Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot metalic 2000rpm
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
black_scorpion
Buna ziua. Am un renault fluence, 2012, 1.6 16v(k4m). De ceva timp, in jurul turatiei de 2000 se aude un tacanit metalic, iar motorul intrerupe la acea turatie. Daca merg de exemplu in treapta 4 la 50km/h, atunci cand motorul e cald, intrerupe foarte tare, acest lucru fiind vizibil in oscilatiile turometrului. Cand motorul este rece, porneste bine, merge la ralanti bine, dar cand is in treapta 2 de ex. si accelerez, motorul trage in trepte. Uneori, cu motorul cald, cand ii dau treapta 3 pentru a face o depasire, cand ajunge pe la 3000rpm, parca urmeaza o pauza, ca si cum ar avea "lag". Mentionez ca pana in 3000 rpm trage binisor, iar dupa acea pauza isi revine tragand normal. Clapeta de acceleratie o curat la fiecare 15 mii km, bujiile le am schimbat, totul e facut la reprezentanta, unde povestindu-le de problema, s-au uitat putin la motor, au turat, au zis ca intrerupe dar nu gasesc nimic pe tester. Au zis ca zgomotul e normal, dar ascultand alt fluence, am descoperit ca nu e normal...
De doua luni stau in Bucuresti, iar consumul nu scade sub 12,5 decat noaptea cand e mai liber. Ceva pareri?:|
silvanu96
Ar putea fi o bobina .
black_scorpion
Nu are iesi pe tester?
roland
QUOTE(black_scorpion @ 7 Dec 2015, 23:57)
Nu are iesi pe tester?
*



What?
black_scorpion
A zis colegu de mai sus ca ar putea fi o bobina. Dar daca ar fi probleme la vreo bobina nu ar iesi pe tester eroarea? Cel putin asa mi a zis nenea inginer de la reno.
silvanu96
Cateodata nu iese pana nu se arde de tot.
Am avut Fiat Stilo 1.6 (Best-Worst car ever..) benzinar cu 4 bobine. Una din ele m-a frecat vreo luna pana i-am dat de cap.
black_scorpion
si cum probezi bobinele?
silvanu96
Trebuie sa ai alta bobina noua cu care sa incepi sa le inlocuiesti pe cele ale masinii, pe rand .
Incepi din stanga de la primul cilindru, faci probe ,o ti 1-2 zile, apoi treci la urmatoarea.
Dar masina e 2012 ,mai e in garantie??
black_scorpion
E in garantie. Dar cum am zis si mai sus, la reprezentanta au spus ca totul e ok si ca e normal sa intrerupa putin, bla bla.. Faza e ca in momentul testului nu a mai intrerupt la fel de tare, ca omul cand se duce la doctor a facut. Atat la bras iasi cat si la serus bucuresti, acelasi raspuns.
vasile82
Eu as insista sa rezolv in garantie. La care Serus ai fost? Incearca la cel de pe b.dul Timisoara.

Cumva intrerupe in sarcina? Daca da urca pe cineva de la service in masina si da o tura pe strada.
black_scorpion
pai au fost. 2 ingineri de la doua reprezentante. Nu au observat nimic iesit din comun..
ali3n_cop
De cand te asteptam biggrin.gif . Nu te mai chinui prin service aiurea. Ai aceeasi problema pe care o aveam si eu...la mine s-a lasat cu supape inlocuite + fulie defazoare. E greu sa convingi service-ul ca ai o problema...din pacate.
black_scorpion
Pfff. Supape si fulie... Ai de p...la mea:))


10 Dec 2015, 11:33:
Pai o sa ma duc in ianuarie la ei, schimb si bujiile tot acolo si stau de capul lor pana merge ceas. Ceea ce spui, ca ar putea fi vorba de supape e groasa treaba. Eu vroiam sa i cumpar niste bujii iridium cu un electrod, dar daca e vorba de o asa problema, le schimb tot la ei...

10 Dec 2015, 11:38:
Am pus un filmulet cu motorul, pacat ca nu era incalzit la max ca se auzea mai clar atunci.
https://www.youtube.com/watch?v=46PQW59vvkM
mezym
Deci,


Ai clima pornita sau oprita? Adica pe off sau macar ac off? Daca da, pune-o pe off si vezi daca mai face. In caz ca e afirmativ, e functionare normala. In sarcina decupleaza compresorul de clima daca ai mai multe secunde apasata continuu pedala de acceleratie. Managementul e setat astfel incat, la o accelerare puternica, sa iti puna la dispozitie maximum de putere.
Exemplu, la mine la 4000 de rot de minut, daca mentin turatia aia cateva secunde bune si apoi dau sa accelerez usor, o secunda intrerupe. In secunda aia decupleaza compresorul de clima. Asta cu clima pe auto.

