Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum de ulei motor 1.2 TCe Captur
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Pages: 1, 2, 3
partner
QUOTE(DonQuijote @ 12 Sep 2015, 13:48)
Am gasit topicul tau, avand o problema similara. Eu am un Duster cu 1.2 TCe 125CP, si acum am un consum de ulei de cam 750ml la 1000km. In 21 septembrie am o noua programare la service, de la care i-am anuntat deja ca nu plec cu masina pana nu schimba ceva.

Daca poti sa imi raspunzi, de cand cu motorul nou, cum stai cu consumul de ulei?

Multumesc.
*



Pornesc acest topic observand ca mai sunt si la altii probleme cu consumul de ulei la motorul TCe120. Am cautat pe forumurile similare din Germania si Olanda si am gasit si acolo cateva nemultumiri pe tema asta.

Amintesc ca Renault (ca toti ceilalti producatori de motoare) specifica ca un consum de pana la 500ml de ulei in 1000 de Km se incadreaza in normele constructive ale motorului.

Eu la primul motor ajunsesem sa am un consum de peste 600ml de ulei la 1000Km.

Acum dupa 6000 de Km parcursi cu tot cu rodaj a scazut cam cu o treime nivelul de ulei de pe joja, aproximez ca sub 100 de ml la 1000 de Km, in conditiile in care mai mult de jumatate i-am facut prin Bucuresti.

Asa ca sa vedem cat e normal.
DonQuijote
Am si eu o problema similara, dupa cum am zis mai sus. Daca pana in 9000 km nu observasem sa consume ulei exagerat (nivelul pe joja era aproape de maxim, oricum peste jumatate bine) la 13500 km nu mai aveam decat 600ml in motor (din 4.6l).

De atunci (am acum 23.000km) ma tot harjonesc cu Dacia pe tema asta, raspunsul oficial este "nu avem solutie tehnica, este o problema din calculatorul de injectie, asteptati pana cand venim cu o solutie". Deja motorul consuma cam 750ml la 1000km. Luni (21 septembrie) am o noua programare in service pe tema asta, si nu mai plec cu masina din service daca primesc acelasi raspuns.
DonQuijote
QUOTE(partner @ 13 Sep 2015, 23:43)
Pornesc acest topic observand ca mai sunt si la altii probleme cu consumul de ulei la motorul TCe120. Am cautat pe forumurile similare din Germania si Olanda si am gasit si acolo cateva nemultumiri pe tema asta.

  Amintesc ca Renault (ca toti ceilalti producatori de motoare) specifica ca un consum de pana la 500ml de ulei in 1000 de Km se incadreaza in normele constructive ale motorului.

  Eu la primul motor ajunsesem sa am un consum de peste 600ml de ulei la 1000Km.

  Acum dupa 6000 de Km parcursi cu tot cu rodaj a scazut cam cu o treime nivelul de ulei de pe joja, aproximez ca sub 100 de ml la 1000 de Km, in conditiile in care mai mult de jumatate i-am facut prin Bucuresti.

  Asa ca sa vedem cat e normal.
*




QUOTE(DonQuijote @ 19 Sep 2015, 18:44)
Am si eu o problema similara, dupa cum am zis mai sus. Daca pana in 9000 km nu observasem sa consume ulei exagerat (nivelul pe joja era aproape de maxim, oricum peste jumatate bine) la 13500 km nu mai aveam decat 600ml in motor (din 4.6l).

De atunci (am acum 23.000km) ma tot harjonesc cu Dacia pe tema asta, raspunsul oficial este "nu avem solutie tehnica, este o problema din calculatorul de injectie, asteptati pana cand venim cu o solutie". Deja motorul consuma cam 750ml la 1000km. Luni (21 septembrie) am o noua programare in service pe tema asta, si nu mai plec cu masina din service daca primesc acelasi raspuns.
*



