Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pornire 1.5 dci după recondiționare injec
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
Grigo0605
Salut tuturor!

Am un Clio 2, 2003, 1.5 dci, 65 cp, 202.000 km.
De curand am fost la Renault pentru ca incepuse sa tremure motorul, schimbatorul, volanul, toata masina si diagnoza a fost ca toate 4 injectoare sunt aiurea, dau foarte foarte mult pe retur... Stiam de acum un an ca injectorul 4 e cu rosu in diagnoza, celelalte nu apareau.
Prin urmare, m-am dus la Sermecom Iasi sa le reconditionez, nu de alta dar la Renault 4 injectoare reconditionate ( tot la Sermecom) + tevi, manoperă = 5.500 ron, iar la Sermecom e undeva la 2000 ron toata treaba.
Zis si facut, duc masina ieri la Sermecom, si o iau azi. Motorul mergea perfect, se auzea perfect, ziceai ca-i nou; s-au reconditionat toate 4 injectoare, curatat cu ultrasunete tevile, schimbat filtrul de motorina cu unul delphi, dar, dupa 20 de km se opreste in mijlocul intersectiei cand incercam sa schimb din 1 in 2... Sau mai bine zis, când să bag a 2-a, când venea turația spre relanti, motorul s-a tot oprit...
Dau la automat, da sa porneasca la sfert de cheie, turatia in bord ajunge undeva la 750 rmp si se opreste la loc. Cred ca am incercat de vreo 10 ori sa pornesc, ca ma claxonau toti in intersectie.
Bineinteles ca nu a vrut sa porneasca, in bord nu aveam nici o eroare, am stat ceva timp pana au venit cei de la Sermecom sa se uite... Cu toate ca eu am vazut ceva motorina pe injectorul numarul 2, ei nu recunosc ca problema ar fi de la injectie, ci ca ar fi de la distributie, ca ar fi sarit de pe punct smile.gif).
Au pornit motorul ca tampitii cu spray si-l tineau in 4000 de ture timp de 10-20 secunde si cand sa-l lase la relanti s-a oprit de tot si iar nu a mai pornit.
Mecanicul meu imi zice ca nu are nici o legatura distributia, ca altfel nu pornea nici la spray, ci ca ar fi din cauza lor (cei de la Sermecom) de la injectie ca nu au facut ceva bine...
Distributia am schimbat-o acum 17.500 km, uleiul il schimb doar la 10.000, castrol 10w40, filtru motorina delphi sau renault, motorina doar de la OMV in Iasi ca mi se pare cea mai curata.

Masina o duc la Renault maine dimineata sa-i faca o diagnoza sa vedem ce are....
Ce părere aveți? Care credeti ca ar fi problema?

O alta chestie... cand scot cheia din contact, acele se duc la zero, dar acul de la turatie se misca dintr-o data un pic in sus parca ar sta aproape de 5 ( 500 ture) undeva intre 0 si 5.

Poate mi s-a parut mie...
Multumesc anticipat pentru raspuns.
O seara buna !

30 Sep 2015, 22:04:
Nu aveți nici o părere? Nimeni?
CipTal
Daca se opreste inseamna ca ori ramane fara motorina (se dezamorseaza instalatia de alimentare), ori poate ti-au mai schimbat si altceva in plus pe la injectie (asa din exces de zel) cu vreo piesa SH. Pe tester nu au pus-o deloc? Mai poate fi si de la vreo mufa care nu face contact bine sau cablaj intrerupt dar trebuia sa apara macar pe tester.
RazvanF
Daca tu ai vazut motorina pe injectorul numarul 2 imediat dupa incident atunci problema poate fi de acolo.
Grigo0605
Mulțumesc pentru păreri!
Acum am venit de la reprezentanta Renault, doar ca nu au curent și nu pot pune testerul.
La o prima vedere, mecanicii de acolo zic ca nu are treabă distribuția, totul e de la sistemul de injecție. Au dat la pară să amorseze sistemul de vreo câteva ori și parcă dădea să pornească.
Dar nu am mai încercat să facem altceva până nu vine curentul încât sa-i facă o diagnoză bună.
Aștept să mă sune iar apoi va spun verdictul.
CipTal
"A venit curentul?". O intrebare celebra din vremurile grele...
Grigo0605
A venit, dar nu acolo unde au testerul...
Programul se incheie intr-o ora jumatate asa ca maine dimineata la prima ora se vor ocupa de masina.
Tot m-am gandit ce ar putea avea, dar nu-mi vine nici o idee.

Ma tot bateau la cap astia de la Sermecom de reconditionat pompa de injectie, dar le-am zis ca ce rost are sa dau 1200 ron sa o reconditionez daca deja au facut ei verificari la diagnoza lor si au vazut ca sta foarte bine in parametrii.
+ ca ar fi trebuit sa o scoata de pe masina, sa demonteze cureaua de distributie...
Asa ca s-a facut verificarea standard de functionare si verificarea motorinei ( care era buna, fara mizerie, dar cica nu de cea mai buna calitate)...
Poate totusi au umblat la pompa si la distributie si nu mi-au zis nimic...
sau poate au umblat la regulatorul de presiune si de acolo o fi ceva...
sau poate injectoarele care cica-s noi ( reconditionate si in parametrii), poate nu-s asa cum zic ei...

