Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Talisman 1.6 dCi 130 BVM6
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Talisman
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
mihai2005
Salutare,

Am reusit in sfarsit sa fac un drive test cu Talisman 1.6 diesel 130cp, manual, in echiparea Intens. Mai avea si optiuni extra, din ce-am apucat sa vad: 4Control si suspensie adaptiva, jantele 18" Dueto, pachetul cu head-up display, piele maro inchis. Am condus-o 50-50 oras + autostrada. Traficul in oras normal, fara aglomeratie.
Voi face aprecierile relativ la masini de gabarit asemanator conduse pana acum (Laguna, Bmw 3,4).

TINUTA DE DRUM:
- buna, ruliu foarte redus(modul sport in special), ia virajele de parca ar merge pe sine. Am incercat giratorii in oras, carosabil umed. Foarte greu sa rupi aderenta in viraje, e nevoie tarziu de interventia ESP. La fel si la 150 km/h pe autostrada niste schmbari rapide de directie, chiar agila masina, n-am simtit ESP. Daca fac asemenea manevre cu Bmw in viraje, reactioneaza violent, nu e asa docil.
- manevrabilitate foarte buna, masina se simte surprinzator de lejera, agila avand in vedere gabaritul/masa ei. Semnificativ mai bine ca Laguna. Nu simti inertia la care te-ai astepta la nici o menevra. E comparabila cu Bmw seria 4(suspensie standard) la agilitate si cu cat de putin efort urmeaza linia impusa in viraj.
- suspensia absoarbe bine denivelarile pe modul comfort(am mers pe o strada carpita). La sport mai putin dar nu pot spune ca e deranjant. Semnificativ mai buna decat Laguna, aproape chiar de BMW seria 4 (suspensie standard).
- feedback-ul coloanei de directie clar mai bun decat pe Laguna. Totusi BMW e cu o clasa mai sus dp asta de vedere. E mai apropiat insa de feelingul in volan la un Merc C class (actual).
- frane puternice, clar mai eficiente decat pe Laguna 3.
- mentine un comportament neutru, echilibrat chiar si la viteze mai mari -150 (atat am incercat). Nu percepi viteza, asemeni altor masini mai serioase.

INTERIOR:
- o eleganta discreta, placuta ochiului, in genul masinilor scandinave. Nu genul "nemtesc" plin de zone contrastante, cromuri, gloss - "look at me". Ca finisaje cu o clasa peste Laguna 3.
- insertiile cu aspect de lemn sporesc nota de eleganta
- comenzi ergonomice: bine structurate, usor accesibile. Multe functii de baza sunt accesibile si din butoane, nu e nevoie de umblat prin meniuri. De ex: modurile de rulare se schimba fol un buton dedicat (aflat langa joystick) parcurgandu-le pe cele disponibile la fiecare apasare.
- cam bizar cu indicatoarele de bord digitale. Sunt prea viu colorate si se discerne mai greu informatia (viteza/turatia) fata de cele clasice (cu care sunt obisnuit). Pb odata cu obisnuinta vor ajuta mai mult.
- head-up displayul se poate dezactiva, chiar regla unghiul pt a se potrivi cu inaltimea soferului. Nu-mi place, mi se pare obositor sa-l am in campul vizual.
- sistemul Bose - am pus putin radio dar suna jalnic (mai prost decat cel standard de pe Laguna 3) parca era un difuzor de pe timpuri. Presupun ca semnalul radio receptat nu a fost cel mai bun/setari lipsa. Aici prefer sa nu ma pronunt pana la nou test.


COMFORT:
- insonorizare clar peste Laguna, aproape de nivelul Bmw 3,4. ( Tot pt comparatie am testat si o Mazda Cx-5 2.0 163cp benzina si e semnificativ mai zgomotoasa mai ales cand urci spre 3-4000 ture pt cuplu maxim; dezagreabil de zgomotoasa pt mine, la drumuri lungi)
- scaune mari, comfortabile (1.87, 90 kg nici o problema). In spate loc generos, mai bine ca Laguna si Bmw3,4(aici sunt cam praf).
- masaj in scaune, chiar agreabil. Ma intreb insa daca fetele scaunelor nu-si pierd forma / consistenta in timp datorita sistemului de masaj.
- pozitia de condus este mai joasa decat la Laguna, te simti mai inconjurat de masina. La mazda 6 e mai ridicata(simti ca stai cocotat deasupra), nu-i pe gustul meu.

MOTOR:
- 320 NM la 1750 rpm (1.5dci 110 avea 260). Trage semnificativ mai bine decat 1.5dci de pe Laguna.
- consum mediu 6.3 la 50-50 oras autostrada
- schimbatorul de viteze nenecesar de lung, as fi preferat ceva mai mic, pt o cursa mai scurta, asa cum era cel de la Laguna Coupe (de obicei fac schimbarea doar din incheietura mainii). In rest treptele se schimba precis, chiar daca e usor mai lunga cursa.

EXTERIOR:
- impunator, diferita de ce vezi pe strada, arata mai bine cu jenti de 18, avand roti de diametru mare.

