Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rezervatia de zimbri Neagra, com. Bucsani (DB)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Hai noroc la toata lumea.

Daca tot am fost pe acolo, poate ajută pe cineva, având în vedere că este posibil să mai fie niște week-end-uri cu vreme frumoasă până vine vremea urâtă sau zăpada.
Sau pentru primăvara viitoare.

Nu cred sa se supere cineva ca am fost cu bicicleta.

Așadar.

Sâmbătă, 07.11.2015 – Partea I-a
Gara Nucet – DN 71 – Racovița – Bucșani – Rățoaia – Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea
88 km

București – Nucet cu trenul IR 1871 (o Săgeată Albastră).
Bilet on-line, om si bicicletă = 31,35 Lei (față de 33,00 Lei cât ar fi fost la casa de bilete).

Bicicleta în tren.

[attachmentid=1628013551]

Nașul a fost puțin mirat când a văzut biletul on-line, pe motiv că “ăștia nu mi-a zis nimic”.
Bănuiesc că se referee la faptul că nu a fost anunțat că are călători cu bilet on-line atunci când a preluat trenul.
Am mai mers cu bilet on-line și atunci nașul avea o foaie A4 din care știa câți călători au un astfel de bilet.

Pauză vreo 10 minute în gara Titu, tocmai bună pentru o țigară.
Apoi, până la Nucet nu a mai durat mult.

Trenul cu care am călătorit.

[attachmentid=1628013552]

Gara Nucet.

[attachmentid=1628013553]

Probabil fosta gară Nucet.

[attachmentid=1628013554]

Odată, cu mulți ani în urmă, parcă și în București existau astfel de felinare.

[attachmentid=1628013555] [attachmentid=1628013556]

Unul dintre paznicii gării.

[attachmentid=1628013557]

Mi-a părut rău că n-am avut nimic să-i dau de mâncare (banuiesc ca banane sau Snikers nu mânca).

Trenul are totdeauna prioritate.

[attachmentid=1628013558] [attachmentid=1628013559]

Destul de repede am ajuns pe DN 71.
Vremea nu era tocmai ideală pentru o plimbare cu bicicleta, însa nu este 23 August în fiecare zi.
Plus că am schimbat pălăria cu căciula pentru că deja îmi îngheța capul.

[attachmentid=1628013560]

Vănători aliniați pe câmp, care (am aflat ulterior) vânau iepuri, însă fără succes.

[attachmentid=1628013561]

Mi s-a părut că partida de vănătoare se desfășura cam aproape de un drum circulat și mă gândeam că n-ar fi tocmai bine să îmi iau vreo alică în cur.

N-am terminat bine gândul referitor la alică, că pe marginea drumului am văzut o pasăre de pradă care decola cu un rozător în gheare.
Se pare că nu l-a prin bine pe rozător, pentru că acesta a reușit să scape când pasărea era la vreo 2-3 metri de sol.

Așadar, nimeni nu avea noroc la vânătoare.

După cățiva km pe DN 71 am virat dreapta spre Racovița.

[attachmentid=1628013562]

În centrul satului Racovița, după ce am băut o cafea de la un automat dintr-un magazin.

[attachmentid=1628013563]

Ialomița, puțin înainte de intrarea în Bucșani.
Amonte.

[attachmentid=1628013564]

Aval.

[attachmentid=1628013565]
sorin1983
090.gif lurk0000.gif
gibonu
@sorin1983

Multumesc.


Sâmbătă, 07.11.2015 – Partea a II-a
Gara Nucet – DN 71 – Racovița – Bucșani – Rățoaia – Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea
88 km

Parcul Dalles din Bucșani.

[attachmentid=1628013580]

Cât am reușit să văd prin ceață părea interesant.

[attachmentid=1628013581]

Intrarea în Bucșani.

[attachmentid=1628013582]

Clădirea unei mori, care arată foarte bine.

[attachmentid=1628013583] [attachmentid=1628013584]

Monumentul oarecum “clasic” din multe sate din zona sudică a României.

[attachmentid=1628013586]

Soldații de piatră, deși au multe zeci de ani, încă se păstrează bine.

[attachmentid=1628013587]

1913 bănuiesc că se referă la cel de-al doilea Război Balcanic.

[attachmentid=1628013590]

Școala, acum monument istoric “Dora Dalles”.

[attachmentid=1628013591] [attachmentid=1628013592] [attachmentid=1628013593]

Mai multe despre familia Dalles:
http://www.bucsani.r...dalles-206.html

Din centrul localității Bucșani am virat stânga spre Rățoaia.

[attachmentid=1628013594]

11 Nov 2015, 14:41:
Sâmbătă, 07.11.2015 – Partea a III-a
Gara Nucet – DN 71 – Racovița – Bucșani – Rățoaia – Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea
88 km

La ieșirea din Rățoaia (venind dinspre Bucșani) se virează stânga.
Există și indicator, așa că rătăcirea iese din discuție.

[attachmentid=1628013685]

Prin Rățoaia se merge pe drumul principal până se termină asfaltul.

[attachmentid=1628013686]

Strada care merge spre rezervație.

[attachmentid=1628013687]

Nu departe de ieșirea din sat se ajunge la o bifurcație, de asemenea semnalizată, unde se virează la dreapta.

[attachmentid=1628013688] [attachmentid=1628013689]

De aici drumul urca foarte putin, apoi este numai plat.

Prin pădure, pe ceață.