La altceva nu ma duce gandul acum... Nici nu-s mecanic, imi dau cu parerea din tot ce am mai citit, vazut, auzit...
CipTal
Daca inainte nu aveai problema asta cu opritul e clar ca de la service-ul la care ai fost ti se trage; daca zici ca au actionat pompa de amorsare de cateva ori si tot nu a pornit inseamna ca alta e problema...limitatorul de presiune de pe rampa de injectie ar putea fi o cauza dar e greu sa presupui ceva fara sa pui macar testerul pe ea. Mai asteptam

1 Oct 2015, 14:43:
Si daca tot o ai in service printre altele spune-le sa verifica si bujiile incandescente.
Grigo0605
Ms de sfat, le spun maine sa le verifice...

Bujiile le-am schimbat cu distributia acum 17.500 km.
Cred ca sunt bosch, o caruta de bani ce-am dat pe ele...
Tind sa cred ca sunt bune...

Oricum, astept cu sufletul la gura sa vad ce va fi maine la tester...
Nu de alta, dar deja am pierdut o gramada de bani, deja trebuia sa fiu plecat din localitate...
CipTal
Pompa aceea de amorsare a fost actionata si de cei de la Sermecom; are o supapa in ea si daca se rupe chestia aia in ea nu mai tine motorina si se dezamorseaza sistemul; o supapa asemanatoare exista si in filtrul de motorina dar daca ai zis ca e nou nu cred ca e cazul sa-l luam in discutie.
Grigo0605
Poate ai dreptate și e de la pară, pompa de amorsare.
Azi dimineață după ce au dat de vreo 4-5-6-7 ori la pară, au dat la automat a pornit și a mers vreo 3-4 secunde față de cum ar fi pornit fără amorsare când sta doar o secundă pornit.

Acum mă gândesc... Ok, de-ar fi de la supapa respectivă, totusi motorul dacă pornise nu trebuia să rămână pornit? De ce s-a oprit?
A luat motorina din sistemul amorsat iar apoi nu avea forță încât să învârtă pompă ca sa-i bage cu presiune?
CipTal
Corect. Deci eliminam pompa de amorsare. Ramane tester-ul dar citeste cu atentie si chestia asta http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=288843&hl=

Se aseamana foarte mult cu ce ai povestit tu.
Grigo0605
Am citit aseară, ms.
La mine nu prea cred ca e de la curea. De fapt cum zicea mecanicul meu, sigur nu e de acolo!
Cel puțin așa vreau să cred acum smile.gif))
Nu-mi da emoții pe ultima sută de metri smile.gif

Baterie nouă schimbată în iarna, filtru motorina nou schimbat acum la Sermecom, bujii care cred ca-s bune ( nu vad de ce nu ar fi după 17.500 km în câteva luni cu vreme caldă), nu am ajuns cu motorina pe roșu niciodata, am jumate de rezervor și acum, de obicei când ajung pe la 30% fac plinul...

Am crezut ca am scris mai sus, dar am omis, un detaliu la care poate ne vin alte idei :
Înainte să se oprească motorul în intersecție, de vreo 3 ori în decurs de 5 minute, când stăteam la alte semafoare în punctul mort, turația de la 8-900 a scăzut brusc la 500 și si-a revenit instant. Ziceai ca parcă ar avea un dop dar ca și cum ar fi dispărut rapid.
A 4a oară nu si-a mai revenit, s-a oprit si de atunci tot ce am scris mai sus.
De asta și eu și mecanicii cu care am mai vb au spus ca sistemul de injecție ar avea ceva...
bleano1
Cel mai banal ar fi sa fie inversate mufele la filtrul de motorina,se mai intampla.Si din cate zici tu se pierde presiunea pe circuit.Eu cred ca o teava la un injector nu-i stransa bine=defect mecanic,nu-ti va arata nimic pe tester.Sau vreo saiba lipsa unde se baga injectorul(alea de cupru).Trebuie demontat si remontat TOT din nou avand grija ca sa se faca aerisirea instalatiei (inainte si dupa pompa).
In primul post ai zis ca ai vazut motorina la injectorul 2...incepe verificarea cu asta.
Grigo0605
Mufele de la filtrul de motorina, adica furtunasele care au fiecare cate o culoare pe ele nu?
Ma voi uita maine dimineata.
Cat despre "bine strans", cred ca sigur nu e vreunul bine strans...
Injectorul nr 2 avea ieri dimineata motorina acolo unde se strange teava pe injector, avea si azi dimineata, avea si dupamiaza. Pur si simplu am sters cu degetul de fiecare data...

