laurentiu88
22 Sep 2015, 08:44
Salutare
Detin un Clio IV achizitionat in luna mai 2015.
Toate bune si frumoase pana saptamana trecuta cand mesajul "adjust tyre pressure" a aparut.
Am masurat presiunea din roti si nimic anormal: 2,2 in fata si 2 in spate.
Mesajul tot nu a disparut.
Astazi cand am pornit, ce sa vezi? Mesajul "Puncture" si martorul "STOP" au aparut.
Sa fie senzorul de presiune defect? Cauciucurile par in regula.
espacern
22 Sep 2015, 08:51
Sistemul este conceput pentru tari cu strazi......fara prea multe gropi/deformari.
De la socuri senzori dau erori.....chiar cu presiunea normala.
Eu la Laguna cumparata de noua prima avertizare a fost tot asa.....si i-am dezactivat din tester!
roland
22 Sep 2015, 11:47
Totusi, sistemul este vandut in Romania. Conform legislatiei din Romania, trebuie sa-ti rezolve problema sau sa te despagubeasca pentru un accesoriu nefunctional.
crisolro
22 Sep 2015, 12:30
o alta posibilitatea ar fi:
senzorii nu indica presiunea ci variatii ale ei, din cate stiu eu
deci, daca au fost invatati cu o presiune de 2,5 (desi manometrul ala arata atunci doar 2,2), atunci e posibil ca acum sa ai becul aprins in bord si un manomentru corect sa arate exact 2,2
nu stiu daca o variatie de 12% ar fi suficienta sa te avertizeze dar cam atat insemna o scadere reala de 0.3 din 2.5 si e posibil ca ochiometric sa nu se sesizeze
stiu ca teoria mea ar presupune ca presiunea a 4 roti d-ale laurentiului88 sa fi scazut oarecum si egal, uniform, cee ce e putin probabil dar ... dar e o idee, poate il ajuta pe colegul
solutia e clar o refacere a unei presiuni corecte
, invatarea senzorilor cu aceasta noua presiune si urmarirea martorului din bord
Din ce am vazut eu, Clio are senzori de presiune pe valva (valva e diferita) si nu se bazeaza pe viteza de rotatie diferita citita de senzorii ABS.
Dupa refacerea presiunii pe toate pneurile, senzorii trebuie reinitializati/reinvatati cu noile valori. Asta se face din BC - se navigheaza din tastele de pe maneta stergatoarelor pana se ajunge la "tyre pressure" (sau ceva asemanator) si apoi se tine apasat cateva secunde pana apare "tyre reinitialisation" (sau ceva asemanator) si se merge cu masina oleaca - 2-3km.
hope it helps!
laurentiu88
23 Sep 2015, 13:55
multumesc pentru reply-uri.
problema s-a rezolvat urmand instructiunile de mai sus: apasarea pentru 3 secunde a butonului de selectie in meniul tyre pressure.
crisolro
1 Oct 2015, 08:22
presupun ca nu s-au deranjat sa puna senzor si pe roata de rezerva, nu? stiu, ar fi fabulos asa ceva
stie cineva cum sunt senzorii dispusi mai exact, pot fi deteriorati daca se ruleaza 10-20 m pe pana?
logic ar fi sa nu, sa poti scoate masina din carosabil etc.
Pe rotata de rezerva nu exista senzor...
Ei arata cam asa:
cosmins2000
25 Oct 2015, 17:03
Am pus azi rotile de iarna, cele ce mi-au ramas de la logan II.(roti normale din tabla fara senzori).
M-am plimbat vreo 20 min prin oras si nu a beep-ait nimic, nu s-a aprins niciun bec, niciun mesaj inbord, absolut nimic.
Mai urmaresc zilele urmatoare sa vad ce se intampla.
Esti sigur ca nu erau senzorii pe valve ? Incearca sa dai o reinitializare la computer-ul de bord
cosmins2000
26 Oct 2015, 18:19
O noua zi de mers cu rotile de iarna si nu am niciun bec aprins in bord referitor la senzorii de presiune.
La inceput, cand pun contactul, imi apare mesajul cu citirea presiunii in anvelope. Eu nu fac nimic si dupa cativa zeci de metri se comuta pe ce era pus ultima data computerul de bord (la mine e pe consumul instant).