As cumpara-o, clar. Agreabila la condus, spatioasa. Mai ales ca dpdv dinamic face ce nu poate Bmw-ul 4. Totusi voi astepta sa vad ce se intampla in urma scandalului dieselurilor. N-am chef sa fiu obligat sa-mi remapeze motorul sau mai stiu eu ce.
mihai2005
Pentru a vedea pe unde se situeaza Talisman(configuratia de mai sus) relativ la alte oferte similare. O scurta comparatie cu Mazda 6 Skyactive D 2.2 175cp, 2015 facelift, pe care am testat-o astazi. Cum se comporta Mazda dupa fiecare criteriu.

TINUTA DE DRUM:
- suspensia Mazdei setata relativ dur, absoarbe bine denivelarile(nu te zgaltaie) dar totusi ecoul lor se propaga destul de vocal in ansamblul masinii. Desi Talisman are un comportament mai ferm, la trecerea peste denivelari suspensia se simte mai elastica, amortizeaza cel putin la fel de bine iar ecoul dupa amortizare e mai redus decat la Mazda.
- tinuta de drum in viraje buna(clar peste Bmw 3 prefacelift, sub Bmw 4), iti da incredere, ruliu redus. Totusi Talisman cu 4control si suspensie adaptiva ofera o tinuta superioara, limitele sunt mai departe.
- directie precisa, feedback f bun din volan, as spune aproape de Bmw 4. Mai ales la feedback din volan(road feel) e peste Talisman. La precizie sunt cam la fel la rulare normala, la limita insa Talisman urmareste mai exact linia impusa din volan.
- manevrabilitate: Mazda are putina inertie, se simte cam grea. Talisman se simte categoric mai agila, supla la schimbari rapide de directie, manevre pe loc.
- la viteze mari sta infipta bine pe drum, iti da incredere, percepi viteza. Talisman in schimb e mai manevrabil dar totusi te izoleaza mai mult de exterior.

MOTOR:
- Skyactive e ceva mai capabil mai ales la turatii mari. Chiar trecand de 120-130 km/h (3000 ) are rezerva de putere. Asta observ si la dieselul 2.0 Bmw, poti ajunge de la 130 la 200 in no time(ca nu ai multa nevoie e alta problema).

INTERIOR:
- spatiul interior pe inaltime e mai redus la Mazda. Am intrat in ea(scaunul nu era coborat la maxim) si am agatat cu capul(fara sa ma misc prea mult) manerul de desupra geamului lateral. Doar coborand la maxim scaunul am avut spatiu decent. In Talisman nici o problema, spatiul de cap e generos indiferent de inaltimea scaunului.
- insonorizare usor sub Talisman. Zgomotul motorului se aude mai tare in habitaclu(totusi nu asa deranjant precum motorul Skyactive G 163 cp, zgomotos mai ales la 3000-4000 rpm). Prefer Talisman, chiar mici diferente conteaza la calatorii lungi.
- design sport avand linii in stilul Bmw (elemente dispuse pe lungime, profil mai acutit, ecran central infipt deasupra, forma consola centrala), finisaje materiale in stil german. Poate parea cam auster, m-as plictisi repede de el, dupa efectul initial. Prefer interiorul Talisman care mizeaza mai mult pe eleganta si ofera o calitate asemanatoare. Plus ca in Talisman te simti mai cufundat in masina.
- scaune fata/ bancheta spate mai mici, ceva mai dure ca in Talisman. De asemenea scaunele din Talisman se simt mai bine profilate.

EXTERIOR:
- sportiv, zvelt arata mai bine ca Bmw 4 (exceptand botul poate). Prefer totusi Talisman pentru eleganta si un design mai elaborat/rafinat (linii mai clare).

Ca oferta pt 2.2 d skycruise + Exclusive edition (jenti 19 dark grey) + soul red paint am primit oferta de 35.500 (-4k reducere)
Oferta pentru Talisman Intens, 4 control, suspensie adaptiva, jenti 18": 33.000 (- 3.5k reducere)

Pentru ce ofera (design, comportament rutier, comfort sporit) as fi inclinat spre Talisman, chiar daca motorul e mai putin capabil. Totusi la mazda 2.2 d am retineri pt problemele cu motorina intrata in ulei, desi dealerul sustine ca n-a avut astfel de probleme pe Skyactive, marea majoritate a vanzarilor fiind diesel.
reddog76
Pot sa iti spun ca sistemul audio BOSE este extraordinar. Eu am pe Kadjarul meu si se aude cristal clear. nu distorsioneaza. Isi merita banii. Dezavantajul este ca nu mai ai loc de roata de rezerva deoarece subwoofer-ul este montat in locul ei. Cel putin la Kadjar asa este. Nu stiu la Talisman cum e.
mihai2005
Multam de informatie, m-am linistit dp asta de vedere.
Cat despre roata de rezerva m-am uitat in portbagaj la un Talisman Initiale Paris(are tot Bose) in showroom si avea roata de rezerva pe fundul portbagajului. Roata de rezerva e un accesoriu pe care pun mare pret. Acum toti producatorii s-au jmecherit si propun solutii Star trek pt pana. Chiar si la Bmw cu trasnaile alea de pneuri runflat, mi-am luat o roata de rezerva temporara si o car cu mine la drumuri mai lungi.
St
Unde ai facut test drive-ul?
mihai2005
In Belgia
St
Mersi. Intrebam pentru ca am incercat acum 2 zile si mi s-a spus ca in a doua parte a lunii februarie.
mihai2005
Cu placere. Ca de obicei in vest apar mai repede noutatile. Bine, mai e si proximitatea fata de Franta.
Daca ai ocazia sa o testezi poate ne impartasesti cateva impresii aici. Sunt curios de mai multe pareri din perspective diferite.
Modus
test cu 1.5 dCi de 110 cai http://www.caradisiac.com/essai-renault-ta...ille-106496.htm

