Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Performante scazute - 1.5 dCi K9K 732
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4
r_vlad
Megane 2, 2008, K9K 732 (106 CP)
De ceva timp am constatat o serie de simptome ciudate in functionarea masinii.
Cateodata nu raspunde la apasarea pedalei de acceleratie. Acest lucru se intampla cel mai des in urmatoarea situatie: trafic de oras, ma apropii de o intersectie, incetinesc si apoi accelerez pentru a-mi continua drumul. In momentul in care accelerez raspunde comenzii in prima faza, o fractiune de secunda, dupa care "da in nas". Tot ce trebuie sa fac pentru a-si reveni este sa iau piciorul de pe pedala de acceleratie dupa care sa o apas din nou. Fenomenul acesta se intampla destul de rar. De 1-2 ori la 1000 km parcursi.
Aproximativ in aceeasi perioada in care a sesizat fenomenul de mai sus am observat ca, periodic, motorul nu functioneaza in parametrii normali. Pe o anumita durata de timp / functionare care poate dura de la un singur drum (pornit, parcurs o anumita distanta, oprit) pana la cateva zile cu mai multe porniri si opriri masina accelereaza prost atat la turatii mici cat si medii, are un nivel de vibratii mai mare la turatii mici si medii decat in mod normal. De asemenea am sesizat o schimbare a zgomotului produs de motor. Zgomotul produs de motor cand functioneaza corect este oarecum acoperit de sunetul facut de turbina pe paliere de acceleratie. Atunci cand acesta nu fuctioneaza in parametrii normali rontaitul produs de motor iese mult mai tare in evidenta decat sunetul produs de turbina. Dupa cum spuneam mai sus acest fenomen este episodic. Se poate intampla sa mearga prost o zi intreaga iar dupa o oprire a motorului sa isi revina si sa functioneaze iarasi normal.

Desi nu este aprins nicium martor luminos in bord am facut o diagnoza cu CAN CLIP si singurul defect memorat ( niciunul prezent) a fost df641 - circuit volet aer admisie, starea 3 - Valori inafara limitelor. Am sters eroarea. Am pornit motorul am facut o tura cu masina si nu a mai aparut. La cateva zile dupa stergerea defectului a "dat in nas" iarasi. NU am avut cum sa fac diagnoza chiar in momentul acela dar dupa inca cateva zile a mai facut o diagnoza si eroarea a aparut din nou ca si memorata.

Aveti idee care ar putea fi problema ?

Cea mai plauzibila explicatie pentru mine ar fi ca datorita unei anomali de functionarea a clapetei obturatoare motorul trece intr-o stare de functionare de avarie in care ii sunt limitate performantele. Am facut cateva inregistrari ale parametrilor de functionare in mers insa nu am observat nimic anormal. Dat fiind ca fenomenul nu este permanent se poate ca atunci cand am facut masuratorile sa nu fi fost nimic in neregula cu masina.
In incercarea de a rezolva problema pana acum am curatat contactele electrice din conectorii clapetei obturatoare inca probla persista.
blanko81
cam aceleasi simptome aveam si eu cu meganul meu, chiar nu mai stiam ce sa fac, pana am analizat ce mai scriau baietii pe aici pe forum si mi-am luat inima in dinti(cu toate ca e o operatiune relativ usoara) si am curatat egr-ul si tubulatura aferenta....nu vreau sa-ti descriu ce am gasit pe egr si tubulatura, ingrozitor, de abia reuseai sa bagi un degetel pe acea teava care vine din motor.....nu stiu daca sigur problema ta este de aici dar merita incercat.....eu pot sa zic ca am alta masina, trage super bine iar motorul e mai silentios
r_vlad
Din pacate nu asta este problema in cazul meu. Am verificat. EGRul este curat si functioneaza corect.
DaniiS
Salut Vlad cam aceleasi simptome le-am avut si eu pe acelasi motor, turbina avea geometria variabila blocata de calamina, facea presiune prea mare si eroarea era pe admisie pe langa asta aveam si eroare de la egr, dupa ce le-am inlocuit pe ambele cu unele noi si am curatat toata tubulatura masina merge impecabil.
adrianpanciu
Salutare,