1. Sigur am senzori de presiune in rotile de vara, care acum stau in garaj. Nu i-am vazut cu ochii me,i dar asa a fost echipata masina din fabrica.
2. Sigur nu am senzori de presiune in rotile de iarna.
laurentiu88
27 Oct 2015, 11:25
ciudat.
am rotile de iarna si sta cu mesajul acela in bord.
reusesc sa il sterg pentru cativa km dar apoi iarasi apare.
ploiesti - sinaia dus -intors..l-am sters de vreo 5-6 ori.
cosmins2000
27 Oct 2015, 16:41
Doar astazi, a treia zi dupa ce am facut vreo 10 km mi-a aparut in sfarsit mesajul.
citizen
27 Oct 2015, 21:21
Pe mine m-au avertizat ca facusem o pana la un moment dat, ceea ce era si adevarat, numai ca dupa ce am rezolvat pana si am ajustat presiunea corect, acelasi mesaj "Puncture" si becul STOP aprins in bord. Am mers asa vreo 3 ore si apoi am ajuns la service ca tot pe pana ramasese masina daca era sa ma iau dupa senzori
) Am aflat apoi ca trebuie sa depasesc o anumita viteza(~70kmph) si numar de km pentru a se reseta mesajul. Poate asta ati patit si voi... Totusi nu inteleg de ce se reseteaza asa greu. Am iesit din oras si dupa 10 min de mers am oprit si repornit motorul si totul era in regula.
misterb
29 Oct 2015, 10:38
Apropos de senzori. Din iunie mi-a sosit clio estate. Am citit cartea si la senzori la reinitializarea presiunii se spune ca tb sa mergi cateva minute. Foarte vag..cateva minute pot fi 2-3 sau 14. Asa ca am intrebat la Vocea clientului. Raspunsul a fost ca trebuie sa mergi timp de 10 min cu cel putin 40 km/h., conform celor spuse de Vocea clientului Renault ,care s-a interesat la producatorul acelor senzori. Deci in mod practic in Bucuresti nu poti face aceasta reinitializare . Daca mai pui ca reinitializarea tb pornita cu pneurile la rece, deci la pornire, presupunem ca tb sa stai parcat vreo 3 ore minim pe autostrada si sa incepi reinitializarea .
Senzorii sunt setati pe 2,2 fata si 2spate. Incep sa te avertizeze când este o variatie mai mare de +/- 25% din presiunea setata.
StefanJipa
29 Oct 2015, 13:37
Mersul 10 minute cu peste 40km/h pentru mine pare ceva din carti, in practica dupa ce am luat masina aveam 2.7 presiune in toate 4 anvelopele asa ca am oprit la o benzinarie si le-am scazut presiunea la 2.2 - 2.0 asa cum este trecut pe usa. Cum am pornit masina din prima am avut in bord mesajul de avertizare si led-ul dedicat verificarii presiunii in pneuri. Am intrat in meniul dedicat setarii valorii de referinta pentru presiunea din pneuri si am plecat din benzinarie iar practic imediat cum am iesit din benzinarie m-am opriut la un semafor, cand am plecat de la semafor in aproximativ 1km valorile au fost resetate si led-ul de avertizare s-a stins.
misterb
29 Oct 2015, 13:57
Si mie mi s-a parut raspunsul cam nerealist dar daca asta au spus ca s-au intersat la producator..ce sa mai spun asta e...
Cat priveste reglarea presiunii stiu ca niciodata nu e bine sa se regleze la cald mai ales sa ajustezi presiunea prin dezumflare. O anvelopa rulata incalzita va indica cu 1-1,5 bari in plus. La rece (dupa o stationare de minim 3 ore si cel mai bine dimineata la prima ora când nu a avut soarele timp sa bata mai mult sau mai putin pe o parte a masinii) conteaza si temperatura de afara. De ex, presiunea la o anvelopa masurata la o temperatura 24 grade Celsius va fi cu aprox 0,5-0,6 bari mai scazuta atunci când va fi masurata la 12 grade. Cam 0,5 bari la fiecare 12 grade .
uite aici un articol interesant despre presiunea in anvelope.
http://www.automarket.ro/anvelope/pagini/a...-odata-pe-luna/
b76bgaarh
29 Oct 2015, 14:52
ciudat. la meganul din semnatura, nu ai nevoie de nici o reinitializare. asta se facea, de obicei, la sistemul de detectie cu abs, nu cu senzor separat.