[attachmentid=1628013690] [attachmentid=1628013691]

Alta bifurcație, de asemenea semnalizată, unde se virează dreapta spre rezervație

[attachmentid=1628013692]

sau stânga spre localitatatea I. L. Caragiale (situată pe DN 72 Târgoviște – Ploiești).

[attachmentid=1628013693]

De la această ultimă bifurcație nu mai este mult până în poarta rezervației (poarta din dreapta).

[attachmentid=1628013694]

Ca distanța, dumul pe macadam de la ieșirea din Rățoaia și până în poarta rezervației (poza de mai sus) are aproximativ 5,5 km (sau cel puțin asta mi-a arătat kilometrajul de pe ghidon).
Iar macadamul este bun, cu destulă piatră, bine tasat.
Doar câteva sute de metri la ieșirea din Rățoaia parcă nu este perfect tasat, însă nici aici nu sunt probleme.

Probabil că după o perioadă mai ploioasă s-ar putea sa fie ceva probleme legate de noroi, însă acum nu a fost cazul.
buzasparta
Originalul la "interviul" lui Paler.
http://www.theinterviewwithgod.com/popup-frame.html
O plimbare frumoasa, pacat de ceata.La mai multe.
radian
Interesant programul de la Parcul Dalles. biggrin.gif
maho
QUOTE(gibonu @ 10 Nov 2015, 18:04)
Mai multe despre familia Dalles:
http://www.bucsani.r...dalles-206.html

Cred ca linkul corect e asta.
Misto pozele din padure; zimbrii i-ai vazut ?
gibonu
@buzasparta

Multumesc, atat pentru link cat si pentru apreciere.

@radian
Cred ca acel program interesant se aplica doar vara.
Cand am trecut pe acolo poarta era inchisa si nici nu parea sa fie cineva prin preajma sa o deschida.

@maho
Multumesc pentru corectura.
Zimbrii urmeaza, insa cam in ceata.


Sâmbătă, 07.11.2015 – Partea a IV-a
Gara Nucet – DN 71 – Racovița – Bucșani – Rățoaia – Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea
88 km

Diverse informații, afișate lângă poarta de intrare.

[attachmentid=1628013829]

Când am intrat nu am găsit pe nimeni acolo care să îmi banii.

Proiectul Regio.

[attachmentid=1628013830]

Câteva vorbe despre zimbrărie și zimbrii.

[attachmentid=1628013831]

De la intrare, pentru a vedea zimbrii, trebuie mers până în capătul aleii unde se află un foișor (care nu se vede din cauza ceții).

[attachmentid=1628013832]

Porumubul pe care îl mânâncă zimbrii

[attachmentid=1628013833]

și instalația de măcinare.

[attachmentid=1628013834]

Depozitul de fân.

[attachmentid=1628013835]

Zimbrii, la vreo 100 de metri de foișor, atât cât se pot vedea prin ceață.

[attachmentid=1628013836] [attachmentid=1628013837] [attachmentid=1628013838] [attachmentid=1628013839]

Lângă foișorul vechi se construiește unul nou, iar după cum arată fundația, pare treabă serioasă.

[attachmentid=1628013840]

Fierul beton din fundație părea destul de gros, sau mai gros ca majoritatea cablurilor anti-furt pentru biciclete.

[attachmentid=1628013841]

Însă această grosime nu conta prea mult, pentru că o foarfecă precum cea din poza de mai jos, folosit de un singur om și cu un brat fixat pe sol, tăia acel fier beton ca pe o scobitoare.

[attachmentid=1628013842]

Așadar, o foarfecă mai mică nu cred că are probleme la tăiat un cablul anti-furt pentru bicicletă.

Când mă pregăteam să plec de la zimbrărie a apărut un îngrijitor care însoțea un cuplu.
M-a întreabat de bilet, i-am spus că n-am găsit pe nimeni la intrare iar omu’ s-a scuzat că nu a fost la post și mi-a spus că îmi poate da el bilet.
Cam așa arată biletul, cu număr, seria, cod (cod de bare am văzut că nu are).

[attachmentid=1628013843]
gibonu
Sâmbătă, 07.11.2015 – Partea a V-a
Gara Nucet – DN 71 – Racovița – Bucșani – Rățoaia – Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea
88 km

Am uitat să spun că în rezervație sunt 32 de zimbrii (cel puțin așa mi-a spus cel care mi-a vândut biletul).

Înapoi la Rățoaia, apoi stânga pe DJ 720A, care pe unele porțuni este direct macadam

[attachmentid=1628013932]

iar pe altele macadam in devenire.

[attachmentid=1628013933]

Din câte înteleg, autoritățile județene, probabil din lipsa fodurilor, în loc de asfaltare au ales soluția înlocuirii asfaltului (praf pe unde bucăți) cu macadam pe care se circulă oarecum acceptabil.

Înainte de Mărcești am virat dreapta, pe DC 28 și am ajuns la podul peste Ialomița.

[attachmentid=1628013934]

Ialomița în aval

[attachmentid=1628013935]

și amonte.

[attachmentid=1628013936]

N-am înteles ce se spăla în cilindrul care se rotea în spatele tractorului.

[attachmentid=1628013937]

Spre aval, lunca Ialomiței pare betonată, probabil era în plan construirea vreunui lac.

[attachmentid=1628013938]

Dacă poate cineva să dea mai multe detalii, rămân dator.

