Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Interactiune frana de picior - frana de mana
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Gemis
Salut,

Conduc de un an un Clio Symbol care a apartinut tatalui meu. Nu am avut pana acum probleme notabile legate de frana de mana (desi mi s-a intamplat de 1-2 ori sa plec cu ea trasa si sa remarc abia dupa cateva sute de metri - mai degraba pentru ca m-am uitat la bord decat din cauza ca as fi remarcat ca ar merge foarte greu).

In weekendul trecut am fost la munte, insa, si am remarcat ca pur si simplu nu tine - trasa la maxim, masina aluneca usor, in spate, si nu doar la inclinari mari.

Azi am dus-o la service (Serus, Bucuresti), dat nu pentru problema asta (ci pentru ca tot cu ocazia acestei iesiri masina a inceput sa plece doar de la a 3-4-5-a cheie, invarte, dar nu porneste).

In fine, l-am intrebat pe tipul de la receptie daca pot mentiona si problema cu frana de mana. Mi-a cerut detalii si eu i-am explicat ca am remarcat ca, incerc sa citez "daca sunt oprit intr-o rampa, trag frana de mana si pe urma ridic piciorul de pe frana, masina se duce la vale; daca insa intr-o panata lina, am piciorul ridicat de pe frana, masina aluneca usor, si eu trag brusc frana de mana, pare ca tine". La care el mi-a raspuns ca e normal.

Acum, poate am fost eu confuz in exprimare, dar va intreb si pe voi, are vreo importanta cand actionezi frana de mana, cu frana de picior apasata sau nu?

Mersi
kretzu77
Te durea gura sa spui ca nu mai tine frana de mana si atāt? smile.gif
crisolro
nu e normal sa se duca la vale indiferent cat de mare e panta/rampa - daca masina urca p-acolo, atunci tre sa tina si frana de mana in acel loc ... si cum dreq sa o tragi fara a tine piciorul pe frana daca panta/rampa e mare? ma rog, merge dar nu e cazul sa faci circ la ficare oprire in astfel de situatii ci mai degraba mergi si-ti repara sau regleaza frana de mana
in nici un caz nu as actiona frecvent frana de mana daca masina nu sta pe loc; cred ca tocmai opritul ala din mers cu frana de mana ii dauneaza grav sanatatii
vasilecool
Depinde foarte mult de cum tragi frana de mana...
Levierul se trage brusc, cu o miscare rapida si pana la capat. Daca o tragi cu mila, ca sa nu strici ceva, or sa-ti ramana vreo 2-3 dinti neactionati, cursa unde tocmai acolo se blocheaza bine sabotii... Asa, pe viitor n-o sa mai poti pleca de pe loc cu frana de mana "trasa", pentru ca vei avea rotile blocate...
Cand deblochezi frana de mana, tragi de levier catre tine, iar apio apesi butonul, dupa care eliberezi.
Sunt lucruri elementare, pe care instructorii uita sa le mentioneze in scoala.
devilgenius
QUOTE(Gemis @ 18 May 2015, 16:39)
Salut,

Conduc de un an un Clio Symbol care a apartinut tatalui meu. Nu am avut pana acum probleme notabile legate de frana de mana (desi mi s-a intamplat de 1-2 ori sa plec cu ea trasa si sa remarc abia dupa cateva sute de metri - mai degraba pentru ca m-am uitat la bord decat din cauza ca as fi remarcat ca ar merge foarte greu).



Mai uit si eu frana de mana trasa dar masina nu vrea sa plece deloc de pe loc. sleep.gif

Poti sa o reglezi si tu, nu e cine stie ce...

vasilecool
In interiorul tamburului, exista un sistem de autoreglare a cursei sabotilor.
Cand se inlocuiesc sabotii, chestia aia se desfileteaza la maxim, ca apoi, o data cu uzura sabotilor, la actionarea franei de mana, ea sa se stranga progresiv. Multi "uita". De aceea,daca clichetul ala e deja la maxim, nu prea mai regleaza nimic.
Folositi cu incredera frana de mana, ca d-aia au montat-o aia pe masina. Asta duce la mentinerea sistemului stare de functionare.
Mie nu mi-a inghetat iarna niciodata.
RazvanF
Nu stiu cum arata in desenele alea dar eu am reglat frana de mana de sub masina si din ce stiu autoreglajul se face cand e aplicata frana de pedala la mersul inpoi.
z_fdd bacau
razvan, tu te referi la cursa levierului de frana smile.gif baietii vorbesc despre saboti si despre (auto)reglajul lor
RazvanF
Si pana la urma cum isi fac autoreglajul? Cand este trasa frana de mana sau la mers inapoi si aplicata frana de pedala?
Eu am schimbat sabotii la 155k si am reglat in asa fel ca la 3 clicuri de levier sa fie maxim trasa, acum la 180k e tot asa, 3 clicuri si e maxim.
Cred ca aici e treaba cu mosoru'.....
z_fdd bacau
asa e si la mine, la 3 dinti (si inainte si dupa schimbul de saboti) - reglata de sub masina, de la sufa care pleaca din levier

cand se tocesc sabotii, se autoregleaza, in asa fel incat sa nu tragi ca nebunul de levier, ci sa ramana in aceeasi pozitie si sa franeze eficient

cat despre autoreglaj, nu stiu exact in ce conditii se face (frana de mana / picior / cu spatele / cu fata...)
devilgenius
Eu am strans surubul de autoreglaj la maxim, am montat sabotii, cilindrul... am pornit motorul si am apasat pe frana de vreo 10 ori, s-au auzit niste clickuri si s-a reglat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.