Tin sa te anunt ca aceleasi simptome le am si eu la un 1.5dCI K9K728 74kw.
Saptamana asta am programata o interventie la mecanicul masinii pentru schimbare tampon motor, rulmenti roti fata si captor presiune AC.
Cu ocazia asta o sa descriu simptomele de mai sus spuse de tine si o sa fac si o curatare de EGR, pana acum nu l-am desfacut sa vad care e treaba.
Cert e ca pe mine personal acel zgomot ( rontait ) pe care motorul il scoate si este mult mai puternic decat zgomotul de acceleratie ma supara grav, ma enerveaza la culme.

In alta ordine de idei, pentru a-mi scoate din minte anumite variante, eu am iesit cu masina si am mers linistit cu ea pana motorul s-a incalzit, dupa care am mers cu masina in treapta 3 in 3000/3200 de ture ( sa nu faci exces )...am turat-o putin mai tare pe acceleratie si intre schimbul de viteze.

Nu stiu daca e de la asta, dar ulterior masina s-a comportat in parametrii normali pentru cel putin 1000Km.

Multa bafta, revin cu informatii in caz ca aflu ceva smile.gif.
r_vlad
Salut DaniiS. Banuiesc ca problema cu presiunea de supraalimentare prea mare era semnalata printr-o eroare memorata, nu ? Eroare care putea fi afisata in urma unei diagnosticari ?
In cazul meu nu am gasit nicio astfel de eroare memorata. O parte din simptome par sa duca in aceasta directie, spre o problema de presiune de supraalimentare sau presiune preaa mare pe rampa de combustibil.

DaniiS
Mie se aprindea pe bord check injection+service cand acceleram si saream de 110-120km/h si aveam cam aceleasi simptome ca la tine, erorile afisate pe calculator erau de la admisie de presiune prea mare si de la egr.
Cand am dat jos egr-ul sa il curat sa dus de tot, a ramas blocat, iar turbina avea si joc in ax si geometria blocata am preferat sa le schimb pe ambele cu unele noi si bine am facut pentru ca masina merge si trage super bine.
ionitagelu
Se pare ca ma mulez mai bine pe acest topic. Am exact acelasi motor 1.5 dCi K9K 732 si am probleme asemenatoare cu initiatorul topicului. Se taie injectia astfel:

QUOTE
trafic de oras, ma apropii de o intersectie, incetinesc si apoi accelerez pentru a-mi continua drumul. In momentul in care accelerez raspunde comenzii in prima faza, o fractiune de secunda, dupa care "da in nas". Tot ce trebuie sa fac pentru a-si reveni este sa iau piciorul de pe pedala de acceleratie dupa care sa o apas din nou. Fenomenul acesta se intampla destul de rar


Intamplator am surprins momentul cand a taiat injectia si aveam computerul pe consum instantaneu, in acel moment consumul a cazut la zero. Pana nu am ridicat piciorul de pe acceleratie si apasat iar nu si-a revenit.

Deasemenea am turbo lag la fiecare accelerare de genul celei de mai sus daca nu se taie injectia, adica accelerez usor dar masina demareaza dupa 1-2 secunde.

Am observat ca dimineata cand e rece afara (de ex. azi dimineata 7 grade) nu se manifesta aceasta problema. A functionat corect cam 50km.

La un moment dat am avut erorare CLIP DEF004 3.DEF (referitor la senzorul suprapresiune admisie) si check injection pe bord, dar dupa ce am sters-o nu a mai aparut.
Am schimbat electrovalva vacuum comanda turbo, senzor suprapresiune admisie turbo. Aceleasi manifestari.