papa_mulo
@Mihai2005: zici ca ai oferta de 33k la talisman...incearca sa te joci putin pe configuratoarele celor de la jutten koolen si restart auto(ambii germania). Intensul 130 manual pleaca la astia de pe la 25k, nu stiu cat o iesi cu optionalele dorite de tine dar stiu ca tot la ei initiale dci160 care are toate minunile pe ea by default(dar si edc-ul pe care inteleg ca nu il vrei) e vreo 32k.
Pop Marcel
La Cluj a aparut primul Renault Talisman varianta Intens 1.6Dci 160Cp, primele impresii fara s-al conduc pentru ca drive testul se face doar dupa data de 15 Februarie am reusit s-ai vad si interiorul asezanduma in el este mult peste Latitude si Laguna ca tehnologie calitate si aspect, mai mare decat Laguna portbagaj foarte mare pentru mine este o masina superba.
Prima poza facuta de mine biggrin.gif
[attachmentid=1628022281]
mihai2005
QUOTE(Modus @ 1 Feb 2016, 23:08)

Multam, articolul contine si link spre testul cu 1.6.

QUOTE(papa_mulo @ 4 Feb 2016, 12:48)
@Mihai2005: zici ca ai oferta de 33k la talisman...incearca sa te joci putin pe configuratoarele celor de la jutten koolen si restart auto(ambii germania). Intensul 130 manual pleaca la astia de pe la 25k, nu stiu cat o iesi cu optionalele dorite de tine dar stiu ca tot la ei initiale dci160 care are toate minunile pe ea by default(dar si edc-ul pe care inteleg ca nu il vrei) e vreo 32k.
*


Multam pentru linkuri.
Am facut aceeasi config (Intens 1.6 dci MT, 4control, suspensie adaptiva, fara piele, jenti 18). In toate cazurile pt motorizare, nivelul de baza Life energy pretul e aprox 24.900 euro
- pe jutten koolen: 28600 euro
- pe restart-auto 28515 euro
- oferta primita de mine la dealer in Belgia 33000 - 3500(discount) = 29500 euro (1000 in plus)

QUOTE(Pop Marcel @ 7 Feb 2016, 18:44)
La Cluj a aparut primul Renault Talisman varianta Intens 1.6Dci 160Cp, primele impresii fara s-al conduc pentru ca drive testul se face doar dupa data de 15 Februarie am reusit s-ai vad si interiorul asezanduma in el este mult peste Latitude si Laguna ca tehnologie calitate si aspect, mai mare decat Laguna portbagaj foarte mare pentru mine este o masina superba.
Prima poza facuta de mine  biggrin.gif
[attachmentid=1628022281]
*


Varianta Intens are cam tot ce-i trebuie. Initiale ofera putine in plus. M-am asezat intr-unul la reprezentanta (are niste geamuri multistrat - ofera fonoizolatie sporita), scaune ceva mai ergonomice.
Talismanul din poza e culoarea Gris casiopee - KNG daca nu ma insel. Am avut Laguna exact pe culoarea asta si-mi place.



Un alt lucru care ma deranjeaza la config e ca pt a alege piele (vreo 700 euro) iti baga pe gat accesorii de inca 1000+ euro (scaune reglabile electric, head-up, scaune + volan incalzit). Incerc sa evit pe cat posibil chestii care sa se strice. Si la Bmw am ales scaunele reglabile manual din acelasi motiv.
Daca ar fi sa o iau clar as vrea jentile Titan(Titan wheels) (bizar le-am gasit in configurator doar pe Renault.de). Renault Benelux nu le are in configuratoare. Nici agentul de vanzari nu stia de ele. Oricum le-am vazut si in mai multe teste pe youtube.

Talisman e o masina super la banii astia, eleganta, te simti cineva cand o privesti la exterior, intri, stai in ea. Oscilez intre Talisman Intens 130 dci MT si seria 420d GC sport line(actuala) . Grea alegere. Chiar daca ambianta interioara a seriei 4 e mai minimalista, austera, totusi nota sport parca ma atrage mai mult. Scaunele "sport" ceva mai mici, simple dar f bine profilate, se infasoara perfect in jurul toracelui. Dar motorul e cel mai greu argument. Frugal cand conduci pana in 120 (<= 5%), te poti baza pe el la nevoie.
centurion
QUOTE(Pop Marcel @ 7 Feb 2016, 19:44)
fara s-al conduc 
s-ai vad
asezanduma 
[attachmentid=1628022281]
*


fara sa-l conduc
sa-i vad
asezandu-ma
papa_mulo
@Mihai: jantele au de multe ori denumiri diferite de la o piata la alta, mai ales la renault am intalnit asta de multe ori. Pe brosura de la nemti jantele respective sunt denumite mercurius. Nu am studiat ofertele din belgia, dar din ce mi-am dat eu seama pana acum din diverse brosuri sau prezentari, aceste jante de 19 sunt specifice pachetului 4control. Sunt la pachet. Nu le poti avea decat daca bifezi 4control. Sper sa nu gresesc...asta e senzatia cu care am ramas.
mezym
Asa este, vin numai in pachetul 4 Control. Insa, cu codul piesei, pot fi comandate si toate 4 separat.