Dupa trecerea Ialomiței, stânga pe DJ 711 și până la Dobra n-a mai fost mult.

[attachmentid=1628013939]

Urmează Bilciurești

[attachmentid=1628013940]

apoi Cojasca.

[attachmentid=1628013941]

Canal (banuiesc că de irigații) care trece prin Cojasca.

[attachmentid=1628013942] [attachmentid=1628013943]

Din ceea ce se vede pe Google Maps, acest canal face legatura între Ialomița (la Cojasca) și râul Colentina (la Ghimpați).
Tot pe Google Maps (satelit) se observă un fel de baraj pe Ialomița la Cojasca.
Poate că acest baraj are legătură cu malul betonat despre care am vorbit mai sus.
La fel, dacă poate cineva să dea mai multe detalii, îl rog să nu ezite.

În Cojasca pauză cam vreo ora la un prieten, mâncat doi cârnați și băut un spritz.
Aș mai fi stat, însă trebuia să mă grabesc pentru că pe de o parte trebuia să prind un tren și pe de altă parte se întuneca și nu este nicio plăcere să mergi noaptea cu bicicleta.

Vesta reflectorizantă (pe care mulți nu o poartă pentru că se simt confundați cu gunoierii) am avut-o pe mine toată ziua, din cauza ceții.

De la Cojasca am continuat alergarea pe DJ 711 până la intersecția cu DN 1A în Bujoreanca, apoi pe DC 35A până în Ologeni.

Ialomița în Bujoreanca.

[attachmentid=1628013944]

Taxă de drum, stabilită de către autoritatea locală, plătibilă inclusiv prin SMS, pentru utilaje agricole, mijloace de transport in comun și vehicule pentru cărat marfă cu masa peste 3,5 tone.

[attachmentid=1628013945]

În Ologeni, în loc să virez stânga (la biserică) am mers înainte spre Ciocănari.
Oricum în intersecție nu era niciun indicator.
N-am mers prea mult, deoarece o puștoaică care conducea o căruță m-a lămurit care era drumul bun.

Înapoi în Ologeni, le-am mai întrebat pe niște doamne în vârstă dacă sunt pe drumul corect spre Buriaș, iar rapunsul unei dintre ele “Da mamaie, pe aici ie Buriașii”.

În halta Scroviștea am ajuns pe întuneric, cu vreo 10 minute înainte de sosirea trenului.

[attachmentid=1628013946]

După cum se vede în poza de mai sus, Scroviștea este o haltă fantomă, unde n-am văzut să funcționeze măcar un bec, așa că nu se punea problema de casă de bilete.

Apoi, până la București nimic deosebit, doar că am rămas dator nașului deoarece n-am avut 50 de bani mărunt pentru biletul luat în tren (5,50 lei) și nici nașul nu a avut să imi dea restul la 10 lei.
Iar de bicicletă nu m-a întrebat nimic.

O scurtă oprire la piața Universității unde protestul era la cote mici (nu era oprită circulația) apoi acasă.

Traseul.

[attachmentid=1628013947]

Buget:
31 Lei – tren la drumul de dus;
5 Lei – un snikers și 3 banane;
4 Lei – o stică de apă plată (2 litri);
4 Lei – o pungă de brioșe într-un magazin sătesc;
1,5 Lei – o cafea la aparat, în același magazin sătesc;
5 Lei – trenul la intoarcere.

Total = 50,50 Lei pentru o zi frumoasă, chiar dacă a fost ceață.

Până data viitoare când mai ajung la zimbrărie, dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.
radian
Inca o poveste frumoasa. Felicitari.
maho
QUOTE(gibonu @ 12 Nov 2015, 17:44)
o foarfecă precum cea din poza de mai jos, folosit de un singur om și cu un brat fixat pe sol, tăia acel fier beton ca pe o scobitoare.

[attachmentid=1628013842]

Ii zice "gura de lup".
Te invidiez ca ai atata timp, cred ca de la anul voi misca limuzina (n-am țoacla, iar kilogramele sunt in grafic) mai mult prin tara, mi-ai deschis supapa. Thx.
Sudsemnatu
ai uitat sa pui biletul la zimbri smile.gif
gibonu
@radian
Multumesc.

@maho
Multumesc pentru completare si ma bucur daca ceea ce am scris aici te ajuta ca minima documentare.

@Sudsemnatu
La mine este vizibila poza cu biletul


Sâmbătă, 14.11.2015
I.L. Caragiale - Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea

București Nord (09:40) – Ploiești Vest (10:17) cu TGV-ul oltenesc.

[attachmentid=1628014431]

Foarte tare acest tren, mai multe detalii:
http://www.softronic.ro/locomotive-hyperion.html

Bilet pentru om a costat 10 Lei, iar biletul pentru bicicleta 5 Lei.
Personalul de tren este foarte relaxat cu privire la transportul bicicletei in tren, chiar nu este nicio problemă.

Ploiești Vest (10:37) – I.L. Caragiale (11:13) cu Transferoviar Călători.

[attachmentid=1628014432]

Bilet pentru om a costat 4,5 Lei, iar biletul pentru bicicleta la fel.
Și aici personalul de tren este foarte relaxat cu privire la transportul bicicletei in tren, chiar nu este nicio problemă.

Halta I.L. Caragiale

[attachmentid=1628014433]

Un vagon de marfă

[attachmentid=1628014434]

care dacă înțeleg bine poate transporta 20,80 Tone.

