Mitza_003
14 Sep 2015, 11:23
Buna ziua,
Am un Clio Symbol din 2003, cu motor 1.4 8v si instalatie gpl montata anul trecut. Am avut la un moment dat probleme cu toba finala si am montat una "sport", nu neaparat ca imi trebuia sa huruie, dar pentru simplu fapt ca nu am dat bani pe ea, deoarece a fost cadou. In sine evacuarea noua, o toba bosal de inox nu produce galagie cum credeam ca o sa faca, e chiar placut la condus. Problema este insa alta, pentru ca de la o vreme masina face un zgomot infernal la evacuare si daca turez masina pe loc iasa fum albastru ca pumnu' pe evacuare. Parerile unora si altora cu care am mai vorbit duc catre un catalizator defect. Ati patit ceva asemanator, imi puteti da o parere, o rezolvare? Multumesc anticipat!
devilgenius
14 Sep 2015, 12:28
Eu stiam ca fumul albastru e de la ulei.
CipTal
14 Sep 2015, 12:35
De regula, fumul albastru inseamna consum ulei. Segmenti uzati si/sau rupti. Verifica nivelul de ulei si filtru de aer (daca e imbacsit cu ulei verifica scurgerea epuratorului de pe capacul chiulasei). Masoara compresia motorului.
Mitza_003
14 Sep 2015, 18:40
QUOTE(CipTal @ 14 Sep 2015, 12:35)
De regula, fumul albastru inseamna consum ulei. Segmenti uzati si/sau rupti. Verifica nivelul de ulei si filtru de aer (daca e imbacsit cu ulei verifica scurgerea epuratorului de pe capacul chiulasei). Masoara compresia motorului.
Cu nivelul de ulei stau bine, la fel si cu filtrul. O sa trec pe la mecanic sa se uite si la celelalte lucruri mentionate.
Oricum, ce explicatie aveti pentru zgomotul marit la evacuare?
baban sergiu
14 Sep 2015, 19:12
zgomotul marit - verifica sa nu fie Sparta sau sa sufle pe undeva,
fum albastru = ulei ars - si asta nu inseamna ca in 100km iti papa jumate uleiul = poate sa fie doar 100 gr de ulei la 100km -
vezi ca cica la WV (nu e cazul tau) - este ceva normal sa pape 1 litru ulei la 1000km