Ce mai pot face? Eventual colegul care a deschis acest topic, daca a rezolvat sa ne spuna si noua care a fost problema la el.
TomachE
Acaum 1 saptamana am trecut printr.o "aventura" frumosa si iti sugerez sa incerci si tu....! Du.te la reprezentanta sa iti puna acolo tester-ul,nu in stanga si in dreapta.Acolo iti verifaca totul cum trebuie si ce crezi,dau si cu semnatura pt ceea ce fac.Deci daca gresesc ii poti trage de urechi.90 ron costa un tester eficient,fata de 50 ron la "gigi"...Care nu stie sa interpreteza corect valorile.App,un coleg a scris un adevar: Testerul reprezinta 45% din depistarea problemei,restul tine de verificari,etc. O zi buna !
r_vlad
Nu am rezolvat problema. De cand am deschis topicul am curatat contactele electrice ale clapetei obturatoare si am demontat-o pentru a incerca sa o curat. De asemenea, cu corpul clapetei demontat, am actionat manual clapeta de cateva ori si in acelasi timp am dat cu spray pentru curatat carburatoare. De atunci parca problema cu taiatul alimentarii cu combustibil s-a manifestat mult mai rar (~ o data pe luna). Eu tind sa cred ca e doar o coincidenta si ca problema are o alta cauza.

Suspectez ca de vina este contactul electric de la pedala de frana. Nu am avut vreme sa il demontez, sa il verific si eventual sa il inlocuiesc. Piesa costa 50-100 lei. Banuiesc acest contact electric pentru ca piesa este cunoscuta ca una cu probleme iar daca in timpul unei accelerari apesi pedala de frana foarte fin (cu piciorul stang) dar suficient ca sa simti ca masina incepe sa franeze se taie alimentarea cu combustibil. Asa ca nu ar fi exclus ca problema sa fie de la acel contact de frana. Practic, daca teoria mea este corecta, contactul este defect si uneori trimite eronat semnal cum ca pedala ar fi apasata.
Mai tarziu o sa cobor la masina sa pun CLIP-ul pe ea sa vad ce mai are memorat. Revin cu detalii daca gasesc ceva relevant.
ionitagelu
Eu am ceva indoieli asupra pedalei de acceleratie.
Am observat pe CLIP ca cele 2 piste nu sunt sincronizate. Daca nu apas pe acceleratie pista1 este la 0% pista2 cam la 10%, daca apas putin pista2 creste la 11% pista1 ramane la 0%, abia daca apas mai mult incepe sa creasca si valoarea la pista1. Ma gandesc ca potentiometrii din pedala se incalzesc mai greu decat motorul, de aici suspiciunile legate de lipsa manifestarii la rece.

@r_vlad daca ai CLIP poti verifica acest aspect la tine? Eu mai am un sedan de 82CP, o sa incerc sa iau pedala de acceleratie de la el si s-o pun la K9K 732 (daca se potrivesc).

O sa-mi fac curaj sa demontez EGR in week-end sa vad ce e si pe acolo.

21 Oct 2015, 16:11:
QUOTE(TomachE @ 21 Oct 2015, 15:22)
Acaum 1 saptamana am trecut printr.o "aventura" frumosa si iti sugerez sa incerci si tu....! Du.te la reprezentanta sa iti puna acolo tester-ul,nu in stanga si in dreapta.Acolo iti verifaca totul cum trebuie si ce crezi,dau si cu semnatura pt ceea ce fac.Deci daca gresesc ii poti trage de urechi.90 ron costa un tester eficient,fata de 50 ron la "gigi"...Care nu stie sa interpreteza corect valorile.App,un coleg a scris un adevar: Testerul reprezinta 45% din depistarea problemei,restul tine de verificari,etc. O zi buna !
*



Eu mi-am cumparat CLIP, e adevarat china. Ideea e ca nu ai ce sa interpretezi ca nu da erori.
Daca nu-i dau de cap o sa merg si la reprezentanta.

