Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inlocuirea becurilor existente cu LED - Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3
fmcosmin
Salut Lagunisti

Eu am inlocuit o parte din becurile masinii cu unele cu LED si sunt multumit pana acum:

1. becurile interioare: plafon central sofer 3x W5W LED 10 SMD lumina calda (ca si cele din atasament); plafon pasageri spate - idem ca in fata ; lumini la picioare fata 2x W5W LED 13 SMD lumina rece (ca si cele din atasament)

2. becurile de la oglinzile exterioare: 2x W5W LED 10 SMD lumina galbena (ca si cele din atasament) - se vad bine si ziua

3. becul din porbagaj: 1x W5W LED 10 SMD lumina rece (ca si cele din atasament) - este mai puternica lumina decat la cele cu lumina calda

4. becurile de la numar: 2x W5W LED 10 SMD lumina rece (ca si cele din atasament)

Cele cu lumina rece sunt mai deranjante in plafoniera soferului decat cele cu lumina calda.

Pana acum sunt foarte multumit. Ma gandeam si la pozitii/frana, dar as vrea recomandari.

Pretul a fost de aprox 6-10 lei / bec, luate de pe ebay de la rudele din Hong Kong.

Merci in avans pentru partajarea experientelor voastre.
madhorsefuzzy
Am inlocuit si eu cate ceva.

1. Pozitii/frana : LED CREE 1157 p21w bay15d 9G 30W
2. Lumini de zi (am xenon OEM): LED CREE T20 canbus 30W
3. Lumina numar: LED Cree 9W
4. Interior (plafoniere, picioare, usi) si pozitii : LED Philips 4000K

La pozitii led-urile Philips sunt fara difuzor.
In interior nu merg led-urile CREE care au 5000K. Sunt prea albastre pentru gustul meu. Alea merg doar la pozitii (desi aici am Philips de 4000K si par galbui cu xenon-ul aprins), DRL si la iluminare numar.
danytaticu
Si eu am inlocuit becurile, am mers pe becuri cu led 5730
10 led-uri PE bec
Plafoniera fata+plafoniera spate(pe care am inlocuit-o cu una cu lumini de lectura ca cea de PE fata)
Lumini picioare fata si spate
Lampi usi fata si spate
Portbagaj
Lampi parasolar - bec led laterali cu 6 led-uri 5730
Bec torpedo - led cob
Numar-bec lateral cu 9
Oglinzi - becuri cu 6 led-uri si lupa+semnalizare suplimentara in oglinda
Pozitii fata bec cu led cree ( 10 led-uri-50w) ,inca nu le- am pus ,dar fiind prea puternice vreau sa le folosesc ca drl (sa vedem)
Astept sa IMI ajunga becurile cu led cree h7 si semnalizare spate
madhorsefuzzy
Ce temperatura de culoare au 5730?

In atasament vad ca au mai multe.

Temperatura de culoare a fost primordiala in alegerea lor. Asa cum am zis ceva diferit de 4000K in interior parca il albastrea pe tot.

Langa xenon pe pozitii merge ceva de 5000K si la numarul de inmatriculare.
fmcosmin
@madhorsefuzzy: merci de info detaliate. Ma gandeam si eu sa-mi schimb becurile pt pozitii si frana. Imi trimiti tu un link cu modelul si pretul, daca ai, te rog? M-am uitat pe ebay dar nu am vazut ceva asemanator cu cele din poza ta.

@danytaticu: ce becuri ti-ai comandat pentru semnalizare spate si led cree h7 (link-uri)?
madhorsefuzzy
Pai pentru pozitie si frana apare site-ul ca watermark pe poza: ledview.ro.

Cauti 1157 / BAY15D pentru pozitii si frana si BAU15S / PY21W pentru semnalizare.

Sunt 65 ron bucata sau 60 ron alea pentru semnalizare.

Atentie: cumnatul cand le-a vazut mi-a zis ca ii rup ochii. Eu am zis ca e doar obosit.
In 2 luni jumate o singura data mi s-a parut ca il deranjez pe un nene. Probabil si el era obosit. Culmea avea jipan. radmasa.gif
Prefer sa-mi umple frigiderul decat sa nu fiu vazut.

