Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O problema electrica - un fir / o mufa
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
pamparam
Salut, forum,

Va citesc de mult si ma bucur ca exista oameni care isi iau din timpul lor pentru a oferi solutii celor care au probleme cu masina. Am gasit informatii pretioase de-a lungul timpului.

Pe scurt: dci-ul meu are o problema electrica pe care nu reusesc sa o depistez (e vorba de un scurt sau de un fir intrerupt) si am nevoie de cineva priceput sa ma ajute.

Pe mediu:
Am un Renault Clio 1.5 DCI din 2005. Pana in decembrie anul trecut (145.000 km) a fost o masina excelenta, de incredere, sprintena (versiunea de 82 CP) si ieftina in administrare.
Insa din decembrie incoace au inceput problemele si am cheltuit foarte multi bani si foarte mult timp incercand sa o fac din nou sa mearga ca inainte.
Dupa diverse peripetii (piston topit pe autostrada), schimbat service-uri (autorizate Renault sau nu), schimbat piese (reparat pompa, injectoare, segmentat motor, EGR nou, turbina noua...), pare ca se rezolva doar punctual o anumita problema, dar masina ramane "bolnava" de o boala necunoscuta.
Din decembrie incoace, dupa foarte multe thread-uri citite aici pe forum, tot banuiesc ca are o problema electrica (un fir care face scurt sau nu face contact), care determina motorul sa mearga gresit.
As povesti toata istoria problemelor, dar ar dura prea mult, asa ca, momentan, ma rezum la simptomele actuale si posibilele solutii pe care le-am gasit/testat, fara succes:
- in mers, masina troncane cand o accelerez. Troncane si la turatii mici, si la turatii mari. Injectoarele sunt bune si codul lor este scris in calculator (la unul din ele, original al masinii de altfel, nu accepta calculatorul codul asa ca am copiat codul de la un alt injector si l-am trecut la acesta). Ultima data in service au vazut ca se blocheaza fulia de la alternator, asa ca am schimbat-o, insa masina troncane in continuare.
- se incalzeste repede si tare. Suge tot antigelul din borcan dupa 30 de minute de mers. Se face presiune foarte mare pe circuit si a trebuit sa opresc de foarte multe ori la drumuri mai lungi pentru a evita sa patesc din nou chestii de genul piston topit/garnitura arsa.
- are acea problema cu cresterea rapida a temperaturii atunci cand este pornit un consumator. De exemplu, dupa 15 de minute de mers fara consumatori, la 35 de grade afara, acul ajunge la jumatate, unde statea in mod normal la drumuri lungi indiferent de temperatura exterioara, stil de mers sau consumatori. Daca actionez geamul electric, cat timp il tin actionat, acul de temperatura urca. Daca aprind farurile, acul urca. Daca dau drumul la ventilator, acul urca. Opresc consumatorii - acul coboara (dar poate nu complet, semn ca s-a incalzit cu adevarat si nu e doar o problema de indicator). Pe returul catre borcan lichidul vine cu spume (mi s-a zis ca ar trebui sa vina lichid normal)
- pe bord am aprinsi martorii de combustie si sarmulita (acum 2 ani sarmulita se aprindea doar daca as fi calcat brusc acceleratia si as fi dus-o rapid la 3000+ ture; in ianuarie parea sa se aprinda ba la frana, ba la gropi, ba la accelerare, ca si cum de la balansarea masinii un fir se atinge de ceva; acum martorul sta aprins cam tot timpul)
- alaltaieri am avut cel mai dificil drum (lung). Cu piciorul pe pedala de acceleratie, motorul "batea" foarte foarte puternic, pierdeam brusc puterea (pedala de acceleratie nu mai facea nimic in afara de declansarea unor zgomote). De fiecare data cand aparea chestia asta cu troncanitul si pierderea puterii, masina scotea mult fum negru (cel putin asa il vedeam in oglinda) si, pentru a reusi sa continui sa merg trebuia sa bag in viteza inferioara si sa incerc pedala de acceleratie de mai multe ori pana cand prindeam o accelerare fara troncaneli. Credeam ca o sa se dezmembreze in mers. Eram cu sotia si copilul in masina, veneam de la mare. Am pupat indicatorul cu Bucuresti cand am ajuns la el, ca nu credeam ca o mai mearga masina inapoi pana in Bucuresti. L-am pupat si pentru ca m-am oprit langa el, sa astept sa se raceasca motorul, ca ajunsese la ultimele 3 liniute temperatura. Dupa un drum de 30-60 de minute si dupa racirea completa a motorului, borcanul de antigel este gol (sub masina nici urma de antigel).
- pe furtunele de motorina este foarte mult aer. Cred ca 30% aer. Inainte erau doar bule ocazionale.
- mai nou, la ralanti masina accelereaza si decelereaza singura (accelereaza usor pt 2 secunde, apoi decelereaza si tot asa)

