Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme incalzire habitaclu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 19
costicutz
Salut. Nu am mai postat de multa vreme pe acest forum, in schimb am citit cam tot ce a fost de citit.
Detin un R19 chamade 1721 cm, 54 kw, monopunct F3N740 parca si merg pe gaz de 10 ani.
Multi ani nu am fost multumit de caldura care venea in habitaclu si acum 2 ani am dat bordul jos si am pus un radiator (calorifer) nou. Anul acesta au mai pocnit niste furtune pe care le-am schimbat si am zis sa curat instalatia. Am spalat radiatorul pe masina cu jet de la chiuveta. Nu a curs multa mizerie. Am dat jos si acel T-eu care nu avea mizerie. Termostatul se deschide normal in jur de 90 grade (a doua linie).
Concluzie: vasul de expansiune are 3 conducte: una subtire sus retur de la T-eu - cand pun mana pe furtun frige; o conducta jos partea din fata - care pleaca spre radiator - care frige; si o conducta jos partea din spate care vine din habitaclu care e calduta de unde trag si concluzia ca acesta ar fi motivul pentru care nu am eu destula caldura in masina.

Completari: parbrizul nu se abureste (caloriferul nu este spart), deasemenea cand l-am spalat chiar nu dadea semne sa fie infundat, nu am pierderi de antigel. Caldura sesizabila se observa la drum lung cand nu pornesc aeroterma, cum am pornit aeroterma caldura se pierde din intensitate (cu cat treapta creste cu atat aerul devine mai caldut spre rece).

1. Imi poate spune cineva de ce acea conducta ce vine din habitaclu nu e la fel de fierbinte ca celelalte?

2. Cum se aeriseste corect instalatia ? Eu nu am gasit nici un aerisitor pe intregul circuit doar cel de pe Radiatorul mare din fata amplasat in partea de sus dreapta (aproape de far dreapta)

3. Daca opresc caldura din habitaclu din butonul care se roteste cumva nu mai trece antigel prin calorifer (radiator)? Ma gandesc ca poate nu functioneaza complet acel buton sau eu stiu ??
BiGBearRO
3. butonul actioneaza o clapeta, apa trece prin calorifer tot timpul la fel
2. pentru aerisire umpli vasu de expansiune pana la semnul max, inainte sa pornesti, apoi pornesti si deschizi surubelul respectiv cand motorul este cald (adica a deschis termostatul) si cand curge jet fara aer inchzi (vezi sa nu te frigi), dupa ce motorul sa oprit si racit completezi in vasul de expansiune din nou pana la max

cred ca ai ceva infundat pe la calorifer sau furtunele care merg la el
costicutz
Astazi am fost la spalatorie si am bagat apa sub presiune in radiator si a iesit putina mizerie (a iesit apa maro timp de 30 de secunde avand in vedere ca am mai spalat acum 2 saptamani cu apa de la chiuveta -furtun). Dupa care am turnat detartrant Nufarul si am lasat sa actioneze aproximativ 30 de minute. A iesit multa spuma cat a actionat. Dupa care am bagat din nou turbojetul pentru a clati.
Pentru aerisire procedam astfel: cu motorul oprit am completat cu antigel pana la nivel maxim, am pornit motorul fara a pune capacul la vasul de expansiune, am completat cu antigel cand scadea, la a doua pornire a ventilatorului de pe radiatorul mare incepe sa bolboroseasca in vasul de expansiune si sa dea antigel afara (cam 200 - 300 ml) dupa care scade nivelul si completez iar pana la nivel maxim. Dupa care mai las sa porneasca de 2-3 ori ventilatorul moment in care nu mai iese deloc bule de aer si atunci pun capacul la vasul de expansiune.
Nu stiu cat de coerent am fost dar sper sa se inteleaga ceva. biggrin.gif
Acum toate furtunele sunt la fel de fierbinti si caldura tot destul de slab. Tind sa cred ca e colmatat radiatorul... si e montat de aprox 2 ani- cumparat de nou...
costicutz
Am rezolvat in sfarsit.

Problema era ca dupa schimbul antigelului nu aeriseam corect si aveam aer in instalatie.