Pe pozitie se aprind un pic mai slab decat cel de ceata. Pe frana il depasesc.
danytaticu
ledurile 5730 sunt albe -5000k
la parasolar ,torpedou si numar 6000k
pentru semnalizari spate bau15s(au pinii descentrati)
pentru semnalizari fata SPH24WY
becurile bau15s le cumparasem pentru fata, doar ca intre timp am dat farul jos si am vazut ca este alt tip de bec ,asa ca sunt nevoit sa le pun pe spate,desi vroiam sa fac toata fata pe led si apoi spatele
h7..
http://it.aliexpress.com/item/2015-Newest-...pNumber=1379134

bau15s

http://it.aliexpress.com/item/Free-shippin...pNumber=1379134



am cumparat pentru un prieten un alt model de h7 ,am vrut sa il probez dar nu intra in far,avea 14 mm diametrul becul,iar farul 12mm,
astea care le-am luat au 10 mm,diametrul


astea sunt cele care nu intra

http://it.aliexpress.com/item/2015-New-40W...pNumber=1379134
radunre
madhorsefuzzy, doua intrebari:
- cum se impaca led-urile cu aprinderea si stingerea graduala ?
- Philips T10 de unde sunt cumparate si cat ai dat pe ele ?
fmcosmin
@madhorsefuzzy: stingerea graduala e mult mai brusca decat la becurile incandescente dar pt mine nu e ceva grav.
Referitor la lumina de interior e mult mai placuta cea calda fata de cea rece. De asemenea tin becurile din plafoniera fata oprite de pe modul automat pt ca ma deranjeaza cand se aprind noaptea, la oprirea motorului sau deschiderea usii (la fel faceam si inainte sa fie LED). La plafoniera din spate, in schimb e setat pe auto si nu ii deranjeaza pe cei care stau acolo.

Am comandat si eu azi de la varu' din china:

Pt pozitie/frana:

http://www.aliexpress.com/item/2pcs-1157-1...archweb201560_9

2buc = 7.73 USD

Pt semnalizare spate:

http://www.aliexpress.com/item/1-Piece-of-...1966326660.html

2buc = 7.4 USD

Va anunt impresiile dupa ce le primesc.
radunre
Multumesc pt. informatii smile.gif

Si eu agreez iluminatul de interior pe lumina calda 3000K - max. 3500K
madhorsefuzzy
Philips T10 poti lua prin emag. Poza e de la ei.

Dar Philips-urile nu sunt CAN BUS, in consecinta nu se sting de tot (mai putin cand UCH taie alimentarea la inchiderea masinii). "Stinse" se vad la locul lor, dar nu ma deranjeaza. Nu dau impresia sa plapaie.
Si dau eroare de bec ars, dar nu in bord ci doar cand scanati cu CLIP-ul de erori. Nu ma deranjeaza nici asta.

Cu cele Cree de 9W fiind CAN BUS nu mai ramane nimic "palpaind" in plafoniera. Le-am incercat ianinte sa le pun la numere. Ma interesau pentru plafoniera fata pe laterale unde trebuie led sa bata in lateral. Dar cred ca mi s-au parut prea reci/albastre. Pe mijlocul plafonierelor, unde difuzorul de lumina e mai galbui nu mai retin. Poate mai fac o proba.

La stingerea graduala nu mi s-au parut probleme. Mi se pare tot fireasca. Cel putin mie.
danytaticu
Si la mine plafonierele se sting gradual,exact ca si cu becurile normale
@fmcosmin ,la inlocuirea becurilor de semnalizare o sa fie nevoie si de o rezistenta pusa in paralel cu becul
fmcosmin
@danytaticu: la mine, nu da mesaj cand mi se arde un bec. Presupun ca rezistenta trebuie pusa doar la modelele "mai destepte" care stiu sa detecteze ca nu au un consum de x Watt
danytaticu
Gresit,nu vorbim de eroarea in bord ,
becul consuma forte putin,adevarat,dar releul ,,il vede''ca un bec ars si o sa functioneze cu o intermitenta marita,
PE Masina care o aveam inainte ,am pus led-uri PE semnalizare cu rezistente ,pentru fiecare bec ,o rezistenta
Becurile care le-ai luat, 100%,au nevoie de rezistente
Apropo ,esti sigur ca becurile care le-ai luat sunt suficient de puternice?
am pus becuri cu 10 led-uri 5730 in plafoniere, iar tu in semnalizari
Am luat becuri pentru semnalizare cu 16 led-uri cree,super sa nu am nevoie de rezistente
solorad
Dar pentru luminile de zi? Ce LED-uri ar trebui sa folosesc?
Ma gandeam la ceva minimum 50W Cree, ba chiar 80W Cree....sau alte opinii. Chiar nu ma pricep.
Pretul am vazut ca este pe la 40 Ron/buc.... nu in Romania bineinteles.

