Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor! Nu porneste!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Tembelu
Buna ziua si imi cer scuze daca s a mai discutat acest subiect(rog adminul sa il mute daca este nevoie)!
Am o laguna 1.9 dci privilege an 2005,doar ce am cumparat-o...am ajuns bine cu ea acasa ,am parcat-o si dupa apriximativ o saptamana am vrut sa o mai pornesc si nu mai vrea deloc...i se pune contactul,se aprinde becurile in bord...zice pe display ok si nimic!!!are si keyless go(nu stiu daca are vreo importanta!!
AdR!@N
Bateria descarcata.
Tembelu
I am dat curent acum..nimic...dupa imi scria sa schimb bateria la card...am cumparat acum baterie la cartela...tot nimic

31 May 2015, 16:17:
Nici un coleg nu are idee despre ar putea fii vorba??
boeru_laurentiu
Posibil butonul Start/Stop defect !?!
Tembelu
Pai si cum as putea sa verific daca este sau nu defect?

31 May 2015, 17:16:
Dar daca era butonul defect mai puteam sa pun contactul? Adica e ceva de genul ca si cum nu iar da voie la electromotor sa porneasca...

31 May 2015, 17:19:
Un video....
boeru_laurentiu
Baterie descarcata , sau contact imperfect la borne !
Brabus
stiu ca a mea e benzinara insa am patit la fel acum ceva vreme iar la mine problema a fost de la electromotor. identic , la apasarea start facea reinitializarea. am schimbat platou perii si tot asa a facut, apoi trebuia sa vad cu ceva bobina insa am schimbat cu electromotor nou (care e complet echipat) si problema a disparut.
cel mai simplu test a fost sa o imping, in nici 1-2 m pornea.
am inteles ca la diesel e mai altfel decit la benzinar cu impinsul asta, nu ma pricep, poate te lamureste un coleg cu diesel insa eu am vazut diesel-uri impinse o gramada.
bafta !
crysty158
Dar invarte cand apesi pe buton?
Tembelu
Am impinso si eu si a pornit....am lasat-o sa mearga ceva,ca am zis ca e bateria,am oprit-o si la fel....dar din buton se pune doar contactul...dar nu invarte,nu se aude nici un zgomot,decat de la faruri(auto-level)!! Pe tester nu arata decat abs airbag!!!:)
dondan
periile de la electromotor dupa cum face
Tembelu
Si trebuie schimbat tot electromotorul?
dondan
Nu.Trebuie dat jos desfacut inlocuit periile curatat rotor si ce mai e defect.
Ma gandesc ca nu sa ars bobina la el.
Aia e destul de scumpa.Vede electricianul daca e arsa
Pe electromotoarele astea din cate stiu bobinele is Valeo.
Tembelu
Am inteles...mersi mult!! Maine vine un electrician sa vada care e treaba!! Revin sa zic ce aflu!!!
the_dodita
Cam de vreo saptamana am pătit-o si eu de doua ori... se pune contactul, apasă butonul, face un "tac", se sting toate becurile in bord cam o secunda, dar nu învârte electromotorul... daca scot cartela si o introduc de mai multe ori in cititor, dupa vreo 5 min porneste la sfert.
Am si împins-o, dar n-a pornit. Bateria are 4 luni, iar bornele fac contact, am probat. Cred ca si la mine face figuri electromotorul, dar nu stiu de ce n-a pornit împinsă, altfel porneste f f bine.
Tembelu
Am rezolvat-o....avea ceva ceva montat after-market...ca o alarma sau imobilizator....atasez 2 poze!!!
L-a anulat si a luat-o la sfert!!!!!
Costy2.0
Salutare. Reinviu acest topic,pt ca rezolvarea din el,nu se aplica si in cazul meu asa ca astept,alte idei. Masina (laguna II, 2.0 dci,2006) face identic ca in video.ul pus de colegul ce a initiat topicul.
Apas butonul,pauza,se reinitiaza procedurile. Se aude releul,bobina face clanc,ca si cum ar impinge bendixul,dar electromotorul nu invarte.Am impins.o de 2 ori,nu a luat.o,cred ca nu a avut viteza destula,asa ca am pus.o pe sotie sa apese frana pt contact,si sa apese pe start,moment in care eu puneam un fir de la + bateriei,pe + electromotorului,pt ca bobina se auzea cum arunca,in momentul cand se apasa start. Surpriza,a luat.o. am mers cu ea cateva sute de metri,dupa care am oprit.o. cand am incercat sa o pornesc,pauza.
Poate vreun coleg a patit la fel,si a gasit rezolvarea. (Nu am apucat sa verific sigurantele,maine o voi face).

25 Jan 2020, 17:17:
Am uitat sa mai dau cateva detalii:

Daca tin apasat pe buton,nu porneste,oricat as tine.
Atat butonul de start,cat si acel becut mic,verde,de pe buton,sunt stinse.
Maine verific si lamela din cititor.
audiofilu'
Bateria?

