am desfacut/curatat/remontat maneta de comanda a ventilatiei.
Si portbagajul a primit un cheder nou ocazie cu care a inceput sa se inchida mai bine.
La directie am gasit suruburile care prind bieletele de cremaliera puse pe dos si cand bracai stanga/dreapta capul surubului lovea in bascula

Am impresia ca am un por in radiator pt ca dupa ce se deschide termostatul se umezeste coltul din dreapta jos. Il tin sub observatie si daca observ ca pierd lichid o sa-l duc la doctor.
Am schimbat si-o valva pe care am rupt-o cand am scos pompa dupa ce am umflat roata

Mi-am cumparat si un manson de schimbator de viteze.
[...]
Am luat cilindrii de frana noi:

[...]
In weekend am mai dat cateva ture de cartier cu masina. Mai am niste zgomote dubioase de rezolvat. Zgomotul la rulare mi se pare destul de mare, posibil de la cauciucurile cu DOT din 2000

N-am reusit sa ma prind cum aerisesc instalatia, nu baga caldura neam.
La rece imi pierde antigel pe undeva in partea dreapta a motorului deasupra seriei, probabil pe la garnitura de chiuloasa. Cand se incalzeste nu mai picura. Observ din pacate ca nu prea se gasesc garnituri ... Sper sa n-am blocul crapat sau alte minuni

si-am gasit pe unde "pierde"

[...]
aviz amatorilor de senzatii tari: daca va fuleaza fulia mare, ar fi bine s-o demontati sa va uitati la ea sa n-aveti surprize (neplacute)



[...]
Am inceput sa vopsesc jantele testand o metoda vazuta pe youtube: se ia un cearceaf, se taie la dimensiunea jantei apoi cu o surubelnita dreapta se baga intre cauciuc si janta. Evident janta se curata cat de cat inainte si pe zonele cu rugina se da cu pasivizant. Fata de varianta cu izolat cu scoci de hartie metoda asta e infinit mai rapida, mi-a luat cam 10 minute de janta (am facut doar doua deocamdata) sa tai si sa bag sub cauciuc cearceaful. Imi plac chestiile rapide cu impact vizual mare hahaha



Tot avand chef de mestereala am executat si dispozitivul MOT401 :shock:


Am pus la loc si saibele care erau pe distantierul de la sabotii din spate si astfel am reusit sa reduc cursa pedalei de frana. Am masurat si tamburii si sunt in cotele de lucru (sunt defapt ca noi), deci singura explicatie posibila ramasa pt cursa lunga a pedalei este folosirea unei pompe de frana cu un alezaj (si deci un volum de lucru) mai mic decat cea originala. Se pare ca cel care a pus pompa pe masina stia acest lucru compensandu-l cu acele saibe.
[...]
am terminat de vopsit jantele inclusiv rezerva (fata/verso



si putina reclama la o solutie minune: orice suprafata cromata/inox se freaca 2 minute si se schimba spectaculos