O alta chestie... cand sa iau masina de la Sermecom ieri dimineata, ma duce la masina, imi explica ce au lucrat, imi arata, o porneste la sfert de cheie, apoi o oprese si hai sa platesc...
Dupa ce am platit am zis hai ca ma duc acasa, sa-mi dea cheile si certificatul... Imi da certificatul dar cheile stai ca-s la seful de service ca a repornit masina si a dus-o in fata service-ului ( la 10 m de unde era parcata) ca trebuie sa se mai uite odata daca sunt stranse bine suruburile/tevile.
Ma duc afara, stau 10 minute langa masina pana vine cineva, masina a tot mers in timpul asta, iar cand vine mecaniul primul cuvant n-a fost Buna ziua, ci a fost "bagami-as". Se duce in service, ia o carpa, o cheie, opreste motorul, desface teava la injectorul 2 ( si de pe injector si de partea cealalta unde e prins, nu stiu cum se cheama, distribuitor parca), strange apoi teava la loc de ambele parti si ma pune sa o pornesc...
A pornit perfect, la sfert, a mai sters cu carpa pe acolo si a zis ca e gata, pot sa plec.
Acum, aducandu-mi aminte de ieri dimineata, cred ca poate ar fi de acolo, de la injectorul 2, ca nu ar fi bine prinsa treava...
Dar chiar asa, de la o chestie asa infima sa scada turatia la relanti de 3 ori in 5 minute iar a 4-a oara sa se opreasca de tot si sa nu mai porneasca de atunci?

Puteau sa stranga mecanicii de la renault dimineata, ca doar au vazut ca era putina motorina acolo... dar le-am zis sa nu umble de aiurea...
Sa-mi faca diagnoza, sa-mi spuna cauza problemei, sa ma duc sa le dau celor de la Sermecom in cap pentru treaba facuta.
Dupa ce voi avea diagnoza oricum sun la OPC si le fac o plangere pentru ca nu mi se pare normal sa dau peste 2000 ron si sa merg doar 19-20 km iar apoi sa nu mai porneasca...
Mai bine mergeam cu masina cum era ea inainte, ca oricum pe loc nu stateam prea mult iar in mers nu simt vibratiile... Vibratii care nu erau extrem de mari, erau normale pentru un diesel vechi de 12 ani cu injectoare care dadeau mult pe retur...
Mai tare ma enerva ca parca ma luau in ras ieri cei de la Sermecom... ca nu e de la injectie ca e distributia sarita de la punct smile.gif, asta era raspunsul lor.
Chiar daca a sarit, tot din cauza lor trebuie sa fie, ca 1.5 dci 48 kw, 65 cp nu-i masina de curse incat sa merg cu ea numai la 4000 de ture, accelerari bruste sau scartaieli de roti, macar atat stim si noi nu? doar nu sare distributia aia asa de la sine la mers normal si schimbat la 2500...
bleano1
Da vezi sa fie puse furtunele pe culori.Pana maine dute ia o cheie si strange mai bine tu acea teava.
Se dezamorseaza instalatia.Dupa care dai la para pana nu mai ies bule si incearca sa o pornesti.
verde
O chestie ca asta povestea cineva pe forum acu vreo 4-5 ani. Umblat la sistem (probabil tot la injectoare) si masina pornea si se oprea sau nu pornea decat f greu. Cauza , zicea userul respectiv(scuze da nu mai stiu ID ) neetansare la conductele de motorina de la injectoare. Rezolvare ; un smac loctite cum e ala albastru de se da pe suruburi , dat pe filete la ambele capete la conducte pentru asigurarea etanseitatii. Cred ca oricum in lipsa ta s-au mai ocupat baietii de ea si ai sanse s-o gasesti functionala daca se stiu cu musca pe caciula.
Grigo0605
Aș strânge, doar ca stau în celălalt colț al orașului,fac jumate de oră până la service și oricum mașină e înăuntru și nu mai găsesc pe nimeni la ora asta.
Mai e puțin până dimineață.
Când ajung acolo încerc să fac cateva poze, poate surprind vreo picătură sau furtun inversat...

1 Oct 2015, 17:31:
Ms VERDE.
Sper să ai dreptate și să fie de acolo.
rokad
Simptomele care le-ai prezentat inainte de oprirea motorului(scaderea turatiei la relanti,si apoi revenire),ar putea fi de la regulatorul de presiune din pompa de injectie.Ar trebui verificat si acesta.
Grigo0605
Update !

S-a rezolvat, tocmai ce am ajuns acasa si merge perfect dupa 50 de km facuti prin oras!

Bujiile sunt perfecte, distributia e perfecta si nu are nici o problema, para e ok, filtrul e ok, tevile de motorina sunt puse in ordinea buna la filtru, bule de aer pe instalatie nu sunt.
Cauza problemei :
- tevile nu erau stranse bine pe injectoarele 1 si 2;
- "cica" din aceasta cauza pompa de injectie s-ar fi "blocat" si nu mai dadea presiune cum trebuia la relanti. Mai ales dupa ce s-a incercat sa se porneasca de mai multe ori, nu mai avea presiunea buna.

