Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 -Green Frog
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
sobolan
Daca tot e la moda si daca tot o parte mica din mine am ramas inainte de anii 90 ,m-am hotarat s-o cumpar.......va prezint DACIA-REMAT radmasa.gif
Am luat-o de la cel care a luat-o de noua din fabrica,unicul proprietar....
Ca si reparatii de tinchigerie nu am avut mare lucru de facut,treaba asta ma surprinde,la fosta tigaie din 98 am sudat la greu,la asta nimic....greu de crezut....o aripa e mancata,o arunc eu si nu-mi mai bat creierii,am impresia ca pe undeva s-a intamplat ceva cu aripa aia,are urme de kit parca......
Restul masinii e tabla curata,fara magarii gen kit,spuma poliuretanica si alte inventii cretine de roman plictisit.....
Ca motor.....aici e de zis.....cineva a facut un joc defectuos la culbutori,supapele nu am mai lucrat corect,am zis sa demontez chiulasa si sa vad ce si cum ca ma saturasem de atat fum negru si intreruperi....
Din 8 valve lucrau doar 2 corect,restul negre,am facut-o clasic,cu un furtun pe coada supapei si o bormasina de turatii mici,pasta de rodat,etc.....a urmat o planare a ei la un atelier specializat....
Am luat set motor nou,de Plopeni,ultimul gasit prin magazine,am folosit din el doar segmentii si camasile,pistoanele originale ale ei aratau foarte frumos,mai ales la fusta jos si am decis ca n-are rost sa mai umblu cu flacara pe biela aiurea......
La etansarea dintre cilindru si bloc exista niste inele de hartie,cate 3 culori a 4 seturi....la carte zicea ceva de folosirea celui mai subtire(albastru 0,08mm) ,verificare plan etc......eu am pus verde(0.12mm) ,la deget camasa sarea lejer peste planul blocului,am zis ca e ok,am scule si sdv-uri oarecum acasa dar cateodata is prea meticulos iar cateodata chiar deloc...aici imi e frica,daca am dat gres o sa imi intre apa in ulei,vom vedea,daca am parte de asta o las pentru la vara si o fac cu blocul pe masina....garnituri blestemate ! sleep.gif
Arborele e palier normal de 1300,era ST,acum este R1 peste tot,cuzineti noi.Pompe de ulei nu gaseam decat ASAM la 80 de lei asa ca la sugestia unui coleg mai "batran"(ydaniel ,multumesc) am sunat la Pulsor si am rezolvat si cu pompa de ulei noua DM si cu pompa de apa....
Am luat noi garnituri peste tot,motorul e jos inca,mai am putin de lucru : pompa,baia,capacul la distributie etc.....
Blocul a fost spalat bine inainte de asamblare cu motorina la pensula si apoi jet de apa.....axa cu came a fost demontata si ea,absolut tot a fost dezasamblat.....
Putine de zis in schimb multe au fost de facut.......
Frane nu am inca,pe spate am pus cilindrii noi,pe fata am un etrier blocat,cred ca o sa mai am de schimbat si rulmentii fata.....
Cutia e precisa si intra in viteze super-corect,un simering de la planetara lacrimeaza,o rezolv eu.......
Caseta de directie merge corect,fara jocuri sau zgomote,bieletele nu imi plac,ma tot gandesc s-o trec pe capete de bara.....mai vad eu.....
Ambreiaj am pus nou,marca RUEN 180mm,model DBR,daca tot am umblat sa nu mai umblu acolo alta data.....
Poze....

oldtimercraiova
Frumoasa !

