Salut, forum,
Va citesc de mult si ma bucur ca exista oameni care isi iau din timpul lor pentru a oferi solutii celor care au probleme cu masina. Am gasit informatii pretioase de-a lungul timpului.
Pe scurt: dci-ul meu are o problema electrica pe care nu reusesc sa o depistez (e vorba de un scurt sau de un fir intrerupt) si am nevoie de cineva priceput sa ma ajute.
Pe mediu:
Am un Renault Clio 1.5 DCI din 2005. Pana in decembrie anul trecut (145.000 km) a fost o masina excelenta, de incredere, sprintena (versiunea de 82 CP) si ieftina in administrare.
Insa din decembrie incoace au inceput problemele si am cheltuit foarte multi bani si foarte mult timp incercand sa o fac din nou sa mearga ca inainte.
Dupa diverse peripetii (piston topit pe autostrada), schimbat service-uri (autorizate Renault sau nu), schimbat piese (reparat pompa, injectoare, segmentat motor, EGR nou, turbina noua...), pare ca se rezolva doar punctual o anumita problema, dar masina ramane "bolnava" de o boala necunoscuta.
Din decembrie incoace, dupa foarte multe thread-uri citite aici pe forum, tot banuiesc ca are o problema electrica (un fir care face scurt sau nu face contact), care determina motorul sa mearga gresit.
As povesti toata istoria problemelor, dar ar dura prea mult, asa ca, momentan, ma rezum la simptomele actuale si posibilele solutii pe care le-am gasit/testat, fara succes:
- in mers, masina troncane cand o accelerez. Troncane si la turatii mici, si la turatii mari. Injectoarele sunt bune si codul lor este scris in calculator (la unul din ele, original al masinii de altfel, nu accepta calculatorul codul asa ca am copiat codul de la un alt injector si l-am trecut la acesta). Ultima data in service au vazut ca se blocheaza fulia de la alternator, asa ca am schimbat-o, insa masina troncane in continuare.
- se incalzeste repede si tare. Suge tot antigelul din borcan dupa 30 de minute de mers. Se face presiune foarte mare pe circuit si a trebuit sa opresc de foarte multe ori la drumuri mai lungi pentru a evita sa patesc din nou chestii de genul piston topit/garnitura arsa.
- are acea problema cu cresterea rapida a temperaturii atunci cand este pornit un consumator. De exemplu, dupa 15 de minute de mers fara consumatori, la 35 de grade afara, acul ajunge la jumatate, unde statea in mod normal la drumuri lungi indiferent de temperatura exterioara, stil de mers sau consumatori. Daca actionez geamul electric, cat timp il tin actionat, acul de temperatura urca. Daca aprind farurile, acul urca. Daca dau drumul la ventilator, acul urca. Opresc consumatorii - acul coboara (dar poate nu complet, semn ca s-a incalzit cu adevarat si nu e doar o problema de indicator). Pe returul catre borcan lichidul vine cu spume (mi s-a zis ca ar trebui sa vina lichid normal)
- pe bord am aprinsi martorii de combustie si sarmulita (acum 2 ani sarmulita se aprindea doar daca as fi calcat brusc acceleratia si as fi dus-o rapid la 3000+ ture; in ianuarie parea sa se aprinda ba la frana, ba la gropi, ba la accelerare, ca si cum de la balansarea masinii un fir se atinge de ceva; acum martorul sta aprins cam tot timpul)
- alaltaieri am avut cel mai dificil drum (lung). Cu piciorul pe pedala de acceleratie, motorul "batea" foarte foarte puternic, pierdeam brusc puterea (pedala de acceleratie nu mai facea nimic in afara de declansarea unor zgomote). De fiecare data cand aparea chestia asta cu troncanitul si pierderea puterii, masina scotea mult fum negru (cel putin asa il vedeam in oglinda) si, pentru a reusi sa continui sa merg trebuia sa bag in viteza inferioara si sa incerc pedala de acceleratie de mai multe ori pana cand prindeam o accelerare fara troncaneli. Credeam ca o sa se dezmembreze in mers. Eram cu sotia si copilul in masina, veneam de la mare. Am pupat indicatorul cu Bucuresti cand am ajuns la el, ca nu credeam ca o mai mearga masina inapoi pana in Bucuresti. L-am pupat si pentru ca m-am oprit langa el, sa astept sa se raceasca motorul, ca ajunsese la ultimele 3 liniute temperatura. Dupa un drum de 30-60 de minute si dupa racirea completa a motorului, borcanul de antigel este gol (sub masina nici urma de antigel).
- pe furtunele de motorina este foarte mult aer. Cred ca 30% aer. Inainte erau doar bule ocazionale.
- mai nou, la ralanti masina accelereaza si decelereaza singura (accelereaza usor pt 2 secunde, apoi decelereaza si tot asa)
Desigur ca nu mai am incredere in niciuna din piesele masinii, fie ele noi sau reparate..., dar:
- injectoarele sunt bune, testate si pe retur si pe testerul de pulverizare.
- pe tester, in repetate randuri (dar nu foarte recent), am avut afisat "circuit injector cilindru 1", "combustie cilindru 1". daca schimbam injectorul 1 cu 2, imi dadea tot pe 1. am schimbat cu injectorul 4, dadea eroarea pe 4. am pus la loc injectorul, dadea eroare tot pe 4... deci nu parea sa se mute dupa injector, era oarecum random
- intr-o zi, am prins niste erori care pareau sa sugereze ca problema este de la (cel putin) un releu de la un termoplonjor (DF123 si DF124). Dar acestea nu au mai aparut dupa ce au fost sterse atunci
- filtrul de motorina a fost verificat recent (in sensul ca a fost demontat si lasat sa se scurga motorina din el intr-un pahar, pentru a verifica daca are apa, pilitura, aspect bun... si era perfect)
Am gasit mai multe posibile solutii aici, pe forum, insa unele nu se aplica, iar pe altele nu ma pricep sa le incerc:
- am verificat azi-dimineata daca am masa in diverse puncte (motor, alternator...). am.
