Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bataie pe fata la franare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Prowlers
Daca rulez si franez - se aude pe partea din fata o bataie ritmica - ca si cum masina nu franeaza uniform. Se aude cu atat mai tare cu cat viteza de rulare este mai mare si de asemenea cu forta de franare.

Ce poate fi? Placutele?

Placutele le-am schimbat la ~90000km la sfarsitul lui 2010 - si acum am 128000km. Urmatoarea schimbare ar fi la ~150.000km - conform indicatiilor din carte.
devilgenius
Posibil disc ovalizat/etrier blocat sau partial blocat.
alexgeogabriel
Trebuie sa ai vibratii/ batai zi in pedala daca discurile ar fi ovalizate.
UXE
Da tu ce placute ai? Ca eu la maxim 15 000km tre sa le schimb , in regim de oras.
aurelyan
QUOTE(Prowlers @ 25 May 2015, 20:23)
Placutele le-am schimbat la ~90000km la sfarsitul lui 2010 - si acum am 128000km. Urmatoarea schimbare ar fi la ~150.000km - conform indicatiilor din carte.

60.000 km un set de placute, mai ales in regim urban, nu prea cred. Da jos rotile si vezi ce e pe-acolo.
vallixx
Am 50 de mii cu placutele....regim urban...si mai duc 15 mii.

Dar nu alea de origine, alea la 30 de mii erau foita de hartie.
z_fdd bacau
eu am 20.000 km cu placute TRW si inca mai au vreo 40% carne... regim 80-90% urban
A.Adrian
Aceasi problema o am si eu, bataie in volan si pedala la franare la o viteza mai mare de 60 km/ h. Sub aceasta viteza franeaza in mod normal. De cand mi-a aparut problema aceasta, acuma aprox. o luna, am schimbat rulmenti fata, discuri frana, placute frana, capetele de bara, bieletele de directie, rulmenti presiune si toate acestea atat pe dreapta cat si pe stanga. Caseta de directie nu are joc, cel putin asta mi-au spus la service. O ultima concluzie a fost ca nu apas destul de puternic pe pedala iar placutele nu se uzeaza uniform. Am incercat si franarea prin apasare brusca a pedalei si trepidatiile au disparut, dar in acel moment ma si lipeste cu capul de parbriz laugh.gif . Ca si incheiere, mi-au mai spus ca daca problemele nu dispar in max 2 sapt sa ma duc inapoi sa-mi schimbe din nou placutele de frana si discurile, probabil atunci imi ies din garantie si trebuie cumparate din nou biggrin.gif . Daca cineva stie ce ar mai putea fi, as fi bucuros sa ma anunte si pe mine. Va multumesc!
verde
Ghidajele de culisare ale etrierilor . Sunt de fapt un fel de suruburi. Daca are uzura mare in etrier nu prea mai ai ce face.
CipTal
Discurile de frana sunt deformate sau pline de rugina.
GlontZ_YO!
Vezi sa nu fi agatat ceva pe la roata si verifica prezoanele daca sunt bine stranse.
alexgeogabriel
Daca ai placutele originale, afla ca nu se uzeaza identic, cel putin la inceput. Pe masura ce utilizarea lor avanseaza in timp, incep sa fie egale placutele. Nu ma intreba de ce. Daca sunt de vina ghidajeln de culisare, se verifica usor, doar se scoate roata si cu o surupelnita se imping placutele de disc, daca se indeparteaza usor, atunci sunt ok. Totusi, sa nu se uite apasarea pedalei inainte de a pleca la drum, ca nu veti avea frane. Vizual, cum arata discurile, exista diferente mari de nivel pe partea pe care franeaza? Rugina aia dispare relativ rapid dupa cateva frane, ca sa aiba ditamai rugina, ar fi trebuit ca masina sa fi stationat ani intrei in ploaie, zapada, etc.

Le: Ce sa agate daca s-a desfacut roata si s-au schimbat atatea la articulatii? blink.gif , vreun soarce mort? radmasa.gif
CipTal
Nu-i nevoie de ani. Sunt suficiente 2-3 luni de stationare. Ca o completare, discurile se pot si rectifica (indrepta), asta daca nu sunt uzate peste limita maxima. Cauta pe internet sa vezi cate informatii interesante gasesti despre acest aspect.
GlontZ_YO!
Ieri a luat un sobolan mort si azi bate..de ce ti se pare amuzant? Am un prieten care a mers 1 zi de dimineata pana seara prin bucuresti cu o sarmulita pe care a luat-o la roata la 5 minute dupa ce a iesit din service si schimbat articulatii ,etc si abia seara cand a ajuns acasa si-a dat seama de unde vine zgomotul.
Intrebarea e de cand bate? De ieri? De acum 2 saptamani??
A.Adrian
Masina nu a stationat, circul zilnic cu ea, si pt a-ti face o idee cat circul, la sfarsitul lunii Februarie am facut schimbul de ulei- 83000 km- iar acuma sunt la 90012. Ma gandesc sa schimb si etrierele ca in rest nu mai am ce schimba. Rugina de pe discuri e exclusa ca au doar o luna de folosinta, iar ieri, cand am fost din nou la service nu prezenta nici un fel de problema- asta tot din spusele celor de la service. Bataia o aveam de ceva vreme- aprox 6 luni, discurile erau ovalizate- dar de o luna am facut schimbul la discuri si placute, dupa care bataia a ramas la viteza mai mare de 60 km/h, motiv pentru care am schimbat si restul pieselor.
CipTal
Discurile se pot deforma si daca sunt incinse si ajunge apa pe ele (se racesc neuniform si se deformeaza). Este valabil si pentru discurile noi, originale, super-originale si orice alt disc de frana care este supus frecarii si se incalzeste. Aceasta problema a ramas inca o provocare pentru toti producatorii de discuri de frana.
Prowlers
Am usoare batai / vibratii in volan cand franez.
Placutele sunt TRW. Stilul meu de condus este pasnic, la consum si cu scopul de a menaja masina.
Circul zilnic cu masina - zgomotul l-am sesizat cam de 2 saptamani.
UXE
La megane te referi?
alexgeogabriel
Vai..., te-a luat gaia:)
Prowlers
Ei bine, oameni buni azi plecand de la serviciu spre casa - mi s-a parut ca se aude motorul tare... ma invart in jurul masinii... nimic suspect... doar zgomotul deranjant (de Porsche la batranete)...
Merg 3-4 km se tot aude...
Si de-odata se aude un harjiit metalic pe asfalt... opresc ma uit sub masina si ditamai toba intermediara desprinsa dintr-un punct aproape sub schimbatorul de viteza, racaiia pe asfalt urat de tot...

