Salut astazi am schimbat bielete de directie capete e bara pivoti si rulmentii cu flanse de la amortizoare.Usor nu a fost dar este treaba de 2 persoane multa rabdare si forta(nu uitati berea sau sucul dupa caz biggrin.gif ).Deci se suspenda masina pe capre sau chituci de lemn(eu am folosit capre ca am avut)se asigura bine nu inainte de a slabi prezoanele de la roti si a trage frana de mana.Apoi se demonteaza scutul de la motor se scot ambele roti(pentru cine schimba pe ambele parti)se demonteaza stergatoarele se demonteaza masca de la stergatoare sa se poata lucra la amortizoare.Se da cu wd 40 laa surubul si piulita de la pivot la surubul si piulita de la bieleta antiruliu la surubul si piulita de la capul de bara la surubul de la amortizor si la piulita de sus de la amortizor.Se scoate senzorul de la abs si se curata bine apoi se sterge si se agata de masina,se demonteaza etrierul (si se agata cu o brida de plastic) suportul etrierului cele 2 suruburi care tin discul de frana si se scoate discul afara sa se lucreze lejer.Se desface piulita de la capatul de bara se scoate pivotul de la capul de bara sa se lucreze lejer la bieleta de directie se scot colierele de la burduful bieletei se trage inapoi(eu recomand sa se schimbe si burduful de plastic eu am folosit piese de la TRW si aveau in kit si burduf coliere etc)sa se vada capul bieletei se trage spre noi la maxim apoi se trece la desfacerea bieletei(eu am folosit o cheie cu care lucrez instalatiile sanitare se vede in poze)Atentie este o pozitie cam dificila dar se poate.Dupa ce am desfacut bieleta se desface contrapiulita de la capul de bara si desface capul de bara numarand spirele.Se monteaza noua bieleta se strange bine(normal se da cu pasta pentru filet de metal dar eu nu am mai dat 50 de lei pe pasta)se da cu vasilina pe axul casetei pe partea dreapta unde se afla celebra bucsa de teflon plastic sau din ce o fi si pe cremaliera pe partea stanga.Cand se lucreaza pe partea dreapta se verifica si bucsa daca are joc si dupa caz se schimba(asta e alt tutorial care nu stiu daca exista).Se baga burduful si se monteaza contrapiulita de la capul de bara urmat de acesta tinand cont de numarul de spire care au fost si inainte,se strange contrapiulita se pun colierele la burduf(eu am luat coliere clasice care merg cu surubelnita stea si cheie de 8 parca cel mare se strange pe sub masina cu o surubelnita lunga sau cheie).Apoi se desface bieleta antiruliu de sus(daca e cazul se schimba daca se invarte cu totul se tine contra cu imbus sau torx dupa caz).Se desface piulita de la pivot se scoate surubul afara se baga un levier intre fuzeta si bascula si se scoate pivotul din fuzeta si se da intr-o parte ansamblul fuzeta amortizor si se trece la scoaterea pivotului operatiune pentru care ne trebuie o bucata de teava cu diametrul mai mare decat fundul pivotului pe care o taiem la dimensiunea dintre pivot si asfalt o punem sub bascula in dreptul pivotului incat pivotul sa cada prin acea teava si se bate in capul pivotului pana iese(se da cu wd 40 din belsug inainte de a bate in pivot).Se sterge bine locasul pivotului si se trece la montarea celui nou nu inainte de a trage de burduful de cauciuc sa intre in lacas fara sa ciupim cauciucul.Acum avem nevoie de o bucata de teava cu diametrul interior sa nu depaseasca fundul pivotului se taie la aceeasi dimensiune ca si cea pe care am folosit-o la scoaterea celui vechi se propteste in umerii pivotului si in asfalt iar deasupra se taie o bucata de teava de 10 cm de aceeasi dimensiune cu cea de sub pivot se curata bine in interior sa nu rupem burduful si se pune deasupra pivotului cu o bucata de lemn deasupra in care se bate cu ciocanul pana intra pivotul in locasul lui.Se pune ansamblul fuseta amortizor peste pivot se baga surubul si se stringe piulita.Apoi se desface surubul de la amortizor se coate afara se baga o ranga mare intre bascula si planetara pana la cadrul motor si se apasa in jos intre timp se bate cu ciocanul in fuzeta incet pina iese amortizorul cu arcul dun fuzeta.Se desfac cele 3 suruburi de sus de la amortizor si se scoate afara.Se compreseaza arcul cu o presa speciala ATENTIE MARE cum compresati arcul este destul de nasol daca nu va pricepeti NU va apucati de acest lucru.Daca totusi il faceti compresati arcul desfaceti piulita de la amortizor,desfaceti presa schimbati rulmentul si flansele si montati la loc ansamblul arc-amortizor si nu strangeti tare cele 3 suruburi de sus ca se duc filetele e la flanse.Bagati amortizorul la loc strangeti surubul montati bieleta antiruliu si capul de bara,montati suportul etrier etrierul si senzorul abs.Eu am scimbat si uleiul din cutia de viteze ca am avut scutul dat jos,iar uleiul vechi era negru,eu considerand ca am facut un lucru bun.Ulei am pus pe la dopul fluture cu furtun si palnie dar este deja tutorial asa ca....Dupa toata aceasta operatiune se merge OBLIGATORIU la geometrie roti.Atasez si poze la ce am facut si rog un mooderator sa le aseze in ordine.Sper sa fie de folos tutorialul pentru cei pasionati de mecanica si care vor sa faca o mica economie la bani.Aveti nevoie de chei tubulare de inelare cu cot si de chei torx.Spor la treaba.