Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: programare Renault luni 13:30
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
cristisad
Salut,

Am un Renault Symbol 2007 (octombrie) , 1.4 benzina (8V) .
Masina are 134.000km ,dar motorul + cutia parca nu mai functioneaza ca la 60.000km.].
La 60.000km nu simteam nicio uzura , parca era nou nouta .


Am anumite defecte la ea( parbriz crapat,toba finala cu ceva rugina ).
Vreau insa sa strang o lista cu toate defectele mecanice/electronice.
Vreau sa schimb cele de mai sus( parbriz,toba finala si cea intermediara posibil) , dar nu e suficient.

Le-am cerut sa faca o inspectie mecanica a trenului de rulare si s-o puna pe tester . Pe tester costa 250 ron spuneau ei.

Intrebarea mea:
Ce trebuie sa le spun sa verifice, ca sa -i gasim toate problemele mecanice/electronice(motor+cutie+tren rulare) in asa fel incat s-o faca sa functioneze ca la 60.000km?
Daca nu vor reusi, o sa scap de ea.
Masina si-a primit toate reviziile la timp.

p.s : masina a fost rulata de parinti , eu avand ocazia s-o conduc 2 saptamani , cand avea 60.000km.
La 126.000km mi-au dat mie masina,iar eu n-o mai recunosc, nu mai e ca la 60.000km si vreau sa o aduc la acea functionare, daca se mai poate.
andutu
ai dat atata detalii numai ce e mai important nu ai spus, si anume faptul ce intelegi tu prin "nu simteam uzura" ?
Trage mai greu? , ai joc la roti? patineaza ambreiajul? , troncane? pot intra foarte multe chestii.
iDoctor
visezi frumos , in alea doua saptamani ai facut 10 km ?
vasilecool
Foaie verde maghiran,
Pupati-as coama Balan
Fa-ma tanar cum eram...

Cum adica, motorul+cutia nu mai functioneaza ca la 60 000?
Nu mai merge cum mergea, nu mai trage cum tragea?

Din ce am vazut eu, testerul ala, e un elevator, iar verificarea se face ochiometric si la levier... Acest lucru il poate face orice mecanic, Dar cand vrei sa cumperi o masina de la cineva, da mult mai bine daca o faci intr-un service de marca(nu e cazul tau).

Ia-o usor, in functie de buget si incet-incet o faci tu...
Succes !
cristisad
Da, in alea 2 saptamani am facut 10 km si pot confirma ca la 60.000 km mergea impecabil, ca o masina noua, daca ai urcat intr-una, iar acum la 134.000km pot confirma ca e o rabla, cu toate reviziile facute la timp, distributie noua .

Nu are ceva anume, motorul nu mai face ca atunci cand avea 60.000km, cutia nu mai raspunde asa usor ca la 60.000.
Ce inteleg eu prin uzura? Anii care s-au pus peste ea. Nu mai merge ca atunci cand avea 4 ani vechime.
Poate e din cauza ca o masina cu 4 ani vechime, raspunde mult mai usor la comenzi decat una la 7 ani vechime.
Ce probleme vad la ea?
Daca urc intr-un logan 2013-2014, cutia ,suspensia, motorul, toate functioneaza ca noi.
Toate raspund imediat, fara sa dea impresia ca are ceva uzat.Urca apoi intr-una de 9 ani, sa vezi diferenta.
Motorul nu se aude fier pe fier, ca la a mea, cutia schimba foarte usor, nu ca la a mea, care parca e mai greoaie, suspensia isi face treaba , fara sa troncane ca la a mea.
Am avut-o la renault recent si i-au facut o inspectie la bucse/bielete/amortizoare. Au schimbat ce era uzat si tot troncane cand dau peste liniile de tramvai.
Motorul in treapta 1, se aude fier pe fier, parca n-are ulei, desi are , i-a fost facuta revizia.
Toate astea nu erau la 60.000km, masina era impecabila. Masina a primit toate reviziile si la 120.000-130.000, dar cred ca e varsta ei si numarul de km.
BannedHost
"dar cred ca e varsta si numarul de kilometrii'

cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare....