12 Nov 2015, 20:29:
Daca cineva are cunostinte in ceea ce priveste "tipul" de soclu atat pentru fata, cat si pentru spate ar fi foarte pretioasa aceasta informatie. Ma gandesc sa trec pe Led inclusiv semnalizarile de pe oglinda.
Efectul nu trebuie stricat. Tot interiorul il am pe LED. La parasolar e bec normal.....se vede si se simte ca un "cur", e chior, nu ai ce sa vezi, doar sa te enervezi. Ori toate pe Led ori toate pe becuri normale.


12 Nov 2015, 20:39:
Ca sa intaresc "ideea". Faruri adaptive cu Xenonon, lumini de zi cu Bec. Semnalizarea chiar nu am bagat-o seama (bec bineinteles).....dar cu LED sunt sigur ca ar altceva.
Toate masinile premium noi sunt echipate cu LED peste tot, poate gresesc.....hai si noi.

12 Nov 2015, 20:44:
"nu am bagat-o in seama" , "ar fi altceva".....imi ramane o tasta blocata si nu mai scrie corespunzator. Hai si cu o tastatura noua.....merita.
madhorsefuzzy
Pentru a afla ce tip de bec este in fiecare loc din masina am folosit aplicatia de la osram :
osram tool

E important si anul chiar daca e Laguna 3 pentru ca se schimba tipul de soclu intre ani si modele.
danytaticu
FATA
proiectoare - H11

far halogen
pozitii - w5w
faza scuta - H7
faza lunga - H7
semnalizare - SPH24WY

far xenon
lumini de zi - P21W
bixenon - D1S
poziti - w5w

semnalizari oglinzi-WY5W

interior (picioare +plafoniere+usi+parasolare) - w5w
torpedou- siluro 36 mm
portbagaj - w5w

spate

numar - w5w

BREAK
marsalier - P21W
ceata - P21W
semnalizari - PY21W
frana /pozitii - P21/5W

BERLINA
marsalier-w16w
ceata-P21w

sper ca sunt toate
fmcosmin
@dany taticu: merci mult de info!

Referitor la becurile comandate pt stop-uri/pozitii si semnalizari:

La stopuri/pozitii, becurile au 2.5W, cu un led Cree de mare putere - nu vroiam ceva care sa ii rupa la ochi pe cei din spatele meu sau sa ma ia vreun politist zelos la intrebari. Daca luminozitatea va fi sub cea a becurilor originale, nu o sa le montez. M-am luat dupa review-urile celor care le-au cumparat. De ex, un polonez care daduse calificativ maxim spunea: "Bought 4 set (total 8 bulbs), 5w function is BRIGHTER, **BUT** 21w function is DIMMER than incandescent bulb. DON'T get this if you want 100% street-legal bulbs. I've put comparison for the braking lights: left-incandescent, right-this LED. Also the bulb is very hot just like incandescent one."

La semnalizari: led-urile suuunt mai puternice, au 5W, tot cu Cree de mare putere. La fel, nu vroiam ceva sa ii rupa la ochi pe cei din spatele meu si m-am uitat si la review-uri. Daca va fi nevoie de rezistenta, voi pune.
solorad
Multumim "taticu" pentru info...ai "pierdut ceva timp" pentru cele scrise. Nu raman dator, daca am timp (si vremea e aiurea) ma apuc sa aplic si revin cu rezultate(sper pozitive).
madhorsefuzzy
QUOTE(fmcosmin @ 13 Nov 2015, 10:13)
"Bought 4 set (total 8 bulbs), 5w function is BRIGHTER, **BUT** 21w function is DIMMER than incandescent bulb. DON'T get this if you want 100% street-legal bulbs. I've put comparison for the braking lights: left-incandescent, right-this LED. Also the bulb is very hot just like incandescent one."