Rezolvare :
- s-au strans tevile de la injectoarele in cauza, nu mai curge motorina pe acolo;
- s-a curatat pompa cu nu stiu ce solutie.

La curatare mi s-a spus ca s-au scos tevile de motorina care vin si ies din pompa si ca au ei un sistem care-l monteaza si curata cu solutia care au zis-o. Sau poate au folosit aparatul si solutia care se foloseste si la curatarea injectoarelor...

Nu stiu cat de adevarat e pentru ca nu cunosc sistemele folosite la service-uri, dar important in acest moment e ca masina merge bine, porneste la sfert, nu am vibratii deloc, turatia sta exact unde trebuie, toate sistemele functioneaza dupa diagnoza ( nici o eroare nicaieri), prin urmare ma duc sa decolez smile.gif)

Poze nu am mai facut pentru ca atunci cand am ajuns la ei masina era deja gata, s-au apucat de ea de dimineata.
Daca totusi doriti, pot face cateva poze sa vedeti cum arata cand ridic capota dupa ce s-a curatat/inlocuit pompa/injectoare.

Multumesc de sfaturi, drum bun si multa sanatate, atat voua cat si masinilor voastre!
CipTal
Si cu Sermecom ce faci? Ii lasi balta? Eu nu i-as lasa...poate iti mai scoti o parte din banii cheltuiti pe la reprezentanta.

Mi-e foarte greu sa cred ca mai exista astfel de mecanici care uita pur si simplu sa stranga o conducta, o banala conducta...daca era de frana sau vreun prezon de roata sau altceva de siguranta...service-ul respectiv trebuie sanctionat cumva.
Grigo0605
Am de gand sa sun la Protectia consumatorului.
Am pastrat bonul de la reprezentanta, 80 ron, taxiuri, platforma...
+ ca daca duceam masina la ei imi dadeau distributia jos ca asta era verdictul lor.
Cand au venit in dupamiaza cu pricina doar le-am zis sa se uite acolo ca mi se pare ca sunt destranse, am pus degetul si le aratam motorina, dar nu, ca ei si-au facut treaba si ca e de la distributie.
Sa vad ce zic si cei de la Opc sau Anpc cum se numeste.
CipTal
O sa ai de umblat dar nu trebuie lasati asa. Toate bune!
Grigo0605
Update !

Problema a revenit.
Mai exact acum 2 ore cand sa plec de acasa am dat sa pornesc masina si nu a vrut. Aceleasi simptome ca si la primul post. Da sa porneasca dar acul cade la 0...
O alta chestie, ieri cand eram prin oras si stateam la un semafor a cazut acul dintr-o data la 500 si apoi instant s-a ridicat la 1100, apoi revenind la relantiul normal. Initial am crezut ca moare dar revenise la normal. In acelasi timp am vazut ca temperatura la apa parca crescuse cu o bulina.

Am ridicat capota, aer pe conduce nu sunt, am dar la para sa ma asigur, motorina pe injectoare nu este, totul e curat si aranjat...
De la ce sa fie?
Iar cica "s-a blocat pompa"?
De la ce s-ar bloca chiar asa din senin mai ales ca de la scaderea de turatie am mai mers vreo 150 km si s-a comportat normal...

O fi de la regulatorul de presiune? Nu da presiune cand sa porneasca?

Multumesc anticipat!

5 Oct 2015, 11:18:
Poate sa fie de la pompa de injectie, sa-mi dea presiune cand sunt in turatii dar la relanti sa nu mai dea presiune cum trebuie?

5 Oct 2015, 11:51:
Am mers la mașină și am ținut la automat ceva mai mult, vreo 5-6 secunde și în același timp apăsăm accelerația și a pornit.
Am ținut turația undeva la 2000 rmp pentru câteva secunde iar apoi l-am lăsat la relanti, dar a murit...
Am dat din nou la automat normal, dar nimic, urca la 750 ture, parcă pornea, dar se oprea.
Din nou am procedat la varianta de aa da la automat mai mult, cu toate ca electromotorul parcă își lua zborul, așa de mult întorcea, dar din nou a pornit dacă țin mai mult. De dată asta am stat cam 30 de secunde, poate mai mult, cu turația la 2000 rmp și o scădeam treptat spre 1500, după alte 30 secunde am lăsat accelerația și a rămas normal la relanti. Am lăsat motorul să meargă vreo 3 minute încât sa-l ascult și să observ dacă face vreo fluctuație la relanti, dar nimic, totul perfect.
Am oprit motorul, l-am lăsat un minut și apoi l-am pornit din nou la sfert, fără probleme.

Oare care-i problema?
Para e normală după ce o amorsez, electromotorul are maxim 20.000 km și am dat vreo 10 mil pe el, nu mai știu firmă dar era ceva german.
O fi de la regulatorul de presiune? Sau e o problemă din pompă?

