Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.5 diesel a murit in mers
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
DarkMyhay
Salut,
Am un symbol 1.5dci din 2006 cu care nu am avut mari probleme pana acum. Azi cu 3 metrii pana la destinatie mi-a murit motorul din senin, in viteza. Am dat cheia in spate si nu a mai vrut sa porneasca. Prietenii cu care eram in masina mi-au spus ca e de la lipsa motorinei dar mie nu imi intrase rezerva si calculatorul imi mai arata 180km. Am impins o, am incercat sa o pornesc si in prima si in a doua viteza. Nimic. Am bagat motorina, iar am impins-o. Nimic.
Am ridicat capota si am observat ca pe conductele ce pleaca de la pompa de motorina am aer. Am tractat masina cu un prieten si o sa chem pe cineva sa se uite la ea zilele astea, dar orice sfat e binevenit. Din pacate alte informatii nu am pentru ca efectiv s-a oprit din senin. Martorii din bord sunt toti ok, filtrul de motorina e schimbat acum 6 luni, bateria acum 3 luni, electromotorul pare ok...deci chiar nu stiu ce are.
Mentionez ca si frana e tare, adica nu se mai duce pana jos si parca se blocheaza dupa un sfert de cursa.
UXE
Pompa? Regulatorul de presiune?
RazvanF
QUOTE(DarkMyhay @ 2 Jun 2015, 00:05)
Am ridicat capota si am observat ca pe conductele ce pleaca de la pompa de motorina am aer.
*


Ti-ai raspuns singur la intrebare, instalatia trage aer pe undeva, incearca sa amorsezi de la para, scoate furtunul de alimentare al pompei il tii ridicat si amorsezi de la para pana ce furtunul se umple cu motorina dupa care il recuplezi la pompa, fii sigur sa nu scada nivelul de motorina din furtun, apesi pe para de amorsare sa il tii plin, chiar daca pierzi putina motorina.
CipTal
Daca nu cumva trage aer pe la una dintre mufele de cuplare sau ai vreo conducta de plastic sparta, de obicei trebuie sa inlocuiesti acel ansamblu POMPA (PARA) COMBUSTIBIL-CONDUCTE ALIMENTARE.
DarkMyhay
Taicamiu a adus un "meserias" si i-a spus ca e cureaua de distributie rupta. Azi nu am avut timp, dar maine o sa o duc la un mecanic.
andutu
poti sa verifici si tu distributia daca mai este intreaga scoti masca motorului declipsezi capacul de plastic de la distributie il cracanezi usor in sus te uiti prin laterala unde am pus sagetica verde.
[attachmentid=1627996240] [attachmentid=1627996241]
Trebuie sa vezi exact partea marcata cu sageata rosie , din acea directie.
Daca este rupta.... popa.gif
DarkMyhay
Merci frumos.
Am verificat-o asa cum mi-ai spus si e rupta clar, are joc stanga dreapta si pot sa trag de ea, adica nu mai e intinsa.
Asta e, m-am pregatit moral pentru ce e mai rau. Partea proasta e ca am incercat si sa o pornesc in repetate randuri...
R19/16v
Toate stricaciunile le-ai facut de cand s-a rupt, nu mai conteaza ce ai facut dupa.
Cand schimbasei kitul de distributie si cel de accesorii, asta daca le schimbasei vreodata?
espacern
Cauta chiuloasa complet echipata SH (e buna si de Logan) si kit distributie/garnitura chiuloasa noi.....scapi ieftin!
Daca te gandesti sa repari chiuloasa ta costurile se dubleaza....trebuie pinion/supape/fixare ax came/etc.
DarkMyhay
QUOTE(R19/16v @ 2 Jun 2015, 23:26)
Toate stricaciunile le-ai facut de cand s-a rupt, nu mai conteaza ce ai facut dupa.
Cand schimbasei kitul de distributie si cel de accesorii, asta daca le schimbasei vreodata?
*



Kittul de distributie acum 2 ani, sub 20.000km
Cel de accesorii iarna asta.