Pai e aiurea.
1. Mie originalele pe pozitie mi se pareau slabe. (posibil si din cauza stopului care e in pic fumuriu din fabrica fata de modelul standard)
2. Ideea de LED vine cu 2 mari avantaje: luminozitate mai buna cu un condum scazut, ceea ce implica o caldura degajata redusa. Ceea ce zice polonezul ala pe mine m-ar face sa fug de produs: e opusul a ceea ce inseamna LED.
3. Pentru mine siguranta primeaza: vreau sa fiu vazut in noapte nu sa fiu luat cu fulgi cu tot de vreun camionagiu adormit. Chiar daca le zgarii retina vreunora.
4. Exista pe Octavia 3 stopuri LED foarte luminoase pe pozitie si care iti rup retina pe frana. Asa am decis sa cumpar led-urile Cree de 30w.
5. Led-urile mele Cree de 30W nu se incing aprope deloc pe pozitie comparativ cu un bec normal. La o lumina mult peste: pe pozitie nu ajunge totusi la intensitatea becului pe frana sau al celui de ceata.
danytaticu
azi mi-au ajuns becurile led h7 si semnalizare
cateva poze cu becurile h7 ,cele pentru semnalizare nu am avut timp sa le pun si cred ca mai dureaza biggrin.gif
asgard
cum se comporta ledurile h7? tu ai farul cu lupa sau clasic? cat de mult se incalzesc? vreau sa mi cumpar acelasi model insa nu sh cum dosesc radiatorul in far si mie frica sa nu mi topeasca ceva pe acolo ... cat si de unde le ai luat? ms smile.gif
danytaticu
salut,
inca le probez,
eu am far cu lupa,mi se par ca fac lumina in fata masinii si nu in profunzime,asta in oras cu strazile luminate,
pe afara cu strazi intunecate sunt ok,
in seara asta o sa fac o confruntare cu o masina cu xenon
astept sa ploua sa le probez pe strada uda
am bagat totul in far,fara sa pun capacul,driverele sunt mici 2,5X5 cm,(probe)
radiatorul eu as prefera sa il las in far, doar ca la laguna nu este loc si deci trebuie sa tai capacul ,(faza scurta),la fluence nu stiu cun este,ce spatiu ramane de la bec la capac
in kitt sunt si garniturile pentru scos radiatoarel
de incalzit se incalzeste dar nu sa topeasca fire, plastice...

ieri am probat si becurile cu led pentru semnalizare,desi sunt cu 16 led-uri xbd tot trebuie puse rezistente si eu speram sa nu mai fie nevoie,
danytaticu
pentru becurile cu led pe semnalizare se pare ca nu mai este nevoie de rezistente ,
exista un releu electronic pentru led care rezolva problema intermitentei ,practic se scoate cel vechi si se pune cel pentru led,treaba este ca are 3 pini si sunt 2 tipuri in functie de pinii de alimentare
la laguna nici macar nu stiu unde este,m-am uitat un pic dar nu mi-am dat seama
a schimbat sau stie,cineva unde este amplasat?
as vrea sa il comand dar sa fiu sigur ca e ceea ce trebuie,daca nu o sa merg pe rezistente


