Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme turatie sarcina Clio II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
vargamihai11tm
Salutare la toata lumea,

Am si eu o problema mai veche la un Clio II 1,2 16V cumparat Second Hand din Germania la 14.000 Km in 2005. Masina e din 2004 si e Euro 3.
In timpul mersului se aprinde lampa de control a supravegherii electronicii si a apei in rezervor.
( Traducere aproximativa din Germana).
Cand a inceput sa se manifeste fenomenul aparea atunci cand franam in viteza a 5-a mai tare iar masina nu se mai putea tura peste 3000 rot/min indiferent in ce viteza o schimbam.. Ramanea cu turatia agatata undeva putin sub 3000 rot /min. Daca " resetam " adica deconectam de la cheie putin, semnalizarea defectului se stingea si masina mergea bine.. pana la prima franare sau a 2-ua. Am fost la service La Dacia Renault si mi-au spus ca este clapeta de aer defecta. Au incercat sa il curete prin rotirea motorasului da nu s-a remediat.
Am cumparat alta calpeta de aer. Nu mai stiu 1100 sau 1200 lei. Mi-au inlocuit-o . Nu la Renault ca cereau parca vrea 1600- 1800 cu manopera cu tot si plus de asta progamare drum pana la Timisoara etc.. Dar la o firma cu pretentii(??!).
Mi-au resetat calculatorul si au pus testerul pe sondele de dinainte de catalizator ( tensiunea semnalului se bataia) si dupa catalizator iar acolo era fix . Nu mai tin minte daca era zero sau era doar fix.
Tot atunci mi-au vandut si o sonda care nu mi-au mai pus-o pentru ca nu mai era necesar. Mi-ai zis sa o tin de rezerva.
Si tin minte ca dupa prima zi a aparut din nou problema . M-am dus la ei pentru programare iar peste inca o zi cand am mers cu masina la constatare a disparut defectul. Avea sa apara peste cateva luni din nou. Ori cum dupa cele 3 luni de garantie. Dezgustat nu mai m-am dus la ei. Am circulat asa cu masina( cand circulam cu ea dar incercam sa evit sa circul cu ea) mai o ''resetam''.... Acuma situatia s-a mai agravat: poate sa apara si cand sunt in mers si problema este ca daca merg cu peste 80Km/h -corespunzator turatiei de aproape 3000 ma aduce ca frana de motor la 3000 iar daca intru in depasire ... nasol. Iar acuma daca ii intrerup alimentarea din cheie de cele mai multe ori nu dispare semnul mai sus amintit.De cateva ori cand am plecat e pe loc dimineata masina nu a a prins mai mult de 10 km/h.
In plus de asta becul martor de la supravegherea gazelor sta mai mult aprins. Si cateodata masina se bataie (se acelereaza si reduce viteza singura ) nu foarte tare dar sesizabil.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Am o bobina de inductie de rezerva ( al meu este tipul cu o bobina patratoasa si merg firele din ea la cele 4 bujii.) Bujiile le-am schimbat pe la vreo 35 de mii. Acuma am 65 de miiKm.
Va multumesc celor care ati avut ceva asemanator si va rupeti din timp si imi raspundeti.
O sa fiu cu ochii pe forum.
O sara buna din Logoj!
alexgeogabriel
Eu zic bobina de inductie sau una dintre sodele lambda, in reprezentanta nu ti-au facut testul Clip pe masina sa vada de unde apare eroarea?
CipTal
Daca concluzia celor de la Renault a fost ca sondele lambda sunt ok atunci cred ca e vorba de catalizator. Probabil ca acel catalizator este destul de incarcat (imbatranit) si nu-si mai face treaba. Cea de-a doua sonda sesizeaza ca ceva nu este in regula (dovada ca tensiunea la bornele ei este constanta) si motorul intra intr-un asa numit regim de avarie. Mai consulta si alte pareri.
alexcs_1
"In timpul mersului se aprinde lampa de control a supravegherii electronicii si a apei in rezervor."