Desigur ca nu mai am incredere in niciuna din piesele masinii, fie ele noi sau reparate..., dar:
- injectoarele sunt bune, testate si pe retur si pe testerul de pulverizare.
- pe tester, in repetate randuri (dar nu foarte recent), am avut afisat "circuit injector cilindru 1", "combustie cilindru 1". daca schimbam injectorul 1 cu 2, imi dadea tot pe 1. am schimbat cu injectorul 4, dadea eroarea pe 4. am pus la loc injectorul, dadea eroare tot pe 4... deci nu parea sa se mute dupa injector, era oarecum random
- intr-o zi, am prins niste erori care pareau sa sugereze ca problema este de la (cel putin) un releu de la un termoplonjor (DF123 si DF124). Dar acestea nu au mai aparut dupa ce au fost sterse atunci
- filtrul de motorina a fost verificat recent (in sensul ca a fost demontat si lasat sa se scurga motorina din el intr-un pahar, pentru a verifica daca are apa, pilitura, aspect bun... si era perfect)

Am gasit mai multe posibile solutii aici, pe forum, insa unele nu se aplica, iar pe altele nu ma pricep sa le incerc:
- am verificat azi-dimineata daca am masa in diverse puncte (motor, alternator...). am.
- am testat releele din blocul de langa baterie (conectandu-le la baterie sa aud ca declanseaza). merg toate. in plus, releele par sa faca toate contact bine
- bornele bateriei sunt ok, nu sunt oxidate
- am verificat sigurantele de langa relee si cele de langa volan. sunt bune toate.
- masina nu are "mufa de la pedala de acceleratie". se pare ca modelul asta are doar o sufa si un "traductor". mai mult de atat nu ma pricep sa verific.

Am inteles ca unele probleme pot fi de la:
- sonda / termostat (dar asta nu ar explica toate manifestarile)
- termocupla (nu stiu ce e)
- senzor volanta murdar (nu stiu unde e)
- corp clapeta (nu ma pricep sa verific/curat)

Partea cu aerul in motorina pe traseul de tur si retur am inteles ca ar putea fi de la "paharul de la rezervor". Mi s-a parut, intr-adevar, ca daca pun mai multa motorina, nu mai face urat. Ca si cum daca depaseste un anumit nivel, nu mai trage aer. Dar nu stiu unde este acest "pahar" si cum sa verific daca trage aer.

Help, please.

16 Aug 2015, 16:37:
Multumesc, nec100, pentru sugerarea topicului lui comanr:

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=157934&st=60

Nu am suficiente postari pe forum pentru a raspunde la mesajele private, asa ca ti-am multumit aici.

O sa-i scriu lui comanr astazi - se pare ca am avut probleme asemanatoare si omul se pricepe.

Intre timp, adaug niste detalii:
In luna mai, masina avea doua simptome:
- martorul cu sarmulita se aprindea din cand in cand, masina pierdea putere aleatoriu la accelerare (problema prezenta din decembrie incoace)
- martorul de combustie statea aprins, masina scotea fum negru (problema prezenta de prin martie)
Mi-au zis intr-un service ca e de la EGR. Am schimbat EGR-ul cu unul nou (+curatat pe-acolo) si a disparut problema nr. 2 (nu mai era martorul de combustie aprins, masina nu mai scotea fum negru deloc).
Vesnica problema nr. 1 ramasese, insa.
Dupa 2 ore de la schimbarea EGR-ului am venit catre Bucuresti, pe autostrada.
Mers constant, 130 km/h. Probabil ca nu am observat indicatorul de supraincalzire - motorul s-a oprit, am tras pe dreapta. Ieseau aburi de sub capota. Dupa 1 minut am ridicat capota, ieseau in continuare aburi din zona borcanului de antigel.
Am desfacut usor capacul de la borcan (stiu, am facut o prostie) si a venit lichid bolborosind puternic. Mult. Nu se mai termina. Nici dupa 5 minute nu se oprise din fierbere. Am turnat apa dintr-un bidon si o inghitea instant, apoi bolborosea, ieseau iarasi aburi, venea apoi apa inapoi in borcan si era scuipata afara.
Stiu ca este posibil sa fie chiar din vina mea topirea pistonului si arderea garniturii de chiuloasa (pentru ca am desfacut capacul borcanului), dar, presupunand ca se intamplase dinainte, am auzit doua teorii, de la doua service-uri de renume:
- ca ar fi de la injectorul respectiv (nr. 4), defect, care a bagat prea multa motorina
- ca ar fi de la turbina, care, fiind dezaxata un pic, a aruncat ulei si asta a topit pistonul

Injectorul 4 a fost constatat ca fiind stricat (blocat si cu partea electrica dusa), dar asta este explicabil in ambele teorii (daca se topeste pistonul, se strica si injectorul corespunzator din cauza temperaturii mari).
Desigur, cei la care aveam garantie pentru injectoare sustineau ca pistonul s-a topit de la turbina, iar altii (cu care nu aveam niciun contract...) ziceau ca e posibil si de la turbina si de la injectorul propriu-zis.