21 Oct 2015, 20:15:
Am pus clip pe ambele masini, pedala de acceleratie asa e:
Neapasata - pista 1 la 15% si pista 2 la 7%
Deci pica si teoria asta. O sa trec la curatat EGR si daca reusesc sa verific comanda geometriei turbinei sa nu fie blocata.
r_vlad
Am verificat. La fel sunt si la mine valorile pentru potentiometrul pedalei de acceleratie.
[attachmentid=1628011187] [attachmentid=1628011188]

EGR-ul l-am verificat si curatat prin luna aprilie. Era relativ curat.
Daca tot te pui pe treaba in weekend eu zic sa dai jos cele doua contacte de la pedala de frana si sa le inspectezi + curatat conectorii.
ionitagelu
Azi dimineata pe racoare s-a comportat la fel de bine pe DN1 intre Ploiesti si Bucuresti cat timp am mers cu viteza relativ mare. Cand am intrat in aglomeratie si am redus viteza a inceput delay-ul la accelerare. Acum am alta teorie: aerul de admisie nu se raceste suficient prin intercooler la viteze de oras.

@r_vlad tu ai remarcat cumva daca regimul motorului are legatura cu temperatura de afara? sau cu regimul de mers? Eu am masina asta de putin timp, nu am avut prea multe experiente, dar din cate am vazut la tine problema e de cateva luni.

Ceva pareri avizate legate de intercooler si temperatura aer admisie?

Se poate lua in calcul debitmetrul ? Temperatura aerului de admisie unde se masoara? Exista un senzor dedicat pentru asa ceva? Daca da unde e plasat?
ionitagelu
Curatat EGR si clapeta de admisie aer - face la fel.

Verificat joc ax turbina, nu are. Geometria variabila lucreaza, cel putin comanda vacuumatica se misca.

Am scos mufa de la debitmetru si nu mai am lag. Am incercat sa curat debitmetrul cu spray cu aer comprimat, fara succes. Am scapat un jet de aer lichid in el si parca face mai rau (lag mai mare). O sa merg cu mufa scoasa pana gasesc un debitmetru de proba. Debitmetru are si senzor de temperatura in el (un termistor care se poate schimba cu pistolul de lipit). Dar senzorul de debit nu am reusit sa-l scot din tubul de plastic, cred ca e lipit.

[attachmentid=1628011365]

De cand am schimbat senzorul de presiune supraalimentare nu a mai taiat injectia, dar nu stiu sigur daca de acolo a fost sau doar coincidenta.
bg17aw
QUOTE
Mie se aprindea pe bord check injection+service cand acceleram si saream de 110-120km/h si aveam cam aceleasi simptome ca la tine, erorile afisate pe calculator erau de la admisie de presiune prea mare si de la egr.
Cand am dat jos egr-ul sa il curat sa dus de tot, a ramas blocat, iar turbina avea si joc in ax si geometria blocata am preferat sa le schimb pe ambele cu unele noi si bine am facut pentru ca masina merge si trage super bine.



Salut, cat a costat interventia?
ionitagelu
Dupa schimbarea senzorului se presiune supraalimentare tot a mai taiat injectia, deci nu a fost de la ala.

Revin acum, dupa ce am schimbat distributia, filtre, uleiuri, tampoane motor.
Contactul de la frana si-a dat sfarsitul (Electronic fault + Service), l-am schimbat si pe ala.

Nu am scapat de lag, dar cand e frig afara e OK nu se manifesta.
Pana acum nu a mai taiat injectia, poate colegul r_vlad a avut dreptate cu contactul de la frana.

Nu gasesc un debitmetru cu proba, nu as vrea sa dau 800 pe unul nou si sa faca la fel, dar nici unul second fara proba nu iau.
bg17aw
QUOTE(DaniiS @ 6 Jun 2015, 07:22)
Salut Vlad cam aceleasi simptome le-am avut si eu pe acelasi motor, turbina avea geometria variabila blocata de calamina, facea presiune prea mare si eroarea era pe admisie pe langa asta aveam si eroare de la egr, dupa ce le-am inlocuit pe ambele cu unele noi si am curatat toata tubulatura masina merge impecabil.
*


Scuze, nu prea se intelege, ce ai inlocuit cu unele noi? Turbina? Admisia? EGR?
ionitagelu
Am schimbat debitmetrul cu unul Continental nou, s-a mai redus lag-ul, dar nu a disparut complet. Deasemenea nu mai scoate fum la accelerari puternice. Mai suspectez senzorul de presiune supraalimentare care a fost inlocuit cu unul SH, dar nu sunt convins ca cel SH e in parametrii. Cu senzorul original parca lag-ul e putin mai accentuat fata de cel luat sh. O sa-mi fac curaj financiar sa-mi iau si un senzor nou poate scap complet de lag.