m3st_tce
talisman e in oferta RRO. Spor la drive test wink.gif
Modus
Test cu motorul 1.6 dCi de 130 de cai si cuite automata EDC in 6 trepte. Un compromis foarte bun se pare http://www.largus.fr/actualite-automobile/...ee-7377384.html

s_j_teo
Astazi am vazut si eu masina live varianta expusa un model de varf 1.6 dci 160 Cp cutie automata cu toate optinalele bifate pret 35400 de euro !
La exterior masina arata foarte bine cred ca este in primele 3 la desing in clasa ei . Faruri led stopurile de mare efect linii frumoase ale caroseriei .
La interior pare bine lucrata materiale in media segmentului scaunele bine configurate spatiu bun pentru pasagerii din spate . Consola centrala pare putin cam lata piciorul drept in cazul meu nu l-am simtit sa stea confortabil . Sitemul multimedia nu este pe gustul meu prea mare acea tableta montata ( sigur unii o vor prefera ) ,ceasurile de bord par ok lumina ambientala la care poate fi aleasa culoarea de iluminare nu o apreciez pare deranjanta dar aici la fel chestiune de gusturi in general masina la interior arata bine peste ce a facut Renault pana acuma este un mare pas inainte.
Partea care nu cred eu ca este cea mai reusita, din pacate am vazut ca si alti constructori aleg sa faca reduceri de cost ( la Mercedes clasa C am mai vazut la fel ) este portbagajul . Aici avem un portbagaj foarte mare cred ca cel mai mare din segment 608 litri dar ...... gura de acces foarte mica . Materialul ales la capitonarea portbagajului si modul cum este el montat nu reflecta pretul masinii . Am sa pun o poza spre exemplificare , o alta parte mai putin reusita tot in portbagaj sunt partile inferioare ale celor doua difuzoare spate total nemascate si neprotejate existand riscul da a le lovii cu bagajele incarcate in masina .
Daca acest model era la vanzare la momentul cand am schimbat eu masina intra in calcul clar sa o achizitionez desigur nu in varianta de top ceva pana in 25000 de euro .
Nu dati cu "pietre" este doar o parere personala nu sunt un mare specialist .
75AIM
Lasa ca au sarit calul cu pretul...asa cu difuzoarele chele nu reflecta clasa unde vrea sa ajunga.
andreist
Spui asta pt. ca passatul are ?
mihai2005
Chiar si la pret de Talisman te-ai astepta sa nu vezi tabla aia goala acolo. Cam jenant. Ma intreb care or fi fost motivele pt care au ales sa lase asa.
andreist
toti producatorii merg pe ideea "nu se vede", unde nu se vede o sa ai surprize si la S-Klass, 7 Series daca te uiti la ele atent.
glaser
Am facut si eu test-drive cu Talisman varianta Intense, 1.6 dci 160hp cutie automata (cred ca e standard in echiparea asta?). Ce am testat eu, cu HUD, 4Control, scaune de piele incalzite, ventilate, cu masaj si toate nebuniile care se pot pune pe ea mai putin trapa avea un pret de vinzare de 35k euro.

In scurta mea experienta cu noul model, mi-am dat seama ca imi place cum arata (dpmdv mai bine ca Mondeo si Passat), e imensa, extrem de confortabila si agila, insonorizata peste ce a oferit Renault pina acum, dar:

- cutia automata e foarte lenta, chiar si in modul sport (daca e cineva pe aici care a condus un C Class automat modelul 2007, e cam pe acolo - schimba greu la kickdown)
-HUD-ul e fain, dar daca te misti in scaun nu se mai vede toata imaginea (trebuie o pozitie fixa)
-ceasurile de bord mi se par prea mici pentru clasa ei (poate asa e moda, dar eu prefer oricind un bord mai lat, decit inghesuiala asta de pe Talisman)

All in all, e o masina cinstita (la banii astia iei entry level de la Merc, Audi sau BMW) pe care as lua-o daca as vrea o masina de familie/executive sedan, sigura si confortabila. Momentan astept Alpin-ul, poate merge treaba bine si la anul il prezint la Jurnal de bord tongue.gif

mihai2005
QUOTE(andreist @ 26 Feb 2016, 23:21)
toti producatorii merg pe ideea "nu se vede", unde nu se vede o sa ai surprize si la S-Klass, 7 Series daca te uiti la ele atent.
*


