Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turbina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
SoRyYy
Salutare, am si eu o problema si m-am gandit ca asta e cel mai bun loc in care sa cer pareri.

Am un Clio/Symbol 1.5 dCi 80 CP din 2006 cu care am fost la mare, am reusit sa ajung acasa, dar nu fara probleme. In drumul spre casa, pe autostrada, pe la 160 km/h, eram intr-o depasire si dintr-o data pierd puterea aproape complet, eram cu pedala la podea si vedeam cum scade viteza... in fine, am ajuns destul de greu in prima parcare, masina nu trecea de 80 in pante, dar la vale ajungea pe la 100. Cand am oprit, am vazut ca era desprins furtunul din intercooler (o poveste lunga aici despre mecanicii din coltul blocului), asa se explica lipsa de putere. L-am strans foarte bine, nu mai scapa aer deloc, cand am plecat nu parea sa mai fie nicio problema cu puterea, insa turbina ''fluiera'' foarte tare. Am mers cu ea asa pana acasa (~270 km), fara sa fortez, nu am mers cu mai mult de 120, a fost un circ total, toata lumea prin Bucuresti intorcea capul smile.gif)

Cand am ajuns acasa am fost cu tata la mecanicul care umblase la masina cu putin timp inainte, ii explic ce s-a intamplat, pune urechea langa motor, si da verdictul ca sunetul vine de la alternator.. Eu nu sunt mecanic, dar nu inteleg ce legatura are alternatorul cu aerul? Eu am avut impresia ca el a incercat sa se scuze, spunand ca sunetul nu are legatura cu furtunul scapat. Ce parere aveti?

/edit: masina dupa 3 zile de la incident inca mai ''fluiera'', dar mai incet, nu mai se intoarce lumea pe strada, doar daca o accelerez mai mult. Am facut si un drum de vreo 50 km in afara orasului si am observat o lipsa de putere, mai ales in depasiri, care se observa si la demaraj in oras..
andutu
Parerea mea este ca sunetul ar putea venii de la fulia alternatorului si nu de la alternator, ar trebuii sa se auda incontinuu si sunetul iti dai seama ca se aude din fata.Daca este de la turbina se aude in sarcina si sunetul se aude din spatele motorului acolo unde este si turbina.
SoRyYy
Corect, nu am specificat, sunetul se aude numai in sarcina, de exemplu, incepe de pe la 1500 rpm, iar daca accelerez pana la 2000 si mentin turatia, se opreste sunteul, daca accelerez incepe din nou sunetul. Dupa 2500 se aude continuu. La plecarile de pe loc la fel, mai accentuat daca plec mai 'brutal'
RazvanF
Dai jos cureaua de accesorii si iei masina la o tura in forta, daca tot se aude suieratul atunci este de la turbina.
Sa ai bateria 100% incarcata si in stare perfecta.
Eventual sa te uiti pe toata tubulatura de aer inclusiv la intercooler sa nu ai vro gaura/crapatura pe unde ar putea trage aer si sa verifici toate colierele sa fie stranse.
SoRyYy
Asa am sa si fac.. Ar mai fi o chestie, masina o foloseste tata cam toata saptamana si nu cred ca va ajunge prea curand in service, nu prea am cand sa ma duc cu ea.. Daca cumva pierde aer pe undeva, ceea ce ar explica pierderea de putere, ar putea fi afectata turbina pe termen lung, daca continui sa merg cu ea asa?!