Iti dai seama ca o masina rulata nu mai poate fi ca una noua .... un exemplu simplu.... "prietena ta la 18 ani, apoi prietena ta la 30" Te-ai prins ? radmasa.gif uzura isi spune cuvantul .... atata timp cat e in parametrii si nu are probleme nu ai de ce sa iti faci griji.... cand o da pe ulei si deja inepi sa investesti tot mai mult in ea, poti sa o dai ...
cristisad
Dar poate cei de la renault o readuc la prima tinerete. Vedem luni si zilele viitoare dupa ce termin cu ei.
Tare am impresia ca asa-s astea low cost, dupa ce ies din garantie, devin epave)), masini de schimbat cu altele noi , pentru ca nu le poti tine o viata.
adrian2011
poate ai jentile deformate, cine stie.ia un set de roti noi noute si ai sa vezi ca se mai apropie de "tinerete". apoi curata in interior tot ce inseamna textil cu solutii-spuma si aspirare umeda si ai sa vezi ca se mai apropie si mai mult de "tinerete". apoi, pune-i un ulei de mototr mai gros si garantat o vei simti ca la inceput.
cristisad
Mersi.
La ulei m-am gandit si eu c-ar fi prea subtire, desi este ELF , cel de la REnault.
Poate daca as pune un ulei mai gros, nu as mai simti acea frecare din motor, fier pe fier, in treapta 1.
Jantele sa faca diferenta? jantele au 7 ani, de cand sunt masina. Am pneuri noi, sa ajute niste jante noi? Oricum maine intru la renault la reprezentanta si vedem ce putem imbunatati.
iDoctor
buy back radmasa.gif
alexgeogabriel
Hai ma ca totusi masina are doar 130.000 km reali cu revizii la timp, exista pe strada bombe cu 500.000 km. Poate doar ii agata schimbatorul de viteze si normal ca e enervant dar asta se rezolva.
cristisad
Factura finala aproximativ 2200 RON.
Toba finala 900 ron. Cam mult o porcarie de toba.
Nu i-au gasit nimic la motor.
alexgeogabriel
Si ce ti-au schimbat inafara de toba? Pai toba e schumpa la ei, daca verificai forumul sau magazinele auto, ai fi gasit toaba la 200-300 lei. Acum se misca ca la 60k?
aurelyan
QUOTE(cristisad @ 25 May 2015, 14:44)
Factura finala aproximativ 2200 RON.
Toba finala 900 ron. Cam mult o porcarie de toba.
Nu i-au gasit nimic la motor.

Sa inteleg ca ai platit 2200 lei? Pentru ce anume, toba este inclusa in acest pret modic? Se poate sau nu se poate in concluzie?
cristisad
Stai ca abia i-a facut constatare. Trebuie sa dea comanda de piese.
Intrebare: de ce la ei costa o porcarie de toba 900ron si aftermarket 200-300?
Eu i-am intrebat si au zis ca aia de 900 ar fi mai buna.
Pun acum facturi.

Daca o toba de 200-300 tine tot atat cat una de 900ron, nu mai merg sa-mi puna toba, ii las cu piesele pe stoc. Nu inteleg de ce o toba la ei e 900 si in alta parte 200-300, cum e pe autokarma.
Ma poate lamuri cineva, ce are toba aia de la renault de costa 900?

2200 RON
-toba
-placute frana fata si ceva discuri
140 ar costa placutele parca si 400 discurile originale. Nu stiu exact, ca nu mi-au dat si mie o lista, sa stiu si eu ce schimb.
alexgeogabriel
Extrapret.
cristisad
Nu stiu ce sa mai spun.
O toba finala costa exact cat m-a costat distributia.
Sa fi fost teapa?Ma saturasem de restul serviceurilor de tepari si dezinteresati, numai sa-ti ia banul, am zis ca la reprezentanta e mai bine...

toba vs distributie originala)))
andutu
Cu distributia sa zicem ca nu te joci, toba cam scumpa , acuma sper sa te tina.Toba noua de la WALKER costa 350 lei. BOSAL 331 lei , ASSO 418 Lei , iar 3 lulele de sudura nu costa 500 lei, dar cum spuneam daca te tine si asta cat a tinut cea de pe masina e ok.
aurelyan
QUOTE(cristisad @ 25 May 2015, 18:38)
O toba finala costa exact cat m-a costat distributia.