Parerea mea e ca in timp se decalibreaza mai multe componente pe admisia de aer si fiecare in parte isi aduce aportul la functionarea incorecta a motorului (reglarea admisiei de aer).
bg17aw
A, eu il intrebasem pe Dannis ce a schimbat.

Galeria de asmisie ai verificat-o ? Se pare ca se umple de depuneri si acolo.

Nu prea am inteles exact, insa un amic a patit asta si spunea ca asta distruge turbina.
r_vlad
Noutati

-Am inlocuit contactul de frana iar acum nu mai se intrerupe alimentarea cu combustibil.
-Am inlocuit clapeta obturatoare. Aceasta fiind defecta nu se mai inchidea sau se inchidea partial. Acest lucru avea ca efect oprirea motorului cu vibratii puternice (scuturat).

Motorul functioneaza in continuare aiurea uneori. Adica genereaza niste vibratii, zgomot si are lag mai mare. Alte ori functioneaza perfect. Ma gandesc sa inlocuiesc suportul motor hidroelastic si cel de sub cutia acumulatorului pentru a elimina o posibila cauza a vibratiilor pronuntate.
Am facut un test de etanseitate sistem admisie in CLIP si a aparut o eroare pentru presiune de supraalimentare prea mare. La repetarea testului eroarea a reaparut. Care ar mai putea fi cauzele inafara de: senzor de presiune defect sau reglare geometrie variabila defectuoasa ?
ionitagelu
QUOTE(bg17aw @ 25 Nov 2015, 15:43)
A, eu il intrebasem pe Dannis ce a schimbat.

Galeria de asmisie ai verificat-o ? Se pare ca se umple de depuneri si acolo.

Nu prea am inteles exact, insa un amic a patit asta si spunea ca asta distruge turbina.
*



La mine lag-ul se manifesta doar daca afara sunt peste 10 grade. Daca e frig si aerul aspirat de motor e rece nu am lag. Asta ma face sa cred ca problema e inainte de turbina, ca dupa turbina aerul e incins deja. Sau poate dupa ce e racit de intercooler. M-am mai gandit sa am o problema la intercooler si sa nu mai raceasca bine, decat daca e frig afara.
ionitagelu
Acum ca s-a incalzit vremea a reaparut LAG-ul cand e mai caldut afara (peste 10 grade).
Am schimbat electrovalva comanda turbo si senzor suprapresiune (MAF si MAP) cu unele noi, pana acum am incercat doar SH. Aceeasi manifestare.

Mai are cineva idei? La turbina cu geometrie variabila exista reglaj mecanic (piulita) de presiune? Oare se fie dereglata de acolo?

Cred ca o sa merg in reprezentanta sa-mi masoare presiunea turbo cu scule specializate, poate au ei vreo idee.
Tossi
Ai încercat sa mergi fără mufa de la egr conectata?același simptome cu căderea turației și dat în dat+câteva bâlbâieli am avut și eu iar rezolvarea asta a fost.
ionitagelu
Fara cea de la egr nu am incercat. Am mers fara cea de la debitmetru si nu am lag.
Debitmetrul l-am schimbat. EGR este curatat. Am mai citit pe un forum extren ca ar putea fi motorasul de la EGR. O sa incerc azi ca tot e cald sa merg si fara EGR.
Tossi
noutati?
ionitagelu
N-am mai prins zile calduroase, ieri n-am miscat masina.
BiGBearRO
Salut,
Stii cumva ce tip e termistorul? scrie ceva pe al tau?
Merci,
ionitagelu
Te referi la termistorul din debitmetru ? O sa ma uit pe al meu si iti spun.
BiGBearRO
Da, la mine in CLIP imi dadea ca aerul pe admisie are -50C, deci termistorul are o problema, si vreau sa desfac, sa dau jos debitmetru, sa vad ce e acolo ... iar la Scenic datorita capotei mici e o "placere" sa umbli, si vreau sa fiu pregatit cu el daca e de schimbat
ionitagelu
Il am in cealalta masina debitmetrul vechi (original), il iau maine dimineata si ma uit.

