Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Check antipollution system - Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Zmeul
Cu trei zile in urma a aparut pe bord check anti-pollution system, dinamica masinei nu sa schimbat. Eu banui ca e ceva legat de FAP, dar poate fi si altceva? S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema si daca da cum au rezolvat-o?

22 Feb 2016, 12:27:
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
andreist
La symbol am patit asta, masina mergrea normal dar avea un martor aprins in bord. Dupa ce s-a curatat EGR totul a revenit la normal cu martorii din bord.
mihai
Am patit-o si eu cu mesajul asta, am fost la service si au pus testerul si era un injector care nu mai era recunoscut de computerul masinii. L-a reprogramat in computer si a disparut mesajul.
Zicea ca a mai avut cateva cazuri similare. Mi-a spus ca e posibil sa revina dar eu sper sa fie ok.
Diagnoza a fost ieftina, 72 lei la Mach1.
chivereanumarian
Am o problema cu un megane 3 1.5 110 2012 cu softul sid307,dacă a mai întâmpinat cineva
Am în bord eroare chek antipoluation ,pe tester da eroare de la clapeta de evacuare gaze lângă toba, asa zisu egr de joasa presiune
A încercat cineva sa îl anuleze fizic și software
Poate exista și cu laguna acest soft nou
mars
QUOTE(chivereanumarian @ 2 Sep 2017, 23:21)
A încercat cineva sa îl anuleze fizic și software
*



Pai si tu de ce l-ai lasat blink.gif ? Acum serios, nu se poate curata? Vezi aici sau aici.
chivereanumarian
E o clapeta între filtru de particule și toba, un fel de egr de joasa presiune, nu au toate asa ceva, doar sid307 cel cu startstop la semafor și cele de 1.6 dci !
mars
Gata, acum am vazut la Megane III despre ce e vorba. Cu vaselina aia ceramica ai incercat?
tek_IDs
@chivereanumarian - cred ca vrei sa spui ca masina are ECU - SID 307. Da-mi un PM in care sa fie codurile de eroare si discutam.
Toate Bune!
chivereanumarian

QUOTE(mars @ 3 Sep 2017, 14:29)
Gata, acum am vazut la Megane III despre ce e vorba. Cu vaselina aia ceramica ai incercat?
*



Nu am încercat, de care sa cumpăr sa reziste la temperaturi mari și cum se procedează?
mars
Pai tu ai citit topicul ala de la Megane III, unde ai pus aceeasi intrebare? Click aici.
chivereanumarian
Am citit dar nu a specificat unde anume sa dau direct pe.clapeta
gica.bacescu
Buna ziua,
O Laguna3 1.5dci din 2013 pornita la -7C, lasata cca 15min sa se incalzeasca s-a oprit definitiv dupa 1km cu mesajul check antipolution system. Tractata in service dupa incalzirea cu o statie de aer cald a filtrului de motorina si a conductelor de alimentare a pornit. Dupa 150km s-a oprit din nou cu acelasi mesaj. Lasata sa se "odihneasca" 5-10min a pornit din nou. Au urmat la intervale neregulate (in special
in panta) alte 4 opriri cu timp de asteptare 1-4min. Dupa 1 zi, la plecarea de pe loc s-a oprit din nou cu codul check injector circuit.
A mai avut cineva aceste manifestari?
radunre
O diagnoza completa cu interpretare este primul pas.
ionut_spanu
Motorina de la lukoil + 3 zile nepornita. Am bagat de la mol si am mers in manual 3 km. A disparut instant meaajul.
marius80_eugen
Motorina de la Lukoil e cea mai proasta , mai precis toti carburantii ! Daca citeai pe aici aflai ca multi am avut probleme, chiar si cu benzinarele. Eu tot as baga aditiv si daca mai sunt probleme as schimba filtrul de motorina ca sa nu dai in altele mai grave.
cj98czh
Nici cu Mol nu mi rusine ...
Fmunteanu
Interesant, și vreau sa împărtășesc experienta
... Am un Fluence 1,6 benzina, am parcurs drumul Brașov -Focșani pe traseul Ojdula -Lepșa, un traseu oarecum solicitant. La Tișita (intersecția către Focșani, Tecuci, etc) am alimentat la Lukoil cu benzină 95 Ecto. Imediat după ce am părăsit benzinăria s-a aprins 'check antipollution system '. Bineînțeles că m-am îngrijorat...dar atenționarea a dispărut, după pornirea de a doua zi dimineața. Presupun proprietățile carburantului fiind de vină, dar aștept și părerile dvs...
andru1973
Nu e din cauza carburantului,mai bine fa un test de diagnoza auto și vezi ce spune
Manoleionut
Am patit-o si eu : check antipollution system, martorul cheita si motor aprinse.
Am fost la diagnoza si rezulatul a fost eroare pe circuit comanda injector 1 si 3.
Erorile au fost sterse, am facut vreo 50 km, fara sa se mai aprinda vreun martor in bord.
Meseriasul a spus ca daca se mai aprinde iar, va trebui da schimb cele doua injectoare.
Credeti ca ar putea fi din cauza motorinei?
azaghorth
Daca eroarea e "circuit de comanda injector", e posibil sa fie injectorul in scurt,circuitul lor de alimentare(cablurile) sau ECU (cel care le comanda).
Manoleionut
Asta este eroarea:
ProfiBv
QUOTE(Manoleionut @ 31 May 2019, 13:53)
Am patit-o si eu : check antipollution system, martorul cheita si motor aprinse.
Am fost la diagnoza si rezulatul a fost eroare pe circuit comanda injector 1 si 3.
Erorile au fost sterse, am facut vreo 50 km, fara sa se mai aprinda vreun martor in bord.
Meseriasul a spus ca daca se mai aprinde iar, va trebui da schimb cele doua injectoare.
Credeti ca ar putea fi din cauza motorinei?
*