Ma gandesc ca initial masina s-a oprit de la altceva si cureaua sa se fi rupt cand am incercat sa o pornesc impinsa.
CipTal
QUOTE(DarkMyhay @ 3 Jun 2015, 07:22)
Kittul de distributie acum 2 ani, sub 20.000km
Cel de accesorii iarna asta.

Ma gandesc ca initial masina s-a oprit de la altceva si cureaua sa se fi rupt cand am incercat sa o pornesc impinsa.
*




Bingo! Raspuns corect!

3 Jun 2015, 13:34:
Sigur te-a uitat la cureaua de distributie? Parca nu-mi vine sa cred ca s-a rupt cureaua si a ramas pe pinioane astfel incat tu sa poti vedea ca se misca foarte usor...ciudat.
DarkMyhay
Era sigur cureaua de accesorii, nu parea zdrentuita, blocul motorul (atat cat se vedea) parea intact insa cureaua nu mai era perfect intinsa pe pinioane si avea joc stanga-dreapta
CipTal
Cureaua de accesorii nu este aceeasi cu cea de distributie. Mai bine fa niste poze si incarca-le sa le vedem si noi.
DarkMyhay
Am gresit eu in postul precedent, era vorba de cureaua de distributie. Cureaua de accesorii pare intacta. Cand o sa pot o sa atasez niste poze.
RazvanF
Era la relanti motorul cand s-a intamplat?
DarkMyhay
Era in viteza, a doua. Mai aveam 5 metrii pana sa o parchez.
RazvanF
Ziceai ca distributia avea sub 20.000 km si 2 ani...ce marca ai folosit? Sa nu fi fost ceva contrafacut. Intreb asta sa putem sti de ce sa ne ferim pe viitor.
kretzu77
Si mia ales de unde ai luat piesele.
DarkMyhay
Un service de cartier, nu stiu ce marca erau piesele pentru ca nu m-am ocupat eu iar taica-miu nu mai retine, dar nu era firma proasta sigur.

Am dus-o azi la service la un prieten, astept sa vad ce imi zice.
RazvanF
Poate nu i-a fost reglat intinzatorul corect.
DarkMyhay
M-am gandit si eu la asta.
S-a uitat la ea, a desfacut cureaua(ce mai a ramas din ea, ca cica era facuta franjuri) si deabia maine desface tot motorul sa vada si restul stricaciunilor. Oricum nu sunt optimist de loc.
Reno-ul nu are o pana care atunci cand se rupe distributia protejeaza motorul ?
espacern
Este pana rupta de la pinionul ax came.....100%!
Dar distrugerea unei anumite piesa nu inseamna ca motorul este protejat.
Daca vrei sa reduci cheltuielile cauta chiuloasa gata echipata (ax came/supape/pinion) nu te apuca sa cumperi piese separate....se potriveste si de Logan.
DarkMyhay
Merci de sfat. Asa o sa fac.
vasilecool
QUOTE(DarkMyhay @ 8 Jun 2015, 19:08)
Reno-ul nu are o pana care atunci cand se rupe distributia protejeaza motorul ?
*


Din ce am vazut eu, la mine, nu are pana la pinionul de jos de la vibrochen...
Roata dintata, se invarte independent, nu are o pozitie fata de ax. Axul are canal, care se fixeaza in pozitia "si jumatate", cand schimbi distributia, dar pinionul, nu are canal de pana. Se fixeaza doar cu surubul in functie de cum ii "zice" cureaua, pusa dupa celelalte repere.
In schimb, am vazut ca celelalte doua pinioane, au un sistem de reglaj si la axul cu came si la pompa de inalta.
Distributia, mai are si un senzor, care de fapt cred ca ala e de protectie...
cj98czh
QUOTE(DarkMyhay @ 3 Jun 2015, 00:14)
Partea proasta e ca am incercat si sa o pornesc in repetate randuri...
*



Pai cateva supape s-au indoit cand s-a rupt cureaua ... restul cand ai incercat sa o repornesti.

Cauta o chiuloasa second, du-o la un mester sa-i verifice planeitatea, sa-i schimbe semeringurile de supapa si sa curete scaunele de supapa (asta daca vrei sa faci o treaba ca la carte)

Cumperi kit de distributie nou, garnitura de chiuloasa si te apuci sa le pui inapoi.