Interesant motivul. De-acum o sa fiu mai atent la zonele astea mai ascunse. Nu mi-a dat prin minte sa ma uit la asa ceva pana acum. La fel cred ca si multora smile.gif
s_j_teo
Aveti un filmulet unde se vede ca solutia portbagajul ieftin facut este aplicata si la un Mercedes clasa C o masina de peste 40.000 de euro . De la minutul 14 incepe prezentarea portbagajului

http://www.turatii.ro/2015/11/02/mercedes-...bluetec-4matic/
textex
Sunt fost posesor de Laguna 3 2008 si Mazda 6 2014.
Sunt interesat, in principiu, de Talisman. Dupa ce am parcurs niste materiale video, am zis sa o si vad pe viu. N-am facut inca drive test, dar am fost la Serus pe centura, unde este expusa.
Din pacate, m-am cam dezumflat, din urmatoarele motive:
1. Tapiteria din piele a modelului expus era jalnica: multe cute si zone largi, atat la scaune cat si la bancheta, parca nu era pe masura. Sa fie vorba de rebuturile pe care le pun pe masinile de Europa de Est sau se labarteaza de la masaj/ventilatie? In orice caz, daca as comanda si ar veni in halul respectiv, as refuza-o. Sunt foarte atent la tapiterie, deoarece la Laguna 3 scaunul a capatat crapaturi in "piele" dupa 60000 km (desi de la service spuneau ca in general clientii vin cu problema respectiva la 30000 km). Cat despre rebuturile pt Europa de Est, la Laguna 3 am primit cauciucuri GoodYear Excellence 3 deformate din fabrica, era imposibila centrarea lor, parca mergeai pe cuburi.
2. Lipsa de flexibilitate (cel putin momentan) in configurarea masinii. Nu poti sa pui motorul de 200 cai decat pe acel Intense cu tapiterie din piele (care nu e piele nici in vise - aviz amatorilor, si nu doar la Renault).
3. Vizibilitatea jalnica prin parbriz - acelasi lucru ca la Mazda 6. Parbrizul este inclinat, iar zona oglinzii retrovizoare si a capacului senzorilor ocupa un spatiu imens din campul vizual.
4. Ca si la Mazda 6, din cauza design-ului, o senzatie de claustrofobie si nenumarate unghiuri moarte, cel putin pentru persoane de peste 1,85 m.

Am sa merg si la drive-test, sper sincer sa imi schimb aceste impresii initiale.

Masina mi se pare scumpa, Mazda 6 diesel 175 CP, cutie manuala, echipare Top Revolution a fost 28500. Sunt convins ca sunt chestii in plus la Renault, dar in categoria jucarele / briz-briz. Talisman mi se pare submotorizat, nu poti veni pe o limuzina confortabila cu capacitati de 1,5 / 1,6 si sa te bazezi pe turatii inalte, ca nu suntem la Logan. Trebuie sa poti oferi si motoare mai mari, pentru cei care tin la confort si putere.



M-am uitat pe site-ul acela din Germania, recomandat mai sus: http://juetten-koolen.de/CM/DE/fahrzeuge/e...ils?autoid=1927
Nebun sa fii sa iti iei masina din Romania. Teoria e verificata de mine in octombrie, am luat Mitsubishi L200 2015 0km de la Passau cu 8000 euro mai putin decat in Romania.

Atasez o poza copiata de pe topicul cu preturi. E facuta la Serus, la masina despre care vorbeam. Vedeti la scaunul din dreapta cum arata tapiteria (sezut).
andreist
Cutia automata este medie, raspunde ca si la alte masini, in mod normal nu trece/schimba la 3500rpm, consum dupa mers zvelt ±200km 6.8. Acceleratia nu te da pe spate, se misca ca o masina normala dar atrage multe priviri si intrebari. Pe mod manual e alta mancare de peste, cred ca din cauza celor 2 turbini raspunde instant si se comporta intradevar ca o masina de 160hp, tare sunt curios daca o sa vedem cu o cutie manuala.
mihai2005
QUOTE(glaser @ 27 Feb 2016, 01:08)
Momentan astept Alpin-ul, poate merge treaba bine si la anul il prezint la Jurnal de bord tongue.gif
*


Pe Alpin il astept si eu, dar depinde de pret. Se pare ca va fi ca pret peste 40k. Daca trece de 50 se apropie deja de teritoriul Porsche Cayman/Boxter/718 si lucrurile se complica.


<span class='edit'>27 Feb 2016, 15:04:</span>
QUOTE(textex @ 27 Feb 2016, 10:42)
Sunt fost posesor de Laguna 3 2008 si Mazda 6 2014.
Sunt interesat, in principiu, de Talisman. Dupa ce am parcurs niste materiale video, am zis sa o si vad pe viu. N-am facut inca drive test, dar am fost la Serus pe centura, unde este expusa.
Din pacate, m-am cam dezumflat, din urmatoarele motive:
1. Tapiteria din piele a modelului expus era jalnica: multe cute si zone largi, atat la scaune cat si la bancheta, parca nu era pe masura. Sa fie vorba de rebuturile pe care le pun pe masinile de Europa de Est sau se labarteaza de la masaj/ventilatie? In orice caz, daca as comanda si ar veni in halul respectiv, as refuza-o. Sunt foarte atent la tapiterie, deoarece la Laguna 3 scaunul a capatat crapaturi in "piele" dupa 60000 km (desi de la service spuneau ca in general clientii vin cu problema respectiva la 30000 km). Cat despre rebuturile pt Europa de Est, la Laguna 3 am primit cauciucuri GoodYear Excellence 3 deformate din fabrica, era imposibila centrarea lor, parca mergeai pe cuburi.
2. Lipsa de flexibilitate (cel putin momentan) in configurarea masinii. Nu poti sa pui motorul de 200 cai decat pe acel Intense cu tapiterie din piele (care nu e piele nici in vise - aviz amatorilor, si nu doar la Renault).
3. Vizibilitatea jalnica prin parbriz - acelasi lucru ca la Mazda 6. Parbrizul este inclinat, iar zona oglinzii retrovizoare si a capacului senzorilor ocupa un spatiu imens din campul vizual.
4. Ca si la Mazda 6, din cauza design-ului, o senzatie de claustrofobie si nenumarate unghiuri moarte, cel putin pentru persoane de peste 1,85 m.