Sá te bucuri de ea !!
sobolan
multumesc,sper sa ma bucur de ea,momentan vreau doar s-o fac impecabila tehnic si pe viitor sa vad cat costa dracia aia de taxa auto ca s-o trec pe numele meu si la militie.....
harby ;))
QUOTE(sobolan @ 15 Oct 2015, 21:28)
multumesc,sper sa ma bucur de ea,momentan vreau doar s-o fac impecabila tehnic si pe viitor sa vad cat costa dracia aia de taxa auto ca s-o trec pe numele meu si la militie.....
*


Poti sa iti iei atestat,eu unul zic ca indeplineste conditiile!
Iesi mai ieftin..
Arata bine! Felicitari!
smile.gif smile.gif
sobolan
multumesc,ce nu inteleg eu cum pot lua atestat daca masina in carte si talon inca e pe numele "batranului" de unde am luat-o.......ideea e nu de iesit mai ieftin dar daca as putea s-o fac vehicul istoric ar fi fain ca arata ok zic eu si ca nu are nimic adaugat sau scos fata de cum a iesit din fabrica.... de circulat o sa mai circule mult timp de acum incolo.....


cauciucuri victoria......wtf ? blink.gif ,toate 5 pe camera.......3 is bune inca..... blink.gif ...alte artefacte gasite....

Intrebare ! nu mai gasesc cheia de la antifurturile capacelor testoase,le-am desfacut eu cu greu dar.....ce surub pot baga acolo in loc de surubul ala cu cap mai special? de metric 12 cumva ?
ct_71_ccl
sobolan,sa o stapinesti sanatos!a trecut de 100000km masina?arata chiar bine,nu prea a fost alergata!altfel,daca mai ai poze cu fosta-am citit topicul taui inainte sa il stergi(n-am inteles de ce l-ai sters)vreau sa vad niste chestii.tks!
iustin_uap
Faina masina! Felicitari! Interiorul cum e?

Atestatul te scuteste si de taxa de prima inmatriculare, deci poti s-o iei pe numele tau in felul asta.
sobolan
QUOTE(ct_71_ccl @ 16 Oct 2015, 08:55)
sobolan,sa o stapinesti sanatos!a trecut de 100000km masina?arata chiar bine,nu prea a fost alergata!altfel,daca mai ai poze cu fosta-am citit topicul taui inainte sa il stergi(n-am inteles de ce l-ai sters)vreau sa vad niste chestii.tks!
*




de ce l-am sters ? pai devenise un topic de mistocareala,nu mi-a mai placut dry.gif ,poze cu fosta dacie nu prea mai am ,mersi ca mi-ai citit topicul....Dacia verde indica vreo 69000km la bord,eu nu am incredere in bordul de dacie dar s-ar putea sa fie real kilometrajul,n-am luat-o de la bisnitari,am luat-o direct de la batran de acasa,nu cred sa fi existat vreun motiv sa se dea km inapoi....


QUOTE(iustin_uap @ 16 Oct 2015, 09:10)
Faina masina! Felicitari! Interiorul cum e?

Atestatul te scuteste si de taxa de prima inmatriculare, deci poti s-o iei pe numele tau in felul asta.
*



Interiorul e FAIN,original 100% ,mersi de aprecieri,revin cu poze.....cu taxa nu stiam,o rezolv ! smile.gif
dacia_gpg
Trage Loganu platforma cu dacia 1300?
sobolan
QUOTE(dacia_gpg @ 16 Oct 2015, 09:56)
Trage Loganu platforma cu dacia 1300?
*



trage.....lejer !

alte poze la interior.....km indica 86k km ,eu stiam gresit ceva de 69k ,oricum n-am dat importanta mare la kilometri,in ceasurile si franele de dacie n-am incredere radmasa.gif
Ov
atestatul se face pe numele tau daca ai contract de vanzare-cumparare, apoi la rar pt inscrierea ca vehicul istoric poti sa te duci tu fara nicio problema

nu v-a fost frica sa trageti platforma cu loganul? (dpdv legal zic)
sobolan
QUOTE(Ov @ 16 Oct 2015, 10:42)