Pai cum, vad ca toba este 1000 lei (!) iar distributia este ~580 lei (piesa+manopera). Incredibil pretul acelei tobe, la care se va adauga si manopera, desigur.
QUOTE(cristisad @ 25 May 2015, 18:38)
Sa fi fost teapa?Ma saturasem de restul serviceurilor de tepari si dezinteresati, numai sa-ti ia banul, am zis ca la reprezentanta e mai bine...

Asa este, astia sunt altfel...

Oricum preturi muuuult prea mari pentru masina asta raportate la valoarea ei de piata.
cristisad
Astea-s preturile.
Oricum o distributie e normal sa coste mult, fiind originala.
Dar nu e normal ca o toba sa coste cat o distributie si sa fie de 3 ori mai scumpa decat una de la orice magazin de piese auto.
In fine , adio si reprezentanta. Ma gandeam ca fac treaba buna, ca se ocupa de ceva serios si la final ei imi fac factura pe un cenzurat de toba, care nici macar nu baraie, toba de 900 ron. Puteau sa se ocupe de discuri si placute frana, care-s mult mai importante si asa spuneau ca-s urgente.
Clar, lectia e urmatoarea pentru toti.
Te duci frumos, iti iei singur piesele si le montezi tu sau eventual la un service normal. Nu conteaza unde le montezi, cat conteaza ca tu sa-ti iei piesele. Credeam ca-s mai speciali astia de la renault, dar tot o varza sunt. Mi-au constatat ca nici freon n-am in instalatie , dar ei au pus primul lucru pe factura, toba aia idioata, care inca duce, la ITP am trecut cu ea lejer.
In loc sa se ocupe de freon sau placute.
Au ani de zile in domeniu si tot eu tre sa le zic ca toba aia de 900 se pune la final?)) Dezamagit de pisatul asta de marca. Dupa ce ca e low cost, doar merg zi de zi cu ea, o toba e 900 ron)).
Prefer sa dau 900 pe o toba, la un bmw, dar nu un pisat de symbol, iar in cativa ani sa vad cum crapa toba)).
wolfin
QUOTE(cristisad @ 26 May 2015, 15:03)

Prefer sa dau 900 pe o toba, la un bmw, dar nu un pisat de symbol, iar in cativa ani sa vad cum crapa toba)).
*



dry.gif se vede ca ai primit masina ......
cristisad
n-o pot numi masina cand pretul ei pe piata e 2000 euro. E un cazan.
andutu
QUOTE(cristisad @ 26 May 2015, 16:03)
Te duci frumos, iti iei singur piesele si le montezi tu sau eventual la un service normal. Nu conteaza unde le montezi, cat conteaza ca tu sa-ti iei piesele.
*