Intreaba mecanicul , daca mai apare greseala si dupa inlocuire , iti plateste el injectoarele ?

De ce nu ti-a propus sa inversezi 1 cu 2 si 3 cu 4 , ca sa vada daca greseala se muta cu injectoarele sau ramane cablaj ori , Doamne fereste , ECU ?
Decat sa bagi 2000 in injectoare si nu e sigur , ma bine mai dai 100-150 sa le inverseze si sa scrie injectoarele ... de proba.
Corectiile pe injectoare sunt ok ?
adyx06
Si eu am avut o problema asemanatoare. Check antipollution system aprins, verificat pe cateva testere si indicau tot ceva pe circuitul de comanda al injectorului. Eroarea aparea la loc in cateva zile. Dupa cateva luni s-a aprins si martorul check injection system. Am fost la Renault service (IC Bratianu, Constanta) si la diagnoza a indicat o problema la sistemul de admisie aer. Conducta dintre intercooler si turbina nu era "clipsata" bine si probabil vapori de ulei au dus la aparitia erorii (cel putin asta a fost explicatia). Au fixat si etansat conducta si am scapat de problema. biggrin.gif
Mecanicul mi-a spus ca au mai avut situatii cu erori similare si cu acea conducta fisurata.
In caz ca ajuta pe cineva, multa bafta!
cozma1993
Va salut,

Ma confrunt cu o problema ciudata la mașină mea o Laguna 3 2.0 dci 173hp.
Cand mașina merge constant cu viteze mai mari de 180km/h sau o calc puternic atunci, la scurt timp îmi apar în bord următorii martori:
- check injection
- check antipolution system
Amândoi însoțiți de cheia de servici și marotul motor.
Mașina merge la fel, nu scoate fum, răspunde la fel ca înainte.
Am fost la service, inclusiv Renault și eroarea este de turbo pressure to low.
Am schimbat electrovalva turbinei, un oring la intercooler și am verificat turbina la 3 service-uri.
Toți au spus ca turbo este ok, dpf ok.
Ce ma sfătuiți sa fac mai departe deoarece este clar ca ceva nu merge ok la mașină.
Mulțumesc!
r_vlad
Gasesti pe cineva cu diagnoza Renault, CLIP, care e dispus sa mearga cu tine in proba. Tu incerci sa reproduci conditiile in care apar erorile iar el sa inregistreze o serie de parametrii. Ideal ar fi ca acea persoana sa stie interpreta graficele inregistrate nu doar sa stie folosi CLIP-ul. As incerca sa reproduc fenomenul in conditiile de viteza mare si implicit sarcina mare pentru a putea observa mai usor ce se intampla cu parametrii imediat inainte de aparitia mesajelor de avertizare.
cozma1993
Salut,

Mulțumesc pentru ajutor, dar unde îl găsesc pe acest,, băiat,, priceput?
Sunt din București
24mura
turbo pressure to low.