[attachmentid=1628014435]

Opritor (sau care o fi denumirea corectă) pentru vagoane n-am mai văzut până acum.

[attachmentid=1628014436]

Intrarea în I.L. Caragiale (fostul sat Haimanale, locul de naștere al dramaturgului) la aproximativ 1,5 km față de haltă, pe DN 72

[attachmentid=1628014437]

Muzeul Ion Luca Caragiale, situat pe strada principală, la vreo 300 metri de la intrarea in sat (venind dinspre Ploiești).

[attachmentid=1628014438] [attachmentid=1628014439]

Caragiale s-a născut într-o casă care azi nu mai există, casa care era amplasată pe locul casei care se vede în pozele de mai sus.

5 Lei intrarea și programul de vizitare.

[attachmentid=1628014440]

Prin muzeu.

[attachmentid=1628014441] [attachmentid=1628014442] [attachmentid=1628014443]

Mi s-a părut un muzeu interesant, însă pentru cine este foarte pasionat de viață și opera lui Caragiale, acest muzeu poate fi ceva deosebit.

Casa cu o arhitectură interesantă, peste drum de muzeu.

[attachmentid=1628014444]
Sudsemnatu
ma refeream la faptul ca atunci cand ai facut bugetul nu ai pus si biletul smile.gif era o gluma of course
gibonu
@Sudsemnatu

Corect, scuze pentru ca n-am realizat la ce te referi.


Sâmbătă, 14.11.2015 – Partea a II-a
I.L. Caragiale - Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea

În I.L. Caragiale, chiar în intersecția cu drumul (DJ 710A) care merge spre Moreni este drumul spre zimbrărie.
Venind dinspre Ploiești, la dreapta sa virează spre Moreni, iar la stânga spre zimbrărie (indicatoare spre zimbrărie n-am văzut).

După ieșirea din DN 72 se merge înainte, apoi după ce se trece pe sub podul de cale ferată se virează dreapta.
Aici asfaltul se termină și începe zona populată de cetățeni mai bronzați.

Se merge prin acestă zonă cam 1 km până la ieșirea din sat.
Fiind sâmbăta la prânz într-o zi superbă de toamnă, toată suflarea bronzată era pe uliță, plus manelele care duduiau din mașini sau boxe montate în curte.

Oamenii sunt pașnici și nu au nicio problemă cu bicicliștii.
Mai mult, am fost salutat sau mi s-a răspuns la salut.

Ar fi fost niște poze interesane de făcut, cu case din chirpici vopsite în roz sau garduri de nuiele, însă am crezut că nu e bine să îmi forțez norocul.

Plus o fetița cu un câine mic și alb în brațe, de care părea foarte atașată.

Macadamul prin pădure este OK, însă, pe unele porțiuni, parcă mai slab calitativ față de cel care există pe drumul care vine de la Rățoaia.

[attachmentid=1628014573] [attachmentid=1628014574] [attachmentid=1628014575]

Pădure fără frunze.

[attachmentid=1628014576]

Undeva pe la jumătatea drumului între I.L. Caragiale și zimbrărie drumul virează la dreapta iar înainte este intrarea într-o unitate militară.

[attachmentid=1628014577]

Am înțeles că aici ar fi niște depozite ale armatei (se văd pe Google Maps satelit).

Iască.

[attachmentid=1628014578] [attachmentid=1628014579]

Și vâsc în vârful copacilor.

[attachmentid=1628014580]

Drumul rămâne bun.

[attachmentid=1628014581]

Frunze roșii.

[attachmentid=1628014582]

Ajungem la intersecția cu drumul care vine de la Rățoaia.

[attachmentid=1628014583]

Din I.L. Caragiale și până la intersecția din poza de mai sus sunt aproximativ 5,5 km.

Zoom maxim.

[attachmentid=1628014584]

Drumul care pleacă din poarta zimbrăriei (nu cel care vine de la Rătoaia sau I.L. Caragiale) și care, conform paznicului, ajunge la Mărcești.

[attachmentid=1628014585]

Dacă nu mă înșel, asta tot iască este.

[attachmentid=1628014586]
alexme24
Imi cer scuze de off-topic, dar nu ma pot abtine sa spun inca odata: CE TARA FRUMOASA AVEM, pacat ca multi nu o exploreaza si prefera strainatatea.
andreig1982
QUOTE(gibonu @ 18 Nov 2015, 18:17)


Un vagon de marfă

[attachmentid=1628014434]

care dacă înțeleg bine poate transporta 20,80 Tone.

[attachmentid=1628014435]

Opritor (sau care o fi denumirea corectă) pentru vagoane n-am mai văzut până acum.

[attachmentid=1628014436]




vagonul respectiv e folosit pentru transportul de balast pt calea ferata, sau alte materiale vrac
se deschid acele obloane care se vad asigurate cu carligele galbene si asa se descarca

opritorul respectiv se numeste sabot de frana si are cam acelasi rol ca o piedica de roata la autovehicule

gibonu
@alexme24

Exista locuri frumoase care merita vazute, atat in RO, cat si in alte tari.
Cred ca cel mai bine este sa ne bucuram de faptul ca, din fericire, traim niste vremuri in care calatoria (in multe locuri) este conditionata doar de timp si bani, nu de detinerea unui pasaport, imposibilitatea de a iesi din tara, obtinerea de vize, etc.

@andreig1982

Multumesc pentru completare.


