Nu am mai avut timp, chef, rabdare pentru jurnale si chiar daca am abandonat practic negresa intr-un garaj, am mai hingherit de atunci cateva vehicule.
Practic am dat motociclismul pe ciclism o perioada buna, pentru ca n-as fi putut in diferite locuri uitate de lume altfel.
Sfarsitul lui 2013 m-a prins la o firma de mobila. Neseriozitatea tipica patronilor romani m-a facut sa-mi dau demisia. Un prieten inginer constructor, era plecat de vreo 3 luni in Germania. Hai ma, nu vii si tu? Ce dracu' sa caut eu pe santier? Pai nu e tocmai santier, se lucreaza in hala si se fac prefabricate. Tu esti bun la tamplarie, deci numai bine.
Nu m-a incantat ideea in prima faza, poate si pentru ca nu iesisem din tara pana atunci, exceptand o bere la Ruse. Mai mult de curiozitate si pentru ca oricum n-aveam ce face altceva in perioada aia, am zis sa vad si eu cum e occidentul...
Ziua de 4 ianuarie 2014 m-a prins pe drum... practic am plecat de ziua mea in tarile "calde". Bai, nene... si-o ploaie! Aveam sa aflu mai incolo ca asta e starea fireasca a vremii in Germania.
Am ajuns pe autostrazile lor... Roi de masini. Nu pot sa zic ca asfaltul e tipla, dar structura si partea de intrari-iesiri e gandita nemaipomenit. Nemtii merg tare, semnalizeaza si se baga imediat, dar nu te claxoneaza nimeni, nu-ti da flash... etc..
Am tinut neaparat sa-mi iau si bicicleta. E frumos, dar in zona unde muncesc, ca sa vii de la magazin cu rucsacul in spate plin pe dealurile astea, mai ales cand ploua rece, e criminal. Asa ca ma rodea sa-mi iau o masina.
Fara masina in Germania esti mort. Exista transport in comun, dar te cam rupe la buzunar. Aici transport in comun inseamna trenuri si autobuze. Cam prin fiecare satuc trece trenul.
Dupa vreun an, adica la inceutul acestui an, prietenul meu, inginerul, s-a hotarat sa se intoarca acasa. Practic singura masina pe care o aveam la dispozitie era Loganul lui.
Cauta repede pe mobile.de un mijloc de transport. Ma bantuia gandul sa iau un Lupo 3L de prin 2000. Voiam economie. Prea scumpe unele in stare buna si mici. La 1m 80 si peste suta de kile, cred ca as fi stat ca ursul in cuibar...
Ce sa fie, ce sa fie? Ia, uite... Peugeotul 1.4 HDI se lauda avand consumuri mici. Exista si 206 combi. Buuun! Si asa am ajuns in curtea unui nene sa vad un 206 negru cu sistem audio JBL din fabrica...
Mi-a placut cum merge si am venit peste 2 zile sa-l iau. Aici e simplu. Dai banul omului, primesti brieful mare si cel mic (cartea masinii si talonul) te duci la inmatricularile din zona si-ti faci talon si numere. Nu dureaza mai mult de jumatate de ora. Daca vrei s-o duci acasa, iti trebuiesc numere rosii pe-o luna. Aici trebuie sa ai asigurare si platesti niscaiva impozit.
[attachmentid=1628014797]
Constient ca nicio masina SH nu e perfecta, incep sa-i descopar bubele. Cea mai deranjanta vine din compartimentul motor. Iese fum de undeva si intra in habitaclu. Era februarie si n-aveam chef de desfacut, asa ca m-a prins vara. Buba era la injectoare. Saibele de etansare erau impuscate. Un set costa 4 euro fara ceva, dar ca sa ajung la ele am desfacut jumatate de motor.
[attachmentid=1628014799] [attachmentid=1628014798] [attachmentid=1628014800]
Dupa niste peripetii cu firma de asigurare, care nu mi-a trimis plata in timp util, ci doar penalizari, m-am trezit cu un sectorist la usa. N-am stiut ca aici trebuie sa ai asigurare tot timpul. A doua zi aveam masina radiata, chiar daca o tineam in garaj cu motorul desfacut.
Taxele mari si evenimentul asta m-au facut sa ma hotarasc s-o-nscriu in tara. Am pus-o la punct, am trecut de TÜV (ITP-ul) lor si am plecat catre casa. Masina e in toate mintile, am trecut usor de RAR iar pentru restul de acte s-a ocupat o firma. Toata smecheria m-a dus la vreo 400 de euro. Numai asigurarea aici e vreo 500 de an.
Treaba e ca masinuta e mica si motorul cam puturos pentru autostrazile de aici. Am hotarat sa ramana a nevestei si Loganul 1.6 mpi al ei sa ajunga la tata...
Asa ca am luat-o de la capat. De la Audi Allroad, un microbuz, chiar un Subaru WRX din Italia, am ajuns sa iau un MCV cam chel si putin lovit.
[attachmentid=1628014801] [attachmentid=1628014802] [attachmentid=1628014803] [attachmentid=1628014804] [attachmentid=1628014805] [attachmentid=1628014806]
Afectate sunt toate radiatoarele, traversa fata si farul dreapta...
Asa ca m-am apucat de dezmembrat.
[attachmentid=1628014808] [attachmentid=1628014809] [attachmentid=1628014810]
Am dat 2500, puteam sa mai negociez. Am scapat totusi de inmatricularea provizorie si am adus-o aici cu numerele vechiului proprietar. Am scapat de platit inca o suta de euro. Mi-a tatait putin curu' pentru ca nu mi-a dat si talonul, doar cartea. Mi l-a trimis dupa vreo saptamana totusi prin posta. In cei 170 de kilometri de drum mi-am facut o parere. Cei 85 de cai ai MCV-ului trag mai bine decat cei 88 teoretici ajunsi atatia prin chiptuning ai Peugeotului. E loc si de mai bine, se ajunge la 111 cai si 250 nm.
Fiind cheala, m-am gandit la o ghidusie. Dar nu stiu ce implica si daca se poate. Ce merge luat de pe Logan 1.6 MPi Ambition 2005 si pus pe Ambiance DCi 2009.