De 2 ani masina mea nu a mai vazut service , inafara de ITP si schimbat capete de bara si bielete de directie ca nu stiam cum se desfac si efectuat geometria care nu ai cum sa o reglezi tu.
Operatiile pe care le-am facut in regie propie fara necesitatea unei rampe:
placute frana.
discuri frana.
Curatat EGR ( doar diesel ).
Pivoti
Bucse bara stabilizatoare
Bucse anti ruliu
Ulei
Filtru combustibil
Filtru polen
Filtru Aer
Filtru ulei
Polish faruri
Bujii incandescente
Schimbat planetara la o solenza ( cea de pe dreapta )
Ar trebuii sa o las mai moale, unii vecini ma intreaba daca am facut scoala de mecanica radmasa.gif .Nu vreau sa ma laud insa daca ai putina indemanare niste timp liber si nu esti genul care se fereste de niste murdarie si comod sa dai cheia si sa o iei din service cand te intorci, poti face singur multe operatiuni.
cristisad
Dar cum iti explici ca o toba pentru masina ta la reprezentanta costa 900 ron, cand masina valoreaza doar 2000 euro? Ce are reprezentanta renault asa special de ofera o toba cu 900 ron.Doar de la reprezentanta a fost luata. Ar trebui sa-si respecte clientii.
Am vazut revizii mai ieftine la bmw/audi.
Vorbim de o marca low cost, cum pot fi costuri asa ridicate la masini low cost.
Daca mergeam cu motorul distrus, cred ca ma costa 2000 euro s-o repar.
andutu
Pai sh atat valoreaza , noua in cazul meu a fost 9700.Daca mergeai cu motorul distrus te costa mai mult sa o repari in reprezentanta, cel mai rentabil era sa iti cumperi un motor sh pana in 1000 euro.Dar pana la urma nu inteleg de ce esti asa revoltat , nu ti-au zis cat costa inainte? ca doar nu ti-au bagat mana in buzunar , nu ai intrebat inainte?
Acum 4 ani mi-am facut distributia + schimb toate filtre + ulei + lichid de frana + antigel si am intrebat inainte cat costa la sfarsit le-am predat 1800 lei si mi-am luat cheia. laugh.gif .
aurelyan
QUOTE(cristisad @ 26 May 2015, 15:03)
Oricum o distributie e normal sa coste mult, fiind originala.

Cum sa nu, o curea si un rulment facute cine stie prin ce colt de lume, puse intr-o cutie de carton "originala". Pe mine m-a costat 190 lei schimbul distributiei, "neoriginala", inclusiv manopera. Fara probleme de functionare.
QUOTE(cristisad @ 26 May 2015, 15:24)
Dar cum iti explici ca o toba pentru masina ta la reprezentanta costa 900 ron, cand masina valoreaza doar 2000 euro? Ce are reprezentanta renault asa special de ofera o toba cu 900 ron.Doar de la reprezentanta a fost luata. Ar trebui sa-si respecte clientii.
Am vazut revizii mai ieftine la bmw/audi. 
Vorbim de o marca low cost, cum pot fi costuri asa ridicate la masini low cost.
Daca mergeam cu motorul distrus, cred ca ma costa 2000 euro s-o repar.

*rost e ala care da, nu ala care cere.
cristisad
Sunt revoltat ca nu pot intelege de ce piesele la o masina low cost , gen o toba, valoreaza cat la una premium. Nu e corect.
De ce sa platesc banii astia la un symbol?
Daca era o masina de top, merita un asa pret.
Normal o masina low cost, ar trebui sa aibe si preturi mai mici la intretinere, eu asa stiam.
Mereu aud, ia-ti motor mic, intretinere mica, etc...
Si cand vad o toba 900 ron la o asa masina? Am avut un seat 6 luni de zile, nu era al meu. E uriasa diferenta intre Seat si renault. Pentru masina aia dau 900 ron pe o toba, dar nu pentru un symbol.
Ar trebui sa fie si diferente la pret, intre cele doua branduri. Cred ca la piese,Renault are aceleasi preturi ca Seat sau chiar mai mari. Asta-i nemultumirea mea.

Nici macar n-au fost in stare sa puna brate stergatoare serioase, au pus pisaturile alea de brate care merg doar cu stergatoare de dacia 1310, ca daca pui altele , cum sunt cele flat, nici macar nu apasa pe ele. N-au fost in stare sa gandeasca niste brate stergatoare serioase, eventual cu stergatoare flat, dar vand tobe de 900 ron.
Astea-s nereguli mari la renault si a mai costat si 10.500 euro masina)) si n-au fost in stare sa puna niste stergatoare flat, cum au 90% din masini, cu brate care apasa puternic.
Dar vand in 2015 toba cu 900 ron))), la un pisat de masina)).
Acum ii inteleg pe astia de ce se duc pe cazane din 2002, SH.