Sâmbătă, 14.11.2015 – Partea a III-a
I.L. Caragiale - Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea

Chiar în clădirea de lânga poarta de intrare în zimbrărie se află un mic muzeu cinegetic.

Acest văr al meu nu prea înțeleg ce caută aici.

[attachmentid=1628014862]

Alte exponate.

[attachmentid=1628014864] [attachmentid=1628014865]

Cam nasol cu puii de căprioară și misterț care au ajuns să fie împăiați.

[attachmentid=1628014866]

Muflonul se poate vână, zimbrul nu.

[attachmentid=1628014867]

Că n-am reușit niciodată să înțeleg care este plăcerea vânătorii, e altă problemă.

Creația unor copii de clasa a II-a.

[attachmentid=1628014868]

Fundația foișorulului a crescut simțitor într-o săptămână.

[attachmentid=1628014869]

Zimbrii n-am mai văzut de data asta, însă am văzut elefantul (mecanic, ce-i drept).

[attachmentid=1628014870] [attachmentid=1628014871]

Trebuie menționat faptul că paznicul de la zimbrărie ne-a spus, înainte de a ne lua banii pe bilete, că nu prea avem șanse să vedem zimbrii, pentru că aceștia s-au retras în pădure, deranjați fiind de zgomotul produs de elefantul mecanic.

Înapoi la Rățoaia, apoi pe traseul Dobra – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea nimic deosebit.
Doar că n-am mai ajuns la trenul de la ora 17:40, ci la cel de la ora 19:59.

Iar bucata ieșirea din Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea am parcurs-o la lumina lămpii frontale.
Lampa am aprins-o doar pe drumul din afara localităților, pentru că în localități iluminatul public era suficient iar lampa frontală devenea inutilă.

Pe lângă o lampă frontală, am mai avut vestele reflectoriazante, plus clipocitorii (semnalele luminoase) față-spate, așa ca nu a fost nicio problemă să mergem pe întuneric.
E drept că și traficul auto a fost aproape zero.

Cam asta a fost încă o zi la zimbrărie, de data asta într-o zi superbă de toamnă.
ydaniel
Frumos!
E bine ca au pus semnalizari catre zimbrarie in urma cu 2-3 ani era la ghici si intrebat localnicii.
In unitatea militara pe vremuri se ansamblau diverse ''jucarele''.Cam pe la finalul anilor '90 a ramas doar depozit.
gibonu
@ydaniel

Multumesc pentru completare.

Indicatoare spre zimbrarie sunt doar pe drumul care vine de la Ratoaia.

Din I.L. Caragiale n-am vazut niciunul, insa oricum nu prea ai unde sa te ratacesti.
gibonu
Sâmbăta, 09.04.2016
Halta Mija – Adânca – Bucșani – Rățoaia – Zimbrăria Neagra – Gheboaia – Finta Mare – Bilciurești – Cojasca – Ologeni – halta Scroviștea
82 km

Am mai convins încă doi prieteni să vină cu mine.

București Nord (07:00) – Ploiești Vest (07:41) cu trenul IR 1631. Preț om + bicicleta = 26,50 Lei cu bilet cumpărat online.
În vagonul de biciclete era lejer, doar doi alți bicicliști.

Doamna nașă, cam trecută de prima tinerețe, era pe tocuri, parfumată, rujată, fardată, cu pălarie în cap care nu părea că ar face parte din uniforma CFR plus unghii false de vreo 5 cm bucata.

La Ploiești Vest ne-am întâlnit cu celălat prieten, am băut o cafea de la aparat și am stat vreo 40 de minute până la următorul tren.

În gară am observat că o locomotivă de la DB Schenker a fost botezată Elisabeta Rizea.

[attachmentid=1628031056] [attachmentid=1628031057]

Mai multe despre Elisabeta Rizea: https://ro.wikipedia.org/wiki/Elisabeta_Rizea

Dacă știe cineva cum a ajuns o locomotivă germană să poarte numele unei luptătoarea anticomuniste din România, îl rog să nu ezite.

În timp ce pozam locomotiva a intrat în vorbă cu mine un domn, îmbrăcat cu o geacă pe care scria DB Schenker care mi-a spus, privind admirativ în direcția locomotivei “marfă nemțească, se joacă cu un tren de 50 de vagoane, nici nu-l simte”.

Profitând de faptul că acel domn avea chef de vorbă, am cerut niște detalii despre locomotivă și am aflat că “are 4.900 de cai, aproape cât o (locomotiva) electrică” și “este doar diesel, fară electric sau hidraulic”.
Plus că am fost informat că DB Schenker este cel mai mare transportator feroviar de marfă din Europa.

Apoi, acel domn s-a urcat în locomotivă.
Am vrut să îl întreb dacă mă pot urca si eu în locomotivă, însă am ezitat.
Aproape sigur nu aș fi avut voie, însă nu pierdeam nimic dacă întrebam.

Ploiești Vest (08:17) – halta Mija (09:06) cu TFC Călatori (4,5 Lei biletul pentru om și 5 Lei cel pentru bicicletă).
Ambele luate de la naș, fară niciun fel de problemă și cu bon fiscal.
Plus surprinderea băieților care nu m-au crezut că nașu emite biletele de pe tabletă și are casă de marcat la brâu.

Halta Mija.

[attachmentid=1628031058]

De la haltă am virat stânga, pe DN 72 spre Adânca. Drumul este bun iar traficul destul de redus.