asgard
am montat pe fluence 2 leduri pt semnalizare in oglinzi retrovizoare si merg fara nici un fel de rezistenta. http://www.emag.ro/set-2-becuri-led-auto-a...b/pd/DF3RLBBBM/
Vreau sa cumpar pt restul de semnalizari 4 leduri osram http://www.auto100.ro/auto-leduri_305_bec-...alie_46618.html
va anunt daca intampin ceva dificultati cu ele.
Inca nu m am decis daca pun pe marsarier 2 leduri http://www.auto100.ro/auto-leduri_305_bec-...000k_46623.html de 6000k sau de 3000k.
danytaticu
in oglinzi am si eu becuri cu led,dar nu cu astea sunt probleme ci cu cele din fata si spate
eu le-am montat ,dar fara rezistenta nu merg bine sunt foarte rapide si le-am dat jos
controleaza bine becurile de semnalizare fata pentru ca la laguna sunt diferite
pe spate sunt py21w,pe fata SPH24WY
daca ar merge releul acela ar fi perfect,deocamdata am doar 2 becuri pentru semnalizare si nu stiu daca merge si cu becuri normale si cu led
asa ca o sa merg pe rezistente ,pana imi cumpar si becuri de semnalizare fata
fmcosmin
Salut. Mi-au ajuns LED-urile pentru pozitii/frana si semnalizari si am vrut sa le schimb.
M-am orientat dupa filmuletul de aici dar nu reusesc sa scot stop-urile. https://www.youtube.com/watch?v=RdkHlWftMDM
Am scos pana de plastic, am desfacut cele 2 suruburi, am impins de filetul lateral ca sa iasa din lacas si a iesit partial dar nu reusesc sa-l scot. Am tras de ambele stop-uri in toate directiile timp de vreo jumatate de ora. Mi-am pierdut rabdarea si am tras mai tare de cel din dreapta si s-a fisurat plasticul coltului dinspre portiera la vreo 4 cm de varf :-( .
Cum spunea cineva, nu e usor intotdeauna sa schimbi un bec la Renault. Daca ma puteti ajuta cu un sfat / link, va multumesc.
danytaticu
ca sa dai jos stopurile iti trebuie 5 min ,max
pe spate sunt 2 suruburi nu unul,iar pe lateral unul,in total 3
nu trebuie impins in filetul lateral ci langa, in acea mica gaurica patrata
pana de la inceputul filmatului eu nu am desfacut-o si tot a iesit stopul
ai si rezistente pentru becurile de semnalizare?
fmcosmin
Am vazut ulterior si eu in manual ca sunt 3 suruburi. In filmuletul de pe youtube apareau 2. Nu mi-am luat rezistente inca, vreau sa incerc fara. Ma gandesc ca daca becurile semnalizarilor de pe fata au ramas cele originale, cu filament, releul de semnalizare s-ar putea sa mearga ok. O sa mai incerc sambata. In caz de nevoie, stii/stiti cumva ce rezistente ar trebui sa pun, cum sa le montez?
PS: trebuie sa-mi caut si un stop dreapta ca i-am fisurat plasticul (deocamdata i-am pus o banda ca nu e fisura mare). Daca stiti de unde sa-l iau mai ieftin, spuneti-mi, va rog.
danytaticu
sambata am probat si eu sa imi pun becurile cu led pe semnalizare,fara rezistenta nu functioneaza,
rezistentele trebuiau sa imi ajunga azi,dar se pare ca cel de unde le-am cumparat nici acum nu le-a trimis
rezistentele care le-am cumpatat sunt ceramice de 10w 6ohm si se monteaza in paralel cu becul
pe vechea masina aveam de 5w si nu a avut probleme niciodata,
fmcosmin
Pot sa le iau oare de la una din firmele cu piese electronice de pe Maica Domnului? Se prinde cu cositor direct pe bec sau pe soclul becului?
danytaticu
azi am cumparat 2 rezistente de 15watt 6,8 ohm,
le poti cumpara de la orice magazin cu piese electronice
rezistentele se incalzesc de aceea cu cat sunt mai mari cu atat mai bine,
am lasat masina cu avariile pornite pentru o ora si pot sa spun ca nu puteam tine mana pe rezistenta

uite si un video
https://www.youtube.com/watch?v=dyJxb6dvd94
fmcosmin
Da, am desfacut f usor stopurile dupa ce am dat toate cele 3 suruburi jos.
Ce am comandat eu de la chinezi pt semnalizare spate nu are dulia compatibila. Nu am fost foarte atent, eu am comandat cu dulie BA15S sau 1156 si trebuia sa comand BAU15S sau 1156B. Diferenta e ca excrescentele de pe dulie nu sunt la 180 de grade una de celalata ci la 150 -210. Mai clar se vede in poza. Aveti grija ce comandati!
danytaticu
eu desi stiam ce tip de dulie trebuie ,tot gresit am comandat
dar am modificat dulia,
am polizat unul dintre pini la zero,si am facut unul nou,in pozitia care trebuie cu pistolul de lipit si cu un pic de fludor,intra perfect si tot asa functioneaza
ai luat rezistente?
fmcosmin
N-am apucat inca sa iau rezistente. O sa incerc sa fac si eu la fel ca tine cu dulia. Merci mult de pozele cu montajul rezistentei. Vad ca a aderat bine cositorul la cablajul semnalizarii. Pe Ali am vazut niste rezistente imbracate intr-un radiator de Al. Nu stiu daca gasesc si in Ro.
http://www.aliexpress.com/item/4pc-50W-LED...archweb201560_3
danytaticu


am probat becurile cu led si pe faza lunga,se pare ca isi fac treaba destul de bine
saptamana viitoare o sa imi ajunga si becurile led pentru ,pozitii/stop,mers inapoi, ceata si pozitii fata, asa o sa am tot spatele cu led smile.gif
mi-au ajuns lampile drl,doar ca le-am ars, sad.gif
le probam in casa cu o sursa de tensiune reglabila si am tot urcat tensiunea pana le-am ars,
radunre
Sunt si eu curios pentru ce schimbati becurile cu leduri daca tot nu exista un avantaj evident, cum ar fi reducerea drastica a consumului (care ar avantaja si eventualele probleme de contact etc.) ?