Pe tester nu apare nimic, 0 erori.
CipTal
Ai curatat cumva si senzorul acela de turatie de pe langa volanta? Vezi ca este un tutorial dedicat acestei probleme.
Grigo0605
Senzorul de turatie l-am curatat acum 2 saptamani, inainte sa fac reconditionarea injectoarelor.

Revin cu update, ca azi am stat toata ziua la masina cu un mecanic de la Renault si cu un prieten care are tester.
Mai jos un video ca sa vedeti cum face cand vreau sa pornesc :
https://www.youtube.com/watch?v=TwTtLowOFYU

Dupa ce am stat si am incercat mai multe variante, am facut diagnoza si nu dadea nici o eroare.
Am lasat motorul sa mearga si am asteptat o fluctuatie de turatie sa vedem ce eroare ne da, iar eroarea gasita a fost ceva de genu "regulator de presiune in sina" sau ceva similar.
Am sters eroarea, am oprit motorul, l-am lasat sa se raceasca, apoi am pornit la un drum prin oras. Dupa vreo 15 km a scazut turatia la 500 si nu si-a mai revenit la 1100 sau la relanti, s-a oprit motorul. Chiar atunci am facut si filmuletul de mai sus, doar ca am oprit telefonul prea repede, la a 3-a cheie am lasat mult mai mult la automat pana a luat-o, sacadat, putin cate putin si cu acceleratia apasata exact cum explicam in postul anterior. In primele secunde se ducea la 750 rpm si parca pornea ca in video, apoi revenea la 0, dadeam in continuare la cheie, electromotorul invartea, turatia urca iar la 750, apoi la 1100, apoi cu acceleratia apasata o duceam la 2000 rpm si o tineam acolo si o lasam incet din pedala pana ajungeam la relanti unde statea fara probleme.

Prin urmare verdictul mecanicului a fost ca probabil cel mai sigur toata problema e de la regulatorul de presiune mai ales ca la tester cu motorul pornit a vazut ca la relanti presiunea in sina sta undeva pe la 230-240, iar cand apasa acceleratia intai scade la 100 bari si apoi se duce in presiunea care trebuie in functie de cata acceleratie ii da.
Mi-a recomandat schimbarea pompei. Noua la Renault e 2800 Ron, de reconditionat e 1200 Ron, la dezmembrari intre 500 si 800 dar aici depinde ce pompa gaseste mecanicul si cum reuseste sa o verifice ca nu prea are unde...
Cred ca am s-o reconditionez, macar asa as avea o oarecare garantie si sigur ar merge mult mai bine si mai mult decat una de la dezmembrari.
Acum ma intreb altceva, trebuie neaparat sa schimb cureaua de distributie dupa reconditionarea/schimbarea pompei? Sau pot sa merg in continuare cu aceeasi curea?
Stiu ca se zice ca nu e bine sa o intinzi iar dupa ce o dai jos, dar ideea e ca am abia 18.000 km cu aceasta curea, e Continental, am dat o caruta de bani pe ea ca e originala de la Renault si scria pe cutie ca se poate merge pana la 120.000 km. Cu cea veche, tot Conti, am mers 95k.

Macar acum stiu de la ce ar fi problema, bineinteles ca inainte de reconditionare, cand o duc la service, i se va mai face o testare amanuntita, macar si mecanicul a fost de fata acum cand s-a intamplat sa scada turatia, sa se opreasca, + pornirea, + pornirea prelungita si a vazut care-i situatia.

PS : scuze ca am scris atat de mult si in atatea posturi, dar asta mi-e stilul de a explica.
RazvanF
Ai zis ca a crescut temperatura cu 1 linie, parerea mea este sa mai faci un test la injectoare, chiar daca au fost reconditionate.
espacern
QUOTE(RazvanF @ 5 Oct 2015, 18:56)
sa mai faci un test la injectoare

Test debit retur (eprubete)......mai exact!
Grigo0605
Pai abia au fost reconditionate toate 4, parca mi-e imposibil sa cred ca ar fi problema de la injectoare odata ce n-au nici macar o saptamana de cand au fost facute...
75AIM
Ia de la cineva alt IMV si vezi ce zice cu el,ce m-a chinuit si pe mine injectia asta Delphi....vezi sa nu se desamorseze prin corpul injectoarelor-la mine asta a fost pb dupa reconditionare.Eu dupa ce am tras atat cu injectia am vandut masina...am luat ceva cu pompa electrica in rezervor ca la benzina sa numai am tb cu amorsatul si aer pe conducte.
bleano1
O problema asemanatoare o aveam si eu la un Kangoo...porneam dimineata...mergea bine ,fara nici o fluctuatie.Eeei, dupa ce o opream daca o porneam din nou gata era,facea ca toti dracii(cam ce descrii tu).De vina era regulatorul (IMV)....dupa multe cercetari.
Asa ca nu te apuca aiurea sa schimbi pompa cu totul.Fa ce zice @75AIM@.
Eu zic totusi sa te uiti si la filtrul de motorina...sigur ai unul nou?Ce cod are pe el?
Grigo0605
Mi-ar place tare să cunosc pe cineva, aici în Iași, încât să mă ajute cu un regulator, dar nu știu pe nimeni în afară de mecanicul la care merg de 10 ani și care-mi pune piese de origine, pe cineva de la Renault, și mai nou pe cei de la Sermecom în care nu am încredere...