Masina a stat 1 luna in fata blocului, pentru ca toata lumea imi recomanda sa cumpar bloc motor nou si mi se parea prea scump unul nou sau prea scump+riscant unul SH. Dadusem deja si telefoane pe la dezmembrari, sa vad cu cat mi-ar cumpara biata masina. Intr-un final, am auzit de un service in care nu se temeau de inlocuirea pistonului si repararea chestiilor aditionale.

Acum pistonul este reparat, injectorul e bun, turbina e noua.

Pentru acordarea garantiei la turbina, s-a masurat presiunea in rampa (cred ca asa ii zice) si era de 0.9 bari la ralanti. Mi-au zis ca imi acorda garantie, dar ca in mod normal ar trebui sa stea pe la 2 bari si ca, pentru a proteja noua turbina, va trebui sa merg mai turat.
Eu merg oricum cu ea asa cum e recomandat pentru diesel.

Masina a mers bine cam o saptamana, dupa care n-a mai pornit. Am dus-o in service, i-au fost schimbate furtunele de retur, apoi a pornit bine. Dupa inca niste zile, au inceput iar problemele - cele actuale, cu troncaneli puternice, aer pe furtunele de motorina... etc.

Din ce-am citit pe topicul lui comanr (mentionat la inceputul acestui text), e posibil ca aerul sa vina de la furtunasele de retur de la injectoare prost inlocuite / etansate.

Am zis sa adaug si detaliile asta in speranta ca are vreun sens toata povestea pentru cunoscatori.
andutu
Eu stiu ca pistonul se topeste atunci cand se blocheaza injectorul pe deschis.
Poate e o problema de aici in legatura cu aerul pe instalatie
Sunt multe probleme , usor usor le dam de cap.In momentul de fata mai ai erori in ECU?
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=288...dpost&p=4336893
pamparam
Da, pai una din teorii zice ca se blocheaza injectorul pe deschis si se topeste pistonul corespunzator acelui injector. Asta e valabil probabil in 100% din cazurile in care pistoanele topite sunt 1, 2 sau 3.

O a doua teorie zice ca din turbina traseul se intoarce pe la pistonul 4, ceea ce inseamna ca daca turbina arunca ulei, uleiul ajunge la pistonul 4, se incinge si topeste pistonul (si atunci iti omoara si injectorul).

Ultima data cand am pus testerul a fost inainte de troncanelile mari (masina pacanea asa, doar un pic, la accelerare) si, din cate imi aduc aminte, dadea "circuit injector cilindru X" (clasic), eroare calculator (ceva de genul asta), pentru ca nu era acceptat codul de pe unul din injectoare (original, al masinii; dupa ce a fost pus acelasi cod cu al altui injector nu a mai dat eroare) si parca era si "lipsa presiune in rampa". Din pacate, eram doar in trecere pe langa masina cand au pus testerul (am zis ca am incredere ca se rezolva problema si nu am mai stat pe capul angajatilor) si nu mai stiu exact. Tin minte ca mai demult, in lista parametrilor cu motorul pornit, presiunea in rampa, care trebuia sa stea oarecum constanta (cu variatii ff. mici) in jurul valorii de 230, la mine varia mult - ajungea uneori si la 180. Nu au stiut ce sa faca pentru a rezolva asta, asa ca sunt sigur ca inca e prezenta problema.

In momentul de fata nu mai stiu unde sa ma duc sa pun masina pe tester, ca imi doresc sa nu mai dau banii doar pe teste. Probabil ca am erori cu sutele smile.gif la cate simptome are. Dupa experiente nefericite si reparatii incomplete prin service-uri care mai de care mai de renume, am decis sa vin aici, pe forum, sa caut oameni care se pricep cu adevarat si au si rabdarea necesara.

Mi-as dori sa se ofere un forumist sa punem masina pe tester-ul lui si sa incercam sa rezolvam problema/problemele.

16 Aug 2015, 18:03:
Andutu, multumesc pentru mesaj, iti raspund aici pentru ca inca nu suficiente postari incat sa raspund la mesaje private.

Unde esti in acest moment? Am laptop disponibil, cu masina pot sa ma deplasez (sper ca e ok ca inca merg cu ea), e duminica deci ajung repede. Sunt la Piata Kogalniceanu.

Crezi ca avem timp sa punem testerul doar sa vedem ce erori da si sa le stergem apoi?