Se poate repara si chiuloasa veche (depinde de cat de tare sunt indoite supapele si cat damage au produs .. dar este mai ok cu o chiuloasa second.

Spor!
DarkMyhay
Supapele toate facute praf si pistonul nr.4 fisurat.
Plus garnitura dd chiuloass si multe altele
Cica 30-40 de milioane ma duce. La banii astia nici nu o mai fac.
espacern
Cam mult timp a durat pana s-a demontat si s-a facut constatarea......reparatia finala inseamna ca dureaza 1 luna sau mai mult?
Se poate repara cu costuri reduse daca cumperi piese bune SH si ai un mecanic "simpatic".....tu faci cel mai bine calculele rentabile.
angy1
la banii aia ei motor
hellcat
Posibil sa se fi montat kit de distributie contrafacut...
DarkMyhay
E f posibil sa se fi montat kit de distributie contrafacut.
Nu as vrea sa schimb motorul pentru ca el era bun, avea doar 55.000 km reali, plus ca ar trebui sa umblu pe la omologari.
A durat atat pentru ca nici eu nu am tras de el, chiar nu l-am sunat de loc, posibil ca sa se fi facut mai devreme constatarea.

Mi-a explicat ca s-a intamplat in felul urmator: s-a rupt cureaua, cureaua a lovit pistonul, "a dat arborele cu came peste cap" si a indoit supapele.
Costuri: piese mai putin piston: 1395 ron ( supape admisie evacuare, garnitura de chiuloasa, garnitura semeringuri,ulei,filtru ulei si sigur am mai omis o piesa-doua). Mi le-a dictat la telefon, nu am retinut. O sa trec maine pe acolo sa iau lista sa stiu macar pe ce as da banii si eventual sa fac o comparatie.
Manopera: 1300 ron
Pistonul: 400-500 ron crede, inca nu a primit un pret si asta ar exista numai original.
Total: 32 milioane

Eu nu sunt nebun sa ma arunc asa cu banii dar nu vreau nici sa o carpesc. Omul lucreaza doar cu piese medium-high, spre exemplu cureaua de distributie e ina, doar ca sa dau un exemplu.

Acum eu nu stiu daca e mult, e putin, partea proasta e ca nici nu ma pricep. Baiatul asta e prietenul si partenerul de afaceri al iubitului sorei mele si nu cred ca s-ar imbogati pe carca mea, pe de alta parte suma mi se pare usor exagerata. Daca nu o fac la el, ma costa 350-400 ron dar motorul jos,desfacut tot la el,etc.
espacern
QUOTE(DarkMyhay @ 10 Jun 2015, 17:41)
Costuri: piese mai putin piston: 1395 ron ( supape admisie evacuare, garnitura de chiuloasa, garnitura semeringuri,ulei,filtru ulei si sigur am mai omis o piesa-doua).

De aia te-am indrumat sa cauti chiuloasa echipata SH.....costa 400-600 si schimbi pistonul/garnitura chiuloasa/distributie cu total de max.1500.
R19/16v
1k eur pt un symbol din 2006?
Ia motor sh si cu asta basta.
Nu iti va cauta nimeni seria de la motor.

10 Jun 2015, 20:32:
E mai bine cum zice espacern.
cj98czh
QUOTE(DarkMyhay @ 10 Jun 2015, 18:41)
cureaua de distributie e ina, doar ca sa dau un exemplu.