Filtrul e nou, m-am uitat la el și e diferit față de ce aveam înainte pe mașină. L-au pus cei de la Sermecom când au recondiționat injectoarele.

Mâine (azi deja) mă duc la reprezentanta și voi sta acolo până vor da verdictul final.

Chiar dacă aș vrea să recondiționez pompa presupun ca recondiționează pompă și nu vor înlocui regulatorul nu?
bleano1
Mergi la intalnirea saptamanala reno iasi daca vrei sa cunosti pe cineva.
Reconditionare pompa nu stiu exact ce presupune.Probabil iti schimba toti senzorii de pe ea.Asteptam raspunsul reprezentantei.
CipTal
Iti recomand sa citesti si acest topic http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=288843&st=30

Incepe de la postul 52, 53 etc. Este vorba de un oring de la pompa de injectie care se verifica foarte usor. Cat despre IMV, mai intai se poate demonta si curata, poate are vreo garnitura ciupita etc...nu te arunca imediat la reconditionat pompa...citeste topicul de mai sus ca e foarte interesant.
Grigo0605
Am citit exact când eram la service la reprezentanta și le-am spus celor de acolo dar mi-au spus ca nu e de la asta.
În principiu mi-au recomandat să schimb pompa, sau să o reconditionez, pentru ca nu mai ține presiunea la relanti.
La un test cu mașina în mers au văzut ca în viteză, la turație, când îi ceri putere, ba oferă, ba nu. Adică acum a simțit și eu cum mașina vrea să tragă iar la alt test mașina parcă se tura degeaba ca nu mai avea aceeași vlagă.
Regulator pentru test nu am avut de unde!
Au făcut test de motorina la ieșirea din pompă și nici urma de pilitură!
Au transmis datele la altcineva de la Renault, la cineva mai de sus, și urmează să primesc un răspuns.când? Habar nu am, au zis să aștept.
ady24
@Grigo0605
Saluare, din ce am citit pe aici ai 3 posibilitati: pe capul hidraulic exista o supapa care se demonteaza destul de usor. Atentie ca in interiorul ei este un oring, vezi ca acel oring sa fie perfect rotund. De obicei le gasesti ori ciupite, ori sunt deformate. Pe acolo trage aer fals incontinuu daca acel oring nu este perfect rotund. Doi la mana posibil sa fie regulatorul blocat pe deschis. Ca si remediere in afara de inlocuirea cu unul nou nu ai ce sa ii faci.
Si trei la mana , pompa nu mai face suficienta presiune la pornire.
Grigo0605
Mulțumesc ady24 pentru raspuns!
Grigo0605
Update!

Nu am mai mers cu mașina deloc de o săptămână și ceva, am tot așteptat răspunsul de la reprezentanta!!! L-am primit luni pana la urma si unul dintre mecanici zice să schimb pompa de injecție, altul doar regulatorul...

În acest timp am tot citit mai multe pe forum și filmări pe youtube cu situații similare.
M-am dus la mașină luni, afară erau 5grade și ploua destul de tare, am dat să pornesc și nu a vrut să mai pornească deloc. Chiar dacă țineam la automat mai mult. După vreo 6-7 încercări a pornit...
Marți dimineață a pornit la sfert.
Care era cauza? Am ridicat capota și m-am uitat peste tot și am văzut că mufa, care intră în rampa cu țevile care merg la injectoare, parcă nu era băgată bine în acel senzor negru. Am scos mufa și m-am uitat bine să văd din ce cauza?!
Mufa are o garnitură de cauciuc iar acea garnitură era ciupită, chiar aproape ca se rupea de tot când am pus mâna pe ea și era murdară cu de toate, praf, apă, ulei, motorina...
Garnitura despre care vorbesc este similara cu garnitura galbena sau rosie din poza de mai jos, doar ca dimensiunea probabil e mai mica, conform mufei ce intra in acel senzor :
http://www.piesedaciaonline.ro/electrice/1...acia-logan.html
Pentru ca nu am avut de unde să cumpăr garnitura respectivă în acel moment, am curățat bine cu spray de contacte, atât mufa cât și pinii din senzor, am pus mufa la loc și am"sigilat" cu bandă cât să nu mai intre nebunii pe acolo.
Am pornit mașina, de atunci am făcut aproape 500 km fără absolut nici o fluctuație de turatie, oprire de motor, fără dureri de cap!