Am sa merg si la drive-test, sper sincer sa imi schimb aceste impresii initiale.

Masina mi se pare scumpa, Mazda 6 diesel 175 CP, cutie manuala, echipare Top Revolution a fost 28500. Sunt convins ca sunt chestii in plus la Renault, dar in categoria jucarele / briz-briz. Talisman mi se pare submotorizat, nu poti veni pe o limuzina confortabila cu capacitati de 1,5 / 1,6 si sa te bazezi pe turatii inalte, ca nu suntem la Logan. Trebuie sa poti oferi si motoare mai mari, pentru cei care tin la confort si putere.
M-am uitat pe site-ul acela din Germania, recomandat mai sus: http://juetten-koolen.de/CM/DE/fahrzeuge/e...ils?autoid=1927
Nebun sa fii sa iti iei masina din Romania. Teoria e verificata de mine in octombrie, am luat Mitsubishi L200 2015 0km de la Passau cu 8000 euro mai putin decat in Romania.

Atasez o poza copiata de pe topicul cu preturi. E facuta la Serus, la masina despre care vorbeam. Vedeti la scaunul din dreapta cum arata tapiteria (sezut).
*



1. arata intr-adevar nasol. Pe nici un modelel vazut de mine la dealer in Belgia nu am remarcat asa ceva. Doar in spatar, usor, pb din cauza masajului. Nici eu nu as accepta sa mi se livreze asa ceva. Mare parte din pielea din comert (pantofi, genti, geci, huse scaune) este de tip "split leather". Asta inseamna ca se desprind mai multe straturi(2,3) din aceeasi piele. Ca urmare fibrele sunt rupte si "foaia" respectiva nu mai are aceeasi rezistenta la tensiune, abraziune. Recunosti cel mai usor aceasta piele split prin faptul ca e foarte subtire. Un alt factor care contribuie la crapare e caldura. Uleiurile si apa se evapora din ea iar fibrele devin casante.

2. se poate verifica usor daca e piele, luand o aschie de pe la muchii si incercand sa o arzi. Sinteticul arde rapid cu miros caracteristic. Chiar si ochiometric iti dai seama imediat vazand structura materialului.

4. am testat o Talisman si Mazda 6 facelift 2015 la cateva zile distanta. Talisman e clar mai spatios in habitaclu. Spatiu mai mult in partea de sus a cabinei.

Da motoare slabute si config rigide. Daca ar remedia cele cateva probleme ar fi extraordinara.
centurion
QUOTE(textex @ 27 Feb 2016, 11:42)
Talisman mi se pare submotorizat, nu poti veni pe o limuzina confortabila cu capacitati de 1,5 / 1,6 si sa te bazezi pe turatii inalte, ca nu suntem la Logan.
*


Nu are nicio treaba capacitatea cilindrica. 1.6 TCe 200CP si 1.6 dCi 160CP sunt foarte OK.
textex
QUOTE(centurion @ 27 Feb 2016, 17:49)
Nu are nicio treaba capacitatea cilindrica. 1.6 TCe 200CP si 1.6 dCi 160CP sunt foarte OK.
*



Ce-mi plac mie afirmatiile astea, la sigur, de la experti.

Puterea = cuplu x turatie.
Cuplul este proportional, in general, cu capacitatea cilindrica. Adica este evident ca un motor de capacitate cilindrica mare are un cuplu superior, desi s-au facut progrese importante - 1,6dci are 380 Nm. In traducere vei obtine puterea aceea "foarte OK" la turatii mari, iar turatiile mari nu au legatura cu limuzina confortabila. Vitezele si regimurile de mers la care dau ei consumul mi se pare ca tin de anii 80, mai ales la astfel de masini. In afara de consumul in oras, ma intereseaza mai degraba consumul si regimul de turatii la 150 km/h, unde trebuie sa am si rezerva de putere si turatie redusa, ca sa calatoresc confortabil.
Altfel de ce nu punem motoarele de motocicleta pe masini, ca au cai multi (la 10000 ture)?
Sunt binevenite motoarele mici, au publicul lor, insa trebuie sa dai si variante pentru cei care vor mai mult. Luati, de exemplu, gama de motorizari de la Mondeo, acolo ai de unde sa alegi. Nu mai zic de pret, AWD ...
centurion
QUOTE(textex @ 27 Feb 2016, 19:12)
Ce-mi plac mie afirmatiile astea, la sigur, de la experti.

Cuplul este proportional, in general, cu capacitatea cilindrica.
*


'Expertul' nu poate decat sa radmasa.gif .
Cine are cuplu mai mare? 2.0 140 CP atmo sau 1.2 TCe 132 CP?
Nu este nicio relatie de proportionalitate intre cuplu si cilindree.