Baiatul asta e prietenul si partenerul de afaceri al iubitului sorei mele
*




Ina nu exista ca si curea de distributie ... poate Continental smile.gif

Daca tot va stit ar putea lucra putin la manopera smile.gif

QUOTE(R19/16v @ 10 Jun 2015, 21:31)
Nu iti va cauta nimeni seria de la motor.
*



Pana nu faci ITP-ul nu o cauta nimeni smile.gif la ITP da .. smile.gif
R19/16v
Mie never.
Seria de la sasiu, da, dar seria de la motor, never.
cj98czh
Nu stiu unde mergi tu sa faci ITP-ul dar eu la orice statie a fost am stat nenica si a binoclat dupa seria motorului ...
crisolro
ba chiar cu scandal ca nu se gaseste, ca nu se vede, ca nu se vede bine ... da-i si curat-o cu perie electrica etc. radmasa.gif
nici nu intri in testele propriu-zise fara identificarea prealabila a seriilor sasiu si motor
andutu
si la mine la ultimele doua itp-uri mereu mi`a facut ala gura ca nu vede nimic...rugineste foarte repede, daca frec cu smirghel rezolv ceva? sau e asa de superficial stantata incat risc sa sterg tot? scuze de off.
R19/16v
Cred ca am fost in locuri diferite in fiecare an si niciodata nu s-au uitat. Da' niciodata!

La autentificare, cand am adus-o din nemtia, s-au chinuit aia sa gaseasca seria de pe motor, n-au gasit-o, au cerut docoment oficial de la reno, si pe baza aluia au emis cartea de identitate.
crisolro
QUOTE(andutu @ 11 Jun 2015, 14:26)
si la mine la ultimele doua itp-uri mereu mi`a facut ala gura ca nu vede nimic...rugineste foarte repede, daca frec cu smirghel rezolv ceva? sau e asa de superficial stantata incat risc sa sterg tot? scuze de off.
*


vezi ce zice si marian-j la diverse/ITP ... eu n-as da cu smirghel acolo ci i-as lasa maxim pe ei sa umble acolo cu peria aia electrica doar cand au nevoie
myhay1208
QUOTE(R19/16v @ 11 Jun 2015, 14:02)
Cred ca am fost in locuri diferite in fiecare an si niciodata nu s-au uitat. Da' niciodata!

La autentificare, cand am adus-o din nemtia, s-au chinuit aia sa gaseasca seria de pe motor, n-au gasit-o, au cerut docoment oficial de la reno, si pe baza aluia au emis cartea de identitate.
*



Pai asta cred ca e din cauza ca ti-au trecut pe talon ca nu are serie sau nu au trecut deloc. Asta cred ca a fost motivul pentru care nu s-au uitat dupa ea.

La mine, s-au uitat cand am inmatriculat-o. N-au gasit-o si a trebuit sa aduc o declaratie cum ca n-are serie. In talon nu am nici o serie de motor.
Mai mult ca sigur nu o va mai verifica nimeni de-acum inainte chiar de-ar fi sa schimb motorul.

Apropo, are cineva o explicatie pentru campurile alea din talon? Pe asta pe care il am eu, apare P1, Q, T , bla bla bla...
As vrea sa aflu si eu semnificatiile daca se poate smile.gif.
R19/16v
Nu scrie in talon. Am mai avut masini la care le-a fost sila sa caute seria si au mentionat treaba asta in talon si carte. La Scenic au folosit informatia primita de la reno.
DarkMyhay
Revin si cu rezultatul, am decis sa o repar si sa nu ma complic cu schimbatul motorului, 1 pentru ca m-am complica cu itp-ul si 2 pentru ca motorul pana sa se strice era bun si avea doar 53000km.

Am schimbat pe ea :
-Piston nr.4
-Supape admisie 4buc
-Supape evacuare
-garnitura chiuloasa
-kit distributie
-filtru ulei
-ulei
-antigel
-garnitura baie ulei
-set prezoane chiuloasa
-ax came
-pinion ax came

Total: 35mil cu tot cu manopera. Mult, stiu dar sper ca timpul sa demonstreze ca am luat decizia buna.

Cu motorul nu am probleme, baiatul a facut o treaba buna, motorul invarte ca nou.
Problema pe care am sesizat-o e la pedala de frana, este mai rigida si am impresia ca nu se mai duce la fel de jos ca inainte. In momentul in care cureaua s-a rupt pedala a devenit tare si cursa era extrem de mica acum problema e ceva asemanatoare dar la o scala mult mai mica. Ceva idei ?
espacern
QUOTE(DarkMyhay @ 27 Jun 2015, 18:20)
Problema pe care am sesizat-o e la pedala de frana, este mai rigida si am impresia ca nu se mai duce la fel de jos ca inainte. In momentul in care cureaua s-a rupt pedala a devenit tare si cursa era extrem de mica acum problema e ceva asemanatoare dar la o scala mult mai mica. Ceva idei ?