crisolro
29 Oct 2015, 15:03
hopa! baieti
am facut pana, puncture in bord si bec in bord aprins
am schimbat roata cu aia de rezerva si am plecat la drum cu masina ... prin bucuresti; fara puncture in bord ci doar cu becul aprins
seara am oprit la vulcanizare si dupa astuparea gaurii s-a montat roata cu senzorul inapoi, m-am urcat la volan si inainte sa fac un metru chiar i-am dat learning blablabla - s-a stins becul si m-am carat acasa
de atunci n-am mai vazut alte avertismente in bord, deci e haos ce ziceti voi ca vi se intampla acolo, cu viteze si alte nebunii
poate mai corect ar fi fost sa rulez cu ea intr-o oarecare masura (banuiesc ca aia vor minute in sir cu o viteza de 40 ca sa se incalzeasca cat de cat cauciucul, sa se regleze presiunea aia de zic unii ca mai scade dupa montarea unui cauciuc si rulare, ca se aseaza cauciucul si mai scapa ... nu stiu, cred doar
paul1981
29 Oct 2015, 15:30
Acum o saptamana am schimbat cauciucurile de iarna . Janta cea de tabla care am avuto de noua pe masina inpreuna cu anvelopa Nokian WR D4 185/65 R15 88T . Toate bune si frumoase , dupa plecare la vreo 4,5 km in mers apare semnul in bord , mesajul Puncture si cheia , toate aprinse . Practic am crezut ca am pana , insa dupa ce am ajuns si pe la service a doua zi , am fost informat ca trebuia sa reinitializez presiunea in pneuri tinand 3 sec apasat la plecare dupa operatiunea efectuata .
crisolro
29 Oct 2015, 15:47
pai da ... exact ce am facut eu pentru ca asa mi-a spus omuletul de la dealer cand am ridicat masina si pt. ca asa scrie si in manual
cica 100% corect ar fi sa schimbi cauciucurile, rezolvi pana etc (e la caz la caz), sa rulezi ceva km si apoi sa faci presiunea ca sa te asiguri ca e ok si sa reinitializezi in bord sistemul de monitorizare
b76bgaarh
29 Oct 2015, 20:32
Ciudat, f ciudat .
La voi arată despre ce roată e vorba?
crisolro
30 Oct 2015, 06:41
pfuai! ai zis-o! aveam aceeasi curiozitate insa, cum eram plin de draci cand am facut pana (la 6 dimineata) am uitat sa aprofundez problema dar nici nu tin minte sa fi fost ceva evident de genul asta, doar sa fi fost ceva foarte discret
, deci mai mult ca sigur, nu! nu-ti arata si care roata are problema
citizen
30 Oct 2015, 09:02
Sigur nu. Imi aduc aminte bine. Din cate am vazut, pana este sesizabila cu ochiul liber chiar inainte de a incepe sa sune senzorii de presiune. Se simte si cand mergi cu masina si se vede cand este stationata. Cam nefolositori dupa parerea mea. Cel putin asa a fost la mine. Am sesizat ca am o roata "lasata" din mers, cu mult timp inainte de a se aprinde senzorul in bord. Eram in mers, aerul cald = presiune mai mare si senzorii nu percep o prea mare diferenta de presiune. Cand m-am oprit se vedea clar care era roata cu problema. Senzorul s=a aprins abia dupa cateva ore
ssilviu
30 Oct 2015, 09:12
Cum iti dai tu seama de diferenta de la 2.0 la 1,8 presiune cand incepe sa te anunte senzorul?
b76bgaarh
30 Oct 2015, 10:54
de kkt sistemul.
da voi sunteti siguri ca aveti senzori pe fiecare roata. a vazut efectiv cineva senzoru, ca suna din ce in ce mai mult a sistem abs.
citizen
30 Oct 2015, 11:20
QUOTE(ssilviu @ 30 Oct 2015, 09:12)
Cum iti dai tu seama de diferenta de la 2.0 la 1,8 presiune cand incepe sa te anunte senzorul?