- am testat releele din blocul de langa baterie (conectandu-le la baterie sa aud ca declanseaza). merg toate. in plus, releele par sa faca toate contact bine
- bornele bateriei sunt ok, nu sunt oxidate
- am verificat sigurantele de langa relee si cele de langa volan. sunt bune toate.
- masina nu are "mufa de la pedala de acceleratie". se pare ca modelul asta are doar o sufa si un "traductor". mai mult de atat nu ma pricep sa verific.
Am inteles ca unele probleme pot fi de la:
- sonda / termostat (dar asta nu ar explica toate manifestarile)
- termocupla (nu stiu ce e)
- senzor volanta murdar (nu stiu unde e)
- corp clapeta (nu ma pricep sa verific/curat)
Partea cu aerul in motorina pe traseul de tur si retur am inteles ca ar putea fi de la "paharul de la rezervor". Mi s-a parut, intr-adevar, ca daca pun mai multa motorina, nu mai face urat. Ca si cum daca depaseste un anumit nivel, nu mai trage aer. Dar nu stiu unde este acest "pahar" si cum sa verific daca trage aer.
Help, please.
16 Aug 2015, 16:37:
Multumesc, nec100, pentru sugerarea topicului lui comanr:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=157934&st=60
Nu am suficiente postari pe forum pentru a raspunde la mesajele private, asa ca ti-am multumit aici.
O sa-i scriu lui comanr astazi - se pare ca am avut probleme asemanatoare si omul se pricepe.
Intre timp, adaug niste detalii:
In luna mai, masina avea doua simptome:
- martorul cu sarmulita se aprindea din cand in cand, masina pierdea putere aleatoriu la accelerare (problema prezenta din decembrie incoace)
- martorul de combustie statea aprins, masina scotea fum negru (problema prezenta de prin martie)
Mi-au zis intr-un service ca e de la EGR. Am schimbat EGR-ul cu unul nou (+curatat pe-acolo) si a disparut problema nr. 2 (nu mai era martorul de combustie aprins, masina nu mai scotea fum negru deloc).
Vesnica problema nr. 1 ramasese, insa.
Dupa 2 ore de la schimbarea EGR-ului am venit catre Bucuresti, pe autostrada.
Mers constant, 130 km/h. Probabil ca nu am observat indicatorul de supraincalzire - motorul s-a oprit, am tras pe dreapta. Ieseau aburi de sub capota. Dupa 1 minut am ridicat capota, ieseau in continuare aburi din zona borcanului de antigel.
Am desfacut usor capacul de la borcan (stiu, am facut o prostie) si a venit lichid bolborosind puternic. Mult. Nu se mai termina. Nici dupa 5 minute nu se oprise din fierbere. Am turnat apa dintr-un bidon si o inghitea instant, apoi bolborosea, ieseau iarasi aburi, venea apoi apa inapoi in borcan si era scuipata afara.
Stiu ca este posibil sa fie chiar din vina mea topirea pistonului si arderea garniturii de chiuloasa (pentru ca am desfacut capacul borcanului), dar, presupunand ca se intamplase dinainte, am auzit doua teorii, de la doua service-uri de renume:
- ca ar fi de la injectorul respectiv (nr. 4), defect, care a bagat prea multa motorina
- ca ar fi de la turbina, care, fiind dezaxata un pic, a aruncat ulei si asta a topit pistonul
Injectorul 4 a fost constatat ca fiind stricat (blocat si cu partea electrica dusa), dar asta este explicabil in ambele teorii (daca se topeste pistonul, se strica si injectorul corespunzator din cauza temperaturii mari).
Desigur, cei la care aveam garantie pentru injectoare sustineau ca pistonul s-a topit de la turbina, iar altii (cu care nu aveam niciun contract...) ziceau ca e posibil si de la turbina si de la injectorul propriu-zis.
Masina a stat 1 luna in fata blocului, pentru ca toata lumea imi recomanda sa cumpar bloc motor nou si mi se parea prea scump unul nou sau prea scump+riscant unul SH. Dadusem deja si telefoane pe la dezmembrari, sa vad cu cat mi-ar cumpara biata masina. Intr-un final, am auzit de un service in care nu se temeau de inlocuirea pistonului si repararea chestiilor aditionale.
Acum pistonul este reparat, injectorul e bun, turbina e noua.
Pentru acordarea garantiei la turbina, s-a masurat presiunea in rampa (cred ca asa ii zice) si era de 0.9 bari la ralanti. Mi-au zis ca imi acorda garantie, dar ca in mod normal ar trebui sa stea pe la 2 bari si ca, pentru a proteja noua turbina, va trebui sa merg mai turat.
Eu merg oricum cu ea asa cum e recomandat pentru diesel.
Masina a mers bine cam o saptamana, dupa care n-a mai pornit. Am dus-o in service, i-au fost schimbate furtunele de retur, apoi a pornit bine. Dupa inca niste zile, au inceput iar problemele - cele actuale, cu troncaneli puternice, aer pe furtunele de motorina... etc.
Din ce-am citit pe topicul lui comanr (mentionat la inceputul acestui text), e posibil ca aerul sa vina de la furtunasele de retur de la injectoare prost inlocuite / etansate.
Am zis sa adaug si detaliile asta in speranta ca are vreun sens toata povestea pentru cunoscatori.