Servo frana este "ajutata" de pompa de vid (montata in capatul ax came)......asta trebuie verificata daca servo a functionat inainte.
DarkMyhay
Un prieten mi-a zis, dupa ce a testat, ca tot de la servofrana e.
espacern
Servo este efectul dar cauza poate sa fie pompa de vid....asta incercam sa explic.
77cos77
Ca sa il indulcesc pe DarkMyhay, spun si eu o pvestioara.
Cine o va citi si va avea un sfat pertinent, sa il scrie aici.
Deci,
In 2013 mergeam spre mare cu familia. Clio Symbol 1.5 dCi, 48 kW, din 2003.
Dupa Sibiu, opresc muzica si sesizez o bataie, de la motor. Opresc, deschid capota, ascult, sun mecanicul care imi zice sa o aduc in service sa nu cumva sa apara stricaciuni mai mari. Eram la Sibiu, unde dracu' sa o duc? Caut pe net un service in Sibiu si o tractez acolo... mare gresala, dupa cum aveam sa constat la sfarsit, din pacate.
Aia se apuca sa verifice returul injectoarelor - erau ok, distributia - sarita un dinte, zic ei, pornirea motorului - era ok, pornea la sfert. Cu motorul pornit, a slabit o conducta de inalta care alimenteaza injectorul, si zgomotul a disparut. O strange, si din nou apare bataia. Intreb ce verdict poate sa dea, si bajbaie cateva explicatii. Regleaza distributia si imi spun ca tot asa face, trebuie desfacut sa vada ce e acolo, dar doar ziua urmatoare.
Nu au facut nici un test computerizat.
Bataia sesizata de mine era una sacadata, ritmata, si infundata, nu metalica sau tacanit.
Ziua urmatoare imi spune ca a pornit motorul si a fost ok, pana s-a incalzit putin, dupa care a reaparut bataia. Trebuie desfacut si vazut, zice. Ok, sa desfacem. Macar vizitam Sibiul, zic io.
S-au chinuit cateva ore sa desfaca ultimul prezon chiuloasa, cu dalta au reusit pana la urma. Au ciobit chiuloasa si blocul motor cu ocazia asta.
Zice, trebuie sa le luam pe rand, adica sa scimbam tachetii intai, ca poate e de acolo. Pai bataia nu era specifica tachetilor, zic io. Da, zice, dar trebuie sa eliminam defectele pe rand. Trebuie un set de tacheti hidraulici, ca pe masina asta asa sunt, hidraulici. Zic, nici vorba, nu schimbam tachetii, stiind ca nu sunt hidraulici, si clar zgomotul nu era cauzat de ei. Astia insista ca sunt hidraulici si trebuie schimbati. Refuz, si se demonteaza baia de ulei. Arborele perfect, bielele culcau perfect pe cuzineti, la fel si cuzinetii pe arbore. Se desfac cuzinetii de biele si sunt intrebat de mecanic daca motorul a fost facut recent. Zic nu, e originalul. Aveam 240.000 aprox. Se mira, imi spune ca e perfect curat, fara uzura evidenta, cuzinetii culcau uniform si fara jocuri.
Buuun
Mi se spune, de catre patron acum, ca nu se poate vedea exact decat dupa scoaterea pistoanelor.
Zic, ok... deja ma simteam dus cu zaharelul, sentiment care s-a dovedit real in final.
Scot ei pistoanele, injectoarele, supapele, ma rog... toate componentele de acolo si, surpriza...
Nu era nici un defect vizibil.
La bataia aia ma asteptam sa vad ceva indoit, rupt, urme vizibile de lovituri.
Nimic insa.
Bielele intregi, fara indoituri.
Pistoanele intregi, fara zgarieturi, urme de lovituri.
Segmentii intregi, au reusit sa ii scoata fara sa ii rupa.
Pe camasi nici urma de zgarieturi.
Supapele neatinse.
Jocuri la bolturi - zero.
Garnitura de chiuloasa intreaga.
Chiuloasa intreaga, fara urme de lovituri, sau zgarieturi.
Pe pistoane era putina depunere de calamina, dar normal la km mei, la fel si pe chiuloasa. Urme de calamina, dar nimic care sa evidentieze vreun defect.
Acum vin explicatiile patronului.
Vezi, zice, pistonul a batut in supapa si in chiuloasa... si imi arata locul.
Bielele sunt indoite, zice, si mi le pune la ochi sa le vad. Sunt torsionate, zice.
Din aceste cauze camasile sunt zgariate, la fel si cuzinetii si arborele.
S-a dat peste cap distributia si asta a fost cauza, zice.
Ati bruscat masina? Zic, vin drum intins 300 km, deci nu, n-am bruscat-o.
Astea-s defectele, zice, vi le-am aratat, si acum trebuiesc inlocuite piesele respective.
Numai la set, insa, nu se poate doar una.
Asadar, set pistoane, set biele, set cuzineti, set supape, set ghiduri, etc...
Total 2000 euro cu totul.
Sa-mi bag... ma gandesc. Eram la Sibiu, ce era sa fac? Am incercat sa gasesc solutii de compromis, am primit refuzul lor. Mi-au zis ca ei nu ofera garantie decat daca sunt schimbate toate la set, noi.
Am inceput sa dau telefoane sa fac rost de bani.