(poti sa imi raspunzi ca mesaj privat)
verde
Apa se duce cumva in ulei ? (ai zis ca face spuma). Daca e asa verifica garniturile la termoflot. E un guguloi pe care se pune filtrul de ulei si prin el trece si uleiul si antigelul. Corp clapeta e la benzinare. Senzor volanta inseamna pornire grea sau imposibila. Aer pe furtune poate fi de la pompita de amorsare (para cauciuc ) de langa filtru motorina, sau de la filtru motorina neetans , sau de la garniturile din conectorii furtunelor de motorina la filtru. La incalzirea exagerata cu arderea garniturii de chiuloasa ar trebui rectificata chiuloasa ca se curbeaza si nu mai calca bine pe garnitura noua. si ceva asa la prima cautare:
http://www.4tuning.ro/help/probleme-tehnic...rate-23208.html

Aia cu incalzitul la consum electric e dubioasa. Ori alternatorul franeaza f puternic motorul si duce la incalzire -putin probabil pentru ca nu ar fi asa instantanee , ori e ceva in neregula in instalatia electrica bord. In toata povestea nu ne-ai spus daca GMV-ul (ventilatorul motorului) cupleaza la cresterile alea de temperatura.
bleano1
Martorul cu sarmulita nu indica functionarea bujiilor?Daca sta aprins tot timpul ce inseamna asta?....supraincalzire.La inceput au fost mici probleme,dar eu zic ca inevitabil chiar tu ai omorat motorul in momentul cand ai turnat apa rece in el atunci cand acesta fierbea(mai mult ca sigur ai blocul motor fisurat).Nu vreau sa te sperii dar inainte de a face ceva ce nu stii mai bine intreaba pe cineva.Din momentul in care iti fierbe antigelul nu mai mergi cu masina deloc,opresti motorul,chemi platforma si repede in service.
crisolro
martorul sarmulita indica o defectiune electronica si aceasta acopera o plaja destul de mare ... se aprinde la punerea contactului pt. a indica preincalzire bujii
la mine se aprindea cand a fost defecta elecrovalva de pilotare, contact pedala acceleratie si se mai aprinde si daca se aduna apa in filtru de motorina, la accelerarea puternica daca supapele de retur ale injectoarelor sunt duse etc.
fara tester serios, greu de spus de la ce se aprinde
pamparam
QUOTE
Apa se duce cumva in ulei ? (ai zis ca face spuma).

Pe returul borcanului de antigel se intoarce lichid mai spumos (ca si cum e bolborosit), dar el cade normal in lichidul din borcan, iar lichidul este clar si neuleios.
Nu am gasit "maioneza" nicaieri, iar pe joja de ulei nivelul este cel pe care il stiam (nici nu a crescut, nici nu scazut).
Nici ulei in borcanul de antigel nu este.
In linkul pe care mi l-ai dat sunt urmatoarele simptome mentionate pentru garnitura de chiuloasa fisurata:

QUOTE
1. in vasul de expansiune s-ar putea sa observi ceva bule de aer provenite din compresia pierduta in sistemul de racire;

Nu face bule lichidul existent. Pur si simplu se face o presiune f. mare in vas (presiune existenta si la mult timp dupa oprirea si racirea motorului).

QUOTE
2. ulei in lichidul de racire, dar nu doua trei picaturi care pot ajunge si accidental acolo;

Nu am ulei in lichidul de racire.

QUOTE
3. apa in baia de ulei, o spuma maronie aparuta pe capacul de umplere ulei si pe joja de control;

Nu am maioneza. mellow.gif

QUOTE
4. pierdere lichid racire fara o explicatie clara (furtun plesnit, ...)

Da. Uneori, ce-i drept, dupa mers, vasul este un pic umed in dreptul furtunelor si am banuit ca e de la presiunea f. mare, care determina iesirea unor vapori din vas (oricat de strans ar fi capacul vasului) si, astfel, apare umezeala pe borcan.
Dar sa pierzi 2 litri de lichid dupa 40 de minute de mers in felul asta este exagerat.

QUOTE
5. fierbere lichid racire, la fel, fara alta cauza concreta care duce la aceasta.

Da.

______________
Legat de partea electrica:

QUOTE
Corp clapeta e la benzinare.

Perfect. 1 down.

QUOTE
Senzor volanta inseamna pornire grea sau imposibila.

Da, pai desi masina porneste la sfert cand e rece, mi s-a intamplat de mai multe ori sa porneasca f. greu la cald (mersesem vreo 30 de minute, am oprit in parcare, am stat 1 minut si cand am dat la automat a invartit de foarte multe ori pana sa o ia).
Banuiesc, totusi, ca de la atata aer pe furtune e oarecum normal sa aiba probleme si la pornire.

QUOTE
Aer pe furtune poate fi de la pompita de amorsare (para cauciuc ) de langa filtru motorina, sau de la filtru motorina neetans , sau de la garniturile din conectorii furtunelor de motorina la filtru.

Pompita e moale la apasare. Si stiu ca ar trebui sa stea tare. biggrin.gif La ultima verificare/montare a injectoarelor, a fost scos filtrul de motorina pentru testul cu paharul si poate atunci nu a fost pus vreun furtun corespunzator. Ma mai gandesc ca atunci cand a fost scos filtrul, avea in el motorina. Dupa ce a fost scursa toata motorina si a fost pus la loc, avea aer in loc de motorina... dar asta e valabil si atunci cand iti pui un filtru nou si ar trebui ca aerul initial din filtru sa dispara la prima pornire, nu? O sa verific chiar acum capetele furtunelor si revin.