nu v-a fost frica sa trageti platforma cu loganul? (dpdv legal zic)
*




salut....ne-a cam fost frica .....dar 10-15km nu e o mare distanta,am scapat....stiu la ce te referi wink.gif
ct_71_ccl
da,anumiti colegi o ardeau cu paru'n ochi!da' puteai sa stergi doar posturile cu pricina.
masina arata clar ca nu e fugarita se vede si dupa interior.eu zic ca ce arata bordul e real-cu conditia sa mai functioneze.
spor cu reconditionarea!
dacia_gpg
Bord intact,tapiserie alba,scaune intregi.Bravo!
Ce spune legea dpdv legal ?ca am si eu un logan, nu-i pot atasa o platforma?
maho
Norocosule, ai si plafonierele intacte.
om_bland
Plafoniere intacte model foarte rar ( mai rar ca la cele 1300) , bord ne crapat, foarte rar intalnit... nu a stat sigur in soare. Chiar si cu parasolar, silicon dat periodic, tot ar fi crapat... Cinste tie pt ceea ce ai smile.gif
DACIOTUL_97
E superba ! Spor la mestereala ! biggrin.gif
sobolan
QUOTE(ct_71_ccl @ 16 Oct 2015, 14:47)
.eu zic ca ce arata bordul e real-cu conditia sa mai functioneze.
*



functioneaza....

QUOTE(dacia_gpg @ 16 Oct 2015, 15:08)
Ce spune legea dpdv legal ?ca am si eu un logan, nu-i pot atasa o platforma?
*



nu poti legal,uite-te in cartea masinii si ai sa intelegi de ce wink.gif

QUOTE(maho @ 16 Oct 2015, 16:44)
Norocosule, ai si plafonierele intacte.
*



totul e intact...

QUOTE(om_bland @ 16 Oct 2015, 17:56)
Plafoniere intacte model foarte rar ( mai rar ca la cele 1300) ,
*



rare ? huh.gif prima dacie a lui tata era IDENTICA la interior,an 85.....plafoniere la fel,tapiseria la fel,bord la fel etc....asta vad ca n-are reglaj la faruri la bord,aia a lui tata avea....


QUOTE(DACIOTUL_97 @ 16 Oct 2015, 18:34)
E superba ! Spor la mestereala ! biggrin.gif
*



multumesc de aprecieri .

Azi am pus motorul pe ea si la un moment dat m-au chinuit tablele alea doua ce ies din bloc catre carcasa cutiei,nu nimerean naibii suruburile in gauri,ma chinuie rau si protectia aia antipietre de la ambreiaj ca e din PLASTIC huh.gif ,stiam ca ar trebui sa fie din tabla....am lasat-o asa si mi-am strans jucariile.......maine incerc iar,sper sa o pornesc......

ce am mai observat : cineva a scos elv-ul si a trecut-o pe elice....minti luminate cu lanterna.......o sa fac o bucsa filetata la strung si o lipesc de radiator,instalatia si releul deja exista deci m-am scos......un elv imi trebuie,am eu unul de seat ingust ,marca SPAL dar nu cred ca am loc sa-l pun pe fata ca are sensul inversat.......oare sa-i inversez polaritatea si sa-l pun normal ?
ydaniel
Ne bucuram sa ai scos o masina din anonimat si te asteptam la intalnirea nationala Dacia Clasic 2016!

Noi=adica eu si albert laugh.gif
Nu trage loganu platforma,te iau eu cu 243 radmasa.gif
sobolan
da' pe roti nu poate veni oare ? huh.gif ,poate rezolv cu actele in timp util si ne gasim,no pb !

Apropos de Aro 244,aveam un exemplar la munca cum n-am mai vazut facut direct de fabrica cu: AC,geamuri electrice,alarma,inchidere,motor Peugeot 2500 diesel,o frumusete de masina.....era in "parcul rece" ,am scos-o de acolo,am refacut-o complet la motor cu baietii,franele erau o mare problema pe masina aia dar am rezolvat-o ,a cazut pe mana unui cioban si nu se stie nici acum cum naiba a luat foc.....


maho
QUOTE(sobolan @ 16 Oct 2015, 21:02)
rare ? huh.gif

Eu de vreo 2-3 ani caut doua capace si nu gasesc (sau gasesc doar cu tot cu restul plafonierei, la pret de... greutatea lor in aur wacko.gif ).
sobolan
explicati-mi si mie va rog pe inteles cum imi dau seama cand 1 e in compresie fara a ma uita dupa culbutori,dupa volant nu ma iau ca pote sa fie pe 4......