Ieri am urcat un deal mai lung si cam abrupt si urcase temp la motor destul de mult (peste linia a doua) si nu pornise ventilatorul. Am tras pe dreapta si cand am pus mana pe radiator jumatate era rece si jumatate fierbinte. Am desfacut aerisitorul de pe radiator pana a inceput sa curga antigel, am strans, si in 20 de secunde a pornit si ventilatorul. Si de atunci a inceput sa vina si caldura smile.gif Nu functioneaza caldura ca la o masina noua dar macar nu inghet la iarna.
Si mai e ceva: ma gandesc daca nu incurca cu ceva faptul ca am instalatie GPL deoarece am vazut ca tevile de la pulmonul de gaz (racire tur-retur) se imbina fix pe furtunul care intra la radiatorul mic (probabil circuitul de racire al motorului e mai lung si afecteaza cu ceva).
costicutz
La un control mai amanuntit am constatat ca mai pierdeam antigel pe la furtunul care duce in habitaclu. Am schimbat colierul si am rezolvat problemele.
Multumesc pentru ajutor si pentru ca exista acest forum.
costicutz
Salut! A venit iarna si am aceeasi problema ...caldura din habitaclu.
M-am uitat pe schita instalatiei de racire si vin cu o intrebare:
Daca infund furtunul cel subtire care vine in vasul de expansiune ce se poate intampla? (vreau sa fac acest lucru in speranta ca astfel tot fluxul de antigel va fi obligat sa vina prin radiatorul de incalzire aflat in habitaclu - in continuare furtunul ce vine din habitaclu e mai rece fata de restul furtunelor care vin si pleaca si vasul de expansiune).

