Salutare la toata lumea,
Am si eu o problema mai veche la un Clio II 1,2 16V cumparat Second Hand din Germania la 14.000 Km in 2005. Masina e din 2004 si e Euro 3.
In timpul mersului se aprinde lampa de control a supravegherii electronicii si a apei in rezervor.
( Traducere aproximativa din Germana).
Cand a inceput sa se manifeste fenomenul aparea atunci cand franam in viteza a 5-a mai tare iar masina nu se mai putea tura peste 3000 rot/min indiferent in ce viteza o schimbam.. Ramanea cu turatia agatata undeva putin sub 3000 rot /min. Daca " resetam " adica deconectam de la cheie putin, semnalizarea defectului se stingea si masina mergea bine.. pana la prima franare sau a 2-ua. Am fost la service La Dacia Renault si mi-au spus ca este clapeta de aer defecta. Au incercat sa il curete prin rotirea motorasului da nu s-a remediat.
Am cumparat alta calpeta de aer. Nu mai stiu 1100 sau 1200 lei. Mi-au inlocuit-o . Nu la Renault ca cereau parca vrea 1600- 1800 cu manopera cu tot si plus de asta progamare drum pana la Timisoara etc.. Dar la o firma cu pretentii(??!).
Mi-au resetat calculatorul si au pus testerul pe sondele de dinainte de catalizator ( tensiunea semnalului se bataia) si dupa catalizator iar acolo era fix . Nu mai tin minte daca era zero sau era doar fix.
Tot atunci mi-au vandut si o sonda care nu mi-au mai pus-o pentru ca nu mai era necesar. Mi-ai zis sa o tin de rezerva.
Si tin minte ca dupa prima zi a aparut din nou problema . M-am dus la ei pentru programare iar peste inca o zi cand am mers cu masina la constatare a disparut defectul. Avea sa apara peste cateva luni din nou. Ori cum dupa cele 3 luni de garantie. Dezgustat nu mai m-am dus la ei. Am circulat asa cu masina( cand circulam cu ea dar incercam sa evit sa circul cu ea) mai o ''resetam''.... Acuma situatia s-a mai agravat: poate sa apara si cand sunt in mers si problema este ca daca merg cu peste 80Km/h -corespunzator turatiei de aproape 3000 ma aduce ca frana de motor la 3000 iar daca intru in depasire ... nasol. Iar acuma daca ii intrerup alimentarea din cheie de cele mai multe ori nu dispare semnul mai sus amintit.De cateva ori cand am plecat e pe loc dimineata masina nu a a prins mai mult de 10 km/h.
In plus de asta becul martor de la supravegherea gazelor sta mai mult aprins. Si cateodata masina se bataie (se acelereaza si reduce viteza singura ) nu foarte tare dar sesizabil.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Am o bobina de inductie de rezerva ( al meu este tipul cu o bobina patratoasa si merg firele din ea la cele 4 bujii.) Bujiile le-am schimbat pe la vreo 35 de mii. Acuma am 65 de miiKm.
Va multumesc celor care ati avut ceva asemanator si va rupeti din timp si imi raspundeti.
O sa fiu cu ochii pe forum.
O sara buna din Logoj!