Dupa ce se parcurge ceva distanta presiunea in roti creste dar senzorul tot pe la 1,8 incepe sa sune pt ca asa are memorata presiunea (2.0). Diferenta de presiune intre o roata cu pana si una care are presiunea crescuta "la cald" este mai mare de 0.2 si este sesizabila in timpul mersului. Daca "la cald" presiunea in roata ajunge de la 2.0 pe la 2.3 senzorul tot la 1,8 anunta diferenta. "Ochiometric" este sesizabila o diferenta de 0.4-0.5 intre 2 roti. Ma rog, eu am simtit in mers si s-a vazut clar cand am ajuns acasa. Senzorul s-a aprins cand am plecat dupa vreo 3 ore.
ssilviu
30 Oct 2015, 11:55
Ma depaseste logica ta ...
QUOTE(b76bgaarh @ 30 Oct 2015, 11:54)
da voi sunteti siguri ca aveti senzori pe fiecare roata. a vazut efectiv cineva senzoru, ca suna din ce in ce mai mult a sistem abs.
Da, sunt senzori pe valva, i-am vazut (cred ca am si postat pe undeva o poza cu ei)
citizen
30 Oct 2015, 14:16
QUOTE(ssilviu @ 30 Oct 2015, 11:55)
Ma depaseste logica ta ...
Nu faci comparatie cu "kilograme" de aer aici. Cand aerul este cald, se dilata si presiunea automat creste. Pana scade la 1.8 ca sa te anunte senzorul, diferenta este sesizabila in mers pentru ca celelalte roti au automat peste 2.0 cat ai bagat initial. Nu mai vorbesti de 0.2 diferenta ci de mai mult, chiar 0.4-0.5. Mai departe incearca si cu
google.
ssilviu
30 Oct 2015, 14:22
Eu inteleg principiul cresterii presiunii cu cresterea temperaturii. Nu inteleg de ce tu nu iei in considerare faptul ca, in mers, TOATE rotile se incalzesc. Aia care are la rece 1,81 se incalzeste cu 10% pana la 1,98 si aia care are 2 se incalzeste cu 10% pana la 2.2. Tot vreo 0,2 ramane diferenta intre ele. Nu stiu de unde scoti tu 0,5 ala.
TITI74
18 Nov 2015, 17:46
Stie cineva daca se pot monta senzori pe jantele de otel ( de Logan ), pentru ca si eu am aceiasi problema cu cele prezentate de voi aici. Dupa ce am schimbat rotile originale din aliaj cu cauciucuri de vara cu cele de otel am martorii din bord aprinsi si mesajul pentru verificare senzori .
sisifjunior
19 Nov 2015, 06:47
Da, se pot monta. La reprezentanță mi-au cerut 220 lei/senzor...
Întreabă la o reprezentanță sau service renault și vezi ce spun și ei.
paul1981
19 Nov 2015, 11:53
Atat costa un senzor presiune . Pe mine 800 ron m-au costat , bani aruncati dupa parerea mea .
Salut!
Este cam ciudat cu senzorii astia. Dupa ce am rulat cu anvelopele venite pe masina vreo 1000km fara probleme a venit vremea sa schimb anvelopele cu unele de iarna. Zis si facut. Inca din start (dupa ce am pus contactul) s-a aprins martorul STOP, cu tignalul de rigoare si implicit cel ce indica probleme cu presiunea. Am sesizat aspectul celor care mi-au facut schimbul. Erau amatori. Am citit manualul si am aplicat in consecinta. Numai ca dupa 2 saptamani, adica azi, s-a reluat comicaria cu ambii martori. Nu m-am panicat ca am vazut ca masina intra corect in balans, pe plan inclinat (intrare/iesire din pasaje, 2 rampe ca deh asta-i drumul spre casa), nu opune rezistenta la inaintare, nu trage nici stanga nici dreapta, la franare isi pastreaza traiectoria. Am reinitializat presiunea de 2 ori in 15 de minute si totusi de ce s-o fi intamplat asta? Temperatura exterioara sa fie de vina?
sisifjunior
25 Nov 2015, 22:50
Ce presiune ai cerut să pună la schimbul de anvelope?
Refă presiunea la toate roțile(între 2,3 și 2,5 Bar) și după aceea o reinițializare presiune roți din CB(PRESSURE REF ONGOING).
Baftă
vasi.simea
26 Nov 2015, 14:20
Stei cineva de unde pot lua valve pentru clio 4 la pret mai redus?
In reprezentanta mi-au dat pretul de 170 RON pe valva...
b76bgaarh
26 Nov 2015, 15:07
nu vine cu tot cu senzor?