26 May 2015, 17:34:
Stergeti postul, ca ma duc cu ea la remat)))
Stergeti postul, ca vad tinerii ca mine si nu-si mai iau logan/symbol nou, la care o toba e 900ron si isi iau bmw , la care toba e 100 ron de la dezmembrari si conduc si masina premium fara gauri in buzunare biggrin.gif
ecs17
Clio meu e din 2001 si nu bate, troncane nimic pe ea. Trage bine la cei 55 de ponei care ii are. Fiecare masina merge asa cum e întreținută. Eu din 2012 pana in prezent am cheltuit cam 4000 lei pe piese cu ea (distributie, ambreiaj, caseta directie, electromotor, alternator, bujii, fise, rulmenti, bielete, filtre, ulei etc).
Ma declar multumit de el(si de marca renault si de pretul pieselor), ca atare am mai achiziționat un megane 3 din 2010

Desigur am inca câteva probleme la ea dar nu ma deranjează:
- schimbatorul are un joc la accelerare si decelerare
- dupa ce circul mai mult timp prin oras, la pornirea de pe loc tremură/se scutură daca nu o accelerez mai tare

Lasă reprezentanta si vezi pe unde merg prietenii tăi cu masinile pentru încredere. (Mergi pe recomandare)
cristisad
Aici ai dreptate, reprezentanta e problema.
Inca o chestie care sa lamureasca acest subiect.
Sora-mea si-a busit frontal seatul intr-un Bmw x5.
Praf era masina.
A costat-o 45milioane s-o faca( vopsea,aripa,capota,radiator,faruri,becuri, bara fata si tot ce se mai poate avaria la un impact frontal). Eu i-am dat banii, iar ea si-a facut cu 45milioane exact cum era inainte,mai putin fara airbaguri .
EU am de dat 21milioane pe un rahat de toba si discuri+ placute rotile fata, la renault meu deosebit, la reprezentanta.
Sora-mea si-a facut cu 45milioane un seat facut praf, iar eu cu 20 milioane la renault-ul meu i-am pus o toba si doua discuri cu placute, la reprezentanta REnault ))).
ASta nedreptate frate. Sa mai mergi la reprezentanta)))).
Am fost la ei crezand ca o aranjeaza bine, ca se ocupa de ea bine, de toate scartaiturile si greierasii care-i are, de porcaria de schimbator care parca agata si merge mai greu, de ac-ul ala care abia sufla si pute, troncaneala care o are la liniile de tramvai.
Ei i-au gasit doar toba si discuri fata+ placute ))). Genial.
andutu
Si acest Seat a fost facut in reprezentanta?
cristisad
nu, n-a fost. A fost cu piese luate de pe undeva, dar piese noi.
andutu
QUOTE(cristisad @ 26 May 2015, 20:35)
Sora-mea si-a facut cu 45milioane un seat facut praf, iar eu cu 20 milioane la renault-ul meu i-am pus o toba si doua discuri cu placute, la reprezentanta REnault ))).
*


Atunci aceasta comparatie nu isi are locul smile.gif si cu asta inchei ca poluam topicul.
cristisad
Si mi-au pus celebra toba de 900 ron.
Am testat-o la un drum de 110km dus, 110km intors, drum cu denivelari , un drum mai carpit asa. La intoarcere, toba a inceput sa scoata sunete, cea veche de 7 ani, nefacand asa.
Am sa sun la Renault, sa ma intorc la ei smile.gif. Frumos.
cristisad
factura finala.
Mi-au facut si o reducere de vreo 16% si am platit la final 2300.