QUOTE
La incalzirea exagerata cu arderea garniturii de chiuloasa ar trebui rectificata chiuloasa ca se curbeaza si nu mai calca bine pe garnitura noua.

Da, am inteles ca trebuie facuta rectificarea. Am primit de la nec100 (multumesc) ca mesaj privat datele de contact ale unor mecanici care au sculele si priceperea necesare pentru rectificarea chiuloasei, doar ca pentru moment as vrea sa duc masina in service-ul in care mi-am inlocuit pistonul topit si in care au montat noua garnitura, ca poate isi dau ei seama de vreo greseala in montajul lor si nu mai e nevoie sa platesc inca o data demontarea motorului + piesele.

17 Aug 2015, 10:56:
bleano1 si crisolro, da, sarmulita poate indica mai multe defectiuni electrice. Poate sa se aprinda din cauza bujiilor, a unui contact prost, a unei mufe proaste, a unei probleme electrice a unui injector etc.

Maine sau poimaine o sa pun din nou masina pe tester si o sa pot da mai multe detalii despre erorile memorate.
verde
Pai atunci diagnoza si vazut daca porneste GMVul cand se incinge.
pamparam
Pentru chestia cu supraincalzirea la conectarea unor consumatori am auzit de doua ori cum ca ar fi de la lipsa contactului de masa intr-un punct important (gen motor...) si ca s-a rezolvat punand un fir de masa intre motor si caroserie.
Mi-a zis si cineva pe strada (cand stateam cu masina incinsa intr-o parcare, asteptand sa se raceasca) si am citit si aici pe forum.
Insa, din pacate (ca sa zic asa), multimetrul zice ca am masa si pe motor, si pe carcasa alternatorului...
Eu de fapt cred ca am masa si intr-un loc in care nu ar trebui laugh.gif dar nu stiu cum sa depistez acel loc.

17 Aug 2015, 11:04:
Ca sa verific daca porneste GMV-ul cand se incinge inseamna sa merg cu ea pana cand se incinge, sa trag pe dreapta, sa las motorul pornit si sa vad daca se invarte ventilatorul (cu rotita de ventilatie pe 0 in interiorul masinii)?

17 Aug 2015, 11:17:
Pana voi avea dreptul de a trimite PM va trebui sa raspund aici, asa ca:
- multumesc, nec100
- pentru nr. de tel / whatsapp, scrieti voi nr. vostru de tel ca PM si o sa va contactez

17 Aug 2015, 12:46:
Update: am rezolvat problema cu aerul pe furtune! wub.gif
Am apasat pe pompita si am eliberat-o cate putin, ca sa vad in ce punct de pe furtune se acumuleaza mai mult aer si parea ca aerul vine din capatul furtunului, din rezervor.

Se pare ca, atunci cand au umblat cei din service la alternator, au tras de furtunele care intra in rezervor (incercuite cu rosu in poza) si probabil prind aer din rezervor (am ~10 litri de motorina in rezervor acum).
Cu siguranta de-asta masina mergea bine dupa ce alimentam - motorina depasea nivelul la care se afla capetele furtunelor si nu mai trageau aer.
In stanga e poza cu "before" si la cotitura furtunelor incercuita se vede oportunitatea de a le mai impinge un pic (poza din dreapta e cu "after", dupa ce le-am mai impins ~1cm).

user posted image

Mi se pare aiurea ca acel cm face o asemenea diferenta si ca intra atat de mult aer cand rezervorul e un sfert umplut. huh.gif

Si banuiesc ca acea clema care le tine era prinsa la un moment dat undeva si le pastra pe pozitia in care erau suficient de adanc bagate in rezervor.

Acum am doar bule f.f.f mici si foarte rare pe furtune. cool.gif

Cred ca mai tarziu ies la niste ture cu masina, sa vad cate din simptome au disparut.
Cel mai probabil vor ramane doar bataia aia ca de injectoare si problema electrica care imi tot aprinde sarmulita pe bord si probabil duce la supraincalzire rapida.
myhay1208
Referitor la punctul de masa, multimetrul o sa-ti arate ca e bine atata timp cat exista o legatura fizica intre cele 2 puncte in care masori.
Pentru multimetru, nu conteaza grosimea traseului dintre cele 2 puncte de masura. Un multimetru iti va indica corect continuitatea si pe un fier beton de 8 si conductori de 1 mm sau 0.1mm diametru.
In schimb, un consumator puternic, iti va incalzi conductorul prin care se alimenteaza daca este subdimensionat. Degeaba exista contact fizic in diverse puncte de masa daca acesta este prost. In primul rand, verifica contactul care merge de la baterie la masa. Ar trebuie sa fie cel mai simplu. Porneste masina ( daca este safe), da drumul la un consumator care stii ca iti ridica temperatura si verifica cu mana daca un punctul de masa se incalzeste zona. La punctele de masa cred ca e suficient sa le desfaci sa le cureti putin si sa le strangi la loc.


