Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor1,5 dci nu porneste
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Daniel194
Buna ziua imi cer scuze de noul topic dar nu am mai gasit ceva asemanator.astazi miau venit ciupercutele de la supapele injectoarelor leam schimbat când sa o pornesc nema,am dat la cheie am terminat bateria,cineva cu experienta in acest motor mia spus ca am prea multa matorina in capu pistonului si lam inecat am vrut sa dau injectoarele jos sa dau cheie fara ele sa mio arunce afara,dar degeaba daca nu aveam baterie iam dat drumul la vale am ajuns la 50km/h am bagato in a 3 a a pornit dar a inceput sa scoata mult fum alb si statea turata undeva la 2000 de ture si se auze o tacaneala am zis ca poate isi revine dar fara rezultat asa ca lam oprit.Am ridicat capota si mia aruncat afara pe langa injectorul 1 motorina cu funingine cred,celelaltele injectoare nu aveau nimic.Uitam sa mentionez in momentul in care statea turata se aprindeau martori STOP LITELE ACELEA IN FORMA DE SPIRALA SI CEVA CU ROSU CARE PALPAIA LANGA LITE.pompa nu are nimic baga presiune am verificat,ma inebunit nu stiu ce sai mai fac la masina asta... sad.gif sad.gif sad.gif.Va rog ajutatima....
ccoto
Daca ai noroc si nu s-a topit inca vreun piston cu injector blocat, ia masina si mergi la un atelier care reconditioneaza injectoare. Fa reconditionarea lor, inclusiv cu generare cod hexa nou, pune un filtru delphi de 2-3 microni la motorina, alimenteaza cu motorina buna si garantat mergi cu ele 150.000 km fara probleme.
Ceea ai facut tu e lucru de mantuiala, vechile ciupercute erau pasuite pe corp din uzura iar cu cele noi, probabil ca ai scapari si mai mari.
CipTal
Injectorul 1 a ramas blocat pe deschis; ai facut vreun test dupa ce ai schimbat acele pistonase?Cred ca mai bine faceai daca inlocuiai supapa de retur completa nu doar acel pistonas.
Daniel194
Nu am facut test deoarece nu am apucat sa o pornesc din cheie ca nu a vrut si cand era in viteza si era in mers apoi mam speriat si lam oprit.Injectorul 1 il schimb pe dupamiaza cu altul bun sa vad daca porneste...daca ma duc la atelier imi cere mult plus ca aici la tulcea mai baga si de la ei defectiuni, si nu prea am incredere in ei.
CipTal
Ok. Dupa ce o scoti la capat ar trebui sa faci si o verificare a injectoarelor macar pe partea de retur(testul cu paharelele). Nu te baza pe faptul ca ai inlocuit doar acele pistonase. Supapa de retur propriu-zisa este uzata si ea dar dupa forma pistonasului vechi; acolo e vorba de microni nu de milimetri.
Daniel194
Ok momentan astept acel injector sa vad cum se comporta, din cate am inteles ar trebui sa porneasca acum sa vad ce rezultat primesc dupa schimbarea lui.

28 Oct 2015, 15:00:
Am reusit sa o pornesc, cu ajutorul unui spray dar nu sta la relantiu de la 1500 creste la 1800 iar scade la 1500 si o tine tot asa tacane si scoate mult fum alb si a inegrit asfaltul nush ce sai mai fac ma inebuneste ajutor...
CipTal
Fumul negru este de la multa motorina (ardere incompleta); daca ai pus un alt injector la cilindrul 4 trebuie rescris codul in calculatorul de injectie; altfel vei avea de furca cu consum marit/zgomote/mers neregulat etc..si inca ceva: sa nu cumva sa schimbi ordinea injectoarelor, adica la cilindru 1 sa pui injectorul 3, la cilindrul 2 sa pui injjectorul 1 etc). Este o greseala, in sensul ca pe fiecare cilindru s-a introdus un injector cu anumiti parametri si nu pot fi amestecati. Si nu o mai porni cu spray pentru ca faci praf turbocompresorul. Sper sa nu ai vreun piston topit sau biela indoita.
Daniel194
Aveti idee bataia aceea de la ce vine si fumul acela alb in exces plus oscilatiile acelea de accelerare...
verde
Fumul alb in exces poate fi o ceata formata de vapori de motorina nearsa de la injectorul care nu lucreaza bine , sau de la antigel (garnitura chiulasa arsa ). Daca nu scade nivelul antigelului in borcan si nu-si schimba culoarea uleiul (pe joja de nivel) , ramane valabila ipoteza cu motorina nearsa.
Daniel194
Bun fumul dar acel tacanit si oscilatiie de accelerare si decelerare?adica creste singur si scade 1500rot/min 1800rot/minut
RazvanF
Pai daca injectoarele sunt bulite atunci vei avea probleme cu relantiul, cat despre tacanit, "combustie prematura" biggrin.gif detonatii. Probabil calculatorul incearca sa regleze relantiul dar daca partea mecanica a injectoarelor nu coopereaza degeaba.
Ori schimbi toate injectoarele ori le reconditionezi, nu are rost sa iti mai bati capu asa.
Daniel194
Mersi..
andutu
intrebare pentru cultura mea generala ca eu nu prea am inteles.
Daca reconditionezi sa zicem niste injectoare si anume schimbi supapele de retur si le cureti , fara a modifica pozitia lor in motor trebuiesc generate alte coduri?