poate sa insemne senzor presiune amonte turbina, senzor supraalimentare (daca are asa ceva motorizarea), electrovalva turbinei doar elibereaza presiunea cand turbina nu mai este in sarcina. daca esti din B, pot sa te ajut. lasa-mi un PM.
r_vlad
Uite, poate rezolvi cu 24mura. Daca nu poti incerca pe OLX. Sunt cativa care se lauda ca diagnosticheaza Renault. Varianta 3 ar fi reprezentanta Renault sau orice service serios care macar declara ca va cauta adevarata problema.
Adichi01
Scriu pentru cei ce vor intampina aceeasi situatie. Noaptea mi-a aparut mesajul "Check Injection system" si "check cruise control system". Masina se comporta normal, fara niciun alt simptom in afara de enervantul bec aprins in bord.
Dimineata, la pornire, mi-a dat mesajul "check depollution system" moment in care m-am urcat in masina, mers 20 km cu treapta a 3-a la 4200rpm si inca 20 cu treapta a 4-a la aceeasi turatie. Dupa acest drum, am repornit motorul si eroarea a disparut.
Masina, Laguna 3 din 2012 cu motorul 1.5 dci si 207 000 de km.
Sa auzim numai de bine.
cj98czh
era suficient sa faci acelasi lucru la o turatie peste 2000 rpm ... nu era nevoie de 20 km la 4200 rpm ... smile.gif
madhorsefuzzy
Se inroseste altfel turbina la 4200 rpm decat la 2000 rpm.
RobertCristi80
Salut grup.
Am o problema. Am avut in bord aprins senzorul "control sistem antipoluare". Am fost pentru diagnoza la Dealer Serus ia aici mi au constatat urmatoarele:
Ca piese *Tub (probabil un furtun sau teava)
Captator presiune (probabil senzor presiune sau sonda oxigen)

Manopera Os ctr funt calculatoare
Og dem-rem senz pres filtru part.

Ca si deviz 1180,6 lei. Ce inteleg eu de aici e ca trebuie schimbat senzorul de presiune de la filtru de particule si o conducta sau un furtun. Senzorul l am gasit pe site-urile de piese in jur de 200 lei de la Hitachi dar nu gasesc furtunul sau teava mentionata in deviz. La Renault senzorul e 800 de lei.
Cine s a mai intalnit cu problema asta si cum a rezolvat o??? Laguna 2013 motor 1,5 81 kw.
marius80_eugen
Exista un furtunas mic , care face un fel de by-pass la FAP si intra in acel senzor , astfel calculand diferenta de presiune intre FAP si evacuarea directa si astfel , prin masurarea diferentei de presiune , iti calculeaza incarcarea FAP-ului. Daca acel furtunas este rupt sau ars (eu l-am avut ars si gaurit) , nu iti mai face nici o regenerare si risti ca FAP-ul sa il nenorocesti cu fiecare minut in care tii motorul pornit.
Marere Renault nu vinde furtunasul fara senzor , asa ca te pune sa le cumperi pe ambele , desi nenorocitul ala de furtun nu ar costa mai mult de 10 lei metrul.
Cauta un furtunas care sa reziste la temperaturi mari si eventual carburant(pt ca aceleas unt rezistente) si mergi la alt service sa ti-l schimbe si apoi sa-ti sterga erorile din ECU.
Imediat dupa , sa ai motorina mai mult de jumate rezervorul si eu cred ca va incepe imediat sa isi faca regenerarea , dupa ce ajunge la temperatura optima.
Mai verifica o data daca exact despre acel furtunas este vorba . La mine se auzea un fel de fasait puternic odata cu turatia si de acolo am pornit diagnosticul .
Nu e usor de schimbat , pentru ca este cam deasupra evacuarii si a FAP-ului , dar cu putina rabdare se rezolva. Vezi ca evacuarea trebuie sa fie rece ! blush.gif
14mcr
Am schimbat clapeta evacuare și tot apare aveți vreo idee de la ce ar fi
andru1973
ai pus testul pe ea sa ștergi eroarea dup schimbare?
14mcr
Am pus tester clip și zice ca e blocata

9 Jun 2022, 11:59:
Dar clapeta când pornesc mașina funcționează ,trebuie calibrata ? Ca nu mai știu ce sa ii fac ,mâine am o săptămâna de când am schimbat-o ,filtru particule are regenerare făcută de 2 zile


9 Jun 2022, 12:00:
Am șters eroarea și tot apare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.