Patanie de acum o luna: eram la Bucuresti, eu cu Laguna, un amic cu Octavia 3 cred. Full LED, draci, laci. Din cand in cand ala pornea motorul sa se incalzeasca. La oprire ramaneau mult timp aprinse ba farurile ba proiectoarele, era cica pe AUTO.
Ii spun, oaie, sa nu ramai fara baterie... Dupa vreo 2 ore apasa butonul si NIMIC, mort. Nici trasa nu a pornit, nici ajutata prin cabluri.
Mergem sa luam alta masina si pe asta sa o urcam pe platforma, masina era pe firma, firma mama in Pipera, nici o problema. Fiind automata zicem sa punem contactul sa o trecem in N si sa eliberam frana de mana. Omul pune contactul si din reflex apasa complet, masina porneste.
Ce avea masina aia? Sistemul start/stop activ, la fiecare franare completa se oprea motorul apoi repornea. L-am dezactivat si de atunci nu a mai avut probleme.

Probabil prin foiala din Bucuresti si cu becurile alea aprinse dupa oprire, bateria s-a descarcat pe moment sub o anumita limita (sa zicem 10v) si asta a fost. Cat ne-am invartit pana la pornire ea s-a revergorat, merge si acum dar fara panarama aia de strt/stop.

Nu ai spus ce tensiune ai la borne.
KataCris
Contact imperfect la bornele bateriei sau electromotorul, daca era bateria nu mai pornea pana nu o incarcai. Deci nu te panica. Curata bine contactul la borne, daca nu invarte atunci e electromotorul, probabil periile, sau nu ai contact bun la bobina de cuplare.


Daca bobina de cuplare se aude clanc, nu ai ce verifica inafara de ce ți-am zis, nu te baga la avioane, toata procedura de pornire e ok daca face clanc bobina. Daca vrei poti lovi usor electromotorul dupa ce face clanc, in principiu o sa mai porneasca.
audiofilu'
Si la amicul de care am pomenit, cum a pornit dupa vreo ora de asteptare? Ca doar nu a incarcat-o.

Am mai patit si eu asa: seara am aspirat masina, dimineata brusc nimic, am pornit la cabluri, am mers spre mare si la bac am zis sa opresc, ca s-a incarcat. Doar la cabluri am putut porni si cand am ajuns am cumparat baterie noua.

Cel mai ieftin (ca stress) iesi cu schimbatul bateriei (daca este cazul), cred ca sa umbli la electromotor (in general) e mult mai costisitor ca timp si nervi. Eu prefer sa pice bateria, acces facil...

La fel, patanie personala: intr-o iarna nu a pornit clima deoarece tensiunea la borne era sub 11v si desi masina a pornit, clima nu a vrut. Cica ar fi un tiristor care protejeaza sistemul prin nepornire.

Totusi, ce tensiune exista la borne? Verifica si in timpul pornirii pana la ce valoare scade.
Costy2.0
De lovit in electromotor,am lovit. Degeaba.
Bornele scoase si puse la loc,dupa cateva minute de stat fara.sunt curate,si fixe.
Bateria e buna,buna. Ochi magic verde.

Cum spuneam am pus sotia sa bage cardul,sa apese frana,si sa apese pe start. Eu fiind la motor,cu un cablu pus pe borna + a bateriei,cand ea a apasat pe start si bobina a facut clanc,am pus firul pe + la alternator si a invartit si pornit. Pana atunci pusesem firul de proba,fara sa apese ea pe start si se invartea in gol,bobina nearuncand bendixul,logic.
Asta stiu ca era metoda "clasica" la Dacie,cand sareau de relee si cabluri posibil arse,sau rupte. Asa si eu,am sarit peste electronica,deci banuiesc ca e ceva electronic,calculator, senzor cv. Am mai citit ceva de un senzor pe cutia de viteze,in afara de cei de pe frana si ambreiaj. Curios ca am si keyless si nu o ia deloc,ori cu card bagat,ori fara..
audiofilu'
Daca te iei după acel indicator verde riști să te păcălește.
Măsoară tensiunea.

Poate fi și senzorul de la volant dar ar trebui sa învârtă și să nu pornească.
KataCris
Poti face o poza sa vedem unde ai pus firul la electromotor?

25 Jan 2020, 20:31:
Fii atent ca iti spun exact cum verifici. Am pus poza cu electromotorul, pinul 1 alimenteaza bobina, bobina lucreaza ca un intrerupator de forta, atunci cand pui curent (+) pe pinul 1 trebuie sa invarta electromotorul. Pinii 2 si 3 sunt ca si pinii unui intrerupator, la pinul 2 trebuie sa ai 12v continuu, verifica daca ai 12v, daca nu ai, inseamna ca e dusa siguranta pt electromotor, deci cand cupleaza bobina se face legatura intre 2 si 3. Daca pui curent la 3 alimentezi direct electromotorul. Verifica daca ai 12v la pinul 2, fara contact. Unde ai pus firul cu curent? (pin=borna, mai corect 😀)

25 Jan 2020, 21:20:
In principiu dupa descrierea ta, bobina de cuplare e problema, mai exact contactele, nu bobina in sine. Poate scapi cu o curatare, trebuie data jos bobina.
Costy2.0
Neata. Kata am pus firul,pe borna unde vine prins firul ala gros,rosu,ce vine de la electromotor,in poza. Odata ce se apasa butonul de start,eu fiind,la motor,aud cum bobina lucreaza,dar electromotorul,nu. Asa ca atunci cand se apasa pe start si aud bobina facand clanc,atunci pun firul si invarte. Intr.o ora urmeaza sa plec de la tara,o pornesc "romaneste",ca maine sa o vada cineva. Va tin la curent cu rezolvarea.