Si cum sunt aceste coduri generate? se pun pe stand aparatul ala face un fel de test si iti da un cod care trebuie rescris in calculator?

Pentru cine schimba supapele respective, am auzit ca la asamblare trebuie folosit un spray.
Folosit pentru curatarea si lubrifierea la montaj a injectoarelor si componentelor acestora;
Pentru conservarea dupa curatarea cu ultrasunete sau chimica;
Ulei fin de mecanisme cu proprietati speciale adaptat materialelor injectorului;
CipTal
Teoretic, da, ar trebui generate alte coduri adica se modifica durata injectiei in functie de eventualele diferente de dimesiuni din fabricatie (exprimate in micrometri!!!!). Practic, nu stiu daca se pot verifica si afla aceste corectii intr-un service, fie el chiar si reprezentanta. Daca gresesc va rog sa ma corectati.
Daniel194
Eu la treaba cu codurile am inteles ca nu trebuie rescris codurile deoarece ar trebui sa porneasca sa functioneze, eu am mai schimbat supapele de retur si fara sa scriu acele coduri cica daca nu schimbi locul injectorului nu are nimic, din cate am vazut nu trebuie rescrise codurile daca nu le schimbi locul injectorului functioneaza normal dupa schimbarea supapei si pornirea e la sfert de cheie nu scoate fum etc eu le curatam cu WD-40 inainte de schimbare...eu am pus atatea intrebari deoarece nu am mai patit probleme de acest fel.

29 Oct 2015, 09:00:
Din cate am vazut pe youtube aia pun diagnoza si prin diagnoza scriu codul acela lung de langa returul injectorului...eu totusi cred daca nu schimbi locul injectorului sau injectorul cu totul de ce ar mai trebui rescrise codurile atata timp cat sunt memorate in calculator...eu am facut greseala ca am schimbat un injector fara a rescrie codul asa cred oricum nici eu nu inteleg treaba cu acele coduri poate ne explica cineva... blink.gif
CipTal
Daca ai schimbat un injector trebuie scris codul de pe el in calculatorul de injectie. Simplu.
Daniel194
As ma avea o intrebare la ce sa ma gandesc cand aud "injector blocat"ce se blocheaza in el?
CipTal
"Injector blocat" poate avea mai multe sensuri. Ideea e ca sunt scapari de motorina in cilindru. Poate "musteste" ,poate chiar picura daca ramane acel pistonas pe care l-ai schimbat cumva intr-o pozitie intermediara...depinde de la caz la caz; ideea este ca daca ai inlocuit injectorul du-te sa ti-l introduca in calculator.
andutu
INFO gasit pe net.

Fiecare reparatie presupune schimbarea duzei si supapei de retur. Se folosesc numai piese noi achizitionate direct de la Delphi Romania. Piesele de schimb originale sunt distribuite numai in reteaua Delphi Diesel Point, deci numai la un service certificat Delphi aveti certitudinea ca acestea sunt originale.

Nu este suficienta doar schimbarea pieselor uzate: fiecare injector este re-codat electronic cu standul de test si calibrare Hartridge CRi-PC. Acest echipament realizeaza 165 de teste pentru fiecare injector, simuland in acest fel functionarea pe motor la diferite presiuni, turatii si temperaturi. In urma acestor teste, standul calibreaza injectorul prin alocarea unui cod hexazecimal (C2I) care trebuie introdus in calculatorul masinii atunci cand se realizeaza montarea pe motor. In acest mod, calculatorul masinii dispune de informatiile necesare transmiterii de impulsuri corecte fiecarui injector pentru a putea reactiona in parametrii optimi la sarcinile la care este supus.
Daniel194
Multumesc de informatie deci dupa toate parerile trag concluzia urmatoare:daca schimb supapa plus diuza motorul ar trebui sa mearga regulat si normal.si sa rescriu acele coduri.
CipTal
Iata ca la DELPHI se poate! Exact! Daca schimbi supapa de retur (nu doar pistonasele pe care le-ai schimbat tu) si duza trebuie recalibrare pe stand specializat; adica se modifica parametrii injectorului respectiv si se genereaza alt cod, care la randul sau este introdus in calculatorul de injectie in locul celui vechi.
ccoto
Parametrii de functionare ai unui injector se modifica in timp, datorita uzurilor interne care apar. Chiar daca injectoarele nu au scapari mari pe retur, adica dupa unii sunt bune, functionarea lor nu mai este la fel ca si atunci cand au fost codate ultima oara. Cati dintre posesorii de auto cu motorizare 1.5 dci aud cateodata acea tacaneala gen zgomot de masina de cusut? Sunt convins ca multi. De asta, Delphi a pus acel accelerometru pe motor, ca atunci cand apar pe motor vibratii anormale, sa poata corecta parametrii de injectie.
Calculatorul injectiei detecteaza vibratia si coroboreaza cu informatia de la senzorul de pozitie axa cu came, determinand care este pistonul care provoaca functionarea anormala, apoi aplica corectiile de injectie (moment si durata impuls de deschidere) respectivului injector.
Motorul 1.5 dci poate functiona si fara re-codarea injectoarelor dupa o reconditionare a lor dar, cu certitudine, nu va functiona la fel de bine ca si cu injectoare re-calibrate dupa o reconditionare. Aici, e alegerea fiecaruia. Se merge dupa folclor sau dupa principii tehnice.
RazvanF
Copy save la ce a scris ccoto, multumesc inca odata.
Daniel194
Unele persoane îmi spun "vezi sa nu ai distribuția sărit de la punct"nu știu care sunt simptomele dacă as ști le-as da peste nas eu totuși țin sa cred ca acele bătăi în motor sau tacaneli puternice sunt de la explozi mari din cauza injectoarelor deoarece se aude regulat și scoate fum în exces gen când o pornise ultima data am oprit circulația"ceata locala".