Deci,am pus distributia la punct,cu rigla am verificat aliniamentul semnelor ca in carte......a ramas pe punct,am pus motorul pe masina,am pus pinionul la delco cu jumatatea mai mare spre volant,am montat suruburile cu piulita de la culbtori si le-am reglat(rampa a fost dezasamblata si dereglata la montaj) supapele 1235 si apoi am invartit o tura iar,la semn si am facut supapele 4678 .....
apoi am pus uleiul,filtrul de ulei umplut u ulei,am dat la manivela ca sa amorsez pompa de ulei.....unde naiba am gresit ca nu porneste caruta,da rateuri in carb......am incercat de vreo 3 ori si am lasat-o asa.....


ce nu inteleg : daca era pusa la semne pe distributie si motorul nemiscat asta ar insemna ca 1 e in compresie si culbutorii de la 1 is liberi,gresesc ?
Rob3rto
Desfa delcoul si intoarce racul... Eu reglez altfel culbutorii, pe fiecare piston in parte cand e in compresie, iar atunci cand am pus pinionul de la delco invers, reglajul culbutorilor era foarte aiurea iar tijele aveau joc mare. Am intors racul de la delco, am reglat din nou culbutorii si a pornit imediat smile.gif

Foarte tare masinuta, sa o stapanesti sanatos!
sobolan
mersi de urare....
azi am pornit-o....porneste greu,merge neregulat,consuma cat un bemveu si scoate fum negru la greu.......cand pun palma pe carburator ea tot merge radmasa.gif ,suspectez cele 4 garnituri din talpa carburatorului....
In alta ordine de idei : nimeni nu ma intelege,eu desfac complet motorul ,dereglez intentionat culbutorii si pinionul ....cum o pui pe punct tinand cont ca la lant e pusa ok pe semne????
Vazui azi ca axa cu came e simetrica la 4 si la 1 si la 3 si la 2 dar diametral opuse....adica daca-mi fac jocul la culbutori dupa pinion reglat dupa semn la volant(indiferet ca e pe 1 dau pe 4) ar trebui sa mearga ok ....eventual daca nu merge schimbi fisele si pui 2 4 3 1 .....
presiune la ulei cu apa la 85C : la ralanti 4 ,la turatii mici direct 6 !!!
consum : un bidon de 1 litru benzina 98 la maxim 15 minute....
la carburator aerul e reglat corect,e aproape desfiletat jiclerul cu arc,filtrul de aer nu era montat....nivelul in cnc e corect,delcul e avansat destul de bine(spre volant),altfel n-o ia !
Vad eu ce oi face ,nu renunt la ea ca are tabla buna,gasii pe undeva(dar nu m luat) un motor de renault 1.8/16v care ar fi mers adaptat....cu parere de rau dar pe motorul asta setul e nou,arborele a fost rectificat la r1 peste tot,cuzineti noi,pompa ulei noua,pompa apa noua,chiulasa planata si pasuite supapele(probate cu benzina fara arc montat si tine) .....daca nu merge,mancal-ar cimitiru mad.gif
Am mai detinut 2 dacii,am mai facut motoare de dacie peste 10,ASA CEVA NU AM VAZUT DE CAND MA STIU....cu problema asta am luat-o,cu problema asta ramane,avea supapele calaminate ,acuma is ok,am mai tinut-o eu pornita azi dar pana nu ii dau de cap n-o mai pornesc ca merge aiurea si iar calaminez supapele daca nu cumva s-au "murdarit" iar la etansare....