O reducere a timpului de aprindere/stingere cu cateva milisecunde mi se pare un avantaj minuscul comparat cu pretul+timpul alocat...
madhorsefuzzy
Mie cu LED-urile din stop geamul stopului nu se mai incalzeste. Cu becuri se incalzea. In plus dau mult mai multa lumina si sunt mult mai vizibil, break-ul avand niste stopuri micute.
digioptic
QUOTE(radunre @ 18 Jan 2016, 11:30)
Sunt si eu curios pentru ce schimbati becurile cu leduri daca tot nu exista un avantaj evident, cum ar fi reducerea drastica a consumului (care ar avantaja si eventualele probleme de contact etc.) ?

O reducere a timpului de aprindere/stingere cu cateva milisecunde mi se pare un avantaj minuscul comparat cu pretul+timpul alocat...
*



Avantajul este evident, randamentul luminos mult mai bun fata de lampa cu filament si posibilitatea de a micsora drastic consumul de energie, care nu e asa neglijabil cum cred unii la lampile cu filament. Din pacate, acest ultim avantaj este imposibil de avut daca operatia de inlocuire se face cum se face... Cumparand becuri cu led din piata mare, facute in marea lor majoritate de firme chinezesti fara pretentii de fiabilitate. Pastrand soclul becului de inlocuit, in esenta "LED-urile" respective sunt colectii de mai multe chip-uri inseriate de regula cate trei si limitate in curent cu o simpla rezistenta. Nu rezista in timp, pentru ca prin incalzirea structurii ledului, se micsoreaza tensiumea de deschidere si creste curentul. Solutia corecta este alimentarea lor prin surse dedicare de curent constant, viata ledului crescand exponential. Cateva chip-uri de un W pot avea un randament luminos ca un bec de sa zicem 21 de W. Solutia pe genunchi ca sa se pacaleasca computerul de consum este punerea unei rezistente de putere in paralel cu acest asa zis bec cu led. In acest caz, avantajul unui consum mai mic este eliminat sau chiar crescut in unele cazuri. De ce ? Pai rezistorii respectivi sunt folositi si la lampi de 21 W si la altele mai mici. Iar valoarea rezistentei este constanta si mica, fata de becul clasic care isi mareste rezistenta filamentului la incandescenta. Eliminarea acestor rezistori de "pacalire bec ars" este posibila prin reprogramarea compului de consum, scazand pur si simplu valorile de curent.

Asa se face corect trecerea de la becul clasic la lampile cu led. Folosirea unor surse de curent constant, deci o recablare a circuitelor de lumini, lampi cu leduri fara rezistori de limitare si reprogramarea valorilor curentilor din computerul de consum.

Eu am lasat-o asa cum a facut-o fabrica. Cu becuri clasice si doar stopurile pe spate au leduri. Cand voi avea tot ce imi trebuie atunci le voi schimba. Dar niciodata cu rezistorii aia, doar ca sa ajut poporul chinez si prieten sa prospere pe seama saraciei mele biggrin.gif


QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 Jan 2016, 13:28)
Mie cu LED-urile din stop geamul stopului nu se mai incalzeste. Cu becuri se incalzea. In plus dau mult mai multa lumina si sunt mult mai vizibil, break-ul avand niste stopuri micute.
*



