Daca tot e la moda si daca tot o parte mica din mine am ramas inainte de anii 90 ,m-am hotarat s-o cumpar.......va prezint DACIA-REMAT
Am luat-o de la cel care a luat-o de noua din fabrica,unicul proprietar....
Ca si reparatii de tinchigerie nu am avut mare lucru de facut,treaba asta ma surprinde,la fosta tigaie din 98 am sudat la greu,la asta nimic....greu de crezut....o aripa e mancata,o arunc eu si nu-mi mai bat creierii,am impresia ca pe undeva s-a intamplat ceva cu aripa aia,are urme de kit parca......
Restul masinii e tabla curata,fara magarii gen kit,spuma poliuretanica si alte inventii cretine de roman plictisit.....
Ca motor.....aici e de zis.....cineva a facut un joc defectuos la culbutori,supapele nu am mai lucrat corect,am zis sa demontez chiulasa si sa vad ce si cum ca ma saturasem de atat fum negru si intreruperi....
Din 8 valve lucrau doar 2 corect,restul negre,am facut-o clasic,cu un furtun pe coada supapei si o bormasina de turatii mici,pasta de rodat,etc.....a urmat o planare a ei la un atelier specializat....
Am luat set motor nou,de Plopeni,ultimul gasit prin magazine,am folosit din el doar segmentii si camasile,pistoanele originale ale ei aratau foarte frumos,mai ales la fusta jos si am decis ca n-are rost sa mai umblu cu flacara pe biela aiurea......
La etansarea dintre cilindru si bloc exista niste inele de hartie,cate 3 culori a 4 seturi....la carte zicea ceva de folosirea celui mai subtire(albastru 0,08mm) ,verificare plan etc......eu am pus verde(0.12mm) ,la deget camasa sarea lejer peste planul blocului,am zis ca e ok,am scule si sdv-uri oarecum acasa dar cateodata is prea meticulos iar cateodata chiar deloc...aici imi e frica,daca am dat gres o sa imi intre apa in ulei,vom vedea,daca am parte de asta o las pentru la vara si o fac cu blocul pe masina....garnituri blestemate !
Arborele e palier normal de 1300,era ST,acum este R1 peste tot,cuzineti noi.Pompe de ulei nu gaseam decat ASAM la 80 de lei asa ca la sugestia unui coleg mai "batran"(ydaniel ,multumesc) am sunat la Pulsor si am rezolvat si cu pompa de ulei noua DM si cu pompa de apa....
Am luat noi garnituri peste tot,motorul e jos inca,mai am putin de lucru : pompa,baia,capacul la distributie etc.....
Blocul a fost spalat bine inainte de asamblare cu motorina la pensula si apoi jet de apa.....axa cu came a fost demontata si ea,absolut tot a fost dezasamblat.....
Putine de zis in schimb multe au fost de facut.......
Frane nu am inca,pe spate am pus cilindrii noi,pe fata am un etrier blocat,cred ca o sa mai am de schimbat si rulmentii fata.....
Cutia e precisa si intra in viteze super-corect,un simering de la planetara lacrimeaza,o rezolv eu.......
Caseta de directie merge corect,fara jocuri sau zgomote,bieletele nu imi plac,ma tot gandesc s-o trec pe capete de bara.....mai vad eu.....
Ambreiaj am pus nou,marca RUEN 180mm,model DBR,daca tot am umblat sa nu mai umblu acolo alta data.....
Poze....