QUOTE(textex @ 27 Feb 2016, 19:12)
1,6dci are 380 Nm. In traducere vei obtine puterea aceea "foarte OK" la turatii mari, iar turatiile mari nu au legatura cu limuzina confortabila.
*


Vezi ca ala este cuplu motor. Cuplu la roata este altceva si conteaza cum este transmis. Iar puterea maxima la motoarele turbo pe benzina este undeva pe la 5500 rpm. Adica nu este deloc sus.


QUOTE(textex @ 27 Feb 2016, 19:12)
Luati, de exemplu, gama de motorizari de la Mondeo, acolo ai de unde sa alegi.
*


Intr-adevar, sunt motoare de 1.0, 1.5 si 2.0. O gama variata de motoare, care, fiind la Ford, sunt bune. Daca la Renault e 1.6, nu e bine, e motorul prea mic.
Apropo de gama de la Ford, ia uite ce spune mezym:

QUOTE(mezym @ 25 Feb 2016, 21:03)
Pe .... l-am mai facut muci cu datele Talisman vs Mondeo 240 vs Mondeo 203. Pe ambele Talisman-ul TCE200 le zapaceste la 0-100 si viteza maxima.
*


textex
QUOTE(centurion @ 27 Feb 2016, 18:39)
'Expertul' nu poate decat sa  radmasa.gif .
Cine are cuplu mai mare? 2.0 140 CP atmo sau 1.2 TCe 132 CP? 
Nu este nicio relatie de proportionalitate intre cuplu si cilindree.
Vezi ca ala este cuplu motor. Cuplu la roata este altceva si conteaza cum este transmis. Iar puterea maxima la motoarele turbo pe benzina este undeva pe la 5500 rpm. Adica nu este deloc sus.
Intr-adevar, sunt motoare de 1.0, 1.5 si 2.0. O gama variata de motoare, care, fiind la Ford, sunt bune. Daca la Renault e 1.6, nu e bine, e motorul prea mic. 
Apropo de gama de la Ford, ia uite ce spune mezym:
*



Nu stau sa ma contrazic cu tine, vad ca le stii pe toate. Cine are cunostinte tehnice intelege ce scriu eu. Si fii convins ca un motor turbo de la Renault de cilindree mica are cuplu mai mic decat un motor turbo de la Renault de cilindree mai mare. Adica sa comparam tehnologii similare.
Tu observ ca ai masina cu motor mic, esti foarte multumit si e in regula. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa existe o paleta mai larga din care sa alegi. Sunt convins ca Renault va echipa Talisman si cu motoare mai mari.
Doar ca remarca, stilul romanesc de partizanat inutil si detinator al adevarului absolut incepe sa ma cam plictiseasca. Suntem consumatori si trebuie sa avem de unde alege, partizanatele pentru o marca sau alta mi se par de tot rasul.
mihai2005
Un alt aspect care ma pune pe ganduri la Talisman e legat de crash testul partial frontal.
Se vede clar ca airbagurile cortina nu sunt activate iar capul manechinului ricoseaza in stalpul B(capitonajul e cam tare):
https://youtu.be/f-KjiaKoTMM?t=20

comparatie cu majoritatea celor nemtesti de clasa apropiata unde cortinele se activeaza:
https://youtu.be/pheTmywzWjk?t=41 (observati ca nici nu apuca sa ricoseze capul spre spate)

In plus recent am vazut chestia asta la noul Volvo S90:
https://youtu.be/Q-iRgBw5XOI?t=54\
disipa energia de impact frontal in lateral, e ceva inovator. Nu sunt sigur de rotatia aia partiala a capului spre dreapta cat de puternica e si ce consecinte are.

Am facut o config cu motor D4 190cp si echipare de mijloc Momentum iese cam 46k euro. Pb e ca are cam 1800 kg la gol. In rest masina arata superb inauntru si afara, fara a fi ostentativa cum fac alte marci "premium". Iau in calcul si masina asta. Pt 12k in plus ar cam merita.
Voi face un drive test cum apare la dealer.
centurion
@textex:

Nu le stiu pe toate, dar da, stiu multe. Cine NU are cunostinte tehnice ia de bun tot ceea ce ai scris. Faptul ca un motor turbo de cilindree mai mica are un cuplu motor mai mic decat un motor turbo de cilindree mai mare nu inseamna proportionalitate si nu este general valabil. Dau exemplul tau cu 1.6 dCi 160 CP de 380 Nm si 2.0 dCi 150 CP de 350 Nm.
Nu am spus ca este bine dpdv client ca exista doar un motor pe benzina in oferta, asa cum nu am spus nici ca este bine ca nu exista si un >= 2.0 in oferta. Am afirmat doar ca 1.6 TCe 200CP si 1.6 dCi 160CP sunt niste motoare foarte OK si nu sunt deloc 'mici'. Iar cat timp ca si performanta depasesc pe altii 'mai bine motorizati', asta nu poate fi decat un plus pentru grupul motopropulsor de pe Talisman.


Motorul din dotare isi face treaba foarte bine, inclusiv pe Autobahn la 209 km/h. E ca orice motor de 130 CP, nu ca orice motor de 1.2 l.