Am incercat sa merg si eu cu mufa de la EGR scoasa. Nu mai are lagul acela care ma deranjeaza pe mine, dar cam da fum la accelerare puternica (se vede noaptea in oglinda la lumina farurilor masinii din spate). Cam acelasi comportament are si cu mufa de la debitmetru scoasa, debitmetrul fiind schimbat. Oare sa ma aventurez sa schimb EGR-ul? De curatat l-am curatat si nu s-a simtit mare lucru. Am mai citit pe un forum strain ca poate fi motorasul acela care actioneaza supapa.
BiGBearRO
EGR-ul are un solenoid, nu motoraș, care acționează valva, apoi mai are un potențiometru care "spune" poziția valvei.
In funcție de tensiunea aplicata pe solenoid valva trebuie sa fie într-o anumita poziție, poziție care este comunicata de potențiometru in sistem. Daca sa stricat partea asta electrica trebuie sa înlocuiești EGR-ul, nu ai cum sa il repari.
Mai jos ai detalii despre cum se verifica, eu nu am pus in practica verificarea la mine pentru ca e destul de complicat sa ajung la EGR, da trebuie sa o fac sad.gif intr-o zi

http://www.partinfo.co.uk/files/Pierburg-S...%20Sticking.pdf
http://www.partinfo.co.uk/files/Pierburg-S...el%20Eng%29.pdf
Tossi
Al meu megane, euro 3, da la fel cu fum indiferent dacă este mufa scoasa sau nu, iar ITP-ul l-am trecut fără șpaga, inclusiv rar-ul când am rămas fără talon....chiar mi-a zis ala ca a ieșit super la noxe.
ionitagelu
@Tossi Am si eu un sedan euro 3 de 82CP si ala nu da pic de fum. Dar nu are debitmetru. Are 120k, o am de noua, EGR nu l-am curatat niciodata, dar am mers mai mult in afara localitatii cu ea (DN1 Bucuresti - Ploiesti).


Acum vorbim de motorul euro 4 K9K 732 de 106 CP:
@BiGBearRO Termistorul din debitmetru nu e marcat in nici un fel, nu are nici o inscriptie. La cel original are ~1.85 KOhm la 25 grade celsius (atat am acum in casa).

Eu cred ca EGR-ul de la motorul K9K 732 e cu motoras. Cand l-am desfacut sa-l curat si apasam pe supapa metalica se simtea un mecanism cu roti dintate acolo, dar poate e mecanismul potentiometrului.

Oricum ce ma bulverseaza e faptul ca la temperaturi sub 10 grade afara masina merge bine fara lag chiar si dupa 50 km parcursi (adica motorul apuca sa se incalzeasca, a nu se confunda cu ideea ca lagul apare cand se incalzeste motorul). Lagul apare doar daca afara e mai cald de 10 grade.
BiGBearRO
Valorile pe care trebuie sa le aiba termistorul le stiu si eu, sunt date in carte (vezi mai jos), eu vroiam sa stiu codul de piesa daca scria pe ea, banuiesc ca e un termistor PTC 2K, adica 2k la 25C
daca ai EGR din asta http://www.epiesa.ro/supapa-egr-renault-me.../part-2876063/# e cu motor
asta http://www.epiesa.ro/supapa-egr-renault-me...1/part-2661885/ e cu solenoid