Update: azi am primit ok-ul si eu pentru un motor nou. Ajunsesem la peste 1litru/1000km in ultimele saptamani inainte de asta. Dupa ce a stat masina in service de joi pana azi (marti) si au desfacut motorul si l-au intors pe toate partile, am primit ok-ul pentru unul nou.
b76bgaarh
ciudat, f ciudat. la cat de putine masini de astea au vandut la noi, deja 2 motoare care papa ulei.
VladSoare
QUOTE(DonQuijote @ 19 Sep 2015, 17:44)
raspunsul oficial este "nu avem solutie tehnica, este o problema din calculatorul de injectie
*

blink.gif wacko.gif rolleyes.gif huh.gif
mircea_aq
Hai sa vedem macar latura pozitiva, daca luai de la vw plateai motorul din banii tai
mars
Corect! La VW 1 litru la mia de km e consum "tehnic". Tehnologie germana!
partner
Am apreciat pozitiv serviciile ce tin de garantie ale Renault Romania. Asta a fost un motiv pentru care am ales Renault si pana acum m-am folosit din plin de garantia oferita.
admunarig
Salut! Captur ul meu are acum aproape 40.000 km si aproape 2 ani. De cand am luat o a consumat ulei (cam 150-180 gr/100 km functie de sezon). Am tot fost cu ea la Meridian sa se faca o constatare pentru consumul de ulei, dar de fiecare data raspunsul a fost ca se incadreaza sub consumul tehnic de 500ml/1000km. Eu sunt foarte multumit de ea( pana acum n-am avut nicio problema), nu inteleg totusi de ce consuma ulei. Niciunul de la reprezentanta( inginer sau mecanic) nu a reusit sa-mi explice de ce consuma ulei. A fost verificata sa nu aiba scurgeri si nu are.Teava de esapament este murdara ca la orice Captur 1.2Tce. Intervalul de service pt Captur 1.2 Tce este de 30.000 km. La un simplu calcul, la consumul de ulei actual, in 30.000 km practic inlocuiesti uleiul.Logic, nu prea poti spune ca 500 ml de ulei inseamna consum normal...Inca ceva...am observat ca daca o folosesti in ECO mode(nu vad ce e eco la el) consumul de ulei creste.
roland
Pai tu ai spus 150 (cred ca voiai sa zici ml, nu gr) la suta de km, aia inseamna 1500 la mie, deci triplu. Sau e greseala si ai omis un 0, poate.
admunarig
Mda...scuze...nu am fost atent... 150 de ml la 1000 km
torquemada
QUOTE(admunarig @ 8 Feb 2017, 17:48)
Salut! Captur ul meu are acum aproape 40.000 km si aproape 2 ani. De cand am luat o a consumat ulei (cam 150-180 gr/100 km functie de sezon). Am tot fost cu ea la Meridian sa se faca o constatare pentru consumul de ulei, dar de fiecare data raspunsul a fost ca se incadreaza sub consumul tehnic de 500ml/1000km. Eu sunt foarte multumit de ea( pana acum n-am avut nicio problema), nu inteleg totusi de ce consuma ulei. Niciunul de la reprezentanta( inginer sau mecanic) nu a reusit sa-mi explice de ce consuma ulei. A fost verificata sa nu aiba scurgeri si nu are.Teava de esapament este murdara ca la orice Captur 1.2Tce. Intervalul de service pt Captur 1.2 Tce este de 30.000 km. La un simplu calcul, la consumul de ulei actual, in 30.000 km practic inlocuiesti uleiul.Logic, nu prea poti spune ca 500 ml de ulei inseamna consum normal...Inca ceva...am observat ca daca o folosesti in ECO mode(nu vad ce e eco la el) consumul de ulei creste.
*




0,5L/1000Km = jumatate din jojă, între min și maxim ai 1L

Sper că la fiecare constatate ai primit ceva hârtii, altfel treaba e nasoală.

P.S. Lanțul a început să facă zgomot între 2000 și 3000rpm în decelerare/frână de motor?
stefanudrea
@admunarig, putem vorbi mai detaliat in privat? Mersi anticipat de raspuns. Esti deja cazul cu nr.3x, deci chiar e groasa!
budspencer07
Uleiul e sintetic de se duce asa?
tannu
Consumul de ulei la motoare mici n-ar trebui sa mire pe nimeni (0.9, 1.0, 1.2), la fel ca si o durata de viata redusa.

Normal, pentru orice motor, consumul poate fi 500 ml la 10.000 km.
500 ml la 1000 km sau 1000 ml la 1000 km nu este normal, ci este o acoperire oficiala, acolo unde (si daca) este specificat asa. Renault nu este un caz izolat.