Nu sunt partizanul niciunui constructor. Esti pe un forum, iti expui o parere, nu inseamna ca toti trebuie sa fie de acord cu ea. Daca ai asteptarea asta, atunci ai gresit forumul. In rest, noi sa fim sanatosi.
textex
Faptul ca am gresit forumul este evident si am tras concluziile necesare. Tocmai ce am pledat pentru diversitatea opiniilor, dar e greu de observat cand esti pus pe sine. Incerc sa nu va mai deranjez, am crezut ca aici pot afla ce ma intereseaza despre Talisman, insa e evident ca nu.
centurion
QUOTE(mihai2005 @ 27 Feb 2016, 19:59)
Un alt aspect care ma pune pe ganduri la Talisman e legat de crash testul partial frontal.
Se vede clar ca airbagurile cortina nu sunt activate iar capul manechinului ricoseaza in stalpul B(capitonajul e cam tare):
https://youtu.be/f-KjiaKoTMM?t=20

*



Protectia la adulti este de 86%, copii la 84%. Fata de Avensis este destul de departe la adulti, japoneza avand 93%.

Insa, mare atentie la ceea ce ai comparat tu: testele EuroNCap (exemplu Renault) cu testele IIHS (BMW si Volvo). Europenii testeaza pe 50% din suprafata frontala (uite, nici la Seria 3 nu se deschide cortina: https://www.youtube.com/watch?v=9CR1CIwpUhw). Americanii testeaza pe 25% din suprafata frontala. E diferenta deci in rezultatele testelor.
mihai2005
Corecta observatia, greseala mea.
Oricum "exciting" cand vezi cu cata gratie da manechinul cu capul de stalp. Daca nici oamenii de stiinta germani nu s-au gandit, e "groasa".
Da Avensis nu e prea frumoasa dar macar ii devreme acasa. smile.gif Totusi nu pot trece peste designul ala star trek.
Astept cu interes testele Euroencap de la Volvo S90.
centurion
Sa speram ca, pentru cat mai multi dintre noi, este doar manechinul care se loveste.
Desi, in unele cazuri, se poate si asa.
andreist
La mine nu s-au deschis airbagurile laterale si n-am patit nimic in afara de 2 vanatai pe la picioare (am dat cu genuchiul de la piciorul drept in piciorul stang smile.gif ) si intindere de muschi la gat.
mezym
Nu mai bagati in seama trollii trimisi pe forum si platiti! "Prospatel potent" are pe ordinul de serviciu Mondeo.

Ia sa ne reamintim de Mondeo:

Mondeo 240 face suta in 7,9 secunde, Mondeo 203 in 8,7, Talisman TCE200 in 7,6.
Rablele de Mondeo au 1.564 de kg, in ambele variante de putere 2.0 ecoboost, pe cand un Talisman TCE 200 are doar 1.430 de kg.
Motorasul de 1.6 si 200 de cai ingroapa Ecoboost-ul de 203 cai cu 1,1 secunde, iar pe cel de 240 de cai cu 0,3 secunde. De ce? Pai ca sasiu, cutie dublu-ambreiaj, tehnologie, evolutie.


Cat despre motoare mai mari de 1.6, aveti si voi rabdare un an de zile. Noul 1.8turbo va fi pus si pe Talisman, cu minim 250 de cai (pe Alpine va fi in 3 variante de putere - 250, 275 si 300, una din astea cel putin va fi si pe Talisman).
Si tot pe la fine de 2016 o sa fie vandut Talisman cu 2.0DCI M9R de 200 de cai.
pishky
pai unii are laguna cu 2.0 dci, m9r de 200 cai, si ii din 2006.
mezym
resoftate. Sh ca noi. Accepta-ti conditia si mergi mai departe.
mars
Treaba cu suta nu mi se pare foarte relevanta. Si BMW-urile au un mare talent la 0-100%, dar pot pierde la reprize in fata altor masini, aparent mai slabe. Nu cred ca va cumpara nimeni Talisman pentru liniute. Mai degraba m-ar interesa 80-120 sau 90-130.

Deci, mezym, tu de care iti cumperi?

Pishky, aici e alta liga, a celor care pot si vor sa isi cumpere Talisman. Si eu o sa ma retrag dupa aceasta postare si te sfatuiesc sa faci la fel wink.gif.
pishky
imi accept conditia si urmez sfatul lu marsu`.
Si da, 0-100 n-am facut niciodata, in schimb 60 - 110 fac frecvent, la iesirile din localitate spre exemplu.
jeblond
Reprize 80-120:

5.9 pt edc200
8.3 pt dci 160 (pe manual sa scos 6.7-7 sec )
mars
5,7 lesinata mea. Oops!

28 Feb 2016, 12:26:
Chiar 5.5: http://www.zeperfs.com/en/fiche1421-renaul...na-ii-2-0-t.htm
Deci cuplul si puterea nu inseamna nimic, pana nu ajung la roti.
jeblond
Tare sunt curios cum se misca masina asta. Sper sa fie si in Ploiesti la testdrive o masina. Momentant este pe locul 1 in lista de preferinte pt o noua achizitie. Sunt curios mai ales ca actuala mea masina are 163 cp si cutie automata deci e tot pe acolo.
andreist
Ce cutie de la bmw ai, ca pot sa-ti rapsund acum ?
jeblond
Nu am bmw smile.gif Nu suport bmw-ul ( ii apreciez platforma tehnica, dar in rest bleah )
andreist
Dupa putere credeam ca un E90 320d mai batran.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.