Dupa 6 zile!!! era montat tot. Platit 2000 euro cu factura, lista piese, deviz, etc...
Dar surpriza... nu-l puteau porni! Dadeau la automat si se auzea o bataie metalica puternica dar nu pornea.
Am intrebat ce e cu bataia, mi se spune ca e lipsa de carburant, pana porneste asa face.
S-au chiuit ore in sir. Nimic. Bateria era moarta, si electromotorul dsitrus. Ulterior a trebuit sa il duc la reparat, dar culmea, a tinut cat timp am fost acolo.
Au demontat injectoarele, le-au dus la verificat si cand am intrebat ce au, mi s-a spus ca 1 si 4 erau defecte. Cum, zic, ca doar am venit cu masina pana aici fara probleme, motorul pornea, mergea rotund, nu dedea pe retur(verificat chiar de ei). Raspunsul a fost ca acum le-au reparat.
Le moteaza, si nimic. Nu pornea. Dadeau la automat si nimic.
S-au apucat sa caute span... au desfacut tot sistemul de alimentare si nimic. Curat.
Montat la loc, si acum surpriza din nou, aer pe instalatie... asta e problema. Pai zic, nici pana acum nu ati putut sa o porniti, cand alimentarea nu a fost desfacuta.
Trebuie sa spun ca plata am facut-o cand motorul a fost montat pe masina, eu nestiind de problemele existente, si nu puteau porni motorul. Am platit si am plecat sa impachetam sa plecam, sa predam camera, etc...
Revin. Am inceput sa fac gura, sa spun ca asa ceva nu poate fi posibil.
Au spus, calmati-va ca il pornim.
Asa a fost. Au adus un spray de pornire, au dat in admisie si a pornit cu un cloncanit puternic.
Eram foarte revoltat dar epuizat, si oarecum impacat ca macar a pornit, si fiind totul nou inauntru, macar nu aveam sa intampin probleme mult timp.
GRESIT.
Sa continuam.
Au inceput sa o plimbe pe stradute, cica sa testeze. Era deja ora 16.00. Pe la 19.00 am revenit sa o preiau. Era in curte, cu motorul pornit. Ma uit din fata, pe dedesupt, intinctiv, si am vazut ca picura ulei. Mi se spune ca e uleiul ramas pe exteriorul motorului. Pe moment nu am realizat ca nu avea cum sa ramana ulei nicaieri, trebuia sa fie curat.
Ma pun la volan si constat ca volanul statea stramb, rotile fiind drepte. Mi se spune ca pentru scoaterea motorului a fost necesara interventia asupra sist de directie, de aici dereglarea. Tot cu ocazia iterventiei, o conducta servo s-a fisurat, dar au remediat problema. Ok, zic, si cer indreptarea volanului. O corvoada de doua ore. Intre timp, nu stiu de ce, ma uit sub bancheta spate. Plin de motorina. Cer sa curete si se conformeaza, dar fara tragere de inima si o fac de mantuiala. Lasa capacul de la rezervorul cu motorina desfacut(am constatat asta dupa 5 zile).
Pe la 20.30 termina cu reglatul volanului, dar tot stramb era. Cer indreptarea lui si dupa reglarea unghiurilor era gata. Ma uit iar dedesupt si reclam acele picaturi care se vedeau clar. Mi se spune ca e doar ulei ramas pe exterior.
Ma sui sa plec, si surpriza, in bord erau aprinse becurile SERV si AIRBAG. Eram cu nervii la pamant. Camera predata, familia cu bagajele in strada, trebuia sa plecam. Mi s-a spus ca au ramas erori, si ca se anuleaza din calculator. Mi-au promis ca la intoarcerea mea spre casa vor rezolva problema, asa ca am plecat.
Mare Gresala. Trebuia sa raman, dar nu mai aveam nervi. Familia la fel.
De aici au aparut problemele.
La doua zile nu mai pornea, decat dupa luuungi chei la automat, ulei curgea, se aprindeau vreo trei martori luminosi in timpul mersului( spirala, stop, si temp apa), se oprea motorul in mers cand o lasam la relanti. Am sunat la service si mi-au spus sa o aduc sa verifice.
Zic, pai nu e in garantie? Veniti, o luati, imi dati alta masina, sau imi platiti cazarea. Zice, nici vorba. Venim, o luam, dar va descurcati unde dormiti, iar alta masina nu avem la schimb.
Eram plin de nervi. Eram convins ca am fost tepuit la greu si refuzau sa recunoasca ca era vina lor.
Pe scurt... ulterior a trebuit sa desfac iar motorul, si am constatat ca
-conducta ungere turbo a fost lasata destransa, de acolo scurgerile de ulei
-in motor aveam 3 tipuri diferite de biele(nu set)
-pe un piston era un model de segmenti, pe celelalte alt model de segmenti
-prezoanele de strangere a chiuloasei erau diferite( nu set)
-turbina suiera, probabil din cauza ungerii insuficiente, conducat fiind lasata destransa
-scurgerile de ulei au afectat toate componentele din cauciuc din compartimentul motor, si au necesitat inlocuire

