Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema cu electrica (cred)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
adda_m_p
Am nevoie de ajutor. Se da masina, Clio Symbol 1,5 dci fidji an 2005 km 91000. Acum 2 saptamani a aparut urmatoare situatie: porneste masina, pleci de pe loc si dupa un nr variabil de km ( sau instant) se strica vitezometru cu kilometraj cu inchidere centralizata ( e legata la vitezometru) cu far fata stanga si masina merge in suturi, are delay mare la schimbat viteza ( da sensatia ca nu primeste suficienta motorina sau ca ar fi pe undeva infundata). Uneori se remediaza de la sine problema in mers, altori nu. Am incercat sa merg si nu cheia master ( nu stiu daca are legatura) si face la fel dar mai rar. Am fost la service pentru diagnostic si mi-au zis ca nu are nimic. Oare de la ce sa fie? A mai patit careva asa? Unde imi recomandati sa ma duc in Bucuresti?
RazvanF
A fost verificata incarcarea de la alternator, sau poate chiar bateria sa fie de vina, ceva fire de minus care nu mai fac legatura cum trebuie cu caroseria....
adda_m_p
Voi verifica tensiunea la alternator sa vad. Bateria e inca in garantie dar o voi verifica ca cine stie...
angy1
Porneste motorul si scoate borna de la plus daca nu se opreste motorul i-ti incarca bine. Verifica legaturile de masa sa nu fie vreun contact imperfect
andutu
Mai simplu si mai sigur cu un voltmetru sau orice alt aparat de masura se verifica la borne.Cu motorul pornit trebuie sa ai undeva la ~14V si cu motorul oprit pentru o baterie incarcata in parametrii trebuie sa ai 12.6 ~ 12.7.
RazvanF
QUOTE(angy1 @ 16 Jun 2015, 09:50)
Porneste motorul si scoate borna de la plus daca nu se opreste motorul i-ti incarca bine. Verifica legaturile de masa sa nu fie vreun contact imperfect
*


Sa nu mai zici la nimeni acest "sfat" sleep.gif
angy1
QUOTE(RazvanF @ 16 Jun 2015, 16:45)
Sa nu mai zici la nimeni acest "sfat"  sleep.gif
*


Sa inteleg ca daca ti se rupe cureaua sau nu-ti incarca alternatoru stai in drum pina i-ti aduce cineva piese de schimb
CipTal
Conexiuni oxidate sau ruginite. Cablul de masa (-) care pleaca de la baterie are un contact defectuos cu caroseria. Verifica si conexiunile la baterie, alternator si electromotor.
RazvanF
QUOTE(angy1 @ 17 Jun 2015, 12:35)
Sa inteleg ca daca ti se rupe cureaua sau nu-ti incarca alternatoru stai in drum pina i-ti aduce cineva piese de schimb
*


Poti merge pe baterie, dar nu se deconecteaza nicio borna de la baterie in timpul functionarii motorului sa testezi incarcarea alternatorului. Pentru pretul unui amarat de voltmetru nu se merita riscul.
angy1
QUOTE(RazvanF @ 17 Jun 2015, 17:10)
Poti merge pe baterie, dar nu se deconecteaza nicio borna de la baterie in timpul functionarii motorului sa testezi incarcarea alternatorului. Pentru pretul unui amarat de voltmetru nu se merita riscul.
*



Da exemple de ce sar putea intimpla. Care-i riscu? Singurul risc ar fi sa baca berbecu scurt daca nu e atent.
verde
Bateria legata in circuit se comporta ca un stabilizator de tensiune. Daca scoti bateria din circuit si ai ceva DEFECT LA ALTERNATOR, pot aparea tensiuni mari in circuit (pana la 100 v) si adio calculatoare si tot ce e electronic pe masina.
Discutia a pornit de la presupunerea ca e defect alternatorul.
angy1
QUOTE(verde @ 17 Jun 2015, 18:29)
Bateria legata in circuit se comporta ca un stabilizator de tensiune. Daca scoti bateria din circuit si ai ceva DEFECT LA ALTERNATOR,  pot aparea tensiuni mari in circuit (pana la 100 v) si adio calculatoare si tot ce e electronic pe masina.
Discutia a pornit de la presupunerea ca e defect alternatorul.
*


sau ca nu are o masa buna. Simtomele alea nu cred ca le-ar da de la alternator. ala ori incarca ori nu incarca daca incarca prea mult fierbe bateria si face poc. in 10 ani de taximetrie am dat de destule ori bateria jos cu motorul pornit sa dau curent l-a alti colegi si inca e alternatorul original. 100 de volti mi se pare cam mult la ceva ce este oarecum limitat
verde
Intre 2 faze la alternator ajungi si acolo in functie de turatie (in alternativ). Daca e BUN alternatorul ai diodele care limiteaza , intradevar.
angy1
pai la ralanti n-o sa ajunga la 100V in veci. Daca erau diodele duse face bateria poc.
am schimbat radiatorul de caldura si nu au strins o masa bine dupa vreo 3 zile a luat-o conserva
razna se aprindeau becurile in bord de ziceai ca-i pom de craciun si mergea in suturi de ziceai ca-i
dai motorina cu portia. la test clip nimic tot OK. concluzie mecanici INJECTOARE. dus masina acasa tiris grapis desfacut bord si gasit defecul de la Injectoare unu surub de masa nestrins

P.S Andutu
un amarat de voltmetru cumparat de la magazinul din colt fara baterii bune o sa-ti dea niste tensiuni de aparat de sudura sau poate sa nu-ti masoare deloc
andutu
Nu stau sa fac polemici acum cu alti utilizatori , eu am dat un sfat initiatorul topic-ului este liber sa aleaga ce metoda vrea, nu stau sa ma laud despre experientele mele in auto.Nu a zis nimeni ca trebuie sa cumpere unul , este imposibil ca un vecin sa nu detina un aparat bun de masura.Eu mai zic doua lucruri si cu asta inchei discutia mea in acest topic.
1.Citeste ce scrie pe grila cand deschizi capota pe eticheta scrie de ulei alte chestii si ceva de baterie ( se recomanda google translate deoarece nu scrie in romana ) ma gandesc ca un producator stie el ceva cand zice sa nu faci un lucru.
2.Cu un aparat de masura poti obersa mai multe lucruri.
alexgeogabriel
Am eu un amarat de multimetru luat din piata aka de la colt de strada la 12 lei si de 3 ani nu zice nici pas... Masoara ceea ce e facut sa faca, aaa ca nu poti masura amperaje mai mari de 10A, asta este alta treaba dar nu face figuri la curentul continuu sau la cel alternativ, masurare rezistente, etc.
adda_m_p
Am voltmetru si am verificat bateria si alternatorul si arata 14.1 . Mai departe chiar nu ma pricep asa ca trebuie sa ajung la un electrician iscusit
verde
Cu motorul oprit e intre 12 si 13 V. Cu motorul pornit trebue sa fie mai mare 14 --14.4 , asta inseamna ca alternatorul functioneaza si incarca bateria .
RazvanF
Problema mai mult ca sigur este de la conexiunea minus cu caroseria, sau fulie alternator, trebuie sa fie cu ambreiaj ca e motor diesel.
adda_m_p
Imi puteti recomanda un electrician in Bucuresti? Eu stau in Pantelimon dar nu prea conteaza zona
adda_m_p
Am rezolvat problema! Se pare ca cedase aproape de tot senzorul de kilometraj si din cauza lui aveam simptomele expuse in primul post. L-am schimbat aseara si deja am facut 300 km fara sa mai apara vre-o problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.