Referitor la partea prin care se prinde aer, nu-mi dau seama daca tu spui ca trage aer din rezervor sau trage aer de la motor. Daca trage pe la motor inseamna ca trebuie sa iti si dea motorina pe langa, nu ?

Sarmulita din bord indica multe probleme. La a mea se aprindea pt ca nu imi cupla releul de la injectie. Dupa ce am curatat zona releelor, s-a rezolvat complet problema. Eu am 1.4 benzina.

Tu zici mai sus asa:
"Am inteles ca unele probleme pot fi de la:
- sonda / termostat (dar asta nu ar explica toate manifestarile)
- termocupla (nu stiu ce e)
- senzor volanta murdar (nu stiu unde e)
- corp clapeta (nu ma pricep sa verific/curat)
"

Despre sonda/termostat gasesti informatii utile pe forum, cauta-le cu atentie.
Termocupla, nu cred ca e de luat in calcul daca ventilatorul porneste. Pe caldurile astea doar trebuie sa lasi motorul pornit sa vezi daca porneste, mai ales ca ai si problema cu incalzirea cand dai drumul la un consumator.
Referitor la senzor volanta murdar, colegii care au avut probleme cu senzorul te pot ajuta mai mult pentru DCI. Youtube- 16V Sensor
Acolo poti vedea ca idee cum arata. Eu nu cred ca e de la el pentru ca ai avea probleme la pornire tot timpul. Oricum, merita verificat, scapi de o grija.
Corp clapeta, n-ai la DCI.

Eu daca as fi in locul tau si as avea ceva timp, as incepe sa verific lucrurile usoare de genul strange surubu', desfa puilita, curata traseul sau mufa daca e cazul. Ia-le pe rand pana ajungi la chestii mai complicate.

Eu la a mea asa procedez, caut pe aici informatii, le pun cap la cap si dupa incep sa rezolva problemele usor, usor. Daca nu sunt sigur mai intreb pe aici inca odata.
CipTal
Marea greseala pe care ai facut-o a fost ca ai scos capacul de la vasul de expansiune si ai turnat apa rece in motorul supraincalzit; in felul acesta se produc niste deformari anormale ale chiulasei/blocului motor/cilindri pe care nu le mai poti corecta; corect ar fi fost sa inlocuiesti sau sa rectifici chiulasa, sa inlocuiesti toti cilindri, pistoanele, segmentii si toti cuzinetii (biela+maneton). Bielele trebuiau verificate dar de obicei se inlocuieste cea de la pistonul topit. Troncanelile pot fi de la biela deformata daca a ajuns ulei sau motorina in capul pistonului; daca injectorul a ramas blocat pe deschis inseamna ca motorina a spalat filmul de ulei de pe cilindru si a patruns in baia de ulei, diluand uleiul si avand consecinte foarte grave asupra ungerii motorului ( motorul se supraincalzeste si se gripeaza/blocheaza); corect ar fi fost sa se inlocuiasca si cuzinetii palier si maneton atunci cand s-a reparat motorul. Parerea mea este ca din pacate acel motor este compromis (trebuia inlocuit complet).

Referitor la problema electrica sunt de acord cu colegul de mai sus care spune ca una dintre cauze ar putea fi o masa oxidata sau/si slabita; faptul ca ramai fara antigel in borcan inseamna ca pierde pe undeva sau acesta patrunde in ulei sau in camera de ardere (chiulasa deformata- trebuia obligatoriu rectificata (efectul ar fi un fum alb la evacuare); pentru pornirea greoaie ai putea sa verifici si returul injectoarelor sau presiunea in rampa de injectie.

<span class='edit'>18 Aug 2015, 13:06:</span>
Pentru ca ai un nivel scazut la antigel, motorul se incinge in continuare si risti sa fiarba din nou, daca nu s-a si intamplat deja; Troncanit sau bataie? Troncanitul/bataia isi modifica frecventa si intensitatea in functie de turatia motorului? Daca suna mai mult a "TACANIT METALIC" este vorba de injectoare; daca este un troncanit mai infundat insotit de o vibratie a motorului atunci poate fi o biela deformata; iti recomand sa faci un test de injectoare. Pentru ralanti instabil ar putea fi vinovat regulatorul de presiune de pe rampa. Nu scoate fum deloc?