Pe scurt, investitiile in dezvoltarea motoarelor mici trebuiesc amortizate si nu vor fi facute in totalitate pe banii producatorilor.

Lasand asta deoparte, o solutie poate fi schimbarea simeringurilor de la supape.
torquemada
Nu e de acolo, din păcate sau fericire (depinde de unde privești)
stefandinescu70
QUOTE(tannu @ 8 Feb 2017, 22:28)
............Lasand asta deoparte, o solutie poate fi schimbarea simeringurilor de la supape.
*




La motoarele TURBO exista suprapresiune in galeria de aspiratie si uleiul este suflat inapoi pe coada supapei ( in sus ) nu este tras in jos de vacumul creat la motoarele aspirate . Deci semeringurile de supapa ( unde exista ) nu au nici un scop/rol in consumul de ulei .

Incercati cu un ulei de motor 10W40 sau chiar 15W40 si apoi vedeti daca mai exista consum de ulei . Asta ca proba ( un schimb de ulei fara filtru nu costa mult si nu deterioreaza NIMIC ) . Presupun ca aveti in motor uleiul 0W40 sau 5W40.
admunarig
Lantul nu face zgomot, motorul este la fel de silentios ca atunci cand era nou. La fiecare constatare de nivel scazut, am primit o nota de constatare si a fost inregistrat in baza de date.Nu stiu daca ma ajuta cu ceva...
comanr
Se pare ca motorul 1.2 (unudoi) e unul cu probleme serioase de fiabilitate, la fel ca orice motor anemic supraalimentat. Acuma lasand la o parte treaba asta, exista unele capete luminate care au mai montat si gaz pe asemenea butelii, rezultatul fiind dezastruos.
La mai mare!
torquemada
Cu sau fără gpl problema e tot acolo. Uleiul recomandat e 5W40 nu 15, nu 10, nu 0w40.

Apropo fiind Renault senzorul de nivel de ulei e cablat și ar trebui săai indicație pe Tabloul de bord
comanr
Da, e o ascutitoare penibila.
argon
QUOTE(comanr @ 9 Feb 2017, 10:09)
Se pare ca motorul 1.2 (unudoi) e unul cu probleme serioase de fiabilitate, la fel ca orice motor anemic supraalimentat.
*



Aiurea, 0.9tce e chiar ok ca si fiabilitate.
comanr
Ala nu are injectie directa, e mai classy wink.gif ghinion
argon
Atunci nu generaliza. Renault e muci la injectie directa, nu le-a ajuns mizeria de 2.0 IDE, au recidivat cu 1.2 tce.
cj98czh
QUOTE(stefandinescu70 @ 9 Feb 2017, 04:23)
Deci semeringurile de supapa ( unde exista ) nu au nici un scop/rol in consumul de ulei .
*




Asta ii alta povata din aia din dode, nu?
comanr
Particularizez, unudoi e o mizerie, mai cunosc si alte mizerii de la reno dar vom vorbi despre ele in alte episoade
argon
Corect, ai una si in semnatura..1.5dci delphi.
comanr
Aia e consacrata deja radmasa.gif
stefandinescu70
QUOTE(cj98czh @ 9 Feb 2017, 09:57)
Deci semeringurile de supapa ( unde exista ) nu au nici un scop/rol in consumul de ulei .
......Asta ii alta povata din aia din dode, nu?
*



Daca citeai tot era altceva , vorbeam doar de motoarele TURBO , si nu generaliza

<span class='edit'>9 Feb 2017, 11:55:</span>
QUOTE(torquemada @ 9 Feb 2017, 09:17)
................. Uleiul recomandat e 5W40 nu 15, nu 10, nu 0w40.
*