Cu ea pe off nu se mai manifesta nimic.
Chestia a fost probata cu testul CLIP pus pe masina, in mers, si citite valorile si parametrii.

Din ce vad eu in video despre asta e vorba.


La Megane mi s-a stricat o bobina si, pe langa faptul ca ti se aprinde cheia de service si martorul antipoluare, motorul merge in 3 pistoane, face zgomot rau si toata masina se zdruncina.

Exclus, asadar, sa ai ceva la vreo bobina.

Cat despre bujii ... eu parca stiu ca la K4M cu un singur electrod sunt.

PS: Tacanitul e ceva specific motoarelor aspirate de la Renault. El e prezent mai ales la pornirile la rece. Cu un ulei bun, serios, n-o sa-l prea mai auzi. Cand spun ulei serios ma refer la un 0W40.
black_scorpion
n am clima. Am A/C manual si nu era pornit. Stiu cum e cu A/c ul, e butonul pentru depasiri la mine:))

10 Dec 2015, 20:12:
ulei parca am 5w40 elf, ce mi au pus la reprezentanta. Ideea e ca nu se aude la rece, mai deloc, la cald se manifesta. La rece oscilatiile sunt mari, dar fie ca sa zic asa, nu mici si bruste ca la cald.
mezym
Atunci s-ar putea sa ai ceva cu clapeta de acceleratie. Ai scris c-ai curatat-o de mai multe ori ... se poate deteriora garnitura ei. Sau poate pur si simplu n-a fost pozitionata corect (eu am patit asta, tot la Megane din pacate). Insa asta ar fi trebuit s-o sesizezi imediat dupa ultima curatare.

La prima vedere ce apare in video pe turometru e normal.

L.E. : Elf-ul acela este ok, iar cei de la Serus sunt cam cel mai bun service Renault din tara. Daca masina mai e in garantie, si va face tot la fel sau chiar mai rau , atunci nimeni nu te poate opri s-o duci la service. Sunt obligati sa-ti deschida fisa de alerta client.
black_scorpion
daca te uiti mai spre final, cand o tin in 2000 se vede cum intrerupe. Clapeta am curatat o cu borna scoasa, ralantiul a stat bine de fiecare data cand am curatat o eu. O singura daca mi au curata o la reprezentanta cand mi au schimbat distributia, cu borna pusa si aveam ralantiul pe la 2000 dar si a revenit singura. La cateva luni dupa asta, din motivele precizate mai sus, au resoftat calculatorul de injectie (ECU) sperand ca poate e de acolo. Singura diferenta a fost de consum dupa resoftare, scazand destul de bine.
Apropo de bujii, daca i as pune cu 2 electrozi nu ar fi ok?
ali3n_cop
Asculta de unu' care a inlocuit absolut tot ce se poate inlocui: clapeta acceleratie, bujii, bobine, sonda lambda, distributie, electrovalva fulie defazoare, fulie defazoare, supape. Pana nu mi-au inlocuit supapele..nu am scapat de oscilatiile alea si intreruperile in sarcina. Asculta la esapament cum da rateuri atunci cand motorul sta accelerat in 2000rpm (pe liber) + mirosul specific de combustibil nears.
black_scorpion
Revin cu rezultate dupa vizita in reprezentanta. Am schimbat bujiile iar ca diferenta motorul trage mai rotund si consumul usor scazut. De intreruperi, mi a explicat in multe feluri ca e din cauza clapetei de acceleratie. La o anumita turatie e normal sa intrerupa din cauza ca clapeta corecteaza depitul de aer in permanenta. Legat de zgomotul si intreruperea de la 2000 rpm, mi a zis ca atunci se produce defazarea si e normal acel zgomot metalic. Ca fapt divers, in dimineata in care am plecat spre reprezentanta, mi a carait dupa ce a pornit, s a apins check injection in bord, iar pe tester a dat eroare senzor pozitie ax cu came. Dupa ce a sters eroarea, nu a mai aparut. De atunci a trecut cam o luna iar caraitul a mai aparut de vreo 2 ori.... Acum cu intreruperile nu m am lamurit totusi, nu mi se pare prea normal sa oscileze atat de tare turatia, dar nu s a putut face altceva. Multumesc de sfaturi, mai am cam 8000 km de garantie, sper sa o rezolv pana atunci. O zi buna va doresc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.