btw : inelele de hartie verzi is ok,nu-mi da apa pe ulei si nici invers....acu daca as da chiulasa jos ar trebui sa umblu si la inelele alea iar ca se deranjeaza cilindrii dand umbli.....la naiba wacko.gif
nelu_1985
S-ar putea sa nu fie reglate supapele corect si sa fie timpii defazati;
Verifici astfel:
- trage motorul la semn (volanta la semn, supapele de la cil. 1 inchise, admisia la cil. 3 efectuata - va urma sa se inchida pentru compresie)
- verifici daca ai PMS maxim prin rotire motor usor fata spate (vezi culbutorii cum foarfeca)
- scoti pinionul delco si-l muti inapoi cu un dinte (din cauza asta ai avansul cu capra la fotograf)
- acum ar trebui sa ai delcoul orientat corect, luleaua spre aripa stanga, si cil. 1 in compresie
- reglezi supapele la cil. 1 E - 20 si A - 15
- apoi rotesti motorul cate un sfert de tura si reglezi restul supapelor, deci de la cil.1, invarti motorul pana ai luleaua spre radiator, aici o sa simti cand va fi cil. 3 in compresie si reglezi; urmeaza 4, luleaua spre motor, apoi 2, luleaua spre baterie.
Dupa ce ai terminat mai dai o tura de verificare. Reglajul il vei face cu bujiile scoase sa fie mai usor de invartit mai ales ca ai set nou, si te va ajuta sa sti cand vine compresia (se invarte mai usor).
Avansul il pui la semn pentru prima pornire dupa scanteie, aduci 1 in compresie, pui contact, slabesti delcoul, scoti fisa centrala din capacul delco, dai inapoi maxim de delco spre radiator, apoi vi incet cu el spre baterie pana apare scanteia. Aici il strangi la loc ca trebuie sa porneasca usor. Atentie la platina sa fie reglata corect (0,4).
Apoi daca suspectezi aer fals pe la carburator procedezi astfel:
- demontezi carb. de pe galerie
- demontezi parghia de acceleratie (nu umbla la ax daca nu curge benzina si la clapeta daca inchide corect)
- pui o bucata de hartie abraziva de la P200 in sus pe o sticla, tabla, blat de lemn, ce vrei tu numai sa fie perfect drept
- freci talpa carburatorului pana devine plana (o sa vezi dupa urmele lasate de hartia abraziva cand e perfect)
- ai grija sa nu intre span in gaurelele de progresiune, indicat ar fi sa ai aer comprimat pe langa tine
- dupa ce l-ai spalat, suflat etc, montezi parghia de acceleratie la loc (desi ar merge rectificat pe un colt de masa si cu ea nedemontata)
- refaci montajul pe galerie astfel: garnitura chingherit/tavita protectie/garnitura clingherit/cala textolit/garnitura clingherit/pata calda/garnitura groasa carton(are gaurelele de prindere pt. pata calda de corpul carburatorului)/carburator
- inainte verifici si pata sa nu fie stramba, daca e, o arunci si cumperi una noua cu dusa calibrata incorporata, iar stutzul de pe galerie il vei infunda cu un dop ca ala de la scurgerea apei din bloc, si vei folosi un furtun tip nou (mai scurt) cu sau fara dusa calibrata (alte dimensiune) in functie de necesitatile carburatorului (jicloare decalibrate/desperecheate)
- apropo, tre sa ai carburator IRM32A cu jiclor aer 170 si benzina 135
- delco 3230 cu avans vaacumatic functional
- dupa ce ai pus carburatorul corect la loc (verifici si jiclorul de ralanti sa nu fie infundat), reduci din surubul de reglaj al clapetei de acceleratie pana la minim (doar sa nu frece clapeta in corp), iar jiclorul de amestec (asa ii spune, nu de aer), il deschizi de la strans maxim 4-5 ture inapoi, ramanand sa-l reglezi dupa pornire.
- un carburator functioneaza corect cu clapeta de acceleratie inchisa complet (cum ziceam la limita frecarii in corp)
- mai verifici si nivelul si inchiderea cuiului pontou
- verifici pompa de benzina (mai ales ca ai sanse de 200% sa ai returul infundat - de aici consumul ala nesimtit si fum negru) - asta o poti verifica din prima ca s-ar putea sa mearga normal motorul, dar totusi prost din cauza excesului de benzina.
- mai verifici instalatie de pornire (borna de masa sa fie pe carcasa electromotorului, nu pe carcasa cutiei)/legaturi alternator/baterie ok (12,5 V)/bujii 0.9 mm/fise maxim 0.5 Kohm.
- dai la cama sa umplii camera de nivel constant din carb., dai cateva sprituri sa vezi sa ajunga benzina pe galerii si cheie.