M-am dus la prietenul meu, am pus testerul și nu mai este nici o eroare!!!
Pompa sta bine în presiune, atât la relanti cat și turat, regulatorul văd ca nu are nimic... Acum singura problemă ar fi că dacă stau prea mult pe loc la relanti (3-4 minute) când dau să plec iese ceva fum parcă negru, când accelerez mai tare. Nu neapărat doar când staționez, ci și când merg.
Chiar mă uitam azi ca eram in a 2-a și am ridicat turația la 2500-2750 încât să schimb în a 3-a si parcă a ieșit puțin de tot. Un fum parcă de funingine negru...
Oare s-a înfundat egr-ul iar chiar dacă l-am curățat acum 1000 km? Sau o fi de la separatorul de vapori?
andutu
Asta ma enerveaza pe mine mecanicii astia la injectie vai mama lor...Ma bucur ca ai rezolvat problema.Daca ai curatat egr bine nu are cum sa se infunde in 1000km.Dai si tu cateva talpe vezi daca mai iese.Eu prin oras dupa ce se incalzeste motorul schimb numai 3000-3500
Grigo0605
Sunt la fel de enervat de asa numitii "mecanici", stau cu toate calculatoarele langa ei, se uita la cai verzi pe pereti si te pun sa schimbi de toate, ca asa li se pare...

Nu mai zic ca s-a mai uitat cineva la masina, si de acum ma lua in ras : " Iti zic eu ce sa faci ca sa mearga bine, sa-ti cumperi una noua" smile.gif), oricum ma gandesc la alta masina, dar pana atunci sa-mi zica ce problema are sau macar sa-si dea o parere daca tot e mecanic.... dar nu, pune si asta testerul, nu vede nici o eroare... : "eh, nu are nimic, poate trebuie sa o mai rulezi un pic pana se obisnuieste motorul cu injectoarele reconditionate" smile.gif), nu pe bune acum...

Ar cam trebui sa schimb uleiul in 1500 km, poate fi asta vreo influenta pentru fumul scos?
Am scos joja dimineata si uleiul imi era undeva la jumatate intre min si max, de aici ma gandesc ca poate o fi de la searatorul de vapori? ca prin alta parte nu-mi curge nimic.
Precizez ca la schimbul de ulei s-au pus fix 4.8 litri cat scrie in manual, iar de la schimb am facut 8500 km.
andutu
Daca era de la separatorul ala de ulei ciuperca aia de e pusa pe admisie trebuia sa scoata fum alb nu negru, iar EGR-ul sa fie plin de ulei.Fum negru = amestec bogat , ( aer putin , motorina prea multa )
cam asa
[attachmentid=1628010479]
[attachmentid=1628010480]
Grigo0605
Maine dimineata ma uit sa vad in ce stadiu e egr-ul.
Revin si cu poze cu acea garnitura despre care ziceam mai sus.
Ideea e ca nici nu stiu de unde sa iau o garnitura din aia iar acum am pus doar banda, ceea ce nu stiu cat de bine e mai ales cand se incalzeste motorul...