Si iti mai dau o idee dar atentie sa nu faci alta prostie. Cu motorul pornit la ralanti, scoate rand pe rand, mufele care intra in injectoare. La fiecare decuplare a unui injector ar trebui ca motorul sa dea semne de mers tremurat/neregulat. Daca la unul dintre injectoare, dupa scoaterea mufei nu se observa nici o schimbare in functionarea motorului inseamna ca acolo e o problema. Este un test banal care poate fi facut de oricine dar cu atentie sa nu-ti prinzi degetele pe acolo.
pamparam
Am dat acum o tura cu masina si se pare ca furtunele alea, desi ieri le-am impins bine si pareau sa stea pe pozitie si dupa ce am pornit motorul, astazi tot trageau aer si se miscasera un pic. Asa ca am facut plinul de motorina ca sa trec cu nivelul din rezervor de zona din care au capetele (sau porii?) acele furtunase.
Masina nu mai merge in hopuri, nu mai pierde putere etc... deci mersul neregulat al motorului era clar de la aerul de pe furtune.

Partea cu troncanitul a ramas. E mai degraba o bataie (zgomotul nu este pitigaiat) ca de planetara. Se aude cam din dreptul injectoarelor (zic asta ascultand din masina). Dar poate sa fie la fel de bine un piston, alternatorul sau orice altceva se afla in fata-putindreapta la motor cum te uiti din masina. Frecventa lui creste odata cu turatia. Intensitatea scade la turatie > 2500 (sau nu mai aud eu suficient din cauza ca zgomotul motorului e mai puternic).
Pe frana de motor nu face, pe mers la liber nu face.

La ralanti masina este foarte silentioasa. Uneori mai acceleraza singura usor (dar am inteles ca se mai intampla asta si cand intra pe modul "eroare" - de exemplu se vede / simte o modificare in vibratie atunci cand se aprinde sau se stinge martorul cu sarmulita - care, by the way, inca isi face simtita prezenta la fel ca inainte).

Am mers doar 10 km astazi. Acul de temperatura s-a ridicat pana aproape de prima liniuta peste jumatate si acolo a ramas pe ultimii 3 km. Aveam aerul conditionat pornit. In rest - niciun alt consumator. Acul nu pare sa fie influentat de accelerare sau frana. In schimb, daca bag GPS-ul la incarcat la bricheta, temperatura creste (sau pare sa creasca).

Am avut un drum grabit astazi, de nevoie, asa ca nu facut prea multe teste.
Maine ar trebui sa am tester si o sa scriu si ce erori a memorat.

O sa verific chiar acum, ca tot e cald motorul, daca porneste ventilatorul si fac si testul cu deconectat injectoarele pe rand, sa vad daca e vreunul cu probleme.

18 Aug 2015, 15:24:
Update:
Ventilatorul porneste.
In continuare, actionarea geamurilor electrice face sa creasca temperatura.

Am facut testul cu scoaterea pe rand a injectoarelor.
La fiecare scoatere motorul isi modifica vibratia vizibil.
O chestie interesanta insa - din greseala, am atins doua fire ale mufei unui injector (care nu erau izolate bine) cu clestele pe care-l foloseam ca sa scot mufele.
Cand am atins firele intre ele (pentru maxim o secunda), motorul a accelerat si pe bord s-au aprins martorul de temperatura si STOP, dupa care s-au stins cand nu mai faceam scurtcircuit la mufa.
Aceiasi martori mi s-au aprins, tot pentru o secunda-doua, in mers, acum 2 zile, pe autostrada.

Scurtcircuitul nu l-am facut intentionat laugh.gif , dar inteleg de aici ca asta s-a petrecut si in mers si, deci, am in continuare un fir cu probleme.

Am mai scos diverse mufe, le-am spray-at, le-am reclickuit pe pozitie. Nicio schimbare. Inca nu am incercat sa scot senzorul de la volanta.

@myhay1208
Cablurile care duc masa in diverse puncte sunt groase, nu sunt subtiri. Daca, totusi, ar fi un fir mai slab care nu ar duce masa corect intr-un loc, oare as putea sa testez cumva mai precis in afara de atingerea punctului de contact cu mana? biggrin.gif
pamparam
Update:
Mi-am luat interfata si DDT2000 si am incercat o testare.
Dupa ce m-am chinuit mult sa fac conexiunea, am reusit sa dau un Read la Failures si imi zice:

1 failure:
- liaison verlog moteur

Despre verlog am gasit asta:

Fonction VERLOG
"Cette fonction interdit la traction tant que le bon code du boîtier anti-démarrage n'a pas été transmis au superviseur"


La detaliile erorii scrie "CCmasse de la liaison verlog moteur"

Din ce inteleg, "verlog moteur" trebuie citit impreuna smile.gif si se refera la antidemaraj.

Unde se afla sistemul antidemaraj? E posibil ca problema mea sa fie un fir intrerupt la acesta?

Am atasat si print-screen din DDT2000.