un EGR defect ar trebui sa dea eroare pe CLIP

Replace the air temperature sensor if resistance is not between:
at - 40 °C: 41255 Ω < Ω < 47492 Ω
at - 20 °C: 14260 Ω < Ω < 16022 Ω
at 0 °C: 5497 Ω < Ω < 6050 Ω
at 20 °C: 2353 Ω < Ω < 2544 Ω
at 40 °C: 1114 Ω < Ω < 1186 Ω
at 60 °C: 568.9 Ω < Ω < 597.4 Ω
at 80 °C: 310 Ω < Ω < 321.6 Ω
at 100 °C: 180.4 Ω < Ω < 185.1 Ω
ionitagelu
Nu scrie nimic pe termistor.
EGR-ul e modelul cu motor, nu am erori pe CLIP. Ma gandesc ca nu e defect, poate doar iesit din parametrii.
alintosu
Salut!
Am o problema pe care nu reusesc sa o rezolv, la meganul meu, 1.5 dci 101cp. Este vorba despre un mic lag la turatii mici(sub 2200rpm raspunde greu, parca e infranata cca. 1 sec), si o usoara lipsa de putere pe toata plaja de turatii(parca trage doar 80-90% din cum stiu eu ca tragea). Simptomele au aparut acum cca. 1.5 ani, la inceput se manifestau mai rar, si am crezut ca e de la motorina, sau de la filtre, dar cu timpul a devenit o problema permanenta. Masina are momente cand isi revine subit, pentru perioade scurte, de cateva zile, dupa care reapare raspunsul intarziat la accelerare. Ultima data, acum o luna, a mers ok vreo cinci zile, dupa care, de la o pornire la alta, am sesizat imediat ca problema a aparut din nou.
Pana acum, am verificat/curatat EGR, schimbat senzor presiune admisie(nou, original), debitmetru aer, senzor temperatura combustibil, contactor pedala frana, filtru aer/motorina. Pe tester(CLIP) nu apar erori, presiunea pompei de injectie atinge valorile cerute, EGR functioneaza ok. Injectoarele au fost verificate(returul e ok). Masina nu consuma mai mult decat de obicei, si nu scoate fum peste limitele normale. De asemenea, porneste foarte usor, indiferent de temperatura, nu consuma ulei(nu e nevoie sa completez intre schimburi). Singurul lucru care mi-a atras atentia la testare: " Inlet air temperature -50c ". Din ce am inteles, acest senzor ar fi incorporat in debitmetru sau in senzorul de presiune admisie. Eu le-am schimbat pe ambele, dar temperatura pe admisie a ramas -50c, si masina are acelasi lag enervant.
Va rog sa ma ajutati cu un sfat, ce as mai putea sa verific.
Multumesc!
CipTal
la mufa calculatorului de injectie te-ai uitat? dupa cum spui tu pare sa fie o problema de natura electrica/fir intrerupt sau contact imperfect/oxidat. verifica cablajele pana la senzorul respectiv si mufa calculatorului de injectie
alintosu
Am verificat continuitatea de la mufele ambilor senzori(presiune admisie si debitmetru) pana in mufele de la calculator. Doar daca nu e problema in ecu, pentru ca nu am vazut nici pini oxidati, in niciuna din mufe. Ce am mai vazut pe tester, presiunea atmosferica/presiunea aer admisie - aprox. 950 mbar, nu este cam mica? Parca stiu ca trebuie sa fie undeva la 1015 mbar...nu mai citeste corect calculatorul(din ce am auzit senzorul de presiune atmosferica e in calculator)?
CipTal
nu cred ca ar fi o problema la presiunea citita de senzor; ai verificat continuitatea firelor dar daca defectiunea nu se manifesta permanent...adica un fel de continuitate falsa...cred ca intelegi ce vreau sa spun. Verifica si zonele unde solicitarile cablajului sunt mai mari de exemplu, vibratii in perimetrul mufei, indoituri, coturi etc. Misca putin si firele cand masori continuitatea.
alintosu
Ok, o sa verific din nou. Dupa ce am schimbat senzorii, si eu am fost ferm convins ca e vorba de un cablu rupt sau contact imperfect, si am tot miscat firele, le-am repozitionat/rotit/indoit, in speranta ca se va remedia, dar fara niciun rezultat. Am trecut la inspectia vizuala a cablurilor, si am desfacut protectia lor in locurile unde am avut posibilitatea, dar nu am gasit nimic elocvent. Asa ca, am desfacut mufele, si am masurat continuitatea pana in mufele ce se conecteaza la ecu. Intr-adevar, nu prea am reusit sa le si misc in timp ce tineam sondele fixate pe pini, si poate, desi sunt slabe sanse, le-am prins in pozitia in care faceau contact...
Tossi
Vezi cum se comporta cu mufa scoasa din EGR.
alintosu
Tocmai ce am incercat si cu mufa de la EGR scoasa, si nicio schimbare. Ciudat mi se pare ca nu imi da nicio eroare in bord cu mufa scoasa, si nici nu scoate fum mai mult decat normal.
Inca ceva: pe Clip, "contact frana numarul 2" ramane inactiv, indiferent daca frana e calcata sau nu.
E normal?
cj98czh
Este foarte logic ca contactul ala nu functioneaza si trebuie schimbat ..