30 Oct 2015, 07:51:
Ultima persoana mia dat dreptate gen distribuția nu sare totuși are caneluri,aia sa rupt și gata arunci motor și te-ai kkat în sus radmasa.gif radmasa.gif
CipTal
QUOTE(Daniel194 @ 27 Oct 2015, 19:00)
...nu aveam baterie iam dat drumul la vale am ajuns la 50km/h am bagato in a 3 a a pornit dar a inceput sa scoata mult fum alb si statea turata undeva la 2000 de ture si se auze o tacaneala am zis ca poate isi revine dar fara rezultat asa ca lam oprit.
*




In conditiile descrise de tine mai sus...e posibil sa sara de la punct. Poti verifica si chestia asta dupa care rezolvi injectoarele.
Daniel194
Problema e alta am mai umblat pe la ea dar fara distributie stiu care e cureaua stiu pe unde vine dar cum o pot verifica nu stiu, locul este ingust am vazut cum se schimba semnele tot dar la logan nu la clio locul este ingust si se verifica si asa dar eu ce trebuie sa fac sa dau jos sa ajung la ea sa o vad???
CipTal
Trebuie sa demontezi roata dreapta fata aparatoarea de noroi, scutul de motor, suportul de motor dreapta si obligatoriu sa suspenzi motorul pe ceva. Trebuie ridicat foarte putin cat sa ai loc sa umbli acolo. Mai departe trebuie sa sculele necesare si sa respecti o anumita procedura. Daca nu stii, mai bine nu te baga.
Daniel194
Bun acum 10 min a trecut o cunostinta mecanic, bun ma pus sa dau la automat si era cu joja in mana si raspunsu lui scapa presiunea in baie...ma luat fiori cand mia mai si spus reparatia te costa in jur de 25-30milioane si a plecat blink.gif wacko.gif ce trebuie facut??? Este atat de grav??
CipTal
Presiune in baie...oricum exista o mica scapare de presiune in baia de ulei. Sper sa nu ai tu ghinionul asta ca daca e asa cum zice prietenul tau e cam grav. Probabil ca s-a spart un piston atunci cand ai fortat-o sa porneasca in panta cu 50 km/h...cea mai mare greseala...a sarit de la punct si unul dintre pistoane a lovit o supapa si s-a spart...sau alta ipoteza...unul dintre injectoare a ramas blocat pe deschis, motorina a patruns in voie in cilindru "a spalat" filmul de ulei de pe suprafata cilindrului, inseamna ungere deficitara, inseamna temperatura crescuta iar in final se poate topi un piston.

Daca e asa cum spune prietenul tau, gandeste-te la un motor SH (este undeva la 2500 ron).
Daniel194
Am primit o veste buna motorul nu are nimic, daca ar fii sa bage presiune in baie trebuia sa scoata fum pe la joja si nu scoate plus cica ar trebui sa imi arunce picaturi de ulei pe la joja ceea ce nu face a mai ramas sa verific distributia sa vad daca e la punct si sa ma ocup de injectoare.
CipTal
Asteptam vesti.
Daniel194
As avea o intrebare...Ce are injectorul daca are mufa conducta de inalte tot pe el dar numai ca nu este in chiloasa dau la automat si nu scoate nici pe retur nici pe la pulberizator toata presiunea o tine in el?...
ccoto
E mort sau nu primeste comanda de deschidere.
jon123
cred ca nu trebuia sa schimbi doar ciupercutele, ar trebui schimbate cu tot cu supape,
am schimbat la un megane 2 doar ciupercutele, si nu tot asa, dadea la automat si nu pornea, si nu erau bune ciupercutele, talpa celor noi era mai groasa si se blocau injectoarele, parca era 1,41mm la alea noi, si la originale 1.29mm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.