Salut!
Acum o săptămână am postat pe topicul cu „franțuzoaica” poze cu două Dacii semipărăsite pe care le-am identificat eu prin oraș, pentru că aș fi vrut să salvez un exemplar de Dacia 1300 de la Remat pentru a-l restaura.
Am lăsat într-o doară câte un bilet cu nr. meu de telefon la fiecare din cele două în speranța că proprietarul ar vrea să scape de „vechitură” și am ocazia să o achiziționez ieftin pentru că o astfel de achiziție este un lux pentru mine în momentul de față. La sfârșitul săptămânii trecute am fost contactat în legătură unul din biletele respective.
Nu mai lungesc prea mult povestea, pentru că v-ați dat seama, am devenit pe neașteptate proprietar de Dacia 1300
Am cumpărat această Dacie din '75 de la primul ei proprietar, un bătrân de 82 ani căruia starea de sănătate nu prea îi mai permite să conducă. Evident, omul nu s-a despărțit ușor de ea și din acest motiv i-am spus cu bucurie că nu va ajunge la Remat pentru voucher sau valorificarea fierului vechi cum ar s-ar întâmpla dacă ar fi ajuns la ceilalți potențiali clienți ci a ajuns pe mâini bune și va deveni într-o zi vehicul istoric.
[attachmentid=1627994373]
[attachmentid=1627994374]
[attachmentid=1627994375]
[attachmentid=1627994376]
[attachmentid=1627994377]
[attachmentid=1627994378]
<span class='edit'>16 May 2015, 00:44:</span>
[attachmentid=1627994379] [attachmentid=1627994380]
<span class='edit'>16 May 2015, 00:51:</span>
Deși vânzătorul mi-a zis inițial că motorul este francez, după plăcuța de pe el mi-am dat seama că nu este așa, fapt confirmat și de acte, dar nu am vrut să îl combat pentru că el a trăit 36 de ani cu această idee ...
Spun 36 de ani pentru că deși mașina este din 1975, prima înregistrare pe Cartea de Identitate este în 1984, același lucru apărând și în certificat. Poate mă lămuriți voi.
Avantajele majore ale mașinii sunt că structura caroseriei(praguri, podele, lonjeroane,etc.) nu este afectată deloc de rugină iar interiorul este în stare foarte bună: aproape nimic nu necesită înlocuire, tapiseria, cu excepția a câtorva locuri la scaunul șoferului unde este descusut, a fost acoperită cu acele huse și sunt în stare perfectă, plafonul a fost refăcut.
[attachmentid=1627994381][attachmentid=1627994382]
<span class='edit'>16 May 2015, 00:58:</span>
Totuși are nevoie să i se facă tinichigeria. Din păcate portierele(cam toate) sunt mâncate în partea de jos.
[attachmentid=1627994383] [attachmentid=1627994384]
Pentru că în ultimii 2-3 ani a stat(afară), după spălat arăta așa:
[attachmentid=1627994385]
<span class='edit'>16 May 2015, 01:11:</span>
Mi-a făcut o plăcere deosebită să o conduc. Eu nu am mai condus Dacie până acum, dar am mers cu Dacia și pot să spun că față de una din anii 90 este cu totul alt film. Și prietenului meu broscar(adică pasionat de VW Käfer), care o găzduiește momentat(mulțumesc pe această cale!), i-a plăcut enorm. Și zicea cineva că Dacia se conduce greu? Îl invit la o tură cu Aro din 80- cu servomușchi.
Din păcate, în continuare nu va începe restaurarea în adevăratul sens al cuvântului pentru că momentan nu îmi permit. De altfel și Aro-ul din semnătură ar avea nevoie de așa ceva. De aceea aș dori să vă cer sfaturi cu privire la conservare, zone sensibile care au nevoie în mod special de atenție,etc. Vreau să merg într-o zi la garaj să o curăț mai amănunțit și să tratez rugina cu Feruginol.
[attachmentid=1627994386]
[attachmentid=1627994388]