I-am dat in judecata pe nenorocitii aia inca inainte de a depista aceste probleme, dar martorii lor(mecanicul si inginerul de atelier si cel ITP-acceptati de instanta, culmea) au declarat doar minciuni spunand ca nu e vina lor, si ca eu as fi vinovat ca nu m-am dus la ei sa remedieze defectiunile reclamate de mine.
Adica, tot eu, pe cheltuiala mea sa merg acolo, cand motorul a fost facut bucati de ei, si remontat defectuos, cu multe piese importante second-hand(si nu noi, in set, asa cum apar pe factura)
Judecati voi...
Povestea e mult mai stufoasa, am incercat sa cuprind cat mai multe
myhay1208
Interesanta povestea ta. Care mai e situatia acum, in 2015?
Ce s-a intamplat cu masina?
Ce s-a inamplat cu aia de la service ?
Cum se numea service-ul?
Cum decurge procesul in 2015?
alexme24
Cred ca am fost mai revoltat ca niciodata cand am citit cum au putut sa te dea tot pe tine vinovat. Incredibil. Eu m-as fi oprit direct cand am vazut ca nu stiu sa dea cauza exacta si ca trebuie desfacut motorul. Cautam alt service direct. Si 2000 euro???? pai nici masina nu mai valoreaza atat, cum mama masii sa dai 2000 euro pe o reparatie care 100% in mod real nu costa mai mult de 2000 lei. Da-i in judecata si mergi pana in panzele albe cu ei.
andutu
mama mama cu 2000 euro luai tot motorul unul bun cu putini km si iti mai ramneau si bani.
77cos77
Mda...