Am acelasi model de masina (172000km) si mi s-a intamplat acelasi lucru (acel bec aprins) daca se apasa pe pedala de acceleratie la pornire (obicei prost al nevestei), dar la repornire dispare. Din ce am gasit eu in documentatie, exprimarea vis-a-vis de "apa din rezervor" e valabila doar la modelul cu motor Diesel.
Ramane de cautat la partea electrica (legaturi in mufe) sau defectiune la bobina de inductie (la fise). Bobina sau fisele le-as exclude daca la pornire sta motorul la relanti si nu se batzaie. Daca o pornesti, o lasi la relanti pana porneste ventilatorul de racire si nu face urat (nu sacadeaza, nu se aprinde nici un bec) trebuie observat mai atent fenomenul in sarcina. Din cate stiu, pt defect la sondele lambda sau orice alt senzor, trebuie sa se aprinda MIL-ul (care nu e doar pt gaze) si sa nu se reseteze pana nu e remediat defectul (chiar daca iei contactul si il pui, se reaprinde). Nu cred ca e vreo problema cu catalizatorul, ai putini km. Mai degraba senzorul de temperatura, care nu vede ca motorul e cald si da informatie aiurea computerului de bord (pierdere de putere, franare in sarcina).
Trebuie luate toate mufele la mana si facuta o diagnosticare corecta la service (au ce trebuie), mai ales ca s-a agravat fenomenul.
CipTal
Ai putea sa incerci sa scoti cate una din mufele celor 2 sonde si sa vezi ce comportament are in sarcina; daca face la fel inseamna ca intr-adevar cauza nu este ansamblul sonde lambda dar ar putea fi catalizatorul imbatranit (sau poate a fost lovit si s-au spart celulele din interior); in plus ai putea sa suspectezi un contact imperfect sau cablaj intrerupt; daca nu se mai manifesta atunci ai gasit problema (una dintre cele 2 sonde); de obicei cea din amonte se manifesta prima-scade acuratetea citirii (nu apare ca fiind defecta pe tester dar pur si simplu nu mai citeste corect procentul de oxigen din gazele de evacuare).
vargamihai11tm
QUOTE(CipTal @ 22 May 2015, 14:54)
Ai putea sa incerci sa scoti cate una din mufele celor 2 sonde si sa vezi ce comportament are in sarcina; daca face la fel inseamna ca intr-adevar cauza nu este ansamblul sonde lambda dar ar putea fi catalizatorul imbatranit (sau poate a fost lovit si s-au spart celulele din interior); in plus ai putea sa suspectezi un contact imperfect sau cablaj intrerupt; daca nu se mai manifesta atunci ai gasit problema (una dintre cele 2 sonde); de obicei cea din amonte se manifesta prima-scade acuratetea citirii (nu apare ca fiind defecta pe tester dar pur si simplu nu mai citeste corect procentul de oxigen din gazele de evacuare).
*


Multumesc de raspuns
O sa incerc maine, sambata cu sondele. Poate schimb sonda care o am. O sa incerc sa masor semnalul care-l scoate. Nu stiu in volti sau in ohmi. Si o sa pun mana pe mufe.

22 May 2015, 19:48:
QUOTE(alexcs_1 @ 22 May 2015, 12:31)
"In timpul mersului se aprinde lampa de control a supravegherii electronicii si a apei in rezervor."

Am acelasi model de masina (172000km) si mi s-a intamplat acelasi lucru (acel bec aprins) daca se apasa pe pedala de acceleratie la pornire (obicei prost al nevestei), dar la repornire dispare. Din ce am gasit eu in documentatie, exprimarea vis-a-vis de "apa din rezervor" e valabila doar la modelul cu motor Diesel.
Ramane de cautat la partea electrica (legaturi in mufe) sau defectiune la bobina de inductie (la fise). Bobina sau fisele le-as exclude daca la pornire sta motorul la relanti si nu se batzaie. Daca o pornesti, o lasi la relanti pana porneste ventilatorul de racire si nu face urat (nu sacadeaza, nu se aprinde nici un bec) trebuie observat mai atent fenomenul in sarcina. Din cate stiu, pt defect la sondele lambda sau orice alt senzor, trebuie sa se aprinda MIL-ul (care nu e doar pt gaze) si sa nu se reseteze pana nu e remediat defectul (chiar daca iei contactul si il pui, se reaprinde). Nu cred ca e vreo problema cu catalizatorul, ai putini km. Mai degraba senzorul de temperatura, care nu vede ca motorul e cald si da informatie aiurea computerului de bord (pierdere de putere, franare in sarcina).
Trebuie luate toate mufele la mana si facuta o diagnosticare corecta la service (au ce trebuie), mai ales ca s-a agravat fenomenul.
*


Multumesc frumos de raspuns.
Dupa cate stiu, mi-a spus cel care mi-a testat la Reprezentanta Renault, becul mator se stinge singur de abia dupa ce ai facut 100 km dupa ce ai remediat problema. Un fel de temporizare..Si ramane memorat ( daca nu se sterge cu programele) cati km ai mers cu el de nu te ai incadrat in normele euro. Presupunea ca cei de la mediu sa vada chestia asta si sa te felicite cu ghilimelele de rigoare.

22 May 2015, 19:58:
QUOTE(CipTal @ 22 May 2015, 08:25)
Daca concluzia celor de la Renault a fost ca sondele lambda sunt ok atunci cred ca e vorba de catalizator. Probabil ca acel catalizator este destul de incarcat (imbatranit) si nu-si mai face treaba. Cea de-a doua sonda sesizeaza ca ceva nu este in regula (dovada ca tensiunea la bornele ei este constanta) si motorul intra intr-un asa numit regim de avarie. Mai consulta si alte pareri.
*


Multumesc de raspuns.
Testul la Renault l-am facut cam cu 3 ani in urma.Si de atunci situatia s-a mai schimbat.
Nu stiu am citit aici pe forum ca a doua sonda trebuie sa dea 0 volti. Nu stiu ma voi ocupa de ele maine. Sambata si va mai tin la curent.
Dupa cate imi aduc aminte afisau tensiunile in volti. O sa caut un aparat mai veci cu ac indicator care masoara mai repede decat cele electronice de astazi ( au timp de integrare in jur de 1secunda).. si o sa vad.. ce si cum. Provocarea este cum/unde o sa gasesc o groapa sa intru sub ea. Ca la personalitatea mea de +85Kg este destul de greu si mai este greu si cu ani acolo pe jos dar imi place sa o repar eu.
octav_e
Buna ziua,

Problema masinii dumneavoastra este localizata la potentiometrul dublu al pedalei de acceleratie.Are mizerie sau intrerupere pe una din piste.

Octav.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.