Eu zic ca problema ta este la turbo si anume geometria variabila blocata cel mai sigur din cauza mersului subturat
alintosu
Vineri l-am schimbat, cu unul nou, original...
Crede-ma, doar subturat nu merg, schimb cel putin la 2500 rpm, si nu o tin niciodata la turatii sub 2000, mai bine schimb in treapta inferioara. Circul putin in oras, si fac km multi in afara, pe autostrada. Tot timpul am medie de viteza pe CB, 60-70 km/h.
Recent s-a verificat axul turbinei, si nu are joc, iar tija care controleaza geometria circula usor, nu agata, doar daca nu cumva, din cauza depunerilor, nu mai face cursa completa(masina are 250k, si nu s-a intervenit niciodata la turbina). Sau poate partea de vacuum, actuatorul care actioneaza geometria nu isi face treaba corect. Saptamana viitoare demontez evacuarea, o sa dau jos si turbina pentru o verificare/curatare, si o sa verific partea de vacuum.
Totusi, mai trebuie sa clarific treaba cu temperatura pe admisie -50c, si cu contactul frana care ramane inactiv indiferent de pozitia pedalei.

L.e. Pana la urma, la a doua pornire cu mufa EGR scoasa, s-a aprins in bord SERVICE+CHECK ENGINE
mihai break
Aceeasi problema o dezbat si eu nu gasesc cauza am verificat aproape tot inj torbina pompa egr vacum motor desfacut chiuloasa rc.
Nu stiu ce are mai a ramas contact frana si pedala acc.
Mai sap noutati daca vin o sa aflam
alintosu
Ce iti arata pe CLIP la "Inlet air temperature"? -50c ca si la mine?
BiGBearRO
Verifica si convertorul de presiune de la turbo, chestia aia care are doua furtune și controleaza turbina. În interior are un filtru de burete care se îmbâcsește/înfundă
alintosu
Ok, o sa verific.
Multumesc!

"BiGBearRO - Da, la mine in CLIP imi dadea ca aerul pe admisie are -50C, deci termistorul are o problema, si vreau sa desfac, sa dau jos debitmetru, sa vad ce e acolo ... "

Ai rezolvat problema cu -50c pe admisie?
CipTal
Vezi sa nu fie de fapt senzorul de la pedala de ambreiaj. Ai cruise control pe ea? Sau poate ai inversat firele...referitor la -50 grade continui sa cred ca e o problema de cabluri intrerupte/contacte oxidate.
alintosu
Da, are cruise control. O sa verific si senzorul de la pedala de ambreiaj.
Nu aveam cum sa inversez firele, am facut poze inainte sa scot pinii din mufe.
Oricum, o sa verific din nou cablajul, si la senzori, si la pedala de frana.
Multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.