Stiu ce uleiuri recomada Renault , eu iti spun sa incerci un alt ulei ( 10W40 sau chair 15W40 ) si vei vedea ca nu iti va mai consuma si apoi te vei mai gandi ce recomanda Renault si ce trebuie sa faci. Eu iti zic TEST doar , ca tot te intrebi de ce iti consuma masina /motorul ulei pe aici si nu iti da nimeni raspunsuri , doar comentarii
admunarig
Or fi bune, n-or fi bune...si la prietenii VW Tsi-urile au probleme si mai si...eu personal, la vara o sa incerc alta norma de ulei 10 sau 15W40 sa vad ce e trecut in cartea ei....atata vreme cat motorul merge bine nu am de ce sa umblu la el. Ma duc la ei sa constate nivelul scazut si cam atat...
stefandinescu70
QUOTE(admunarig @ 9 Feb 2017, 12:16)
Or fi bune, n-or fi bune...si la prietenii VW Tsi-urile au probleme si mai si...eu personal, la vara o sa incerc alta norma de ulei 10 sau 15W40 sa vad ce e trecut in cartea ei....atata vreme cat motorul merge bine nu am de ce sa umblu la el. Ma duc la ei sa constate nivelul scazut si cam atat...
*



Cu un ulei ( putin) mai vascos ( la 100grade ) nu ti se intampla nimic rau la motor , in timp ce cu unul prea fluid decat cere jocurile/tolerantele motorului poti sa ai numai probleme ( chiar grave unele) .
De ce in MOTORSPORT se merge numai cu ulei 10W60 ?? sunt motoare solicitate/comprimate si foarte calde - exact cum sunt acum (micro) motoarele turbo 0.9 , 1.0 . 1.2 l care scot 100 cai pe litru minim . Uleiul extra fluid ( 0W40 / 5W40 ) este folosit de fabricati numai din considerentul existentei sistemulul START/STOP, ca sa existe o ungere rapida la pornirea rapida a motorului .
admunarig
Multumesc de sfat, m-am gandit si eu de multe ori ca un alt ulei mai vascos s-ar putea sa nu mai fie consumat. Eu sunt inginer de structuri si imi cunosc meseria...Tot asa, am vrut sa discut cu un inginer de la reprezentanta (care am presupus ca isi cunoaste meseria) dar raspunsurile pe care mi le-a dat mi s-au parut ale unui om care habar nu are....pur si simplu puerile.
budspencer07
Respecta vascozitatea constructorului altfel ai sanse mari sa paradesti turbina si motor.O solutie viabila pt scaderea consumului de ulei ar fi schimbarea marcii uleiului.Cauta un ulei intradevar sintetic.
cj98czh
Asculta-l pe Stefan ,.... daca vrei sa schimbi motorul rapid ... te sfatuieste bine ...
argon
QUOTE(stefandinescu70 @ 9 Feb 2017, 13:19)
Cu un ulei ( putin) mai vascos  ( la 100grade )  nu ti se intampla nimic rau la motor , in timp ce cu unul prea fluid decat cere jocurile/tolerantele motorului poti sa ai numai probleme ( chiar grave unele) .
 
*



5w40 e la fel sau chiar mai vascos la 100 de grade decat 10 sau 15w40, care, fiind mult mai mineral, e prost, face depuneri si se face prea fluid la temperaturi extreme. Deci ori pui cu a doua cifra mai mare, riscand sa strici motorul neffind recomnadat , ori il lasi cu 5w40. Sa pui 10 sau 15w e o prostie care face mai mult rau decat bine.
budspencer07
15w si 10w = viteza de lubrifiere mica la rece si in plus o lubrifiere mai slaba la cald fata de un ulei sintetic .
torquemada
Poți să pui ce vrei ulei vrei, uleiul tot va dispărea, cum am spus problema e tot acolo.
budspencer07
De disparut nu dar daca iti cosuma jumate e ceva mai bine si pt. motor saracu sufera de la posirca in care sta....
admunarig
Am fost astazi la revizia de 2 ani si am pus ulei 10w40. In prealabil am discutat cu inginerul de la garantii, care mi-a scos la imprimanta o lista cu uleiurile pt. 1.2Tce. ELF evol 700 10w40 era in lista acceptata (norma RN710).Sunt curios daca o sa-l pape la fel(banuiala mea e ca da).

Pentru cei care vor sa aiba un ordin de marime, revizia de 2 ani m-a costat 1100 lei (din care placutele de frana au costat 330 lei).Erau uzate si cred ca mai mergeau maxim 1000 km.

Am facut si ITP-ul ( tot la Meridian vest) care a costat 102 lei.