Sigur ca e mai rece ca un bec, dar rezistorul de putere cat de fierbinte este...? blush.gif
fmcosmin
Legat de avantaje, LED-ul are o durata de viata mult mai mare si consumul de energie si combustibil este mai mic, mai ales daca umbli cu faza scurta tot timpul. Este si mai estetic.
Eu am niste becuri cu LED la stop si pozitii de 5W. Nu am pus rezistenta si nu imi apare nimic pe bord (nu mi-a aparut niciodata eroare pe afisajul bordului cand s-a ars vreunul din becuri). Am pus unele tot cu LED de 5W pe semnalizare si pe avarii mergeau ok. Pe semnal stanga sau dreapta insa, cadenta semnalizarii era mult marita si dadea si o eroare in bord. Am incercat sa pun rezistente ceramice din comert dar am renuntat ca se incalzeau foarte tare si erau foarte voluminoase/greu de montat. Am comandat niste rezistente cu radiator de aluminiu de la chinezi si le voi monta pe acelea dupa ce se vor livra. http://www.aliexpress.com/item/4pc-50W-LED...2267113079.html
Am comandat 4 si mai imi raman 2, daca e cineva interesat.
radunre
@digioptic, foarte corect ce ai scris, tocmai de aceea nu inteleg insistenta cu care se fac aceste modificari, in afara de un eventual aport luminos, consumul si viata ledurilor intr-un astfel de "montaj" este comparabil sau mai slab calitativ.

La fostul Megane 1, in 8 ani de utilizare nu am schimbat nici un bec de stop sau semnalizare (au fost 2 pe pozitie)..., comparativ, ledurile din aceste montaje ma indoiesc sa functioneze (la aceiasi parametri) chiar jumatate din acest timp.

Daca exista posibilitatea reglajelor in computerul de control al luminilor, incep sa fiu si eu interesat de un eventual schimb, pe LED. In acest caz, consumul iluminatului ar scadea drastic si ar prezenta cel putin un avantaj clar.
danytaticu
becurile cu led cree nu au doar o rezistenta si gata au un mic driver care da led-urilor exact tensiunea de care au nevoie,deci aceste becuri sunt perfecte pentru tensiunea masinii 12-14,5 v

becurile cu led smd au intradevar doar rezistente dar asta nu inseamna ca sunt proaste si ca se ard repede,
am pus rezistente pe becurile de semnalizare doar pentru ca intermitenta era marita (din cauza ca becul consuma putin)negasind becuri cu led si pentru fata am ales sa merg pe rezistente momentan,
daca le gasesc si pe cele de fata si intermitenta continua sa fie marita o sa scot rezistentele si o sa pun un releu de semnalizare special pntru becuri cu led
am lasat masina pe avarii mai mult de o oara ,rezistentele frigeau,dar doar pentru probe in trafic nu stai cu semnalizarea o ora
pe celelalte becuri nu este nevoie de rezistente
nu inteleg ce vrei sa reglezi din computerul masinii?vrei sa reduci tensiunea la 3,5 volt ca sa alimentezi direct led-urile?led-urile functioneaza cu tensiunea de 3-3.5 volt
laguna berlina are triple pe led ,crezi ca acolo ajung 3,5 volt sau 12?inauntrul triplei are un driver care reduce tensiunea pentru led-uri ,nu?sau rezistente?nu stiu ,nu am berlina
legat de consum un bec halohen h7/55w consuma aproape 4amperi,unul cu led cum am eu consuma aproape 1amper,
sa zicem ca esti pe faza lunga+proiectoare (6 becuri halogen 55w aprinse)+pozitii.alternatorul trebuie sa produca mai mult curent decat in cazul becurilor cu led si asta inseamna consum mai mare


https://www.youtube.com/watch?v=kBRAKW8wXy4
de la min 3,se vede consumul intre un bec cu led si unul halogen

in foto un driver pentru alimentarea led-urilor cree

pe masina care o aveam inaintea lagunei becurile cu led sunt inca in stare de functionare dupa 5 ani,nici macar un led nu s-a ars
in casa, tot de vreo 5 ani ,am pus becuri cu led,unul nu mai mergea,dar am inlocuit un led si gata merge din nou biggrin.gif
mie mi-au placut led-urile de mic biggrin.gif ,modificasem si dacia batranului meu,
fiecare cu vrabiuta lui
radunre
Pe Laguna 3 exista un computer specific (switching protection unit) care se ocupa cu comanda luminilor si masurarea curentului acestora tocmai pentru a trimite o alerta (+ altele) catre utilizator in cazul unor defectiuni.

Incurajez 100% utilizarea unor LEDuri de calitate cu controller incorporat pentru o f. lunga durata de viata, reducerea consumului la o fractiune din cel al unor becuri cu incandescenta si, de ce nu, imbunatatirea iluminatului (fie ca e de pozitie, stop sau interior).

In cazul in care cineva are experienta si echipament specializat (diagnoza) se poate incerca o calibrare a curentilor masurati de "switching protection unit" pe un astfel de LED pentru a se putea utiliza si la semnalizari fara adaosul unor rezistente de balast.