De obicei la mine pornesc la sfert si stau si la ralanti destul de ok din prima in proportie de 90%.
sobolan
dapai multumesc mult de sfaturi...apreciez asta smile.gif ...cam 90% din ce spui tu s-a facut.....am adus DOI mecanici batrani cu experienta,DOI nu unul ,DOI .....in 5 ore numarate pe ceas(cat timp oamenii s-au batut cu rabla)am fumat un pachet si am baut vreo 5 cafele si nu am facut nimic fiind la pamant cu nervii de ieri....m-am uitat la ei cum o tot chinuiau radmasa.gif si tusea pe teava ,pe carb.....au dat jos si capacul la distributie chiar,totul e la semn.......m-au pus sa le aduc alt delc si alt carb,am dat iama in remat (am un sef de acolo drept amic).....nimic nici asa.....cica ar fi lantul "intins"=lungit....ce sa mai zic ? blink.gif imi pare rau de caroserie ca e impecabila si fara rugina sau gauri,e sanatoasa tun........ori o vand ori o echipez cu un motor mai puternic,habar n-am,imi pare rau ca am imvestit mult in motor si nimic concret.....

BTW: Am facut motoare cu mana mea,am lucrat la bmw,mercedes,renault si logan nu mai zic,dacii cateva si am vazut si auzit multe variante si nenorociri dar asa ceva n-am vazut de cand exist.....ma gandeam la niste camasi alezate de 1.3 in care sa pot pune pistoane de 1.4 si sa folosesc doar blocul gol,restul de piese cum e axa si ce-o mai fi sa le iau de prin remat,aleg doar ce-i bun si in felul asta sa pastrez seria la motor intacta.....sau daca nu un 1600 bun de dacie sau ma gandesc chiar si la un 1.4 de logan(am vazut un caz pacat ca n-am apucat sa studiez bine fenomenul dar stiu unde locuieste cetateanul respectiv si-i pot face vizite) sau un 1.9 de papuc,ala e mai usor de inlocuit,tabla de pe masina asta e mai groasa decat cea de pe un papuc diesel,ar tine lejer la trepidatiile unui diesel ....
nelu_1985
Nu are cum sa nu mearga, lantul cum l-au depistat ca e intins? O data e pe semne si a doua ora, nu?


sobolan
era pe semne mereu,indiferent cat au dat la manivela......eu zic ca-i baliverna treaba cu lantul,presimt ca iau unul nou de SRL(ca original nu cred sa mai fie pe undeva) si merge la fel sau mai rau.......eu n-am vazut masina care sa dea asemenea rateuri in toba sau in carburator.........nici ei nu stiu ce si cum exact.....am dat acuma de un viteaz care spune ca daca i-o bag in curte nu se lasa pana n-o rezolva,e mecanic bun dar tot am dubii in privinta rezolvarii......
eu de cand am luat masina asta am vazut ca esapamentul e plin de funigine neagra,am suspectat valvele,asa a si fost,le-am remediat si ,la dracu,tot asa face.......ceva are masina asta,ceva are dar nu-i da nici dracu' de cap.....