26 Jan 2020, 10:25:
Am recitit tot ce ai scris,ca nu apucasem. Din ce spui,tu,ai dreptate,ar fi la bobina problema. Ea face clanc,dar nu comuta pt electromotor. Eu pusesem pe 3 firul,daca nu gresesc. Aparat de masura nu am aici,o sa masor acasa daca am 12v pe pinul 2. Pana atunci,inainte sa plec o sa verific sigurantele.
Multumesc de sfaturi tuturor!
xmisterx
Costy2.0 din descrierea ta se pare ca sa bulit contactul de forta din bobina "bendix" se poate repara numai prin inlocuirea ei sau firul ala gros rosu care vine legat la pinul 2 de la bobina si "+" la baterie este intrerupt.
Costy2.0
Mda...surpriza...urc in masina,bag cartela,se sting frumos,pe rand becurile,cum e normal,apas butonul,si porneste dry.gif oricum trebuie faza investigata,ca n.am chef de surprize.
cj98czh
electromotorul tau este pe duca ... trebuie dat jos si vazut ce are nevoie
Costy2.0
Ajuns acasa. Opresc in parcare,dat inca vreo 6 chei,a pornit de fiecare data..ce o fi avand? Mentionez ca becutul verde din butonul start nu se aprinde. Doar start se aprinde cand apas frana sau ambreiajul inainte de a.l apasa.
audiofilu'
QUOTE(Costy2.0 @ 26 Jan 2020, 11:28)
Mda...surpriza...urc in masina,bag cartela,se sting frumos,pe rand becurile,cum e normal,apas butonul,si porneste  dry.gif  oricum trebuie faza investigata,ca n.am chef de surprize.
*


Spusei ieri ca asa s-a intamplat si in cazul ala cu Octavia tongue.gif

Eu zic sa vinzi masina. radmasa.gif
KataCris
Daca o sa dai jos bobina, o sa vezi inauntru starea acelor contacte si o sa iti dai seama ca nu fac contact cum trebuie, e o chestie intalnita nu e ceva anormal. E vorba de sute de amperi care trec prin acel contact, acolo se formeaza arc electric la fiecare pornire, in timp se depune un fel de scrum de la atatea flame si nu mai face contact cum trebuie. Poate ca a cazut acel strat izolator si acum merge....o vreme. Fa o revizie la electromotor ca sa poti sta liniștit.
Costy2.0
QUOTE(audiofilu' @ 26 Jan 2020, 13:07)
Spusei ieri ca asa s-a intamplat si in cazul ala cu Octavia  tongue.gif

Eu zic sa vinzi masina. radmasa.gif
*



Nu,nu. Nu o vand. Inca nu am avut atatea probleme cu ea,incat sa ma scoata din minti in halul ala
laugh.gif sunt chiar multumit de ea.

Kata, inteleg perfect ce spui,tot ce e posibil. Miercuri sau joi trebuie sa ma gasesc cu cineva bun in Dacia si Renault, din spusele multora. O sa puna testerul sa vedem eroarea stocata,si pe urma urmeaza si o privire la electromotor. Oricum,o sa postez aici,poate mai pateste cineva (o sa pateasca sigur radmasa.gif )
Costy2.0
Booon. Am revenit cu stiri proaspete. Azi am dus masina la dom ' electrician,dupa 5 zile de mers fara probleme. Pune testerul,toate bune,nu erori,nu nimic. I-am explicat simptomele,inclina spre carbuni dusi,sau probleme la bobina.
Facem o programare pt sapt ce vine si dam noroc. El intra in service,eu urc in masina,pun contactul siiii....nimic. pauza sa porneasca smile.gif) a lesinat langa cabinetul doctorului radmasa.gif il chem, vede,vine cu un cleste papagal,mai maricel,imi zice sa apas butonul,apas,loveste el in electromotor,nimic. Mai apas o data,loveste in fundul jucariei,pac porneste masina,deci Periile colectoare sunt duse. Oricum sunt inca sanse sa fie si bobina,dar mici de tot. O sa vedem la "disectie" smile.gif
vladut88
Un electromotor foarte pretențios ,am avut pe ARO 10 cu motor Renault 1,9 td ,am băgat în el atât piese originale cât și chinezești ,dar nu tine ,te lasă când e lumea mai draga ,caută un Bosch de Renault 19 singurul lucru bun la valeo e că are rulmenții nu bucsi
popaCML
Costy îmi spui te rog cum ai rezolvat? Ca și eu am aceeași problema..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.