Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 25
Raduchu
Va salut!

Nu mai pot sa pornesc motorul.

Am plecat cu masina, ajung la destinatie, opresc motorul. Buuun! Revin dupa o ora când trebuia sa plec si poc! M-a lovit ghinionul. Dau cheie, invarte dar nu porneste. Dau iar la automat...la fel nu vrea. O mai las câteva minute ca poate o avea vreo greata de pe drum sleep.gif . Dau cheie, invarte dar nu porneste din nou.

Am zis ca nu o veni benzina in carburator, desfac furtunul care baga benzina in carburator, dau cheie si vad ca benzina vine. Dupa aceea curat jiclorul, ca poate o fi înfundat. Total gresit, era curat.

Daca mecanic e ok, e clar ca e ceva electric. Las masina undeva pe strada si astept sa vina un electrician. Vine un electrician măsoară el pe acolo, verifica bobina de la aprinderea electronica, cica functioneaza bine (adica produce 12v din ce am inteles). Bun, curent trece prin bobina. Trecem la fise, scot fisa centrală, crezând ca asta e de vina. O înlocuiesc cu o fisa de la o bujie, sa vad daca pornește, chit ca pornea în 3 pistoane. Nu merge nici asa sad.gif .

Acum am plecat acasa, deoarece nu mai puteam sta. Masina e in Craiova in acest moment..

Daca stiti ce ar putea avea, va rog sa mă ajutați.

Motorul este de 2 litri, carburatie.

Numai bine!
R20
Va salut,

Din cele descrise pare sa fie cititorul de volanta sau modulul de aprindere. Totodata, chiar daca foarte rar, se poate sa fie scurcircuitat condensatorul pt. deparazitare.

In primul rand trebuie verificat modulul. Daca prin simularea senzorului de volanta se obtine scanteie, inseamna ca este defect senzorul. Daca nu se obtine scanteie, inseamna ca este defecta bobina, condensatorul sau partea electronica.

1. Condensatorul se verifica prin eliminare. Daca porneste fara condensator, problema e ca si rezolvata.
2. Din cate imi amintesc, partea de aprindere pt. carburatie este pe senzor de volanta cu trei fire(plus, masa si comanda). In acest caz trebuie identificat firul de comanda si dat la masa printr-o dioda simpla, gen 1n400x. In momentul atingerii la masa trebuie sa apara scanteia pe fisa centrala.
3. Se schimba modulul de aprindere. Atentie! Modulele par identice dar sunt diferite modele. Verificati compatibilitatea cu seria/codul OEM.

Succes!
TCB

P.S.
Daca electricianul a gasit 12V pe bobina inseamna ca se exclude condensatorul. In plus, trebuie verificat daca acesti 12V se regasesc si pe mufa de alimentare a modulului de aprindere.

P.P.S

TESTUL CU DIODA NU ESTE VALABIL SI NICI RECOMANDAT!
Mea culpa. Va rog sa ma iertati, caci am incurcat borcanele.

Am cautat cartea si va postez pagina respectiva. In plus, va sugerez sa cautati daca firul senzorului nu este cumva ros sau topit in anumite locuri.
Pentru detalii va rog sa ma contactati telephonic.
TCB
user posted image

Raduchu
Va multumesc pentru raspuns.

Mi-a mai spus cineva ca s-ar putea sa fie acel senzor de pe volanta de vina.

In alta ordine de idei, voi fi plecat 3-4 zile, unde nu cred ca o sa am acces la internet, deci problema se mai amana cateva zile.
Raduchu
Cica bobina ar fi problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.