Batrânul
26 Nov 2015, 19:17
Are senzorii pe pneurile originale (de vară), dar probabil ca vrea senzori și pe pneurile de iarnă.
A postat același lucru și pe topicul:
Pregatiri pentru iarna, antigel
vasi.simea
27 Nov 2015, 11:48
Nu vreau sa comand jante si cauciucuri de la reprezentanta ca ma usuca
...doar valvele acelea le comand de la ei...
R19/16v
27 Nov 2015, 11:57
Ia vezi ca-i netu' plin de d-astia, care merg si la tine.
http://olx.ro/oferta/senzori-presiune-daci...html#9616b57904Asta e doar un exemplu, am vazut pe la 150ron 4 bucati, noi.
vasi.simea
27 Nov 2015, 12:37
mersi fain...o sa mai caut pe net
Buna seara!
Mulumesc sisifjunior de sfat.
Era normal s-o ia razna electronica masinii avand in vedere ca nu erau doua roti umflate la fel. Am refacut presiunea, la Lukoil, conform prescriptiilor regasite pe usa soferului cu 2.2 fata si 2.0 spatele ca doar iarna e mai greu sa mergi la limita (peste 160km/h) si surpriza. De cum am apasat butonul de pornire ziceai ca nici n-a fost nicio problema cu senzorii vreodata. Sper ca asta sa fi fost cauza!
razvantudurache
29 Mar 2016, 00:00
Salut,am si eu o masina noua si la masurare senzori de presiune imi tot spune ca inca invata.Am ajuns la aprox 2000 km si tot nu imi arata ce si cum.Trebuie facut ceva sau poate nu e activat ca nu inteleg.
citizen
29 Mar 2016, 06:11
Scrie "Learning tire pressure" cumva? Asa este normal. Nu inseamna ca senzorii inca invata presiunea din roti. Asa am crezut si eu prima data ca inca invata, apoi am citit in manual parca si m-am linistit. "Learning" nu defineste in cazul nostru o actiune care in curs de desfasurare... E ca si cum ar scrie This is for learning tire pressure, numa' ca nu au avut loc sa scrie tot
)
In alta ordine de idei era bine daca scria presiune pe fiecare roata, sau dupa caz sa indice care roata pierde presiune, dar deh... eu n-am alarma si visez la lucruri sfinte (1420 lei - montare alarma in service incluzand pretul alarmei
)
Batrânul
29 Mar 2016, 19:48
@ razvantudurache: trebuie să-i faci inițializarea, dacă nu i-ai făcut-o până acum, Se manevrează tastele de pe maneta stergatoarelor pana se ajunge la meniul "tyre pressure", apoi se tine apasat cateva secunde pana apare "tyre reinitialisation". Dupa cca 3 km de mers cu masina, senzorii de presiune rețin presiunea actuală. Când aceasta va scădea (accidental), îți va apărea pe bord alarmarea.
Salutări tuturor.
Am și eu o nedumerire: Capturul meu e fabricat în 2015 și l-am cumpărat în iunie 2016. Are jante de oțel pe 16. De unde îmi dai seama dacă are senzori de presiune? Vreau să cumpăr niște jante de aliaj pe 17. Am nevoie de valve cu senzori? Mulțumesc.
R19/16v
21 Jul 2016, 06:03
Are și da.
torquemada
21 Jul 2016, 06:41
Cum mașina are aceeași arhitectură electronică cu Logan II, nu are senzori TPMS, ai TPMS indirect via ABS:
din 09/2014 TPMS direct cu senzori presiune prea mică/mare și temperatură - trebuie schimbați la expirarea bateriei
din 11/2015 TPMS indirect(via ABS) avertizare doar la presiune prea mică - nu ai ce să schimbi
Dacă are senzori TPMS, lângă o sursă de aer, cu motor pornit, desumfli o roată - dacă piuie +martor TPMS instantaneu ai senzori deci mașina e fabricată înainte de 11/2015
florind67
25 Oct 2016, 11:49
Vă salut, a cumpărat cineva senzori de presiune de OLX? Văd ca sunt oferte începând de la 45 lei pe bucata, noi, originali, etc....
După cod corespund, dar mă îngrijorează prețul prea mic. Știe cineva dacă e teapa sau nu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.