Total timp stat la service 3 ore.
razvanC
0.9tce ul meu nu consuma pic de ulei si are 44000 km facuti. Am pus numai elf 10w40.
admunarig
0.9 tce nu are injectie directa de benzina. Problema cu consumul de ulei este semnalata numai la 1.2 tce
Thaddaus
De curiozitate, la cati km ai schimbat placutele?
roland
Scrie in topic mai sus...
torquemada
Toate documentele indică 5w40 (RN0710) pentru TCe și unii pun 10w40. Excelent

Anumite piese sunt comune pe 0,9TCe și 1,2TCe, care vrea poate să caute prin dialogys.
silvanu96
Aveti idee unde este asamblat motorul 1.2 de Captur?
Am inteles ca Dacia a recunoscut problemele de etanseitate la cateva motoare 1.2 asamblate ,adica problemele aparute la Duster, dar si ca au remediat scaparea.
Intreb ,pentru ca am pe cineva cu Juke 1.2 TCe care nu papa ulei.
Thaddaus
QUOTE(roland @ 2 Mar 2017, 07:03)
Scrie in topic mai sus...
*



Draga roland unde scrie pe pagina asta la cati km a schimbat placutele/a facut revizia admunarig ? Cred ca ai incurcat cu postarea lui razvanC care nu e acelasi cu admunarig tongue.gif

p.s. am vazut pe alta pagina numarul de kilometri nu te obosi sa imi raspunzi.

p.s2. admunarig azi ti-am vazut masina prin sectorul 6 intersectia Girlandei/Apusului.
admunarig
Masina mea are aproape 40.000 km. Da, stau in IF si ma invart mai mult prin Militari... smile.gif
dancuciureanu
QUOTE(budspencer07 @ 9 Feb 2017, 13:58)
15w si 10w = viteza de lubrifiere mica la rece si in plus o  lubrifiere mai slaba la cald fata de un ulei sintetic .
*


Corect !
Mai adaugam turbina, valvele VVT si depuneri in motor...
Incercati MOBIL 1 0W-40 European Car Formula Full Syn dar cel american, facut in USA.
catalingiurca
Salut! De aproximativ 2 ani am un Nissan Pulsar cu motor 1.2 dig-t alias 1.2 tce de 115 CP.
Consider ca problema cu uleiul consumat si ars este foarte grava. Masina mea are aproximativ 13000 km. I-am facut revizia anul trecut in august cand avea 7500 km. Deci este o masina care ruleaza foarte putin. De aceea n-am dat importanta consumului de ulei. Insa cand m-am uitat am observat ca este cu mult sub mijlocul jojei, iar uleiul este la fel de ars ca la vechiul meu Symbol dci.

Aici http://appnews.be/2016/10/12/renault-1-2-t...es-consume-oil/ am gasit si informatia pe care Nissan nu a facut-o publica la noi. Banuiesc ca nici Renault.

Pe 31 martie 2017 mi-a murit bateria. M-am dus la reprezentanta si au constatat ca acumulatorul este defect si l-au schimbat. Insa, totodata au realizat si o resoftare a computerului. Pe certificatul de control au trecut RECHEMARE US - OK. Sincer, daca nu aveam problema cu acumulatorul nu ma chema nimeni la ei. Deci este o operatiune in concordanta cu ce scrie in link-ul de mai sus.

Din pacate, operatiunea lor nu a avut succes, ba din contra. Motorul imi pare zgomots la relanti, iar la pornirea de pe loc am sesizat o micsorare a puterii.

Maine am programare la service si voi vedea ce se rezolva.
admunarig
De cand am pus 10W40 la ultima revizie, consumul de ulei a scazut cu 50%. Se confirma teoria conform careia consumul de ulei este cauzat de presiune scazuta in galeria de admisie si pierdere pe la segmentul 2 de la cilindru. Presiunea in galerie se poate regla prin resoftare, iar pierderea pe la segment...prin segmentare.

In alta dezordine de idei am vazut in topul JD power pe Germania 2017 ca Renault Captur ocupa locul 12 din 50 la fiabilitate si satisfactie clienti, cu mult deasupra modelelor nemtesti cu pretentii. Si Dacia are un scor extrem de bun, repet...in Germania. blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.