E prima data cand folosesc programul. Mai mult decat identificarea autovehiculului si citirea erorilor nu am gasit de unde as putea sa fac.
Si dupa ce am dat o tura cu masina, nu am mai reusit sa ma conectez din nou (si am incercat de multe ori). Imi zice "ECU not found". Daca aleg manual acel "UCH transv 6_1" tot nu pot sa fac nimic - "Requested service $17, Negative reply 11: Service not supported".
devilgenius
Problema electrica, scurt/contact imperfect masa circuit imobilizator.
Ar mai putea fi immo off, dar nu cred...
pamparam
Cum verific? Unde gasesc firele cu pricina?
devilgenius
Verifica prima data mufa la calculatorul de injectie...
Ai probleme cu recunoasterea cheii ?
pamparam
Cele doua chei au fost intotdeauna recunoscute corect, iar martorul sistemului antidemaraj nu a clipit niciodata anormal.
andutu
ai sters eroarea? mai apare dupa stergere?
pamparam
Am sters eroarea si a reaparut imediat cum am pornit motorul.
pamparam
Update:

1. Aerul pe furtun era de fapt de la o crapatura a furtunului, intr-o cotitura, unde era mai greu de vazut. Am inlocuit o portiune de 20cm de furtun si acum e numai motorina curata pe traseu. smile.gif
Consider problema rezolvata definitiv.

2. Problema electrica inca persista si nu stiu de la ce este. Ar trebui demontat tot bordul si verificate (macar vizual) toate firele si mufele.

3. Maine dimineata ma duc la service-ul in care am inlocuit pistonul topit pentru a le zice de fierberea apei. Banuiesc ca am garnitura arsa.

4. O problema noua, descoperita astazi in service: Tubul de la radiator a fost lovit mai demult (de la un impact frontal minor) de carcasa alternatorului si s-a indoit (tubul) un pic, chiar la capat, unde se conecteaza cu o garnitura, stransa cu un inel. Insa nu se face etansarea bine si pierd cateva picaturi de ulei pe acolo. Mi-a zis mecanicul ca ar trebui demontata bara frontala pentru a putea interveni acolo, ca altfel exista riscul ca pierderea de ulei sa creasca.
RazvanF
Poti zice mai exact unde ai gasit furtunul de motorina crapat? Si cum ai inlocuit 20 de cm de furtun?
pamparam
Furtunul face o curba pe langa alternator, coboara aproape vertical, apoi face iar curba (aici era o taietura) si apoi merge ~orizontal pe sub masina pana la rezervor.

A fost taiat si scoasa bucata cu probleme si a fost pusa o bucata de 20cm de furtun special pentru carburant, prinsa cu coliere la ambele capete.
RazvanF
Multumesc!
CipTal
Spune-le sa verifice si compresia motorului.
pamparam
Noutati:
Garnitura de chiulasa era fisurata. Chiulasa nu fusese rectificata la ultima reparatie.
Am fost in service-ul in care facusem reparatia si si-au recunoscut (cu greu) vina. Acum chiulasa a fost planata, garnitura schimbata din nou.
A disparut problema cu supraincalzirea/fierberea/lipsa antigelului.
Ca idee: antigelul se pierdea din cauza ca ajungea la temperaturi f. mari si iesea sub forma de abur pe langa capacul vasului (care, nici el, probabil, nu mai era bun). Am inlocuit si capacul.

Problema electrica inca persista si cel mai probabil este de la calculator.
Mai nou, erorile sunt:
- circuit injector cilindru 2
- circuit injector cilindru 4
- circuit captor vana EGR (EGR-ul lucreaza daca ii dai o comanda manuala din tester, dar nu lucreaza pe masina - momentan merg cu mufa scoasa)
- eroare ECU
- ceva legat de senzorul presiunii de admisie

La ralanti, motorul are unele momente in care invarte frumos, lin, silentios, apoi se tureaza singur (doar un pic, cat grosimea unei liniute, dar sesisabil), se aprinde martorul cu sarmulita si trepideaza exact ca atunci cand deconectezi electric un injector.

In sarcina, cu mufa EGR scoasa, masina merge bine (dar nu are la fel de multa putere), iar cu mufa EGR conectata, masina mai are variatii de putere si in mers.

Aveti vreo recomandare pentru verificat/reparat/resoftat calculatorul?

Multumesc.
bleano1
QUOTE(pamparam @ 8 Sep 2015, 19:20)
Noutati:
La ralanti, motorul are unele momente in care invarte frumos, lin, silentios, apoi se tureaza singur (doar un pic, cat grosimea unei liniute, dar sesisabil), se aprinde martorul cu sarmulita si trepideaza exact ca atunci cand deconectezi electric un injector.
*


Poti verifica starea firelor tragand/miscand de ele in timp ce motorul merge,misca in special de cele care duc spre injectoare,o sa ai o surpriza.
CipTal
Daca ai incercat sa le stergi si au reaparut cred ca ar fi cazul sa verifici starea conexiunilor electrice (contacte/mufe/cabluri). Daca problema la EGR persista, e posibil sa ai probleme cu capsula propriu-zisa (cea care contine contactele cu potentiometrele care citesc pozitia clapetei EGR). Fum negru scoate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.