26 Nov 2015, 12:03:
Am atasat poza in care am specificat unde deshide termostatul. E ok ?
Indiferent de vremea de afara ca e vara sau iarna, dupa ce se incalzeste motorul, acul variaza intre liniile 2 si 3, dar nu ajunge niciodata la 3.
Acum intreb: e bine cum functioneaza motorul sau e supraincalzit? Becul martor de supraincalzire nu s-a aprins niciodata.[attachmentid=1628015225] [attachmentid=1628015225]
R19/16v
Temperatura e corecta.
Da jos furtunurile care intra in masina si baga apa cu presiune pe tevile alea, vezi cum iese.
costicutz
AM dat jos furtunele de 2 ori intr-o luna. Prima data am spalat cu apa prin furtun de la o casa si a iesit apa maronie si mizerie timp de vreo 3-4 minute. Dupa o saptamana am fost la spalatorie si am pus Nufarul (lasat 30 minute) si am spalat cu jet sub presiune (torbojet). La fel a iesit mizerie timp de 3 minute. Si tot aer dezmortit vine. Cred ca am sa mai spal o data la turbojet. Am sa revin cu info.
BiGBearRO
clapeta ai verificat-o?
costicutz
Clapeta functioneaza, la fel si firul care merge la clapeta. Daca invart de buton la minim vine aer rece. Mai mult ca sigur e colmatat caloriferul. Dar cred ca e colmatat si radiatorul mare. Sigur e ok temperatura la care lucreaza motorul (linia 2 si 3 din poza anexata) ? Mai tot timpul cand circul indicatorul depaseste linia 2 si porneste GMV-ul ca sa revina la linia 2. Nu cred ca la temperaturi cu minus ar trebui sa functioneze GMV-ul. La drum intins, cum a fost asta vara pe autostrada, indicatorul nu a scazut sub linia 2 (indiferent ca mergeam cu 100 sau 150 km/h).
Cand urc dealuri mari sau rampe cu un unghi mare (munte) atunci creste temperatura aproape de linia 3 si daca nu opresc nu coboara. Am patit anul acesta pe Transalpina si Transfagarasan.
Si aproape de fiecare data dupa ce opresc motorul GMV-ul mai functioneaza 1-2 minute(din acelasi motiv ca e putin peste linia 2).
Voi ce spuneti ?
costicutz
Update: Am schimbat termostatul si am spalat din nou caloriferul pe masina cu turbojetul. Parca da un pic mai bine caldura.
Dilema este urmatoarea: De ce cand stau la semafor sau la relanti nu mai vine aer cald si vine aer rece (cu aeroterma pe pozitia 1)?
A mai patit cineva la fel?
costicutz
Salut. Am schimbat si caloriferul. Problema persista. La relanti vine aer rec, cum turez peste 2000 vine caldura. Am dat aeroterma jos si am pus mana pe calorifer si este cald la relanti iar cand turez incepe sa friga. Am cumparat solutie pentru curatat raddiatoare si am pus in vasul de expansiune in ideea ca poate e infundat pe undeva. Cand am aruncat vechiul antigel cu solutia a iesit curat de unde reiese ca motorul e curat. Am clatit si deasemenea apa a iesit curata. A mai ramas o singura solutie: pompa de apa. Am observat ca atunci cand merg turat motorul se raceste mai bine. Voi reveni cu feedback.
costicutz
Problema nerezolvata. Mecanicul mi-a spus ca trebuie dat jos chiulasa si trebuie curatat motorul. Sigur e infundat traseul prin motor. La vara am sa fac operatia asta.
Sarbatori fericite smile.gif
costicutz
Salut si la multi ani!!!
Am rezolvat problema. S-a fisurat furtunul ce vine din teava mica din spatele motorului (deasupra galeriei) si duce in T-eu. Cand l-am desfacut am gasit in interior un dop din banda izolanta de dianmetru aprox fi 20. Avand in vedere ca diametrul la T-eu este de 20 si cel al tevii din spatele motorului este de 15 cred ca persoana care a avut masina inainte a pus banda izolatoare pe teava pentru a prinde mai bine furtunul cu colier. Furtunul scos nu era original si avea diametru de 20 la ambele capete. In timp teava de 15 s-a oxidat (s-a mancat) iar banda izolatoare a ramas in furtun. Am schimbat furtunul, o adaptare de la un furtun de dacie altceva nu am gasit la magazin dupa care am spalat circuitul cu 500 g sare de lamaie si 5 L apa. Am clatit bine bine si apoi am pus antigel albastru. Acum pot spune ca am caldura si nu mai diger in masina.
Daca nu era sa pocneasca furtunul nu aflam ca e infundat si aveam de gand sa desfac motorul in vara.
Acum am ramas cu piese de rezerva care le-am dat jos de pe masina desi erau bune: termostat, calorifer habitaclu si pompa de apa...
Va multumesc si va urez un an nou mai bun!!!!
tynn
Am avut si eu un 19 hatch din '94, aceeasi motorizare, pana de curand, cand i l-am dat lui taica-meu, ca daduse rugina urat in el... La mine temperatura nu urca niciodata mai sus de jumatatea dintre liniile 2 si 3. In mod normal, cand urca putin peste a 2-a linie, pornea electroventilatorul. Caldura baga mai greu, fiindca nu se incalzea repede motorul, fiind mare. Insa, cand incepea sa bage, stateai in tricou si iarna daca dadeai la max. Avea GPL pus din 2005 si a facut deja 100.000 pe gaz, fara probleme. Un motor reusit, pot sa zic, acum are 260.000 si inca merge excelent. In rest, tabla a fost varza, dupa 6-7 ani ( cand am luat-o eu din Germania, in 2000) era deja cu rugina la greu. Si alt punct slab, care m-a sacait mult - franele spate - cilindrii receptori foarte prosti, deja curgeau cand luasem masina...I-am schimbat, au picat repede, autoreglajul sabotilor facea figuri si el pe partea dr...Dupa un an a inceput sa fluiere si cutia de viteze si asa e si in ziua de azi.
In rest, motor si tinuta de drum excelente, scaune si pozitie la volan foarte comfortabile!
costicutz
Inca mai port masina si in ziua de azi. Singura problema cred ca e la valva Egr... Merg cu furtunul scos ala ce vine de la injectie la electro valva. Am observat ca electrovalva functioneaza.... Cand accelerez cupleaza si cand ajunge la relanti decupleaza. Merg asa de un an, intradevar a inceput sa dea rugina... In cazul meu in praguri... Dar nu e chiar tragedie. Daca ma mai duce 2 ani ma declar foarte multumit. Cupola s-a decolorat tare de la soare si s-a exfoliat lacul...vopsea originala.... Dar totusi e din '90 face 27 de ani.. Nu mai am pretentii
dannciu
spuneti-mi si mie ce tip de termostat folisiti. Mie nu-mi sta apa nici la prima linie cand deschide termostatul. instalatia e curata luna, radiator la fel, termostat de 2 zile(de 81 grade, ceea ce mie mi se pare cam putin). ceea ce ma deranjeaza este ca nu baga caldura, doar dezmorteste asa.... radiatorul de caldura e curat si la fel toata instalatia. cred ca problema e ca termostatul deschide la prima linie. si e nou
costicutz
Din cate imi aduc aminte ..deschide pe la 90-92 grade... Vezi umple cu antigel vasul... Ca daca ai aer in instalatie nu da caldura.... Si la mine deschide tocmai sus abia la a 3-a linie... Am sa atasez o poza daca pot... Mai cauta pe la furtune sa nu curga sau sa scape... Verifica tot timpul nivelul in vasul de expansiune. De asemenea garnitura la dopul de la vasul de expansiune deoarece trebuie sa ai presiune peste 1 bar... Daca nu inchide calumea dopul.. Cand se incalzeste si trebuie sa deschida termostatul arunxa antigel pe la dop... Dar dupa cum spui tu... Mai mult ca sigur deschide prea devreme termosratul si nu apuca sa se incalzeasca bone motorul de unde se explica si lipsa caldurii.
dannciu
in ultimile zile am golit de cateva ori instalatia, spalat tot etc. antigelul nu scadea deloc inainte, nu scade nici acum. de aerisit am aerisit-o bine. bule in vas nu face. aia e singura problema. pe termostatul nou scrie ca deschide la 81 grade, ceea ce mi se pare putin. o sa pun o poza sa vedeti unde sta apa dupa ce deschide, iar inainte sa deschida f putin mai sus. ce credeti ca e de facut? https://s11.postimg.org/yke38hxgz/IMG_20161123_194706.jpg
dethave
Salut!
Ia imprumut un termometru tehnic si pune termostatul intr-un ibric cu apa la fiert,vezi pe la ce temperatura incepe sa deschida.
E posibil sa fie decalibrat,chiar daca-i nou.
Ce firma l-a produs?
dannciu
salutare. termostatul cel nou e VERNET, iar cu el face exact cum facea cu celalalt. dar ce vreau sa subliniez este ca mi se pare putin 81 grade. 81 de grade sa fie unde imi sta mie acul in poza ce am pus-o??
R19/16v
Nu, acul trebuie sa stea la urmatoarea gradatie.
dannciu
si care credeti ca e cauza avand in vedere cele care le-am spus? repet, instalatie curatita lacrima, fara pierderi, pompa apa noua, termostat nou...