Noroc ca am gasit un service aproape unde au intepenit-o nitel cat sa rezista pana miine cand vine una noua BOSAL pe comanda.

Cu aceasta ocazie - s-a constatat:
- ulei pe scut...
- discurile fata corodate la margini...
- niste mansoane de cauciuc imbatranite...


besonic
Daca bataia se aude si simte in volan numai la franare este din discuri. Ovalizate. Am patit la fel. Am inlocuit discuri + placute si problema s-a rezolvat. Nu exista o limita de KM pentru aceste defect. Din cate am inteles cauzele sunt in principal uzura, dar se pot ovaliza si atunci cand sunt supraincazite si iau contact brusc cu apa (desi sunt concepute sa reziste la schimbari termice bruste, nu neaparat se comporta asa) ... si nu in ultimul rand pot avea si defecte de fabricatie. Si dupa cum stim... toti producatori ieftinesc produsele dar in aceeasi masura reduc si calitatea lor.
ida01ro
QUOTE(CipTal @ 27 May 2015, 11:46)
Discurile se pot deforma si daca sunt incinse si ajunge apa pe ele (se racesc neuniform si se deformeaza). Este valabil si pentru discurile noi, originale, super-originale si orice alt disc de frana care este supus frecarii si se incalzeste. Aceasta problema a ramas inca o provocare pentru toti producatorii de discuri de frana.
*



Cip...scuze, dar nu inteleg cum poti crede in tampeniile debitate ref la apa pe discurile de frana !! O poveste spusa pe nerasuflate de "specialistii" din service pentru clientii creduli ! Oricum, daca chiar crezi in asta, ai grija si nu mai merge cu masina cand ploua, si sa nu cumva sa dai prin balti daca nu mai ploua !! Realizezi ce aberatie ??!!

Nu este nici o provocare pentru producatori...provocarea adevarata este in a intreba pe cei care ti-au schimbat discurile de frana daca au verificat bataia axiala a acestora dupa montare si care este valoarea ei ! Sa ii vezi ce fete fac...si ce povesti pot sa spuna..

Citeste pe net un pic cum se face o montare corecta.


Uff..Romanica asta !:(

drumuri bune iti doresc..
daniel4ro
Ida, ai cam lipsit pe la orele de fizica...
ida01ro
QUOTE(daniel4ro @ 31 May 2015, 18:33)
Ida, ai cam lipsit pe la orele de fizica...
*



well, probabil ca ai vrut sa zici " studiul metalelor" ! Oricum nu are nimic de a face cu E=mc2 .

Probabil ca tu esti unul din cei care nu conduc pe ploaie si/sau crede ca o balta pe sosea ii "ovalizeaza" discurile de frana (sper sa intelegi ca termenul "ovalizare" nu are nimic de a face cu ce se intampla de fapt, dar asta e alta poveste!) ... e OK in ce ma priveste. Pana la urma fiecare face cum crede, in functie de puterea lui de intelegere.

incearca sa citesti aici, sau alte site-uri similare :

http://www.brakeandfrontend.com/rotor-runout-check-list/

au bon entendeur , salut !

bafta si s-auzim de bine
CipTal
QUOTE(ida01ro @ 31 May 2015, 17:00)
Cip...scuze, dar nu inteleg cum poti crede in tampeniile debitate ref la apa pe discurile de frana !! O poveste spusa pe nerasuflate de "specialistii" din service pentru clientii creduli ! Oricum, daca chiar crezi in asta, ai grija si nu mai merge cu masina cand ploua, si sa nu cumva sa dai prin balti daca nu mai ploua !! Realizezi ce aberatie ??!!

Nu este nici o provocare pentru producatori...provocarea adevarata este in a intreba pe cei care ti-au schimbat discurile de frana daca au verificat bataia axiala a acestora dupa montare si care este valoarea ei ! Sa ii vezi ce fete fac...si ce povesti pot sa spuna..

Citeste pe net un pic cum se face o montare corecta.
Uff..Romanica asta !:(

drumuri bune iti doresc..
*




Fara suparare. Daca vrei sa te convingi mergi cu frana usor calcata 1 km si imediat dupa aceea toarna o sticla de apa la jumate pe unul dintre discuri; aviz amatorilor...
A.Adrian
gata, problema s-a rezolvat. am cerut o alta perere la un service diferit si erau discurile ovalizate. le-am schimbat si din acel moment au disparut si trepidatiile. va multumesc pentru sfaturi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.