Acum starea masinii e relativa. Adica am incercat sa o mentin pe linia de plutire. Merge, dar va puteti inchipui ca la ce mizerii au facut aia de la Sibiu atunci, nici nu mai stiam de unde sa ma apuc. Chiar azi am schimbat spirala air-bag, rupta de ei, si eu nestiind ca eroarea din bord nu se poate sterge asa cum mi-au spus ei atunci, am crezut ca e doar o eroare care se sterge si gata. M-au pacalit. A trebuit sa caut o spirala si sa o inlocuiesc.
Cu cei de la service nu s-a intamplat nimic, isi vad de treaba lor. Sunt inca in litigiu cu ei si nu dau nume. Voi spune tot insa, dupa terminarea procesului.
La momentul acela, al intrarii in service, nu aveam nici o idee despre ce inseamna defectiune la masina. Ma credeti sau nu, nu am intampinat probleme. Ulei, filtre, bujii, capete bara, bucsi, pivoti, becuri, curele, distributie am schimbat la fel ca toti, atunci cand a trebuit. Nu am zis "las' ca merge si asa".
Si uite ca s-a nimerit sa ma prinda exact in momentul cel mai nepotrivit. In drum spre mare.
Cei de la Sibiu nu au avut nici un scrupul, mi-au montat in motor piese de la dezembrari. Biele, pistoane, segmenti. Astea stiu sigur ca sunt din spatele curtii deoarece a trebuit sa desfac din nou motorul dupa ce am ajuns acasa, si fiind piesele pe masa, am remarcat ca aveau coduri diferite stantate pe ele(bielele), iar pistoanele erau echipate cu segmenti diferiti, deci nu au fost cumparate gata echipate de noi. Prezoanele de prindere chiuloasa erau tot cele vechi, ale mele, doar unul diferea, si asta e sigur pt ca cheia cu care au fost desfacute nu potrivea pe unul ditre ele. Au schimbat doar prezonul pe care l-au distrus cand au dat jos chiuloasa. De unde l-au procurat, nu stiu. Prezoanele se vand doar la set. Se inlocuiesc deoarece ele se torsioneaza si tensioneaza putin odata stranse, si apare riscul sa se rupa daca le refolsesti. Practic pot spune ca rezista, fiind patit, si oricum sunt calite si sunt foarte rezistente, dar teoretic trebuiesc inlocuite.
Pe factura primita de la Sibiu apar cateva pozitii la care lipseste codul pieselor. Obligatoriu, orice piesa achizitionata cu factura are un cod, trecut pe factura si ambalaj. La mine, la pistoane, biele, surub chiuloasa, tacheti, ulei, nu apare codul piesei. La restul pozitiilor da. Curios, nu?
La proces martorul lor a spus ca acest cod nu are nici o importanta, si nici relevanta.
Acesti martori(ai lor) sunt angajatii service-ului, e si normal sa minta si sa spuna lucruri in favoarea lor. Eu nu am avut nici un martor. De unde? Eram cu familia in concediu, de unde era sa presupun ca vor face magarii?
Neavand probleme cu masina, nu stiam nimic despre posibilele cauze ale defectiunilor frecvente. Am "inghitit" ce mi-au spus ei. Ceea ce v-am povestit, v-am povestit dupa ce am umblat de nenumarate ori prin service-uri, am discutat si am cerut detalii mecanicilor, atat cat au fost dispusi sa imi spuna, evident. Acum stiu muuulte lucruri despre service-area masinilor, atunci nu stiam si au profitat de mine.
Ca idee, va spun ca la proces, inginerul ITP, a declarat ca "prezenta scurgeri de ulei admisibile si inadmisibile" in momentul in care a efectuat ITP. ITP a fost efectuat si verdictul a fost "BUN TEHNIC"
Mecanicul a declarat ca dupa aprox 7 zile de la reparatie, m-am prezentat la Sibiu la ei in service reclamand scurgeri de ulei, dar nu le-am permis sa se atinga de masina. Tot el declara ca dupa ce au ridicat capota au observat ca uleiul provenea de la sistemul servo-directie.
Cum au deschis capota daca eu nu le-am permis sa se atinga de masina? Cu forta?

Ma opresc pentru ca mi-e scarba, si ma enervez cand ii aduc aminte.
Poate voi mai scrie unele amanunte dupa ce imi limpezesc mintea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.