<span class='edit'>26 Nov 2016, 14:33:</span>
am astupat complet radiatorul cu un carton si fara rezultat

sau spuneti-mi e metoda buna de aerisit instalatia, poate am facut ceva gresit
R19/16v
Cati cai are 2.1ul tau?

26 Nov 2016, 15:44:
81 de grade e corect.

26 Nov 2016, 15:45:
Daca temperatura in habitaclu e singura problema eu cred ca este colmatat caloriferul.
dannciu
are 72 cai. caloriferul am scos furtunele din el si am bagat apa iesea perfect pe cealalta parte
R19/16v
Asta nu inseamna ca nu e colmatat.
dethave
Da, o ieși...dar țevile pot avea o depunere de piatra sau alte cele pe interior si atunci transferul termic apa-aer nu se mai realizează eficient si in timp util. Am văzut situații in care traseul era by-pass-at ( scurtcircuit,sa-i zicem) si crea impresia ca e ok. Poți tine mana pe furtunurile radiatorului mare,cand deschide termostatul?
Daca poți,mai mult de un minut,e o neregula la sistemul de răcire al mașinii. Nu stiu sa-ti spun unde, trebuie căutat.
Daca nu poți sa ții mana,cand termostatul deschide, caută sa cureți radiatorul interior cu detartrant de la băieții ce fac revizii la centrale termice.
Cea mai sigura metoda e schimbarea lui,cu unul in toate mințile sau nou. Nu stiu cat costa...
R19/16v
Nu prea e momentul... vei face praf bordul la temperaturile astea...
dannciu
tind sa cred ca problema nu e din calorifer atata timp cat mie nu imi urca apa unde trebuie...
R19/16v
Daca urca la 80 si ceva de grade, e bine.
dannciu
ai vazut poza...crezi ca e 80 si ceva de grade acolo? intreb, nu stiu...
R19/16v
Nu am idee. Ar trebui sa masori.
dannciu
sa bag un termometru in vas cand deschide termostatu?
R19/16v
Doar daca lasi motorul la incalzit fara sa pui capacul la vasul de expansiune.
Sper ca stii sa nu desfaci niciodata capacul cu motorul cald.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.