Ma leg atat de mult de turbina pentru ca prefer sa schimb alternatorul decat turbo!
RazvanF
Daca este sa ai vro crapatura prin care sa traga aer atunci turbina nu poate fi afectata, doar mersul motorului, dar daca este dus vre-un rulment de la turbina atunci se va strica mai tare, pana la punctul de a scapa uleiul de motor.
cosmin&b
Motorul nu are cumva un zgomot de infundat? Cand accelerezi.
De obicei 1.5 dCi are o rontaiala specifica la accelerare, zgomot de motor sanatos.
Cand sunt probleme cu aerul, parca suna infundat la accelerare, ca si cum ai merge cu furtunul prin care intra aerul in carcasa filtrului de aer, scos.
Am aceleasi simptome ca tine SoRyYy, de cand s-a umblat la tubulatura de aer si turbo. Lipsa putere si sunetul ala infundat la accelerare. M-am resemnat, nu am reusit sa ii dau de cap.
Speram...
baban sergiu
eu am patit ceva la fel pe clio de 65cp si era intradevar de la fulia de pe alternator. Am platit 300 lei pe una noua la reprezentanta - ca la vremea respectiva nu erau decat pe original. Dar este la fel de posibil sa fie de la turbo - si eu am motorul de 80cp si masina are 200k/km, nu suiera turbo la ea
poti verifica - dai jos cureaua de la alternator si o accelerezi pe loc - si vezi daca se aude
la scenic imi fluiera turbo intre 1800-2200rpm dar nu fluera foarte tare si masina are 250k/km - si nu am observant absolut nici o problema la ea.
verifica uleiul in motor vezi daca scade, daca scade papa ulei pe la turbo si incepe sa aiva problem.
vezi daca scoate fum negru cand accelerezi => amestec prea bogat in motorina, ce inseamna ca nu ai suficient aer la intrare in motor - posibil sa pierzi presiune de la turbo pe la furtune sau pe la intercooler - daca este vre-o fisura. sterge bine toate furtunele si apoi in cateva zile urmareste daca ai pete de ulei sau scurgeri => acolo ai pierdere de presiune din instalatia de turbo
daca ai fum albastru - inseamna ca papa ulei care cel mai sigur ii bagat de turbo in motor

la clio meu cand accelerez scoate fum negru - este un topic unde am scris ce am patit cu masina - si de atunci inca scoate fum - dar masina merge ok iar la verificare gazelle au fost bune -
SoRyYy
@cosmin, nu este un sunet infundat, este un suierat in toata regula, destul de puternic, mai ales in accelerari.

Astazi cand am plecat cu masina, era un vecin care trebaluia la masina, care a auzit cum face masina. Cand m-am intors, era tot acolo si mi-a spus, fara sa stie ce mi s-a intamplat, ca pierde aer pe undeva..

Maine sper ca masina sa ajunga in sfarsit la mecanic!
cosmin&b
Daca suiera e clar ca presiunea de aer se scurge pe undeva. Am patit-o si am rezolvat singur. Era vorba despre furtunul gros, dublu cotit, care iese din turbo si intra in admisie.
L-am inlocuit pentru ca nu mai puteam fixa garniturile de la ambele capete... erau uzate. Dupa inlocuire, suieratul a reaparut dar a fost vina mea pentru ca nu am strans destul colierele. Primul colier, cel de pe turbina, l-am strans prea putin si a iesit furtunul in mers, pe la 120 la ora. Am oprit si l-am strans ca lumea.
Al doilea colier, de pe admisie, a fost strans bine insa nu am bagat furtunul bine pe gatul admisiei, asa ca a iesit si asta. Am destrans colierul, am fixat atent furtunul si am strans la loc
Acum suieratul se aude discret, la accelerari.
Problema e alta... dupa ce rezolvi cu suieratul(pierderea de presiune de aer), si simptomele raman(adica nu ai putere la accelerare), urmareste sunetul motorului cand il accelerezi in gol si in sarcina
SoRyYy
Într-adevăr, nu era un colier strâns calumea, acum nu mai șuieră, însa acum simt cu turbina are un lag foarte mare, nu am ajuns sa fac un drum în afara orașului sa vad dacă în turații mai mari își face simțită prezenta ca înainte, dar pare ca ''intră''. În mod normal o simțeam imediat, puteam sa plec cu un scârțâit de roti destul de lung, acum nu mai vrea...

@cosmin, ce anume ar trebui sa urmăresc la sunetul motorului în cazul ăsta?
vasilecool
Cand iti fluiera turbina, se aude din habitaclu, de parca te-ar urmari Politia in permanenta.
Daca auzi asta, iar masina are lag, e turbina(am patit-o eu de curand).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.