Aer putin, ma gandesc ca poate filtrul de aer o fi imbacsit, umed... dar mai multe vad maine, ms.
RazvanF
De regula garniturele de pe mufele electrice sunt pentru a proteja pinii mufei de impuritati/apa. Nu au rol de etansare in functionarea mecanica a pompei.
Poti pune silicon rosu, cel care rezista la temperatura daca vrei sa reetansezi mufa, dar la fel de bine poti lasa garnitura asa cum este si dai cu wd40 pe contacte in caz de ajunge umiditate la ele sa nu le afecteze.
CipTal
Pai daca era de la contact imperfect, nu trebuia sa-ti dea pe tester vreo eroare? Da, ciudat. Fumul negru, intradevar este de la ardere incompleta; motivul cel mai des intalnit este EGR-ul si nu neaparat partea mecanica a acestuia cat mai ales cea electrica (motorasul de comanda si potentiometrul care transmite calculatorului de injectie pozitia valvei EGR); partea electrica de fapt este o singura piesa care nu se poate repara si costa destul de mult in jur de 600 RON; dar, aceeasi observatie, daca ar fi o problema electrica la EGR, trebuie sa apara pe tester; acum trecem mai departe si ne gandim ca daca cumva iti consuma si putin ulei, fumul este mai mult albastrui si poate fi de la turbosuflanta; demonteaza filtrul de aer si vezi sa nu fi ajuns ulei si acolo; daca da, gandeste-te la reconditionat si echilibrat turbosuflanta; pornirile acelea repetate cu spray de care aminteai in postarile anterioare au si ele un efect, ce credeai?
RazvanF
Fumul negru....asta il are orce turbodiesel la accelerare puternica, turbina reactioneaza dupa injectia dieselului, deci e putin in urma cu aerul.
Nu zic cu rau, dar problema ta tot este, nu cred ca ai rezolvat nimic, tine minte ca la fel a facut si la plecarea din Iasi, ai zis ca motorul a mers perfect si dupa ceva timp ai revenit pe forum...cu "vechea problema".
Tot tu ai zis ca pe tester a aparut o eroare de la regulatorul de presiune, cauta si schimba acea piesa, macar de proba sa stii una si buna.
Grigo0605
Când am pus testerul înainte nu scria fix "regulator presiune" scria cea de genul " reglare presiune șină" dar mai avea ceva înainte de "reglare",ceva din 4 cuvinte, la sistem injecție, și era legat de presiunea din șină.
Turbina nu ar avea de ce să fie problemă, sper! E nouă, o am pe mașină de aproape 20k km și trage chiar foarte bine.
Acum mă duc la mașină și mă apuc să văd care e treabă cu egr-ul, daca am ulei în corpul de aluminiu.
Revin mai târziu cu câteva poze și detalii la ce găsesc pe acolo...
CipTal
Nu e nevoie sa demontezi egr-ul; scoate doar unul din furtunele de la sitemul turbo; daca gasesti ulei pe acolo e cam ce ti-am scris mai sus-turbosuflanta; daca nu, este ok; uleiul din carcasa filtrului de aer provine de la epuratorul de ulei-dar nu cred ca e cazul la tine.
Grigo0605
Am pornit mașina din nou fără emoții și am lăsat motorul să meargă vreo 10 minute la relanti, fără nici o fluctuație de turație în acest timp.
I-am dat pedală stând pe loc, undeva până în 3000 de ture, a ieșit puțin fum negru, am mai lăsat motorul iar vreo 5 min la relanti și am turat iar până în 3000, de data asta nu a mai ieșit nimic.
Am demontat carcasa filtrului aer iar filtrul se vedea clar ca era destul de murdar și un pic cam gri în loc de galben și îl simțeam parcă puțin umed...
Am scos egr-ul, și nu avea decât puțină funingine pe el, s-a curățat foarte ușor cu cârpa.
Interiorul corpului egr avea doar puțină funingine.
Epuratorul era uscat pe dinafară, am scos țeava de pe turbină și avea foarte foarte puțin ulei, gen vapori cum vin din epurator, dar nimic îngrijorător, cred.
Am încercat să mișc de axul turbinei să văd dacă are joc, dar nu se mișca în nici o direcție, doar se învârtea, mi se părea normal să fie ok turbina.
Am curățat cu spray contactele și mufele de la egr, senzor aer (cel de pe carcasă filtru aer), și senzorul care e pe țeava cu epuratorul. Senzorul din urma era cam îmbâcsit cu ulei, dar s-a curățat bine cu spray.
Am montat tot la loc și am făcut o tură și parcă e mai silențios motorul acum. Mă refer ca la 3500 ture se aude turația ca și cum era înainte pe la 2500.
Poate o fi fost vreo problemă electrică la egr. Precizez ca acum 3 ani apărea pe tester egr cu roșu. A fost curățat și de atunci nu a apărut nici o eroare, dar nici nu știu dacă merge în parametrii.
Am un drum până la Bacău azi, să va cum merge mașină până acolo și cum se comporta în oraș la turații și viteze diferite, sper să nu am surprize.
CipTal
Este in regula; poate eroarea de pe tester de la mufa aceea provenea; mai mergi prin imprejurimi 15-20 km sa nu ai vreo surpriza neplacuta. Toate bune!
Grigo0605
Am facut in jur de 50 km prin oras, nimic dubios pana mai devreme...
2 km i-am facut in 15 min, aglomeratie mare ca se lucreaza pe un drum si abia reuseam sa urc turatia pana la 1500 in 1-a ca trebuia sa opresc iar, bara la bara, si cum tot statea la relanti a scazut iar turatia spre 650-700 dar si-a revenit, a iesit putin fum, parca gri, in momentul in care a scazu turatia.
Zici ca se ineaca, parca ar intra mai multa motorina decat aer.

O fi de la egr problema? Egr-ul se deschide sa bage gazele nearse la relanti sau cand e in sarcina?
Parca imi da senzatia ca stand la relanti se ineaca, iar apoi daca merg cu masina si intra aer datorita turbinei, cand revin la relanti merge ok, pana intr-un punct in care parca da iar sa se inece...
Daca sa zicem ca ar fi o problema la regulatorul de presiune si nu de la acea mufa de care ziceam anterior, atunci fluctuatiile la relanti nu ar fi trebuit sa fie pe o durata mai mare de timp?
Face doar odata, apoi revine.
In sarcina vad ca trage bine de tot...
CipTal
egr-ul nu functioneaza la ralanti si nici in regim de accelerare; la sarcini medii si mari se activeaza functionarea egr-ului, peste o anumita temperatura etc dar repet, nu la accelerare; sunt mai multe conditii care trebuiesc indeplinite pentru a intra in functiune sistemul egr; fluctuatiile pe care le are la ralanti pot fi de la regulatorul de presiune de pe rampa comuna dar poate se rezolva printr-o simpla curatare. Daca trage bine inseamna ca egr-ul nu-ti face probleme, in sensul ca nu ramane pe deschis sau partial deschis. Daca nu se mai opreste si pornirea este usoara inseamna ca s-a rezolvat problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.