alexme24
da zau ca si tu ai avut nebunia ta cu reprezentanta. In banii astia cred ca schimbai tot ce ai schimbat tu si iti ramaneau si jumatate probabil sa te plimbi si sa faci un mini concediu. Acum fiecare face ce vrea cu banii lui, dar mi se pare exagerat pentru o masina care cum ai zis si tu, nu mai valoreaza mai mult de 2000 de euro. Eu unul inca ma gandesc serios daca mai merita sa ii mai schimb si distributia, desi am depasit de 3000 km pragul de 60.000 , da pai sa mai investesc si in altele precum ambreiaje sau reparatii la caroserie(zgarieturi) etc. Cel putin la mine, masina avand 11 ani, consider ca si-a facut treaba onorabil si acum as mentine-o cu investii minime, cat sa merg in siguranta stric in oras, si ca sa isi faca si a mea prietena expreienta la volan.
alexgeogabriel
Deci.........dupa ditamai tam-tam-ul de aici, te duci fix tot la ei sa dai banii aia. Felicitari!!! Acum nu mai polua gratuit forumul, ai primit sfaturi si ai facut ce nu trebuia. radmasa.gif
RazvanF
Cand se construiau masini aveam de schimbat la ele numai consumabile, in ziua de azi toata masina a ajuns sa fie un consumabil.
Sunt deacord cu alexme, nu trebuie investit in masina mai mult decat nu trebuie, chestiilea astea tin cat e noua masina, gen dat cu ceara si spalata zilnic aspirata etc.
Trebuie sa te gandesti ca la finalul vietii, masina va ajunge la fier vechi, la reciclat si nu intr-un muzeu, iar valoarea ei scade pe zi ce trece, indiferent ca iti faci reviziile la reprezentanta sau la atelierul local.
cristisad
masina are 7 ani, n-a avut cine stie ce probleme. Nu mai am de schimbat nimic la ea, am dat 23 milioane si gata.
Oricum, are 7 ani vechime, nu-i chiar asa veche, incat s-o fac cu piese din dezmembrari, dar pana la urma e o masina care valoreaza putin astazi si trebuie facuta cu cele mai ieftine piese, nu mai e noua.
Pana la urma , la reprezentanta merita mers doar daca ai o masina noua, cu una asa ieftina, nu merita, m-am lamurit si eu.
Oricum nu mai bag bani in ea. Am distributie,baterie,cauciucuri vara/iarna,toba,filtre ,ulei , toate schimbate. Daca mai crapa ceva, o fac cu ce e mai ieftin posibil, vorba aia, e o masina veche si ieftina , care in cativa ani ajunge la remat.
Pisi pe ele fiare))


Am o intrebare. A spus cineva pe forum ca schimbarea jantelor de 7 ani , cu unele noi, tot de tabla, ar schimba tinuta de mers a masinii.
Asa este? Care ar conta mai mult? cauciucurile sau jantele? jantele sunt de cand am masina.
pheephee_11
inainte sa-i pui anvelope noi, trebuia sa mergi la indreptat jante... dupa anvelope trebuia mers la geometrie.
alexgeogabriel
De unde si pana unde te duci la geometrie dupa schimbarea anvelopelor? A ca este posibil ca jantele se fie un pic strambe, asta este alta treaba.
vasilecool
Probabil ca, in eventualitatea ca nu-s facute unghiurile, si-i pacat de cauciucuri...
RazvanF
Daca janta a fost putin stramba cand a fost facut unghiul ultima data, dupa indreptarea lor si echipare nu pneuri noi nu ar fi recomandat sa ii faca din nou geometria?.
Sincer nu am fost de mult intr-un atelier auto sa imi fac geometria rotilor, dar ultima data cand am fost imi aduc aminte ca avea un dispozitiv care se prindea de marginea jantei.
cristisad
Cei de la renault mi-au inlocuit o bieleta directie si automat din cauza ca au intervenit aici, au trebuit sa verifice geometria sau unghiurile. Asa mi-au spus.
Cand se intervine la sistemul de directie a masininii, se verifica si regleaza geometria si unghiurile, cam asa ceva.
Eram curios daca jantele mele de 7 ani sunt ok, cum aflu daca-s ok si daca indreptate sunt la fel de bune ca unele noi.
Nu intelegeam de ce jantele noi ar schimba tinuta de drum a masinii, asta spusese cineva pe forum.
andutu
Da au avut dreptate cu geometria.
Eu cu 100 lei mi-am montat anvelope la toate jentile , indreptat , echilibrat schimbate valvele.
Le-a verificat la masina de echilibrat cand invarte roata are o tija fixa de o pune pe marginea jantei se invarte roata ,daca tija atinge toata marginea jantei e perfect dreapta ceea ce e cam greu de crezut la drumurile noastre , daca e indoita or sa fie portiuni unde nu atinge axul acela, apoi dupa verificare se ia la indreptat.
La prima groapa made in RO fi sigur ca s-a dus toata indreptarea....fiind din tabla din cate stiu merge indreptate usor mai nasol cele din aliaj ca risti sa le spargi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.