[attachmentid=1628031059]

Relativ repede am ajuns la Adânca,

[attachmentid=1628031060]

unde am virat stânga, spre Bucșani, pe DJ 720A.

[attachmentid=1628031061]

Până la Bucșani drumul este foarte bun iar traficul auto aprope zero.

[attachmentid=1628031062] [attachmentid=1628031063]

Niște pini (sper să nu mă înșel) în parcul Dalles din Bucșani.

[attachmentid=1628031064]

Ziua Dalles se sărbătorește pe 15 august.

[attachmentid=1628031065]

Stema comunei Bucșani, cu zimbrul, sonda și Jean Dalles.

[attachmentid=1628031066]

Statuia lui Jean Dalles în parcul care îi poartă numele.

[attachmentid=1628031067]

Statuie realizată în anul 1921.

[attachmentid=1628031068]

Câteva vorbe despre familia Dalles:
http://www.bucsani.ro/bucsani_familia-dalles-206.html

Pauză la un birt din Rățoaia, unde am aflat că există și Liga a VI-a la fotbal.

[attachmentid=1628031069]

Cei care joacă în liga a VI-a, cu siguranță a fac din placere și pasiune pentru fotbal, pentru că aici nu cred că se pune problema de bani.
Plus că nici nu vreau să mă gândesc pe ce terenuri joacă, unde nu se pune problema de duș sau vestiar.
Oricum, bravo lor.

Aproape de ieșirea din Rățoaia, pe strada Zimbrăriei, acolo unde anul trecut era macadam acum este asfalt, care merge până aproape de intrarea în pădure.

[attachmentid=1628031070]

Drumul prin pădure, până în poarta zimbrăriei este OK, fără niciun fel de problemă.

[attachmentid=1628031071] [attachmentid=1628031072]
gibonu
Sâmbătă, 09.04.2016 – Partea a II-a
Halta Mija – Adânca – Bucșani – Rățoaia – Zimbrăria Neagra – Gheboaia – Finta Mare – Bilciurești – Cojasca – Ologeni – halta Scroviștea
82 km

Biletul de intrare tot 6 lei costa.

Foișorul la care în noiembrie 2015 se lucra la fundație acum este gata, o construcție solidă cu două etaje.

[attachmentid=1628031387] [attachmentid=1628031388]

Zimbrii, văzuți mai de la distantă, inclusiv de la etajul 2 din foișor.

[attachmentid=1628031389] [attachmentid=1628031390] [attachmentid=1628031391] [attachmentid=1628031392] [attachmentid=1628031393] [attachmentid=1628031394] [attachmentid=1628031395]
gibonu
Sâmbăta, 09.04.2016 – Partea a III-a
Halta Mija – Adânca – Bucșani – Rățoaia – Zimbrăria Neagra – Gheboaia – Finta Mare – Bilciurești – Cojasca – Ologeni – halta Scroviștea
82 km

Drumul care pleacă din poarta zimbrăriei spre Nord – Est.

[attachmentid=1628031644]

Pădure inundată.

[attachmentid=1628031645] [attachmentid=1628031646]

Drumul rămâne bun.

[attachmentid=1628031647]

La un moment dat a apărut o bucată de drum cu multă piatră. Nimic deosebit, însă a necesitat puțină atenție.

[attachmentid=1628031648]

Un indicator pe care nu m-aș fi așteptat să îl găsesc în mijlocul pădurii.

[attachmentid=1628031649]

Prin pădure, după indicatorul Stop.

[attachmentid=1628031650] [attachmentid=1628031651]

Apoi nu a mai durat mult și am ieșit în Gheboaia, unde am virat stângă spre Finta, pe DJ 720A.

Din păcate succesiunea virajelor prin pădure nu o mai țin minte. Sigur știu că la indicatorul Stop am virat la stânga.

29 Apr 2016, 15:04:
Sâmbăta, 09.04.2016 – Partea a IV-a
Halta Mija – Adânca – Bucșani – Rățoaia – Zimbrăria Neagra – Gheboaia – Finta Mare – Bilciurești – Cojasca – Ologeni – halta Scroviștea
82 km


Ajungem în Finta.

[attachmentid=1628031741]

Sirenă n-am mai văzut de mult timp.

[attachmentid=1628031742]

Spre surprinderea noastră, acum DC 31 care face legătura între Finta și Bilciurești este “coală de hărtie”. Ultima data am fost pe aici în 2012 și atunci era un simplu drum de macadam.
Așa arată acum.

[attachmentid=1628031743]

Ialomița, în amonte,

[attachmentid=1628031744]

și în aval.

[attachmentid=1628031745]

Podul peste Ialomița (în 2012 aici era doar un pod temporar).

[attachmentid=1628031746]

Între podul peste Ialomița și Bilciurești.

[attachmentid=1628031747] [attachmentid=1628031748]

Rapița era încă firavă, nu prea merge pentru poze de pus de facebook.

[attachmentid=1628031749]

Pentru că tot am vorbit despre facebook, a existat o vreme, nu cu foarte mult timp în urmă când (mai ales în mediul rural) pentru a da un banal telefon era nevoie de o deplasare la oficiul postal.
Din acele vremuri a mai rămas doar indicatorul din poza de ma jos (în Bilciurești, la intersectia DC 31 cu DJ 711).

[attachmentid=1628031750]

Din Bilciurești am continuat alergarea spre halta Scroviștea.

În Ologeni a apărut indicatorul din poza de mai jos (anul trecut acest indicator nu exista și inițial am mers puțin spre Ciocănari).