TI-AM EDITAT DIN GRESEALA POSTUL in loc sa dau reply,SCUZE TE ROG.
iulica89
Iti dau eu motorul de pe cea galbena daca e musai sa nu ii dai de cap astuia. Inlocuirea motorului nu are rost decat cu un 1.4 sau 1.6 carburatie. Cu restul de motoare va trebui sa modifici pe la frane, suspensii, inlocuit cutia cu ceva de la renault si alte batai de cap inutile.
Plus ca masina este super buna la tabla, culoarea este ciudata si rara din punctul meu de vedere si ar fi pacat sa incepi sa o macelaresti de buna din cauza unui motor.
sobolan
eu mai am o dacie din 86 cu motorul bun,nu stiu nimic exact de starea lui doar stiu ca e ok,merge......tu ce motor ai ? da detalii te rog......sau da-mi un pm.
iulica89
E un motor de 1.3 din 1987 care dupa 3 ani de stat a pornit la a 3-a incercare de dat la electromotor, mergea rotund, si tragea decent pentru o dacie cu rotile intepenite. Eu il tineam de rezerva, cu galeria si delcoul montat, doar sa-l arunc pe masina. Daca esti interesat si nu gasesti pe la tine motor decent ti-l pot da cu 150 lei, desi sunt mai pe toate gardurile motoare de 1.4 si 1.6 pe care poti monta o volanta de 180mm cu palier marit, astfel pastrand pedaua mai moale a ambreiajului fata de cel de 200 mm care are doua pozitii-on si off.
sobolan
ai pm,tnks smile.gif
dacia_gpg
Poate ai tobele infundate!
sobolan
la cat fum negru a scos si cate rateuri a dat pe tobe daca erau infundate crapau si tot iesea fumul....habar n-am ce are..... sleep.gif
bucatzel
Ultima Singura oara cand am patit asa ceva, reusisem sa pun delcoul intors cu 180 de grade.
sobolan
gata ,merge.....dupa razboi m-am aratat si eu,viteazul sau cainele pervers radmasa.gif ....motorul merge struna.....l-am luat la puricat iar,am gasit doua supape fara joc(dar n-a mers mult asa,sper sa fie ok sa nu mai dau chiulasa jos,meseriasii batrani m-au fentat) si ce era : TRAGEA AER FALS PE SUB CARBURATOR,fara tavita aia metalica merge,cu ea pusa nu mai merge,nu inteleg de ce dar ploua si o sa revin maine asupra ei.....motorul merge bine mai mult de 90% smile.gif

le : javra traieste,a ramas in pana de benzina in fata portii radmasa.gif ,returul tot mi se infunda.m-am saturat sa dau la pompa,nu stiu ce naiba sa-i mai fac.....dau jos rezervorul ?
maho
Mai simplu, ii pui un filtru inainte de pompa.
sobolan
returul se infunda si eu dau la pompa cu care umfli rotile...o pun pe teava de retur ca s-o desfund....filtre am dar pe tur happy.gif
Raul90
da jos rezervoru si curata-l bine...
sobolan
cred ca asta fac....are ea un gunoi ceva si taman pe retur se pune....o sa bag si presiune mare pe tevi la final.....
maho
QUOTE(sobolan @ 20 Oct 2015, 21:20)
...filtre am dar pe tur happy.gif
*


Pai atunci cu ce se mai infunda returul, daca se presupune ca in pompa ajunge benzina curata ? Poate ai dupa pompa (intre pompa si carb.), dar eu zic de un decantor inainte de pompa. Nu strica nici curatirea rezervorului, dar e mai greoaie (cu un lanŝ).
nelu_1985
Eu am scris aseara o juma de carte de-a lu' Mondiru in postul ala, eram sigur ca supapele-s reglate aiurea si mai eram deasemenea singur ca iti consuma 1 litru in cateva minute pt. ca-i infundat returul.
Filtru il pui inainte de pompa intotdeauna, pe conducta de tur, nu se pune dupa pompa pentru ca ajung gunoaiele in ea si nu ies pe gaurica aia mica de la retur.
Ca fapt divers eu aveam decantor de sticla de 10 lei, era perfect, acum i-am tras in locul lui un filtru de hartie de logan (romcarbon), dar am suflat jiclorul de vreo 2 ori ca aveam ralanti la 527 de ture cateodata, asa ca s-ar putea sa pun un decantor inapoi la un moment dat.
sobolan
QUOTE(maho @ 20 Oct 2015, 21:35)
Poate ai dupa pompa (intre pompa si carb.),
*



acolo e...m-am gandit si eu la lant in rezervor ,ala face curat dar daca aplic metoda lant in rezervor trebuie neaparat filtru intre rezervor si pompa,ai dreptate....