Inca nu am ajuns sa vad cum arata ecranele de control al "switching protection unit" intr-un soft de diagnoza dar sper sa o fac in curand si revin cu detalii.
Daca are cineva astfel de informatii, este binevenit sa le exprime astfel ajutant multi posesori de Laguna si nu numai.

Si ca o informatie de ordin general, controlul LEDurilor (CREE si altele dar mai ales module cu un singur LED) este de preferat a se face in curent si nu in tensiune.
digioptic
Eu am incercat sa fiu cat se poate de clar. Multumesc colegului @radunre pentru aprecieri si ma bucur ca nu sunt singurul care gandeste asa. Fiecare face ce doreste cu automobilul propriu. Rolul forumului este sa ne informam reciproc si sa ne impartasim experienta cu pasiunea comuna numita AUTOMOBIL ! wub.gif

Uite un posibil raspuns la problema inlocuirii becurilor de semnalizare cu becuri adaptate cu LED, baiatul asta din film a reusit foarte usor sa reprogrameze sistemul modificand timpii de comutatie ai lampii atunci cand s-ar presupune ca nu avem pragul de curent consumat al unui bec clasic cu filament de 21 W. Bun inteles, atentie, toate astea cu folosirea unor becuri cu led de calitate care sa includa si acea sursa de curent constant in comutatie. Dupa cum zice dumnealui, a reusit elegant sa nu mai foloseasca acele rezistente care maresc consumul.

https://www.youtube.com/watch?v=Zyn25-bXtdM

Desigur, becurile cu led comune sunt mult mai ieftine decat cele produse de firmele consacrate si poate de asta se prefera "solutia" cu rezistente de limitare si "monstrul" ala de rezistor pe post de pacalire. Dar pentru cei priceputi si cu dorinta de a bricola singuri blocurile optice, exista si surse externe DC-DC care se pot insera in circuitul de alimentare al lampii, pe fire cumva ca un balast la becurile cu halogen, precum si LED-uri de putere cu mult mai ieftine ca un bec gata facut.
Un exemplu de firma de componente ar fi :

http://www.adelaida.ro/sursa-alimentare-le...-300-300ma.html

Si imi permit totusi un avertisment cu voia vostra dragi colegi Lagunisti sau ce marca aveti de automobil :

- Folosirea unor rezistori de putere, fie ei si ceramici, fara radiator, care sunt folosite si omologate in alte scopuri decat cel auto, pot duce la incendiere !!! Sa va spun numai ca astfel de rezistori se monteaza pe o placa de circuit la o anumita distanta de cablaj cu ajutorul unor distantiere metalice de sustinere si racire a terminalelor. Doar asa le-am intalnit in televizoarele cu tub catodic sau sursele de putere, asta ca un exemplu.

Altfel...fiecare cu vrabiuta lui. biggrin.gif
danytaticu
azi mi-au ajuns si becurile led pentru spate(mers inapoi,pozitii/stop,ceata)si pozitii fata
despre rezistentele de pe semnalizari pot sa spun ca sunt exact asa cum le-am pus,fara sa faca ,,daune'',adica fara sa topeasca nimic in jurul lor,sau mai stiu eu ce ....
nu sunt primul nici ultimul care pune rezistente,
bursuc1979
Salut...mă interesează dacă acele becuri cu led cree pentru ceată, lampa spate merg.....și dacă da, ai făcut vreo modificare?
danytaticu
Sigur ca merg,dar a trebuit sa pun ,o rezistenta .
doar una pentru ambele becuri
bursuc1979
Fără aceea rezistentă nu s-ar putea, făcând o modificare in UCH-ul mașinii?
fmcosmin
O parte din becurile chinezesti comandate/utilizate pt plafoniere in interior au inceput sa palpaie (cateva dintre SMD-urile de pe ele se aprindeau/stingeau random). Le-am inlocuit cu becurile clasice, cu incadescenta. Recomand sa folositi leduri de firma pt interior sau sa nu va mai obositi sa le schimbati cu chinezarii pe cele originale. Cele care s-au defectat aratau ca cel din atasment.
Racky
Am facut si eu prostia de am cumparat ceva asemanator cu a tale Cosmin. Inca nu au inceput sa moara ( au cca 1 luna ), dar lumina nu e nici gand 6000k asa cum zic ei, e mai albastruie.
Sa vedem cat o sa tina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.