[attachmentid=1628031751]

La halta Scroviștea am ajuns pe la ora 18:00 iar trenul era la ora 19:57.
Cum halta asta este una fantomă, închisă total, am mai mers vreo 2 km spre sat, am găsit un magazin sătesc cu o masă afară și am stat la o sticlă de vin (răcită în prealabil în congelator, alături de înghețată și carne de pui).

Halta Scroviștea pe lumină.

[attachmentid=1628031752]

Cam asta a fost.
Până data viitoare când ajung la zimbrărie, dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.
drrond
Am eu o intrebare. Daca vin de pe DN72 pe DJ 720A spre Bucsani si apoi prin Ratoaia spre Rezervatie, sau din IL Caragiale direct spre Rezervatie, crezi ca pot ajunge in conditii decente cu o masina cu garda joasa?

Mersi si un Paste fericit!
gibonu
@drrond

DN 72 nu cred ca are vreo problema referitor la calitatea asfaltului.
Apoi, DJ 720A pe bucata Adanca - Bucsani - Ratoaia este OK in ceea ce privestea calitatea asfaltului, am pus doua poza cateva postari mai sus (bucata Adanca - Bucsani).

Din Ratoaia (iesirea din sat) drumul prin padure este OK (ai vreo 2 poze mai sus), nu cred ca ai putea avea probleme.
Banuiesc ca nu vrei sa mergi cu vreo masina sport, lipita de sol.

Doar asteapta cateva zile cu soare astfel incat drumul sa fie uscat.

Din I.L. Caragiale nu m-as baga cu masina.
Pe unele portiuni drumul mi s-a parut cam ingust si cam prost calitativ.

Nu in ultimul rand, multumesc pentru urati si scuze pentru raspunsul intarziat, insa am fost plecat cateva zile.
dil
Am fost dimineata cu masina pana la zimbri. Traseul a fost:
DN 1A: Buftea - Bujoreanca
DJ711: Bujoreanca - Dobra - intersectie cu DC 28
DC28 pana la intersectie cu DJ720A - Ratoaia - Rezervatia de Zimbri

Pe DJ720 alterna portiuni de asfalt cu portiuni pietruite, destul de plat.
In Ratoaia drum asfaltat pana la intrarea in padure, apoi drum pietruit foarte bun. Desi a plouat noaptea nu erau balti.

Cand am ajuns zimbrii erau in padure. Dupa vreo jumatate de ora au venit la masa cu porumb. Au venit pana la foisorul vechi.
[attachmentid=1628038339]

Alte poze cu zimbri:
[attachmentid=1628038340]
[attachmentid=1628038341]
[attachmentid=1628038342]
gibonu
Iar s-a pus prafu' aici.

Sambata, 03.11.2018
Gara Nucet – Cazaci - DN 71 – Racovița – Bucșani – Rățoaia – Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Gheboaia - Finta Mare – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea

Bucuresti [07:30] - Nucet [08:51] cu trenul IR 1781. Bicicleta in tren, n-a fost nicio problema sa ma inteleg cu nasul [10 Lei pentru bicicleta].

[attachmentid=1628096801]

Pana la Chitila trenul merge cu aproape 100 km/h.

[attachmentid=1628096802]

Apoi, intre Chitila si Titu trenul nu mai depaseste 50 km/h.

[attachmentid=1628096803]

La Titu pauza aproximativ 20 de minute. Aici trenul se descompune, din 3 rame cat avea in compunerea initiala, primele doua pleaca spre Pitesti iar ultima spre Nucet si final Targoviste.

[attachmentid=1628096804]

N-am mai vazut pana acum combinatia asta la CFR Calatori, insa pare foarte eficienta.

Un motocompresor sau grup electrogen, abandonat in gara Titu.

[attachmentid=1628096805]

Intre Titu si Nucet calea ferata este mult mai buna, trenul merge cu aproape 100 km/h.

[attachmentid=1628096806]

Peronul garii din Nucet.

[attachmentid=1628096807]

DJ 722 spre Cazaci.

[attachmentid=1628096808]

Pentru cateva sute de metri a fost nevoie sa intru pe DN 71, destul de aglomerat pentru o zi de sambata.

[attachmentid=1628096809]

Dreapta spre Racovita,

[attachmentid=1628096810]

pe DJ 711B care era intr-o stare foarte buna.

[attachmentid=1628096811]
gibonu
Sambata, 03.11.2018 - Partea a II-a

Gara Nucet – Cazaci - DN 71 – Racovița – Bucșani – Rățoaia – Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Gheboaia - Finta Mare – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea

Plantatie de mure.

[attachmentid=1628096845] [attachmentid=1628096846]

Cel putin asa scria pe placa de la poarta. Poza n-am putut sa fac din cauza unor ciobanesti imensi si foarte fiorosi, care nu pareau sa aibe mari probleme sa sara gardul.

O sera langa intrarea in Racovita

[attachmentid=1628096847]

incalzita de o centrala termica destul de mare.

[attachmentid=1628096848]

Daca nu ma insel, TIH = Tractor incarcator hidraulic.

[attachmentid=1628096849] [attachmentid=1628096850] [attachmentid=1628096851]

Ialomita, inainte de intrarea in Bucsani, in amonte

[attachmentid=1628096852]

si in aval.

[attachmentid=1628096853]

Se observa malul consolidat, semn ca Ialomita nu este doar un parau mai mare.