QUOTE(nelu_1985 @ 20 Oct 2015, 21:36)
Eu am scris aseara o juma de carte de-a lu' Mondiru in postul ala, eram sigur ca supapele-s reglate aiurea si mai eram deasemenea singur ca iti consuma 1 litru in cateva minute pt. ca-i infundat returul.
*



asa este,ai mare dreptate dar eu pentru ce naiba i-am mai platit pe meseriasii aia huh.gif ca supapele erau reglate corect de mine,ei mai tare le-au dereglat....asta e,lupul cu slugi nu se hraneste.....si-s meseriasi buni la naiba.....
maho
QUOTE(nelu_1985 @ 20 Oct 2015, 21:36)
Filtru il pui inainte de pompa intotdeauna, pe conducta de tur, nu se pune dupa pompa  pentru ca ajung gunoaiele in ea si nu ies pe gaurica aia mica de la retur.
Ca fapt divers eu aveam decantor de sticla de 10 lei, era perfect, acum i-am tras in locul lui un filtru de hartie de logan (romcarbon), dar am suflat jiclorul de vreo 2 ori ca aveam ralanti la 527 de ture cateodata, asa ca s-ar putea sa pun un decantor inapoi la un moment dat.
*


In decantor raman mizeriile mai mari si eventuala apa. In functie de locul pe furtun unde pui filtrul dintre pompa si carburator, nu-i obligatoriu sa se intoarca mizeriile in pompa: daca-l montezi mai departe de pompa (in zona descendenta spre carb., imediat dupa capacul delcoului), benzina care-a trecut prin el nu se mai intoarce. O eventuala problema ar fi "obosirea" prematura a pompei, cu un obstacol in plus (in afara de gravitatie) pe traseu. Eu am si decantor inainte (pe tur, normal), si un filtru mic in zona de dupa capacul delcoului, dar il consider folositor si pt. ca vad daca e sau nu benzina in el (deci si in carb.), sa stiu daca e nevoie sau nu sa "dau la cama", ca sa nu omor aiurea cu chei lungi bateria si electromotorul.
sobolan
are cineva idee unde gasesc dopul asta ? ca nu il mai am.....si se vede prin gaura aia tabla neruginita,acolo ar trebui sa-i bag ceara anticoroziva si prin lonjeroane la fel !!!
la spate nu am centuri si piulita aia sudata de pasaj e libera,s-o infund cu un surub de 10mm....
ydaniel
CE dop e acolo?
sobolan
are naibii un dop de plastic smile.gif ,asa avea si ailalta parca...ideea e ca aici e gaura doar,dop nexam ......are din ambutisare un cerc si gaura in centru cam de 15mm aprox......eu asa stiu ca acolo e un dop de plastic,o fi cazut inainte de antifonare cand am curatat-o ??? sad.gif
nelu_1985
Nu a avut si nici nu trebuie sa aiba nici un dop acolo;
[attachmentid=1628011186]
sobolan
bingo,aia e......pai si cum naiba oare ? rabla mea din 98 avea.....eu asa stiu....nu era mai ok sa fie sau se facea condens ? eu iau oricum 2 doze de ceara ca stiu eu ca face bine,si aia pulverizata intra si in cel mai mic coltisor......
nelu_1985
Din cauza condensului se lasa toate gaurile descoperite, in traverse, lonjeroane, semilonjeroane si mai ales in praguri si usi unde intra apa ca la balamuc cand ploua.
Inainte de a sufla ceara, sufla bine de tot cu aer comprimat si scormoneste cu ceva sarme indoite ca in timp intra praf si apa care se tot compacteaza acolo pana se face pamant; am vazut la destul de multe masini, nu doar dacii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.