[attachmentid=1628096854]

Un teren de tenis

[attachmentid=1628096855]

dotat inclusiv cu gratar.

[attachmentid=1628096856]

In Bucsani, aproape de centru, am remarcat o casa frumos renovata.

[attachmentid=1628096857] [attachmentid=1628096858]

Se pare ca pentru gardul si poarta urmeaza sa fie renovate.

[attachmentid=1628096859]

Am stat putin de vorba cu proprietarul, omu' mi-a spus ca este casa lui si ca are in interior mobila de 150 de ani vechime. S-a scuzat pentru ca l-am prins in timpul unor activitati prin curte, insa mi-a spus ca data viitoare cand mai trec prin Bucsani sa trec pe la el ca sa-mi arate si interiorul casei.

Odata, cu multi ani in urma, in Bucsani a existat un club columbofil.

[attachmentid=1628096860] [attachmentid=1628096861]

In ce faceam pozele de mai sus, pe langa mine a trecut un mosulet, care cu regret in glas, mi-a spus "Nu mai ie tataie demult porumbei aici"
george_slz
Frumos povestesti! Multa rabdare ai sa calatoresti si sa pozezi fiecare amanunt necesar povestii.
gibonu
@george_slz
Multumesc pentru apreciere.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sambata, 03.11.2018 - Partea a III-a
Gara Nucet – Cazaci - DN 71 – Racovița – Bucșani – Rățoaia – Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Gheboaia - Finta Mare – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea

Spre zimbrarie, drumul prin padure este foate bun.

[attachmentid=1628096931]

Indicatoarele tot acolo sunt.

[attachmentid=1628096932]

Zimbrii.

[attachmentid=1628096933] [attachmentid=1628096934] [attachmentid=1628096935] [attachmentid=1628096936]

Despre zimbrarie si zimbrii.

[attachmentid=1628096937]

Inainte de plecare am stat putin de vorba cu cel care vindea bilete. De la el am aflat ca un zimbru adult mananca 5 kg de cereale [in special porumb] vara si 6 kg iarna. Omul mi-a mai spus ca Romsilva nu contribuie cu niciun ban la zimbrarie si ca veniturile acesteia sunt asigurate din lemnele vandute de ocolul silvic Bucsani si din contravaloarea biletelor de intrare [6 lei pentru adulti].

Si drumul spre I.L. Caragiale arata bine.

[attachmentid=1628096938]

Inapoi in Ratoaia, unde am virat stanga spre Gheboaia, pe DJ 720A, care acum este "coala de hartie".

[attachmentid=1628096939]

Din pacate, tigania romanesca persista, pentru ca santurile de scurgere de langa drum, desi sapate, nu au mai fost betonate.

[attachmentid=1628096940]

Intersectia DJ 720A cu DC 28 [am mers inainte].

[attachmentid=1628096941]

Autobuz cu burduf care asigura legatura in Finta si Targoviste. Pare un mare pas inainte comparativ cu dubele de marfa adaptate pentru transportul de persoane.

[attachmentid=1628096942]

1 Dec 2018, 01:55:
Sambata, 03.11.2018 - Partea a IV-a

Gara Nucet – Cazaci - DN 71 – Racovița – Bucșani – Rățoaia – Rezervația de Zimbri Neagra – Rățoaia – Gheboaia - Finta Mare – Cojasca – Tătărăi – Buriaș – halta Scroviștea

DC 31 intre Finta si Bilciuresti se pasteaza in continuare in stare foarte buna.

[attachmentid=1628096991]

Indicatorul asta [in Bilciuresti ] se incapataneaza sa ramana acolo. Ori nimeni nu s-a invrednicit sa-l dea jos si sa-l vanda pe Internet.

[attachmentid=1628096992]

In curtea primarie din Bilciuresti.

[attachmentid=1628096993]

Intre Burias si halta Scroviștea.

[attachmentid=1628096994]

Pe marginea drumului au aparut niste stalpi de iluminat,

[attachmentid=1628096995]

iar lampile par a fi cu led-uri.

[attachmentid=1628096996]

Montarea acestor stalpi continua si dupa iesirea din padure pana la halta Scroviștea.

[attachmentid=1628096997] [attachmentid=1628096998]

Oare sa existe intentia construirii unui piste de biciclete intre drum si stalpii proaspat ridicati?

Halta Scroviștea.

[attachmentid=1628096999]

Comparativ cu acum 2 ani, pe peron au aparut niste adaposturi pentru calatori.

[attachmentid=1628097000]

Becuri nu garantez ca exista pe peron.

Inapoi spre Bucuresti m-am intors cu trenul Regio 5010 care ajungea in Bucuresti Basarab.
Podul Basarb.

[attachmentid=1628097001]

Un proiect romanesc de succes este trotuarul rulant dintre Bucuresti Nord si Basarab. Acum este intr-o starea de semi-paragina, asa ca nu a fost o problema sa merg cu bicicleta pe banda care pare nefunctionala de mult timp. Plus ca nu era niciun pieton care parea ca ar folosi acel trotuar.

[attachmentid=1628097002]

Oricum, e bine ca exista indicator.

[attachmentid=1628097003]

Pista de pe calea Victorie, acum fara hispteri.

[attachmentid=1628097004]

Cam asta a fost.
Pana data viitoare cand ajung la zimbrarie, daca are cineva vreo intreabare, cu cea mai mare placere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.